Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Carburatoarele Weber de pe GSA

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cine are ceva informatii (performante, consum) despre carburatoarele Weber de pe GSA este rugat sa posteze aici.

Pana acum LFMCT a scris in alt topic:

Motoarele GSA au carburatoare weber....sunt intradevar diferite de solexuri(trs) prin faptul ca au o singura camera(oarecum caracteristic firmei weber),jiglorul de relanti este pozitionat asemanator carburatorului de dacie(IRMA) si cel mai important talpa este de tip dreptunghiular(nu patrat ca la modelele romanesti) prin urmare este necesara o cutie de amestec corespunzatoare(de gsa)....diametrul difuzoarelor este cam la fel(aici nu mai stiu precis dimensiunile)...am "vazut" 2 asemenea carb insa nu m-au impresionat din cauza adaptarilor care trebuiesc facute precum si a faptului ca jigloare pt asa ceva nu se prea gasesc-la categoria avantaje ar veni faptul ca este weber deci este mai rezistent,jiglorul de relanti se desface usor,nu necesita "T" de adaptare(are returul in el ca la modelele romanesti) si probabil(nu am cunostinte de asa ceva) consuma mai putin ca cele solex,reglaj usor.....la performanta cred ca este mai potrivit un solex sau cel putin alt carburator weber. Salut,in plus se mai poate adauga si introducerea din 1981 a unei valve(asa numita EGR) care odata ce motorul se incalzea permitea recircularea gazelor(avea mecanism de vacuum asemanator daca nu ma insel cu celebra capsula de la trs de import)-aceasta fiind aplicata prima oara in suedia si ulterior in europa;ulterior din cate imi aduc aminte mecanismul a fost inlocuit cu valve electrice,sau cel putin s-a dorit inlocuirea cu valve electrice pt ca s-a pastrat si o parte din mecanismul vacuumatic.Alt lucru de care imi amintesc este si asa numitul "fast idling system" adica un sistem care permitea ca la regimuri reci ale motorului(la pornire) relantiul sa fie tinut rapid fara actionarea socului-respectiv cu socul complet impins, se actiona o capsula vacuumatica care comanda parghia de acceleratie si astfel se realiza o turatie(banuiesc cam 1200-1300) mentinuta fara soc si evitand astfel consecintele mersului mult cu socul tras....cat priveste dimensiunile exacte ale jigloarelor, acestea nu m-au interesat niciodata am "luat" ce am considerat mai bun din tehnologia acestui carburator.... Si la Oltcit nu s-a mai pus ca era un moft probabil..... ce ? te durea mana sa faci jonglerii cu socul? sau sa te duci sa schimbi canalul la televizorul din epoca de aur, cu degetul ..... sa mai faci sport ..... ce telecomanda.....?!
highvoltage a scris:Cine are ceva informatii (performante, consum) despre carburatoarele Weber de pe GSA este rugat sa posteze aici.


GSA nu a avut carburator Weber decat pe motorul de 1300cmc. Restul sunt Solex. Detalii despre caracteristici, tipurile de carburi de pe GSA, consumuri, etc, gasesti aici
http://www.gs-gsa.org/?p=caracteristics
P.S. daca nu te descurci cu franceza, te pot ajuta
Carburile utilizate pe GS/GSA ar fi:

- Solex 28 CICM pe motorul de 1015 cmc de pe GS Break din 1971
- Solex 28 CIC cu soc automat pe motorul sw 1220 cmc de pe GS din 1973
- Solex 28 CIC4 pe motorul de 1222 cmc de pe GS X2 din 1975
- Solex 28 CIC4 pe motorul de 1129 cmc de pe GS Special din 1978 (motor implementat la Oltcit Club 11)
- Weber 30 DGS 13/250 (carburator dublu corp) pe GS X3 (1979) si GSA Club/X3 (1980)
Motorul de TRS este derivat din asta ultimul, dar este cu alt indicativ (este T13/653 spre deosebire de motorul de GS/GSA care este G13/646
Sper ca am fost cat de cat explicit.

Oricum la francezi s-a practicat foarte mult la nivelul anilor '60-'70 politica foarte paguboasa "hai sa-l scoatem din rahat pe ala si sa punem piese de la el". Un exemplu este si cel al pneurilor utilizate pe GS/GSA, care sunt 145/15, dimensiune pe care o producea la ora aia Michelin si o cam avea pe stoc. Ca sa ii scape de probleme si de belele, plus ca Michelin avea la ora aia peste 51% din actiunile Citroen S.A., au utilizat tipul ala de pneu pe care nu-l mai folosea nimeni. De aia apar niste combinatii destul de bizare la ei. Salut,o singura lamurire am : carburatorul weber este dublu corp dar are o singura camera(solexul are 2)- a nu se confunda camera cu ....corpurile(am adaugat aceasta deoarece am vazut subliniat cu rosu dublu corp si m-am gandit ca poate s-a inteles din ce am spus ca ar fi carburator monocorp)
LFMCT a scris:Salut,o singura lamurire am : carburatorul weber este dublu corp dar are o singura camera(solexul are 2)- a nu se confunda camera cu ....corpurile(am adaugat aceasta deoarece am vazut subliniat cu rosu dublu corp si m-am gandit ca poate s-a inteles din ce am spus ca ar fi carburator monocorp)


Mda, la o prima citire asa se intelege. My mistake, am citit dar n-am compilat. oricum am subliniat ca toata lumea stier ca IRMA, care e licenta Weber e monocorp. BTW am vazut pe un Renault 12 ce inseamna carbul Solex care ar fi trebuit sa fie pe Dacie si nu se compara deloc, Solexul e muuult mai destept decat porcaria aia de IRMA. Salut,scuze de off topic: solexul care ar trebui sa fie pe dacie are in plus circuitul econostat( circuit foarte des folosit de cei de la solex,daca vreti un brand solex).....cat despre IRMA,mi-ar place sa-l priviti obiectiv atat d.p.d.v al reglajelor(care se fac facil) cat si a faptului ca pt un monocorp are o performanta remarcabila datorita simplitatii sale.....bineinteles a nu se compara cu un dublu corp(chiar si solex) Eu la ala Weber depe motoarele 1,3 ma refeream.
Si pana la urma stie cineva diferentele de performanta intre Weberul respectiv si Carfilurile noastre?
Se merita oare sa incerc sa fac rost de unul? salut, eu nu cred ca se merita din urmatoarele motive:trebuie sa faci rost de un carburator complet(si asta e destul de greu) si functional,trebuie sa ai cutia de amestec(difera la talpa)-asta in general spus la capitolul "montare" pe galerie(nu stiu daca cablul de acceleratie se potriveste)....alte "minusuri" ar fi:are o singura camera de nivel(solexul are 2) prin urmare in panta sau la regimuri mari e dezavantajat,din cate imi aduc aminte nu are economizor si nici econostat(solexul are) deci este dezavantajat la sarcini mari,diametrul difuzoarelor nu difera mult fata de solexuri etc....practic singurele care te-ar impiedica efectiv sunt dificultatile la montare cat mai ales ca este greu sa gasesti unul complet echipat si cu jigloare relativ calibrate....e usor sa iei o decizie daca te gandesti ca poti gasi relativ rapid un carburator solex(carfil) pe care sa-ti montezi jigloare noi(sau sa-ti faci propria configuratie) si care sa-ti ofere ceea ce doresti... Deci date despre performantele motorului cu carb Weber nu are nimeni sa inteleg.
Parerea mea e ca au pus pe ultimele modele carb Weber pentru ca era mai putin sensibil la mizerii ca cel Solex de pana atunci, pentru ca era mai usor de reglat si pentru ca oferea un consum mai scazut. Performanta cred ca e mai buna cu Solex. Repet, parerea mea. Nu trebuie sa va luati dupa mine.
Iarasi alta parere a mea e ca daca era foarte bun Weber-ul respectiv il montau si pe Axel de 1,3.
Si dupa cum zice si LFMCT, un amanunt important in favoarea Solex-ului e si usurinta cu care gasesti piese pentru el. Parerea mea e ca daca nu e romanesc nu are cum sa fie mai prost.
Carbul de Oltcit cred ca e naspa in primul rand datorita fabricatiei.
Apropo de monocorp, n-as zice ca limiteaza performantele masinii prea drastic. Evident, poate odata facem o demonstratie pe autostrada spre mare, cine stie . Dupa cum scria cineva undeva mai sus, cel mai bine vezi diferentele nu pe autostrada, ci pe munte si eventual si cu vreo 4-5 in masina. Salut, carburatoare romanesti nu exista(din cate stiu) toate sunt dupa licenta....aici "prost" s-ar traduce la cel strain(weber de gsa) prin faptul ca nu gasesti usor un carburator intreg(cum am mai explicat) iar daca ai acest noroc trebuie sa faci adaptari in plus pt un carburator care cel mai probabil iti ofera aceeasi performanta(atentie ma refer stric la weber de gsa)...cat priveste monocorpul de dacie are si el anumite avantaje insa nu si la capitolul performanta(in cazul adaptarii pe oltcit)-asta nu inseamna ca trebuie ignorat,dealtfel din asa ceva combinat cu neatentie la reglajele CIC apar probleme si indoieli.....
highvoltage a scris:Dupa cum scria cineva undeva mai sus, cel mai bine vezi diferentele nu pe autostrada, ci pe munte si eventual si cu vreo 4-5 in masina.

Rucar-Bran e bine? Sper sa ne vedem la intalnire. Tragem concluziile atunci.
Poate reusesc totusi sa schimb si mototrul asta de 1,1 pana atunci. Rabla mea nu vrea spre munte . Poate la mare . americani au o vorba
If a little is good, more is better, too much is perfect!
BIG is GREAT salut, aparent asa s-ar parea insa aplicat mai ales la jigloarele principale(de benzina)....daca este vorba de diametrul difuzoarelor atunci totul merge pana la un punct....de ex daca cineva ar pune un weber IDF sau IDA la oltcit(acesta are diametrele de 37 mm si jigloarele principale de 135 +cel de aer de 125) atunci ar avea probleme pt simplu motiv ca avand diametrele difuzoarelor prea mari motorul de 1300 sau 1100 nu face suficient vacuum ca sa absoarba benzina-ar trebui sa maresti diametrul la cele de benzina si sa scazi la cel de aer-si asta doar pt a-l face sa mearga insa nu la potential maxim....cel mai corect americanii recomanda pt calcularea diametrului urmatoarea formula:
_______
d=0,82X \/ vxn

unde d- diametrul dorit
v-volumul unui cilindru in cm3
n- turatia maxima care se doreste atinsa(de ex 5000 ture)
Aceasta pt un motor de 4 cilindrii cu un singur carburator(in cazul zecimalelor se rotunjeste-in exemplul lor pt un motor de 1200 care atinge maxim 4500 ture ei recomanda un diametru de 30-32).Personal prefer 2 carburatoare dublu corp montate separat sau cate unul monocorp pe fiecare cilindru insa de aici apar alte probleme(scuze de offtopic0 revin si eu cu o intrebare tarzie daca poate cineva sa imi dea un sfat pt o jetare la un weber 32 DIR 39 avand difuzoarele de 23 si 24... multumesc Am si eu o intrebare: Cutia de amestec WEBER (cea pe care sta carbul) e la fel ca cea de Axel de Solex 24 cic 5??
Multumesc
Dumitru Cristian a scris:Am si eu o intrebare: Cutia de amestec WEBER (cea pe care sta carbul) e la fel ca cea de Axel de Solex 24 cic 5??
Multumesc


E altfel cutia de amestec, nu se potriveste. Toata tubulatura de admisie e diferita de fapt.
mihu a scris:
Dumitru Cristian a scris:Am si eu o intrebare: Cutia de amestec WEBER (cea pe care sta carbul) e la fel ca cea de Axel de Solex 24 cic 5??
Multumesc


E altfel cutia de amestec, nu se potriveste. Toata tubulatura de admisie e diferita de fapt.


Gresit !!! doar cutia de amestec e altfel in rest admisia este la fel !!!
cristi_s a scris:[- Weber 30 DGS 13/250 (carburator dublu corp) pe GS X3 (1979) si GSA Club/X3 (1980)
.


nu gasesc nimica depsre carbu asta sau macar jetarea la el sa fac un calcul simplu...nici macar aproximativ. sa am un punct de incepere Asta te ajuta cu ceva?: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm aha merci Cristi_s.. ieri am fost pe la tine prin Brasov dar din pacate cu cielo...

imi trebuie sa ma documentez despre jetarea folosita de fabrica pt motoru de GSA macar sa imi fac o idee de unde sa plec... weberul ep care il pun eu e cu totu alt model
dj05fmx a scris:aha merci Cristi_s.. ieri am fost pe la tine prin Brasov dar din pacate cu cielo...


Ei, cu sau fara Oltcit, tot era interesant un schimb de impresii. Daca nu uit, il intreb pe mrclradu daca nu mai are ceva documentatie, ca el era cu manarit carburatoarele. . Am primit un astfel de carburator cu tot cu admisie cu tot cu cotul de la fitrul de aer. E bun de ceva ? Merita sa il pun ? Are electrovalva rupta, se potriveste cea de oltcit ? Are cineva montat un astfel de carb ? Nu are nimeni un astfel de carburator montat ?
Vreau sa mai intreb si eu una alta. As fi recunoscator pt putin ajutor. salutare! redeschid acest topic pentru ca in ultima vreme ma cam bate un gand: se merita sa pun carburator de gsa in locul solexului de 1.1? ma intereseaza aspectul consum. a incercat cineva asta? consuma mai putin ca solexul de 1.1, sa nu se merita? multumesc! lasa solexul pe masina nu te apuca de teste dinastea,mai ales iarna Am vazut montat un Weber pe un 1.1 franta, porneste relativ usor, dar singurul avantaj il ai la accesul jiclorului de relanti;
Rezolva problema consumului mare al CIC-ului sau Solex-ului doar prin absenta celei de-a 2-a trepte...adica te opreste sa mai dai forja atunci cand ai cea mai mare nevoie (castigi 5 litri/luna dar pierzi o aripa) in rest la un mers normal consuma la fel cat unul reglat corect (valabil si pentru solex de 1.1 cu care imi este echipat motorul) am inteles. eu credeam ca sunt avantaje mai mari, dar dupa cum spuneti voi nu este aproape niciun avantaj. cat despre consum ,deocamdata o sa las solexul asa cum e. in vara am facut un test de consum, si a iesit undeva la 7.2, cv 5ro, mers 100km/h, iar acu de cand a dat frigul mi-a luat 10 l/100km, dintre care peste 50km i-am facut in oras, si intr-o zi am prin si o aglomeratie mare de tot in care am facut gara de sud-centru in 30 de minute (ploiestenii stiu despre ce este vorba). voi ce spuneti, e reglat corespunzator? e bine bre...consumu de oras e oricum mai mare cu multi litri fata de cel la drum lung...
mariankzd a scris:Am vazut montat un Weber pe un 1.1 franta, porneste relativ usor, dar singurul avantaj il ai la accesul jiclorului de relanti;
Rezolva problema consumului mare al CIC-ului sau Solex-ului doar prin absenta celei de-a 2-a trepte...

Weberul de pe GSA are 2 trepte Are o singura camera de nivel, dar are 2 clapete de acceleratie.
cristi_s a scris:
mariankzd a scris:Am vazut montat un Weber pe un 1.1 franta, porneste relativ usor, dar singurul avantaj il ai la accesul jiclorului de relanti;
Rezolva problema consumului mare al CIC-ului sau Solex-ului doar prin absenta celei de-a 2-a trepte...

Weberul de pe GSA are 2 trepte Are o singura camera de nivel, dar are 2 clapete de acceleratie.

ma mai uit, eventual fac o poza, poate e alta bazaconie de weber Pe GSA au fost Weberele astea: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm#2c De cel de la pagina 10 din link vorbeam eu Si pozele promise, seamana mult cu IRMA, dar e cu un singur jigler in cnc, clapeta de acceleratie are corpul ei demontabil de corpul carburatorului, si are capsula de dezinnecare pe clapeta de soc
http://img63.imageshack.us/i/24122010001.jpg/
http://img69.imageshack.us/i/24122010002.jpg/
E Weber 32 ICEV, de pe FIAT-uri(127, ceva 600 abarth..) de-aia si consumul mic banuiesc...
Desi are venturi mai mic decat IRMA(dar ccorpul clapetei de acceleratie mai mare) pare usor de turboficat...
http://www.youtube.com/watch?v=OxJaqS916gg
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community