Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Iar ...Comprimare :)
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Laurentiu a scris:
Iulius_je a scris: daca bagi axe de 11 baga culbutori de 11 ca altfel sunt probleme la admisie si evacuare...
Nu conteaza forma talpii culbutorului ci profilul camei. Chiar daca supapele de 1300 sint mai lungi, ceea ce nu prea cred, jocul dintre culbutor si supapa sau cama, se poate regla din surubul de reglaj.


Nea Laurentiu nu ma refeream la forma talpii culbutorilor. Ci strict la faptul ca acesti culbutori de 1100 sunt proiectati sa calce exact pe arborii aferenti.
De aia e indicat sa pui culbutori de 11 pt axe de 11 si de 13 pe axe de 13.

Corbule, tu aveai o axa de 13 si una de 11 ? Si presupun ca era fiecare cu setul ei de culbutori??
Cum se comporta masina?
edy99 a scris:si cine a descoperit metoda asta?
cineva zicea sa iei si din pistoane, pai daca iei din cilindri 0,5 si din pistoane 05 atunci atunci tot la fel de mare e diferenta


deci cine a descoperit chestia asta?
cata putere se castiga pe milimetru?
sau cum iti dai seama? Si eu am combinatie de culbutori 1.1 si 1.3. Functional sunt perferct la fel, doar forma latimii talpii care calca pe cama difera. Ca funcionare, nu influenteaza cu nimic. Potrivesc perfect la fel, se regleaza la fel. Nicio diferenta. Per total, cele de TRS au suprafata de contact cu cama mai mare. Atat.
Hofy a scris:Si eu am combinatie de culbutori 1.1 si 1.3. Functional sunt perferct la fel, doar forma latimii talpii care calca pe cama difera. Ca funcionare, nu influenteaza cu nimic. Potrivesc perfect la fel, se regleaza la fel. Nicio diferenta. Per total, cele de TRS au suprafata de contact cu cama mai mare. Atat.


asta inseamna ca atunci cand se uzeaza, se formeaza un canal pe cama culbutorului . nu? asta nu influenteaza axul cu came sau chiar culbutorul?

am mai vazut un ax cu came uzat rau de tot care avea camele axului uzate, dar nu erau pe toata suprafata camei, avea margini care erau cat fusese cama initial SI eu cand an dat jos axele de trs, una din ele prezenta uzura pe came. Culbutorul aferent la fel de uzat, semn ca a calcat aiurea. Asta s-a intamplat in cazul axe-culbutori de 1.3.
Nu vreau sa stiu cam cat de mare uzura se formeaza in caz de axe 11 si culbutori de 13. Repet culbutorii aia nu calca deloc corect pe came.
Eu inteleg ca se potrivesc dar totusi, ce casigi daca pui culbutori de 1300? Nimic.

Edy, metoda de comprimare - luat din bloc cu x mm am citit-o pe un topic mai vechi in care se vorbea de calcularea raportului de comprimare. Revin imediat cu topicul in cauza.


Later Edit : Iata si topicul
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=2654&start=0 edy99... nu iti inteleg intrebarea/intrebarile

La axele cu came uzate, uzura pe cama va avea un shantz de latimea talpii culbutorului evident...

@Iulius. Nu cred ca se castiga nimic... omu cumpara ce gaseste. Daca potriveste si nu influenteaza cu nimic ce are? Sau poate le are pe "stoc" cum le am si eu. Corbule la ce tratament a primit si ce rodaj in blana, ma mir ca a tinut atat. Tu nu stii ce a patimit...
Iulius_je a scris:Nea Laurentiu nu ma refeream la forma talpii culbutorilor. Ci strict la faptul ca acesti culbutori de 1100 sunt proiectati sa calce exact pe arborii aferenti.
Daca te uiti atent la orice motor, camele vor fi mai late decit talpile culbutorilor.

La faza cu "rosul" camelor, asta depinde de tratamentul celor doua piese - culbutor si cama. In mod normal, una din cele doua piese, trebuie sa fie mai moale ca celalta - in cazul nostru, culbutorul care se poate inlocui mai usor. Un tratament mai dur al culbutorului fata de cel al camei, un reglaj incorect (prea strins) si un ulei de calitate proasta, va face ca uzura sa se produca pe cama. Laurentiu..
rosul camelor se datoreaza ungerii defectuoase...
R nu neaparat.
Ceva trebuia sa se uzeze, ca doar nu avem masini care nu se vor strica niciodata eu am axele originale si culbutorii originali,au doar 140 000 km
7thRaven a scris:
0,82 este o valoare maxima, acolo deja trebuie sa mergi numai cu benzina cu CO mare, pentru a nu avea probleme.


Am gasit solutia pentru rezolvarea detonatiilor la rate de compresie mari: injectie de apa
Deci as vrea o comprimare la maxim.
Insa tot nu stiu cat pot sa iau din cilindri, fara ca pistoanele sa se intilneasca cu supapele.
Are cineva vreo idee? pai nu e asa noua ideea. chiar s-a discutat pe forum despre asa ceva. stiu ca s-a discutat ... cred ca o s-al caut sa-l recitesc. din pacate tot nu stiu cati milimetri, si l-am cautat peste tot daca ai fi cautat ai fi gasit intre 0.5 si 0.8 MM
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=92&postdays=0&postorder=asc&start=1900 mobra, eu ma refeream la injectia cu apa. pai vezi pe prima pagina din topicul asta, se vehiculeaza intre 0.6-0.8 mm(cu un max de 0.82). ia un 0.7 ca e suficient si nici nu risti sa-ti tacane avansul oameni buni... am scris ca problema cu detonatii o rezolv prin metoda injectarii apei, deci nu vreau sa ma limitez la comprimare din cauza detonatiilor, pentru ca oricum nu o sa le am. vreau sa ma ma limitez numai la cursa pistoanelor si a supapelor, dar nu stiu cat este aceasta limita. ma gandeam si la chiuloasa de 1100, insa e prea multa munca, nu are racirea necesara, si are si supapele mai mici.

se pare ca vreau sa ma bag pe cai nedescoperite inca Ceea ce vrei tu sa faci se poate face doar prin tatonari. Adica se poate proceda si scurtand cilindri maxim, apoi daca e nevoie se insereaza distantieri intre cilindru si semicarter pana ajungi la limita la care pistonul nu mai atinge in supapa. Poti determina cu ajutorul unei plasteline intinse pe capul pistonului cat sa mergi ca sa fi sigur ca nu atinge nici o supapa in piston. Bafta la injectia de apa (trebuie sa fii constient ca nu o vei putea folosi 12 luni pe an ). atunci foloseste maximum: 0.82 SI cand faci faza cu plastilina, dai la manivela un pic, apoi desfaci si te uiti daca gasesti urme de plastilina pe chiulasa.
Sa nu te bata pacatul sa dai cheie
Iulius_je a scris:SI cand faci faza cu plastilina, dai la manivela un pic, apoi desfaci si te uiti daca gasesti urme de plastilina pe chiulasa.
Sa nu te bata pacatul sa dai cheie



ca se taseaza supapele dupa cum zicea cineva pe vremuri. serios vorbind, bafta in continuare! nu vreau metoda doggy )
intrebaam cu speranta ca cineva are vreun raspuns. ca experimente chiar in halu asta nu vreau sa fac. oricum va fi destul experiment sa am jiclor, surub de apa (ca doar trebuie sa setez debitul), si EV de apa.

poate chiar mai multe electrovalve, ma gandesc ca ar fi chiar fain daca l-as face setabil asa pe vreo trei trepte de la butoane din interior. astfel as putea opri apa de tot pt incalzirea motorului la pornire, perioada in care as putea folosi o recirculare a gazelor de esapament, si dupa aia pentru motor cald pot selecta reglajul pentru diferite situatii privind temperatura exterioara, respectiv sarcina. si desigur ultima faza ar fi automatizarea deschiderii acestor valve cu un microcontroler in functie de temperatura uleiului si a unui senzor de detonatii ...

parca visez cu ochii deschisi

later edit: mi-am dat seama: voi incerca sa masor distanta intre baza chiloasei 1100 respectiv 1300 si supapele deschise la maxim. diferenta celor doua distante plus grosimea distantierului recomandat pentru set 1300 si chiuloasa 1100 va fi exact distanta pe care pot s-o iau din cilindrii fara riscul lovirii Haidi ca m-ati bagat in ceata, am citit despre comprimare si am o varza in cap de nu mai pot.

Pana la urma pentru comprimarea cu set de 1300 pe motor de 1100 (chiuloase), de unde se strunjeste??!?!, de unde este cel mai bine/usor sa strunjesti? De ce se strunjeste?

1. Din chiuloasa? intre 0,5-0,8 mm din diametrul interior?
2. Din cilindru(Diametrul exterior) pana se potriveste pe chiuloasa de 1100
3 Din piston? din capul lui, ca sa nu bata in chiuloasa? (de ce din piston ca nu inteleg, daca se ia din capul pistonului nu se strica protectia acestuia?)

In principiu ideea e ca trebuie facut in asa hal incat sa se potriveasca setul motor de 1300 pe chiuloasa de 1100, fara ca pistoanele sa bata in chiuloasa ?

Multumesc mult NeaGeorgel, lamuriti-ma si pe mine ca ma doare capu eu fac asa:
metoda set 1300 chiulase 1100
1 fac cilindrii de 1300 sa intre pe chiulasele de 1100
2 fac capul pistonului de 1300 identic cu cel de 1100

metoda motor 1300

luat din cilindrii (partea care intra si se aseaza pe bloc) la strung dar centrati perfect intre 0,1mm si 0,8mm
bogdanlascu a scris:eu fac asa:
metoda set 1300 chiulase 1100
1 fac cilindrii de 1300 sa intre pe chiulasele de 1100
2 fac capul pistonului de 1300 identic cu cel de 1100

metoda motor 1300

luat din cilindrii (partea care intra si se aseaza pe bloc) la strung dar centrati perfect intre 0,1mm si 0,8mm



Multumesc domnu' Lascu, dar pentru metoda cu set de 1300 pe chiuloase de 1100, cum pot sa fac ca comprimarea sa nu fie asa drastica?
NeaGeorgel a scris: pentru metoda cu set de 1300 pe chiuloase de 1100, cum pot sa fac ca comprimarea sa nu fie asa drastica?


Atunci nu mai folosesti metoda asta... pentru ca e drastica din principiu. Poti monta "saibe" distantiere intre chiulase si cilindri daca neaparat asa vrei... dar in cazul asta dece ai folosi metoda asta? Sau ai motor 1.1 si sa nu mai cumperi chiulase de 1.3?
luat din cilindrii (partea care intra si se aseaza pe bloc) la strung dar centrati perfect intre 0,1mm si 0,8mm


Salut don' doftor.
Văz la oferta ACSA, http://www.acsa.ro/MAS14.HTM , poziția 21, SET MOTOR 1300.
Asta ar însemna cilindri+pistoane+segmenți
Că dacă e așa, m-ar bate un gând...
Cât îmi iei pe metoda de mai sus? prelucrarea cilindrilor.

Numai bine! zephirus , vezi ca s-ar putea sa nu aiba si segmentii inclusi.mai bine vezi ca nea doctorul are un st de 1.3 franta de vanzare la vreo 400 de lei
Hofy a scris:
NeaGeorgel a scris: pentru metoda cu set de 1300 pe chiuloase de 1100, cum pot sa fac ca comprimarea sa nu fie asa drastica?


Atunci nu mai folosesti metoda asta... pentru ca e drastica din principiu. Poti monta "saibe" distantiere intre chiulase si cilindri daca neaparat asa vrei... dar in cazul asta dece ai folosi metoda asta? Sau ai motor 1.1 si sa nu mai cumperi chiulase de 1.3?


Adica pot sa montez la cilindrii+pistoane+chiuloasa de 1.1 distantiere intre chiuloasa si cilindrii si gata compresia?

DA am motor de 1.1 si nu vreau sa schimb chiuloasele pai daca faci asta cred ca o sa scazi compresia, nu o sa o maresti... Hofy se referea la cilindri de 1300+chiulase de 1100+distantiere intre chiulasa si cilindri. Dar e de experimentat acolo (cat de drastic il comprimi), nu merge din prima. se revin la vechile discutii

Mai decat sa merghi pe chiulasele de 1.1 mai bine cauti la dezmembrari chiulase de 1.3 pui axele de la cele de 1.1 dar ai avantaje majore. S-a tot discutat de treaba asta - racire mai buna , curgere mai buna....nu necesita sa iei din piston...etc.... eu unul asa am facut.
set de 1.3 luat din camasa 0.7 mm si axe de 1.1 pe chiuloase de 1.3 S-ar putea să se mai fi duscutat, dar sunt cam obosit acuma să caut:

Care ar fi avantajele axelor de 1.1 pe chiulasele de 1.3 ? Din cate stiu..pierzi cuplu si castigi raspuns mai bun la turatii mari. Pupa cred ca poate spune mai exact. castigi cuplu la turatii mai joase , parca Cu arborii cu came de pe motor de 1.100 motorul o sa aiba cuplul motor la o turatie mai mare, la fel si puterea maxima. motorul se va tura mai mult si va fi mai sprinten si mai nervos. Cu arborii cu came de motor de 1.300 se comporta ca un TRS obisnuit. Cuplul motor la motorul de 1100 e mai sus ca la TRS, la fel si puterea maxima, deci arborii cu came de 1100 cresc turatia de cuplu maxim si la fel si cea de putere maxima.
Deci la trs, tin minte ca dupa 4000 nu prea mai era atat de nervos, in schimb acum cu axele astea de la 3000 incepe adevarata distractie. Se dureaza sprinten pana in 6500 chiar si la deal. Am dat a 3-a in 6500 pe dealul ala care duce la mcdonalds, ala de dupa rondou. Nici loganul si nici cielo nu s-au putut tine dupa mine. intr'adevar cu axele de 1.1 pe comprimat urca nebuneste in ture am desfacut motorul, setul nu e foarte uzat, am dus cilindrii la mesteri sa-l scurteze cu 0.82 mm. zis si facut, motorul montat pe masina, distributia la loc... si surpriza: cand invart motorul, cu mana intr-o parte bate undeva, chiar in 2 pozitii. intr-una dintre pozitii de-abia e sesizabil, in celalalt chiar opune rezistenta (dar se poate roti mai departe).
acuma problema mea: din cate stiam eu, 0.82 mm este chiar sigur. adica asa am crezut eu pana acum .. nu mai sunt sigur. cineva are vreo idee ce poate fi in afara de atinsul pistonului in supape? 0,8mm am luat eu la un motor, si era ok
de 0,82 nu stiu nimic
ai putea sa introduci distantiere din hartie cerata...sau ceva de genu de unde se ia ...din cilindru ...
din buza pe care sta pe bloc sau chiar din cilindrul care intra in bloc?? pt metoda cu luat din cilindru, se ia din buza care se sprijina pe blocul motor. se poate lua si din buza care calca pe chiulasa
valib a scris:pt metoda cu luat din cilindru, se ia din buza care se sprijina pe blocul motor.

iulicuta2000 a scris:se poate lua si din buza care calca pe chiulasa


nu e acelasi lucru ?
in alta ordine de idei 0.82 e cam la limita.
sfatul meu e sa desfaci , sa pui plastilina in capul pistoanelor si sa vezi unde bate ca si distanta de scurtare e la fel difera doar de unde iei acei 0.x mm
iulicuta2000 a scris:se poate lua si din buza care calca pe chiulasa



'batranii' zic ca, atunci cand iei din buza care calca pe chiulasa...in caz de esec, pierzi compresie, pe cand daca iei din partea dinspre bloc, pierzi doar ulei in cel mai rau caz


deci difera si efectele in caz de esec... Metoda ideala e sa tai cilindrul in capatul de catre carter, din motivele de mai sus mentionate. DAR daca se utilizeaza cilindri folositi/uzati, se taie din capatul de catre chiulasa, altfel segmentii risca sa faca poc in buza uzurii de la fostul capat al cursei. Nu le place asta deloc.

Acei 0.82 ar trebui sa fie ok. Buzele pistoanelor le-ai "aranjat" cu tot atata? Ca altfel ti se intalnesc cu marginea calotei din chiulasa. hmm.
nimeni n-a zis nimic de "aranjatul" capului pistoanelor prin metoda scurtarii cu 0.82. normal ca nu m-am atins de pistoane. totusi, sigur nu atinge in chiuloasa pentru ca fara curelele de distributie, si cu axele puse la zero, motorul se roteste in gol foarte frumos si usor, si sufla bine, chiar fluiera undeva fara bujii

insa alta chestie, legat de axele cu came: am pus axe de 1100. faza e ca pestet tot in forum scrie ca axele 1100 ar deschide supapele mai mult. in schimb eu le-am masurat camele de la cap la cap, si cele de 1100 erau mai mici. astfel am zis ca daca is mai mici, dechid mai putin, deci scade posibilitatea ca supapele sa bata in capul pistonului.
insa dupa ce am discutat cu un coleg, am ajuns la concluzia, ca poate camele de 1100 sunt mai mici in capatul "inchis", astfel culbutorii se regleaza mai stramt, si pana la urma deschiderea maxima a supapelor este mai mare. si aceasta deschidere mai mare+camasile scurtate=> atingere supapa cu piston.

mai astept confirmare/alte pareri si/sau idei, ca nu vreau sa desfac motorul de 5 ori pana va fi ok )
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community