Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

bare de torsiune

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
vin si eu cu o intrebare posibil copilareasca: se poate ca barile de torsiune sa se ...inmoaie in timp, adica sa isi piarda din rigiditate??? am vazut undeva paici zicea un tip ca masina lui are 17 ani si i s-au inmuiat barile de torsiune... exista cea mai mica sansa sa isi piarda materialu ala din coef de elasticitate, duritate etc! am facut rezistenta materialelor in liceu da nu mai stiu nimica din proprietatile alea!! astept raaspuns si multumesc anticipat! Orice bara de torsiune intimp isi pierde din coeficientul de elasticitate - tocmai de aceea e recomandat pentru o mai buna stabilitate sa-ti schimbi si barele de pe fata
dj05fmx a scris:am vazut undeva paici zicea un tip ca masina lui are 17 ani si i s-au inmuiat barile de torsiune...


Posibil sa te referi la mine, ca prea se potrivesc datele. La mine sta masina putin cas de spate, ca bara din dreapta e mai moale fata de cea de pe stanga. Da, e posibil, nu numai la barele de torsiune, ci la absolut orice fel de arc, resort sau cum vrei sa-i zici, de la ceas pana la locomotiva. Solicitarile din timp modifica proprietatile materialelor, iar stresul principal care e vinovat de asta este solicitarea ciclica la oboseala (chiar asa ii zice ). Cristi la tine cum e povestea ? Asa ai luat-o ? sau cum ...sicer e prima data cand aud ca s-a lasat doar 1 bara ...nu prea imi vine sa cred. Cel mai simplu e sa incerci sa le reglezi dinou. Eu banuiesc ca una s-a rupt la un moment dat si nu s-a inlocuit corespunzator. Daca se lasa se lasa ambele nu doar una. Masina e luata de noua, asa ca iti spun sigur ca nu s-a inlocuit niciuna din cele 4 bare de torsiune. De fapt tot ce am inlocuit au fost amortizoarele pe spate. Atat. Doar ca de la un moment dat am sesizat faptul ca masina sta putin lasata de dreapta spate, iar in mers pe curbe mi se pare ca atunci cand e solicitata, e mai moale suspensia pe dreapta. Nu stiu sigur daca are legatura dar, exista sanse ca amortizorul sa fie curs ?
daniel.opr a scris:Nu stiu sigur daca are legatura dar, exista sanse ca amortizorul sa fie curs ?

Adevarul este ca pe partea aia cel vechi a fost curs, am mers asa o perioada si dupa aia le-am schimbat pe amandoua. Posibil aia sa fi fost cauza. hmm atunci o sa le schimb si i pe toate sa vad ce iese...nu am nimica de pierdut e 60 000 una...

am intrebat pentru ca mi se parre ca suspensia mea e mai moale ca a unui prieten si nu imi dau seama de ce...eu am amortizoare Boge bune el are romanesti negre care nu sunt bune si tot mai teapana sta a lui pe strada... Crist si cam cu cit e mai lasata de dreapta?
Daca nu ma insel chiar Comnean explica ca din montare la fabrica toate masinile pe partea stinga erau cam cu 10mm mai ridicate decit dreapta.Lamine tot asa era mai ridicata dar de dreapta si asta din cauza ca s-a umblat pe fata la palier si la montare nu s-a tinut cont de pozitia de la demontare.Si din cauza asta am mai shimbat si puntea spate.Pina la urma am descoperit ce era si am remediat.
DanH a scris:Crist si cam cu cit e mai lasata de dreapta?
Daca nu ma insel chiar Comnean explica ca din montare la fabrica toate masinile pe partea stinga erau cam cu 10mm mai ridicate decit dreapta.


Sincer n-am masurat niciodata. Dar e lasata doar de dreapta spate, nu de toata dreapta. Nu mult, dar mie mi se pare vizibil. Am citit si eu de chestia cu compensatul. La mine n-ar avea ce sa se compenseze, ca soferul (adica eu ) are 60kg cu tot cu haine si adidasi. nu trebuie neaparat sa se lase amandoua dupa spate, deoarece am patit-o si eu cu aia de pe partea dreapta spate si un amic din parcare a patit pe partea stanga spate.
sincer eu cred ca e buba de la cat ai carat pe fiecare parte, adica nu stateai sa echilibrezi masele(bai tu ala cu 80kg pe partea stanga si tu ala de 50kg in fata si tu ala de 120 pe mijloc) intelegeti voi ce am vrut sa zic.

Piticu Cristi iti spun din propria experienta ca in cazul in care s-a lucrat pe fata iar la montarea bratului inferior la loc in cazul in care nu s-a masurat inainte de demontare pt ca la montare sa se tina cont de acele masuratori atunci masina se lasa singura atit pe fata cit si pe spate pe aceeasi parte la fel.Eu la tipmul respectiv am avut ceva de munca dar am reusit sa o echilibrez pina la urma.Din pacate am incercat eu mult si bine sa o ridic de spate dar nu imi iesea din cauza ca fata era prea ridicata.Asta se intimpla la prima masina.La asta cind i-am schimbat pe spate bucsele din punte,ocazie cu care am inlocuit si barele de pe spate cu bare de CS,conform cu masuratorile facute inainte de demontare si cele de dupa operatie intre cela 2 masuratori era o diferenta de 10mm cu masina suspendata.In momentul in care masina a fost coborita de sol,deci masina in pozitia ei normala diferenta era de 100mm.Ca sa ma intelegi mai bine dind erau pe spate barele ei de fabrica marginea aripei spate era in dreputl jantei.Acim e caum cu 100mm mai sus. Dan - asta e normal , pentru ca ai bare de CS : la aceeasi greutate barele de CS fiind mai rigide se lasa mai greu din cauza greutatii. Eu am lasat-o mai jos si chiar mi-a iesit cum am vrut.... cu fata nu am nimerit exact cum speram da o rezolv eu. Pai asta si doream eu la final.Sa fie mai ridicata de spate.Asta din cauza ca de cite ori ma dic la rude la tara tot timul trebuie sa aduc pe acasa cite ceva si de obicei sunt grele.Din cauza asta mi se ridica de fata si cind trebuia sa merg noaptea tot timpul incasam flashuri de la cei de pe contra-sens ca ai orbeam.Si eram pe faza scurta.Mai mentionez ca nu vrea sa functioneze butonul ala de reglaj al farurilor. Am si eu o problema, am reglat inaltimea fata si dupa un timp s-a lasat de stanga, am refacut reglajul si la fel dupa 2 saptamani s-a lasat 10 mm dupa 4 saptamni inca 10 mm si cred ca o sa se mai lase. Este bara moale, trebuie schimbata sau gresesc ceva, mentionez ca pe partea cealalta este la fel ca in prima zi. Multumesc! Poate sunt uzati dintii barii de torsiune, sau dintii suportului de la lama de flexiune, sau dintii din interiorul bratului inferior.
Sau poate pur si simplu nu s-au imbinat corect/suficient de tare. Awm-ule,daca nu ai schimbat bara si din greseala ai pus de dreapta pe stanga,poate ai o bara proasta,nu cred ca e din caneluri fiindca ar fi trebuit sa faca urat cand scapa canelurile unele peste altele...
Eu as pune alte bari de torsiune si as reface reglajul in prima faza... tine din prinderile barei de torsiune pe jugul ala din spate, deci nu de prinderile lor pe brate Pai nu e bre aceeasi chestie?odata ce bara sa zicem ca se roteste cu un dinte,nu se strica simultan toti dintii?adica odata sarita un dinte,sare ca proasta pana ramane in echilibru ,doar nu se opreste
Eu sunt curios cum a umblat awm-ul cand a reglat inaltimea,daca a scos bara de torsiune si din brat si din suportul ei de pe lama de flexiune... am scos de peste tot , am ramas surprins , la suportul de pe lama de flexiune nu a fost umblat niciodata.
Am umblat separat ,cand pe stanga , cand pe dreapta , nu aveam cum sa le incurc eu zic sa mai umbli o data pe stanga si sa mai rotesti bara putin cat sa se ridice ca pe dreapta si sa urmaresti ce se intampla,e treaba de juma de ora de unu singur o sa mai refac reglajul , am umblat de 5 ori pe stanga ,cand mai sus cand mai jos , tot se lasa o pui mai sus acum si cand se lasa sta la inaltimea care trebuie...
cand faci reglajul ai amortizorul dat jos? desfacut de jos , e moale saraca
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community