Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bate rau la ralanti

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut! nu, nu mi-am luat Dacie dar am o problema cu un motor al unui amic. La ralanti face ca un tractor, iar in sarcina nu mai are nici un zgomot suspect. Asta se intampla atat cu motorul rece, dar si la temperatura de regim. (la drum lung, cand scoti din viteza, tot ca tractorul se aude...un sunet specific dieselurilor mai vechi).
Nu e de la culbutori.
Nu e de la tacheti.
Banuiam ceva la distributie, un lant slab sau foarte uzat ori arcul de la intinzator rupt. N-am descoperit nimic de genul asta. Doar patina aceea de teflon are santuri destul de adanci. Oare din cauza asta sa nu se intainda lantul bine?

Masina nu consuma ulei, nu scoate fum care sa dea de gandit. Merge foarte bine in sarcina.

Astept idei, alte cauze posibile? Multumesc! Are intinzator mecanic sau hidraulic? Daca e hidraulic, cum sta cu presiunea de ulei la ralenti? Poate fi o cauza asta. Are intinzator mecanic Bizar. Ca daca ar fi uzat asta mecanic, ar face zgomot si la turatie, nu numai la ralenti. Cu ala hidraulic, este posibil sa faca galagie la ralenti si la turatie nu, pentru ca creste presiunea e ulei.
cristi_s a scris:...daca ar fi uzat asta mecanic, ar face zgomot si la turatie, nu numai la ralenti...

Mersi Cristi, pentru 5 lei cat costa unul nou... o sa-l inlocuiesc, dar mi-e teama ca nu e de la el.
Alte idei? Cineva? Cam astea ar fi ideile mela pe caldura asta si la cunostintele despre Dacie. Poate posesorii de Dacie vin cu ceva idei. intinzatorul e...
unchiu'meu a patit la fel..si aia era buba
valib a scris:intinzatorul e...

Nope. Nu e. L-am inlocuit. Desi se simte diferenta, (cel vechi era foarte moale) tot bate. pe la 1000-1200 rpm nu se mai aude nimic... O sa mearga asa cu ea pana crapa de tot. Macar sa stim o treaba Nu cumva atinge esapamentul pe undeva in caroserie Sau altceva sa fie slabit si sa loveasca atunci cand motorul trepideaza mai tare . Incearca sa localizezi zona de unde provine zgomotul. Zona e localizata destul de clar. Motor si atat. E clara bataia la motor. Am pornit-o fara sa-i montez scutul. Dupa ce a pornit m-am mai bagat pe sub ea sa vad cum stau cu etansarea baii... la ralanti mi-era si frica sa stau sub ea. Se auzea si mai pronuntat. E din motor, asta e sigur!
D_marius a scris:Zona e localizata destul de clar. Motor si atat.

O localizare mai precisa nu poti face? De exemplu fata, spate, stanga, dreapta, etc. ma mai gandesc, oare nu o fi posibil sa fie axul de antrenare a delcoului descentrat (sau axul ala de sub el, care e antrenat de arborelel cu came si in care intra si axul pompei de ulei in partea cealalta) si sa bata la turatie mica? Sau pompa de ulei? Vezi de cand are zgomotul si cam ce interventii au fost pe ea in perioada aia, poate te lamuresti cumva. si eu am dacie si face ca dracu' la relanti..vibreaza si capota
dar a mea a fost recarosta si ma gandesc ca suportii motorului ..ceva..

daca rezolvi sa postezi..... eu eram dar uitai sa ma loghez Mda..voi posta. cum spuneam...n-am mai insistat din lipsa de fonduri, ca sigur nu nimeream din prima. O sa astept sa nu mai poata si pe urma aflu exact de unde era. Demontează baia si verifică cuzineții si bielele.
adrian-ar a scris:Demontează baia si verifică cuzineții si bielele.

Cuzinetii de biela au fost inlocuiti acum vreo 3 000 de km, odata cu pompa de ulei. Despre cei de palier nu pot da amanunte . Baia am demontat-o cand am schimbat intinzatorul de lant. M-am uitat ..in mare, ce-i drept, la biele. Par in regula.

Ieri am iesit cu ea pe E85, vreo 25 de km... Forja... Pe vitezometru 140, da' cine sa-l creada... (cutie 4 trepte modificata, presiune ulei ok, racire ok). Repet in sarcina merge foarte bine. Nesperat de bine. Dupa talpa am oprit un pic...surpriza!! Nu mai prezenta nici o bataie la relanti. Am stat un pic, s-a racit. La pornire aceeasi poveste cu bataia. La intoarcere tot tare am mers.

La naiba, nici cu Teresa n-am mers asa tare vreodata si pandispanu' asta bolnav... Poate pompa de ulei nu asigură debitul necesar in relantiu....cit e presiunea de ulei in relantiu?

Are ceva modificari si pe la motor? Ceva probleme chiar sunt cu presiunea la relanti. O sa ma mai gandesc... Modificari la motor nu are. E vai de capul lui. Si totusi se invarte Încearcă totuși cu altă pompa de ulei,poate si un pinion la decou. Să mai lamurim o problemă...am uitat sa clarific situatia

Era tot de la distribuție, dar am descoperit târziu... Se inlocuise pinonul vechi cu unul nou, desi nu erau probleme. S-a pastrat "pana" veche, care in timp a ros din pinionul nou, facut evident din material de kko. Pe asta am rezolvat-o inlocuind pinionul.

Dupa o vreme ... a inceput sa faca figurile descrise mai sus, si nu mi-a mai dat prin cap ca ar putea fi acelasi lucru. Ce-i drept "mancase" mult mai putin din pinion (prima data nici macar nu pornea). S-a schimbat pinionul masina a circulat, circula si acum, doar ca si-ar dori un set motor nou
Anonymous a scris:Să mai lamurim o problemă...am uitat sa clarific situatia

Uitai sa ma loghez
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community