Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

comprimat sau nu?
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare!
Am un 12trs si ma bate gandul sa-i pun chiuloase de 1129, dar inainte sa o fac vreau sa ma asigur ca merita. Dintre cei care ati facut asta, poate ma puteti ajuta si pe mine cu cateva sfaturi si raspunsuri:

Vreau sa stiu daca "se simte" diferenta, daca va creste consumul si cum ramane cu supapele? ( supape de club??? )

Cu respect.
blue a scris:si cum ramane cu supapele? ( supape de club??? )

eu atata iti spun: nu ai treaba cu supapele... Cam astea sunt si nedumeririle mele in privinta comprimarii .... cu cat creste consumu Teoretic consumul trebuie sa ramana constant sau chiar sa scada: o compresie mai mare inseamna o explozie mai puternica, adik o ardere mai rapida, deci un randament mai bun.
Supapele raman ca atare, nu umbli la ele.
Daca merita, asta pana la urma tu decizi. Trebuie sa iei in calcul ca un motor comprimat este mai pretentios la intretinere (ulei de calitate, benzina minim 98 - care in mod normal ar trebui sa i le dam si unui motor necomprimat). De asemenea la un motor comprimat avansul nu se mai regleaza la stroboscop sau bec ci experimental, prin tatonari pana la gasirea avansului optim. Cu alte cuvinte un motor comprimat cere mult mai multa atentie din partea ta decat unul normal. Adica asta inseamna sa-tzi iubesti cu adevarat masina si sa faci o pasiune din a-l intretine si regla.
Daca itzi place sa il desfaci, sa umbli in el, sa ii schimbi piese, sa descoperi ce nu merge cum trebuie si sa il repari singur, apoi sa simtzi bucuria aia enorma cand vezi ca ai reusit sa-l faci singur sa mearga mai bine decat l-ar fi facut un mecanic, atunci da, motorul comprimat este pentru tine.
Daca insa esti genul care cand vede ca ii palpaie becul de ulei la relanti zice las ca merge si asa... nu ma duc acu sa vad ce are, sau tragi nitel socul cand motorul nu merge rotund si mai mergi doua luni asa si te bucuri ca nu pierzi ulei, ba chiar uite... se inmulteste... a trecut de nivelul maxim... atunci uita de comprimat, pastreaza motorul cum e din fabrica si cauta-tzi mai bine un mecanic bun la care sa te duci periodic pentru verificari

Later edit: m-am luat dus de val si am uitat sa itzi zic: pune pe hartie si piesele plus modificarile aduse, modificari pe care trebuie sa ti le faca un profesionist: alezat pistoane si cilindri. De asemenea mai ia in calcul si uzura deja existenta la setul tau motor: cati kilometri ai cu setul acesta? Cati kilometri are masina in total? Daca te apuci sa-l comprimi... e ok daca modifici setul actual sau mai bine mai astepti pana vine vremea unui RK si atunci incepi sa schimbi in el mai multe si il si comprimi cu okazia asta? Si in felul asta te alegi cu un motor aproape nou si comprimat...
Micutzu a scris:Later edit: m-am luat dus de val si am uitat sa itzi zic: pune pe hartie si piesele plus modificarile aduse, modificari pe care trebuie sa ti le faca un profesionist: alezat pistoane si cilindri. De asemenea mai ia in calcul si uzura deja existenta la setul tau motor: cati kilometri ai cu setul acesta? Cati kilometri are masina in total? Daca te apuci sa-l comprimi... e ok daca modifici setul actual sau mai bine mai astepti pana vine vremea unui RK si atunci incepi sa schimbi in el mai multe si il si comprimi cu okazia asta? Si in felul asta te alegi cu un motor aproape nou si comprimat...


Masina are 74.000 km si partea buna e ca tocmai mi-am procurat un set 1300 , am si un set de chiuloase de club, iar tatal meu e "doctor de oltcit";
Concluzia: dupa sesiune ma apuc de treaba

Merci pt sfaturi!!! Atunci bafta la comprimat. bafta la comprimat ,dar ai grija lu' pupa i-am explicat cum sa faca de la a-z si nu a iesit cum trebuie asa ca ......bafta Asa e.. mare atentie!!! Tocmai de aceea pe la inceputul lui februarie (probabil dupa 8 feb) ma prezint si eu cu setul de 1,3 la bogdan pentru modificarile necesare. Pai poate imi explicati si mie unde pot aparea complicatii.

Presupun ca asta va creste uzura motorului... Problema numaru unu apare daca nu-s pistoanele corect alezate si apoi echilibrate. Detalii despre cum se alezeaza pistoanele tzi le poate da Taticul Oltcitului, Bogdan Lascu
blue a scris:Am un 12trs si ma bate gandul sa-i pun chiuloase de 1129, dar inainte sa o fac vreau sa ma asigur ca merita. ................
...... Vreau sa stiu daca "se simte" diferenta, daca va creste consumul si cum ramane cu supapele? ( supape de club??? )

Eu nu iti recomand sa-ti montezi chiulase de 1100. Ramai frumos pe cele de 1300. Sa fie in buna stare scaunele de supape si ghidurile de supapa. Daca e cazul, cumpara-ti alte chiulase noi. Se gasesc si nu costa mult.

Poti comprima motorul original de 1300. Daca e facut bine, eu din experienta proprie iti spun ca e clar mai avantajos. Modificarile multe si marunte fac diferenta.

Daca iti comprimi motorul o sa ai un consum mai mic si o putere mai mare, dar o sa fie ceva mai pretentios la benzina. Acum nu ajunge doar sa comprimi motorul. Nu castigi foarte mult, dar e un "must". Trebuie acordata multa atentie fiecarui reper in parte. care e faza?
ce-i asa mare branza de comprimat un motor???
sau poate nu inteleg eu despre ce e vorba....amaru stie!
e simplu domle! poti sa iei din chiuloasa sau sa pui set de 1.3.
faza cu avansu si benzina de calitate si uleiul e adevarata dar nu ai de ce sa iti faci griji! odata reglat va merge brici! si inca ceva...daca comprimi motoru iti va creste consumul. nu mult cam 1 liru!
anndi a scris:care e faza?
ce-i asa mare branza de comprimat un motor???
sau poate nu inteleg eu despre ce e vorba....amaru stie!
e simplu domle! poti sa iei din chiuloasa sau sa pui set de 1.3.
faza cu avansu si benzina de calitate si uleiul e adevarata dar nu ai de ce sa iti faci griji! odata reglat va merge brici! si inca ceva...daca comprimi motoru iti va creste consumul. nu mult cam 1 liru!


bine anndi, esti meserias. pt tine nu e mare branza. presupun ca nici sa pui turbo nu e mare lucru pt tine pt ca deh... esti adevarat.

ca fapt divers, prin comprimare ar trebui sa iti scada consumul, nu sa iti creasca. deci domnu pupa nu sunt eu meserias...dar eu mi-am comprimat motoru si sa sti ca mi-a crescut consumul!
si de ce zici ca e asa mare lucru de comprimat motoru???????
dai jos chiuloasa si o duci la nenea strungaru iei din ea 2 mm, daca vrei poti sa iei si mai mult, o pui inapoi pe masina si faci restul reglajelor si pentru oamenii care nu stiu nici macar cu ce se mananca un motor chiar crezi ca e asa de usor??
anndi a scris: sa sti ca mi-a crescut consumul!


ciudat. poate nu ai refacut reglajele cum trebuie. scuzele mele dar credeam ca suntem la capitolul tunig, performante etc, nu la capitolul ne jucam cu masinuta la gradi!
pentru cine nu stie este chiar foarte complicat...dar asta este un minim de tuning care se poate face si chiar nu costa mult.
scuze daca am fost rautacioasa da nu m-am putu abtine!
anndi a scris:scuzele mele dar credeam ca suntem la capitolul tunig, performante etc, nu la capitolul ne jucam cu masinuta la gradi!


da andi, suntem. noi cei de pe forum. tu?? inca odata scuze dar in cazul acesta nu era necesar cuvantul tuning daca va pot ajuta cu sfaturi sunt dispus. pe cei din tm ii pot indruma catre cineva care ia fain din chiuloasa la pret cinstit(calitate la pret mic) aprox 500 de mii.
anndi a scris:in cazul acesta nu era necesar cuvantul tuning


daca nici asta nu e tuning, atunci zau ca nu mai stiu care e. sa inteleg ca daca iti pui beculete la stropitoare si baritai spoilere ai facut "țiuning".
dar daca maresti puterea motorului e praf in ochi, nu?
buna gandire! hai, manelele la maxim! si cata minte sa ai sa strici chiulasele?? poti muuuuuult mai simplu sa iei din inaltimea cilindrilor pt acelasi efect de comprimare "rationala". eu ma referam la faptul ca ai zis ca toti de pe forum se "joaca cu masinuta la gradi" si de aia am spus ca nu ar trebui sa rosteasca cuvantul tuning daca e prea greu! sper ca m-ai inteles...oricum parerea mea e ca nu are rost sa ne certam aiurea. nu? sa clarificam un lucru. eu nu ma cert. doar imi impun punctul de vedere!

si comprimarea motorului este tuning. chiar daca nu major. sa te citez "tu ai habar de ce vorbesti"? daca iei din inaltimea cilindrilos scade compresia. eventual poti sa le faci o mica cocoasa cum erau pistoanele pe r5 alpine. de aia se numeste comprimare!! pentru ca amestecul este mult mai bine comptimat cand pistonul e pe explozie sau "sus". intelegi? vorbind de ratiune si logica! hahahahahahahahahahahaha. de cand nu am mai ras asa de bine.
tu stii macar ce e un cilindru?? nu confunda cu pistonul! mai e clar ca comprimarea e tuning...citeste mai atent ce am zis mai devreme! am zis ca daca te joci cu masina "la gradi" nu inseamna ca ii faci tuning! incepe sa imi placa discutia asta bine andi. fie cum zici tu. du-te impruna cu masina ta la gradi si reciteste cartea de mecanica. invata termenii, invata si niste mecanica si mai vb. hahaha! eu am crezut ca tu ai grasit cu exprimarea! si cu blocu motor ce faci? din ala cine mai ia? ca chiuloasa tot la aceeasi diatanta de piston sta cand e sus(pistonul)! ei? aaa. si tu ai zis ca ne jucam cu masina la "gradi"(ce cuvant invect), nu eu! da domle' si tu ai confirmat! ce e asa greu de inteles?
anndi a scris:hahaha! eu am crezut ca tu ai grasit cu exprimarea! si cu blocu motor ce faci? din ala cine mai ia? ca chiuloasa tot la aceeasi diatanta de piston sta cand e sus(pistonul)! ei?


eheee. andi tata. ia mai citeste tu forumul si sigur vei gasi cele 2 metode de comprimare. chiulase de 1100 pe set motor de 1300(cum am eu, bogdanlascu si maidanezu) si cu cilindii strunjiti(titus, ex. suparatu).
pacat ca de varianta ta nu a adus aminte nimeni.
anndi a scris:da domle' si tu ai confirmat! ce e asa greu de inteles?


da?? unde? pai fratele meu citeste si tu mai bine ca mai sus am spus de pus set de 1300! dar ce se intampla daca la motoru de 1100 strunjesti cilindrii? nu scade compresia pupa tata? eu vb de metoda cea mai simpla! si daca esti la capitolu tining de ce e asa greu de comprimat un motor?
anndi a scris:dar ce se intampla daca la motoru de 1100 strunjesti cilindrii? nu scade compresia pupa tata?


cum sa scada compresia omule daca iei din inaltimea cilindrilor(camasilor)??
nu are importanta de ce motor vorbim.
anndi a scris:si daca esti la capitolu tining de ce e asa greu de comprimat un motor?


am zis eu ca e greu??
dar poate ca pentru altii e greu. scuze...am inteles gresit! eu ma refeream la chestia urmatoare : daca ai un motor de 1100 si iei din inaltimea cillindrilor(camasilor) nu il comprimi pentru ca chiuloasa tot pe blocul motor se sprijina! nu? deci? poate nu pricep eu! mai zi! ai prins ideea. dar doar pe jumatate.
iei din inaltimea cilindrilor 0.8 mm si din baza pistonului tot atat. vei ajunge la un raport de compresie mare, dar nu la fel precum motorul de 1300 cu chiulasele de 1100.
varianta asta nu e inventata si nici incercata de mine. titus te poate lamuri mult mai bine, precum si suparatuu.

tu ce faci?? eu beau o bere. k! dar daca iei din cilindrii nu tre sa iei si din blocul motor?
si daca iei si din cilindrii si din pistoane nu cred ca ai facut mai nimic!
astept mai multe detalii ca chiar sunt curios!
eu ma duc sa bag un dus si dupa aia cred ca ies la o bericioaica si eu!
noapte buna! ne mai vb! cum sa nu gastigi. iei din inaltimea cilndrilor si din baza pistonului, nu din inaltimea lui(pistonului).
iei din baza lui ca sa nu atinga in chiulasa.
btw, oltcitul nu e dacie sa ii planezi chiulasa.
bauta placuta. tot nu vad legatura cu blocul motor.
ti-am zis, astea sunt chestii incercate, nu doar gandite. cred că anndi a gresit forumul!Auzi tu :să iei din blocul motor! ALOOO:Anndi dragă,tu stii cum arată un motor boxer Dar desfăcut

LASĂ-NE,LASĂ-NEEEE Madaline vorbesti la pereti. Mai baiatule (andi) sau cum iti zice. dute tata de plimba oile sau altceva te rog eu . nu de alta da' te contrazici in nestiinta de cauza . Respect un punct de vedere dar de acolo pana la a confunda cilindrii cu pistoanele e ceva cale. Si eu am compresie marita la rabla mea si te asigur ca trebuie micsorata camera de ardere nu MARITA! Cat priveste consumul acesta scade simtitor. De ce? Avem si ceva ingineri care iti pot explica pe indelete dar eu iti dau explicatia valabila pentru tine: DE AIA! in rest te poftim cu prima ocazie la una din intalnirile noastre si poate iti si demonstram fizic. nu ma contraziceam in necunostinta de cauza...dar nu am inteles care ii faza pentru ca nu am mai auzit de acest tip comprimare. eu ziceam ca o metoda mai simpla ar fii sa iei din chiuloase(adica micsorarea camerei de ardere) dar na...mai greseste omu. oricum de plimbat oile am incercat da or zis astia ca a fost postul scos la concurs si cica lo lual un coban pe nume kat_drive.
si binenteles ca oltcitu nu e dacie da poti sa iei din chiuloasa Eu cred ca anndi nu si-a comprimat motoru si habar n-are ce e ala motor de oltcit. Alooooooo Adrian-ar stiu cum arata un motor boxer desfacut! E drept ca am vazut la o combina nu, dar din ce am vazut acolo nu puteai sa iei numai din cilindrii si sa strunjesti pistoanele. sigur exista o diferenta intre cele 2 motoare...dar ala de oltcit e mai special! Ce marcă era combina?sony?era în leasing? combina era class si nu era in leasing...si pt cultura ta generala combinele sony au motorase electrice nu cu combustie interna! io nu inteleg nimic poate ma lamuriti si pe mine,sint doua metote de comprimare metoda lascu set de 1300 cu chiulase de 1100 si cealalta cu scurtarea cilindrilor cu 0,6 fara modificari la pistoane sau 0,86 cu ceva modificari la piston(din auzite) so ........ las-o bah ca merge asha!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community