Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

comprimat sau nu?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Lasand gluma la o parte - sunt cativa "viteji " care abereaza cu viteze de 180 km/h ...mi se pare absurd in conditiile in care un 140 nu mai este o viteza de croaziera ci deja un risc tinand cont ca incepnad cu 130-140 timpul in care ajungi la un 150 este maricel nu inteleg ce se poate intampla peste ...
Bre voi v-ati mai verificat din cand in cand vitezometrul ? Mai,ce sa zic..io am verificat vitezometrul cu sonda litrometrica de la pompa de unflat caucioce ,ca ceasul de presiune de la cazanul lu bunicu ' l-a spart o cioara mai viteaza.Dreaq stie..... OPR sti f bine ca io nu vb prostii pina la 150 se duce bine masina mea a maidanezului ,dupa care se duce destul de greu dar se duce dar nu lejer cum spun unii si altii ,turatia era undeva peste 6000 ,io nu ma uitam la ceasuri aveam copilot ....nevastica .....,nebunule ai 150 la ora ,nebunule tempratura uleiului este peste 95 de grade ,avea tema sa urmaresca ceasurile ....... pot sa confirm ca merge oltcitul sa-l duci si sa ajunga la viteze destul de mari dar eu am facut amortizoarele foarte tari, fata de amortizoarele clasice care-ti dau o senzatie de instabilitate.Daca ajunge lascu la 150 cu 4 trepte eu zic ca inca 20 de km in plus cu 5 trepte nu este asa mult. Mai dogy, numai prostii vorbesti.
Fa bine si nu-ti mai da cu parerea. Rezuma-te la a relata fapte.

Daca mai ai ceva de scris despre tasare, cai putere si alte asemenea, ai un topic despre masina ta. Scrie acolo ce vrei tu, OK? .
k man deci baieti daca vreti sa adormiti linistiti inainte de culcare treceti pe la evaluare pret oltcit sa va spun cateva basme pe acolo cu tasare
am glumit......
bine titus am inteles.
ps dar nu inteleg unde este aberatia?
dogy a scris:
....ps dar nu inteleg unde e ste aberatia?...


stii tu ceva....dar nu suficient....si te cam bagi pe unde nu-ti fierbe oala, adica peste masura stiinte tale.
ai in tine niste abureli....ca nici Tatal nu le scoate din tine.
o tii mereu pe a ta....chiar daca e gresita. Unii dintre noi stiu mult mai multe ca tine, deci ar fi indicat sa ascultam sfaturile lor, ca doar nu au ajuns acolo unde sunt doar asa...de schema. O fi bine ceva si din ce zici tu...pentru ca mecanicul tau stie el ceva....da nu suficient de multe!
si...daca nu stii ceva...intrebi....spui ce stii tu....daca nu e bine, te lamuresti cum ar trebui sa fie.
chiar daca dai sfaturi asa din 'auzite'....altii stiu mai bine ce si cum, si ar trebui sa te lamuresti si tu....
nu dai la mesaje...doar ca sa ai mai multe la numar, nu scrii doar de dragul de a scrie...scrii pentru a ajuta pe altii aflati in dificultate.


Poate ca am fost putin dur...dar nu vreau sa te supar nicidecum!
Cu stima si respect,
Vali B. man, inseamna ca trebuie sa nu mai dau mesaje pe forum........apropo tie cine ti-a facut prima data comprimarea? sau cine te-a ajutat si prin ce metoda?
m-ai facut curios....... nu neaparat sa nu mai scrii mesaje....dar sa te moderezi, si sa nu te crezi mare bulibasha.
nu am motorul comprimat, si sincer nu vreau sa il comprim.
Dar daca e sa ma iau dupa mesajele unora....eu ma las pe mana lui Bogdan Lascu, sau pe mana lui Titus in cazul turbo.
dar nu asta conteaza....am intrat aici cu totii pentru a oferi sfaturi/pareri, nu sa ne dam rotunzi ca al meu e asa, al tau e asa...
dogy a scris:..ps dar nu inteleg unde e ste aberatia?

Unde e? Pai ia sa vedem:
dogy a scris:Daca ajunge lascu la 150 cu 4 trepte eu zic ca inca 20 de km in plus cu 5 trepte nu este asa mult.


Deci mai Dogy, nu castigi CP cu o cutie de viteze. Totul e ca la viteza maxima sa ai turatia de putere maxima. Si daca nu pricepi, hai sa-ti explic mai pe intelesul tau.
Daca Lascu isi monteaza o cutie ori de care, de 5 trepte sau 4, FR sau RO... nu conteaza, NU CASTIGI 20 KM/H PE ORA LA VITEZA MAXIMA. PRICEPUT?

Hai deci sa fim seriosi si sa nu mai scriem aiureli pe-aici, OK? Nu mai vorbesc de alte perle de-ale tale, da?
Nu mai fabula, nu mai trage concluzii, nu-ti mai da cu parerea. Spune chestii concrete! Daca vrei sa fabulezi, iti sta la dispozitie topicul tau de la Diverse. Asta ar insemna ca daca imi pun cutie de viteze cu 6 trepte o sa prind lejer 210 km/h ..............sau nuuuu???? la vale, cu vele si cu uraganu'n spate bogdane cat inseamna 4000 de ture cu pinion de a 5-a cu 28 de dinti?
kat_drive a scris:bogdane cat inseamna 4000 de ture cu pinion de a 5-a cu 28 de dinti?

nu stiu ,stiu doar raportele de la cv 4 franta,26,666 km/h la 1000 rot/min experimente pe JDV
faza 1 cv4fr turatie maxima atinsa 6500rpm la vale/6200-6300 drum drept
faza 2 cv4 gsa turatie maxima cat aveti mila de motor
faza 3 cv5fr turatie maxima 5500 atinsa cu greu pe drum drept

toate sunt experimentate in ultima treapta de viteza cu acelasi motor
comprimat si bine reglat deci ce concluzie trebuie sa tragem din cele spuse mai sus?
dogy a scris:deci ce concluzie trebuie sa tragem din cele spuse mai sus?

...ca totusi ,se misca ! eu zic ca nu puterea motorului este 100% vinovata de viteza finala, ex daca pun 4 trepte si ma duc la 150 la ora maxim si apoi pun 5 trepte si ma duc la 150 la ora si dupaia pun una in 3 trepte mai ma duc la 150? si inca ceva daca eu merg cu 150 la 6000 de ture in a 4-tra si o dau pe 5-cea , nu mai creste viteza?
oameni buni ganditi-va la ce spuneti, fara suparare.Si lascu spune la viteze maxime atinse ca a ajuns la 170 cu 4 trepte si l-ati crezut si eu ca am 5 trepte si am ajuns la 170 nu ma credeti
dogy a scris:... daca pun 4 trepte si ma duc la 150 la ora maxim si apoi pun 5 trepte si ma duc la 150 la ora si dupaia pun una in 3 trepte mai ma duc la 150? si inca ceva daca eu merg cu 150 la 6000 de ture in a 4-tra si o dau pe 5-cea , nu mai creste viteza?
Nu conteaza numarul de trepte ci dimensiunea pinioanelor din interiorul CV.
Laurentiu a scris:Nu conteaza numarul de trepte ci dimensiunea pinioanelor din interiorul CV.

dimensiune care determina numarul de dinti prin faptul ca dintii pe toate pinioanele trebuie sa aiba acelasi profil ca sa se imbine. rapoartele parca erau rapoarte de numar de dinti. pentru vizualizare recomand o iesire cu bicicleta si masurarea vitezei de varf pe fiecare pinion utilizand aceeasi foaie. la a mea mi se pare ca foaia are vreo 52 de dinti, iar pinionul mic 17. pe pinionul mic nu pot sa trec decat lansat intrucat e diferenta mare intre pinioane, urmatorul ca marime avand 22. si oricum ca sa trag de ala de 17 ma chinui rau de tot, semn ca acolo se termina "puterea". asta inseamna de fapt o "etajare" proasta a "cutiei de viteze" la bicicleta mea.
acuma intermezzo fizic: puterea se calculeaza in multe situatii ca fiind forta ori viteza. forta de rezistenta e cam aceeasi la toate oltciturile, deci... puterea e singurul factor determinant al vitezei maxime.
cutia in 5 viteze din cate stiam eu nu e o cutie de 4 la care sa se mai adauga unul fiindca cea de 4 s-ar plafona, ci se urmarea o "etajare" mai buna, adica o utilizare mai buna a puterii si cuplului disponibile in diferite plaje de putere pe fiecare viteza in parte.
in concluzie o cutie cu mai multe rapoarte nu te duce la o viteza mai mare, ci te face sa ajungi acolo mai usor (la turatii mai mici).
dogy a scris:inca ceva daca eu merg cu 150 la 6000 de ture in a 4-tra si o dau pe 5-cea , nu mai creste viteza?

La 99% din autoturismele de strada treapta a 5 a este subunitara (raport de transmitere sub 1), in jur de 0,85 in Europa si 0,75 in SUA. Deci intreapta a 5 a nu o sa prinzi niciodata viteza mai mare decat in trepta a 4 a. Asta din caracteristica de tractiune a autovehicului, pe calculate daca vrei, desi e logic ca 1 e mai mare ca 0,85 Wrong wrong wrong!
Tu faci câteva confuzii. Acel raport subunitar este de fapt raport de demultiplicare a turatiei spre roata. Deci turatia rotii se obtine impartind turatia motorului la raportul treptei respective si la raportul transmisiei finale (grup conic). Nu are rost să vă fac acum capul chisăliță cu "hiperbola ideală de tracțiune" dar cert este că teoriile vechi spuneau că ultima treaptă (cea de superviteză) trebuie să nu permită atingerea turației maxime a motorului, astfel atingându-se regimuri mai economice. Astfel, penultima treapta de viteză era cea de viteză maximă iar ultima era cea economică. De mulți ani însă s-a renunțat la ideea asta iar ultima treaptă permite atingerea vitezei maxime la turația maximă a motorului. Dupa cele invatate la dinamica autovehiculelor, treapta a cincea din cutia de viteze (sau ma rog ultima, ca mai nou sunt 6 sau 7)- pentru ca raportul de transmitere al transmisiei finale e acelasi tot timpul si n-are rost sa-l mai iei in considerare- este treapta de rulare economica, deci poti cel mult sa atingi viteza maxima, deoarece fiind raport subunitar are rol de rulare cu viteze ridicata la turatii mai joase decat in treapta in care se atinge in mod sigur viteza maxima (cerinte de consum si uzuri, nu?). E drept ca la unele masini (Renault de ex.) treapta a cincea este treapta in care se atinge viteza maxima. Daca ultima treapta permite atingerea vitezei maxime la turatia maxima, atunci valoarea raportului de transmitere ar trebui sa fie 1, cat este de obicei la penultima treapta, nu? Raportul subunitar se utilizeaza pentru reducerea turatiei motorului, neatingerea vitezei maxime in ultima treapta fiind consecinta negativa a acestui fapt si nu cerinta.
Oricum e o chestie spinoasa si etajarea cutiei de viteze difera foarte mult de la producator la producator si n-are rost sa polemizam pe tema asta.
Gasite la repezeala pe net, ca sunt la munca (scuze dar sunt pe partea de franceza mai mult decat engleza):
http://pageperso.aol.fr/puntogt130/transmission.html
http://membres.lycos.fr/a5r5alpine/technique/fiche%20technique.htm Bre, și tu ai crezut orbește ce a dictat Stoicescu ăla (sau ai făcut AR cu altcineva?)? Tipul predă info vechi de muuulți ani. Aia era teoria acum multă vreme. De atunci s-au schimbat multe. Practic, din câte mașini am avut pe mână (zeci de modele) nu am întâlnit nici una care să prindă Vmax în penultima treaptă.
(Stoicescu mai predă și acum anvelopele diagonale deși nu mai sunt folosite nicăieri în industria auto) bre dom' inginer zi si mie te rog ce viteza am la 4000 de ture in treapta 5 cu pinion modificat (28 de dinti in loc de 32 ) ?
kat_drive a scris:bre dom' inginer zi si mie te rog ce viteza am la 4000 de ture in treapta 5 cu pinion modificat (28 de dinti in loc de 32 ) ?

Iti zic dupa ce iti modifici semnatura, ca te faci de cacao . Daca nu sti franceza, scrie in romaneste, ca exista cuvantul marsarier.

@Razvan
Scuze ca te sacai, eu am facut AR la Bv, nu-l cunosc pe Stoicescu decat dupa ce a scris . Eu m-am referit la masinile din perioada in care a fost conceput Oltcitul cand am zis chestia cu 99%. Oricum curentul se pastreaza, gasesti destule masini care merg dupa filosofia aia. A si dupa cate stiu eu anvelope diagonale se folosesc in Formula 1. Oricum m-ai facut curios cu hiperbola aia, daca ai ceva linkuri cu documentatie, te rog daca poti sa-mi trimiti si mie. parerea mea din cele intilnite si testate este una : ai cv in 5 atingi viteza max la o turatie mai mica decit cu cea in 4 care inseamna uzura mai mica ,benzina mai putina consumata ,solicitarea motorului mai putin deci nenea ingineru' nu vrea sa-mi raspunda. Hai ma Razvane tre' sa ma rog de tine?

Cristi. iti multumesc pentru corectura da sa fiu al dracu' de modific ceva.
bogdanlascu a scris:parerea mea din cele intilnite si testate este una : ai cv in 5 atingi viteza max la o turatie mai mica decit cu cea in 4 care inseamna uzura mai mica ,benzina mai putina consumata ,solicitarea motorului mai putin

Asta este si parerea mea, asta am si spus. Are si Razvan dreptate pentru ca la ora actuala marea majoritate a autovehiculelor au altfel etajarea cutiilor de viteze, datorita managementului electronic ( de ex. BMW are interval de cuplu maxim si nu turatie de cuplu maxim, tocmai datorita acestui management electronic). Eu m-am referit strict la Oltcit, ca doar de asta vorbim, nu? Si nu cred ca "atacuri" legate de numar de dinti si turatii au vreo legatura cu discutia de principiu, fiecare e liber sa faca ce vrea cu masina lui, dar la o discutie de principiu se vine cu argumente ca altfel e doar o cearta chioara.
kat_drive a scris:deci nenea ingineru' nu vrea sa-mi raspunda. Hai ma Razvane tre' sa ma rog de tine?

Bre, si Cristi_s e tot inginer AR, deci nu stiam la cine te referi.
Cat priveste dintii de la pinion, nu inteleg bine la ce te referi. Doar pinionul nu se poate schimba, trebuie schimbata perechea de roti dintate angrenate. Ca teorie, suma dintilor de pe cele 2 pinioane este constanta, daca se pastreaza acelasi modul al dintilor. Adica daca ai un angrenaj 32 cu 31 cum e tr4 la unele cutii, nu poti modifica prin schimbarea celui de 31 cu unu de 35. Celalalt pinion trebe schimbat si el cu unu cu 28. Iar cum celalalt e montat rigid (monobloc) pe axul primar (sau asa stiu eu, nu am desfacut cutii de oltic pana acum) atunci nu se poate. Deci ori dai toate datele exacte ori nu am la ce sa iti raspund. Daca insa credeai ca imi intinzi o capcana, vezi sa nu cazi tu in ea. La cutia de viteza 5 tr.ro. poti schimba pinionul de tr 5(31d) cu unul de Nova(28d). Ai un castig in turatie dar nu in forta.
Ex: treapta 4 = 4200 rot/min - 12o km/h
treapta 5 = 3000 rot/min - 120 km/h
Ce este mai greu de inteles ...ca in tr.5 motorul nu trage mai mult de 4200 rot/min (poate la vale) si nu poti depasi 150 km/h. lucru pe care il poti atinge si cu tr 4 la 5000-5400 ture.
Cutia cu 5 tr cu pinion modificat ( Nova) este buna doar ptr. drum lung (economie, turatie si zgomot redus) , ptr. oras raman la parerea ca tot cea cu 4tr (fr.) este mai buna... Este concluzia mea ca sofer nu ca mecanic, avand ocazia sa testez cele 3 variante ( cutie de viteza cu 5 tr.TRS, cutie TRS cu pinion modificat, cutie cu 4 tr. franta).
... in tr.5 motorul nu trage mai mult de 4200 rot/min (poate la vale) si nu poti depasi 150 km/h. lucru pe care il poti atinge si cu tr 4 la 5000-5400 ture.
Caracteristica principala, raminind consumul de combustibil.
bmarianm6 a scris:
Ce este mai greu de inteles ...ca in tr.5 motorul nu trage mai mult de 4200 rot/min (poate la vale) si nu poti depasi 150 km/h. lucru pe care il poti atinge si cu tr 4 la 5000-5400 ture.

Nu este greu de inteles daca studiezi o carte de dinamica autovehiculelor in care se poate vedea usor dintr-o caracteristica de tractiune de ce nu poti trece pe loc drept: pentru ca puterea de rezistenta totala la inaintare (din care cea mai a "dracului" este puterea data de rezistenta aerodinamica, ce creste cu viteza la cub) depaseste puterea dezvoltata de motor, deci nu mai are cine sa iti impinga masina mai mult de turatia aia deci nu mai creste viteza. Dar toate astea pentru ca raportul de transmitere din tr a 5a este subunitar la Oltcit. Pe cand in treapta a 4 a mai ai putere disponibila, deoarece turatia de putere maxima este mai sus, raportul de transmitere fiind in jur de 1. Nu se face niciodata 1 din considerente de "imperechere" a rotilor dintate, care nu trebuie niciodata sa aiba numar egal de dinti, pentru ca atunci un dinte de pe o roata ar angrena intotdeauna cu acelasi dinte de pe roata conjugata si ar aparea o solicitare ciclica, care este cea mai periculoasa ducand la uzura rapida a angrenajului. Dar destul cu teoria, credeti-ma pe cuvant ca in treapta a 5a nu poti prinde viteza mai mare decat intr-a 4a pe drum orizontal (ca drept e si ala care urca si e facut ca lumea, nu? Desi in Ro mai greu de gasit asa ceva ) Si atunci ce cutie sa pastrez... 4 tr. franta sau 5 tr. TRS ??? Depinde ce motor ai. Cutia in 5 trepte s-o pastrezi, dupa mine, pentru ca ai avantajul unei trepte care iti permite rulajul la viteze ridicate fara sa soliciti atat de mult motorul. Iar daca vrei performante dinamice, ai oricand celelalte 4 trepte. Ori la cutia in 4 trepte, daca vrei sa mergi economic ce faci? 1300... cam greu sa ma hotarasc, imi place cum se misca cu cutia de 4 fr. eu am un TRS romanesc pur-sange, o idee comprimat! (pana aici am vrut doar sa ma laud, n-are legatura)! de fapt are..am cutia ei de TRS, in 5 trepte. am facut liniutza cu alt TRS comprimat, care insa avea cutie in 4 de frantza. pe 1 shia 2-a, imi lua cam o juma de mashina avans; cand dadeam a 3-a, plecam de langa el ushor da sigur, shi ma tot duceam, la modu' ca pe a 3-a luam cam 2 mashini avans, iar la sfarshit, dupa 400m, mult mai mult; terminam cam cu vreo 4 mashini in fatza. in conditziile in care motoarele erau comprimate exact la fel, dupa aceeashi matritza de piston! deci, cred ca e buna shi cutia rom in 5! Cred ca nu stia prietenul tau sa schimbe vitezele corect. Fara suparare dar eu am mers cam cu toate combinatiile de motor cutie si stiu ce poti scoate dintr-o cutie franta in 4 si un motor de 1300 comprimat. nu este nici o suparare, bineintzeles, insa nici prietenul asta al meu nu are permis de ieri, shi cateva liniutze tot a mai dat shi el; fara sa mai pun ca nici eu nu's vreun as in drag-racing; nu cred ca a fost treaba de schimbat prost; au fost 3 liniutze, shi la toate 3 s-a intamplat exact la fel: I-a shi a II-a se ducea un bot de mashina in fatza, pe a III-a il mancam; cam acelashi lucru s-a intamplat shi cu alte mashini: pe a III-a incepeam sa ma distantzez; nu shtiu ce sa zic.. cea mai tare combinatie de motor si cv este motor de 1300 comprimat sau nu si cv franta in 4 sau motor de 1300 comprimat si cv gsa sau special Dar la un motor de 1100 merge o cutie fr.in V? Are aceleasi performante ca cea in IV? Sau trebuie motor de 1300? Merge si inca foarte bine.Eu am conbinatia asta pe masna mea numai ca la mine cutia e ro. Tampenii.... Si de data asta pe bune. Subscriu Lascu. Motorul de 1300 comprimat si cutia de 4 fr. nu il bate decat ala de 1300 + cutia de special. Pupa stie de ce... OT: Cam câtă daravelă este cu schimbatul cutiei de viteze?

Mai precis, cât timp ia un astfel de schimbat?
(nu mă gândeam chiar la schimbat pe cutie de special, tras o liniuță, mers acasă, schimbat cutie pentru mers la 'scârbici' [cum îi spunea cineva pe aici] - da' poate nici departe de asta... ) Pai:
dat jos partea din fata
desfacut cabluri si furtune
dat jos motor
dat jos cutie
pus sus cutie
pus sus motor
pus la loc cabluri si furtune, daca se poate in locul in care au fost inainte de demontare
pus sus partea din fata

Depinde de cat de repede te misti si cat de usor se desfac suruburile Si mai depinde ce modifcari mai ai oe acolo (bare, spoilere, etc.)ce necesita atentie speciala. Minim doua zile de lucru. Asta daca ai noroc.
kat_drive a scris:Tampenii.... Si de data asta pe bune. Subscriu Lascu. Motorul de 1300 comprimat si cutia de 4 fr. nu il bate decat ala de 1300 + cutia de special. Pupa stie de ce...

Eu doar am intrebat, pt ca vreau sa-mi pun cv. fr.in V pe motor de 1129 si vreau sa stiu daca se va modifica ceva in bine sau in rau.
Asa ca, nu mai fi rautacios, kat_drive!!!
Gaby a scris: Asta daca ai noroc.
................ si etrierii montati pe CV . Mai mult timp, ia reglajul frinei de mina.

Bastos, nu cred ca e o idee prea buna sa tot dai motorul jos si sa-l remontezi. Si filetele au ........... zilele numarate.

Mai bine iti mai iei o masina si o echipezi in asa fel incit sa-ti satisfaca nevoile sportive. In bine se va modifica in rau nu are cum.Mai ales ca vrei sa pui cutie 5 franta. Bai frate, are careva tupeu' sa sugereze ca io n-as fi prins cumva 325 la ora si erau placutele un pic blocate???
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community