Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

comprimat sau nu?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
cristi_s a scris: Dar destul cu teoria, credeti-ma pe cuvant ca in treapta a 5a nu poti prinde viteza mai mare decat intr-a 4a pe drum orizontal (ca drept e si ala care urca si e facut ca lumea, nu? Desi in Ro mai greu de gasit asa ceva )

Credeti-ma pe cuvant ca dom' inginer da' sub Tampa are dreptate, si ca a mai zis o data si Rezare asta si am citit si pe undeva pe la Cats-Citroen ca viteza maxima se obtine in treapta a 4-a la Axelache. Din neexperienta mea stiu ca rablocicleta mea e destul de vesela peste 5500 rpm cu a patra, poate chiar sa ajunga la 6000, in schimb cu a cincea ajunge maxim la 5000 de ture si poate cu un pic de ajutor din partea reliefului ajunge la 5500 (nu mult ajutor, ceva acolo...) .
EEK! a scris:
cristi_s a scris: Dar destul cu teoria, credeti-ma pe cuvant ca in treapta a 5a nu poti prinde viteza mai mare decat intr-a 4a pe drum orizontal ...

Credeti-ma pe cuvant ca dom' inginer da' sub Tampa are dreptate, si ca a mai zis o data si Rezare asta si am citit si pe undeva pe la Cats-Citroen ca viteza maxima se obtine in treapta a 4-a la Axelache.
Penultima treapta a CV, este de viteza (shprint) iar ultima ( inainte i se spunea "priza directa" ), e pt regimul de croaziera (la mers "intins" sa nu se fortzeze motorul).
Laurentiu a scris:Penultima treapta a CV, este de viteza (shprint)

Si daca descoperim si treapta de shpritz sa te tii atuncea plimbari prin tara... gal.. gal...
Laurentiu a scris:Penultima treapta a CV, este de viteza (shprint) iar ultima ( inainte i se spunea "priza directa" ), e pt regimul de croaziera (la mers "intins" sa nu se fortzeze motorul).


Priza directa e doar cand raportul de transmitere e 1 fix la cele cu trei arbori. I se zicea asa petru ca raportul de transmitere 1 se obtinea prin cuplarea arborelui de intrare din cutie cu cel de iesire, fara sa mai treaca prin angrenaje si arborele intermediar. Denumirea e total incorecta la cutiile cu 2 arbori.
cristi_s a scris:Denumirea e total incorecta la cutiile cu 2 arbori.
Asa am preluat si eu stirea inca din armata. Maishtrii mecanici asa spuneau ca: la camioane (Carpati si Bucegi), TV-uri si MASI - IMS-uri, ultima treapta de viteza, e "priza directa". I-am crezut pe cuvint ca doar, imi erau profesori Da dar la camioane cutiile de viteze au 3 arbori ian grupul conic e la puntea spate.Si intradevar la acele cutii ultima treapta de viteza e priza directa.Mai fac si precizare ca la puntea spate la rotile motoare mai sunt si niste reductoare . La Oltcitul cu 5 trepte, viteza maxima se atinge in treapta a 5-a si nu in a 4-a.
Treapta a 5-a nu e pusa sa fie prea economica, ci mai degraba cutia de viteze e etajata ca sa fie mai Sport. Titus, o intrebare: Daca nu ma insel raportul in treapta a 5a e 0,91 la Oltcit. Cum poti atinge o viteza mai mare decat in treapta a 4a care are raportul in jur de 1 (putin mai mare) 32:31 dinti daca nu ma insel in 4 gsa
grup conic 35 8 4.375
tr 1 3.8182
tr 2 2.2941
tr 3 1.5000
tr 4 1.1333
tr 5 0.9118

Astea sunt rapoartele la o cutie de GSA - sa inteleg ca in tr 1 ai cea mai mare viteza Ce îl întrebi tu acum pe Titus am explicat eu acum ceva vreme, nu mai știu pe ce topic.
Pe motoarele răcite cu aer nu se pot monta cutii de viteză cu ultima treaptă prea lungă deoarece răcirea este funcție de turație. Deci nu poți răci la fel la 5000 rpm sau la 3000 rpm.
daniel.opr a scris:
Astea sunt rapoartele la o cutie de GSA - sa inteleg ca in tr 1 ai cea mai mare viteza


Nein Dar intre 4 si 5 e diferenta in sensul ca in treapta a 5a poti avea disponibila 91% din puterea maxima a motorului. De unde ai scos acel 91%?
E vorba de raport număr dinți în angrenajul din cutie. De exemplu 0,9118 este raportul dintre 31 și 34. Puterea la roata nu depinde cumva si de raportul de transmitere din cutia de viteze si din transmisia finala Nu, puterea nu depinde de rapoarte ci de randamentul cutiei și transmisiei finale.
Cu alte cuvinte, cutia nu generează putere ci doar o transferă de la motor la roată. Evident, din puterea aia se pierde o mică parte în angrenaje. Spre exemplu un angrenaj cilindric are randament 99%, unul conic 98%, o pereche de rulmenți are 99,5%. Și cum o cutie de viteze de oltcit are 2 perechi de rulmenți + o pereche de roți cilindrice și una de roți conice angrenate continuu rezultă un randament total de 0,99*0,98*0,995*0,995=0,96, adică 96%. Dacă mai socotești și pierderile de putere prin amestecarea uleiului de către celelalte pinioane rezultă un randament de circa 95%. După cum vezi, în toate calculele astea nu apare nici un număr de dinți.
cristi_s a scris:Puterea la roata nu depinde cumva si de raportul de transmitere din cutia de viteze si din transmisia finala


Oops, ce dracu' am scris aici Cine dracu' mi-a dat licenta
Oricum suntem off-topic rau de tot (unii dintre noi, adica eu, pe aratura chiar ). Ce face CATIA din om deci pana la urama ati ajuns unii la vorba mea in a 5-cea prinzi viteza finala.
Inca un exemplu, eu daca am in a 4-tra 6000 de ture si nu mai se ridica turatia mai mult de atat si am sa presupunem 150, apoi daca o schimb si o dau pe a 5-cea si am 4800 de ture eu cred ca turatia se mai ridica cu 500 de ture si evident si viteza va creste si va depasii ce 150 de km la oara ajungand probabil la 160, asa ca practica bate teoria si nu mai incercati cu calcule deala de te iau durerile de cap si mai bine faceti-o practic ce legatura au toate astea scrise cu motorul comprimat sau nu? off topic suntem de o luna sau 2 chiar acum te-ai gasit sa spui ca ce legatura asre asta si ca suntem off topic? bine atunci, sa raspundem la intrebarea cea mare...
NU, nu se merita motorul comprimat. atat din discutiile purtate impreuna cu suparatuu, cat si din practica, motorul comprimat este unul de cursa scurta. comprimarea este ceva superficial. nu iese altceva decat un motor de TRS nitel mai bun. atat. numai ca e mai pretentios. pt performante trebuie benzina buna si avans reglat optim.
in rest, se stie de durata mult mai scazuta de viata + ca nu cred ca poate "autostrada la blana",asa cum zice supy.
asa ca cine vrea o masina de liniute sa isi comprime motorul dar sa nu creada ca o sa si aiba ceva de spus pe strada.
asta e parerea mea si stiu ca oamenii grei si cunoscatori ai forumului imi vor da dreptate.

offtopic: singura exceptie de la regula clasica a comprimarii este dogy, care, cu masina pusa pe dyno-test i-au iesit cca. 85,341 cai. ce poate face o pila buna si un smirghel deosebit... Madaline nu sunt de acord cu tine. Sunt la al doilea motor comprimat si asta merge mult mai bine. Am fost ceva mai atent cu el cand l-am facut si rezultatele sunt excelente. Pot accelera in a 4-a de la 1500 de ture fara probleme. Si multe alte lucruri care fac diferenta. Cuplu, consum scazut, raspuns in turatie, etc. Da este mai pretentios si cu uzura mai pronuntata dar am ucis motoare normale in mai putin de 10000 de km si nu imi este frica de RK-uri deloc. intr-adevar, cam asa s-ar comporta un comprimat... insa cresterea in cuplu si in putere este mica la aceasta metoda de imbunatatire!
mi se pare normal ca un om care intelege tainele oltcitului si doreste imbunatatiri sa inceapa cu comprimarea. ideea e sa nu te opresti aici, deoarece este mult prea putin. mai mult realizezi ca oltcitul chiar poate si ca se deschid noi ferestre de modificari. urmatoarea treapta ar fi carburatorul. ptr performante normal ca ii cauti un carburator potent, urmeaza axele cu scame!!!! aici e problema ca nu se gasesc.
daca stau mai bine si ma gandesc, axele ar fi primele care ar trebui schimbate in cazul unui tuning serios.
ehh... si tot asa pana la turbo. asta e cam ultimul pas. odata facut nu mai ramane decat de "rafinat" motorul.
de la turbo ai tot ce iti trebuie: consum bun daca nu o calci(mult mai bun decat in cazul a n'spee mii de carburatoare), putere sporita si cel mai important cuplu!! ai cuplu, ai parte!!!
in cateva linii astea ar fi metodele de imbunatatire a oltcitului. probabil ca mai sunt multe chițibusării, dar pe scurt cred ca m-am facut inteles.
desigur ca intre toate metodele de mai sus se pot face combinatii, iar altele nu merg impreuna!
ideea e ca aceasta comprimare ar trebui facuta mai cu "cap". ce rezulta in urma monatrii chiulaselor de 1.1 pe cilindrii de 1.3 este o compresie uriasa care nu este necesara.
prefer oricand sa scurtez inaltimea cilndrilor, sa montez un carburator dublu-sincron, sa slefuiesc tot ce se poate slefui, sa intaresc arcurile la supape si daca ma ajuta dumnezeu sa pot schimba axele cu came. ala da motor!! de cursa lunga nene!
sau turbo, dar acolo nu mai e asa de usor!

gata ca ma doare mana! Uiti volanta usurata. Asta e una din cele mai simple metode de imbunatatire a performantelor unui motor. Desigur in dauna altor parametri. de exemplu nu o sa mai mearga la fel de rotund la ralenti. Plus ca la urcari de pante schimbi vitezele de innebunesti. Dar e o metoda simpla si se practica cu succes inclusiv la raliuri.
pupa a scris:NU, nu se merita motorul comprimat. atat din discutiile purtate impreuna cu suparatuu, cat si din practica, motorul comprimat este unul de cursa scurta. comprimarea este ceva superficial.


Eu zic ca se merita. Totul e sa nu o "faci" superficial. I-am explicat lui Supy dar vad ca nu vrea sa priceapa.
Sunt fel de fel de comprimari. Eu le-am avut pe amandoua. Am avut si inca mai am chiulase de 1100 gata prelucrate, dar cu un raport de comprimare mai mic decat metoda Lascu. Am avut si inca mai am comprimarea preferata, chiulasa originala de 1300 set de 1300, si spun ca e super, e f.fiabila si isi merita toti banii investiti.
Nu e de cursa scurta! Am facut 80.000km forjati nu gluma si mergea superb.

pupa a scris:
in rest, se stie de durata mult mai scazuta de viata + ca nu cred ca poate "autostrada la blana",asa cum zice supy.

Sa nu mai vorbim prostii. Am parcurs portiunea de 4 benzi pana in Ploiesti cu pedala la maxim. 5700rpm, WOT (wide-open-throttle). Majoritatea masinilor pareau ca stau pe loc. Am mers cu faruruile aprinse si am fost totusi atent sa nu-mi sara un idiot in fata...

Se strica motoarele comprimate dupa tehnologia "chiulasa 1100, set de 1300"? Pai daca tacane motorul, se strica! Te opresti domle din acceleratie, ca e clar ca se duce motorul. Ce e atat de greu de priceput?


Deci ca sa revin. Motorul de 1300 cere comprimare. E limpede. 8.7:1 e prea putin. Merge fara probleme 9:1, 9:5:1, chiar si 10:1 (nu am incercat dar cu siguranta) Se poate si mai mult. Cat? Iti asumi un risc. Tacane prea mult, reduci.

Chiulasa de 1100 nu prea accepta comprimare. Asa e ea. Chiar si motorul original de 1100 tacane f.usor, dar sa-l mai comprimi si sa aspire mai mult aer.

Parerea mea este ca merita comprimat, dar sa tinem cont si de anumiti parametrii.
Se simte la putere, se simte si la consum. Masina consuma vizibil mai putin. Foarta multa lume crede ca daca usureaza volanta si mai pune un filtru de aer cu admisie directa+ o evacuare ,,smechera'' gata a scos 10 cai, domnilor cai astia nu se gasesc pe drum
Prin usurarea volantei nu vei cistiga decit niste reprize mai bune in vitezele 1,2 si foarte putin in 3. Si daca arunci volanta castigi sigur 10 cai
Suparatuu a scris:Prin usurarea volantei nu vei cistiga decit niste reprize mai bune in vitezele 1,2 si foarte putin in 3.


Nu am specificat ca ai castiga cai putere, ci doar ca imbunatatesti performantele. Chestia cu caii putere ai dreptate, sunt povesti. Prin usurarea volantei scazi timpul de raspuns al motorului in urcarea in turatie, deci dispui de puterea maxima mai repede.
Suparatuu a scris:Prin usurarea volantei nu vei cistiga decit niste reprize mai bune in vitezele 1,2 si foarte putin in 3.

Pai ti-am aratat bre pe calculator "masa redusa a masinii" in fiecare treapta. In treptele inferioare chiar conteaza!

citat: "Foarta multa lume crede ca daca usureaza volanta si mai pune un filtru de aer cu admisie directa+ o evacuare ,,smechera'' gata a scos 10 cai"
Nu se castiga nici un Calut Putere prin usurarea volantei! cit traiesc nu o uit pe asta:
Sunt fel de fel de comprimari. Eu le-am avut pe amandoua


daaamn ... titus, cand ziceam ca nu se mirita motorul comprimat si ca nu poate autostrada la blana ma refeream strict la motorul cu chiulase de 1100!!!
in ultimul meu mesaj specificam clar ca daca ar fi sa fac ceva unui motor de oltcit, i-as lua din inaltimea cilindrilor(1300) si nu as pune chiulase de 1100.
asa ca eu nu sunt impotriva comprimarii, eu sunt impotriva chiulaselor de 1100 pe 1300... Da Pupa, asa e. Dar nu am inteles prea exact.

Duke:
E tare. Sunt 2 variante principale cu mai multe subvariante. Eu am avut cate una din subvariantele principale. Adica amandoua

Bre duke, vezi ca am ceva treaba cu tine, sa nu-ti mai schimbi adresa de mail si sa-mi raspunzi. Bre Titus, este doua variante, ca 2 < 50 Este... No hai ca m-ati bagat de tot in ceata... care este... si eu sunt de aceeasi parere cu pupa in legatura cu mo
torul, este foarte pretentios la benzina la avans , la ulei filtru de aer etc...sunt multi banii care trebuie sa-i bagi in el DAR cu toate pretentiile asta totusi nu as mai putea sa conduc un oltcit clasic, si este adevarat ca nu poti face kilomerii intregi cu viteza maxima, doar ca poti ajunge la viteza maxima si sa megi cam un minut ca si atunci e periculos, deja daca mai i-mi crapa o data cred ca ma orientez catre alta masina, pt ca nu mai vreau sa trec prin o comprimare si oltcitul clasic nu-si mai are rostul.
dogy a scris:DAR cu toate pretentiile asta totusi nu as mai putea sa conduc un oltcit clasic ....si oltcitul clasic nu-si mai are rostul.


Mama, mancati-as vorbesti de parca ai trece de la Lamborgini Diablo SV la Trabant . Sau de la Xsara WRC la Xsara HDI. De fapt e greu de la 85 de cai la 61. cristi_s probabil ca m-am obisnuit si cu cutia de gsa care este mai nervoasa si motorul mai nervos si mai ales daca il conduci un an de zile si ai trece pe unu clasic in 4 trepte o sa vezi diferenta(adica batraneste) din cate mi-a duc aminte parca si lascu era de aceeasi parere cu mine adica cu diferenta dintre clasic si comprimat.
dogy a scris:... daca il conduci un an de zile si ai trece pe unu clasic in 4 trepte o sa vezi diferenta(adica batraneste)...
Orice retrogradare, lasa un gust amar si amintiri frumoase . io raman pe comprimat ,autostrada oricare ar fi ea merge in 150-160 fara probleme,totul este sa nu uiti sa te mai uiti la ceasuri cind depasesti 160-170 in rest marfa dar fiecare face de vrea ,parerea mea
pupa a scris:titus, cand ziceam ca nu se mirita motorul comprimat si ca nu poate autostrada la blana ma refeream strict la motorul cu chiulase de 1100!!!
in ultimul meu mesaj specificam clar ca daca ar fi sa fac ceva unui motor de oltcit, i-as lua din inaltimea cilindrilor(1300) si nu as pune chiulase de 1100.
asa ca eu nu sunt impotriva comprimarii, eu sunt impotriva chiulaselor de 1100 pe 1300...

pupa daca la tine nu merge sau nu-ti place cum merge nu inseamna ca metoda este proasta ,maidanezu a mers 45 000 km la blana pina sa-i crape un piston ....... bogdane, nu e vorba ca nu merge. merge de mers... din nou nu sunt inteles. metoda 1100/1300 este mai "din topor".

autostrada oricare ar fi ea merge in 150-160

da, dar si un motor de 1100 standard poate 150 linistit. sa nu mai vorbim de TRS.

maidanezu a mers 45 000 km la blana pina sa-i crape un piston .......

ca sa fiu inteles, eu nu zic ca un 1100/1300 nu merge, sau ca nu poate. zic doar ca este prea pretentios ptr un motor de oltcit. daca imi aduc aminte bine chiar si maidanezu avea probleme cu bataile de avans, tu bogdane la fel si in final eu! toate 3 motoarele comprimate.

si sa nu uitam vorba maestrului:
Chiulasa de 1100 nu prea accepta comprimare. Asa e ea
pupa ,la mine a mers si la altii merge ,cu putina bunavointa la reglat avansu si la alte reglaje se rezolva, punct
pupa a scris:bogdane, nu e vorba ca nu merge. merge de mers... din nou nu sunt inteles. metoda 1100/1300 este mai "din topor".


pupa a scris:
pupa a scris:bogdane, nu e vorba ca nu merge. merge de mers... din nou nu sunt inteles. numai ca metoda 1100/1300 este mai "din topor".



pupa poate la tine a fost facuta din topor deci sa nu generalizam nu contest treaba asta bogdane!!! poate ca asa o fi.
ce e asa de greu de inteles??? ma refeream la metoda de imbunatatire a motorului nu la felul in care a fost facuta... faza e ca nu o zic doar eu!!
apropo, cum fuge oltcitul lui suparatuu??
pupa a scris:nu contest treaba asta bogdane!!! poate ca asa o fi.
ce e asa de greu de inteles??? ma refeream la metoda de imbunatatire a motorului nu la felul in care a fost facuta... faza e ca nu o zic doar eu!!
apropo, cum fuge oltcitul lui suparatuu??

merge bine ca doar eu l-am facut dar merge sub un comprimat l-am facut la o masina la orasel........ Hai Bogdane, ti-au murit laudatorii?Nici juma de masina nu a fost, in conditiile in care eu am amestecul saracit la limita ptr consum.Si sa nu uiti ca motorul ala nu are nimic modificat Doar munca aia a mea la chiulase si galerii care ai zis tu ca e frectie la picior de lemn, dar care in realitate stau in curul tau cu toata megacompresia ta


P.S Sa nu uitam ce am facut noi nu e concurs, in 30 de metri...
bogdanlascu a scris:pupa ,la mine a mers si la altii merge ,cu putina bunavointa la reglat avansu si la alte reglaje se rezolva, punct


Care sunt celelalte reglaje in afara de avans? Poate sunt un pic off topic dar sa stii ca nu i-au murit laudatorii


Ca si eu am avut citeva nelamuriri si cind l-am intrebat mi-a raspuns atit la telefon cit si pe mp.Multumesc domnule Bogdan Lascu.
Suparatuu a scris:Hai Bogdane, ti-au murit laudatorii?Nici juma de masina nu a fost, in conditiile in care eu am amestecul saracit la limita ptr consum.Si sa nu uiti ca motorul ala nu are nimic modificat Doar munca aia a mea la chiulase si galerii care ai zis tu ca e frectie la picior de lemn, dar care in realitate stau in curul tau cu toata megacompresia ta


P.S Sa nu uitam ce am facut noi nu e concurs, in 30 de metri...
supy facem pe 400m sau pe un km si ai sa vezi ca ramai in spateeeeeeee cu tot cu slefuitul tau,si apropo cum ai saracit amestecul?????
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community