Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

eficientizare incalzire habitaclu

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!!
Vreau sa stiu ce solutii ati adoptat pentru astuparea gaurilor de sub bara din fata pentru a mari cantitatea(calitatea) incalzirii in masina.
Eu am mai incercat cu bannda adeziva lata dar nu sunt multumit !se desprinde usor.
Multam !!! exista o banda adeziva argintie...super tape...ceva in genu asta....se gaseste in bricostore (parca e facuta de BISON), si costa cam 200 si ceva de mii rola...ia din asta...unde o pui acolo moare...
si in plus e bine sa ai asa ceva in masina, ca poti lipi furutne sparte, chiar si poti tracta masina daca o pui in doua (asta am incercat eu si MERGE)...
deci directia bricostore, si cauti asa ceva...merita banu...

cu stima daca vrei sa ai caldura max in masina in fata si in spatele tavitelor de caldura alea care imbraca teava de evacuare ,de fabrica era prevazuta cu niste sa e spun saibe din tabla ,cum alea nu se gasesc astupa luftul ramas intre evacuare si tavite cu silicon si o sa ai caldura bineinteles aerul rece sa fie inchis si aerul cald deschis ,burdufele de caldura sa fie bune , .. verific voi cum faceti sa incalziti masinuta asta mai repede? eu primele 10-15min deger, si degeaba incerc sa o turez, ca tot cand vrea ea se incalzeste... In primul rand trebuie sa ai burdufe bune (Saviem ) si sa mearga parghiile de la aeroterma cum trebuie, io am patit asa, in oras baga caldura ca la balamuc iar afara inghetau kilotii pe mine , era frig si abia la intoarcere am verificat aeroterma, io eram sigur ca merge beton Buna

Eu nu am caldura decat dupa ce se incalzeste motorul. E normal asa Sau mai trebuie sa fie ceva ce incalzeste aerul in afara de motor Normal ca ai caldura dupa ce se incalzeste motorul. Asa este facut sistemul de incalzire Citeste si tu in cartea lui Canta.
Murmuc a scris:...Sau mai trebuie sa fie ceva ce incalzeste aerul in afara de motor

Bun Si la cele cu aer conditionat tot de la motor vine caldura.Adica aeru baga frig nu baga cald.
Robert a scris:....Adica aeru baga frig nu baga cald.

Bun Eu stiam ca la oltcit caldura vine de la galeriile de evacuare, nu de la motor. Motorul saracul sta rece iarna, vai mama lui, doar galeriile se incing si caldura generata de ele e retzinuta de tavitzele de caldura si "impinsa" spre interiorul masinii.

Ideea lui Bogdan cu utilizarea siliconului pentru etansarea tavitzelor cred ca este foarte buna, cu prima ocazie o sa o aplic. Nu cred ca trebuie data jos nici macar masca, spoilerul, tavitzele sunt accesibilie prin decupajele din scut. Poate cu ocazia asta rezolv si problema urmelor de ulei ars care mai ajung cateodata pe instalatzia de incalzire.
moshulik a scris:Eu stiam ca la oltcit caldura vine de la galeriile de evacuare, nu de la motor. ...

P Nu, dar galeriile ajung la 300 de grade indiferent daca motorul este pe la 20-30-50 de grade. Ce-i drept, tavitzele colecteaza si o buna parte din caldura care "curge" de la aripioarele cilindrilor, dar in principiu galeriile dau caldura. De-aia oltcitul "baga caldura de rupe", pentru ca galeriile se incing oricum. Un lucru este insa cert.Nem caldura pana se incinge motorul cu tot haeru conditionat. Bun Pai una inseamna pentru tine aer cald 20-25Grade si alta inseamna motor cald 85-100Grade.Oltcitu baga caldurica relativ repede.Cel putin al meu baga dupa 1-2-5 min in functie de cat de tare il turam si de temperatura de afara.
Robert a scris:Un lucru este insa cert.Nem caldura pana se incinge motorul cu tot haeru conditionat.

Bun Totusi:

Caldura din habitaclu nu provine in exclusivitate de la motor...in ventilator este si o rezistenta, nu stiu exact valoarea ei si cat ajuta, dar dc vrea sa se riste cineva pt a reduce timpul de asteptare poate mari valoarea ei...treb facute niste calcule... eu nu cred ca rezistenta aia e pt caldura... cand am avut aeroterma data jos pt verificare, am studiat si aceasta problema.
eu cred ca rezistenta nu face altceva decat sa scada viteza ventilatorului.
zic asta pt ca pe tr a 2-a ea iese din functiune! La o temperatura de 2-3 grade afara imi baga aer cald in interior cam dupa 2 min cu socul tras la jumate.Asta nu inseamna ca motorul este suficient de cald pentru o functionare optima."Nem caldura pana se incalzeste motorul" era vis-a-vis de aerul conditionat care cel putin la mine nu face cald ,face doar frig,caldura venind tot de la motor.
Robert a scris:...motorul este suficient de cald pentru o functionare optima."Nem caldura pana se incalzeste motorul" ...
La 40 de grade ale motorului, nu inseamna ca e o temperatura optima de functionare dar, poti avea aer fierbinte in interior pt incalzire habitaclu.
Temperatura pt incalzire, nu este data de temperatura motorului ci de aerul din jurul galeriilor de evacuare la iesirea din motor. ... Mea culpa...

Am un prieten care facuse roste de un radiator electric pe o panarama de masina...(dacie parca era ...) nu stiu exact ce putere avea dar se incalzea foarte repede...Pe distante scurte era tare misto...Ce spuneti ne punem calorifere in masini?... Eventual montam un godin pe carbuni Si eu am avut probleme cu caldura. Si am rezolvat
Iata cum:
1 burdufe de saviem
2 in loc de tablitele alea de etansare care s-au dus odata cu demontarea motorului pt ca erau coapte am dat cu o Solutie BISON care rezista la 1000 grade celsius ( 100.000 tubu) . Ea e de culoare cenusie se aplica si dupa cam 1 zi devine ca un ciment.
A si inca ceva de jur imprejurul tevilor de evacuare pe langa gura pe care vin montate burdufele am facut un invelis dintr-o tabla de aluminiu ( are cam 0,5 mm grosime) pe care am izolat-o si cu solutie.
Rezultat pe masura stau in chiloti in masina de caldura ))))))))
Pt cei interesati va dau mai multe detalii maine la intalnire. Nu cred ca un radiator electric se merita d.p.d.v. al consumului electric. Scopul lui e sa incalzeasca la drumurile scurte pana nu se incalzeste motorul. Eu am avut unul montat si dupa doua zile mi-a topit bateria. Mentionez ca eu fac drumuri scurte si n-are timp nici sa se incalzeasca motorul nici sa incarce bateria. Eventual sa montezi un alt alternator ca cel de oltcit (desi verificat si functiona la parametrii normali) n-a putut face fata la 10-15 porniri pe zi si "radiatorul".
Tot burdufele si tavitele bine izolate sunt cea mai buna solutie de incalzire.

Zic eu.... Conductele de carton din interiorul bordului care distribuie caldura in stinga si dreapta pe geamurile laterale, pot fi inlocuite cu succes de "furtune" de buret cu care se izoleaza conductele termice din instalatiile de incalzire.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community