Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Discuri perforate
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Gata si discurile. Pana la urma mi-am facut timp sa le fac. A durat ceva dar eu zic ca a meritat. Acum sa vedem ce se intampla maine la test-drive. O sa atasez si foto.
kat_drive a scris:Acum sa vedem ce se intampla maine la test-drive. O sa atasez si foto.

Foarte tare frate sa ai bafta la teste.
Ce discuri sunt? Cele originale de oltcit gaurite sau ceva mai special, de firma adaptate ?
Abia astept pozele Pai bine bine ca atata chin? Avea in Carrefour de alea false de plastic de la Type-R, merg la orice diametru Kat, sunt tare curios de 3 lucruri:

- o sa se raceasca mai eficient (sper ca da)
- o sa ai ceva vibratii in volan cand franezi (daca au fost prelucrate ca lunmea nu ar trebui)
- o sa se auda suieratul specific masinilor de raliu cu discuri perforate (eu sper ca da, mai ales la viteze mari ) Discurile sunt cele originale dar noi facute de baietii mei de la service .
Cristi de racit eu sper si e si normal sa raceasca mai bine cat despre suierat nu stiu. Probabil din cauza amplasamentului la cutie nu se va auzii nimic. Dar nu-i bai. Sa franeze tarfa bine ca in rest ma doare'n bascheti. Vibratii nu am de nici unele. Au fost masurate echilibrate si remasurate de n la patrat .
Uite si poze:
http://img136.imageshack.us/my.php?image=dsc00301fl9.jpg
http://img136.imageshack.us/my.php?image=dsc00302gq4.jpg
http://img180.imageshack.us/my.php?image=dsc00304ib7.jpg
http://img180.imageshack.us/my.php?image=dsc00303mb9.jpg
http://img138.imageshack.us/my.php?image=dsc00305ji6.jpg
http://img138.imageshack.us/my.php?image=dsc00307jz7.jpg
Si baietii Dan Dumitrescu (mecanicul) si Piticu' (maimuta)
kat_drive a scris:Gata si discurile.... Acum sa vedem ce se intampla maine la test-drive.
Drivere, dupa mine si ca sa stii daca au sau nu efect, cred ca trebuia sa montezi in primul rind un senzor de temperatura pe fiecare disc. Facind masuratori inainte si dupa experiment, prin diferentele de temperatura daca exista, iti puteai da seama daca se merita sau nu intreaga lucrare. Kat, arata super fain. Sa vedem daca merita efortul. Tine-ne la curent cu comportamentul. ATENTIE: discul de frana trebuie sa aiba o bataie frontala in jurul a 0,5 mm, altfel nu iti arunca sufiicent placuta de pe disc. Daca au eliminat acea bataie la prelucrare, nu e ok. Parerea mea Nu s-a umblat la fata discului.
Laurentiu intr-adevar puteam sa fac asa dar imi este mai la indemana solutia normala. Mers - franat.
Am facut Ieri manevra asta. Am mers toata ziua prin oras si frana nu a dat semne de "oboseala". In seara asta plec din bucuresti. Mai vedem cand vin. Din ce am observat pana acum exista un factor care mi se pare ciudat. Franarea nu mai este On-Off cum era inainte ci progresiva dar ferma la nevoie. Ce naiba se intamplat? Acum trebuie sa se așeze si placutele la noua surpafată de contact.Oare nu se vor uza mai repede? Sa nu excludem si faptul ca suprafata de contact a placutei cu discul a scazut .
kat_drive a scris:Franarea nu mai este On-Off cum era inainte ci progresiva dar ferma la nevoie. Ce naiba se intamplat?
Cred ca este prematur in a trage o astfel de concluzie. Ramii in teste si observatii inca o perioada de timp, timp in care placutele si discurile noi, sa se "pasuiasca".
kat_drive a scris:Ce naiba se intamplat?


- Ai pus placute noi? Daca da, e normal pe undeva sa faca asa ceva, dar asa ceva ar trebui sa fi simtit de fiecare data cand ai schimbat placutele. Sau ai pus alta marca de placute acum?
- Discurile sunt curate? Au fost curatate de substanta de racire folosita la prelucrare. Dupa urmele de rugina de pe discuri (rezultat al solutiei aleia probabil, care de multe ori e apa cu sapun), nu cred ca au fost curatate corespunzator. S-ar putea sa-si revina franele dupa ce se vor curata de solutia aia. Gata acum am venit. Intre timp si-au revenit franele si in momentul asta pot sa spun ca merg super ok. Adica cunoasteti problema mea mai veche. 2-3 frane mai zdravene de la 100 la ora in sus si gata aveam frane de cauciuc. Nu mai exista probleme. Franarea se face de fiecare data la fel de bine. Oricum o sa schimb placutele pentru ca simt ca se poate si mai bine. Astea de le am acum sunt fermint si sunt rulate vreo 2000 de kilometrii. Saptamana viitoare imi vin si placutele (Mintex) si o sa vad daca se schimba ceva. Cat despre micsorarea suprafetei de franare cred ca este un aspect infim comparativ cu comportamentul masini pe sosea. Am mai observat o treaba. Nu mai apas asa tare pe pedala. Se poate spune ca o apas chiar elegant si toata lumea stie cat de tapene sunt franele la oltean. Oricum perioada de teste nu am incheiat-o . Mai dureaza ceva timp . Singurul lucru de care imi este frica este combinatia disc fierbinte apa. e posibil ca acum deformarile sa fie mai pregnante . O sa vad. bravo neica! bine mai arata discurile alea...
ciudat e ca ai tot avut probleme cu franele. desi am reusit sa scot fum(chiar am scos!!) din frane de 4 ori pana acum in ultima vreme, tot nu am ramas fara frane. poate ca ai si placute proaste... sau cine mai stie ce! tare ciudat!
desi sunt bunicele placutele mintex, mai bine luai ferodo sau textar! toata lumea zice ca se comporta destul de mediocru placutele astea mintex. dar fata de fermit sigur va fi o imbunatatire!
bravos neica, imi place ce faci acolo!! am cam cautat ferodo da nu gasii' bre'
daca stii de unde zi o vorba
pupa a scris:bravo neica! bine mai arata discurile alea...
ciudat e ca ai tot avut probleme cu franele. desi am reusit sa scot fum(chiar am scos!!) din frane de 4 ori pana acum in ultima vreme, tot nu am ramas fara frane. poate ca ai si placute proaste... sau cine mai stie ce! tare ciudat!
desi sunt bunicele placutele mintex, mai bine luai ferodo sau textar! toata lumea zice ca se comporta destul de mediocru placutele astea mintex. dar fata de fermit sigur va fi o imbunatatire!
bravos neica, imi place ce faci acolo!!


Pupa, ia zi, in urma "turboficarii" ai modificat ceva pe la franele masinutei tale ca sa tina mai bine, sau n-a fost nevoie? placute ferodo se gasesc pe stoc la augsburg(ultima oara cand am sunat aveau chiar in depozit), heba si gut(nu mai tin minte daca le aveau chiar pe stoc, dar se aduc in 2 zile).
madwolf, sistemul de franare este nou-nout de la pompa la etrieri, repartitor, discuri si lichid bun. inca nu am probleme, dar am scos de vreo 5 ori fum din frane(placute)!! KAT_DRIVE , bravo tie pt discuri , acum va mai trebui sa le faci si la cele de pe spate , nu? Bafta in continuare !
Cu stima ! La cat sunt de subtiri nu cred ca se risca nimeni sa le gaureasca pe spate. Nici cele de pe fata nu sunt mai groase, doar ca sunt 2.
daniel.opr a scris:Nici cele de pe fata nu sunt mai groase, doar ca sunt 2.


...si ventilate. Cele de pe spate nu am de ce sa le gauresc pentru ca :
1. Nu ating viteze super-luminice ca sa fie nevoie.
2. se sparg ele si asa negaurite
3. e doar de estetica si in cazul asta pot monta la o adica discuri de motocicleta. (care by the way nu este o idee rea)
Pupa multam pentru info. O sa le schimb. chiar am anulat comanda pentru alea de am zis. in fine sa vedem. Tu la Ausburg pentru ce ai cerut? Pentru oltcit? neeeeeee... nu am cerut ptr oltcit! nici nu am de ce atata timp cat am codurile potrivite. cand mai fac vreo drumetie pe la magazinele cu piese de import si nu am codurile potrivite la indemana, stiu lectia: citroen gsa, 1984, 1229 cmc! asa te mai baga lumea in seama!
codurile ptr placutele ferodo sunt:
fata: FDB272
spate: FDB99
bafta!!!!
pupa a scris:madwolf, sistemul de franare este nou-nout de la pompa la etrieri, repartitor, discuri si lichid bun. inca nu am probleme, dar am scos de vreo 5 ori fum din frane(placute)!!


He-he... inseamna ca stii si un cod de pompa de frana? Ca stiam ca pompa de frana de oltcit nu se mai gaseste...? Ia zi, da' pentru RM-ul meu stii vreun cod de placute de frana Ferodo de Dacie? Ca eu am etrieri de Dacie pe fata. nop... cod de pompa de frana nu am inca. eu am avut noroc si am gasit-o in magazin acum 1 an! deci inca o tema noua de cautat, pe langa ambielaj. cand am timp, comunic rezultatele!!!!
placute de frana ferodo ptr dacie exista! din pacate nu am codul acum, deoarece nu am avut nevoie de asa ceva! o sa iti caut si codul asta, nu-i bai.
asa, rapid iti pot da cod pe "bendix" ptr placute de dacie: 571224B
foarte bune si astea!!

p.s: asa arata placutele tale?

daca astea sunt, codul este bun!!!!!

p.s.s. am coduri brembo ptr discuri de oltean!!! alea vor fi urmatoarele jucarii achizitionate(undeva prin iarna, cand se intrerupe toata activitatea la ybo)
pupa a scris:
p.s.s. am coduri brembo ptr discuri de oltean!!! alea vor fi urmatoarele jucarii achizitionate(undeva prin iarna


Bre, deja ma enervezi. Merci pentru codurile de placute de frana de dracie. De retinut pentru RM isti.
P.S: Mey Pupa, mai bine ai pune link la topicul ala cu consumabilele catre "sursa" ta si nu te-am mai deranja, am cauta noi direct. Da, ceva in genul asta arata placutele mele, numai ca n-am stat sa le masor sa vad daca alea-s dimensiunile... si eu am luat-o din magazin si tot in urma cu un an, si sper sa ma tina suficient. Corect
PUPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
p.s.s. am coduri brembo ptr discuri de oltean!!! alea vor fi urmatoarele jucarii achizitionate(undeva prin iarna, cand se intrerupe toata activitatea la ybo) Aoleo mama vreau si eu. sursa mea de coduri este una mare... am netul la dispozitie. fiecare producator mare(bosch, valeo etc) are program propriu autodata chiar pe pagina!!! si in rest... sapati, sapati, sapati!!! daca nu gasiti, ziceti-mi si sapam impreuna! unele coduri le-am gasit si in cateva zile, altele deloc...
sau daca are cineva lasertec-ul de la citroen... dau bani pe el!!! Pompe de frana inca se mai gasesc.Numai prin Slatina stiu vreo 3-4 noi. Asa. Ramasese sa vin cu clarificari. In ordine de la stanga spre dreapta. Discurile se comporta super-bine. Nu am probleme cu ele. Am cam facut toate testele: franare repetata (ucidere frana), franare prelungita de la viteza de 160 de kilometrii. (test efectuat de 6 ori cu acelasi rezultat), balti, apa, ploaie, namol, franare la rece, franare la cald, la plin sau la gol. Toate testele au avut acelasi rezultat. OK (in sensul ca este mult mai bine decat era inainte). Masina franeaza bestial si uniform fara efectul de stanga-dreapta la viteze mari, nu mai exista fading, nu imi mananca placutele mai rau, nu a crapat niciunul , nu s-au ovalizat. Per total investitia a meritat din plin, pedala este un pic mai elastica si ma surprinde placut mai ales ca s-a marit un pic si cursa (nu inteleg de ce dar asa este). Eu zic ca 2 luni jumatate de teste sunt suficiente. si cat a costat toata smecheria? 200 de lei cu tva inclus 200 de lei inseamna discuri noi + manopera ?! Ai uitat de adaugat si pretul burghielor, kat ... Pretul manoperei este de 200 de lei. Discurile sunt in sarcina voitorilor. Cat despre burghie nu cred ca poate fi vorba la banii astia. Asta mai lipsea sa-mi ceara ala si bani de burghie. Super misto faza cu discurile.Vreau si eu.am gasit eu discuri fata brembo.100 roni bucata Ca tot e vorba de discuri de frana aici.
Cat cantareste un disc de frana de spate si un disc de frana de fata (separat), noi?? Ma puteti ajuta, ca-ci nu stiu si am nevoie urgent ??? Nu ma poate ajuta nimeni??
Dumitru Cristian a scris:Cat cantareste un disc de frana de spate si un disc de frana de fata (separat), noi??
Discurile de frina, nu se iau la kg ci la grosimea lui pe suprafata de frinare si diametru.
Un disc de frina fata = 18 mm cu diametrul de 270 mm;
Un disc de frina spate = 7 mm cu diametrul de 208 mm.
Laurentiu a scris:Discurile de frina, nu se iau la kg ci la grosimea lui pe suprafata de frinare si diametru.


Presupun ca vrea sa le trimita/primeasca printr-un curier... E singura explicatie.
Hofy a scris:Presupun ca vrea sa le trimita/primeasca printr-un curier...
Esti nostim .
Presupun ca vrea sa le trimita/primeasca printr-un curier... E singura explicatie.

Exact

Edit: Nu sunt sanatosi englejii astia!! Ca sa trimita un set de discuri de frana pe spate in Belgia costa 45.00 de lire = 64.35 euro = 200 ron
Laurentiu a scris:
Hofy a scris:Presupun ca vrea sa le trimita/primeasca printr-un curier...
Esti nostim .


sigur?

Dumitru, la firma la care lucrezi sau la firma vre-unui prieten vezi daca nu aveti contract cu DHL sau altii... iese mult mai eftin daca prinzi vre-o livrare si iese gratis e si mai bine. Pe traducerea facturii pentru vama poti sa scrii ce vrei ca oricum nu fac diferenta intre un disc de frana si o biela (pe testate ) OK. Ms mult pentru informatie . Daca nu merge asa, ii spun englezului sa mi le trimita la un prieten in Anglia, ca poate o sa ma duc in excursie pe acolo . Multumesc mult de tot. Am rezolvat, o sa le trimita in Anglia, la un prieten si o sa ma duc si eu sa vad si Anglia... Va multumesc mult pentru ajutor discurile alea daca le-ai perforat fara in calcul minutios in prealabil nu se descentreaza, adica nu se mai distribuie aceeasi greutate pe suprafata discului, ci pe o parte e mai greu pe alta e mai usor, astfel se descentreaza, sau chiar se ovalizeaza

nu e asa? Ba asa e. Trebuie masurate calumea cu ajutorul unui aparat special. E cam aceeasi treaba ca si la volanta. E uite ca nu e chiar asa. Volanta nu trebuie sa aiba bataie frontala, pe cand discul trebuie sa aiba o bataie, ca sa arunce placutele inapoi dupa franare. Discurile de frana se fac de noi cu o anumita bataie. Evident daca bataia asta este prea mare, efectul e daunator, apar vibratii la franare. Asa ca daca se gaureste discul pe o masina de gaurit verticala cu indexare, nu cred sa fie problema asa mare. Exact asa a si fost facut cristi. Cu un tipar facut corect si masuratori aferente . Nu inteleg de ce ies discutii pe marginea faptului ca se face prost un lucru chiar simplu. Bine... multi nu au facut si e de inteles poate. un disc pentru masina noastra perforat la un producator de marca (EBC, Brembo sau Mintex) te costa de la 500 de lei in sus. Daca iti da buzunarul e ok... daca nu... se poate si asa.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community