Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

"Computer de bord" pt oltcit :D
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut. Am citit cele scrise pana acum in legatura cu calculatorul de bord. Am inceput si eu ceva de genul acesta cu un automat programabil Mitsubishi Alfa 2 (Al2). La partea de programare am reusit sa scot ceva interesant. Mai trebuie sa rezolv o parte din senzoristica si sa integrez automatul in bord. Am sa revin cu poze dupa ce reusesc sa le postez. Stima totala!
Stefanita Dobre a scris:Salut. Am citit cele scrise pana acum in legatura cu calculatorul de bord. Am inceput si eu ceva de genul acesta cu un automat programabil Mitsubishi Alfa 2 (Al2). La partea de programare am reusit sa scot ceva interesant. Mai trebuie sa rezolv o parte din senzoristica si sa integrez automatul in bord. Am sa revin cu poze dupa ce reusesc sa le postez. Stima totala!


detalii, detalii...

are senzori, tot, pt turatii, etc ? display, montaj ? Stefanita, fii binevenit !
Asteptam cu maaare interes !
kosson a scris:Stefanita, fii binevenit !
Asteptam cu maaare interes !

Se pare ca nu a reusit proiectul.

In seara asta am gasit pe net un computer de bord: http://www.scangauge.ro/
Cine stie, poate se gaseste cineva sa-l urce si pe oltcit. Ce zici Iulica ? o sa fie bun dupa ce imi pun injectia pe oltcit :d
oricum,eu de jucarii dinastea n-o sa am nevoie,am carpc-ul,exista cablu de transfer in calculatorul masinii si carpc,si o sa imi afiseze pe un monitor toate informatiile http://www.lirast.com/PRODUSE.htm

Azi cautam un debitmetru auto si am dat peste un intreg computer de bord.

Dupa cateva intrebari la firma respectiva si dupa ce am citit informatiile de pe site, computeru de bord poate fi pus pe orice tip de masina fie ca e cu carburatie sau fara.

Postez ce mi-a raspuns prin mail domnul Ing.Vasile Stoica:

Buna ziua,

Sistemul nostru, tip computer bord, se poate monta pe masinile cu carburatie.

E nevoie insa de a se monta traductorul inainte de carburator dar dupa retur.La Oltcit acest lucru era imposibil de realizat fara o mica modificare : infundarea returului(care era din carburator) si montarea unui T de la Dacia 1300(atentie, partea dinspre retur are o gaura de ~0.8mm) inainte de traductor.

De asemeni, pentru a putea fi folosit la intreaga complexitate, trebuie ca sa aveti senzor de viteza care sa ofere impulsuri functie de viteza.Daca nu aveti, e necesar sa montati unul.Gasiti la firmele care monteaza aparate de taxat.

Pretul sistemului (afisare cu cristale lichide, traductor, senzori de temperatura, furtun, coliere, fire conexiune), este 400RON.

Daca insa sunteti de acord sa colaboram in continuare pentru promovarea produsului in zona dvs pretul poate fi mai mic.

Cu stima,

Ing.Vasile Stoica


Senzorul de viteza se poate lua de la Logan/Solenza si se monteaza direct in locul unde intra cablu de km.

Ce face computeru asta de bord:

Indicator consum instant
Indicator viteza km/h
Indicator depasire limita de viteza
Plaja de viteza cu atentionare (pentru trecerile prin oras)
Voltmetru cu atentionare in caz de incarcare prea mare/prea mica
Buzzer lumini aprinse
2 sonde pentru temperatura interioara/exterioara.

Pret pomana 400 lei. bun,da' o poza cu displayul,cu montajul nimic? Sunt bre pe site...apasa Home ..are mai multe variante vad ca Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 

http://www.lirast.com/schite/desen_montaj_calculator_bord.pdf
http://www.lirast.com/schite/Doc/Instructiuni_utilizare.pdf

Sunt variante diferite ca forma adica sa intre pe gura de ventilatie la logan si la solenta. Pentru matiz e dreptunghiular....etc interesant de-a binelea,hai care dai primu banii pe ea sa vedem daca renteaza Ala din ultima poza, seamana putin cu ala de-l am eu Deci pe bune chestia asta chiar s-ar merita, si chiar am cautat hibe pentru el si chiar nu am gasit.

In plus poate afisa si Unghiul Dwell, pentru masinile cu aprindere clasica. Functie care se poate activa... Face chiar mai multe ca un computer de bord de logan.... gata ne-ai convins!te lasam sa-l cumperi si sa-l montezi
si eu zic ca merita,doar ca momentan n-am bani de el,si probabil daca as avea i-as da pe altceva Bre eu momentan caut o metoda de a imbunatati consumul, deci o metoda buna ar fi vizualizarea consumului instant sa vad unde gresesc in mersu roabei . Asa ca o sa imi iau de craciun sa vedem ce iese . Sau cum zicea mai demult cineva pe-aici, poti sa pui un cui in pedala de acceleratie si sa conduci descult Si e si mai ieftin. Metodele acestea nu au dat rezultate la mine, ori conduci ca mosu si consuma 14% in oras ori conduci cum conduc eu si consuma fix 17%.

In afara depinde de viteza de croaziera, la cum merg eu cu ea cu 110-120 si depasiri nesimtite consuma 8%.. Plus ca eu trebuie sa schimb vitezometru si as vrea sa il bag pe asta in locul lui. Vitezometru meu este praf. nea georgele ia jucaria ca face toti banii daca indica bine
NeaGeorgel a scris:Bre eu momentan caut o metoda de a imbunatati consumul


Bun... dupa ce cumperi, sa-mi spui si mie ce-ai cerut si cat te-a costat ca pe mine m-a cam ametit cu ce scrie pe site... mi-a cam dat cu rest. dar oare cu ceva munca si documentare, toate astea nu merg facute cu un microcontroler si poate si un pret mai rezonabil? Scrie pe site cum sa iti faci, dar nu iti da parametrii pentru regalj si iese un caca maca, are si schema aparatului, Spor la treaba! Cine ma ajuta si pe mine cu niste dimensiuni ale cadranului de vitezometru? e un trapez
baza mare 82
baza mica 75
inaltime 80
iar la baza mica sunt colturile rotunjite cu raza de racordare de vreo7mm Notat iulica, am vorbit cu nenea si mecanismul s-ar incadra in treapezul asta (zic eu), numai ca nu are posibilitatea sa imi faca fata aceasta, dar nu e problema pot sa o fac singur...

Una peste alta azi vine traductorul de viteza, bag poza cum apare, sper sa pot sa il adaptez cu usurinta sau incerc altceva... http://img13.imageshack.us/img13/2830/dscf4423.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/7681/dscf4430.jpg

Senzorul de viteza.... Are acelasi cablu ca cel de oltcit difera doar sistemul de legatura dar se rezolva... pai bre,nu trebuie pun la cutie! ci la imbinarea cablului superior cu cel inferior si ca sa faci asta nu e greu deloc! da bre dar normal cum e pus la daewoo este cu o parte inhipt in cutie si cu o parte in care se infige cablu de la km.

Ca pot sa il pun io intre cabluri e altceva

Chestia e ca la Logan de exemplu el se infige in cutie si atat, nu are nici un cablu. asta fiindca vitezometrul este electronic,ca la majoritatea masinilor moderne Corect, la Logan vitezometrul si kilometrajul sunt electronice, la daewoo kilometrajul este mecanic iar vitezometrul electronic (adica altfel nu as vedea de ce se mai pune si cablu dupa senzor).

Oricum nenea m-a asigurat ca senzorul este bun pentru computerul de bord (este senzor Hall cu impulsuri) Computerul de bord o sa soseasca in jur de 18 ianuarie. Si per total ce componente ale "calculatorului de bord" ai comandat? Mecanismul computerului de bord, sonda litrometrica + furtune si coliere si o fata de computer de bord de barca (urmeaza a fi decupata).





Butoanele si cablurile sunt incluse. A sosit aparatura, pun si poze azi cu el in functiune, urmeaza sa il pun si pe masina, dar asta o sa mai dureze ceva, pentru ca o sa il pun in bord pana la urma...

LE:



http://img717.imageshack.us/i/dscn0719.jpg/

http://img9.imageshack.us/i/dscn0713jl.jpg/ Salut , cand totul este terminat , poate iti faci timp si pui o lista clara de piese si preturi. Adica ce-ai montat in plus ca sa mearga montajul , cati bani te-a costat montajul si-n cat timp a fost livrat ... chestii de genul asta.
Si foarte important : cat iti indica ca consuma Oltcitul in diverse regimuri de mers ! O sa pun tot montajul si toate piesele care trebuie procurate pentru montaj, dar din nu stiu ce motiv topicul asta este singurul de pe forum care mi se deschide in 100 de ani, si habar nu am de ce. Cel mai probabil o sa ma mut pe "Masina Mea" unde o sa fac un nou topic cu rabla.
NeaGeorgel a scris:topicul asta este singurul de pe forum care mi se deschide in 100 de ani


Nu esti singurul... poate baga si adminul un ochi pe aici. Chiar acu ii trimit un link de "studiat" Nu mai puneti va rog poze de dimensiuni foarte mari direct prin campul img.
Plasati codul furnizat de imageshack cu [ url ][ img ] .... sau daca nu, sub forma de link. [ url ]...

Multumesc.
Mai exista topic cu acelasi subiect si aici, poate ar trebui unite. Ok am inteles, pun poze cu link pentru ca sa nu mai fie probleme.

Una peste alta dupa ~5 ore de stat in frig, am reusit sa leg cam tot ce tine de fir pentru computer si am reusit sa leg furtunele pentru sonda litrometrica.

Nu am reusit insa sa merg cu masina ci doar sa o pornesc sa vad scurgeri si un consum l/h.

In principiu la o pornire pe frigu de acu, cu socul tras maxim bate la 5-5,3 l/h. Pe masura ce impingi socul consumul e pe la 3-3,2 l/h. Nu am stat sa incing masina sa vad cat ia la relanti incinsa dar pot spune de pe acum, ca impinsul socului prea devreme duce la un consum mai mare la relanti decat cu un soc tras "corect".

Maine vin si poze cu toata surubareala de azi... si poate consumuri instant... O trecut timpu si nu prea m-am mai ocupat de computer, dar e in perfecta stare de functionare incepand de azi si pot baga mana in foc ca merge aproape de realitate. Ìn principi jegu de alternator facea paraziti si strica senzorul de viteza, adica aveai surpriza ca sa stai pe loc si sa indice 20 km/h. S-a rezolvat cu montarea unui alternator de tico, investitie minora si cu putine batai de cap. Mai ramane problema cu reglajul km parcursi, deocamdata la mine e reglat babeste, si cu schimbarea sondei litrometrice cu una de precizie mai mare, pentru ca la relanti ai surpriza sa constati ca consuma sub 1,5l/h si incepe sa te avertizeze sa il opresti.

Consumurile instante medii sunt la 16% cu o viteza medie de oras de 28km/h. Ìn afara inca nu am teste dar cand o sa am ocazia o sa vad ce pot sa scot. Eu zic ca merita investitia, desi e cam migaloasa. Inca nu am facut niste poze calumea dar urmeaza un tutorial cu adaptarea de la 0. CAT BAGA ALTERNATORUL DE TICO ... AMPERAJ??? 50 A Nea Geogel ,te rog cand poti pune mai multe detalii : ce senzor de viteza ai adaptat pe cablul de kilometraj , cum l-ai montat si pe ansamblu cam la cat te-a dus toata "distractia" , incluzand calculatorul , senzorul de viteza , adaptarile... ce-ai mai cheltuit ca sa iasa ceva functional la capat.
Ca ma bate si pe mine o idee , dar trebuie sa vad cam la ce scor se ridica investitia si sa cuget cum s-o incadrez in cheltuielile familiei... Montajul
Si
Finalul

Se cumpara de la Lirast, compu de bord, ori sunati la numarul de pe site, ori dati un mail la Office@lirast.ro .

Pe mine m-a costat 300 lei, acum in functie de continutul pachetului poate sa fie si mai mult, nenea nu avea furtune la momentul livrarii si eu nu mai aveam rabdare sa il primesc. Am primit aparatul cablat, o fata pentru montaj si sonda litrometrica.

Fata nu am putut sa o folosesc pentru ca nu acoperea tot locul de montaj, asa ca am facut una dintr-o bucata de tabla zincata si apoi am colantato. Este prinsa cam inestetic da merge, asta pana ma gandesc la un loc mai bun de montaj. Tot ce trebuie facut este sa legi firele si esti cam gata, toate firele vin cu etichete deci totul e simplu.

Pentru montajul sondei ai nevoie de un "T" si de infundarea returului din carburator, furtune si coliere.

Acu vine partea interesanta, se cumpara un senzor de viteza/ cutie viteza sau cum naiba ii zice. Eu unu am de la un daewoo, parca toate au la fel asa ca nu prea conteaza. I se lipeste pe intrare "+" o rezistenta. Se monteaza pe cablul inferior de km, se leaga la comp de bord si la + si masa.

Senzorul este cam 50 lei, dar cred ca la dezmembrari se gasesc o gramada. Problema e ca daca rabloanta are paraziti (intestinali) la instalatia electrica, senzoru lu peste o sa le simta imediat, si e cam nasol sa stai la semafor si compu sa indice 20km/h. Asa ca exista 2 variante, una e montajul unui condensator la masa si alta este montajul unui alt alternator, de la alta masina, orice alta masina dar sa nu fie de la oltcit. sau cablu ecranat Multumesc , deci in total s-ar ajunge cam la 400lei. Acum cochetez cu un set nou de cauciucuri de vara si mai aman investitia o perioada. cu varianta care ti-am sugerat-o eu cum ramane ? Toni , legat de :
cu varianta care ti-am sugerat-o eu cum ramane ?
, sa mor daca-mi pica fisa !
Te rog adu-mi aminte ! http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=13253 Toni , ai dreptate : mi-au mai murit din neuroni !
M-am hotarat sa-mi continui dementa : ii cumpar cauciucuri de vara si-i recablez toata partea electrica care mi-a mancat nervii deja. In final daca am succes va iesi cel mai puternic Oltcit de pe piata FARA turbo sau comprimat. Ambitie de banatean tembel... dar insistent !
P.S. : va avea modificari , dar "invizibile" pt neatenti ! Sper sa ajung la 100 cp cu configuratia la care am lucrat mai bine de 6 luni !
Abia astept sa ma apuc de lucru , ca momentan sunt in plina mutare si asta-mi rapeste mai mult decat m-am asteptat....
scorpion a scris:...Sper sa ajung la 100 cp cu configuratia la care am lucrat mai bine de 6 luni !


Vrem si noi detaliii
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community