Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Turbo Electric !
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cred ca va dati seama ca Robert face mistouri pe aici.
Eu cam asa cred dupa ce a scris aici si la topicul viteze si turatii. mecanica este o chestie f grea la fel ca si carnea de porc,de ce oare in romania la cursele legale dacaai 7 carburatoare pe masina nu zice nimeni nimic ,daca ai turbo hp x1.6 si daca ai nos hp x 1.3 ,dar nu ma mai mira nimic

ps . pupi de ce vrei sa-mi mananci oltcitul? stonebone, cand o sa ai experienta de service cata am eu si cand o sa modifici motoare cate am modificat eu, atunci o sa te cred. Pana atunci, zambesc si nu-ti comentez posturile.
Respect! Stimabile domn, mecanic profesionist. Am fi recunoscatori daca ti-ai masura mai realist lungul nasului si inainte de a scrie mesaje de genul "masurat simplu: am alte axe cu came" recomandam sa rasfoiesti putin prin forum si vei fi surprins cate sunt de invatat de la o mica adunatura de amatori de rand. Sunt convins ca ti-ai schimba macar putin modul de abordare si ti-ai reconsidera nivelul de cunostinte despre motoarele cu ardere interna. Nu iti contesta nimeni cunostintele, dar asculta si tu ce avem de spus si nu te crede cel mai tare din parcare. Cu totii avem ce invata.

PS: Daca faci un test Dyno si se dovedeste ca ai 90hp din axele cu came sau 2 carburatoare, iti platesc eu testul. io mor de ras .............
Hofy a scris:
PS: Daca faci un test Dyno si se dovedeste ca ai 90hp din axele cu came sau 2 carburatoare, iti platesc eu testul.



Devine interesant Si eu am axe cu came jmechere
Si deci dupa spusele tale am 90 de cai??
Vorba lu Lascu : mai subtirel cu calutii caci nu cresc in copaci
Iulius_je a scris:Si eu am axe cu came jmechere
Si deci dupa spusele tale am 90 de cai??


Tu trebuie sa ai vre-o 95 ca le ai jmechere... el are doar altele care se vede ochiometric pe ele ca sunt altfel.

Lasculeee... io ma chinui acilea sa explic si tu mori de ras? asta e camaraderie coforumista dom'le? da e frumos?

`Robert seamana tot mai mult cu o clona a apreciabilei noastre feline

Bre da frustrat mai sunt in ultima vreme... cred ca mi-ar sade bine un mic salariu, sa ma asez in banca mea deja suntem offtopic ,aici se discuta despre turbo electric deci ......putina curatenie
Iulius_je a scris:Si eu am axe cu came jmechere
Si deci dupa spusele tale am 90 de cai??
Vorba lu Lascu : mai subtirel cu calutii caci nu cresc in copaci


mai usor cu animalele...ca va reclam la politia animala! Salutare...
s/a cam incins treaba pe aici...
acum cativa ani pe tot ce se gasea nou prin magazine scria Turbo...
multumita forumului sa stiti ca am comprimat un motor de 1129...
pe urma i/am pus o dihanie de carburator INAT de BMW...
adevarat ca asa cum scrie pe aici viteza nu a crescut dar daca treci de 3000 de ture devine ra(cheta)pida adica demareaza adevarat.
Consumul la interurban de ses a scazut la 5.5 litri la suta, la munte evident ia cam 6.2....
despre turbo electric
nu are rost sa discutati pana masina nu are 2 carburatoare dublu corp, twin cum se scrie mai sus, puterea unui turbo electric este destul de mica si nu trebuie sa invinga si rezistentele gazodinamice ale unui carburator mic..
Parerea mea este ca daca se pot btine cei 12..15 psi in admisie pana la 3...4000 de ture va fi in regula treaba , puterea maxima de 50 de cai se va obtine de la 3000 de ture, asa arata graficele la alte motoare dovedite.
Odata montate 2 carburatoare este liber spatiul de deasupra motorului,
costa numai 3000 L sterline un supercharger actionat cu curea de la motor
se poate pune si unul din acela frantuzesc , e scrisa adresa pe undeva mai sus dar trebuie 2 baterii si 200 A,
ce nu consuma atata sunt frectii cu apa de ploaie la picior de lemn..
numai bine
R [quote="Hofy"]recomandam sa rasfoiesti putin prin forum si vei fi surprins cate sunt de invatat de la o mica adunatura de amatori de rand.
De invatzat ?!??? De aici?!??? OK Spune-mi un singur lucru pe care nu il stiu despre Oltcit si eu arunc trusa cu scule si diploma de mecanic auto Sau, mai bine imi faci DE MANA diagrama de distributie, folosind o coala tip A4 si un pix, dar mi-o faci in fata, nu o copiezi din cartea lu' Traian Canta si mi-o pui pe net, si apoi o sa te cred,ok?
Pana atunci, lasa-te de bancuri, daca esti mai vechi pe forum nu inseamna ca si stii mecanica.
Eu m-am inscris aici in speranta ca voi gasi oameni care se ajuta la nevoie, nu fitosi care se bat cu pumnu-n piept pe internet...
`Robert a scris:
De invatzat ?!??? De aici?!??? OK Spune-mi un singur lucru pe care nu il stiu despre Oltcit si eu arunc trusa cu scule si diploma de mecanic auto

nu fitosi care se bat cu pumnu-n piept pe internet...


Mai sunt nevoie de comentarii? vezi sa nu iti rupi coastele... iti pot zgaria plamanii.
`Robert a scris: Spune-mi un singur lucru pe care nu il stiu despre Oltcit si eu arunc trusa cu scule si diploma de mecanic auto ...

Pai se pare ca nu prea stii diferentele intre motorul de Special si cel de Club, cum vad pe alt topic tot de pe aici. Deci, cu diploma aia cum ramane? Ca trusa de scule daca o arunci risti sa ranesti pe cineva, sau, Doamne fereste, te poti rani singur.
cristi_s a scris: Deci, cu diploma aia cum ramane?

Daca tot e atat de importanta, dom' Robert, printre altele am si diploma de mecanic, atestat si tot ce vrei. Te pot asigura ca studiile medii in domeniu in romania sunt pe spate. Cand vine vorba de optimizari, te ajuta cam cat o diploma in dansuri si arta populara. Nu imi prea explic cu ce te mandresti atata. Cu cunostintele necesare pentru acea diploma, la ora asta vopseam cu grund peste rugina si noroi prin vre-un service coclit. Sculele trebuie manuite, degeaba le ai. Am si eu bisturiu... dar de aici pana la chirurgie e cale lunga io nu am diploma de mecanic si totusi ma pricep cat de cat dar iar sunteti offtopic

mai avem moderatori at
`Robert a scris:Si nu va obositi sa-mi dati ban, am IP-uri de-mi pun si-n cap ))
Dar nici prea multe jigniri nu vei mai scrie

P.S. Crezi ca daca esti bucurestean, esti si destept Nu te da mai rotund decit esti si vezi-ti de lungul nasului. S-ar putea sa te intepi in multitudinea de colturi. Putina modestie nu-ti strica chiar de ai diploma de "mecanic".

P.S. Iti lipseste insa diploma de <<OM>>. haideti bre, ca pana si regii aveau un mascarici(doi, trei) la curtea regala. radem, ne distram. dar de ce sa ne suparam pentru fiecare in parte?
robert, din partea mea poti sa ai si 180 de cai cu "axele"(arborii) "sport". poti chiar demonstra puterea masinii tale versus o masina de pe aici, unde nu toti suntem "mecanici" (iu-huuu, ce nebunie... ai facut "facultatea de mecanici??" ). io unul las presiunea la 0,5 si am 91,5 hp si sunt gata pt test
pupa a scris: (iu-huuu, ce nebunie... ai facut "facultatea de mecanici??" ).


Exista si asa ceva?
mihu a scris:
pupa a scris: (iu-huuu, ce nebunie... ai facut "facultatea de mecanici??" ).


Exista si asa ceva?

evident!ca nu
bogdanlascu a scris:io unul las presiunea la 0,5 si am 91,5 hp si sunt gata pt test


La cat de sus isi poarta nasul crezi ca vine la un test cu vre-un amator de rand de pe aici? Si daca vine si isi ia fumul de la 91.5hp, o sa spuna ca minti, ai vreo 150... La cum priveste lucrurile nu cred ca-i poti dovedi nici ca pamantul se invarte. hey man.. nici chiar asa,,,
vezi ca ai mp de la mine de zilele trecute
si ti-am trimis si mail
citeste-le si astept un raspuns la ce ti-am scris
Nu toti sunt asa mistocari, mai sunt si altii cumsecade pe forum super tare dar off topic omul e chiar f de treaba, am vb cu el pe mess acuma
degeaba il luati voi tare si la misto.. CMZ esti off topic Draga Robert eu nu sunt mecanic, dar imi doresc din inima sa-ti desenez diagrama de distributie de la motorul de 1100 si de la cel de 1300 si de la cel de 1600 si de la cel de 16500. Cred ca si Bogdan si Cristi_s si altii de pe aici , de pe forum doresc sa treaca testul cu tine! Sincer daca nu-l trec, fiecare dintre ei va plange cu fata-n perna vre-o doua trei zile.
Acu am si eu o intrebare : Daca tot ai diploma de mecanic, si-ti place mecanica, de ce nu pui si mana s-o inveti! Bogdanlascu, tu esti bogdan din 4tuning? (nr. 4 parca)
Scuzati-ma va rog ca sunt off topic dar nu m-am putut abtine sa nu-l intreb. da Uau. Ce bine imi pare sa te cunosc. Suberba, dea dreptul superba aparitie ai avut acolo. Un omagiu adus oltcitistilor. Felicitari pentru efortul depus, o adevarata performanta;).
Cat despre Danny, mai stie cineva ceva despre el? Pentru cei care nu au citit articolul din revista 4Tuning, l-am scris aici. Savurati cu placere! (Felicitari inca odata Bogdan!!!)


Oltcit Turbo



Masina sportiva coupe si puternica, cu un carburator dublu-corp a anilor '80. Nu putini sunt cei care sunt in stare sa afirme ca un Oltcit fuge mai tare ca o Dacie berlina. Olteanul sau Berlina ? In cazul acesta , am ales cu siguranta Oltcitul... nu de alta dar e turbo.
Masina a fost la baza un Oltcit Club 11R din 1986. Propietarul, Bogdan, a vrut sa faca ceva ce nu multi au reusit. Sa transforme motorul aspirat al olteanului intr-unul supraalimentata cu o turbina. Si se pare ca a reusit cu succes. Nu o spunem noi. o spune standul Dyno care a masurat 100 CP la o presiune in turbina de numai 0,6 bari. Dar cum s-a reusit dublarea puterii unui motor cu o capacitate asa de mica?
Bogdan a bagat masina in reparatie capitala in 2006. Exteriorul, interiorul si motorul au suferit modificari majore. In primul rand, sa incepem cu motorul boxer al Oltcitului. Galeria de evacuare a fost facuta custom pentru a se putea potrivi turbinei IHI Rhf5. La sistem s-a adaugat un intercooler, exact in fata ventilatorului, ca sa traga aer rece chiar si cand masina sta pe loc. Carburatorul obisnuit de Oltcit a fost inlocuit cu unul de R5 GTT, capabil sa reziste la presiunea turbinei. Regulatorul de presiune este tot de pe un R5 GTT, gata sa dea benzina necesara amestecului. Pompa de benzina este una electrica. Pentru racirea intregului sistem a fost schimbat radiatorul si a fost montata o pompa de apa pentru racirea turbinei. In rest, totul este original de Oltcit- planetarele, discurile de frana si cutia de viteze. In momentul de fata, cu aceste modificari, masina are o putere de 100 CP si un cuplu de 184 Nm. Viteza maxima este de 185 km/h.
La interior, totul a fost scmimbat. Bordul, consola, capitonajele usilor si scaunele au fost retapitate si imbracate in piele bej. Geamurile obisnuite de oltean au fost scimbate cu unele electrice, ce folosesc motorasele de la stergatoarele de parbriz. Ce sa-i faci, inventivitatea romanului... In materie de car-audio, Bogdan a inceput doar cu un HU Alpine cu mp3, 4 boxe JBL, statie si subwoofwer tot JBL. Tot la interior, un boost-gauge arata presiunea turbinei care acum este setata la 0.6 bari, pentru a menaja motorul.
La exterior, tot la fel de multe schimbari. Caroseria a fost modificata complet, ripile evazate, spoilerele fata si spate refacute si capota prelungita. Masina a fost acoperita cu o vopsea perlata, 70% alb si 30% violet. Jantele sunt momentan de tabla, masina fiind inca in teste de acceleratie si viteza. In urma evazarii aripilor, au incaput jantele pe 15 toli cu anvelope 185/65 r15. In garaj asteapta alte jante, nichelate cu spite subtiri, tot pe 15".


Concluzia este una si buna- poate cel mai reusit si mai tunat Oltcit din Romania. Daca nu e cel mai tunat, sigur este cel mai complet tuning motor, interior si exterior. Cat despre motorul turbo, Bogdan se poate lauda ca este unul dintre cei 3 care au reusit un astfel de upgrade la motorul boxer de Oltcit. Inca nu l-am vazut intr-o cursa oficiala, dar am mers cu masina... Are cu siguranta nevoie de anvelope si jante mai mari. Nu de alta, dar cu a1a si a2a masina vrea sa cam stea pe loc, in timp ce rotile derapeaza in nestire. Nu-i bai, se rezolva. Dar si cand masina se aseaza pe asfalt senzatia este una asemanatoare cu acceleratia intr-o masina de peste 250 CP, care accelereaza fara ezitare. Noua ne-a placut... ne-a placut cel mai mult ca masina este una INEDITA, cum nu sunt multe. O asteptam la curse, sa vedem ce mai are berlina de comentat... dar nu e TURBO ELECTRIC... Cam offtopic in topicul "turbo electric", mesajul probabil va fi mutat in vre-o sectiune dea-l lui bogdan... cel putin speram.

Bogdane, felicitari pentru articol. Nu sunt deloc multi care reusesc asa ceva. Frumos, multa bafta in continuare! Un articol bun , echilibrat, un pic cam detaliat la partea tehnica, imbina repere cu denumire exacta cu un pic de ambiguitate din partea autorului, are introducere (cam plata) are final, nu plictiseste, cert autorul promite! Oricum masina despre care se face vorbire este peste articol! Inca o data felicitari celui care a scris articolul pentru ca promoveaza imaginea unui om care mai din nimic a facut ceva interesant. Posesorului oltcitului nu-i mai transmit nimica ca .........poate si-o ia in cap!
Inca o data bravo! off topic: no offence, dar tipul care a scris articolul nu a vazut YBO-ul... mai bine
alf 08 a scris: nu a vazut YBO-ul

Nici nu are licenta sa il vada.Asta e un proiect secret.Deci..................fara poze,prezentarialea-alea pt presa.
Dar ca tot mi-am adus aminte.Stiti ce insemna B-17-YBO ?Nu stiti?Va explic eu.
B=bombardier
17=al-17-lea model
YBO=prototip bombardier
P.S. Pupy sper ca nu te-ai suparat. Ai mai scris asta odata pe topicul lui pupa cu YBO parca
s-au nimerit interesante numerele Da.Si atit cu off topicul.De acuma la subiect.Va rog.
DanH a scris:P.S. Pupy sper ca nu te-ai suparat.


nu ma supar dane, de ce m-as supara? am gasit un link interesant

http://www.srz.ro/pagini/Turbocharger%20universal%20electric.htm

ce ziceti merge? S-a mai discutat, daca vrei un feon bun, dar de la feon la turbocharger e drum lung. http://www.gaprojects.com/supercharger/Warning.htm

merita citit Am vazut de curand pe o Honda Civic o turbina electrica. Era ditai magaoaia, omu' schimbase alternatorul ca-i halea bateria. Cica se simte binisor, reduce mult lag-ul la repriza...
N-am mers cu masina, da' ma bate gandu' sa-mi cumpar una. Si, de ce nu, poate chiar 2 Legat de
Am vazut de curand pe o Honda Civic o turbina electrica.

daca mai ai ocazia poate poti face vreo poza cu telefonul mobil , cat sa se vada dimensiunile , eventual marca turbinei electrice. N-ar fi rau , ar mai reduce campul de cautari Masina acum e piese. Am vazut jucaria la unu' din magazinele de dezmembrari de pe Mihai Bravu. Se uitau unii la motor si-am vazut jucaria. Masina era lovita rau in spate, da' am apucat sa vorbesc cu proprietarul.
O sa trec intr-o zi p-acolo si o sa-ntreb ce motoare au fost echipate din fabrica cu asa ceva. Ma bate gandu' sa-mi pun una sau chiar 2 ., dupa ce montez carburatoarele de Alfa. Intrati la ''DIVERSE'' si acolo cautati titlul '' tubo electric din FABRICA'' si chiar la prima postare deschideti niste lik-uri cu niste poze de turbina electrica demontate de pe niste masini (arata cam ca turbinele de aspirator) iar motorasul asemanator electromotorului ...destul de interesant
b28kft a scris:Masina acum e piese. Am vazut jucaria la unu' din magazinele de dezmembrari de pe Mihai Bravu. Se uitau unii la motor si-am vazut jucaria. Masina era lovita rau in spate, da' am apucat sa vorbesc cu proprietarul.
O sa trec intr-o zi p-acolo si o sa-ntreb ce motoare au fost echipate din fabrica cu asa ceva. Ma bate gandu' sa-mi pun una sau chiar 2 ., dupa ce montez carburatoarele de Alfa.

Pe Honda nu s-a pus niciodata TURBO ELECTRIC!!! Taci ma, stii tu!
Acc3l3ratoR a scris:
Pe Honda nu s-a pus niciodata TURBO ELECTRIC!!!



b28kft a scris:... omu' schimbase alternatorul ca-i halea bateria.

Daca citeai atent, observai ca n-a venit cu turbina electrica din fabrica. Altfel, n-ar fi avut probleme cu alternatorul. Da' deh...

scorpion a scris:
daca mai ai ocazia poate poti face vreo poza cu telefonul mobil

Am facut. Da' deocamdata n-am cablu USB ca sa descarc in PC.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community