Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Turbo Electric !
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
si incearca cineva turbinele astea electrice ? Speram candva sa pun asa ceva pe oltcit. Se pare ca nu voi mai putea.
In orice caz, am citit in reviste, pe net, multe din turbinele astea electrice ofera doar un boost de putere. Insa e destul pentru liniute/depasiri. Preturile depasesc 300 euro.
Bogdan, poti sa dai turbina ta jos si sa incerci una electrica. Sa ne spui diferentele. din pacate nu pot un motoras electric nu cred ca poate face fata depresiuni din motor dar sa mai bage si presiune ....dar daca este un motor mare poate merge la un 0,1-0,2 bari dar de unde asa multi amperi?

este parerea mea de mecanic de 2 lei m-am apucat si eu de facut o turbina electrica ''made home'' la fel ca Danny doar ca eu folosesc un electromotor ceva mai baban si o turbina cu totul diferita de a lui ...aveam de gind sa fac la inceput din electromotor un compresor pentru roti ,dar acum prefer sa dau la pompa la roata si sa utilizez acel electromotor intr-un scop mai 'benefic' adica sa comprim motorul masinii....sau sa-l ''arunc in aier '' cine stie! pai si din ce faci partea de compresor a moristii respective? Presupun ca o sa il folosesti doar pentru boost, atunci cand bagi pedala de acceleratie la fund. Nu?
Pui un senzor ceva, sa intre in functiune turbina numai cand pedala de acceleratie e apasata la maxim? folosesc tot o turbina dar cu o altfel de elice tip 'compresor' pentru putere si ceva mai complexa decit cea de la aeroterma masinii ...... se aseamana oarecum cu turbinele de avioane doar ca are o singura elice pe rotor cu un nr de 8 pale, iar elicea este total din plastic(un fel de plexiglas foarte elastic) deja am terminat-o de facut si am reusit s-o montez pe axul electromotorului care l-am prelungit cu un alt ax filetat prin sudura ,astfel c-am probat-o pe banc pt centrare si sa vad si cum imvirte(doar rotorul turbinei adica elicea) scoate un sunet precum suflul unui aspirator de putere mare care acopere practic sunetul motorului propriuzis ....cit despre contactul pt actionarea lui nici vorba de senzor vreau sa fac un contact tip mansa de avion care sa asigure un contat zdravan ,aici este vorba de un amperaj ff mare la care trebuie asigurat un contactor destul de rezistent la tensiunea respectiva(exclus contactori tip intrerupator lustra sau alte butonase de veioza)... si niste cabluri electrice de asemeni ff groase ( nu e de jucat cu tensiunea acumulatorului) cind am probat elicea pe banc direct de la baterie facea niste scintei precum aparatul de sudura iar cind am folosit niste cabluri precum cele de la aparatura de uz casnic practic in 3 secunde sa topit izolatia de pe ele scurgindu-se jos ,asa ca am folosit cabluri ceva mai groase si l-am tinut sa imvirte timp de aproximativ un minut sa vad daca se incinge motorul dar nu s-a incalzit astfel ca ar putea merge si mai mult si nici bateria nu dadea semne de 'oboseala' ...am facut si niste poze la pisele astea in timp ce le faceam sper sa reusesc sa le pun mai tirziu ...mai am de facut si carcasa care este si asta destul de migaloasa ...sunt curios sa vad pina la urma ce presiune pot sa scot cu treaba asta ,nu vreau sa-mi dau cu parerea acum ca sa nu gresesc .....desii in prima faza imi place cum suna 'dracia' ce turatie are motorasul ala?
nu vreau sa te descurajez,dar iti trebuie multe rotatii pe minut ca sa scoti ceva presiune,pe langa asta carcasa in care vrei sa pui elicea si motorul trebuie sa fie etansa,iar distanta intre elice si peretii carcasei trebuie sa fie mica,sa nu pierzi "presiune" pe acolo
cred ca o sa te alegi cu inca o aeroterma... nu stiu ce turatie are electromotorul asta dar stiu ca este mai mare ca dimensiune decit cel pe care-l am eu la ''batrinica mea''opel rekord 2000cm..(sper sa nu fiu considerat aicea un intrus pt ca n-am o masina romaneasca si mai ales Olcit dar in mod sigur este cea mai veche masina de aici) iar treaba asta cu 'turbo electricu' pe care a m vazut-o si pe aici imi ''cocea'' in minte de multi ani si am mai facut-o cindva insa atunci nu m-am folosit de electromotor ci doar de un motoras de ventilator electric cam cum aveti voi la olcit-uri si n-am reusit sa scot decit trei sferturi din presiunea pe care o scoate un aspirator obisnuit astfel ca o abandonasem total ideea ....dar acum alta este treaba eu ma bazez pe puterea electromotorului nu pe turatie, tocmai de aceea am facut elicea turbinei destul de mare cu un diametru de 21 cm si o latime a palelor de 3,5 cm cit despre izolatia turbinei nu-i problema..... in trecut la prima experienta foloseam silicon dar acum folosesc ceva mai bun de genul lipiturilor PVC(si carcasa va fi tot din plastic) insa mult mai rezistent si mai solid decit elicea asta pt c-am imvatat deja din experienta de data trecute ca tunci cind am porneam turbina carcasa ne fiind suficient de solida practic se umfla la presiunea degajata in interior stai linistit ca nu conteaza ca ai opel ,nu esti singuru fara oltcit pe aici
daca electromotorul ala e asa puternic,eu as fi facut altfel,si anume un multiplicator de turatie(mecanic desigur) si o elice mai mica,dar care sa se invarta mai tare terminai si treaba cu turbina electrica si m-am comvins de un lucru ....alea de se gasesc de cumparat in magazin sunt ''varza'' abea ajunge turbina asta pe care am facuto eu sa clinteasca acul de la barometru pe la 0.1 bar asta daca este bateria destul de incarcata in rest ce-mi place la ea este volumul de aier pe care-l scoate daca stai cu fața pe la juma de metru de ea in timp ce functioneaza iti fîlfîie falcile si in scurt timp ajunge sa te usture ochii rau de tot iar de restrictionat aerul nici vorba...insa ceea ce spunea cineva ca aceale care se gasec in comert (feon)cu un motoras asa micut si o turbina prapadita pe care o are sa scoata atit de mult chiar nu are cum ,eu as fi curios sa aud pe cineva ca le-a probat sa vada ce presiune scoae cu un ceas barometru ,eu pot dovedii oricind ,dar feonurile acelea le-a verificat cineva presiunea?...nu spun ca n-o baga si alea aier sau o ajuta cumva la admisia de aier dar cit?... si mai ales nu cumva restrictioneaza aierul in admisie la o turatie mai mare? ,am inteles ca alea ar scoate max 9-10 caluti in plus la masina ....pai daca este asa a mea inseamna ca scoate de 20 ori mai mult .... nici alea nu scot 10 caluti,dar a ta la 0.1 bar cam greu sa scoata asa mult
pune te rog o poza cu dracia nu cred ca pot sa bag direct nici o poza am incercat dar nu pot deschide nimic nu stiu ce mai trebuie activat pe aici la contul meu dar nu reusesc de nici o culoare,poate numai daca vrea cineva sa-i trimit prin mail pozele si sa le publice el aici Da Cata . Te ajuta cineva de aici . http://www.imageshack.us/

Incarci imaginea, copiezi al doilea link il postezi aici si asta este.




pozele de la catalin

ai muncit nu gluma eu as mai fi ascutit palele la capete,si as fi facut intrarea putin mai mare ca iesirea,atat
asa cum ti-am spus si in mail,ca o morisca dinasta sa aiba un efect simtitor(doua picioare de cal in plus) ar trebui ca atunci cand motorul este in sarcina(acceleratie calcata) jucaria asta sa miste acul la un vacumetru montat pe admisie macar cu 0.1 bar,daca face asta jos palaria e un mic castig daca nu,e un mare fas merci frumos Iulicuta ca le-ai postat tu aici in locul meu ...eu m-am chinuit o ora si n-am reusit ,probabil ceva necompatibil in fine ......discul pe care-l tin eu mina este elicea propriuzisa care se invirte,cea care se vede fixata pe electromotor si are 4 pale mai mari este cea stativa si acumuleaza aerul degajat de cea rotativa...dupa cum se vede si in poza am reusit sa umflu o punga de plastic pina am sparto ...dar asta nu a isemnat decit 0.1 bar presiune pe care am constatat-o atunci cind am astupat evacuarea cu un dop de cauciuc avind in capat barometrul ...ceva mai multa presiune poate ca as fi scos dar asta ar insemna sa fie doua turbine fixate pe acelasi ax care sa functioneze sincron (asa cum au unele aspiratoare ),insa ar arata cam de doua ori mai mare ca dimensiune decit cum se vede in poza turbina finala ,deci ar fi fost monstruos de mare si incomoda chiar si asa cum este acum turbina are un diametru de 28-30cm iar latimea ei 20cm plus lungimea elecrtomotorului este destul de mare ,sa mai si incapa sub capota pe undeva nu-i chiar usor ....deci concluzia mea finala a cam fost cea scontata de mult adica nu poti creea o presiune ff mare chiar nici cu un electromotor asta daca vrei sa o faci cu ajutorul unei turbine...singura exceptie in care poti scoate presiune mare chiar mult mai mare de la 1 bar pina la mult mai mult este FOLOSIREA ELECTROMOTORULUI PT ACTIONATREA UNUI COMPRESOR CU CILINDRU SI PISTONAS dar mult mai mare decit acele compresoare de umflat rotile ce se gasesc in comert (o sa vedeti ca daca astupati busonul la acele compresoare in timp ce sunt pornite depasesc cu mult 1 bar) DAR problema este ca nu scot debit suficient de mare pt a satisface cerintele motorului .....inainte sa fac turbina asta electrica am incercat sa actionez cu acel electromotor un compresor cu cilindru (precum cele de se incarca buteliile de oxigen) direct de la axul motorului deci fara fulie sau pinioane ,asta pt a creea turatie ridicata si implicit un debit de aier mare ,insa electromotorul era suprasolicitat astfel ca se consuma in citeva secunde bateria de masina de 66A....in final daca iti doresti ceva puternic treaba cu electricele cade...si te orientezi spre altceva mai bun ...eu acum sincer imi este cam mila sa distrug acea turbina care abea am terminato de facut ca sa incep sa fac un alt experiment si anume sa fac un compresor cu cilindru cu acel elctromotor de la turbina ....asa ca dupa ce voi proba turbina la masina sa ma distrez putin o s-o las la ''șomat'' prin vreun dulap prafuit dupa care o sa incep ultima treaba pe care am s-o mai fac pt marire puterii motorului si anume un sistem de montare a turbosuflantei in asa fel incit sa poata fi montata si demontat pe orice masina foarte usor si sa nu mai ai nevoie de intercooler sau sistem de racire al uleiului din turbina ...asa ca de acum o sa ma ''cazez'' pt o vreme pe topicul lui TITUS 'olcit turbo' ia priviti ce am gasit; http://image.turbomagazine.com/f/8851903+w750+st0/0406tur_04z+nissan_altima+electric_supercharger.jpeg , am inteles ca desii extrem de scumpa este destul de eficienta si functioneaza continu, voi ce credeti si mai ales ce sistem de propulsie al aerului o avea ca nu prea seamana cu o turbina cu elice ci mai degraba cu niste pompite cu pistonas astept pareri si daca a vazut cineva pe undeva asa ceva ,cica sunt cele mai bune turbochargere electrice existente 1. Turbina seamana cu cea cu 3 motorase, de aici: http://www.power-tuning.fr/fr/Moteur/kit_turbo/p16517160.html si suge la curent de te sperii. Se vede clar din poza ta ca are 3 motorase acolo si n-ai cum sa ii dai suficient curent decat daca ai alternator de TIR.

2. Fa-mi placerea si gandeste-te de doua ori inainte sa mai faci presupuneri privitor la compresoarele cu "pistonas"... cam ce volum ar trebui sa aiba cilindrul in care sa intre "pistonasul" ala? la ce turatie ar trebui sa functioneze excentricul care sa actioneze "pistonasul"? Nu cumva te-ai trezi ca tii in brate un ditai cilindrul care n-ar avea loc sub capota...?!? cataline,compresorul ala are in interior doua suruburi fara sfarsit(asa cred ca le zice)
ceva de genul
Click pentru a vedea imaginea 

asa cum zice lupul nebun,consuma alea la curent de indoaie... Mhm... interesanta ideea cu "surubul". Chiar ma intrebam ce naiba o fi in interiorul alora 3 "cilindri" care se vedeau acolo, ca pistoanele erau din start sortite esecului. de aceea am intrebat si eu dînd cu presupusul pt ca arata cam prea ciudata partera rosie care nu seaman cu turbina desii celelalte trei componente am dedus si eu la inceput ca sunt niste motorase ...dar am inteles ca ar fi destul e eficiente iar cineva mi-a spus ca ar mai trebuii in ca o baterie s-o cari cu tine in potbagaj pt alimentare suplimentara dar banuiesc totusi ca ar fi ceva mai bune decit cele ce se gasesc prin comert cu turbina de plastic si care costa cam in jur de 100 de euro.......iar ceea ce spuneam despre posibilitatea de a avea niste pistonase in loc de elicea ma gindeam ca doar asa ar putea scoate o presiune destul de mare doar ca ar fi fost nevoie de un/niste cilindri mari ,spre exp compresorul electric de umflat rotile chiar si chinezismele baga o presiune de citiva bari(static bineinteles) insa cu un debit extrem de mic si ineficient....asa ca pina la urma ne mai dam si noi cu parerile chiar daca mai gresim OK, scoti presiune dintr-un compresor cu piston, da' debit...?!?
MadWolf a scris:OK, scoti presiune dintr-un compresor cu piston, da' debit...?!?
....pai debit nu prea asta-i baiul , stiu si eu ca pt eficienta ar fi cam trebuit sa fie la un asemenea compresor un cilindru baban cu o capacitate cam cit cel de la motor ,sau mai poate fi si ceva mai micut (nu prea mult)dar bineinteles sa aiba o turatie pe minut mult mai mare decit cel al pistonului de la motor pentru a compensa.... deci iar nasol !.............am facut recent rost de un comresor industrial pe fulie in doi cilindri initial pt a-l folosi la vopsit si alte chesti ...dar cinestie ,poate-mi vine iar vre-o idee nu merge,nu asigura aerul necesar
decat sa te freci la urechea stanga cu mana dreapta pe dupa ceafa,mai bine pui turbina si gata
iulicuta2000 a scris:nu merge,nu asigura aerul necesar
decat sa te freci la urechea stanga cu mana dreapta pe dupa ceafa,mai bine pui turbina si gata
.....offff..dar totusi alea electrice parca tot mai tentante sunt ............as vrea sa stiu si eu aveti vreunul idee cam ce presiune statica ar trebuii sa bage electricele astea pt a asigura motorului in sarcina (la turatie maxima)sa zicem unul de olcit o presiune de cel putin 0,5bar???????!!! nu conteaza cata presiune,ci important e "cat de repede"
ca si un compresor de roti,duce un 5 bari daca ai rabdare...in schimb o turbina care iti face freza poate ca nu scoate mai mult de 1 bar,dar poate face acel bar chiar si pe un motor de 2000cmc,si asta e un lucru mare,ca motorul ala cere aproape de doua ori mai mult aer (la presiune de 1 bar) decat un motor de oltcit...
asa ca la turbinica aia electrica,trebuie sa afli ce debit de aer baga,ca sa asigure un anumit consum de aer motorului...pentru asta trebuie sa gugalesti siturile care vand asemenea dracii,nu cele cu turbinele alea de jucarie,astea adevarate cu 2-3motoare ce consuma zeci de amperi... chestia cu compresorul pe cilindrii pe care l-am facut roste era o gluma de fapt il voi folosi la umflat roti ,vopsit..e.t.c ....insa atunci cind am intrebat cam ce presiune ar trebuii sa scoata static un charger electri (bineinteles la debitul necesar) am vb ff serios pt ca am descoperit de curind o dracie tot electrica tot compresor dar cu un fel de turbina ciudata rau care desii micuta scoate o presiune statica de 0.4 bar ,am verificat personal asta cu un ceas barometru iar dracovenia este actionata de un motoras micut ca de ventilator auto poate chiar mai slab ,insa tipul de turbina pe care-l are pur si simplu n-am mai vazut pina acuma asa ceva totusi din pacate ceea ce am vazut acuma nu poatefunctiona continu datorita uzurii rapide a palelor care sunt supuse frecarii (un soi de palete culisante)...ff interesanta dracia mai ales ca este pusa in functiune de un rahatel de motoras mai slabut decit cel de ventilator pai cu ce te incalzeste ca scoate 0.4 "Static" cum spui tu,daca atunci cand o pui la motor nu mai face nici o branza? Am vorbit cu-n Gigel de la dezmembrari, mi-a spus ca exista turbine electrice care scot 1,5 bar, dar iti trebuie alternator sanatos. Cred ca dupa ITP o sa ma risc sa fac rost de una si ... vedem ce iese
iulicuta2000 a scris:pai cu ce te incalzeste ca scoate 0.4 "Static" cum spui tu,daca atunci cand o pui la motor nu mai face nici o branza?
...pai da Iulicuța dar totusi tipul ala de sa zicem turbina pe care l-am vazut totusi scotea presiunea de 0.4bar cu elicea respectiva cu palele (glisante) ,pale care erau ff micute ca suprafata o paleta nu avea decit 2 cm patrati ,iar diametrul''turbinei'' avea doar 5cm.....si cu toate astea dadea randament fiind actionat de un motoras mic si pirlit care era mai slab decit cel de ventilator ,dar daca ma gindesc la o astfel de dracie la o scara mai mare si actionata de un electromotor...atunci cred ca se schimba treaba....parca ma cam ''maninca'' iar sa incep un alt experiment....rog si eu colegul de deasupra mea sa bage si el niste poze sau ceva mai multe explicatii despre electrochargerul despre care spune ca va face rost ,sunt curios oare chiar o scoate alea 1,5 bar? si mai ales or fi doar pt bossturi sau functionare permanenta cataline nu subestima o piesa dupa dimensiuni
faptul ca mic,nu inseamna ca e mai slab ca un motoras de aeroterma,si asta pentru ca probabil ala mic asa,are multe mii de ture,iar ala de aeroterma are turatie ma mica,dar cuplu maricel...
la fel,marimea palelor nu spune totul,mai ales ca sa mearga in turatii mari trebuie pale mici
eu ma opresc aici cu discutiile Pt amatori:
Pe Vw corrado/sciroco motorul de 1,8 exista compresor mecanic,actionat prin curea. Nu este foarte mare si scoate foarte bine.(are ceas pana la 2 bari,n-o scoate 2 dar 1-1,5 scoate sigur )Masina are parca 150 cp,daca nu ma insel! Le stiu. Compresoarele alea au fost la fel de fiabile ca si restul masinii. Nu stiu cat de fiabile-s Corrado si Scirocco dar faptul ca vorbesti despre ele la trecut nu-mi miroase a bine... dar despre astea electrice ce parere aveti?...ca despre ele era vorba....ce credeti, se merita sa ''adopti'' unul sub capota daca are randament DAR numai ca sa-ti ofere un bosst de citeva minute si atit fara sa poata functiona permanent??? ....se merita efortul avind in vedere ca toti 'alergam' dupa un consum redus dar vrem uneori si putere?
iulicuta2000 a scris:cataline nu subestima o piesa dupa dimensiuni
faptul ca mic,nu inseamna ca e mai slab ca un motoras de aeroterma,si asta pentru ca probabil ala mic asa,are multe mii de ture,iar ala de aeroterma are turatie ma mica,dar cuplu maricel...
la fel,marimea palelor nu spune totul,mai ales ca sa mearga in turatii mari trebuie pale mici
eu ma opresc aici cu discutiile
...chiar azi am desfacut 'dracovenia' aia de compresor din toate oasele sa vad ce si cum si are rotorul jumate cit cel de la ventilatorul electric romanesc,practic doar carcasa este mai voluminoasa care are incastrata in ea si compresorul-turbina ,tot ansamblul este cit o bobina de inductie deci este chiar un rahatel de motoras putin mai mare decit cel de la casetofonul auto si daca va mai spun ca acest compresor este si made in china....si este de fapt un accesoriu auto care serveste in alt scop decit cel ce ne intereseaza pe noi ,insa asa cum am mai spus ciudatenia de turbina reprezinta totul si consta in 4 palete care sunt rotative dar care si culiseaza pe un supot fixat de axul motorului si astfel comprima aerul intr-un mod ingenios scotind presiune destul de maricica ,iar in functionare se aude pur si simplu ca o rijnita mai mica...insa ma gindesc daca ''rijnita'' ar fi fost mai mare si actionata de un electromotor oare ce efect o avea? Poate utilajul este pentru umflat saltele si alte gonflabile. trebuia sa-i faci niste poze
cine stie,partea de compresor fiind bine gandita,nu are nevoie de vreo extraputere din partea electromotorului,si atunci de aia are titirezul ala chinezesc... eeeei ...hai sa va spun care este treaba cu dracia respectiva desii initial am vrut sa pastrez secretu numai pt mine of..zgircit mai sunt si eu!..este vorba despre compresorul pentru clanxonul cu trompete (al meu este chinezesc) si l-am cumparat acum un an cu 5oo.ooo de lei din magazin iar dupa un timp a inceput sa ma deranjeze melodia scoasa de cele 3 trompete si a trebuit sa-l desfac pt citeva modificari pt a-l face sa sune numai una(practic i-am scos citeva piese din el) si uite asa mi-a atras atentia jucarica asta pe care am studiato cu deamanuntul din toate oscioarele...daca aveti ocazia sa desfaceti una veti vedea ce ingenios este conceputa ''turbina'' cu cele 4 palete ale ei culisante care nu doar ca se imvirtesc ci si culiseaza si intr-un fel anume comprimind aerul si care are contact direct cu carcasa turbinei prin frecare astfel ca necesita gresarea cu citeva picaturi de ulei 'din an in paste' iar cele 4 palete din textolit se scot si se monteaza in locasul lor cu mina ...insa toata treaba zic eu se rezuma doar la un bosst nu mai mult nu de alta dar paletele respective se pot uza rapid necesitind astfel inlocuirea lor ...momentan lucrez la o turbosuflanta iar cind voi termina traba ma gindesc sa pun in practica si ideea cu ''ciudatenia electrica'' dar construita la o scara mai mare si actionata de un electromotor care sincer va spun cred ca este singura solutie 'tuboelectrica' pt a da randament motorului insa nu mai mult decit un simplu bosst si atit.... pai amice,presiunea care o poate baga jucaria aia,este doar la un debit foarte mic de aer,pe un diametru de teava de cat?4mm?la motor nu se simte de nici o culoare
e bine ca ne racim noi gura cand altii sunt secretosi "are contact direct cu carcasa turbinei prin frecare astfel ca necesita gresarea cu citeva picaturi de ulei 'din an in paste' iar cele 4 palete din textolit se scot si se monteaza in locasul lor cu mina "

Nu cred ca este nevoie de gresare deoarece acel "textolit" este foarte rezistent la frecare.
iulicuta2000 a scris:pai amice,presiunea care o poate baga jucaria aia,este doar la un debit foarte mic de aer,pe un diametru de teava de cat?4mm?la motor nu se simte de nici o culoare
e bine ca ne racim noi gura cand altii sunt secretosi
...da ai dreptate este mica jucaria ..tocmai de aceea spuneam ca una realizata la o dimensiune mult mai mare ar putea sa dea ceva randament,de exemplu ceea ce am facut eu mai inainte baga max 0.1bar cu o elice care se imvirtea liber(in gol) fara sa creeze etanseitate si fara sa comprime aerul ..dar daca ar fi vorba de o turbina ca cea de la compresorul de claxon de care spuneam (dar mult mai mare)in care practic se realizeaza si ermetizare si compresie prin culisarea paletelor atunci sunt sigur ca se schimba treaba.....asa ca pina una alta vorba lui Ghita cu jucarica respectiva merge sa fac presiune cit sa umflu o gomflabila dar si sa claxonez ''gomflabila''care circula pe trotoar si asta comparativ cu ceea ce facusem eu mai inainte actionat de un electromotor si cu tulumba de turbina cit o roata de tico:lol:
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community