Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Turbo Electric !
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
din plastic zici...

http://img213.imageshack.us/img213/8484/turbomm6.jpg

asta e o turbina clascia actionata de gazele de esapament...si la cum e de rosie...e chiar langa blocul motor...
pupa a scris:
mistreku a scris:ai dreptate, numai ca daca la "jucaria" asta se pune problema "ishi face/nu ishi face treaba", la NOS se pune problema motorului..tzine/nu tzine..parerea mea ca nu va tzine!


te inseli amarnic! nu are de ce sa nu tina!!!


chiar crezi?? io pana nu vad unu pus pe oltcit, n-o sa cred ca tzine motorashu ala de 1.3 la atata tavaleala cat ii da NOS-u..in fine, nu ma bazez pe nici un calcul efectiv sau experientze insa..din cate shtiu eu de ele..hmm..tare mi-ar fi frica ca un boost mai lung de 3 sec il face praf! daca un motor de gt turbo tine si la presiune de 1 +nos cred ca tine si un oltcit dar pina nu pune cineva nu o sa stim niciodata asa cum nu credeam ca o sa tina(sau ca se poate pune) la turbo cind am vazut la titus reveninf la turbo electric...

1- chiar daca va merge tre tinut cont si de faptul ca motorul nu ca merge mai bine numai cu aer si acea cantitate de aer trebuie suplimentata cu benzina ca sa scoti ceva randament...

in cazul motoarelelor pe injectie treaba asta se ocupa debitmetrul de aer care automat comunica cu calc de bord si imbogateste amestecul in functie de aerul fortat pe admisie...dar noi avem carb si tocmai un carb de motor aspirat care nu are nici o treaba cu imbogatire suplimentara de ameste sau altceva... decat daca ii faci un sistem de imbogatire electric pe tr2 ceva asemanator cu duzele de NOS cu o pompa electrica dar aici deja intram pe alte taramuri
2 consumul este 70A- cei care au muzica puternica pe masina constientizeaza cel mai bine ce inseamna asta pt noi si alternatorul nostru.

3 in momentele cand nu intra in functiune *am inteles ca e comandat nu permanent* reprezinta un obstacol in circuitul de admisie de aer pt motor deci consum mare la mes normal total aiurea

4 dupa parerea mea nu este in stare sa ofere un debit de aer suficient de mare pt motor turat, adica degeaba imi ofera o plansa de turatii sa zicem 3500-5000 in care imi ridica cuplu motor daca peste 5000 devine restrictiv pt admisia de aer si deja mai mult rau face..

si in plus puterea pe care o da motorului in cazul pur teoretic in care intradevar ar da 20 cai este grab imputinata de alternator care lucrand in sacina maxima se opune mult pentru a reda asemenea curent consumat!


http://www.electricsupercharger.com/ un fimluletz dragut
PS parerea mea este ca nu are de ce sa nu functioneze NOS pe motorul nostru!! 1.7 PSI = 0.100 Bar cred ca si aeroderma da mai mult , slab fff slab dece se cam duse shi visul cu "turbo - ushor de montat"..ramanem la ala clasic, cu mai multe batai de cap dar shi cu randament. TURBO A MURIT! TRAIASCA TURBO! nu neaparat , cu un motor electric calumea si relizat cum trebuie sar putea sa iasa ceva pai ne limitam la ce gasim deja, la oferta concreta..pretzu era rezonabil zic eu pt un turbo..fie el shi electric..se poate sa fie shi vreun turbo electric mai performant insa deocamdata nu avem acces la el..asta e! apare el! am gasit pe net ca Mazda a montat pe un model de serie asa ceva , deci trebuie sa aduca un plus de putere motorului , am sa ma apuc sa fac un turbo electric "home made" sa vad ce o iesi Spor la lucru, dar sincer nu cred ca vei reusi ceva viabil. Trebuie insa sa adaug ca turbo "normal" nu e plin de batai de cap, cum sper ca in curand cineva (stie el cine ) ne va demonstra treaba asta. am terminat " lucrarea " parerea mea . Partile componente sant o carcasa de turbina " decupata " cu faiul din aeroderma de Oltcit , un demaror , bara filetata M6 ,tzeava plastic de 70mm , cot plastic 120 mm pe care va veni montat un filtru de aer , placaj de 8mm si o elicie facuta din tabla . Initial am probat in casa dracia cu elicia de plastic a aerodermei , dar in mers am pus palma sa vad cat de tare sufla si elicia de plastic sa dezintegrat pe loc , nu a facut fata presiunii. Asa am ajuns sa fac una de tabla mai serioasa . Inca nu am ajuns sa o probez pe masina sa vad daca face ceva sau nu . Oricum ceva presiune scoate as zice cam 0.3 Bar dar nu bag mana in foc . Mai jos sant cateva poze


http://img477.imageshack.us/img477/8416/31588820ix7.jpg

http://img104.imageshack.us/img104/341/24212276tw9.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/5193/14246727mb7.jpg O teava de diametru mai mic pe iesire ar ajuta mult mai bine pentru cresterea presiunii - la diametrul din poza, o sa fie debit mare dar presiune... ; turatia electromotorului nu o sa fie de ajuns (nu cred ca are mai mult de 2000 rpm in gol-adica atunci cand nu e conectat la volant) ; elicea e greu de echilibrat ... sa nu apara vreun accident care se poate solda cu raniri - zboara o pala prin carcasa de plastic
Electromotorul ar fi bun daca poti sa-l cuplezi cu un amplificator de rotatie(cutie viteza) - are putere dar nu are turatie am ales tzeava de 70 mm ca sa potrivit si cu gatul de lebada la carburator , si cu gaura din aeroderama . Electromotorul nu cred sa aiba numai 2000 Rpm , nu stiu cat are dar e mult mai mult. elicia mm se invarte binisor ,am lucrat-o cu atentie si nu are dezechilibre mari , cat despre accidente ... sper ca nu vor fi .Oricum inainte de a o proba pe masina am sa montez intre carb si turbina o plasa de sarma , in caz ca zboara deva din ea sa nu fac praf motoru .
danny78 a scris:am ales tzeava de 70 mm ca sa potrivit si cu gatul de lebada la carburator , si cu gaura din aeroderama . Electromotorul nu cred sa aiba numai 2000 Rpm , nu stiu cat are dar e mult mai mult. elicia mm se invarte binisor ,am lucrat-o cu atentie si nu are dezechilibre mari , cat despre accidente ... sper ca nu vor fi .Oricum inainte de a o proba pe masina am sa montez intre carb si turbina o plasa de sarma , in caz ca zboara deva din ea sa nu fac praf motoru .


asteptam sa il probezi,vrem si noi rezultate asteptam sa vedem ce o sa iasa din toata treaba asta. nu vreau sa te dezamagesc, dar din proprie experienta iti spun ca elicea nu e calibrata si echilibrata oricat ai vrea. am facut si eu asa ceva cantarind fiecare pala si etc si etc (calcule peste calcule) parea ca e foarte buna, dar in realitate, la turatie mare s-a dus naibii ideea mea. poate nu se dezintegreaza elicea, dar eu cred ca o sa iti apara trepidatii sau alte probleme. de ce nu incerci cu o elice facuta de fabrica? poate gasesti ceva asemanator si ii faci o adaptare
oricum eu sper sa iti reuseasca proiectul, ca doar asta vrei vezi ca demaror maninca ff mult curent
danny78 a scris:am terminat " lucrarea " parerea mea . Partile componente sant o carcasa de turbina " decupata " cu faiul din aeroderma de Oltcit , un demaror , bara filetata M6 ,tzeava plastic de 70mm , cot plastic 120 mm pe care va veni montat un filtru de aer , placaj de 8mm si o elicie facuta din tabla . Initial am probat in casa dracia cu elicia de plastic a aerodermei , dar in mers am pus palma sa vad cat de tare sufla si elicia de plastic sa dezintegrat pe loc , nu a facut fata presiunii. Asa am ajuns sa fac una de tabla mai serioasa . Inca nu am ajuns sa o probez pe masina sa vad daca face ceva sau nu . Oricum ceva presiune scoate as zice cam 0.3 Bar dar nu bag mana in foc . Mai jos sant cateva poze


Danny, stima si respectul meu Imi place sa vad pasionati care atat de rapid incropesc si testeaza ceva. Ai potential... Keep on going

Sa-ti spun parerea mea
1. Arata binisor proiectul.
2. Motorul de demaror e o solutie interesanta pentru ca e capabil sa furnizeze cuplu motor. Consumul e in functie de sarcina.
3. Nu am testat, dar fara sarcina, cred ca are ceva turatie. El este gandit pt. o tensiune de 7-9V... (Bine, turatia tot va fi prea mica)

Oricum din pacate nu poti asigura un debit suficient de mare. Motorul e o pompa uriasa care absoarbe o cantitate mare de aer.

Pentru teste, iti recomand sa inserezi un ceas indicator de presiune. Daca obtii presiune in sarcina, esti cel mai tare din parcare.
Incearca in prima faza cu motorul oprit. Daca ai presiune, motorasul are potential, adica elicea e bine facuta. Daca nu ai presiune, problema e etansarea in zona. Lucreaza mai strans, sau creste turatia motorului.

Parerea mea este ca nu va merge, nu ajunge debitul de aer. Demarorul in sine are potential, nu comentez fiabilitatea, sa zicem ca e ok.
Daca nu merge, ai la dispozitie doua continuari.
1. Maresti turatia... cel mai indicat, (dar se complica problema, ai nevoie de un multiplicator de turatie ce va solicita un cuplu mai mare din partea motorasului)
2. Faci o turbina mai mare... (inertie mai mare, dar lucrezi cu turatii mai mici, nu ai pb. de echilibrare)

Ambele implica multa munca.

Daca poti obtine 0.1 bari, poti considera proiectul o adevarata reusita!!! Multumesc pentru aprecieri , si daca am reusit sa iti atrag interesul as avea si o intrebare . Cam de la ce presiune sar simti ceva caluti ? . Magaoaia cred ca scoate cava mai mult de 0.100 Bar , em am pornit-o in casa pe bateria de la masina si cand iam astupat iesirea a aruncat siliconul care lam pus pentru etansare , am un ceas de presiune dar e pana la 12 Bar si nu indica sub 0.5 Bar ne avand gradatie sub 1 Bar...
Titus a scris:Daca poti obtine 0.1 bari, poti considera proiectul o adevarata reusita!!!


exact!
0.3 deja e presiune mare si cam greu de reusit cu jucaria electrica. oricum, nota 50 pentru perseverenta si spiritul pionieresc!
si mare grija cu imbinarile. totul trebuie sa fie super etans, altfel presiunea va fi 0 !
danny78 a scris:Multumesc pentru aprecieri , si daca am reusit sa iti atrag interesul as avea si o intrebare . Cam de la ce presiune sar simti ceva caluti ? . Magaoaia cred ca scoate cava mai mult de 0.100 Bar , em am pornit-o in casa pe bateria de la masina si cand iam astupat iesirea a aruncat siliconul care lam pus pentru etansare , am un ceas de presiune dar e pana la 12 Bar si nu indica sub 0.5 Bar ne avand gradatie sub 1 Bar...


Ti-a aruncat siliconul???
E perfect. Deci scoate mai mult de 0.5 bari, dar asta static. Mda... e buna elicea, etanseaza...

De la cat se simte?
De la 0.1 bari e ok, e aproximativ 10%. Problema este sa asigure acesti 10% pe intreaga banda de turatie. M-am uitat peste linkurile date mai sus, si din graficele turbinelor electrice comerciale, nu se asigura acest deziderat... altfel as fi fost interesat. Interesant este ca turbinele lor asigura debitul de aer, ba e cam de 2 ori mai mare decat cel necesar. Si totusi....

De la 0.2-0.3 bari o sa ai probleme cu amestecul, dar avand in vedere ca in acest caz comanda e electrica, nu e o pb.

La 0.4 bari e alt motor....

Stai linistit... daca asigura 0.1 bari, e super. Daca scoate 0.2 bari... vreau si eu

Ai nevoie de un ceas de presiune care sa masoare presiuni de pana la 1-2 bari, si pe care sa poti sesiza o diferenta de presiune de 0.1 bari...


Si ca sa nu zici ca-s baiat rau, iti dau sanse 19% Uff.. sunt prea darnic, dar lasa ca e bine
Mult successsssssss!!! idea mea este sa porneasca cam pe la jumatatea din cursa TR2 , am deja montat un contactor pe TR2 la carburator ( Nova ) si modificari la jigleoare sa fac numai pe treapta 2 sperand sa impac si capra si varza consum normal cu prima treapta si putere pe a doua
danny78 a scris:idea mea este sa porneasca cam pe la jumatatea din cursa TR2 , am deja montat un contactor pe TR2 la carburator ( Nova ) si modificari la jigleoare sa fac numai pe treapta 2 sperand sa impac si capra si varza consum normal cu prima treapta si putere pe a doua

destul de interesant.....si totusi asteptam sa o termini de etansat si sa o pui pe masina..... hmmmm e super daca face asa presiune dupa cum spui si nu ai probleme de trepidatii. cred ca o sa iasa ceva. oricum tare sunt curios.
in rest mult succes Felicitari pentru perseverenta. Pentru teste este buna sandramaua. In cazul realizarii practice iti recomand o solutie mai practica cum ar fi o turbina SH actionata de un motor pt modelism , fara perii si cu turatie de 18krpm . Practic acest turbo este o "pompa de aer" si ai doua solutii pentru a creste debitul:1. optimizarea rotorului (corelat cu carcasa) si 2. optimizarea turatiei (practic oricat de mult fara ca elicea sa se ia dupa tine).
Toate sunt valabile in conditiile in care etansarea este perfecta si elicea turbinei este OK.
Din cate imi amintesc, fara sarcina electromotorul demarorului tre' sa dea parca min 800 rpm/9V. S-ar putea sa ma insel!
O alta problema este supraincalzirea motorului la mers in gol si distrugerea bateriei. Cam dupa 10 min. de mers in gol (daca te tine bateria) ti se lipeste pilea de carcasa. Dealtfel si cele pentru modelism de la 100W in sus au circuit de racire cu apa.
Dupa cum se prezinta elicea si carcasa cred ca eficienta turbinei este foarte mica. Dar ramane de vazut! si in aer a ramas discutia http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight_turbo_electric_supercharger/
construit din motoare electrice Este un ansamblu de trei turbine in cascada "manufacturat" din trei motoare "navo" cu racire cu apa! Uitati-va sub capota si veti vedea ce sistem de alimentare are! arata bine shi vad ca se merg comenzi shi din romania. oare o fi vrea shparla cu el? m-ar batea gandu' sa ma risc la 300 ron pt o incercare.. tare de tot ma mananca treaba asta..shi cred ca chiar o sa ma risc. va anuntz cand ma hotarasc!

Hi,

Yes, we do have a electric supercharger and performance chip to fit
your CITROEN AXEL 1.3L and it is in stock.

Our units will work with carbureted engines. They have been designed
to do the very efficiently.


If you have any other questions, feel free to ask.

Regards,
Leroy - Customer Service
mistreku a scris:Yes, we do have a electric supercharger and performance chip to fit your CITROEN AXEL 1.3L and it is in stock.


Cum adica "performance chip"??? Ce-i aia? Sper sa nu revenim la povestea cu "chip tunning" pe Oltcit, ca s-a ris destul pe forum la momentul respectiv pe tema aia... da de turbo asta electric se mai aude ceva? eu inca nu am apucat sa montez panarama pe masina din cauza de " servici " mama lui ..... ok in cazul asta, te inteleg. Credeam ca nu mai vrei sa ne spui nimic si tu te plimbi fericit cu masinuta
MadWolf a scris:
mistreku a scris:Yes, we do have a electric supercharger and performance chip to fit your CITROEN AXEL 1.3L and it is in stock.


Cum adica "performance chip"??? Ce-i aia? Sper sa nu revenim la povestea cu "chip tunning" pe Oltcit, ca s-a ris destul pe forum la momentul respectiv pe tema aia...


nu am zis eu nimic de acel "performance chip", face parte dintr-o oferat care o au ei acum..daca ai mai citit din posturile mele, ai remarcat probabil ca nu las impresia ca ash crede ca se poate face chip tuning pe motoare echipate cu carburi pur mecanice, fara ECU sau sisteme electronice de setat parametrii de alimentare, aprindere etc..
mistreku a scris:nu am zis eu nimic de acel "performance chip", face parte dintr-o oferat care o au ei acum..daca ai mai citit din posturile mele, ai remarcat probabil ca nu las impresia ca ash crede ca se poate face chip tuning pe motoare echipate cu carburi pur mecanice, fara ECU sau sisteme electronice de setat parametrii de alimentare, aprindere etc..


Nu de tine am zis, ci de ei... primul gand a fost ca sunt tzepari. Din cate stiu pana si eu, Citroen Axel = Oltcit, si daca Oltcitul n-are nici in clin si nici in maneca cu chipurile m-am gandit ca ce puii mei vor aia sa vanda "performance chip" care sa "fit" pentru Axel...?!? Mda, e posibil sa fie "la pachet", si sa n-ai ce face cu el.

Mai corect era sa-ti spuna ca are o turbina electrica pentru Axel si ca turbina aia vine impreuna cu un chip care n-o sa mearga in vecii vecilor. salut. ce ziceti de asta? www.turbonator.com
nu este un turbo electric, este doar un optimizator de aer. adica baga niste turbulente care amesteca mai bine benzina cu aerul. asta am inteles io... mdawolf, corect..shi mie mi s-au parut cam "afoni" in ceea ce priveshte mashina asta insa..pana pe coada, ce sa zic? sper sa iau tubina aia, compresor sau charger cum drq io zice shi sa mai dea shi randament..

Rasp. lor "Yes, you're right fuel injected cars with ECU only can fitted with
chip.

Carbureted engine doesn't require chip.

As I mentioned in my previuos email, our superchargers are working with
carbureted engines successfully. They have been designed
to do the very efficiently. It is not mandatory that you install it
with supercharger.

" danny78 ce se mai aude cu privire la proiectul tau ?? mistrekule...ce ai facut pana la urma?ai luat dracia aia? Din nou despre turbina asta electrica. M-am uitata pe forum la astia de la tuner tools(care in comparatie cu forumul oltcit e de toata rusinea) si spuneau ca puterea de 30 de cai se obtine indiferent de puterea motorului(si cilindree). Ce spuneti? Un oltcit de 90 cai cu doar 12 mil. pare sa fie doar un vis. Mint, eu cred ca scoate cel putin 50 de gloabe in plus indiferent daca motorul este electric sau de Oltcit. Se pare ca preturile au fost modificate :d
Acest superb kit:
http://www.power-tuning.fr/en/Engine/supercharger_kits/p16517160.html
costa doar 1690de euro pentru 5PSI, pentru 8PSI se mai adauga 700eur, iar pentru 12PSI 1000 euro... Ca sa nu mai vorbim de kitul de apaptare care este doar 700euro.

Acum cred ca intradevar e ok si ca chiar are sanse sa faca ce zice.
Dar la preturile astea prefer metoda clasica... nu de alta dar iese sub banii astia... Tu Danny ti-ai gasit timp sa montezi turbina?(felicitari pt idee). Tu esti singurul care ne poate da un turbo electric testat si la pret mic (f.mic).
Cat despre astia de la tunertools m-ati lamurit ca sunt niste porci. Ce a gasit iwa e atragator, "dar la preturile astea...". Nu ne mai ramane decat oferta lui danny. Salut. Montajul unei turbine pe un motor tip Boxer cu carburator central ar face mai mult rau decat bine. In primul rand, ar trebui montat sub carburator, deci automat carburatorul se va inalta, lucru ce ar mari consumul.
Motoarele Boxer cu carburator central consuma mult din cauza lungimii galeriilor de admisie. Adaptarea a doua carburatoare mici tip Twin ar da un rezultat mult mai bun decat o turbina, si la consum si la performante.
`Robert a scris:Adaptarea a doua carburatoare mici tip Twin ar da un rezultat mult mai bun decat o turbina, si la consum si la performante.


Vorbesti doar de turbina electrica nu?
`Robert a scris:Salut. Montajul unei turbine pe un motor tip Boxer cu carburator central ar face mai mult rau decat bine. In primul rand, ar trebui montat sub carburator, deci automat carburatorul se va inalta, lucru ce ar mari consumul.
Motoarele Boxer cu carburator central consuma mult din cauza lungimii galeriilor de admisie. Adaptarea a doua carburatoare mici tip Twin ar da un rezultat mult mai bun decat o turbina, si la consum si la performante.


de ce trebuie sa vorbesti din "auzite" nu stiu. turbina nu trebuie montata sub carburator si in nici un caz consumul nu dauneaza performantelor. si ca tot vorbim de consum, el creste din cauza a cu totul altor motive(poate ai auzit de raportul aer-benzina, care in cazul supralimentarii fortate cere cu totul alta cantitate de benzina decat in cazul motorizarii clasice oltcit).
eh, ai putea sa mai citesti pe acest forum, pentru ca avem cazuri concrete, nu doar vorbe din popor.
si atunci cand doua amarate carburatoare "twin" vor dezvolta mai mult cuplu decat o turbina, eu ii mananc masina lui bogdan )
pupa a scris:
`Robert a scris:Salut. Montajul unei turbine pe un motor tip Boxer cu carburator central ar face mai mult rau decat bine. In primul rand, ar trebui montat sub carburator, deci automat carburatorul se va inalta, lucru ce ar mari consumul.
Motoarele Boxer cu carburator central consuma mult din cauza lungimii galeriilor de admisie. Adaptarea a doua carburatoare mici tip Twin ar da un rezultat mult mai bun decat o turbina, si la consum si la performante.


de ce trebuie sa vorbesti din "auzite" nu stiu. turbina nu trebuie montata sub carburator si in nici un caz consumul nu dauneaza performantelor. si ca tot vorbim de consum, el creste din cauza a cu totul altor motive(poate ai auzit de raportul aer-benzina, care in cazul supralimentarii fortate cere cu totul alta cantitate de benzina decat in cazul motorizarii clasice oltcit).
eh, ai putea sa mai citesti pe acest forum, pentru ca avem cazuri concrete, nu doar vorbe din popor.
si atunci cand doua amarate carburatoare "twin" vor dezvolta mai mult cuplu decat o turbina, eu ii mananc masina lui bogdan )

plus ca e greu sa sincronizezi mai multe carburatoare daca toate lucrurile ar fi simple, pana si tu ai avea carburatoare sincron pe masina...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community