Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Etrieri si frana de mana 11RM pe CLUB Franta
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Se poate, asta e clar, dar ce adaptari sunt necesare? Frana de mana pe spate e mai putin practica, dar ma face...mai fericit. faci rost de etrieri spate de rm si cabluri dupa care te chinui sa o reglezi si gata Parerea mea, ca posesor de RM:

- daca nu este versiunea 2 de frana de mana de RM (am inteles ca exista si asa ceva...) sau
- daca nu ai prima versiune, revizuita si adaugita conform unor indicatii de pe aici de pe forum,

RENUNTA! Eu trebuie sa o modific pe a mea (am versiunea 1, cea mai ineficienta), numai ca acum n-am timp nici sa respir asa ca... trebuie sa ma multumesc cu ce am. Si s-o mai reglez cand incepe iar sa nu tina. Frana de mana de RM are urmatoarele dezavantaje:

- necesita reglaje mai dese (si totodata curatari de came si ungeri de suruburi si parghii), deoarece se murdareste mecanismul mai repde
- nu are eficienta sistemului de pe fata, adica nu o sa blocheze rotile niciodata la fel ca cel de pe fata.
Daca reusesti sa faci un sistem de frana de mana hidraulica, merita cu varf si indesat. Eu am avut ceva tentative, dar din lipsa de timp nu m-am mai preocupat de aspect. Problema cea mai dificila mi s-a parut inversarea mecanismului parghiilor, pentru a putea introduce intre ele un cilindru receptor de frana de la Dacia. practic ar trebui intoarse parghiile spre partea din fata a rotii, pentru a bloca la deschiderea lor si nu la strangerea lor. Dar asta mi se pare destul de dificil, ca nu am unde sa fac alte parghii. Multzam mult de lamuriri. Intrebari mai raman inca: etrierii de RM se monteaza pur si simplu (cad pe gaurile prezoanelor de fixare)? Sau se fac adaptari? totul este identic, doar ca o sa trebuiasca sa gauresti podeau ca sa scoti cablurile spre spate si tablele de protectie de la roti
bogdanlascu a scris:totul este identic, doar ca o sa trebuiasca sa gauresti podeau ca sa scoti cablurile spre spate si tablele de protectie de la roti

Cu tablele e mai nasol, ca sunt decupate in asa fel incat sa aiba loc parghia din inteior sa se roteasca. Cel mai bine te uiti la un RM sa vezi ce si cum inainte, sau schimbi tablele de la un RM. OK. Mersi!!! Miroase a frana de mana pe spate. Frana de mana aduce numai probleme, in special iarna, eu am renuntat la ea. Mai omule, ori te distreaza persoana mea, ori sa ma ierte D-zeu la naiba, tot ce zic, tzup gigi contra !!! Stiu ce presupune, stiu cum se regleaza, stiu riscurile, eram nelamurit doar in ceea ce inseamna adaptarea ei.

PS: din contradictii ies in evidenta ideeile bune!!! S-auzim de bine! Vad ca nu a pomenit nimeni de maneta franei de mana. Aceasta se pastreaza sau trebuie schimbata, pentru ca ma gandesc ca la Club cablurile merg inspre fata masinii, iar la RM inspre spate. se intoarce invers sistemul de prindere a cablurilor Intrebare: cablurile alea ies pe undeva la RM, acel undeva pe care batranul Club nu-l are. Unde ar trebui data gaura? Asta ca sa nu fac o tampenie. daca vreti frana de mana pe spate cel mai plauzibil proiect ar fi inc aun set de etrieri si alta pompa de frana, separata... asa nu modificati sistemul initial deloc, si nici nu va jucati cu viata voastra....

Sau blocati repartitoarele de pe spate, si aveti frana de picior pe spate!
aX3lStorm a scris:Intrebare: cablurile alea ies pe undeva la RM, acel undeva pe care batranul Club nu-l are. Unde ar trebui data gaura? Asta ca sa nu fac o tampenie.

pai gaurile alea doua se dau undeva pe laterala umflaturii din podeaua caroseriei (aia pe unde trece toba intermediara). Cablurile de RM au pe ele un manson de cauciuc care sa astupe gaurile. Asa ca e bine sa vezi la cabluri diametrul mansoanelor ca sa dai gaurile. OK. Mersi de sfaturi Montarea de etrieri spate de RM duce OBLIGATORIU la schimbarea jantelor pt rotiule de spate, deoarece in jantele originale nu "incape" sistemul de parghii de comanda al franei de mana.
aX3lStorm a scris: ce adaptari sunt necesare?
Cred ca cel mai simplu si mai eficient, este montarea unei punti spate de RT (Roti cu Tamburi) pe sitemul clasic de frinare spate dacia. Masina, va avea o alta destinatie fata de o masina de "strada". Rotile pe care le va purta vor fi din aliaj usor, janta fiind de 15" cu latime 6, deci gabaritul etrierului de RM nu va creea probleme. E insa un sfat folositor pt cei care doresc treaba asta dar cu roti originale. dar daca pui sistemul de franare de rt chiar ai frana de mina vezi dacia Chiar daca montezi punte de RT (Romania Total, pt Laurentiu sau Rusinea Tehnicii - pentru noi ), trebuie sa schimbi si jantele avand in vedere distributia prezoanelor. A da alte gauri in tambur este destul de riscant avand in vedere ca este din fonta si peretele este relativ subtire.
Sensey a scris:1. Chiar daca montezi punte de RT (Romania Total, pt Laurentiu
2. trebuie sa schimbi si jantele avand in vedere distributia prezoanelor.

1. Am scris
RT (Roti cu Tamburi)
ca sa pot face asocierea mai repede si sa nu ma mai incurc in atitea denumiri

2. De ce sa mai schimbe jantele de dacie cind le poate folosi pe cele SUPER-BALON Mda, numai ca zice el bine ce zice, daca mai trag alte gauri in tambur, se poate ca tamburul ala sa se duca...de unde a iesit, cu mine cu tot, daca se intampla ceva la viteza, si nu trebuie viteza mare, 50km/h sunt deajuns. Stimati domni care doriti frana de mana de RM, va anunt ca de azi am un RM cu frana de mana functionala cu ajutorul lui Bogdan caruia ii multumesc inca odata si pe aceasta cale. Pe scurt, iata etapele parcurse:

- se procura varianta de cablu de frana de mana care are doar hexagon la capatul dinspre roata - varianta cu piesa de tabla in capat nu merge, e prea scurta

- se dezechipeaza bratele franei de mana de toate parghiile, bolturile, saibele si alte spanacuri care se gasesc pe-acolo:


- se taie cu flexul din camasa cablului atat cat sa se potriveasca la lungime (atentie sa nu atingeti si cablul!):


- se trece cablul prin gaurile de la suruburi si printr-un arc suficient de tare si se blocheaza cu un opritor, piulita taiata si stransa cu patentul de exemplu:


Si gata! Frana de mana de RM tine, eu am incercat sa plec de pe loc cu frana trasa si a fost imposibil. si inca ceva sistemul este identic cu cel de pe fata si in loc de piulta taiata si strinsa cu patentu se poate folosi acea piesa care este folosita la sistemul de frina de pe fata +arcurile dupa care spor la derapaje controlate ,vreau si euuuuuuuu etrieri de rm spateeeeeee
bogdanlascu a scris:in loc de piulta taiata si strinsa cu patentu se poate folosi acea piesa care este folosita la sistemul de frina de pe fata +arcurile


Piesa aia am cautat-o si n-am gasit-o nici la ACSA, nici pe la vreo inca alte doua magazine. Poate de la dezmembrari. si nu atinge cand un brat , cand altul de disc, ma refer sa atinga in placuta, si placuta pe disc, ca din cauza asta se defecteaza frana de mana pe spate, ca tot timpul plautele freaca sub tensiune pe disc, nu exista ceva distantier intre etrier si brate, sa le impinga spre exterior, ci doar arcul ala care impinge un brat, fata de celalalt, dar ele in acelasi timp pot sa miste, adica unul se apropie de disc, iar daca are arcul ala distantier, celalat brat se departeaza de disc, si invers, si tot asa
1. Nu atinge nimic. Daca arcul e suficient de puternic si de lung amandoua bratele stau la cursa maxima atunci cand frana de mana e lasata. Bine, normal, placuta de frana (rectific: orice placuta de frana) sta permanent in contact cu discul, pentru ca asa-i proiectat sistemul. Daca tu vrei sa-i pui niste lamele elastice care sa traga placuta inapoi - esti binevenit. Si eu ma gandisem la solutia asta dar n-am avut timp.

2. Incearca sa folosesti propozitii mai scurte si mai clare atunci cand te exprimi, ca sa inteleaga lumea ce vrei sa spui. http://img174.imageshack.us/my.php?image=franamanarmmodificata6i9gj.jpg


din cauza asta se deregleaza frana de mana
un brat se deplaseaza catre disc, iar celalat se departeaza, ele raman echidistante din cauza arcului, dar fara de disc se pot misca, cand unul, cand altul, trebuie un mecanism sa le departeze de disc cum e in imaginea urmatoare


http://img172.imageshack.us/my.php?image=dsfsad3sp.jpg sistemul pe care l-am facut la rm lui madwolf este identic cu cel de pe fata la 11r si trs deci este ok si functioneaza ok am inteles
cele cu , frana de mana pe fata functioneaza perfect, dar la mine chestia aia, sarma aia otelita, care serveste pe post de arc sa distanteze bratele, fata de disc , nu mi le departeaza, nu are puterea necesara sa le tina departate
oricum exista diferenta intre TRS si RM, pentru ca la TRS bratele sunt mai mici, iar pozitionarea sarmei aleia otelite este altfel fata de RM

oricum e super daca ati reusit sa faceti sa nu mai inpinga bratele pe placuta

de facut sa tina frana brici am reusit si eu, dupa reglaje si reglaje, si reusesc de fiecare data, infraneaza roata, dar tot se duc placutele dupa 6 luni, din cauza ca nu sunt bratele distantate, si iar trebuie reglate am reglat frana de mana, cu chinuri mari, iti trebuie precizie chirurgicala
faza e, am citit parca undeva ca la al cincelea dinte la frana de mana tre sa prinda bine, iar la al saptelea sa sta infranata, nu mai stiu pe unde am citit
la mine primi trei dinti de trag de frana nu se intampla nimic, sunt si nu cred ca e slabit cablul, ca l=am reglat, stie cineva de ce oare
cred ca din cauza asta si deabea am putut sa fac frana sa prinda bine
edy99 a scris:la mine primi trei dinti de trag de frana nu se intampla nimic, sunt si nu cred ca e slabit cablul, ca l=am reglat, stie cineva de ce oare
Mai intinde cablurile de la levier la limita de atingere a levierelor de pe etrieri pe suportii lor. Mecanismul de prindere a cablurilor de la levierul frinei de mina, trebuie sa stea perpendicular pe axa masinii in momentul actionarii levierului frinei de mina.
Dupa ce rezolvi aceasta problema, regleaza frina de mina din levierele de pe etrieri. Bogdan, cred ca vin pe la tine sa rezolvam ingineria aia de sistem. Club franta cu frana de mana pe spate de abia astept. dar ai etrieri de rm ?io inca nu am gasit ca vreau si eu frana de mana pe spate si sa-ti cumperi cabluri de rm dar acelea care sunt mai lungi si care nu au o tablita la un capat ceva de genul cum are cablul de acceleratie tablita care este prinsa pe pedala
bogdanlascu a scris:dar ai etrieri de rm ?io inca nu am gasit ca vreau si eu frana de mana pe spate...
De ce nu va montati tamburi de RT Nu credeti ca e mai corect cu tamburi originali decit cu modificari artizanale la RM
Laurentiu a scris: decit cu modificari artizanale la RM

nu multumesc, frinarea ramane tot pe disc si asta vreau +o sa am frina de mina pe spate ,
unde este modificarea artizanala?
bogdanlascu a scris: unde este modificarea artizanala?
Am inteles ca vreti sa faceti oarece modificari la etrierii de RM. Poate am inteles gresit.
MadWolf a scris:Stimati domni care doriti frana de mana de RM, va anunt ca de azi am un RM cu frana de mana functionala cu ajutorul lui Bogdan caruia ii multumesc inca odata si pe aceasta cale. Pe scurt, iata etapele parcurse:

- se procura varianta de cablu de frana de mana care are doar hexagon la capatul dinspre roata - varianta cu piesa de tabla in capat nu merge, e prea scurta

- se dezechipeaza bratele franei de mana de toate parghiile, bolturile, saibele si alte spanacuri care se gasesc pe-acolo:


- se taie cu flexul din camasa cablului atat cat sa se potriveasca la lungime (atentie sa nu atingeti si cablul!):


- se trece cablul prin gaurile de la suruburi si printr-un arc suficient de tare si se blocheaza cu un opritor, piulita taiata si stransa cu patentul de exemplu:


Si gata! Frana de mana de RM tine, eu am incercat sa plec de pe loc cu frana trasa si a fost imposibil.
Vedem cu terierii de RM...o sa fac o cursa pana la un REMAT sa vad ce gasesc...sunt mine de aur, mi-am luat carb SOLEX cu 30RON!!!(a avut o pb la teava de retur , pe capac practic, si am capac carfil , dar e super carburici Poate am bafta cu etrierii de RM.
aX3lStorm a scris: Poate am bafta cu etrierii de RM.

25 RON bucata la dezmembrari, cu tot cu parghiile mecanismul
cristi_s a scris:... e fain sa o faci sa danseze de spate.
Vrei dans de spate Foloseste cu incredere ................ cauciucurile MONTANA
Ma refeream la dans in plan vertical, nu orizontal . Cauciucurile alea iti si blocheaza roata?

Acuma serios, vreau si eu frana de aia pe spate. Dar se poate sa pastrez si pe cea de fata?
Eu ma gandeam ca maneta dintre scaune sa actioneze pe spate, iar pt fata sa pun ceva in genul manetei de la GSA (iara GSA-ul asta ).

Pe mine m-a scos de cateva ori din rahat frana de fata (si nu doar din rahat, ci si din noroi si zapada ). Mey cu frana de mana de acum pot sa strang piulitele rotii spate cu roata ridicata. Insa pe asfalt nu blocheaza rotile in mers, placutele de frana au suprafata de frecare prea mica fata de ce ar trebui sa fie. Plus ca sunt super proaste, se uzeaza incredibil de repede. Am avut unele facute cu ferodou de tramvai, m-au tinu vreo 14 ani . aX3lStorm cel mai bine iti recomand o punte spate de 11 RT (in calitate de posesor de 11RT),cauta una,monteaz-o,regleaz-o(daca e cazu) si vei avea frana de mana pe spate,chestia cu RM mi se pare o prostie(asta din auzite),nu am avut ocazia sa probez una,dar am auzit multa lume care scapa de ea punandu-si frana de club,iar varianta de RT este buna chiar daca este de dacie..daca o sa avem ocazia o sa vezi la mine sau la madmike...salut! numai bine!! Nu vreau tambur pe spate...masina va fi folosita intr-un fel mai...neortodox, si pt asta prefer discurile. Toti vor sa scape de tamburi....pt ca nu sunt prea grozavi. daca multi producatori inca folosesc tamburi pe spate cred ca nu sunt chiar asa de naspa franele cu tamburi Nu sunt, dar...sunt dicurile mult mai bune, parerea mea, pt ca am vazut pe Sierra diferenta...acum am discuri, si e altceva. la logan am tamburi pe spate si am FRANA fata de oltcit
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community