Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre uleiuri de diferite tipuri
Pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Fiindcă prea mulți oemani au impresii greșite despre diferite tipuri de uleiuri o să prezint mai jos câteva imagini cu explicațiile de rigoare. Experimentele au fost făcute azi dimineață, când afară erau cam -17 grade C. Materialul de lucru a constat în 2 tuburi identice, umplute cu 2 tipuri de ulei (unul cu 15W40 (stânga imaginii), altul cu 0W40(dreapta imaginii)). În ambele tuburi se afla câte o bilă de oțel. Tuburile au fost etanșate la temperatura de 20 grade cu un șurub iar deasupra șurubului a fost turnat plastic astfel încât au fost sigilate definitiv. Cele 2 tuburi sunt confecționate în același bloc de plastic deci se mișcă concomitent. O primă observație este că uleiul sintetic este mai închis la culoare, deși instinctiv am zice că cel sintetic este mai "curat".

În prima imagine:
Click pentru a vedea imaginea 
se observă că la temperatura de -15 grade, uleiul se contractă formând deasupra niște pungi de vapori de ulei la presiune foarte joasă. La proba din dreapta se observă că numărul de bule este mai mic, deci aditivarea antispumantă este net superioară.

În imaginile 2 și 3 (-15 grade C)
Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 
se observă diferența de vâscozitate dintre cele 2 fluide prin diferența de deplasare a celor 2 bile. Atenție, dacă în imagini bulele par că au ajuns prea repede la capătul de sus al tubului, aceasta se datorează faptului că nu așteptam ca acestea să ajungă sus și răsturnam suportul cu tuburile de ulei mai repede. Timpul mediu de cădere al bilelor este de peste 6 secunde.

În imaginile 4 și 5 (20 grade C)
Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 
se observă diferența de vâscozitate dintre cele 2 fluide prin diferența de deplasare a celor 2 bile. După cum se observă, bulele au dispărut prin dilaterea uleiului. Timpul mediu de cădere al bilelor este de aproximativ 3 secunde.

În imaginile 6 și 7 (40 grade C)
Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 
se observă diferența de vâscozitate dintre cele 2 fluide prin diferența de deplasare a celor 2 bile. Practic, această diferență este minimă, ea urmând să se anuleze la atingerea temperaturilor de funcționare normale ale motorului. Timpul mediu de cădere al bilelor este de puțin peste o secundă.

Din aceste experimente am tras câteva concluzii:
-Vâscozitatea uleiului crește foarte mult la temperaturi joase.
-Iarna, diferența dintre uleiul sintetic și cel mineral este extraordinar de importantă.
-Iarna durează mult mai mult până ajunge uleiul în toate unglerele motorului. bre... ai innebunit de tot!!
ai facut experimentul la munca??
bravo!!!! Montajul e deja făcut de cei de la mobil care au pus divaisul ca demo la noi în service. Cine nu crede în diferența dintre uleiuri e poftit să se lămurească. Eu am observat diferenta mare de vascozitate in ultimele dimineti din saptamana asta mai ales la uleiul din cutia de viteze.Parca nici n-ar avea ulei,parca ar fi rumegus sau plastelina.E ca o cutie de Roman dimineata.Razvane m-am convins si pt ca tot trebuie sa schimb o sa iau sintetic.
Apropo,montajul e super. Bună,
Exista un mith conform căruia uleiul Ro este foarte bun pentru mașinile românești că nu curge, că el rezistă la minus einșpe mii de grade că ....
Datorită lui Răzvan și acest mith a fost distrus!
Mith Busted!
Cu stimă, Am vazut la taica-meu care are RO3: face spuma. E uleiul prost sau oare are o patrime crema hidratanta?
EEK! a scris:E uleiul prost sau oare are o patrime crema hidratanta?
Unde dreaq cremă hidratantă la produse așa ieftine? Bravo! Buna demonstratie.
Cu stima. prin aceasta demo. voi sustineti ca pe oltcit este mai bun un ulei sintetic?dar de care? Susțin că uleiul sintetic este mai bun la orice motor care nu consumă exagerat de mult. La astea nu se justifică uleiul sintetic pentru că este scump, dar tot mai bun este.
De care? Să fie din sursă sigură (nu vaporean) și marcă renumită (Aral, Castrol, Mobil sunt preferatele mele).
CRISTIAN a scris:dar de care?
Marca consacrata si care sa aiba inscriptia: Made in ...... (tara de origine) si NU "UE" sau "CE".
Razvan a scris:La astea nu se justifică uleiul sintetic pentru că este scump, dar tot mai bun este.


Ce inseamna scump?
Murmuc a scris:
Razvan a scris:La astea nu se justifică uleiul sintetic pentru că este scump, dar tot mai bun este.

Ce inseamna scump?

Adică dai pe ulei comparabil cât pe benzină. Dacă la un plin de benzină (1 mil) dai 250 pe ulei deja nu are sens. Bre, io am vazut un Castroi race cica de 10W50... cred ca asta e cu adevarat beton. Ce ziceti, merita incercat? E mai vascos un pic la cald si e 10 la rece mmmm bun huile moteur....
Razvan a scris:Adică dai pe ulei comparabil cât pe benzină. Dacă la un plin de benzină (1 mil) dai 250 pe ulei deja nu are sens.


De fapt ma interesa pretul uleiului sintetic ca sa pot sa-l compar cu uleiul folosit de mine. Aral 5W40 High Tronic la bidon de 4l, in carrefour, 1,45 mil.
Nu puneți Xw50 iarna, pentru că motorul ajunge mai greu în regimul termic normal (if ever) și deci în uriașa majoritate a timpului e prea gros. Am inteles demonstratia ta, dar am unele nelamuriri. Nu vreau sa te contrazic, dar chiar nu am inteles.
Cu aditivarea antispumanta e clar.
Dar, pentru celelalte proprietat, de ce tragi concluzia ca sinteticul este mai bun?

Pentru ca e mai putin vascos la temperaturi mici, deci unge mai bine, iar la temperaturi mari e la fel de bun? Dar asta se deduce si din specificatiile
15W40 versus 0W40.
Demonstratia arata ca 0W e mai bun decat 15W la temperaturi mici.

Pentru natural contra sintetic cred ca trebuia ca amandoua uleiurile sa fie cu aceleasi specificatii.
Sau poate nu exista 0W40 natural?

E corect sau nu-i corect? stonebone, stai linistit. e net superior un semi-sint. sau un sintetic la forja-n gat.
uleiul mineral rupe mult mai usor filmul la supraincalzire.

mergi linistit pe ce e bun(sintetic) si uita de vechiul mineral Nu există ulei mineral 5w40 sau 0w40. Cred ca nici 10W nu e full mineral. Diferențele nu sunt numai la vâscozitatea la rece. Ăla sintetic are formula mult mai precis controlată și în consecință e mai aproape de uleiul ideal decât cel mineral (care practic e petrol distila, un fel de țuică de dinozaur ). În plus, în cel sintetic se adaugă de obicei mai mulți aditivi de calitate decât în cel mineral.

O diferență insesizabilă în testul meu este stabilitatea chimică la temperaturi mari. Am văzut un astfel de test făcut de Mobil cu 3 sortimente de uleiuri. În 3 pahare identice erau puse câte 100 ml de ulei, apoi toate paharele erau puse într-un cuptor la o temperatură puțin mai mare ca cea din motoarele obișnuite (pentru a simula mai ușor trecerea timpului). După câteva zeci de ore (nu mai țin minte detaliul ăsta) au scos paharele și le-au lăsat să se răcească. Apoi au făcut teste cu uleiul acela. Prima observație a fost că cel sintetic era aproape ca nou și la culoare și la vâscozitate. Ăla mineral se oxidase puternic, era negru aproape ca smoala și gros ca mierea la 25 de grade, nezaharisită. Cel semisintetic era undeva între ele, nici prea-prea nici foarte-foarte. La restul de teste de laborator, sinteticul a ieșit net superior.
Trageți voi concluziile. de exemplu am un oltcit de care ulei imi recomanzi???? Mhhh, aral, mobil sau castrol, 5W40. Bai frate, uleiul sintetic are tot felul de porcarii in el, euri si alte chestii. Uleiul mineral e ala bun, e un amestec de ulei de masline, margarina si shunca de porc. Ca aditiv se poate pune mushtar.
Bre, io am ulei milenar 15w40 mobil si e bun, la rece se simte ca e mai vascos insa. eu am Castrol TXT3 plus 15W40W sau parca asa ceva. E un bidon verde, cam la 1bulion 4 litri. Trebuie sa-l stiti ca nu mai e castrol decat asta si-n cutie alba.
Asta cum e? E mineral, e sintetic? E altul sintetic mai bun la banii astia? Ăla e mineral 100%. E drept că e aditivat, dar tot mineral e. si atunci ce sintetic imi recomanzi? Da sa nu treaca de 1 milion. Sau sa treaca, dar sa-l tin mai mult de 5-6mii km cat il tin pe asta Castrol
Razvan a scris:Mhhh, aral, mobil sau castrol, 5W40.

Aralul e 1,5 mil in carrefour și ține 8000 km lejer. Chiar și 10k dacă tragi de el și mergi corect. Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc tinind cont ca am 12TRS cu 80000Km parcursi:
Liqui-Moly cu MoS2 15W40 -889mii/5L
Aral Multigrad 15W40 -919mii/4L
Aral Basic 15W40 -719mii/4L
Mobil 15W40 -675mii/4L
BP 15W40 -579mii/4L
Aralul e 1,5 mil in carrefour și ține 8000 km lejer. Chiar și 10k dacă tragi de el și mergi corect.
Am fost duminică în carrefour și am aflat că s-a ieftinit. E 1,36 mil aralul acela. Zău nu e scump.
P.S. Aralul basic e poșircă minerală de slabă calitate. Nu merită. [quote="Razvan"]
E 1,36 mil aralul acela. Zău nu e scump.
P.S. Aralul basic e poșircă minerală de slabă calitate. Nu merită.

Am inteles, Aralul Basic - poșircă; dar totusi vreau sa folosesc 15W40 ce recomandati tinind cont ca motorul are 80mii Km? Bre daca nu ai probleme cu presiunea de ulei adica nu se aprinde becu la 600 ture mergi pe mobil mihai, ce ai folosit pînă acum?
Razvan a scris:Aici vorbeam de mineral vs sintetic.

ca sa vorbit mult despre sintetic vs mineral e una , asha ai inceput tu subiectul dar cititnd topicul ... nu se intelege exact asta deci cred ca incape discutie despre diferite tipuri de uleiuri Eu am deschis acest topic cu gândul de a vorbi despre avantajele uleiului sintetic. Devierile de la subiect ar trebui să fie excepțiile, nu regula, pe un forum civilizat. Puțintică curățenie stimabililor. scuze ,caut alt topic atunci
adrian-ar a scris:
Ce ai folosit pînă acum?

Pina acum am folosit BP 15W40. Bre, la mine urmatorul va fi la vara 15W50 sau poate 10W50 (daca nu e mai mare diferenta de pret de 2-300k). cred totusi ca pun 15w50 ca nu e motorul asa nou, iar W50 pun ca schimbul tot trebuie sa-l fac, sa nu se mai aprinda becul la ulei la 900 ture, iar motorul las ca merge si asa Bine dragi prieteni,oricum eu personalva rog dati niste indicative de uleiuri semi sau full sintetice pe care le recomandati pt folosire ca in curind eu oricum tot tre sa segmentez motorul precum si tipuri de uleiuri.Multumesc. Dacă n-aș fi scris... Scuze am citit mai sus si m-am lamurit.Deci aral 5W40 gata de asta am sa cau sa iau cind voi face segmentarea.Costa dar am inteles ca merita.
DanH a scris:Deci aral 5W40 gata de asta am sa iau

La vremea aceea se indica:

Iar pt curatire: Corect Laurentiu dar nu cred ca la vremea respectiva se stia la noi de uleiuri sintetice.De aditivi sau tratamente nici nu mai zic.Si in cazul in care nu ma insel tot prin anii 80 foarte multi romaani fugeau ca dracu de tamaie cind era vorba de uleiuri romanesti pt ca era stiut ca mai toate era reconditionate si tot o data eru la mare cutare uleiurile din import care erau mai greu de gasit dar mai erau. Am mai postat eu odată un grafic similar.
Iată cum se alege uleiul la Nissan Murano.
Click pentru a vedea imaginea  Oltcit 11R...din '87...35.000km....motor refacut total, nu pierde ulei, nu mananca ulei(asa mi-o zis tata).
ce ulei recomandati...luand in considerare ca nu vreau ceva posirca...da nici nu am buget pentru ceva ulei de 1,5 mil... poti pune si lubrifin si de care vrei tu numai sa nu uiti sa-l schimbi pe la 2000 km,daca pui aral 15w40 il schimbi pe la 5-6000 io asa fac DAR DACA VA RECOMAND UN ULEI CASTROL 10W60 SPORT.COSTA 2600000 DAR VA SPUN CA MERITA .MAI ALES PENTRU VITEZOMANI . Am fost ieri p la Metro si dupa ceva umblat printre raioane,am nimerit la raftul auto.Uleiuri.Si cum trebuie sa fac un schimb oricum,am zis sa ma interesez putin.Am ramas ca atunci cand eram copil si ma uitam la jucarii.
Acum am in masina un Esso 15w40,si m-am gandit sa-l schimb cu un Mobil synt s de 5w40.Dupa ce am scurs motorul d vechiul ulei,cel nou va fi afectat ca am trecut de la 15 la 5?Masina are doar 6500 d km reali,k am luat-o d la niste bunicute din Mures.
As vrea si sa schimb filtrul,iar in Metro am vazut cateva,dar aveau coduri 012,026,etc,si habar nu am ce inseamna.Stiti cumva codul pt Oltic? ati pus cumva pe undeva si o explicatie a ce inseamna cifrele din formula xWy?
din cate vad cu cat mai mic x cu atat mai sintetic, dar y?
TRex a scris:Stiti cumva codul pt Oltic?



http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=343 Multumesc,sunt informatii necesare de notat. Dar cum iti dai seama daca filtrul are supapa,ca am aflat ca doar la Oltic si putine late modele mai se gaseste asa ceva?Ce trebuie sa caut la el fata de unul obisnuit?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 1 din 18
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community