Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre uleiuri de diferite tipuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Romania nici macar nu apare in lista lor pentru europa. se gaseste in Kaufland...undeva la 100lei/4litri se gaseste BP...io zic ca astia nu au trecut in site si tarisoara noastra la europa...prin alte continente nu m-am uitat..mai stii? Bre, pentru uleiuri Motul va astept sa dati o tura pe la magazin(www.gutmann.ro). In curand vor fi pe stoc uleiuri tocmai bune pentru Oltcit, la pret OK! Eu unul m-am saturat de Castrol si Mobil. "Noul" Castrol Edge 10w60 s-a comportat ca un ulei banal, fara sa ma impresioneze cu nimic. Tocmai de aia, ma potolesc cu experimentele si am sa merg cu ce am incercat anul trecut si chiar mi-a placut, aka 300V Competition ! Lubrifin 10w40 semisintetic, 15 lei/l sau 55 lei.4l, dupa parerea mea un ulei excelent OO da cel mai excelent,este apa de ploaie!
Nici nu ma gandesc sa pun altceva in motor in afara de motul,dar asteptam stocurile:)) Eu sunt curios de Castrol GTX 15w40 cum se comporta?Stie cineva?
Eliade George a scris:Lubrifin 10w40 semisintetic, 15 lei/l sau 55 lei.4l, dupa parerea mea un ulei excelent

Am bagat de asta Lubrifin dar 15x40 ca sa rodez motorul cam 500 km . Pana acum ia-m facut deja si de curiozitate vreau sa vad cum se comporta pana la 1000 de km caci voi testa cate ceva pe motorul asta facut de mine . Dar pe 4 litrii am dat 33 lei . Nu mi-a papat ulei dupa ce am parcurs 300 km deloc . Iar presiune este buna de nu ma asteptam . De cand dau cheie fara sa porneasca motorul deja se stinge becul dupa 2-3 secunde iar cand este incins motorul nu se aprinde becul de la presiunea uleiului . Chiar m-am uitat asa sa vad ce pelicula are uleiul incins si mi-a placut ca nu era subtire ca apa .
Oare sa fie ceva mai bun decat cum eram noi invatati cu produse romanesti ? Ai tu motorul bun,de-asta ai presiune si nu ti se aprinde becul.Nu datorita uleiului!
deceneu32 a scris:Ai tu motorul bun,de-asta ai presiune si nu ti se aprinde becul.Nu datorita uleiului!

N-am pierderi de ulei exterioare . Dar nu neaparat as crede ca motorul este bun . Pana la proba contrarie tre sa ma conving .
Saptamana ce vine tre sa fac inca 300 de km si chiar este un drum care incinge motorul binisor la ce canicula este . Voi verifica iara pelicula la motorul incins . Pacat ca n-am senzor de temperatura la ulei .
Vreau doar sa am o parere la acest tip de ulei mai ales ca am vazut la magazinul asta cu de toate pt Dacia ca face vanzare la acest ulei la greu . Celelalte magazine care au la fel de vanzare acelasi tip de ulei nu prea au clienti la el . Oricum nu este magazin de asta fantoma
Cica este reprezentant Dacia Pitesti . Uleiul OMV 15W40 e mai bun decat cel de la Lubrifin?Ca a fost 65 de lei bidonul de 4L.
BoogY a scris:OO da cel mai excelent,este apa de ploaie!
Nici nu ma gandesc sa pun altceva in motor in afara de motul,dar asteptam stocurile:))


OO dupa parerea ta, banuiesc..

,,Cel mai...excelent" nu este corect dpdv gramatical.

Nu am nimic impotriva uleiurilor Motul..

Daca are cineva argumente impotriva uleiurilor Lubrifin il rog sa le expuna, sa tin si eu seama de ele; deocamdata observ ca motorul meu 12 TRS cu 65k rulati se simte...excelent, si in sarcina, si la viteza mare, si la temperatura exterioara peste 30 de grade, si dupa 3000 de km de la ultimul schimb, si dupa un rulaj 90% in oras trasee foarte scurte.

Cu respect, George.
Eliade George a scris:
BoogY a scris:OO da cel mai excelent,este apa de ploaie!
Nici nu ma gandesc sa pun altceva in motor in afara de motul,dar asteptam stocurile:))


OO dupa parerea ta, banuiesc..

,,Cel mai...excelent" nu este corect dpdv gramatical.

Nu am nimic impotriva uleiurilor Motul..

Daca are cineva argumente impotriva uleiurilor Lubrifin il rog sa le expuna, sa tin si eu seama de ele; deocamdata observ ca motorul meu 12 TRS cu 65k rulati se simte...excelent, si in sarcina, si la viteza mare, si la temperatura exterioara peste 30 de grade, si dupa 3000 de km de la ultimul schimb, si dupa un rulaj 90% in oras trasee foarte scurte.

Cu respect, George.


Salut,

Aici e "cheia" problemei:"trasee foarte scurte".Nu apuca sa-si arate slabiciunile.Dupa 3000 de km nu te-as sfatui sa faci un drum mai lung, de cateva sute de km ,pe caldura asta, cu Lubrifinul.
Pur si simplu vei vedea si auzi cum un ulei isi atinge limitele.
E si Olticul extrem de sever cu uleiul de motor ,cu racirea lui pe aer,nu zic nu, dar sunt si uleiuri acum, care ,efectiv "rup gura targului", si e aproape pacat sa nu folosesti unul dintre cele mai "rasarite".
Evident ,daca tii la el macar cat la Terracan......

Cele bune! Multumesc pentru sfaturi. Tin mai mult chiar la Oltcit decat la Terracan, cu care merg din ani in Pasti, acuma, de cand am TRS-ul.
Merg si la drumuri mai lungi, am facut intr-o zi Suceava-Roman-Iasi-Suceava, la 32 de grade temperatura exterioara, saptamana trecuta. Nu am observat nimic ciudat, nici o problema.
Inainte am avut Mobil 10w40, apoi Castrol 10w40.
Eu nu am observat vreo diferenta.
Am subliniat chestia cu trasee scurte prin oras deoarece stiu ca acestea inseamna viata grea pentru ulei.
Sunt curios unde se face Lubrifinul si daca stie cineva precis care este tehnologia, daca este in colaborare cu vreo firma mare care sa isi impuna standardele & stuff.
De fapt as dori sa stiu daca are cineva date concrete, analize de laborator sau ceva detalii tehnice gen pct de picurare etc.
Nu ma gandesc decat sa nu cumva sa dam bani aiurea pe un ulei (la fel de) prost dar chipurile ascuns sub nus ce marca de renume. Nu-mi vine in minte decat celebrul ulei Shell, despre care toata lumea vorbeste mai de rau decat despre Lubrifin.
Nu sunt absurd, nu vreau sa intru in polemica, sunt gata sa accept argumente.
Inca o data subliniez, e vorba de ulei semisintetic Lubrifin 10w40.
Cu respect, multumesc dlui Iuliu.
Eliade George a scris:
Daca are cineva argumente impotriva uleiurilor Lubrifin il rog sa le expuna,

Mentionez doar depunerile din baia de ulei si atat... Zici ca bagi pamant cu ulei in motor...
Cand am desfacut eu primul motor (motor intre ghilimele, ca era de Dacia), toata lumea mergea cu ulei romanesc. Ce gaseai in baie, doamne fereste! Racaiam cu panza de bomfaier...
Scoate porcaria si pune ulei de calitate!
b28kft a scris:Cand am desfacut eu primul motor (motor intre ghilimele, ca era de Dacia)

Ce sa spun!Parca numai Oltcitul are motor.
Ma confrunt cu aceeasi atitudine,negativa,o intalnesc si pe Dacia Club,insa fata de Oltcit:''Ce ba,asta e masina?Parca e fier de calcat!''Am ajuns la concluzia ca sunt oameni rau intentionati si ignoranti,atat printre dacioti,cat si printre oltcitisti.Nici o diferenta!
George Hermenean a scris:Uleiul OMV 15W40 e mai bun decat cel de la Lubrifin?Ca a fost 65 de lei bidonul de 4L.

Am folosit OMV si s/a comportat excelent. Dar scria pe el "Made in Austria". Acum am gasit "Made in Turcia" si nu am mai luat. Uleiul Petrom e facut in BG sau tot TR. eu folosesc doar OMV in marea majoritate a timpului....din mai multe cauze (pierderi ulei, buget redus)
se comporta foarte bine pentru banii aia!
eu bag 15w50... Inseamana ca l-am nimerit . Salut,

Am schimbat si eu uleiul Castrol Magnatec 5w40 cu LiquiMoly MoS2 10w40.

La pornire dureaza mai mult pana se sting becurile - cca. 3 sec - si surprind o usoara bataie in primele 5 secunde. In rest, e ok zamarca.

Ce ziceti? O fi pompa de ulei belita?
tody a scris:...pana se sting becurile - cca. 3 sec - si surprind o usoara bataie in primele 5 secunde. In rest, e ok zamarca.

Ce ziceti? O fi pompa de ulei belita?

Poate fi si filtrul de ulei aiurit, mai precis supapa din el. si la mine se stinge tot cam in 3 secunde becul dar odata stins, nu se mai aprinde. Cred ca la tine mai palpaie putin pentru ca e uleiul ceva mai subtire (10w) si afara temperaturile sunt cam ridicate
tody a scris:Salut,

Am schimbat si eu uleiul Castrol Magnatec 5w40 cu LiquiMoly MoS2 10w40.

La pornire dureaza mai mult pana se sting becurile - cca. 3 sec - si surprind o usoara bataie in primele 5 secunde. In rest, e ok zamarca.

Ce ziceti? O fi pompa de ulei belita?


Piesele care sunt in miscare sunt cam obosite daca se aud zgomote pana ia ulei. Problema nu se remediaza daca se schimba pompa de ulei si nici daca pui alt ulei. Cauza consta in faptul ca circuitul de ulei se goleste relativ repede datorita uzurilor din lagare si pana se amorseaza dureaza ceva.
Sfatul meu este ca la pornire sa nu turezi motorul pentru a evita avansarea uzurii. TitanRS, nu mai palpaie sub nici o forma, se stinge in 3-4 secunde si nu se mai aprinde deloc.

Petrisor, tot ce e posibil, dar mai repede suspectez pompa sau filtrul imbecil, cum a zis radasous.

Multumesc de sfat. sa ma laud si eu....
la mine, la prima pornire pe zi...becul de ulei ramane aprins 4-7secunde. Nu bate, nu scoate nici un zgomot suspect.
Pompa de ulei noua, cuzineti noi, ambielaj in cote, ulei nou, filtru ulei nou, supapa descarcare ulei noua, etc...

si asta la 2 motoare....

Dupa prima pornire, becul se stinge instant la fiecare pornire.
tody a scris:Salut,

Am schimbat si eu uleiul Castrol Magnatec 5w40 cu LiquiMoly MoS2 10w40.

La pornire dureaza mai mult pana se sting becurile - cca. 3 sec - si surprind o usoara bataie in primele 5 secunde. In rest, e ok zamarca.

Ce ziceti? O fi pompa de ulei belita?


Mai!Pentru uleiul ala "pun capul jos"... pe sina de tren....
Nu,serios, e un ulei excelent si deosebit pentru intreaga industrie.
Faptul ca bate pana "isi ia " ulei e clar ceea ce ,cu mare acuratete, a descris @Ghita Petrisor mai sus,dar poti incerca si un filtru cu supapa de descarcare(am vazut din ce in ce mai rar marimea asta, din pacate, in ultimul timp), pentru reducerea efectului, macar ca durata, si stingerea cvasiinstantanee a becului...

Bafta! Am inteles, multumesc. Hahahahah! Castrol Magnatec, cica ulei magnetizat Avand in vedere ca moleculele de ulei NU pot fi magnetizate... nu pute a tzeapa p-aici? =))Asta una.
A doua: pana acum ceva vreme, Castrol era folosit pana si in Formula 1. De ceva vreme insa, nimeni din lumea sportului cu motor nu mai foloseste Castrol. Oare o fi de vina ceva calitate?!????
Pt mine, firma Castrol nu mai exista. End.
b28kft a scris:Hahahahah! Castrol Magnatec, cica ulei magnetizat Avand in vedere ca moleculele de ulei NU pot fi magnetizate... nu pute a tzeapa p-aici? =))Asta una.
A doua: pana acum ceva vreme, Castrol era folosit pana si in Formula 1. De ceva vreme insa, nimeni din lumea sportului cu motor nu mai foloseste Castrol. Oare o fi de vina ceva calitate?!????
Pt mine, firma Castrol nu mai exista. End.

Nu uleiul este magnetizat ci moleculele care adera pe suprafata metalului supus frecarii au proprietatea de a se respinge intre ele.
b28kft a scris:Hahahahah! Castrol Magnatec, cica ulei magnetizat Avand in vedere ca moleculele de ulei NU pot fi magnetizate... nu pute a tzeapa p-aici? =))Asta una.
A doua: pana acum ceva vreme, Castrol era folosit pana si in Formula 1. De ceva vreme insa, nimeni din lumea sportului cu motor nu mai foloseste Castrol. Oare o fi de vina ceva calitate?!????
Pt mine, firma Castrol nu mai exista. End.


Te'as contrazice putin aici. Am mers ceva timp cu Magnatec 5w40, fara motor incins, fara porniri greoaie iarna, fara batai, presiune ok, samd. Un ulei as putea spune excelent. Din experienta proprie, nu din auzite sau citite, l'as recomanda pentru orice Oltcit.

Cheers De peste un an merg cu CASTROL MAGNATEC in motor. In afara localitatilor cu peste 100/ora pe autostrada (cat tine autostrada) 130/140/ora indiferent de temperatura mediului inconjurator si pot sa spun ca motorul este ca la inceput. Nu consuma ulei, presiune f buna de ulei, nu scoate fum,nu a capatat zgomote. Am avut si alte motoare si daca le exploatam in aceste conditii "puneau mainile in piept" dupa nici 10000 KM.
Am motor 1100 si cutie FR 4 trepte. Oltcit R / 1986
b28kft a scris:Hahahahah! Castrol Magnatec, cica ulei magnetizat Avand in vedere ca moleculele de ulei NU pot fi magnetizate... nu pute a tzeapa p-aici? =))Asta una.
A doua: pana acum ceva vreme, Castrol era folosit pana si in Formula 1. De ceva vreme insa, nimeni din lumea sportului cu motor nu mai foloseste Castrol. Oare o fi de vina ceva calitate?!????
Pt mine, firma Castrol nu mai exista. End.


+1
Dovada?Aici:

"What about Ionically Charge Oil Particles? Enter Castrol Magantec.
Pardon? Sounds like something out of Star Trek doesn't it? Well there's an increasing trend in the industry now to try something a little different. It seems that a couple of the big players are now experimenting with charge oil molecules which attract themselves to engine parts with no other additives. The idea is, to simplify it, magnetic oil. The oil sticks to the engine parts when the engine is turned off, and is theoretically still there, ready to protect, when you next turn the engine on. The first big player on the scene with this was Burmah Castrol with their Castrol Magnatec oil. Theoretically, this type of product is a far safer bet than an additive, and so far I've heard nothing but glowing reports about it. But just stop and think for a moment - why have these companies now decided to go this route? Are they admitting that the older additives with suspended solids in them were perhaps not such a miracle after all?
Truly magnetic?
A U.S. Coast Guard Machinery Technician recently emailed me with some interesting observations. If you know enough about chemistry, you'll know that oil is a non-ionic compound which is one of the properties that precludes it from mixing readily with water (which is an ionic compound). What does this mean? It means that the ionization potential for oil is nil. No ionization potential = no magnetism. Chemists may be able to synthesize an ionic compound that replicates the characteristics of oil such as viscosity, surface tension, etc, but then would it really be an oil?

Still reading? Okay - it gets even more complicated then:

The real reason oil and water do not mix has everything to do with their polar strength. This has to do with whether the electrons are equally shared or not. Water is a highly polar substance, the oxygen atom somewhat steals the electrons from the hydrogen atoms, giving it a partial negative charge. Because of this, and the way an water molecule is shaped, the water molecules attract strongly to each other, much like magnets.
Still with me?
Oil, on the other hand, is a weakly polar substance because the electrons are mostly evenly "shared". Because of this, the water molecules attract each other more strongly than they attract oil particles. The reason that they do not visibly mix is because the water-water attraction is stronger than the water-oil attraction, so the water-water attraction must be broken in favor for a weaker attraction costing energy that isn't there. Thus, most oil molecules do not mix with the water.
Hey - you're still reading so far, so obviously you wanted to know. I'll continue:
The oil could have a polymer additive (since oil manufacturers DO add stuff to their oil), which might work, since polymers can have ionizing polar groups on them. You can thank reader Kenny for that last little bit of weird science....

July 2004 Update Interestingly, Castrol Magnatec was NOT available in the U.S. until July 2004. A reader of my site called two national Castrol distributors and they told him that Castrol's equivalent is the Syntec line but they couldn't confirm that it was the same as the Magnatec. They really doubted that they were the same, as the GTX is a different formula than Syntec. An email to Castrol's website confirmed this suspicion but they wouldn't explain why Magnatec was only available overseas. If you go to www.castrol.com and then www.castrolusa.com you will notice the product descriptions don't even read close to being the same thing. Confusing as usual with any big corporation - there's no straight answer. Then in July 2004, Castrol started advertising Castrol GTX Startup. It's basically the same thing as Magnatec, but with a different name. Another email to Castrol resulted in a brief phone conversation with them. I asked why they'd waited so long to bring the same product out in North America when it had been available in Europe for at least 6 years previously. There was no good answer. Now the product is available in the US, I expect the volume of emails on this subject to double

April 2007 Update In a reversal of fortune, Castrol has now pulled the GTX StartUp product from all the shelves apparently in all countries. They've not replaced it with anything which shows you how fickle the advertising and marketing arms are. People are less sensisitve to the idea of wear on startup, so it seems Castrol have pulled their niche product."

@b28kft are ,in opinia mea, perfecta dreptate.Castrol este brandul cu cea mai serioasa pierdere de calitate din ultimul timp.....

Multa bafta! Update: am remediat problema, am inlocuit filtrul de ulei tembel marca Hexol. Cand l'am desfacut, la 30 de minute dupa ce'am oprit motorul, era gol, sec, nici urma de ulei

Am pus unul de Buzau, la prima pornire azi dimineata becul s'a stins intr'o secunda iar bataia a disparut.

Sorine, iti fac discount la twistere in weekend Voi de ce folositit 5w40, sau 10w40, am vazut chiar si 20w40 ??? Pe masina mea scrie A SE FOLOSI NUMAI ULEI 15w40. si numai de asta folosesc de 4 ani. Eu completez mereu cate 1L ulei la cateva sute km, ca imi pierde pe undeva pe sub motor.

Mi-a spus un "mecanic de weekend" sa bag aditiv in ulei, ca sa numai picure. Este adevarat? si daca imi poate rezolva aditivul problema cu pierderile de ulei si, cica face si o compresie mai buna la motor, ce marca de aditiv recomandati si in combinatie cu ce tip de ulei ?
Multumesc! Povestea e lunga si rasdiscutata. Citroen recomanda pentru motoarele astea 10W40 pentru utilizare normala sau 10W30 pentru utilizare preponderent in oras sau in regiuni reci. Romanii n-au fost in stare sa fabrice decat 15W40, asa ca asta recomanda.
Aditivii nu au treaba cu picuratul de ulei. Aia nu se poate remedia decat cu o etansare ca lumea. Depinde pe unde picura. Garnituri de capace etansate e simplu, simeringuri mai greu, dar nu dificil, o-ringurile de la tuburile de retut ulei din chiulase e mai complicat.
Eu unul sunt impotriva aditivilor, nu vad cum o miere frumos ambalata poate reface compresia. Singurul mod de a reface compresia e minim segmentare, maxim schimb de set motor.
cristi_s a scris:Povestea e lunga si rasdiscutata. Citroen recomanda pentru motoarele astea 10W40 pentru utilizare normala sau 10W30 pentru utilizare preponderent in oras sau in regiuni reci. Romanii n-au fost in stare sa fabrice decat 15W40, asa ca asta recomanda.
Aditivii nu au treaba cu picuratul de ulei. Aia nu se poate remedia decat cu o etansare ca lumea. Depinde pe unde picura. Garnituri de capace etansate e simplu, simeringuri mai greu, dar nu dificil, o-ringurile de la tuburile de retut ulei din chiulase e mai complicat.
Eu unul sunt impotriva aditivilor, nu vad cum o miere frumos ambalata poate reface compresia. Singurul mod de a reface compresia e minim segmentare, maxim schimb de set motor.

Corect!Un motor bun nu are nevoie de uleiuri speciale,aditivi si alte porcarii.Va merge mult si bine cu ce i-a prescris producatorul,in conditii normale de exploatare
tody a scris:Update: am remediat problema, am inlocuit filtrul de ulei tembel marca Hexol. Cand l'am desfacut, la 30 de minute dupa ce'am oprit motorul, era gol, sec, nici urma de ulei

Am pus unul de Buzau, la prima pornire azi dimineata becul s'a stins intr'o secunda iar bataia a disparut.

Sorine, iti fac discount la twistere in weekend si o serenada frumoasa

esti off-topic:)) si mai folosesti si cuvinte interzise...
radasous a scris:

In a cui masina "dormim" sambata seara?


In cazul asta nu mai vin... De ceva timp am gasit o sursa si la oltcit pun ulei Aral de la butoi.10w40 cu 11 lei litrul.Sunt foarte incantat de combinatie.
tody a scris:
radasous a scris:

In a cui masina "dormim" sambata seara?


In cazul asta nu mai vin...

Pe topicul asta trebuie sa folosim uleiuri de diferite tipuri...
symplu a scris:Voi de ce folositit 5w40, sau 10w40, am vazut chiar si 20w40 ??? Pe masina mea scrie A SE FOLOSI NUMAI ULEI 15w40. si numai de asta folosesc de 4 ani. Eu completez mereu cate 1L ulei la cateva sute km, ca imi pierde pe undeva pe sub motor.

Mi-a spus un "mecanic de weekend" sa bag aditiv in ulei, ca sa numai picure. Este adevarat? si daca imi poate rezolva aditivul problema cu pierderile de ulei si, cica face si o compresie mai buna la motor, ce marca de aditiv recomandati si in combinatie cu ce tip de ulei ?
Multumesc!


Salut,

De tampiti folosim noi 5W40 sau 5W40.Dar acum am aflat ce scrie "pe masina ta" care e la fel cu masinile noastre si ne intrebam cu totii:"ce-om fi facut?".
Multumim!Noua ne cazusera abtibildurile alea si nemaistiind ce sa bagam , am pus asa, la intamplare, ce ne-a cazut in mana.....
Poti baga aditivi sau poti folosi exclusiv aditivi bagand cate o sticluta din fiecare brand pana se fac cei 3,8 litri.Asa motorul nu va mai picura dintr-un motiv foarte simplu:"nu va mai functiona"...
S-au scris aici vreo 16 pagini de post-uri mai "bune" si mai "rele", dar unul mai edificator n-am intalnit.

Succesuri! Merci, am sa-ti ridic o statuie ! am verificat zilele trecute nivelul la ulei, la una din masini (club 11)
si chestie ciudata JOJA avea in varf ceva pasta albicioasa si mai vascoasa ca uleiul.. ca si cand ar fi fost ceva depuneri prin ulei.. nivelul era OK (maxim), doar asta n-am mai vazut pana acum..
Uleiul este ESSO 15 W 40, imi ramasese un bidon de 4l sigilat, da mai vechi, acum ~un an, cand am pus uleiul..
inainte de asta, am avut ceva probleme cu aprinderea, pornirea la rece.. am pornit-o cumva inecata, cu rateuri si mers neregulat.. sa fi fost si benzina de vina?! Daca te-a speriat chestia aia alba, schimba uleiul

Asa motorul nu va mai picura dintr-un motiv foarte simplu:"nu va mai functiona"...

motorul meu nu din 10000 de km parcursi pana acum cred ca numai 2000 i-a vazut cu ulei de un singur brand, bineinteles, 15w40...in rest a mers amestecat..rodaj 500 km facut cu ceva panther, apoi am pus elf, am adaugat castrol, schimbat elf cu castrol, adaugat total 5w40, acum peste aia am mai adaugat Elf 15w40...si de functionat functioneaza foarte bine, nu s-a supraincalzit nu s-a aprins becul in conditii normale(doar cand luam curbele mai tare si aveam putin ulei in baie, de la antretoaza pompei de benzina, pe care mi-a fost lene s-o mai etansez)...in schimb mie mi-e bine, nu mai trebuie sa schimb uleiul ca e intr-o continua schimbare am rasfoit topicul asta, dar tot nu m-am lamurit cum trebuie pentru ca parerile sunt impartite. as vrea sa-i schimb si eu uleiu la motorisca, si nu stiu de care sa-i pun. 10w40 sau 5w40? 10w am vazut doar semisintetic, dar eu vreau ceva full sintetic pentru ca nu mi-au placut depunerile din baie cand am desfacut motorul. voi care credeti ca e mai bun?
mentionez ca motorul este de 1.1 cu ~1.500km de la rk.
multumiri anticipate, si imi cer inca odata scuze daca s-au mai postat raspunsuri pentru o intrebare asemanatoare cu a mea...probabil ca mi-a scapat daca nu ai gaze de carter deloc....baga-i 5w40, sau 10w40 (in functie de buzunar)
daca ai gaze de carter...ramai la 15w40

pune-i semi-sintetic, sau chiar sintetic (iar, in functie de bani)
doar mineral sa nu pui. pun o intrebare poate prosteasca si te rog sa nu ma injuri : care e treaba cu gazele astea de carter? cum se formeaza si ce efect au asupra uleiului? il subtiaza? gazele de carter sunt efectul unei compresii deficitare (iti scapa pe langa segmenti presiunea exploziei combustibilului, si iti intra in blocul motor. De acolo, gazele amestecate cu ulei, urca pe furtunul de la reniflard, si ti se duce in filtrul de aer/separator ulei). Mai pe romaneste, iti baga ulei la gramada, in filtrul de aer.

Cu cat ai mai multe gaze de carter, cu atat e mai praf motorul (bine, depinde ENORM de uleiul care il ai in motor).
Daca ai gaze de carter, atunci un ulei subtire (gen 5w40) nu te avantajeaza deloc, pentru ca motorul o sa iti manance uleiul (iti intra ulei pe langa segmenti, in camera de ardere). Implicit, pentru a micsora acest 'defect', iti trebuie un ulei putin mai gros la rece (cu primele cifre inainte de 'w' mai mari)
valib a scris: Implicit, pentru a micsora acest 'defect', iti trebuie un ulei putin mai gros la rece (cu primele cifre inainte de 'w' mai mari)


o tampenie mai mare nu am mai citit de mult pe forum
prima cifra , cea de dinainte de "w" indica temperatura de congelare a uleiului , si cu cat e mai mica cu atat punctul de congelare e mai scazut .
nu gasesc manualul care il am de la shell sa pot face o copie a carateristicelor fiecarui tip de ulei , dar merge si citat de aici :

http://www.citroen.ro/Resources/Content/RO/03_services/04_apres_vente/07_conseils_citroen/pdf/GHID-SCHIMB-ULEI.pdf Asa este.
15w,10w,5w,0w-performate pentru temperaturi joase cu cat cifra este mai scazuta.
w40,w50,w60-performante pentru temperaturi inalte cu cat cifra este lmai ridicata.
Uzura maxima a motorului este la pornirea la rece,pana se incalzeste.
La temperaturi de 30 grade un ulei 10w40 sau 15w 40 se comporta la fel.
Diferenta este la temperaturile scazute, unde 10w40,asigura o ungere ma eficienta la -20 grade fata de 15w40.
Cat de al dracu ar fi uleiul nu poate sa-ti puna material pe segmenti sau cuzineti.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Următoare
Pagina 16 din 18
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community