Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre uleiuri de diferite tipuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
wow...
deci 15w40 nu e mai gros la temperatura ambianta, ca 10w40?
si totusi, daca ai motorul uzat....15w40 ti-l mananca ca pe paine, iar din 20w40 mananca mai putin (sau sa zicem 10w40, si 15w40)
oare de ce?

Haidade omule , parca n-ai stii ca pistonul si cilindrul fiind reci se permite uleiului sa ajunga mai sus spre camera de ardere printre segmenti si cilindru , mai ales daca este uzura la cilindru . Am un segment de compresie mai uzat , caci l-am rupt pe cel din setul bun si am pus din setul uzat , si se cunoaste la pornirea rece a motorului . Scoate fum exact cat o tuse lol . Dupa ce motorul este incalzit cat sa tina relantiul sa nu se opreasca motorul nu mai scoate nimic la pornire oricate porniri i-as face . Am verificat si puterea cilindrului respectiv prin comparatie cu celelalte cu motorul pornit inca rece . Care ulei e mai bun, Castrol 15w40 sau Total 10w40? ia castrolul Am intrebat, ca la pret sunt cam la fel. Niciunul. Le poti evita pe amandoua, fara pareri de rau.
Catastrolul, nici atat... Ia Total 10w40, ala e recomandat de Citroen.
Acum nu stiu daca o fi original cel de la magazin. Toate sunt "orginale" Doar ca, Totalul e facut la Brasov, iar Castrolul in Turcia.
Pana la urma, pentru Oltcit orice ulei isi face treaba, doar sa fie schimbat la timp. +1!
Si atunci de ce sa ia mizeriile alea facute la "periferia companiei"?
Sunt foarte multe uleiuri facute de firme serioase in tari serioase si nu cu mult mai scumpe. Sa ia "poshirca" aia, clar mai proasta, dupa review-uri?
Cat despre Citroen care "recomanda Total" si VW care "recomanda Castrol" si BMW ,tot "Castrol" si Peugeot -"Esso", iar Renault -"Elf" etc.etc. ,
asta-i un bullshit comercial to-tal
"Fierul cu suflet" nu poate "indragi" un ulei sau altul.
Drumuri bune! Eu de ceva vreme folosesc ulei Mobil 1 atat la oltcit, cat si la masina tatalui meu. Pe bidon scrie ca e fabricat in germania. Mi se pare un ulei f bun, nu am avut niciodata probleme cu el, deci ca urmare, il recomand! Ce Mobil 1 folosesti la oltic? ia total racing 10w50 daca vrei un ulei care sa ai siguranta ca nu e posirca...altfel orice ulei merge,eu am dat raspunsul ca sa nu-si mai puna si altii fel de fel de probleme...pui ulei si te uiti din cand in cand la calitatea lui...cand il simti ca s-a dus il schimbi....
rablele moderne merg bine cu orice ulei fiindca au si alte piese in motor,alte tolerante,alte materiale etc...
iuliu marinescu a scris:
Ce Mobil 1 folosesti la oltic?


Mobil 1 10W40, dar cu mentiunea ca motorul are 2000 km de la RK.
Cu presiunea sta f bine.De la 2000 de ture in sus, presiunea este peste 6 bar, indiferent de temperatura, iar la relanti, pe la 80 de grade are ~2.2 bar.
Numai bine! Poti pune o poza a bidonului?
Si a locului unde scrie pe eticheta "made in Germany"?
Multumesc! din pacate in bidon am pus uleiul vechi si l-am aruncat cu totul, pentru ca deja am prea mult ulei ars pe acasa ...
dar te asigur ca scria in nemteste pe bidon, si scria si "made in germany". daca te incalzeste cu ceva, asa arata bidonul
http://imageshack.us/photo/my-images/101/pic2020mobil20super2020.jpg/

am vazut astfel de ulei pe care scrie si "made in E.U", dar sunt curios unde mai exact in E.U... Asta-i "Mobil Super 2000" nu "Mobil 1".
Si este un semisintetic turcesc , slabut.
Nu recomand asa ceva. Si nu cred ca vei gasi vreun astfel de bidon pe care sa scrie "made in Germany". Cu atat mai mult cu cat nu vei gasi nici macar "Mobil 1" pe care sa scrie "made in Germany".
Acesta este un ulei mult mai "serios" si se fabrica doar in Belgia sau U.S.A. .
Cu bine! Sa stii, ala-i ulei turcesc toata ziua.
Am vazut la magazin niste bidoane de ulei pe care scria MOBIL 1 si am zis si eu de curios sa vad unde era fabricat, m-am uitat la spate si cand colo scria MADE IN EU. in fine, asa o fi..
p.s: eu stiam ca Mobil 1 e firma-mama, si ca produce diferite tipuri de ulei (ex. super 2000, 3000, M etc.) nu mai retin exact cum era, dar parca produsele fabricate in uniunea europeana, facute pentru export..trebuie sa fie inscriptionate MADE IN EU (nu apare tara de origine)
valib a scris:...produsele fabricate in uniunea europeana, facute pentru export..trebuie sa fie inscriptionate MADE IN EU (nu apare tara de origine)
.......... sau U.E. ori C.E. O, fi si asa cum spuneti voi.
Daca te duci in germania, cumperi lucru de calitate
Cristii a scris:Daca te duci in germania, cumperi lucru de calitate
Da pt ca marfurile se impart in marfuri pt Europa de Vest (mai scumpe) si marfuri pt Europa de Est (reciclate si la un pret accesibil nenorocitilor). Eu am pus ulei Romanesc.
15w40 +aditiv 1sau2 la el si duce linistit 4000km la masina lui maicamea
Decat pun castrol 15W40 si sa il schimb tot la km astia si sa dau in loc de 36lei cat e uleiul meu folosit actual 88lei pe 5litri si sa il schimb tot asa la 4000km ,mai bine nu.
Este strict parerea mea. Alex, este foarte bine cum faci si tu.
Orice gioarsa de ulei este buna daca este schimbata la timp in final toata lumea are un milion de feluri de uleiuri in olticiuri dar care este cel ok pana la urma ? lista nu se mai termina ... fiecare experimenteaza... ce recomanda uzina? .... stiu... da un search... Uzina recomanda 15w40 Total....
Fiecare face cu masina lui ce vrea pana la urma...
Cristii a scris:Sa stii, ala-i ulei turcesc toata ziua.
Am vazut la magazin niste bidoane de ulei pe care scria MOBIL 1 si am zis si eu de curios sa vad unde era fabricat, m-am uitat la spate si cand colo scria MADE IN EU.


Vezi ca, in coltul din dreapta jos, eticheta are un semn care iti arata sa dezlipesti. Sub eticheta aia se afla eticheta originala pe care scrie "fabricat in turcia". Asa o sa vezi pe toate bidoanele de la Mobil. si turcii fac lucruri mai de kkt ca noi romanii? Producatorul si detinatorul brandurilor "Mobil" si "Mobil 1" este Exxon Mobil. Se poate afla foarte usor dand un serci cu goagal.
"Mobil 1" este brand-ul premium, dintre cele doua, si este "lasat numai pe mana" unor sit-uri de productie din Belgia si Statele Unite.
Restul de "super nu-stiu-cum" si "super nu-stiu-ce", sunt turcesti 100% si slabutze.
Jimmy 92, desigur ca n-aveai de unde sa stii organizarea companiei Exxon Mobil ca nu te-a interesat. Dar sa ne dezinformezi ca pe acel bidon cu ulei, destul de dubios calitativ, ai gasit scris "Made in Germany", nu-i frumos...
[quote][b]Daca te duci in germania, cumperi lucru de calitate [/quote] Da pt ca marfurile se impart in marfuri pt Europa de Vest (mai scumpe) si marfuri pt Europa de Est (reciclate si la un pret accesibil nenorocitilor).[/b][/quote]
In foarte multe cazuri, da. Insa in altele, mai putine, nu. Eu am "povestit" deja asta pe forum, cel putin o data, am fost si luat la misto pe chestia asta, asa ca nu ma mai repet. Cine vrea sa se informeze are destule posturi din care poate afla ce-l intereseaza.
Cele bune! Da ma Giully4u acolo m-am uitat si eu, dar sunt unle bidoane pe care scrie Mobil1, si cand am dezlipit eticheta aia scria made in eu.
iuliu marinescu: scrie si pe bidoanele de ulei mobil ca sunt produse de exxon.
Alex.Pap ai perfecta dreptate, recomanda la toata gama de citroenuri(si in ziua de azi la citroen e recomandat uleiul total), si la toata gama de oltcituri.
Sunt unele trs-uri care au in fata o eticheta albastra pe care este semnul lui citroen si este inscriptionat total D-nul iuliu marinescu, eu nu am niciun interes sa dezinformez sau sa dau date eronate persoanelor de pe acest forum, cu atat mai putin cu cat nu a fost ceruta parerea mea.
Poate dvs stiti mai bine treaba asta cu uleiurile si probabil ca eu am confundat cu alt tip de ulei pe care scria made in germany, si mi-a ramas in memorie ca si cum ar fi scris pe bidonul de mobil. Dar repet inca odata, nu am niciun interes sa mint sau sa dezinformez pe cineva.
Sincer imi pare rau ca nu am pastrat acel bidon pt a ma convinge ca e asa cum spuneti dvs. Si pt ca m-ati facut curios, cand o sa am putin timp liber, o sa trec pe la magazinul de unde am cumparat uleiul respectiv, si-o sa cer un bidon ca sa ma conving.
La afirmatia cu "slab calitativ", nu pot nici sa va contrazic, dar nici sa va dau dreptate. Nu am avut tangente cu f multe tipuri de ulei, de la diferiti producatori, dar pot sa spun ca acest mobil isi face treaba. Inainte sa fac RK la motorul de oltcit, ultimii 50.000 km a mers numai cu mobil super M 15w40. Iar daca dvs sustineti ca acest ulei e slab calitativ, va invit sa vedeti setul motor cel vechi, pentru ca l-am pastrat, sa-l masurati si sa constatati personal gradul de uzura pe care il are.
Sper sa nu fiu luat in nume de rau pt acest post, dar m-am simtit obligat sa dau niste raspunsuri.
Numai bine! nu va mai certati

m-am hotarat: o sa cumpar LIQUI MOLY 15w40 - am gasit azi si costa 72 ron 5L, si mai aveam un model cu ceva aditivi, tot 15w40 la pretul de 115 ron/5l [quote]Da ma Giully4u acolo m-am uitat si eu, dar sunt unle bidoane pe care scrie Mobil1, si cand am dezlipit eticheta aia scria made in eu.
iuliu marinescu: scrie si pe bidoanele de ulei mobil ca sunt produse de exxon. [/quote]
Daca scria "Mobil 1" si nu vreun "super nu-stiu-ce", atunci acel "E.U." este reprezentat de Belgia.
[quote]Alex.Pap ai perfecta dreptate, recomanda la toata gama de citroenuri(si in ziua de azi la citroen e recomandat uleiul total), si la toata gama de oltcituri.
Sunt unele trs-uri care au in fata o eticheta albastra pe care este semnul lui citroen si este inscriptionat total [/quote]
Si ce-i cu asta? Se va uza mai putin si va merge mai bine un Citroen/Oltcit cu Total decat cu Motul, spre exemplu? Bullshit comercial....
[quote]Poate dvs stiti mai bine treaba asta cu uleiurile si probabil ca eu am confundat cu alt tip de ulei pe care scria made in germany, si mi-a ramas in memorie ca si cum ar fi scris pe bidonul de mobil. Dar repet inca odata, nu am niciun interes sa mint sau sa dezinformez pe cineva.
Sincer imi pare rau ca nu am pastrat acel bidon pt a ma convinge ca e asa cum spuneti dvs. Si pt ca m-ati facut curios, cand o sa am putin timp liber, o sa trec pe la magazinul de unde am cumparat uleiul respectiv, si-o sa cer un bidon ca sa ma conving.[/quote]
Poate ca da Da' nu-i sigur...
Nu ti-a facut nimeni proces de intentie ca ai fi avut vreun interes sa dezinformezi. Doar ca vorbesti "din amintiri", dai informatii inexacte si ajung la vreun coleg de pe aici informatii distorsionate. Cauza acestui fapt nu mai conteaza.
[quote]La afirmatia cu "slab calitativ", nu pot nici sa va contrazic, dar nici sa va dau dreptate. Nu am avut tangente cu f multe tipuri de ulei, de la diferiti producatori, dar pot sa spun ca acest mobil isi face treaba. Inainte sa fac RK la motorul de oltcit, ultimii 50.000 km a mers numai cu mobil super M 15w40. Iar daca dvs sustineti ca acest ulei e slab calitativ, va invit sa vedeti setul motor cel vechi, pentru ca l-am pastrat, sa-l masurati si sa constatati personal gradul de uzura pe care [b]o [/b]are.[/quote]
Absolut irelevant. Cu ce l-ai comparat?

Drumuri cat mai bune! Drumuri bune sa avem, ca de restu stim sa ne ocupam E pur si muove! Si totusi care-i cel mai bun/potrivit/recomandat ulei pentru mers sportiv...!? Eu zic ca este castrol edge 10w60 pentru mers sportiv, dar te cam rupe la buzunar.
gyorgyoda a scris:Si totusi care-i cel mai bun/potrivit/recomandat ulei pentru mers sportiv...!?
De ce nu-i intrebi pe Cristi_s sau pe Talas ce ulei folosesc ei in oltcitul de competitii ??? Noi am folosit cu succes (si chiar s-au vazut diferentele) Total Racing 10W50. Din pacate nu se gaseste in comert la orice magazin, desi pretul nu este foarte mare. Dezavantajul major in cazul utilizarii de zi cu zi este ca la temperaturi scazute (iarna si primavara) nu prea ajuta, motorul se incalzeste mult mai greu si, evident, nici ungerea nu e optima.
Alt ulei foarte bun (poate cel mai bun) si folosit de majoritatea de la noi e gama 300V de la Motul. Banuiesc ca la acesta v-ati referit:http://www.motul-romania.ro/default.asp?opt=prod&idcateg=2&idprod=165&idsub=24&b=1. Va multumesc frumos ! Deocamdata cred ca recurg la Motul turbolight 10W40. Este foarte bun si asta.
Alt ulei foarte bun (poate cel mai bun) si folosit de majoritatea de la noi e gama 300V de la Motul.

Poti s-o mai spui odata!
Este , cu o foarte mica doza de subiectivism, cel mai bun ulei disponibil pe piata, pentru automobile, la ora asta.
Insa un "bidonas" din acela de tabla are doi litri si costa , depinzand, desigur de sursa, ~170-180 RON. Cu amendamentul ca cine crede ca "se merita" in motorul de oltic, nu va avea nimic de comentat privind calitatea...

Drumuri cat mai bune! cine zicea ca LIQUI MOLY e ulei bun?
am pus ulei LIQUI MOLY 15w40 super HD si se incinge mai rau uleiul/ a crescut si turatia de la 850- la 110 rt/min

sunt dezamagit / e si foarte subtire la cald... Eu ziceam ca e ulei bun. Dar nu am incercat ulei mineral de la ei.
Am folosit semisintetic cu bisulfura de molibden si masina s-a comportat excelent, in conditii extreme pentru un oltean.
Ulei mineral nu am mai pus de prin '96-'97.
Totusi ar fi trebuit sa se comporte ceva mai bine. Ce-ai avut inainte si cum mergea motorul cu el?
Daca problema persista (si pot presupune ca da) , poti aditiva uleiul acela cu asta:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1017.html?Opendocument&land=DE&voilalang=e&voiladb=web.nsf
Am cautat pe site-ul producatorului , uleiul de care zici si nici macar nu mai figureaza intre produsele actuale. Cine stie de cand o sta prin depozitul magazinului de unde l-ai luat? Uleiurile se degradeaza si stand dupa o perioada de timp mai lunga (in general, 5-7 ani).
Succes! Si eu ziceam ca e bun Liqui Moly. Il folosesc de vre-o 10-15 ani de la butoi, 15W40 simplu, doar odata am pus de ala cu mos2. Merg 5000km intre schimburi.
M-a "dezamagit" doar de cateva ori, si atunci din vina mea.
1. Supraincalzit la tehnicoaplicative... cateva ore de blana in oras si drumuri de tzara (motoru vechi 1.1). Din motive de cronometru, nu l-am menajat pana la finish. Nu a patit nimic. S-a mai lasat si la altii cu antigelu fiert, garnituri de chiulasa arse si minuni de astea. (cui nu-i convine sa mearga la balet)
2. Supraincalzit in poligon din motive de don'shoara care invata sa parcheze vre-o 2 ore.
3. Supraincalzit la urcare in blana pe Gutin, din cauza ventilatorului spart (nu stiam ca e spart chiar daca vibra in draci (dezechilibrat) )
4. Am uitat sa schimb uleiu vre-o 10.000km de drumuri scurte si la cald palpaia becu de presiune. Uleiul era foarte poluat. (drumuri scurte, shoc mult... carburator... asta e.)

In rest a vazut mai multe tehnicoaplicative, viteze maxime (deah... copchil cretin), drumuri forestiere cu orele si tot felu de cascadorii de astea fara probleme.

Dupa niciuna din "evenimentele" de mai sus, motoru nu a parut sa sufere pe termen lung. Asta spune multe pentru ca uleiul nu e proiectat sa-ti protejeze motoru' peste 120-130gade, sau plin cu rahat putea foarte bine sa se lase chiar cu ambielaj afectat. uleiuri...si eu am avut aceasta clasica intrebare...care e mai bun?...si am ajuns la urmatoarea concluzie:

- lubrifin- ulei bun pt maxim 2000km,l-am tinut 3500km si iarna a mers ok,porniri usoare dar dupa 2000km la cald motorul devenea zgomotos...urca mai greu in ture...pana in 2000 merge excelent,nu se incazeste mtorul nu palpaie becul...nici la 3500k

- nu bagati aditivi in uleiuri,decat cele aprobate de producator....am stricat ulei bun 15w40 Agip ca am bagat 2+2...la cald imi palpaia becul...deci la Agip am fost multumit de el pana i-am pus aditivu ca dupa...

- acum am castrol gtx 15w40 si am 1200km si merge f bine,la cald urca usor in ture si nu e zgomotos...pana acum sunt f multumit de el

-la urmatorul schimb o sa pun liqui moli cu mos2 15w40 ca am inteles ca merita...pana atunci mai citesc despre el...daca nu tot castrol...nu stiu unde e facut dar e parts sintetic (semisintetic ?!? habar nu am spuneti-mi voi daca stiti) la 73lei...si sa il schimb la 5-6000 decat lubrifin la 2000 cred ca e mai bine

si ca sa continui traditia : "DRUMURI cat maiBUNE ! " Eu am in "reactor" Liqui Moli cu mos2 15w40 si momentan nu-mi face figuri! La pornire imi sta becul aprins vre-o 2-3 secunde pana isi face presiune dupa care merge tun. L-am schimbat acum vreo 2000 de km si am vazut aici ca era cel mai recomandat. O singura data mi s-a aprins becul de la presiune, era extrem de cald afara si eu i-am dat talpa (4500 de rpm) pe centura ocolitoare a orasului dar dupa ce s-a racit motorul n-am avut treaba.

Drumuri cat mai bune! Enrique, poti sa uiti de Castrol. E printre cele mai mari porcarii ce se gasesc la noi, pentru ca am vaga impresie ca e cam contrafacut tot ce se gaseste pe piata. Ultimul exemplu: n-am avut ce face si, presat de timp, am zis sa ii mai dau o sansa. Ghici ce: palpaie becul la ralenti. Asa ca, din punctul meu de vedere, Castrol nu mai exista. Cel putin nu la noi. Ah, pentru conformitate Castrol Magnatec 10W40, in masina de raliu. Presimt ca o sa zboare cat de curand din motor. Trebuie sa fac si eu schimbul de ulei. Acum in motor am Motul 10W40, ulei despre care nu pot spune nimic de rau, am facut 8000 de km si nu au aparut probleme. Am de gand sa incerc Valvoline 15w50, ce parere aveti despre acest ulei? lasa tot un 10w , ca esti in plina vara
cristi_s a scris:Enrique, poti sa uiti de Castrol. E printre cele mai mari porcarii ce se gasesc la noi, pentru ca am vaga impresie ca e cam contrafacut tot ce se gaseste pe piata. Ultimul exemplu: n-am avut ce face si, presat de timp, am zis sa ii mai dau o sansa. Ghici ce: palpaie becul la ralenti. Asa ca, din punctul meu de vedere, Castrol nu mai exista. Cel putin nu la noi. Ah, pentru conformitate Castrol Magnatec 10W40, in masina de raliu. Presimt ca o sa zboare cat de curand din motor.


Cristi multumesc de sfat,o sa il fiu atent la el,pana acum merge foarte bine,dar liqui moli cu mos2 se simte vreo schimbare?adica bisulfura isi face treaba?pt ca ma gandesc ca ajuta la ungerere, respectiv racirea motorului si ar trebui motorul sa fie mai silentios, sa mearga "mai uns".sau e decat marketing?

"Drumuri cat mai bune!"
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Următoare
Pagina 17 din 18
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community