Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltciturile de Raliuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ok, cand revin in tara o sa le scanez. Numai adu-mi aminte, ca s-ar putea sa uit (nu ma supar daca ma stresezi in fiecare zi cu un MP de genul "Buei ai scanat alea?" ) Super Vali! Ma uit la poze si m-a luat un val de nostalgie...crunt. As fi vrut sa prind si eu o bucatica din vremurile alea, stii cum e - sa vad lucrurile de atunci cu mintea de acum (cu toate ca sunt nascut in '80). acelasi lucru si aici, si pentru asta...urmatorul proiect, probabil pentru anul viitor, va fi pregatirea unui Oltcit pentru raliuri (chiar daca e sa fie doar amatoare).
De aceea, vreau sa vad, vreau sa aflu cat mai multe.
Mai am si niste poze cu oltcituri de raliuri din vremurile noastre, dar parca nu imi vine sa le pun aici, parca nu se compara cu 'oltciturile vechi de raliuri' Mdap, aia era perioada romantica a curselor la noi. Multi participanti, fiecare service important sin judet avea echipa de raliu, fie si numai in campionatele judetene sau de circuit, uzinele se implicau serios, chiar daca nivelul tehnic al materialului de concurs era destul de modest, comparativ cu ce era afara (poate singura realizare cu adevarat profesionista a fost Dacia Turbo a lui Nicu Grigoras, aia cu aproape 300 de cai se zice), dar era multa pasiune si multa manufactura, ceea ce facea masinile alea adevarate unicaturi. Nea' Petrica Cojocaru a avut navigator pe Florinel Ene pana prin '85-'86.Dupa un incident la un raliu in Cehoslovacia, Florinel s-a lasat si Don' Pedro a avut navigator pe Pop (nu-l cunosc decat din auzite)
Sensey a scris:Nea' Petrica Cojocaru a avut navigator pe Florinel Ene pana prin '85-'86.Dupa un incident la un raliu in Cehoslovacia, Florinel s-a lasat si Don' Pedro a avut navigator pe Pop (nu-l cunosc decat din auzite)

Eugen Pop? Cel care a fost si navigatorul lui Nistor Duval? Si care va fi navigatorul lui Daniel Onoriu?
Sensey, rugaminte maaaare. Daca ai ceva informatii legate de echipaje -componenta, masini, etc. -(sau unde am putea gasi), ti-am fi recunoscatori daca le-ai furniza (desigur, daca e posibil).

Intrebare: pana in '85 pe ce s-a alergat, tot pe Oltcit, ca echipa de raliuri Oltcit a facut furori de-abia prin '86-'87.
Scuze de pisalogeala, dar eu sunt un mare maniac al raliurilor (cred ca s-a observat pana acum ) si m-ar interesa amanunte din lumea echipei de raliuri Oltcit. Da, este vorba de Eugen Pop. L-am cunoscut accidental la niste prieteni comuni.
In vremile de glorie, Olcit a avut doua echipe: Echipa A cu fratii Duval, Nemes,Petrica, Pop, Munteanu, si Echipa B cu Costel Ilie "Pedala", "Nebunica". Puiu si altii.
Din pacate, marea majoritate au parasit uzina si s-au lasat. De exemplu,
Petrica are acum afacere propie, importa masini agricole SH din Franta
O sa incerc sa-l mai intreb pe Tica Munteanu , care este inca in fabrica si o sa va povestesc. Aha, deci de Eu Pop e vorba.
Merci muuuult de informatii. Date tehnice ceva? (uite cum omul da un deget si eu ii iau tot corpul, ca deja mana am luat-o ).
Nu chiar toti s-au lasat. Nistor Duval inca participa in CRR cu Citroen Saxo (desi am inteles ca are si o firma de taxi in Craiova, Cris taxi daca nu ma insel), Gicu Nemes participa alaturi de Alex Filip, tot pe Saxo, Eu Pop va reveni se pare. N-am inteles totusi de ce dintre toti, Costi Duval si Petre Cojocaru sunt cei mai putin cunoscuti, ca de fapt mi se pare ca ei au fost mai "importanti" ca Nistor Duval si Gicu Nemes. Dar ma rog, asta e mediatizarea la noi, ami bine dau stiri cu gagici goale la sport, decat sa vorbeasca despre ceva interesant.
Am zis ca sunt maniac cu raliurile? Se pare ca avem oaspeti de seama:

"Totul despre alex filip

Data înscrierii: 29/Ian/2007
Numărul total de mesaje: 0
[0.00% din total / 0.00 mesaje pe zi] "


Welcome Sunt "aproape" fan am incercat eu sa scriu un mesaj la GuestBook-ul de pe site-ul D-lui Alex Filip....sa fi reusit? Vali, daca vrei sa te apuci serios de preparat masina de raliu, atunci inainte sa te apuci, vorbim, ca am ceva materiale FIA (traduse in romana de propria-mi persoana - ca sa vezi cu ce se ocupa unii ), legat de regulamentul tehnic al FIA. Pentru ca, chiar si pentru preparat masina pentru concursurile de amatori, ti-ar trebui niste elemente fara de care eu unul nu as mereg (ma refer aici in special la elementele de siguranta mai ales cusca de securitate) si daca tot e sa le faci, macar sa le faci ca lumea. Ma bucur ca este printre noi unul care vine din "miezul" problemei si care o sa va satisfaca setea de cunoastere. Stie oricum mai multe si mai bine decat mine care, in vremile de glorie ale echipei de competitii ('86-'88),eram un pustan.
Cand am ajuns eu in uzina, echipa nu mai avea sustinere financiara si ideea de competitii se cam spulberase.Nu mai aveam la dispozitie de toate, fara limite, ca sa putem pregati masinile cum se cuvine. De aceea multi si-au cautat norocul in alta parte.
cristi_s a scris:Se pare ca avem oaspeti de seama:

"Totul despre alex filip ..."
Cristi, fa si tu prezentarile . D-l Alex Filip asteapta validarea contului de catre Admin.
A luat legatura cu mine pe mail, si l-am rugat sa ne scrie pe forum.
Laurentiu a scris: Cristi, fa si tu prezentarile

Alexandru Filip este unul dintre cei mai spectaculosi piloti de raliuri de la noi, din generatia tanara. Drept copilot il are pe Gheorghe Nemes, fost copilot in echipa de uzina "Oltcit", unde a fost copilotul lui Constantin Duval. Echipajul Filip / Nemes a alergat pe Citroen Saxo la Grupa N1.6 si a ratat la mustata titlul la aceasta grupa anul acesta, din cauza unor abandonuri tehnice. Speram anul acesta sa treaca peste problemele tehnice (poate un alt Citroen mai performant sa rezolve problema).
Asa ca s-ar putea sa aflam ceva detalii interesante despre zilele de glorie ale Oltcitului in raliuri.
Detalii pe http://www.alexandrufilip.ro/
cristi_s a scris:Alexandru Filip este unul dintre cei mai spectaculosi piloti de raliuri de la noi, din generatia tanara. ...Speram anul acesta sa treaca peste problemele tehnice (poate un alt Citroen mai performant sa rezolve problema).
Ei, mai Cristi, ti-ai facut rost de o pila pt o loja la raliuri . Pacat ca prin Iasi nu este mediatizat acest sport . Hi, hi, acuma va trebui sa fac bannerul ala de il visez demult. Ca pe margine la raliuri sunt abonat oricum. Stai sa ajung in Romania ca pun gand rau la un cearsaf. Mai trebuie vopsea rosie, sigla Citroen desenata si insirate toate echipajele care alearga cu Citroen, cap de lista Filip / Nemes si Duval / Papp.
cristi_s a scris:Hi, hi, acuma va trebui sa fac bannerul...trebuie vopsea rosie, sigla Citroen desenata si insirate toate echipajele care alearga cu Citroen, cap de lista Filip / Nemes si Duval / Papp.
Hmmmmm si tu stai pe forum cu avatarul de la KAMAZ . Salutare tuturor!

M-am nimerit intamplator pe forum-ul vostru si, cu mare placere, am vazut ca se vorbeste despre raliuri - pasiunea mea

Va multumesc pentru aprecierile voastre, nu fac decat sa ma incurajeze si sa trec mai usor peste obstacolele ce-mi apar la tot pasul
Subscriu la cele povestite de voi vizavi de Gicu. Recunosc ca fara el n-as putea avea, fara sa ma acuzati de lipsa de modestie , rezultatele din sezonul 2006. Sau altfel spus, daca ati savurat vreun viraj abordat de noi cu Citroen-ul Saxo, sa stiti ca 60% este meritul lui.

Asa cum i-am promis lui ValiB, am sa-i smulg lui Gicu raspunsurile la intrebarile voastre, evident daca detine raspunsul Si poate-l mai 'pacalesc' de niste poze cu 'the old Oltcit'

Precum stiti, peste 4 saptamani, va avea loc raliul brasovului. Poate ne si cunoastem la cortul de asistenta al echipajului nostru...

Cu preietenie,
alex.
alex filip a scris:...peste 4 saptamani, va avea loc raliul brasovului. Poate ne si cunoastem la cortul de asistenta al echipajului nostru..
Cristi, OFICIAL.....iti merge bine . Ai locul in loja, chiar la tine acasa .

Bun venit Alex, printre membrii forumului OLTCIT.RO ! Bun venit !
cristi_s a scris: Stai sa ajung in Romania ca pun gand rau la un cearsaf. Mai trebuie vopsea rosie, sigla Citroen desenata ...

Bre, e tare, e ca si cum ai petrece noaptea nuntii cu un Citroen cu tipla pe scaune
Laurentiu a scris: Hmmmmm si tu stai pe forum cu avatarul de la KAMAZ .

Pai a fost Dakarul, ce sa fac. Sunt si fan Kamaz. Si sigla veche cu Oltcitul de raliu e in Romaniaaaaa.

Bun venit, Alex Fii sigur ca am sa trec pe la cortul de asistenta. Si pe probe am sa fiu mai mult ca sigur. Sper ca anul asta sa fie mult mai bun ca celalalt (era sa dau cu telefonul de pamant la Raliul Tara Barsei in prima proba ) si anul asta sa castigati la N1.6. Bafta multa!

P.S Mai este o rubricuta la "Cafenea", aia cu coltul pasionatilor de raliuri, daca nu ai vazut-o inca. Am descoperit si acea rubrica, multumesc.

Asadar, ramane stabilit - va astept pe toti la o cafea la cortul nostru.

Cat despre masina noastra, a fost complet revizuita si cred ca nu ne va mai face neplaceri. Programul si regulamentul raliului au fost deja publicate pe www.autorally.ro

Toate bune!
alex. cristi...ai scanat revista aia ??? chiar, mai stie cineva ceva legat de participarea oltcitului la CNR, VTM si la alte raliuri.. poze, eventual si configuratia motor+cv si ce modificari au mai avut?

Later edit: vorbeam cu cineva pe mess si mi-a zis ca si la Brasov se modificau oltciturile
Gunter Graef se aude ca are un garaj super in Bv. Stie cineva ceva? Eventual date de contact? Este rugat cristi_s sa dea mai multe detalii daca stie despre ce e vb Oltcit de VTM din Cehia: (nenea are 2 oltcituri preparate pentru VTM + 1 stock)















sariti domnilor si desenati sageti pe pozele 2 si 3 sa inteleg si eu despre ce e vorba. ca nu ma prind nici sa ma omorati.
oltciturile de se dadeau prin raliuri erau tot cu racire pe aer? sau mai suplineau cumva (radiator/e)?
yo9gnc a scris:oltciturile de se dadeau prin raliuri erau tot cu racire pe aer? sau mai suplineau cumva (radiator/e)?


Alea de se dadeau la noi si erau facute de uzina erau motoare de Oltcit modificate din greu, dar nu aveau alta racire. Cel putin asa stiu eu. Oricum la capitolul raliuri noi cam suntem in preistorie si acum, iti dai seama pe vremurile demult apuse, cand la noi masinile preparate de uzina abia atingeau 100 si ceva de cai, iar lotul national de raliuri se dadea pe Renault 12 Gordini de vreo 160 de cai, altii se dadeau la grupa B cu 500-600 CP, modificari la greu si raliuri in adevaratul sens al cuvantului. Adica:

Noi:

Ei:



Care sageti din pozele 2 si 3? pai asta e problema la pozele 2 si 3. ca n-au niste sageti care sa indice ce reprezinta magariile d-acolo din pozele postate de valib. ca in afara de palele turbinei capacele de la axele cu came si niste fise, nu mai stiu nimic.
ce-i balaria aia montata in varful turbinei?
ce-s chestiile alea p-acolo pe langa motor?
la ce duce toata cablaraia ? Pai motorul ala are ale 2 carburatoare dublucorp webber dcom 40 (daca nu ma insel) , toate cablaraia (necunoscuta), este sistemul pentru raliu, intrerupatorul ala amplasat in exteriorul masinii care intrerupe curentul pe masina, adica in caz de accidentare se poate intrerupe alimentarea cu curent a motorului si a sistemului electric din exteriorul masinii si intrerupatoarele din interior.

eu cam atat recunosc Suuper!! roll cage-ul pe masina trebuie neaparat omologat ?
daca da, cat costa aceasta omologare.
ce alte modificati se omologheaza pe masina pentru a putea participa la raliu? (in principiu este vb de raliuri de amatori,dar nu se exclud si celelalte raliuri )

ce alte modificari trebuiesc facute pe o masina ca sa poata participa la un raliu de amatori?
orice informatii in legatura cu modificarea masinilor pentru raliu si cu echipamente OBLIGATORII pentru o masina de raliu sunt binevenite,la fel ca si materialele .

va multumesc mult ! Nu a mai aflat nimeni nimic despre modificarile Oltciturilor de raliu??
Daca cineva stie ceva care era modificat la Oltcit... il rugam sa scrie aici! Cate putin de la fiecare poate o sa reusim sa descoperim tot sau aproape tot







Ca de obicei impresionant! Ceva descriptie scrisa, nimic?? pai motor 1300 comprimat, carburatoare de alfa romeo 33 (din alea orizontale), ventilator electric (in locul celui pe arbore), lipsa alternator, pompa de benzina electrica, rezervor benzina mic montat in masina, rollcage, bari de torsiune spate de oltcit CS, pe fata suspensie modificata (amortizoare in plus, posibil si alte smecherii dar inca nu am primit detalii suplimentare).


De unde **** a gasit ala bari de CS acolo la mada dracu' unde e el?? pai cica in afara de Oltcit Special, s-au exportat toate modelele de oltcit. Pe langa asta, SKF-u e supraincarcat bord, rezervor original... nasol... Sper sa se inspire Gabi de pe aici Pai regulamentul de coasta e mult mai permisiv ca cel de raliuri. Peste tot. La raliuri, mai ales la grupa N si A, nu prea poti sa dai jos tot ce vrei, plus ca asa cum ai trecuta masina in fisa de omologare, asa trebuie sa si arate. La coasta nu se supara nimeni daca ai o bucata de platic cu 3 ceasuri in loc de bord. deci :
trebuie roll cage-ul omologat?
rezervorul in interiorul masinii - la fel,trebuie omologat?

la ce grupe se poate participa cu o masina care nu este omologata pentru raliu,adica daca nu ai roll cage omologat si intrerupator in afara masinii ? Fara sisteme de siguranta omologate si valabile nu poti participa la raliuri, coasta sau rally sprint. cea mai permisiva e grupa H, dar nu din punct de vedere al echipamentelor de siguranta.
La noi in tara ai asa:

- campionat de raliuri: cea mai permisiva grupa e H, dar tot trebuie sa ai echipamente de siguranta omologate (cam 2000euro)
- campoinat de viteza in coasta: echipamente de siguranta obligatorii, dar nu la nivelul campionatului de raliuri (tot te duce cam 1000euro)
- campionat de rally sprint, un fel de raliu mai mic, echipamentele de securitate sunt obligatorii, ca la raliuri (deci tot circa 2000euro)
- campionat de accelerare (liniutze), aici nu iti trebuie obligatoriu nimic la partea de siguranta.

Rezervorul nu trebuie sa fie omologat daca il pastrezi pe cel original al masinii. si la VTM?

daca am masina radiata din circulatie se poate sa particip cu ea VTM ? Da, la campionatul de coasta sau la cel de VTM ( ecam greu de inteles cum la noi avem 2 organe care se ocupa de acelasi lucru ) poti participa si cu masini neimatriculate. Dar trebuie sa le cari neaparat pe platforma. cam aici ar fi problema. adica pot face o masina pt raliu si pot sa aleg :
-sa omologhez tot dupa ea si sa ma duc cu ea la competitii la volanul ei
-sa o radiez si sa o modific ,dar sa o folosesc doar a VTM si liniute pe aeroport si transportata cu platforma.

daca ma apuc de construit o astfel de masina,presimt ca ma dura ani de zile,pentru ca totul sa fie facut perfect. si cred ca o sa am timp sa ma hotarasc daca imi cumpar platforma sau sa fac omologari.
ma voi gandi serios la modificarile care vreau sa le aduc masinii si o sa postez aici, poate ma ajuti cristi_s sa imi spui cam ce trebuie omologat si ce nu.

intre timp strang bani pt un al doilea oltcit. si trebuie sa ma gandesc la modelul care il voi folosi. dupa acum as alege model 11 franta.
COSMIN* a scris:cam aici ar fi problema. adica pot face o masina pt raliu si pot sa aleg :
-sa omologhez tot dupa ea si sa ma duc cu ea la competitii la volanul ei


Stai ca nu inteleg, sa omologhezi unde. Ca aici sunt 2 chestii:

- omologare pentru circulatie (la R.A.R.)
- omologare pentru competitii (la FRAS).

Daca vrei sa prepari o masina de raliu, pe baza fisei tehnice de la FRAS, se face inmatricularea ca masina de raliu la R.A.R. Asa ca nu vad unde e problema daca ai o masina deja inmatriculata. Daca masina e de strada si nu e inmatriculata in Romania si vrei sa o aduci sa o faci masina de curse, atunci e de preferat coasta, ca nu trebuie sa fie inmatriculata nicaieri. omologare pentru competitii (la FRAS). asta as vrea sa fie omologarea. dar masina sa poata circula si pe strada cu modificarile aduse pentru raliu.

modificari grave nu vreau sa fie aduse asupra masinii...o sa fac o lista cam cum ar trebui sa fie configuratia masinii.

vad ca te pricepi nu gluma la treaba cu raliurile si sper ca poate ma vei ajuta cu ceva sfaturi Odata ce masina primeste fisa tehnica de la F.R.A.S. si este inmatriculata in Romania (ar putea fi inmatriculata si in alta tara, dar e mai complicat cu verificarile tehnice, hartiile masinii, etc), cei de la R.A.R. iti inmatriculeaza masina ca masina de raliu, de aici ai ceva avantaje (poti circula cu ea ca atare pe drumurile publice, politia nu iti poate face nimic ca baraie, etc.), dar si dezavantaje, I.T.P nu se poate face decat la R.A.R., tre sa platesti niste bani pentru a se elibera toate hartiile, atat la FRAS, cat si la R.A.R, alergatura, etc. Daca te pot ajuta cu ceva, cu cea mai mare placere. Si io am o masina de raliu in posesie . MM 12 SKF http://www.dropshots.com/mm87dga#


Acuma incep sa o fac . am multe planburi sper sa fac ceva calumea din ea.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 2 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community