Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltciturile de Raliuri
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am tot cautat pe net...despre acest subiect...dar...cam....

cine ce stie?
hai lume...stiu ca stiti!

cate au fost? care au fost? ce s-au intamplat cu ele? alea alea...stiti voi...tot ce se poate despre ele...
poze am gasit doar cateva....foarte putine din pacate:( Cred ca toate participa in secret la REMAT Racing . nu cred...
de 1 bucata stiu ca era de vanzare pe net
1 bucata e inchisa printr'un depozit in craiova...iar cei care doreau sa il scoata de acolo, sa il cumpere....nu pot din cauza actelor...
si 1 bucata parca e 05 PMD'ul....
Una bucata e la noi... isi indeplineste sarcina cu succes Anu asta a inlocuit oltcitul meu la tehnico aplicative. Are nevoie de niste afectiune dar va astepta pana la primavara ca acu e frig



Provenienta nu mi-o cereti... Am auzit prea multe versiuni, din mai multe surse de incredere si nu stiu care e adevarata, sau daca toate in ce succesiune. Decat sa va induc in eroare mai bine spun ca nu stiu e cel care era de vanzare pe net, nu? Da, era de vanzare pe net. In perioada aia s-a scris una alta despre el pe forum pe undeva. iar acum...cine e proprietarul? E coforumist dar nu prea are timp sa activeze pe aici. burns e userul lui. http://www.youtube.com/watch?v=sGoKEOGYiGs&mode=related&search=
bogdanlascu a scris:http://www.youtube.com/watch?v=sGoKEOGYiGs&mode=related&search=


da bogdane...'tanarul echipaj Oltcit...'
Valib, de-a lungul timpului au fost multe echopaje care au folosit Oltcituri. Cea mai importanta a fost insa echipa de uzina Oltcit Racing Team (chiar asa s-a numit si pe vremea lui Ceausescu). Echipa a fost multipla campioana nationala in Romania (87, 88, in 90 au pierdut la masa verde titlul pentru ca echipajul Duval/Nemes a fost descalificat dintr-un ralöiu pe care il castigase din cauza ca cutia de viteze de pe masina nu corespundea cu cea din fisa de omologare, fiind o cutie de strada, cea din fisa defectandu-se) si au participat si la raliuri internationale. Principalii piloti au fost Constantin Duval / Gheorghe Nemes (campioni nationali), Petre Cojocaru (campion national) si Nistor Duval (frate cu Constantin Duval), care inca mai participa in CRR cu Citroen Saxo. Poze cu Oltciturile de uzina:
http://www.autooltenia.ro/1.html
http://www.autooltenia.ro/2.html
http://www.autooltenia.ro/7.html
http://www.autooltenia.ro/6.html
Desi masinile nu arata ca au modificari majore la exterior, au foarte multe modificari la partea mecanica comparativ cu masinile de strada.
Au fost multe echipaje private care au folosit Oltcituri, pe vremuri au existat campionate judetene de raliuri si cam toate serviceurile importante participau. A existat chiar si un Oltcit cu motor central (plasat in spatele scaunelor pilotilor, dupa modelul masinilor de Grupa B) de Dacie , masina care s-a numit Olda Despre asta nu mai stiu alte amanunte. Ar fi multe de scris, am ceva poze, dar trebuie sa le caut. Frumoase poze...
Bre, ce marfa arata gentile alea originale de Axel pe 13.5. Stiu un set de vanzare cu tot cu gume...mai ca m-as baga la ele Alte informatii despre Oltciturile de uzina si pilotii lor: http://autorally.ro/forum/viewtopic.php?t=527&postdays=0&postorder=asc&start=15

Din pacate prea multe informatii despre Oltciturile de raliu nu exista, din mai multe cauze. In primul rand Dacia a fost si este mai populara, in consecinta mult mai multa lume a alergat cu Dacii. Insa cei de pe Oltcituri merita laude muuult mai mari decat cei care preparau Dacii, deoarece, dupa umila mea parere, pe vremea aia era mult mai usor de modificat o Dcaie decat un Oltcit, deoarece legaturile cu Renault si modelele lor de competitie era mult ami usoara (exista Renault 12 Gordini de 130 CP din 1300 cmc, de la care se puteau foarte usor inspira atat cu idei cat si cu piese, pe cand la Oltcit aproape totul era modificarea subansablurilor existente in productia de serie). Am sa mai caut ceva date si poze despre masinile de curse de la Oltcit.
L.E: http://www.geocities.com/valibrad/bestcars.htm interesant...
deci culoarea rosie am nimerit-o.... sa vedem restul

hai cristi...stiu ca mai stii! Din pacate informatiile sunt extraordinar de putine. La vremea respectiva cam tot ce se facea nu prea se prezenta publicului si nu existau mijloacele de informare de acum. Eu tot ce stiu, stiu de pe internet si din putinele reviste pe care le mai am de pe vremea aceea. Vremea aia e totusi parca altceva decat acum, cand pilotii care au bani (nu neaparat si talent ) cumpara masini gata preparate si se dau cu ele. Atunci participarea la un raliu era doar etapa finala si cea mai simpla. In primul rand era prepararea masinii. Si ce puteai sa prepari decat Dacia, Oltcit, Aro sau ceva rusesc. Mai erau si putinele masini aduse de dincolo Renault 8 Gordini, Renault 12 Gordini sau BMW 2002. Oricum ar fi, pe atunci prima talentul preparatorilor si talentul pilotilor. Ca dovada, raman in amintire Dacia 1410 Turbo a lui Nicu Grigoras (despre care se stie foarte putin din cauza ca omul a emigrat in Germania, unde a si murit daca nu ma insel in 1999) sau performantele lui Ludovic Balint mai degraba decat cursele de la ora actuala. Si asta in ciuda faptului ca la ora actuala mass media ar trebuiu (dar nu o face ) sa promoveze mult mai usor motorsportul autohton.
L.E. http://www.citroenet.org.uk/sport/oltcit-sport.html ...nu merge linku... Connection to server www.citroenet.org.uk failed (The server is not responding.)

dupa-masa mergea
sper sa isi revina
valib a scris:Connection to server www.citroenet.org.uk failed (The server is not responding.)

dupa-masa mergea
sper sa isi revina

Si-a revenit. oltciturile astea de raliu...aveau omologari la modificarile facute? daca da...erau valabile doar pentru raliuri?(mai sunt valabile?)
in ce constau?
valib a scris:oltciturile astea de raliu...aveau omologari la modificarile facute?

Evident ca aveau omologare. Cea de grupa N mai este valabila pana anul viitor daca nu ma insel.
Erau atat masini de grupa N, cat si de A. Despre ce inseamna grupele astea, cauta la "Coltul pasionatilor de raliuri", ca acolo am dat mai demult o definitie cat de cat detaliata a fiecarei grupe in parte.
Fiecare exemplar de masina de raliu omologata trebuie sa aiba o fisa de omologare, in care sunt trecute toate modificarile facute de producatorul respectivului exemplar al masinii. Orice abatere de la aceasta fisa duce la exculderea echipajului din concurs. Cum am spus mai sus Constantin Duval /Gheorghe Nemes au pierdut un campionat (1990) din cauza ca pe masina lor de grupa A aveau cutie de viteze de strada, in locul cutiei cu care fusese omologat Oltcitul lor (diferea raportul transmisiei finale, asa numitul "grup conic"). si...cat costa aprox. sa obtii omologarea unei masine de raliu...?(pe cati ani se face). Daca omologarea expira...nu se poate prelungi?
pentru raliurile organizate de ACR, si altele...in afara celor nationale....ai nevoie de omologare?

Dupa expirarea omologarii, sau la masinile cu modificari neomologate (gen Aro cu motor Cosworth sau Toyota, trabant cu motor de Opel Astra, Dacia Turbo, etc.) exista Grupa H, unde te poti da cu absolut orice. Despre competitiile organizate de ACR nu stiu mai nimic, ca ACR isi cam da duhul in motorsportul romanesc (nu ca ailalti ar fi mai breji ).
Omologarea s-a facut de catre fabrica, dar a expirat intre timp, ca aia se face pe 5 sau 10 ani, dupa care se poate prelungi daca prezinta interes. Ca preparator de masina de raliu, tot ce trebuie sa faci este sa te incadrezi in prevederile fisei de omologare si in prevederile regulamentului tehnic FIA si al Federatiei tarii respective (FRAS in cazul tarii noastre, de vreo 2 ani tumultuosi). Regulamentul tehnic prevede detaliat conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca absolut orice piesa de pe masina (inclusiv aparatorile de noroi ), evident in anumite limite ce trebuie respectate. Dupa ce se prepara masina conform cu specificatiile tehnice ale regulamentului, se face o cerere la federatia respectiva pentru eliberarea fisei tehnice a masinii. Chiar daca masina este de Grupa H, tot are nevoie de o fisa tehnica pentru a putea concura, deoarece sunt echipamente care trebuie sa fie omologate fara de care nici o masina nu poate concura (scaune, centuri de siguranta, extinctoare, intreupatoare generale, etc.) Domle, cate stie asta... e bine ca stie...
pacat ca nu se stie mai mult..
asta sa fie Olgutza?








e urata...cel putin din punctul meu de vedere.
ca performante...pe unde se situa? saraca olgutza, e cam lovita, dar mie-mi place.
mai ales ideea cu motorul in spate, imi place chiar foarte mult! Olda asta se pare ca e inmatriculata cu numere noi, deci cineva a omologat modificarea asta. Interesant.
Totusi, parerea mea, mai bine ii puneau un motor de Golf pe ea, sau motorul de la Renault 5 maxi parca, acela care vine montat central. Mi se pare cam nesigura montarea motorului in pozitia asta, mai ales ca partea din spate a cutiei este chiar pana sub bara masinii.


Offtopic (da` nu ma pot abtine), mie nu au vrut sa imi dea ITPul ca nu aveam bancheta in spate.. vali, frumoasa "ciudatenie". chiar frumoasa. si de ce ti se pare urata?? e o masina de tavaleala. decupaturile ptr proiectoare cred ca te sperie.
cum impinge? are idee cineva ce motor e acolo?
pupa a scris:
cum impinge? are idee cineva ce motor e acolo?


scrie mai sus. e de dacie



poate sa imi spuna si mie cineva ce sunt chestiile alea din spate? alea incercuite cu rosu aha... nu am vazut unde zice ca e de dacie, de aia am intrebat. pacat ca s-au chinuit atata si au pus doar un motor de dacie. eu cred ca se puteau intinde si sa puna un motor puternic(in limita banilor si a bunului simt, desigur)
alea 2 sunt evacuarile...
pupa a scris:vali, frumoasa "ciudatenie". chiar frumoasa. si de ce ti se pare urata?? e o masina de tavaleala. decupaturile ptr proiectoare cred ca te sperie.
cum impinge? are idee cineva ce motor e acolo?


cand vad fata masinii...ma trec frigurile
cand vad motorul ala...deja incep sa fac infarct...(si nu din cauza ca e motor de dacie)
...

performante...performante...???
valib a scris:cand vad fata masinii...ma trec frigurile

hahahaha... bre, nu uita, scopul scuza mijloacele. puteau sa ii puna pe plafon, in bara fata...
dar nu capota...nuuuu....nuuuuuuuu

sub capotă mai exzistă ceva ? sau simplu spatiu de depozitare? hai, bre, cum sa nu mai existe?
mai exista motorul original de oltsit O mica corectie: Olda a fost o incercare de mitocoseala ceausista atunci cand s-a constatat ca Industria Orizontala Romana nu a "putut" sa omologheze (la Citroen - care avea tot interesul sa ne vanda piese) o mare parte din reperele de Oltcit.
Atnci, pt ca Citroenul ne livra piesele de prima montare la pret de piese de schimb (curve nenorocite!), s-a incercat, la disperare, adaptarea platformei mecanice de dacia (motor,cutie, transmisie), punti fata si spate) S-au facut cateva prototipuri pt incercari dupa care s-a renuntat la gugumanie.
Cat despre masina din poze, cred ca este "manufactura" pe o caroserie care a apartinut uneia din masinile pe care a alergat Nea' Petrica Cojocaru la un Raliu al Zapezii (cel putin capota si masca de fata unde, in original, erau doua proiectoare babane). Eu unul nu-mi aduc aminte ca aceasta "manufactura" sa se fi facut in fabrica. Oricum, ce se vede in spate sunt ranforsarile pt prinderea cutiei de viteze. Din cate stiu eu Olda din anii '80 nu a fost facuta la Craiova, ci de unii de la un service din Arges. La masina asta din poze radiatorul e de Mercedes W123 (Cobra) 100% (ca si jantele de altfel). deci e posibil ca motorul si transmisia sa nu fie de Dacie, ci de Cobra. Oricum s-au inspirat la greu de la masinile de Grupa B din anii '80 care aveau motor central (Peugeot 205 Turbo 16, Ford RS 200, etc.). Cea mai buna amplasare din punct de vedere a distribuirii maselor. Oricum asta banuiesc ca nu e tractiune integrala. nimeni nu mai are nimic?

nu stie careva ce combinatii s-au facut pentru cutiile de viteze?
hai nu mai tineti in voi.... Poate Sensey ne povesteste cate ceva si despre Petre Cojocaru. Ar fi interesanta o reinprospatare a istoriei despre Petre Cojocaru..sunt multi pasionati care nu stiu , si ar fi bine sa afle si ei. Masina care am cumparat-o a fost a unui doctor care a cumparat masina de la Cojocaru a fost ultimu an in care a participat Oltcitu la raliu in 93 parca din pacate masina a fost condusa de mai multe persoane pe care nu vreau sa le jignesc si si-au batut joc de ea.Masina are modificari la suspensie mai mult decat la motor dar despre asta intr-un topic separat. Preluate de pe www.oltcit.freeweb.hu








In randul 2, masina din stanga e a lui Petre Cojocaru si in dreapta Costi Duval /Gh Nemes in Raliul Sibiului in 1987 (sau 88 ca nu mai sunt sigurŽ ) pe PS Santa daca nu ma insel. Sa ma bati si nu stiu pe cine a avut Petre Cojocaru drept copilot. Poate stie cineva. nu are nimeni o arhiva personala mai bogata?
hai domle...ca eu unul sunt tare interesat.... Mey, stii care e buba? Prezenta echipei de raliuri Oltcit a fost destul de discreta in presa. Ei s-au aflat la lupta cu Dacia Pitesti cativa ani, dar echipa Dacia a fost mult mai mediatizata in presa vremii, acea echipa fiind si mai mare, cu piloti valorosi, plus ca era "producatorul national". Oltcitistii au venit, au invins tot, s-au desfiintat. A fost o aparitie meteorica, comparativ cu echipa uzinei Dacia.
Multe date nu o sa gasesti. intra pe forumul www.autorally.ro si da o cautare dupa "oltcit" si "olcit" ( ) si o sa gasesti ceva informatii. Din pacate eu nu am la dispozitie decat un almanah auto din 1988 in care se vorbeste de RAliul Sibiului si de alte cateva competitii auto in carte sunt prezente Oltcituri.
Mai incearca pe www.alexandrufilip.ro unde o sa gasesti ceva poze din arhiva personala a lui Gheorghe Nemes (acttualul copilot al lui Alex Filip) in care sunt prezente Oltciturile de raliu. merci cristi!

o sa editez cu o gramada de poze...caci am gasit material 'proaspat'
Pe situl lui Alex Filip sunt destule poze cu Oltciturile de raliu. Plus ceva Dacii. vazut, salvat....
cand ai timp..as fi curios pe almanahul ala...Se poate scana daca te rog?

Din arhiva personala a d-l Gheorghe Nemes:


Baia Mare, 1988


Baia Mare, 1989


Brasov, 1988


Bucovina, 1988


Bulgaria, 1987


Bulgaria, 1989


Raliul Bucovinei, 1988


Raliul Olteniei, 1991


Raliul Zapezii, 1991 Mey scrie si anii si raliul dedesubt, ca sunt trecute acolo. Am sa incerc sa scanez paginile, dar mare lucru nu ai sa vezi. E poza aia cu echipajul C. Duval / Gh. Nemes (toata stima), plus alte echipaje, si cam atat, in rest text cu descrierea evenimentului. Si am constat ca printre participanti au fost si niste neamuri de-ale lui taica-miu, daca nu ma insel (pe Oltcit , dar li s-a rupt un culbutor).
Ai ratat o poza:

Bulgaria 1988:
merci pt corectat:)
am modificat, sa scrie dedesupt ce raliu era.

Nu conteaza ca nu vad mare lucru...important e sa FIE:)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community