Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltciturile de Raliuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
mm87dgabi : imi poti spune ce omologari ai pe masina ? OMOLOGARE INDIVIDUALA PENTRU CIRCULATIE:
Vehicul avind datele prezentate in tabelul A corespunde reglementarilor privind admiterea in circulatie pe drumurile publice.


modificare ce nu afecteaza performantele si caracteristicile de folosire ale vechiculului. NR. IDENTIFICARE POANSONAT LA R.A.R
SERIE MOTOR REATRIBUITA SI POANSONATA LA R.A.R


Cam ata este im plus scris in carte de cat la alte masini. Am vazut ca Citroen GS/GSA a alergat cu motoarele de 1222 cmc in cea mai mare parte... deasemenea, nici o informatie despre modificari Defapt cred ca era vorba de motoare de 1222 cmc Aaa da, mii de scuze direct din cehia...pentru toti admiratori:

Navigand pe meleagurile Dacia, am gasit:

Dumitru Cristian a scris:Navigand pe meleagurile Dacia, am gasit:



Poza e de la Resita, cred ca din anul 1986 si e de pe strada Sportului, cea pe care stau eu. Se vede si sala sportului de pe aceeiasi strada. Era unu cu Oltcitul, Cojocaru il chema, care era renumit pt. felul in care se urca pe trotuare ca sa taie curbele. Multumim Dragos! Bine ai venit pe forum! Daca ai mai multe informatii, poze te rugam sa le impartasesti cu noi! http://www.citroen.mb.ca/citroenet/sport/oltcit-sport.html
in caz ca nu s-a mai pus acest link Secrete de raliu contemporan, volumul 2 - Cehia














Mai sti site-ul de pe care ai luat pozele? le primesc direct de la proprietarul masinii cat m-ar ajuta cateva sfaturi privind un roll cage. dimensiuni, schite... http://www.fia.com/resources/documents/994546964__AppJ_Art_253.pdf
Lectura placuta.

Cusca cel mai bine se face pe masina, cu cotele mai greu, s-ar putea sa nu iasa din prima. Si eu m-am gandit sa-mi fac un roll cage, dar nu sunt convins daca da sau nu,de facut am cine sa-mi faca,imi trebuie doar dimensiunile si tevile
Ps:O poza cu asa ceva
Desi aparent sunt niste tevi sudate, e destul de complicat de facut. Acum depinde si pentru ce il faci. Daca il faci pentru tine, pe o masina de strada, merge si mai simplut, sau extrem de simplut (cum e ala din poza). Daca il faci pentru curse si iti trebuie omologare, atunci treburile se complica enorm.
Partea cea mai importanta la o cusca este insa materialul. Nu merge facuta din orice teava de gaz gasita prin curte la magazinul de constructii. Plus sudurile si indoirile (mai ales indoirile, care nu trebuie sa aiba cute sau fisuri, ca atunci degeaba l-ai facut).
Razwan a scris:Si eu m-am gandit sa-mi fac un roll cage, dar nu sunt convins daca da sau nu,de facut am cine sa-mi faca,imi trebuie doar dimensiunile si tevile
Ps:O poza cu asa ceva



Acest roll-cage este facut de pui de drac la Iasi, am sa il intreb daca mai are schitzele, de pe care a fost construit.



cu respect,
Gheko. din cate am vorbit eu cu el nu e facut dupa schite, ci "dupa masina" cu probe la fiecare indoitura. in curand, sper sa pot prezenta un oltcit facut pentru raliu, in RO...


saptamana asta ii termin comprimatu` si admisiile
valib a scris:in curand, sper sa pot prezenta un oltcit facut pentru raliu, in RO...


saptamana asta ii termin comprimatu` si admisiile


valib a scris:in curand, sper sa pot prezenta un oltcit facut pentru raliu, in RO...


saptamana asta ii termin comprimatu` si admisiile

Sa nu zici ca ZZZ e victima nup...
zzz e cu turbo...

un alt oltcit... Vremuri apuse.....






valib a scris:in curand, sper sa pot prezenta un oltcit facut pentru raliu, in RO...

E gata sau mai e de lucru? mai e de lucru cu gramada...
motorul e in rodaj, actualmente avand pe la 500km...
e comprimat in draci...prin incercari.
Cand se incinge tare, incepe sa se auda cum ating pistoanele in chiulase, iar.
Dar asa ramane...ca nu 'bate' decat foarte usor.

urmeaza cusca de protectie, si alte echipamente specifice pentru rally...asta pana la craciun.

momentan incerc sa 'gandesc' un rezervor custom mic...dar nu sunt inca decis cati litri sa aibe.

poze...o sa pun cand o sa am.... Dupa cati KM se incalzeste motorisca??
In '97 (prin amabilitatea unui cunoscut de-al meu ,fost vicecampion national la VTM)eu am mers pentru putin timp(cateva sute de m) cu un oltcit de curse ce a aprtinut uzinei din Craiova.Masina era visinie numarul nu-lmai tin minte tot 5-DJ- 57...,sau asemanator.Avea un autocolat diagonal SONAX.Bestie nu alta! Totusi cu motorul de pe ea facea fata la o cursa de VTM destul de lunga cca 20-30 km la turatii infernale.Dealul Bujorascu ,sau Ranca.Nu m-au lasat sa ma uit sub capota, cu toate ca eram tanar ,fara experienta(aveam 20 ani) si nu stiam prea multe,insa eram mandru posesor de oltcit.
Motorul in sine cred ca nu era foarte modificat(pt ca nu ar fi tinut atat).Poate doar admisie, evacuare(sigur),carburatia de asemenea,cv(se puneau la VTM numai de special).
Cineva a incercat dupa modelul Craiovenilor(regii VTM-ului din acea perioada) sa modifice un oltcit,l-a reusit(motor comprimat,chiuloase de 1100,de 1222,de 1300,carburi de alfa-dellorto, )mergea chiar foarte bine,dar nu termina nici o cursa.Ba i se rotea comada pompei de ulei si cala motorul,ba crapa un piston sau se lipea de cilindru,ba se rupea vreun ax cu came,ba se rupea vreo biela si pistoanele scoteau capul afara,ba se reteza ambielajul si zbura volanta prin carcasa, intr-un cuvant numai probleme.
Cert este ca fara un proiect studiat temeinic si incercari de durata nu poti face un motor durabil.Azi am vb cu cineva de la craiova care a pus si el turbina(priceput omul) si a zis ca nu merge in forta decat 10 km dupa care se incinta uleiul la peste 120 gr si se aprinde martorul.
Iar cu oltcitul nu mai poti participa la vreun raliu ca rad toti de tine, am patit si eu la o cursa de indemanare,(radeau toti de oltcit, si-mi ziceau "cu asta vrei ma sa participi?"- asta e mentalitatea romanului) si nu poti concura cu masini cu MUUULT mai putenice care sunt la aceeasi grupa.
Este totusi o onoare pentru noi IMPATIMITII oltcitului sa ne tot modificam oltcit-urile, atat cat or mai tine tablele
robertino a scris:
Cert este ca fara un proiect studiat temeinic si incercari de durata nu poti face un motor durabil.


Pai nu prea trebuie sa fie durabil, ca atunci nu e bun. Vorba lui Enzo Ferrari: cea mai buna masina de curse e aia care crapa dupa ce a trecut linia de finish si a castigat.
robertino a scris:Iar cu oltcitul nu mai poti participa la vreun raliu ca rad toti de tine

Diferenta e ca ei rad de pe margine. Si mai depinde si unde participi. Corect ce spui tu si ce a spus Enzo.Insa masina TREBUIE SA REZISTE pe toata distanta cursei!!
Plus ca participi pana la clasa 1600-1800 cmc ,cu masini normal aspirate care au mult peste 100-120cp.De turbo nu poate fi vorba ,ca toate care au turbo participa la aceeasi clasa si nici acolo nu prea ai ce cauta.
Este frumos insa la un semafor, la vreo cursa legala-ilegala ,unde nimeni nu da doi bani pe oltcit.Dar aici distractia se plateste cu bani din buzunar,NU EXISTA sponsori!!
A trecut vremea curselor de raliu pentru oltcit,atunci cand nu concura decat cu dacia,lada,skoda si altele din fostul bloc comunist.La urma urmei cat sa scoti dintr-un motor de 1299 cmc.
robertino a scris:
Iar cu oltcitul nu mai poti participa la vreun raliu ca rad toti de tine, am patit si eu la o cursa de indemanare,(radeau toti de oltcit, si-mi ziceau "cu asta vrei ma sa participi?"- asta e mentalitatea romanului) si nu poti concura cu masini cu MUUULT mai putenice care sunt la aceeasi grupa.


Adversarii tin minte rezultatele anterioare si nu rad, iti garantez Iar spectatorii la fel... unii te tin minte si tac, altii o sa taca la finish cand se "striga" timpul

Am mai auzit si eu comentarii din public... sincer putin imi pasa, tot ei raman surprinsi la sfarsit si ei nu concureaza nici macar cu bicicleta... so...

Mai ales la probele de indemanare, chestia cu masini mai puternice, e tare relativa Am batut Impreza si am fost batut de Hilux... Am terminat si pe 4 (din 30 la indemanare), am fost si pe locu 15 Am ajuns la concluzia ca suprafata e sfanta si face diferenta... Hai ca intru in detalii gata Am facut si eu locu' 1 cu oltcitu.a fost frumos ..candva..La indemanare te face unul cu un tico, nu-ti trebuie putere , ce faci la Vtm?
robertino a scris:ce faci la Vtm?


Aici prefer sa ma abtin, deoarece nici nu am incercat niciodata As vrea eu dar... conditiile nu-mi sunt propice. Cei interesati stiu ce implica Oricum e cu total alta poveste, alt nivel de pregatire din toate punctele de vedere, depinde in ce grupa vrei (in functie de posibilitati sai imposibilitati mai mult sau mai putin tehnice ) Ar fi mult de discutat pe tema asta si recunosc, nu cunosc destule cat sa ma bag in niciun detaliu din domeniu

Evident la orice intrecere/concurs/raliu sau ce vrei, urmaresti cea mai inalta treapta al podiumului, altfel stai acasa. Treaba din nou relativa pentru ca in felu asta 95% din toti pilotii din lume ar fi doar telespectatori probabil Fiecare face cat poate si putin peste in conditiile care le are. Se dovedeste ca totusi e mai important sa participi decat sa fi neaparat primul.

PS: Chestia cu tico e discutabila din nou

PPS: Urmaresc cu ciuda zecile de competitii din jurul tarii noastre.... HU, RU, CH... etc unde alearga aia supermisto de la Trabant, Skoda antice, Lada antice, Fiat-uri antice pana la Lancer EVO, Impreza WRX, se distreaza de minune, cu totii fac show si e beton beton. Au mentalitatea aia ca ori la bal, ori la spital Aici nu poti participa cu ceea ce vrei. Daca doresc sa particip, sunt nevoit sa am un buget de minim 100.000ioro pe an, altfel sunt fiu' ploii si rad altii de mine. E O PORCARIE! Habar nu avem ce e ala sport... ce mai automobilism? Nu avem cultura necesara pentru asa ceva si nu o mai prindem nici pe departe
robertino a scris:La indemanare te face unul cu un tico, nu-ti trebuie putere , ce faci la Vtm?


Pai daca te uiti ce masini participa in campionatul national de viteza in coasta, un Oltcit isi poate gasi locul. Avand in vedere ca participarea nu e pentru performanta, ci din placere (din pacate la noi foarte putini oameni chiar castiga bani din motorsport). Iar la noi, la clasa H1, unde s-ar incadra un Oltcit 12 TRS aspirat, nu prea e batalie in campionatul national de viteza in coasta. Cu turbo, daca se aplica coeficientul FIA de 1,7, s-ar incadra la H4, sau H5 (daca nu se face grupa H4), unde e macel.

P.S: Hofuleee, treci ma la treaba si lasa forumul. Iote un punct de vedere optimist (de cunoscator pe deasupra )

Bueeei Cristi tu comentezi? Iara nu iti dau aia de lucru? Hai gata ca aici ti-ai facut norma pe azi (Ai si tu niste shefi "injineri" de pe alt topic care te tin in priza de minune ) Hai sa va mai zic o istorioara:
Un prieten de-al meu ,pilot cu atestat FRAS, vroia sa-si faca un oltcit de curse.Vine si-mi zice sa-facem amadoi.OK ii zic.Am inceput sa strangem fierotanii pentru bolid ,cam tot ce ne trebuia,piese noi ,mai vechi,Am facut motorul,suspensia, i-am montat cv scurta ,modificata(am facut alt tren fix la sibiu),l-am taiat ,l-am usurat,un singur scaun la sofer,rollcage(nu l-am mai montat), tot ce am crezut noi de cuviinta.
Pana la urma omul si-a cumparat un Fiat abarth original,cutie viteze secventiala,motor de 2000,fara turbo, are 200cp si a vandut oltcit-ul.
Cu fiatul sigur o sa aiba un cuvant greu la curse.Il modifica si pe acela,axe came supape,pistoane forjate etc.,cam la 250-300cp.
Pentru saracul oltcit nici nu ai de unde sa cumperi piese pentru curse , ca sa modifici motorul sau suspensia, pentru ca de-abia fac piese de schimb stock (cat or mai face)!!Acum, cateva curiozitati:
Stiati ca ambielajul facut pentru curse, nu e la fel cu cel de fabrica??Culbutorii au sinterizate pe talpa pulberi vidia?La fel axele cu came?
Se monteaza in evacuare o turbina Henri Coanda??Volanta nu este turnata din fonta si este un aliaj de aluminiu?Secrete nespuse.
Plus multe altele....
robertino a scris:
Stiati ca ambielajul facut pentru curse, nu e la fel cu cel de fabrica??....


Aia e valabil pentru orice masina preparata de curse pentru Grupa A, B sau H.

Pana la urma e alegerea fiecaruia cu ce se da, problema e ca la noi un prea se exploateaza deloc potentialul maxim al materialului de concurs. io vreau cu oltcit...si cu oltcit o sa ma dau, pana pot sa ma dau.
daca imi ofera cineva vre-un subaru...il accept


la vtm nu prea iti trebuie volanta usurata, caci te cam incurca la urcari Bun, acum ca am stabilit cum e cu entuziasmul, prevad in campionatul de raliuri o cupa Oltcit, similara cu Cupa Logan. Daca stau sa ma gandesc, nu trebuie decat minim 5 masini. Ce ziceti, ne bagam?
Vali, sa stii ca daca stai sa analizezi, nimeni nu prea "si-a facut mana" pe masini puternice din prima. Pana la urma abordarea traselor si scos maxim de posbilitati se invata pe o masina mai slaba, ca e mai usor sa ii atingi limitele. O masina care te trage dupa ea, nu prea foloseste unuia care invata. Asa ca, impreza si Evo, deocamdata pas. noroc de voi ca imi umflu pieptul cu aer mult sa-mi iau avant de a termina olteanu' o sa fie o placere sa ne vedem la raliul iasi-ului Daca tot e vorba de raliuri dati-mi voie sa ma bag si eu ca musca in lapte in discutie. In tarile din jurul nostru alearga o gramada de masini vechi fara nici o problema (Lada, Skoda, Trabant). Din pacate la noi e mentalitatea asta nenorocita de tigan care zice ca tre' sa ai bani, valoare ca sa apari oriunde, inclusiv la curse. In tarile vestice iarasi, daca te uiti, o sa vezi o multime de masini de prin anii 80. Dar na, romanul e mai destep decat restul, are "valoare"... Sper sa nu fiu acuzat de rasism, da azi is pornit rau...
La noi ar trebui fie cel putin 30-40 de masini "antice", dar care sa arunce pistoane prin capota, in locul multor masini scumpe care merg incetinel ca nu-i buget.
Daca tot ne apucam de masini de curse, eu zic in felul urmator (sfat de la unul care vrea sa faca si el si a intors problema pe toate partile, inclusiv cumpararea unei masini gata preparate): incepeti cu caroseria si cu partea de siguranta. Un bun amic spunea ca acolo te primesc si cu motor de 65 de cai fumegand, dar in nici un caz fara echipamentele de siguranta omologate FIA. Echipamente care costa in jur de 2000 de euro . Studiati bine rollbarul, siguranta e cel mai important lucru. Cu viata ta nu te joci. Calitatea tevii din care e facut iarasi e foarte importanta, felul in care se indoaie teava, felul in care e sudata etc etc. Cristi sta cel mai bine la capitolul asta, nu ezitati sa-i sariti in cap .
Abia dupa ce astea-s rezolvate se poate vorbi de motoare, cutii, suspensii, evacuari.
Hai sa ne vedem cu bine la Iasi si povestim mai multe!

PS @ Robertino - mai ai rollbarul facut pentru amicul pilot ? da si tu ceva detalii despre el, cum l-ati facut, din ce, cum vroiati sa-l sudati de caroserie. Si daca poti sa ne zici si noua cum il cheama, unde s-a mai dat, a mai mers cu oltcit etc. Is curios pentru ca ma bucur ca mai sunt indivizi interesati de oltcit pentru curse. Da, ar fi buna cupa Oltcit cu numarul minim de masini.
Ai locul 5 asigurat. Treci la CV - castigator de 10 ori pe locul 5 la Rally - sectiunea Oltcit Challenge Cup. Poate iesi si pe podium daca mai sunt abandonuri. Poate ma inscriu si eu daca faceti voi primul pas.
Tu cu Subaru pe ce loc esti? Pe 14? Lasa- neeee, lasa-neeeeeee!!!!! Dacă se face Oltcit Challenge Cup, ma bag și eu
Știu că acum ceva ani s-a organizat un raliu al "amatorilor" cum s-ar zice, în care fiecare a venit cu mașina proprie și go go go (nu am reținut detalii privind măsurile de siguranță luate cu privire la mașina personală... ) Inca o poza, pusa la dispozitie pe un alt forum cu amabilitate de o persoana importanta din lumea raliurilor de la noi:



Oltcitul este al lui Petre Cojocaru, la o cursa pe circuit la Resita, prin '88. hihi era cu un tur inaintea daciei La vremea lor au fost masini tari lasa..ca nici cu fierul de calcat nu mie rusine... dupa cautari "disperate" pe net am mai gasit cateva poze cu oltcitul din Cehia. La stadiul asta as vrea sa imi aduc si eu trotineta ...

care mai are poze rog sa le puna aici


ia legatura cu vali...el stie mai multe despre om. ...valib... cadou de craciun, direct din Cehia...poze cu ceva interesant







































Swwwwweeetttt!!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community