Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B-17-YBO & B-18-YBO
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eeee... unii mai avem si toane Dar cei cu hartia aia lipita pe spate?L-ai scos la vanzare asta era surpriza?
armandot55 a scris:...hartia aia lipita pe spate?


O fi fost afishu' de la intalnirea nationala
armandot55 a scris:Dar cei cu hartia aia lipita pe spate?L-ai scos la vanzare asta era surpriza?

Pe hartia aia scrie "Vandut lui b28kft".
Madaline, nu da Hahaha. Hofy a ghicit, e afisul de la intalnirea nationala mai pupa, tu l-ai facut biturbo si noua nu vrei sa ne spui Ei na, de unde si pana unde? Pana una alta, turbina mea IHI a fost inlocuita cu o turbina minuscula MHI(danke Moroooo ). Da' parca aveam imensul Garrett pe masina, nu?

Vrei sa faci un bonsai oltenesc? eu am zis ca vrea sa monteze motorul de special la stergator si sa il faca turbo... dar voi batman, batman.... "Gemenii"
Mie-mi cam miroase a bi-turbo... Mai degraba turbo secvential. Nu stiu bre ce limbi straine vorbiti voi acolo, bi...secvential. Eu doar am pus o poza cu turbinili frumoaxe Da, ma, una mica si una mare, in tandreturi, asa. de fapt cred ca se va numi twin turbo... Hai ca deja va incurcati in denumiri... Dupa cum ziceam, it's just a pictureee! And your car it's just an Oltcit, right? Ca intotdeauna
pupa a scris:Nu stiu bre ce limbi straine vorbiti voi acolo, bi...secvential. Eu doar am pus o poza cu turbinili frumoaxe

Yeah... right... Eventual vrei sa cred ca tii 2 turbine in vitrina, pe post de bibelouri, eh?
Da' ce are? Eu cred ca una v-a sta sta de rezerva in portbagaj, alaturi de sarma si patent
Hai totusi sa asteptam minunatia in funciune si sub capota Nu mai dati bre cu presupusul. Turbina asta Mitsubishi am luat-o de la Moro. Mai exact, i-am dat pe ea o alta turbina, IHI-ul. Nu prea am ce face cu ea ca e mica. De altfel, de asta am si luat-o. E mica si amuzanta
Mai am inca 3 turbine in boxa. Daca fac poza cu toate 5 ce o sa mai ziceti? Ca fac penta-turbo? Cate o turbina pentru fiecare roata, a 5-a pentru rezerva... Hai ca prinde forma... Tipul de inseriere al turbinelor o sa-l discutam alta data, dar ca sa nu dam nastere unor discutii interminabile va spun de pe acum ca nu e bi, tri, twin samd

Tu nu esti nebun...esti tri nebun e terminata sau inca e in constructie? Ce ti-am zis eu tie mai Pupa ? .. Iti rup capul cand ne vedem ).. am stat si in ploaie .. tuica nu ai vrut sa bei cu mine )


Inca se lucreaza Se lucreaza cu drag, desi partea cea mai "complicata"(evacuarea) e cam gata.
Hai sa traim Morcolosh. Tuica am vreo 3 kile. Pofta sa ai Gata si evacuarea. Ma rog, e sudata electric in puncte, urmand ca poimaine sa ajunga pe mainile sudorului adevarat. Ma bucur ca am terminat cu tevile, dar si cu circuitul de alimentare cu ulei ptr turbine.
Tot azi am dus motorul pe bancul de lucru(danke Moro&Cosmin) pentru schimbul de chiulase si cateva alte verificari.
De miscat, ne miscam, dar cu totii asteptam nerabdatori primele teste.
Iaca si o pozna:
ma intreb ce ar spune motorasul ala daca ar putea grai
spor la lucru, is tare curios ce va iesi. Nu mai zice nimic micutul... inghite-n sec Interesant proiect bre nenea Da lumineaza-ne te rog un pic.

1. Te folosesti de configuratia "staged"?
2. Cum de nu poti "umfla" morisca asta relativ mica cu un turbo simplu mai mare sau 2 in paralel?
3. Ai coborat raportul de compresie atat de tare incat sa poata "inghiti" atata presiune? (ca va fi o presiune semnificativa acolo, cu un lag mai mare) ,,La inceput a fost cuvantul..."
Bravo nenea !!! Bi-turbo becomes reality on an Oltcit!!!!!!!!!! Hurahhhhhhhhhhhhh!!!
The great 18 YBO is back with new improvements and surprises!!!! Da' domnule Hofy... Ma bucur ca ti-am trezit interesul. Totusi, sa lamurim cateva lucruri.
Presiunea... In testele preliminare, motorul a inghitit fara probleme majore varfuri de 1.7 bar. Din pacate, presiunea asta a fost atinsa numai pe treptele superioare de viteza(in speta treapta 5). Daaaar, presiunea nu e totul. Scopul final nu e in niciun caz presiune nebuna, ci mult, mult aer adus in motor, cu un lag cat mai mic(lagul scade, nu creste!!). Iar viitorul sistem pe care sper sa-l testez in curand face un lucru absolut interesant, mai exact comprima aer deja comprimat. Facem orice ca sa inlocuim ALS ul. Buei, sistemul asta "in cascada" le-a reusit alora de la BMW, deci in mod cert ii va reusi lui Pupilaev.
Ca sa traducem ce a zis pupa, turbo mare face debit, turbo mic face presiune, motoretele scrasneste printre dinti, dar scoate calutzi aprigi catre cutia de viteze, care urla ca e prea scurta si vrea si autoblocant, ca sa puna roatili puterea la asfalt cum trebe. Eh, cutia o sa o schimb abia la urmatoarea masina de joaca, care sigur-sigur nu va avea vreo legatura prea stransa cu tovarasii "ingineri" francezi Madalin, ti-am mai iecsplicat cu cutia: interne de Fuego in carcasa 5 ro, merge PERFECT!! Si te pot ajuta. Fuego, R18, R25, toate sunt cat de cat la fel. Dar intra in carcasa de 5ro? Tiganii pe la cutie nu-mi trebuie. Ce e Renault trebuie sa ramana pe Renault Bre nea' Pupicu...da planetarele mai rezista? Bucuresti, vant puternic... planetarele rezista!
cristi_s a scris:Fuego, R18, R25, toate sunt cat de cat la fel. Dar intra in carcasa de 5ro?

Intra la fix. Trebuie facuta o modificare destul de banala "undeva" si voilla! Cutie de fuga.
gyorgyoda a scris:,, Bi-turbo becomes reality on an Oltcit!!!!!!!!!! Hurahhhhhhhhhhhhh!!!
The great 18 YBO is back with new improvements and surprises!!!!

ce face pupa se cheama twin turbo Care`i diferenta intre twin turbo si biturbo? Din ce am gasit pe net, biturbo prespune o turbina mai mica pentru turatii mici si una mai mare pt turatii mari si twin turbo inseamna 2 turbine identice care sa lucreze la fel... asa e? bi turbo: tubinele sunt in paralel, una pentru partea "dreapta" si una pt partea "stanga" a motorului, adica o turbina la 2 pistoane in cazul asta..
twin turbo: turbinele sunt in serie, o turbina mica care creeaza presiune repede si invarte urmatoare turbina care de obicei e maricica, si astfel se elimina lagul..

EDITARE: sa speram ca nu am gresit.....
bogdanlascu a scris:
gyorgyoda a scris:,, Bi-turbo becomes reality on an Oltcit!!!!!!!!!! Hurahhhhhhhhhhhhh!!!
The great 18 YBO is back with new improvements and surprises!!!!

ce face pupa se cheama twin turbo


Ha...deci tot eu am ghicit...
PS: Poate va ajung si eu din urma... nu e nici un twin. omu a spus ca e inseriere si aia e... nu o vad pe a doua identica pentru a lua in considerare partea de twin. presiunea bagata de prima turbina mica va merge in intake-ul cele mari, astfel aceasta va aspira aer deja sub presiune (intercoolat sau nu)problema majora fiind temperatura, nu va mai conta neaparat ca la iesirea celei de-a doua turbine va avea mult p0este 2 bar ci cantitatea de aer care va fi destul de mare...si fierbinte.

mult succes cu detonatiile

carbu de r5 e depasit pe o eficienta volumetrica a motorului de 1,4 l cam pe la 1,2 bar la aprox 300m. cub/sec aer intercoolat, deci va trebui ori sa te gandesti pe viitor la injectie cu 1 sau 2 injectoare per cilindru comandate de standalone sau eventual mai pui un injector comandat electric in carb sa declanseze la boost altfel vei merge sarac sigur sigur.

sistemul asta a fost folosit de niste baieti acum vreo 50-60 de ani si au socs din motor de 90 de cai vreo 1000...acuma depinde si de resurse si reglaj si fonduri si mai multe, potential e...eu ma gandesc ca prima problema ce va aparea daca nu se topesc pistoane sau stramba biele va fi cu prezoanele de chiulasa care sunt prea moi la oxid. Oricum frumoasa treaba si respect pt ambitie... baga mare

ia in calcul si o injectie de metanol-apa, e ieftina, simpla si face minuni. Injectia de metanol este asta si este montata de foarte mult timp pe masina





iar problemele detonatiilor au fost rezolvate cu care de asemenea sunt montate de foarte multa vreme pe masina injectia e teava, nu stiam de ea ca nu sunt la curent cu tot ce a facut, MSD e cam frectie, la peste 1,7-1,8 bar in sus oricum detoneaza orice i-ai face, oricat de mult i-ar ridica cifra octanica apa descompusa si raci cilindrul procesul de descompunere al apei, el acolo coace peste 2 bar sigur, sunt curios reglajele la supapele wastgate cum vor fi MSD frectie???? cred ca nu sti ce se intampla acolo:))
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Următoare
Pagina 25 din 26
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community