Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bord & Co [DanH]
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In fotografiile urmatoare, este prezentat un bord de MIG 29 in devenire:






P.S. Informatii suplimentare va poate da DanH. Deci sa incep.
Cele 3 ceasuri mi le-a adus Mos Craciun. Dupa cum se vede primul din stinga e de temperatura,al doilea imi indica presiunea ulei,care din greseala mea nu i-am spus lui Mos Craciun sa mi-l aduca notat in bari si de aici apar acolo acele cifre scrise cu marcherul,adica in bari.Cel de al treile imi indica tensiunea de pe baterie in stationare iar in timpul functionarii motorului nuvelul incarcarii.Acestea au fost introduse in niste stechere de priza trifazata de 32 A marca Merlin-Gerin(mufe tata).Au avantajul ca sunt din 2 bucati.Adica partea in care e montat ceasul poate fi usor demontata.Acestea erau initiat alb-rosu dar au fost vopsite cu spray negru-mat.Prinderea lor s-a facut numai dupa ce tot bordul a fost demontat de pe masina.
Dupa cum se vede pe plasticul unde ar trebuit sa fie lampa de harta sunt 8 butoane.Decamdata doar 2 sunt functionale.Acestea au inlocuil contactul cu cheie care a fost demontat de pe masina.Botoanele sunt de provenienta rusesaca luate din bazarul din Iasi de la un moldovean.(Nu imi cereti ca nu mai am de unde sa iau.Ultimele au fost luate pt un coforumist.Acuma cu intrarea in UE le trebuie viza ca sa mai vina la noi)Provin din industria rusesca aeronautica.Pt demaror exita butonul rosu .Linga el mai exita un buton negru care e comanda de deschidere haion,acolo fiind montat un acuator de la inchiderea centralizata.
Mai departe:iluminarea bordului este realizata cu LED-uri albaste(luate de la zexstar),becurile din bord fiind si ele inlocuite tot cu LED-uri.Acele indicatoare sunt vopsite cu rosu fluorescent,ceea ce face ca atunci cind sunt aprinse LED-urile de iluminare bord acestea sa para ca sunt iluminate din spate.
Pt viitor:inca un boton va fi activat si acesta va comanda aprinderea unor proiectoare care vor fi montate pe o bara din acelea tip portbagaj.Fac asta pt ca de multe ori am fost orbit de altii.Bineinteles ca acele proiectoare sunt de provenienta RO,din acelea care au montate masinile de pompieri dar ceva mai mici.
Restul de butoane inca nu mi-a trecut nimica prin cap(poate imi baga ceva Laurentiu ,ca tot datorita lui am luat voltmetru.Merci de sfat. )
P.S. Oricum pe masina scrie in spate:MIG-29.Nu intrebati de ce ca nu stiu sa raspund la intrebare.
Later edit:tot din dotare masinii mai fac parte urmatoare ciudatenii:
una bucata ciombelete
una perie de curatat teva de arma(la ce naiba imi trebuie?nu stiu)
una bucata premolar 2 dreapta sus(care mi-a apartinut) salut

cat au fost ceasurile?
au si sonde?pe care cum le-ai montat?

multumesc anticipat moam turn de control ai? Daca nu,vorbin cu Stefan s
HoR.Tuning a scris:au si sonde?pe care cum le-ai montat?
Are si sonde montate pe reductie. Atit ceasul de temperatura cit si cel de presiune le-am luat impreuna cu sondele aferente.Fiecare ceas in parte m-a costat 65 lei ron.
Inca nu m-am gindit si la un turn de control.Inca.
Sondele au fost montate pe o reductie care e montata in locul monocontactului,aceasta la capatul care intra in blocul motor e prelucrata la fel ca partea de la monocontact care intra in blocul motor iar in partea superioara este montat monocontacul iar ceva mai jos si pe laturi diferite sunt montate sondele de presiune cit si cea de temperatura.Precizez ca reductia e din bara hexagonala de bronz.
L.E. Mai precizez ca atit ceasul de temperatura cit si cel de presiune ai posibilitatea de a le seta pe o anumita culoare de iluminare intrucit au cite 7 culori.Cel de tensiune are numai una singura. Buna ideea cu stecarul de trifazic... daca tot scrie mig pe haion e pacat sa nu procuri cateva butoane de mig... din acelea cu biluta fluorescenta in capat ( eventual si ace de la indicatoarele de avion care la fel sunt fosforescente...se gasea s vopsea, tot la moldoveni !) ...asta daca nu te deranjeaza ca sunt usor radioactive, A! si sa nu uit acele butoane mai au un avantaj... sunt cu siguranta incorporata ( mai toate au un termic in interior )
In fine arata bine
acu` intreb si eu peria aia e pentru teava de 5.45 ?
baltazar2003 a scris:acu` intreb si eu peria aia e pentru teava de 5.45 ?
Cred ca e pt un 7,62 ceva mai scurt si rabatabil . Din cite am inteles eu de la cel de la care am luat acele intrerupatoaresunt folosite si pe avioane.Nu sunt sigur daca si la MIG.De rest din pacate nu am cum sa mai fac rost de ceva ca noi suntem acuma in UE iar ei ca sa vina in coace le trebuie viza.Peria e de 7,62. OK.
Cand ajung la garaj (da` nu stiu cand ) o sa caut prin troace ca trebuie sa mai am cateva (din cele cu fosfor) si daca le gasesc cu prima ocazie cand ajung pe acolo ( si asta se intampla destul de des) o sa le ai. asta daca vrei sa le schimbi pe cele pe care le ai acum ...
baltazar2003 a scris:Cand ajung la garaj (da` nu stiu cand ) o sa caut prin troace ca trebuie sa mai am cateva (din cele cu fosfor)...
Ma pot abona si eu la orice e cu fosfor (ceas, busola, intrerupatoare etc) ok Multumesc de oferta. Dar deocamdata sunt multumit de ele asa cum sunt acuma.Bineinteles ca pe viu se vede mult mai bine.Cit despre radioactivitate sunt satul ca am incasat destul in mai 1986. Dar din cite am inteles eu lucrezi in domeniul aviatiei.Asa e? foarteinteresant bordu . Dar ti-as mai sugera un ceas... Vacuum si nu trebe reductie ca il montezi direct cu un T-ue. Pt multitudinea de botoane as avea nishte idei.... dar le discutam in episodul urmator Ok Cyclops.Astept ideii.Oricum unul e deja alocat pt niste proiectoare.Mai ramin 5.Cit despre ceasul de vacum..............ce sa zic.M-am cam saturat de demontat-montat bordul.Ramine asa. ce insemneaza ceas de vacum? Pentru capsula vacumatica? @ stonebone: Ceasul de vacum masoara "sarcina" motorului. O buna interpretare a indicatiilor lui ajuta la un consum mai mic...

@ Danh: apropos de butoanele alea... eu as mai folosi unul pt comandarea descuierii usii din dreapta, si inca cateva pt diverse "spoturi" pe care le-as pune in masina. Noaptea nu am niciodata lumina suficienta in masina si pe langa ea.... Pt descuierea usii din dreapta nu am de ce sa pun,ca am inchidere centralizata.E buna ideea cu lumini suplimentare.O sa mai studiez problema.
Cyclops a scris:Ceasul de vacum masoara "sarcina" motorului. O buna interpretare a indicatiilor lui ajuta la un consum mai mic...
Cycloape, dezvolta cu lux de amanunte ideea . Da ce Laurentiu vrei sa iti pui ceas de vacuum pe masina?Asta obligatoriu se pune cu cel putin un voltmetru.Obligatoriu.
DanH a scris:Asta obligatoriu se pune cu cel putin un voltmetru.Obligatoriu.
Gasesc eu sa transform ceva. Toti va inoiti cu cite ceva pe la masini si eu sa stau Ceasul de vacuum masoara presiunea (boost) shi vacum-ul dintr-o galerie de admisie sau intre intercooler shi carburator. deci e doar pentru turbo? nu este doar pt turbo merge si la aspirat , atunci cind turbina nu face presiune merge pe minus deci merge Ceasul de vacum..... exista pe piata (greu de gasit cred) ceas de vacum ..care iti "spune" cate ceva despre motor in functie de cat de mare este depresiunea.... nu shtiu cum sunt facute calculele dar stiu ca Danf are unul.

Cat despre consum.... teoretic cu cat depresiunea e mai mica cu atat iti papa mai putina benzina. La o apasare brusca a pedalei de acceleratie acul sare la depresiune maxima... e de preferat un mers constant.

LE - bogdan - am senzatia ca la turbo deja nu mai e cazul de depresiune ci de presiune... poate ma insel.... Si daca tot am ajuns aici : Nu cumva delocul "sufera" putin din cauza presiunii si nu a depresiunii ? Ma gandesc la avans Bun
daniel.opr a scris:LE - bogdan - am senzatia ca la turbo deja nu mai e cazul de depresiune ci de presiune... poate ma insel.... Si daca tot am ajuns aici : Nu cumva delocul "sufera" putin din cauza presiunii si nu a depresiunii ? Ma gandesc la avans

atita timp cit turbina nu baga presiune arata numai pe - ,in momentul cind incepe sa bage arata pe + ,deci merge si si ,cit despre vacumul de la delco l-am anulat pt ca atunci cind baga turbina presiune incepea sa dea rateuri,l-am anulat si merge bine salut danH si tuturor


frumos lucrat bordul si toate butoanele e forte haios sa ai multe butoane da trebuie sa fie functionale nu tre grabii sa le rezolvi,cu timpul vin ideile.

felicitatari pt toata munca depusa la masina
(masina o cunosc de le obarsie )


PS in gaura de la contact se poate pune in dop de plastic de la bratele rotilor spate


sal fratilor voi vreti sa faceti din OLTCIT nava spatiala ????????????? Da.Asta doresc.Nava spatiala.Si pt ca nu reusesc ma multumesc si cu MIG-29. la loca butoanele alea nu merg pentru descuierea usilor,pentru ca nu sunt butoane cu revenire...
iti dau eu niste idei DanH...pentru o statie buton,pentru vreo priza de 12 montata pe la motor sau in portbagaj...pentru aerconditionat,pentru stergatoare de faruri ...si pentru nitro Iata ce va mai primi masina mea cit de curind:
http://www.adelaida.ro/images/Kituri/AD_052-100x80.jpg
Problema e unde o sa il amplasez?Ceva sgestii din partea voastra sunt binevenite. dane...e mult prea mica poza aia ca sa inteleg ce e :d Vezi acuma,poate se vede mai bine.Turometrul.
http://www.adelaida.ro/product_info.php?cPath=42&products_id=176 pe volan sa aiba tenta de formula 1 Din pacate nu prea cred ca merge.Ar trebui sa ai pun conductur liat de cupru.Asta nu ar fi problema.Problemae forma volanului.
DanH a scris:Din pacate nu prea cred ca merge.Ar trebui sa ai pun conductur liat de cupru.Asta nu ar fi problema.Problemae forma volanului.

Pai nu ai volan de Oltcit? De ce nu ar merge atasat? Cu fir din ala ca si cablul de telefon (WRC style). Dar nu prea vad utilitatea amplasarii pe volan, ca e greu de citit in curbe. Eu l-as agata orientat pe suportul oglinzii retrovizoare stanga (langa rozeta de reglaj). Ar arata ca un tripmaster acolo. Da buna idee.Voi tine cont de asta.Mai astept si altele.Deocamdata asta mi se pare cea mai buna. scoate ledurile si pune-le in turometru :d cu atitea ceasuri ai nevoie de un copilot care sa le citeasca Pai nu e MIG-29? cit mai multe ceasuri indicatoare. M-am plictisit de asteptat acel; turometru care cred ca nu va mai veni.L-am cautat din nou la ei pe site si nu mai apare.
DanH a scris:Din pacate nu prea cred ca merge.Ar trebui sa ai pun conductur liat de cupru.Asta nu ar fi problema.Problemae forma volanului.

salut.
ca sa poti monta diverse chestii electrice pe volan poti confectiona un disc din sticlostratitex placat cu folie de cupru ...(sau mai romaneste cablaj imprimat, dar din cel cu suport de fibra de sticla nu de pertinax) la care dai o gaura in centru cat sa treaca axul volanului, dupa care trasezi si corodezi cercuri concentrice (atatea cate trasee ai nevoie), acesta se fixeaza pe plasticul bordului inferior, pe volan montezi un cerc identic dar la care atasezi perii colectoare confectionate din lamele de tombac scoase de la un releu nasol, sau chiar din sarma de alama. (posibl sa fie nevoie sa decupezi o rondea din cauciucul spongios cu care este acoperit volanul, pentru a putea fixa dscul! altfel freaca de cel fix )
eu am renuntat la sistem cand am schimbat volanul, dar cred ca il reintroduc. (il foloseam sa schimb canalele la statie ) Baltazar,ideea ta e buna.Din pacate a trecut mai mult de o saptamina de cind am facut comandasi nici in ziua de azi nu a ajuns la mine nimica.Am intrat pe site si nu mai aveau asa ceva la vinzare.Chiar si din catalog a disparut.Si eu care ma bucurasem ca am gasit in sfirsit asa ceva. Da.
Pacat.Deci in consecinta le-am trimis un email si i-am intrebat daca mai exista vre-o spereanta sa il mai primesc saptamina asta pina in Craciun.In caz contrar fac comanda de altceva similar, numai ca nu va fi cu leduri colorate ci va fi ceva cu afisaj.Ceva de genul asta:
http://www.adelaida.ro/product_info.php?cPath=42&products_id=173

vine si filmul cu folosirea butoanelor curand .. .trebuie aranjat un pic
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community