Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Set Borgo...o solutie?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am o Dacie 1310 din 1984, cu motor 1.3. Am schimbat acum cativa ani motorul, si i-am pus set borgo pe ea.Eu nu aveam carnetul pe vremea aia...deci nu pot sa spun, dar tata sustinea ca este mult mai puternica. Adik o cronometrasem dar nu foarte precis, si scotea suta in cam 14-15 secunde(insa nu erau favorabile conditiile..plecam de pe acostament, etc). Eeee...tata nu mai este, dar acum o conduc eu. Trebuie sa spun ca berlinele normale nu se tin langa ea...adik da umilinta. Am fost cu tata in situatii in care am depasit un papuc motor 1.6 injectie. Am plecat cu a 4-a la 70 la ora, iar ala i-a dat blana, iar cand am observat ca nu inaintam fata de el, i-am dat a 3-a si m-am dus 100 la ora, de tot l-am depasit(ce senzatie mishto a fost...palpitant de tot ). Am ajuns in situatii, dar la faza asta nu sunt sigur, pt k nu am apucat sa fac un test klumea, sa tin bot la bot Solenza pana pe la 90 la ora(deja o luasem usor inainte) cand s-a lasat, si unul cu Cielo, sa imi vina in spate cu farurile pe la 65 la ora in oras, sa-i dau a 3-a, si sa nu se tina dupa mine. Nu stiu...s-ar putea sa fi mesterit si mecanicul la ea cand a montat motorul(pt k era mecanic de raliuri, si zicea k el garanteaza 150 la ora pe masina mea). Insa chiar nu stiu cat creste intr-adevar puterea setul borgo...stie cineva? Mituri taică. Setu Borgo e mai fiabil. Și cam atât.
Razvan a scris:Mituri taică. Setu Borgo e mai fiabil. Și cam atât.


Pare rau sa-ti spun, dar mit in mod cert nu este. Ti-am zis. Conduc aceasta Dacie zi de zi, si am avut si termen de comparatie mai multe masini. E mai puternic, dar nu stiu cu cat. Pe cutie spuneau 14% mai performant si nush cat mai durabil. Se poate sa il mai fi aranjat mecanicul, el ne-a intrebat, iar taik-miu i-a zis sa nu faca ceva capital, si tot a umblat la el.(nush ce i-a facut, dar a garantat 150 la ora pe o cutie cu 4 trepte, iar tata i-a dat 145 la ora, si s-ar mai fi dus ceva) CUtia cu 4 viteze din fabrica???
fat-frumos a scris:
Razvan a scris:Mituri taică. Setu Borgo e mai fiabil. Și cam atât.


Pare rau sa-ti spun, dar mit in mod cert nu este.
Atunci dovedește cum obții mai multă putere din niște fiare identice dpdv dimensional. Lasă "comparațiile cu alte mașini" că nu mă încălzesc. pai daca minca jar de pe farash... "Atunci dovedește cum obții mai multă putere din niște fiare identice dpdv dimensional. Lasă "comparațiile cu alte mașini" că nu mă încălzesc."


Daca masina ta nu are modificari, iti garantez k nu ramane langa a mea la stop.(chiar dak ai motor de 1.4...la 1.6 nush, k nu am comparat). Vrei "facts"?
Saptamana trecuta m-am dus pe Grivita, si mi-a scos 15 secunde pana la 100 km/h cu plecare de pe loc pe cronometru. Ar lua chiar mai bine, dar nu face fata carburatorul la viteze de genul a 2-a 70 si a 3-a la 90, dar pt timpul asta tre' sa ma duc cu a 2-a chiar 65-70 iar a 3-a 100. E mai bine asa? Am condus si alte dacii, si nu modele vechi de 22 de ani, ci Dacii fabricate in ultimii 10 ani, pe carburator sau injector. Nu se compara in demaraj.(si nu spun asta pt k nu am cum sa fac comparatie pt k am mai condus si altceva decat Dacii)...nu pot eu sa-ti dau explicatia pt k nu sunt mecanic, cert este k ceva e diferit...se poate dupa cum iti zic sa nu fie setul borgo, si "manaria" mecanicului, dar de asta intreb. sti ce as vrea sa imi arati tu mie ? POZA cu 70 kmh intr-a 2-a si turometru sa vad eu la cate turatii.S-ar putea sa fie totu de la rapoartele cutiei
fat-frumos a scris:
Daca masina ta nu are modificari, iti garantez ***k*** nu ramane langa a mea la stop.(chiar ***k*** ai motor de 1.4...la 1.6 nush, ***k*** nu am comparat). Vrei "facts"?
Saptamana trecuta m-am dus pe Grivita, si mi-a scos 15 secunde pana la 100 km/h cu plecare de pe loc pe cronometru...


Daca ai scoate undeva sub 13 sec nu 15 atunci poate ai avea sanse sa stai langa razvan ... pana atunci mai invarte pe acolo pe la carburici ceva
AdyF a scris:Daca ai scoate undeva sub 13 sec nu 15 atunci poate ai avea sanse sa stai langa razvan ... pana atunci mai invarte pe acolo pe la carburici ceva

Hai Ady, nu fi modest
Bre, uite cum vad eu lucrurile: omul avea o masina (buna, rea, cum era ea) si era multumit de ea. Buun, apoi vine momentul unei reparatii pe la motor. Dupa reparatia respectiva omul vede clar o diferenta in bine la mersul masinii: trage mai bine, face mai putin zgomot, etc. si ca orice om e multumit de noua infatisare a masinii sale. Sunt convins ca desi acum eu sunt multumit de masina mea si de cum merge, daca maine i-as fac un RK la motor, poimaine as fi si mai multumit. E normal.
Pana aici ne bucuram pt. colegul nostru, si masina lui, dar acum hai sa nu exageram fat-frumos, cum ca se ineaca in urma ta Cielo sau Solenza ca deja o dai in basme (doar daca nu cumva masina ta are nr B-34-SGM prietenii stiu de ce). Te-ai gandit ca poate oamenii aia nu si-au pus ambitia cu tine?! Parerea mea e sa nu mai incerci faze de-astea cu fortarea motorului doar ca sa te tii langa un Cielo sau o Solenza. Alea au motoare moderne si pt. ele nu e nici o problema sa se forjeze putin (nici nu simt, se relaxeaza), dar tu, daca o tii in ritmul asta o sa mai bagi in ea inca un borgo cat de curand
Iar cu ce-i ziceai lui Razvan...mai citeste si tu forumurile cand ai timp, mai intra pe www.4tuning.ro si mai uita-te la curse. Eu inca n-am vazut o Dacie berlina buna sa faca la demaraj vreun Oltcit bun, fara suparare. Am avut si Dacie si Oltcit in acelsi timp si am vazut diferenta (Dacia era chiar cu 4 ani mai noua). Lasand demarajul la o parte, arata-mi tu vreo Dacie de stoc la 12-14 ani vechime care sa ia 160 km/h
Eu iti doresc sa te bucuri de masina ta s-o stapanesti sanatos si in primul rand ai grija de ea ca daca tu faci un Cielo si dupa aia tu ajungi in service iar ala merge mai departe, nu vad ce-ai castigat... M-ati inteles gresit...eu fiind pe forum Dacia, am zis k dak are dacie fara modificari nu se tine langa a mea. De aici pana a face Oltcit e distanta lunga, si nu ma refer la orice oltcit, k dak vorbim de un 12 TRS, pei atunci nu ma omor...desi nici nu am incercat. Eu am pus o intrebare...nu am spus prostii pt k ce am testat a fost pe ceas si la liniute PE BUNE cu alte masini de clara similara ca performante cu dacia(Matiz si alte berline mult mai noi k a mea). Nu am senzatii, este o masina la care tin foarte mult si o protejez, demaraj dau cand am nevoie sau e rost de vreo liniuta in care am sanse sa nu ma fac de ras dar nu inutil. Cutia e de 4 trepte, am vazut pe ea (conducea tata) 80 cu a 2-a. Nu stiu ce turatie avea pt k nu am turometru pe ea. Motorul vechi, cel schimbat scotea 140 km/h chiar si inainte de schimbare, dar lasa nor de fum in spate(avea dura lube in el totusi). Am condus si alte Dacii in stare buna, si intr-adevar e diferenta la demaraj. Dak el are 12 TRS, scuza-ma...am crezut k ai dacie . Sa nu laudati totusi Oltciturile aiurea, pt k putine mai sunt in stare de performantele de pe foaie. Parerea mea... Aaa...ink o chestie...putine Dacii berline noi noute din fabrica intrau sub 20 de secunde pana la suta. Din cite inteleg eu masina din 84 1289 cc ,cu ceva timp in urma se alege cu un rk .Presupun
-Demontat motor din toate incheieturile
-Spalat curatat
-Arbore rectificat
-Planeitate chiul
-etansare supape
-Cuzineti inlocuiti conform cotei de reparatie
-garantat si o pompa de ulei cu debit marit
-distrib :lant ,pinioane
Ce ar fi putut sa faca masina mai iute de picior
-Setul motor nu prea cred (chiar daca este el mai rezistent si mai bine prelucrat fata de cele de pitesti )
-Chiul eu zic ca de aici se cistiga ceva
-prin planare(rectificare) poate garanta cineva ca cel care a facut rectificarea a intrat ca la carte max 0.5 mm ,dar daca a luat 1-1,2 mm
a)rezulta un raport de compresie mai mare nu stau sa calculez
b)Daca mecanicul a curatat si canalele de admisie evac si au fost marite cu 0,5 mm
Deci omul poate are si el dreptate si crestea consumul intr-o secunda cat la altii in 7 ani , sa fim seriosi , ce are sula cu prefectura , de la acelasi motor aceeasi performanta , ca doar este fet frumosi cu ciunga in gura si fum la cur .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community