Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Water Injection
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Asa cum am promis la "Motor" incerc sa discutam cate ceva despre injectia de apa. Mai ales ca unii dintre voi si-au instalat TURBO pe motoare. Pentru inceput cred ca ar trebui plecat de la putina teorie : http://www.aquamist.co.uk/info/documents/turbowhitepaper/waterinjection.htm Da... interesant linkul da' nu ma ajuta f mult - engleza bat-o vina .

injectia de apa - suna pompos , suna mult ... dar am senzatia ca la banii si tehnologia noastra e aproape imposibil sa adaptam asa ceva.

Eu speram intr-un raspuns mai practic: vreau ceata in carburator, sau si mai exact aburi... care sa faca motorul sa functioneze un picut mai bine... putem baga u boiler (mini) in carburator ? Vreau ceva simplu cu rezultata multumitoare nu extraordinare Pai... complicat... da' in schimb poti sa pui niste apa in rezervor

Scuze pentru comentariu, comnean, dar nu m-am putut abtine... daca deranjeaza il sterg. Oricum lasand gluma la o parte, urmaresc cu interes rubrica. stai mai dane, ca nu e asa negru dracu'!
am gasit in bookmarks niste pagini interesante zic eu, dupa vremea cand ma uitam la jucariile astea. ia vezi daca iti place ce vezi... :

http://users.frii.com/maphill/wi.html

asta e super:
http://www.dawesdevices.com/howto.html
MadWolf a scris:Pai... complicat... da' in schimb poti sa pui niste apa in rezervor

Am incercat, nu merge. Cand dadea semne ca invata sa mearga cu apa, se infunda carburatorul.
P.S. comnean, un mic spatiu intre : si http se poate, ca nu se vede ca link (si lenea din mine ma impiedica sa dau ctrl+c si ctrl+v ). Sunt bucuros sa vad interesul crescut pentru subiect. Acu' o sa incerc sa va spun cate ceva despre o instalatie custom (voi incerca sa caut si site-ul si voi incerca sa fac si rezumate pentru cei cu engleza slaba).
Pe scurt, cel mai rudimentar, sitemul era alcatuit dintr-un vas de spalator de parbriz care alimenta printr-o pompa electrica cu supapa de sens o serpentina "bobinata" pe colectorul de evacuare. La capatul serpentinei se gasea o supapa de presiune (nu stiu tarajul) care se termina cu o duza fina amplasata intre iesirea din turbo si clapeta de admisie, infipta in carburator. Alte amanunte erau in ceata. Nu m-am prins cum se facea mentinerea coloanei de apa/abur, in permanenta, pe serpentina.
Cum gasesc si altceva voi reveni cu amanunte. aham... http://www.dawesdevices.com/howto.html ! exact despre kitul home-made este vorba in acest link! Continuare la mesajul de la "Motor... Turarea..."
Cu precizarea ca este diferenta intre ideea lui Nea Mishu saracu -supraalimentare cu H si ardere completa prin aport suplimentar de O2 si injectia de apa in cilindri pt racire si inlaturarea detonatiilor comentata de Comnean si pe care ar trebui s-o luati in calcul toti aceia care aveti de gand sa tunati motoarele prin supracomprimare indiferent de metoda aplicata.
Deci,...o alta observatie facuta de Picasso a fost aceea ca, tiganul fierar , cand vrea sa atzate focul, stropeste putin (cu o maturica) carbunii cu apa in timp ce da la foale: culoarea se intensifica ceea ce inseamna ca oxidarea (arderea) se intensifica. Incercand sa-si raspunda la aceasta intrebare CUM? si DE CE? a ajuns la concluzia ca este efectul arderii hidrogenului cu ajutorul oxigenului, generate prin descompunerea la temperatura a apei. De aici si pana la un generator de gaze prin electroloiza nu a fost decat un pas.
Prototipul a fost facut dintr-o cutie de nes si electrozii ( nu mai stiu din ce erau facuti) legati la baterie direct. Gazele erau colectate sub doua clopote din plastic si dirijate prin furtunele: H in cobra carbului si O in exterior (varianta 1). A doua varianta (de la care am inceput colaborarea) a fost cu evacuarea hidrogenului si introducera oxigenului in carb. Pasul urmator a fost introducerea AMBELOR in admisie dar au aparut explozii accidentale si ne-a fost teama de belele, astfel incat am intrerupt experimentele pana la gasirea unei metode de colectere si dozare corecte a gazelor care in varianta initiala erau procese necontrolate. Ne-am oprit si opriti am ramas pt ca Nea Mishu a vandut masina si am demontat sandramaua si n-am mai pus-o pe masina mea.
Cui vrea sa continue, ii urez succes! Desteapta treaba si nici foarte greu de realizat . Treaba este cat de fina tre' sa fie duza de la iesire si cata apa bagi in sistem? Asa cum s-a scris la inceputul topicului, injectia cu apa este benefica pentru motoarele puternic modificate, adica pentru cele "Turbate".
Pentru motoarele domestice, chiar modificate in anumite limite... Nu. Pentru acestea mai usor am discuta despre NOS.

Injectia cu apa pe langa faptul ca e oarecum scumpa, ocupa spatiu, etc, ... e complicat de reglat. Nu stiu cat de bine ar coexista cu un carburator, dar trebuie din partea injectiei de apa inteligenta. Din cate am citit, nu e simplu de reglat si se poate lasa cu motoare distruse, pentru ca in esenta ideea este de a creste boostul si a raci suplimentar camera de ardere, de a reduce temperatura si a preveni detonatiile.

Injectia cu apa mai are un alt avantaj, si anume permite folosirea unui amestec nu extrem de bogat, lasand efectul de racire pe seama apei, care in fapt are o caldura latenta mult mai mare ( de 6-7 ori mai mare decat benzina). Ca rezultat se face economie de benzina
Daca se termina apa, sau exista o disfunctionalitate temporara, motorul va face simplu POOOOOOC Salut, este foarte interesant si placut sa vezi atatea cunostinte etalonate insa ar fi si mai intersant sa precizati scopul acestor metode ......dupa parerea mea , nu vad in urmatoarele luni sau ani aparand in masa pe oltcituri injectii de abur etc si de aceea poate nu este practic ( unii se pot plictisi - in conditiile in care ei au INCA probleme cu reglajul carburatorului aprindere etc.......asta dupa ce topicul cu uleiuri i-a bagat si mai mult in "ceata " - nu este o aluzie la atm umeda de la care a pornit polemica - iar la "bujii" nu " cadem" de acord care sunt mai bune.....)

Nu vreau sa va suparati pe mine pt acest post ( daca va deranjeaza spuneti si-l voi sterge ) insa inainte de a face imbunatatiri la ceva trebuie sa avem grija ca acel ceva sa mearga perfect altfel ajungem ca in cazul celebrului carb cic cu "jiglor gen irma in capac" ....... LFMCT - m-am retras de pe vechiul topic. Da' na ca mai gasit si aici!
LFMCT a scris:
Nu vreau sa va suparati pe mine pt acest post ( daca va deranjeaza spuneti si-l voi sterge ) insa inainte de a face imbunatatiri la ceva trebuie sa avem grija ca acel ceva sa mearga perfect altfel ajungem ca in cazul celebrului carb cic cu "jiglor gen irma in capac" .......

Adica? Ce are ala? Scuze de off topic. Dupa cum ziceam injectia de apa se practica pe scara larga la masinile de raliu supraalimentate, deci este o solutie verificata. neeah... nu consider parerile lui LFMCT corecte. e usor sa generalizezi, dar foarte gresit.
eu zic ca suntem cativa oameni care am rezolvat problemele arzatoare ale uleiului si bujiilor(niste probleme foarte grave, de altfel, care s-au rezolvat tare greu...).
discutia poate continua si nu ne putem lipsi de tine, comnean! Salut , nu m-ati inteles- ma refer la faptul ( prin ex carb ) ca nu trebuie sa adaptati orice merge altundeva la oltcit pt ca e posibil sa nu mearga sau rap beneficii cost sa fie mic .......eu nu am spus sa inchideti sub sau sa-l "hartuiesc " pe dl Comnean ci doar sa fiti un pic mai practici si mai realisti ( este foarte placut sa faci mai intai si dupa aceea sa vorbesti sau si mai bine ....sa uiti sa vorbesti ) ...... sa inteleg ca totul se rezuma la "raportul beneficii-cost"? n-as prea zice...
pana una alta, toata lumea e realista. este vorba de ceva perfect realizabil, nu doar o poveste de adormit copiii. si este foarte bine ca s-a pornit pe acest subiect, mai ales ca avem niste oameni care se pare ca au experimentat cate-ceva in acest domeniu. si ca orice chestie de pionierat, cateva discutii sunt bine primite.
ce-i drept, parca nu mi-as construi propriul sistem de watercooling(daca as vrea vreodata). cea mai mica hiba in proiectarea sistemului poate duce la "hydrolocking" si n-as vrea sa paradesc motorul... dar asta nu inseamna ca altii nu vor experimenta asa ceva nicodata!
asa ca hai sa nu mai carcotim. cine nu vrea sa aiba de a face cu subiectul, sa ocoloeasca threadul, ca deja avantul a fost taiat!
LFMCT a scris:Salut , nu m-ati inteles- ma refer la faptul ( prin ex carb ) ca nu trebuie sa adaptati orice merge altundeva la oltcit pt ca e posibil sa nu mearga sau rap beneficii cost sa fie mic .............

Dar la fel de bine s-ar putea sa mearga, iar orice beneficiu, oricat de mic, e totusi un beneficiu. Chiar si faptul ca nu mai demontezi jumatate de carb ca sa scoti un jiclor, sau faptul ca motorul nu mai detoneaza in regim de sarcina maxima indelungata. Ca discutie, e binevenita, ca sunt multe alte chestii despre care s-a discutat doar la modul teoretic. Si sa nu uitam ca pana nu demult si subiectul turbo era privit cu neincredere, pana s-a dovedit contrariul (aici meritul mare il are Titus). Asa ca bagati material si dupa aia facem si perfuzia cu apa. OFF topic:
1) Sunt deacord cu dl LFMCT in ceea ce priveste faptul ca pana sa ne apucam de modificari si imbunatatiri trebuie ca produsul existent sa fie "adus in parametrii",sau, daca vreti, stapanit perfect. Aceasta presupune imbogatirea si aprofundarea cunostiintelor.
2) Nu sunt de acord cu dumnealui cu privire la cauzele "jivrajului" prezentate in topicul de la care ne-am mutat aici (Turarea motorului...). In anumite conditii, acest fenomen apare si pe vreme calda si cu soare si se datoreaza scaderii temperaturii fluidului la iesirea dintr-un ajutaj in urma detentei si vitezi de curgere (unii propietari de dacie au sesizat sau. dac vreti, faceti experienta cu o bricheta pe gaz)
3) Sunt deacord ca daca tot discutam ceva, atunci s-o facem serios, cu baze temeinice si documentate, chiar daca este vorba doar de "vise". Multumesc lui Comnean si altora ca el care cauta si zgarma ca sa puna la dispozitie informatii concrete
Scuzati Off topic sa incepem on topic:
personal ma intereseaza partea cu descompunerea apei si introducerea de hidrogen/oxigen sau ce-o mai fi pentru cresterea puterii...

off topic:
daca am fi rationali ne-am vinde sau arunca la gunoi oltciturile si ne-am lua masini. cum evident nu suntem si bagam bani in ele desi e ilogic, nu vad de ce nu am continua si cu teoria/poate cineva va incerca si practica de a raci suplimentar turbatele sau de a turba normalele prin alte metode decat sistemul deja testat "turbo".

apa desi e un element foarte "stabil" contine atat combustibilul cat si ...cum ii spune..."intretinatorul" arderii. adica ai la indemana unul din elementele care nu se termina niciodata cu o singura mica problema : energia necesara descompunerii apei tre sa fie mai mica decat cea rezultata din "recompunerea ei. Ceva nu suna bine in propozitia anterioara dar din pacate
cunostintele mele de fizica si chimie sunt mult prea limitate ca sa-mi dau si seama ce. conform teoriei, ar rezulta si un spor de putere. dar eu zic ca este insignifiant pe langa ce ne poate oferi injectia cu apa. adica racirea camerei de ardere!! asta mi se pare cel mai important aspect. Aici cred ca este un kit de baza pentru TURBO foarte simplu, elegant si practic descris: http://www.turbomirage.com/water2.html.
Revenind la subiect si ca sa-mi raspund unor intrebari pe care mi le-am pus pe vechiul topic:
1. SAAB 99 TURBO S : masina de serie( mica) fabricata in 1973 si echipata cu injectie de apa. Constructorul raporteaza o crestere a puterii la turatia de putere maxima cu 17CP fata de fratele 99 TURBO chior.
2. 2005-2006 SUBARU ofera ca optiune (de constructor) pe WRX injectie de apa.
Buuuuun!
Fata de un motor TURBO fara intercooler sau chiar si cu intercooler vaporizarea apei in camera creste presiunea in camera, raceste amestecul deci este "loc" pentru mai mult carburant care inseamna si mai multa putere. Nu stiu ce inseamna in cifre toate astea. La SAAB era ceva cam 10-12% (sau pe aproape).
Pentru masini non turbo am gasit un "ceva" care produce hidrogen din apa chioara (fara paguboasa electroliza) si-l introduce in galeria de admisie (mai multe variante BTB sau ATB). Ciudat ca se numeste dispozitiv de cracare a apei. Costa cam 700 USD. Sincer nu prea m-am bunghit ce vrea sa fie. O fi placebo? Nu cred ca merita atata bataie de cap pentru 10-12%, in conditiile in care ceva poate sa nu mearga bine. Cu cat e mai complicat, cu atat mai multe sanse.
Cred totusi ca biodieselul va fi combustibilul viitorului. Pur si simplu cultivi combustibil, iar cu modificarile genetice la soia chiar o sa se poata scoata biodiesel foarte eficient, parerea mea. Am inteles ca inconvenientul este ca polueaza foarte tare, chiar daca nu cu sulf. off topic: bre la tg-jiu este o firma care face biodiesel pt masinile ei ce-i drept si merge al draq de bine...da il face din floarea soarelui Viitorul autoturismelor consider ca va fii celula de H, care dezvolta o putere energetica foarte mare. La ora actuala sunt cateva prototipuri, dar alimentarea este dificila pentru utilizatorii din popor.
Daca cifrele mentionate anterior sunt reale, atunci injectia cu abur este un moft care poate distruge multe motoare. Nu cred ca merita o investitie de 1000 de euro pentru 10% putere. Macar sa fi fost injectie cu bere... Pana la urma cred ca cea mai fezabila, simpla si usor de testat este instalatia de produs hidrogen prin electroliza.
Pe piata americana se gasesc multe oferte (unele atestate oficial, altele naspa) dar toate folosesc ideea bacului din plastic cu electrozi din inox. 90% colecteaza doar hidrogenul si il introduc inainte de carburator. Gazul se obtine in cantitate f. mica, in cifre ei sustin ca apare o economie de carburant de 15-35%, aceste produse sunt incurajate de guvern si principial simple. O instalatie cu electrolit apa chioara suge cam 30 A, ceea ce este un dezeventaj. Una cu electrolit (hidroxid de potasiu) suge intre 13-20 A ceea ce nu-i chiar asa de rau. Rezervoarele de apa distilata utilizate sunt , in functie de capacitatea motoarelor intre 1/4 si 2l.
Un producator care prezinta si niste demo si teste sustine ca la un motor de 1000-1500ccm se utilizeaza cam 1/4l la 200 mile.
Cred ca merita experimentat. Ce a facut Picasso cu materiale ordinare cred ca se poate reface cu materiale mai bune, dar experienta lui a aratat ca a existat o economie buna pe OLTCIT.
Idei? intervin si eu cu cateva intrebari legate de o idee:
facand cineva o observatie : motorul de trs cand este rece si il porneste pe aer uscat tacane un pic pana se incalzeste, daca motorul este pornit rece pe aer umed ( dupa ploaie sau pe ploaie) nu mai tacane.

umiditatea aerului aspirat de carburator sa joace un rol important in functionalitatea motorului ?

ma gandeam ca daca am putea face in asa fel incat aerul asiprat de carb la prima pornire la rece a motorului am putea scapa de tacanitul ala si de mersul usor prost pana se incalzeste motorul.

ideea mea e sa fac o " injectie cu apa" care sa ajute motorul sa traga aer umed.
deci:
o pompita de apa de parbriz, butonas furtune si o duza care sa imprastie apa , sa o pulverizeze in particule minuscule, exact asa cum pulverizeasa spray-ul. duza aia sa fie montata in carcasa filtrului de aer undeva spre partea unde vine gatul de lebada si inainte de pornire sa pulferizeze un pic de apa , 1-2 puf-uri... acum depinde cat va fi suficient si la pornire carburatorul sa aspire aer umed .

ce parere aveti ? va funtiona chestia asta ? chiar conteaza umiditatea aerului la pornirea motorului ? http://www.wasserauto.de/html/stanley_meyer.html
http://webgrafika.hu/xpaols/anyagok/Elektro/elektro.canet.hu/konyvek_ujsagok/v%edzaut%f3/meyer%20elektroliz%e1l%f3ja.doc
http://webgrafika.hu/xpaols/anyagok/Elektro/elektro.canet.hu/konyvek_ujsagok/v%edzaut%f3/
ultimele doua sunt in limba Maghiara. pe mine nu ma intereseaza gazul de electroliza , ci doar eliminarea tacanitului de la motorul de 1300 cand acesta este pornit rece, si motorul absoarbe aer uscat .

am observat ca pe ploaie daca pornesti motorul rece , numai tacane, sa fie oare din cauza ca acesta aspira in carb aer umed? eu vroiam sa pulverizez in cacasa filtrului de aer apa in particule fine, pentru ca aceasta sa umezeasca aerul si acesta sa fie absorbit de motor si astfel sper sa dispara acel tacanit al motorului pana se incalzeste ! Ca sa elimini bataia de fusta de piston care se aude la TRS la rece, foloseste cu incredere un set de pistoane de Axel de la mama lor, sau un set de pistoane de GSA. Se pare ca romanii au uitat ceva cand le-au copiat. echilibrarea... cred ca asta era..
ps: curiozitatea e ca eu am pistoane de gsa ... dar tot bat la rece.. Acc3l3ratoR si cand pornesti motorul pe timp umed, adica pe ploaie sau dupa ploaie, cand este aerul mai umed, mai bate motorul ? Daca bataia se atenueaza pe vreme umeda... este posibil sa ai probleme cu avansul.... si eu am set de axel si tot bate la rece,pana se dilata pistoanele si atunci se opreste bataia si am si tzacanit si aerul umed nu ajuta cu mare lucru La mine diferenta e semnificativa, tacanitul e mult atenuat cand ploua afara, de aia zice Cosmin, a observat si el, cand am plecat de la el pe ploaie nu tacanea nimic. Motane, la tine e de la carburatorul de dacie care joaca si rol de amortizor de sunet. Da' numai la ploaie. hmmm...cred ca face mai putin...(la umed) dar ...nu stiu sigur...
bataia dureaza cam 5 secunde ...cred...
oricum ..nu ma deranjeaza...
comnean a scris:Pana la urma cred ca cea mai fezabila, simpla si usor de testat este instalatia de produs hidrogen prin electroliza.
Pe piata americana se gasesc multe oferte (unele atestate oficial, altele naspa) dar toate folosesc ideea bacului din plastic cu electrozi din inox. 90% colecteaza doar hidrogenul si il introduc inainte de carburator. Gazul se obtine in cantitate f. mica, in cifre ei sustin ca apare o economie de carburant de 15-35%, aceste produse sunt incurajate de guvern si principial simple. O instalatie cu electrolit apa chioara suge cam 30 A, ceea ce este un dezeventaj. Una cu electrolit (hidroxid de potasiu) suge intre 13-20 A ceea ce nu-i chiar asa de rau. Rezervoarele de apa distilata utilizate sunt , in functie de capacitatea motoarelor intre 1/4 si 2l.
Un producator care prezinta si niste demo si teste sustine ca la un motor de 1000-1500ccm se utilizeaza cam 1/4l la 200 mile.
Cred ca merita experimentat. Ce a facut Picasso cu materiale ordinare cred ca se poate reface cu materiale mai bune, dar experienta lui a aratat ca a existat o economie buna pe OLTCIT.
Idei?


Ma scuzati ca dau buzna ,dar par interesante discutiile depre hidrogen tinind cont ca este din belsug si dezvolta o putere uriasa fara sa mai fie nevoie sa folosim turbo si alte sisteme .Un filipinez a facut acum 30 de ani un sistem de electroliza si merge cu el si in zilele noastre si a fost testeat pe nenumarate masini dar nu vreau sa comentez ceva ce este comentat chiar de filipinez .Intrati si vedeti toate filmele cu Daniel Dingel si vedeti la ce concluzii ajungeti si dupa poate ne unim fortele sa punem la punct ceva ce functioneaza de prea mult timp si este tinut in umbra din cauza intereselor celor cu petrolul.Ascultati si comentariile


http://www.youtube.com/watch?v=g5rWyJ07-U4 http://www.youtube.com/watch?v=_j7d-FJ7TQk&feature=related

genial si nici nu era presiune mare
NeaGeorgel a scris:http://www.youtube.com/watch?v=_j7d-FJ7TQk&feature=related

genial si nici nu era presiune mare


uITE UNA SI MAI TARE

http://www.youtube.com/watch?v=I4RWduwXZgs&NR=1 Doar o alta atacare a injectiei de apa :
a incercat cineva sa injecteze abur in circuitul de aer , inaintea carburatorului ?
Eu am incercat asta astazi vreme de 15 minute si nu pare deloc o idee proasta....
1- am folosit un fier de calcat "dastapt" care face abur la buton...
2- am lasat motorul fara filtru de aer pt experimente....
3- am facut abur care era supt in motor..

consecinte: ralantiul a scazut de la 720rot/min la 570-620rot/min si culmea e ca motorul suna MULT mai bine , mai rotund.... in timpul experimentelor temperatura motorului a crescut pana la 75Grade.
in mod normal la masina mea (12TRS) incepe sa-i creasca ralantiul de la 750 rot/min la pornire si 40Grade catre 870-920rot/min la 75-80Grade.
acum n-a mai crescut ralantiul.....
in plus motorul chiar suna si merge mult mai bine.... parerea mea

acum trebuie dezvoltata ideea , nu de alta dar miroase a economie de benzina ....
a mai incercat cineva cu abur , nu cu apa cum a facut Rumburak ? Suna foarte interesant ce spui tu acolo scoprion ... exista un "fir" care trece prin :
1- generator de abur instantaneu Traian Vuia
2- montajul lui Paul Pantone
3- montajul lui Paul Pantone modificat de Gillier
4- motorul lui Mihai Rusetel

toate aceste patente au ceva in comun....

Cum ar zice Mulder :The Truth is Out There ...

Later edit:
ma duc sa pun "X"-ul in geam .... poate primesc un telefon.... n-am inteles niciodata si inca tot nu inteleg, cum se face, ca persoane care habar n-au de termodinamica vor sa creeze un motor termic, despre care stim cu certitudine ca nu se poate realiza.
culmea, cand incercam sa le explicam aceasta, noi suntem prosti )
cum de nu-si dau seama ca se scufunda in mlastina, si incearca sa iasa tragand de propriul lor par?
mobra a scris:n-am inteles niciodata si inca tot nu inteleg, cum se face, ca persoane care habar n-au de termodinamica vor sa creeze un motor termic, despre care stim cu certitudine ca nu se poate realiza.


Las' ca am vazut eu curs de termodinamica despre diferentele intre MAS si MAC, predat de prof/dr la universitate, de prina data m-am cracanat de ras, apoi mi-a venit sa plang. Culmea, cica are si o carte pe tema asta

Nu spun ca nu stie/intelege care e faza la morishti... poate ca el intelege, nu am de unde sa stiu... dar ceea ce a predat, a fost jale mare. Sa lasam "expertii" in biata lor, ca pentru ei, ceea ce au invatat e batut in cuie, iar cercetarea e pentru prostii aia care dezvolta/optimizeaza stuff. înafara subiectului

Sa lasam "expertii" in biata lor, ca pentru ei, ceea ce au invatat e batut in cuie, iar cercetarea e pentru prostii aia care dezvolta/optimizeaza stuff


Hofy, ori ceea ce spui e așa inteligent de mă depășește, ori.. e... cam... aiurea.... Adica de multe ori pe parcursul istoriei s-a ajuns la niste concluzii destul de interesante, cercetand ceva impotriva vastelor cunostinte ale altora in domeniu. Omu' chiar daca are tendinta sa dezvolte in continuu, uneori se crede atat de destept incat mai bine nu se poate

Candva, daca sustineai ca pamantu nu e plat, te trimiteau pe lumea ailalta

Lasati omuletzii sa cerceteze, indiferent de nivelu de cunostinte pe care il au in domeniu. E distractiv si uneori se ajunge la concluzii interesante, chiar daca nu la cele asteptate. Daca ne tineam dintodeauna de ceea ce stim, nu mai coboram din copaci...

Nu e nimic intelijent acolo bre... e diferenta intre "expert" incapatanat(atotstiutor) si cercetator curios(cica prost)

Haidi bre ca era o remarca simpla si acu nenorocim topicu' Fara sa fiu malitios , am vazut pe net cateva lucruri care NU EXISTA !
Tot fara sa fiu malitios dar lumea de R***T in care traim este o consecinta directa a cat de grozavi ne credem de fapt dar nu suntem, si-o elita micuta ne conduce ca pe oi. Fara suparare !
Exista multa fizica care n-a ajuns prin cartile de liceu sau facultate si exista o tendinta suparatoare care e manifestata si de colegii mei de facultate si de alti ingineri si anume autosuficienta.
Faptul ca ai terminat o facultate nu inseamna nimic , poate daca lasi ceva in urma ta care sa faca o diferenta ar putea insemna ceva , si aici nu intra abureala cu "am un copil grozav & stuff..." sau cat de bine merge firma unde lucrez gratie mie si cat mi-am imbogatit patronul in ultimul an...
Daca nimeni nu cauta schimbarea , probabil ca forumul asta si tehnologia care-l sustine era acum la fel de SF ca orice altceva vreti voi...
Pe de alta parte mecanismul social implementat cu grija functioneaza perfect , cum misca unul in front cum ceilalti ii dau la cap...Exista un experiment naucitor despre acest comportament indus conditionat ,facut pe cimpanzei , daca nu uit , am sa-l povestesc odata.
Oricum nu pot decat sa multumesc pt atentia acordata postului meu.
Eu consider ca atata vreme cat folosesti un obiect care polueaza - distruge mediul este datoria ta ca OM sa faci ceva in sensul "ecologizarii" lui. Poate nu esti taman inginer mecanic sau electro, dar daca stii sa inveti poti invata suficiente lucruri despre ce te intereseaza , apoi cu ajutorul acestor cunostinte CAUTI , poate pui intrebari prostesti , dar nu te opresti .... si poate gasesti ceva pe langa care au trecut ceilalti ....
Daca postul acesta e off-topic rog sa fie sters de admin.

cu stima ,
scorpion tot pe dinafară

Pe de alta parte mecanismul social implementat cu grija functioneaza perfect , cum misca unul in front cum ceilalti ii dau la cap...Exista un experiment naucitor despre acest comportament indus conditionat ,facut pe cimpanzei , daca nu uit , am sa-l povestesc odata


Într-o cușcă de cimpanzei, pe tavan s-a atârnat o banană. S-a găsit unul să fie ispitit... și cum atenta la ea, cum luau toți un duș rece cu găleata...
Și iaca așa, când mai atenta câte unul, cum îl luau ceilalți la căpăceală... Se duce naibii si topicul asta si e pacat! Hai sa-i lasam pe aia "mici si prosti" sa mai descoperce ceva
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community