Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare ceasuri suplimentare [... temperatura , presiune]
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Bună,
Știu că foarte mulți au sau își doresc ceasuri suplimentare pentru indicarea temperaturii și presiunii uleiului!
Pe forumul vechi Laurențiu a explicat semnificația pinilor la ceasurile de electroprecizia! Eu am achiziționat azi un ceas (cu senzor evident) pentru temperatura uleiului!
Dacă știe cineva care este semnificația poate ne-o spune și nouă!
Eu cred că este așa (privitr din spate cu becul sus de la stânga la dreapta):
1 semnal; 2 masa; 3 +12V
Cu stimă,
L.E. Semnificația corectă a pinilor este la următorul post. (Cel de după Răzvan) Gând la gând cu bucurie. Am și eu cele 2 ceasuri și nu știu semnificația pinilor. Bună,
Semnificația pinilor este următoarea:
Văzut din spate, cu becul sus, de la stânga la dreapta:
+12V, Masa, Semnal de la traductor.
Cu stimă, Imi pare rau ca nu am vazut topicul pt a va da lamuririle necesare dar chiar daca s-ar inversa "+" cu firul de sonda, aparatul nu se defecteaza ci ar indica doar "maximul". Masa este deja marcata pe carcasa.
Laurentiu a scris:...aparatul nu se defecteaza ci ar indica doar "maximul"...

Hmm să fie aparatul meu defect?
La ceasul de temperatură dacă inversez sonda cu plusul arată minim!
Din câte știu eu termistoarele sunt semiconductoare, deci au o rezistență mică la temperatură mare și rezistență mare la temperatură mică (invers decât rezistențele). Deci la +12V corespunde unei rezistențe mici și deci temperaturi mari și deci ar trebui așa cum a zis Laurențiu să arate maxim!
Culmea e că nu am reușit să trec de 40C decât cu 1 mm pe un drum Comarnic Brașov. Deci să mă cert cu vânzătoare de la magazin!
Cu stimă,
danf a scris:Hmm să fie aparatul meu defect?
Sa fie o problema la sonda
Laurentiu a scris:.. Sa fie o problema la sonda

Bună,
Păi atunci de ce nu s-ar duce ceasul la maxim prin inversarea + cu sonda?
Cu stimă,
danf a scris:Păi atunci de ce nu s-ar duce ceasul la maxim prin inversarea + cu sonda?
Daca ceasurile sint pt 24V, trebuie scos "shuntul" dintre "+" si masa". trimitetimi si mie niste modele de bord pe th3black@yahoo.com va rog mult. Si as vrea sa intreb a reusit cinva pana acuma sa faca un bord la oltcit cu lumini in spate?
Laurentiu a scris:.. Daca ceasurile sint pt 24V, trebuie scos "shuntul" dintre "+" si masa".

Bună,
Este de 12V și este nou nouț! Cel de presiune funcționează (da nu funcționează presiunea mașinii... )
Cu stimă,
The_Black a scris:trimitetimi si mie niste modele de bord pe th3black@yahoo.com va rog mult. Si as vrea sa intreb a reusit cinva pana acuma sa faca un bord la oltcit cu lumini in spate?


alooo, ai gresit topicul. o sa incerc sa-ti trimit poze. Am descompus tot bordul (am unul de rezerva ) si am facut modificari la iluminarea lui. Nu este greu. Un pic de rabdare. chiar te rog si daca poti trimite mai multe poze cu mici detalii. eu m-am gandit la niste ceasuri albe si in spate as vrea sa pun niste leduri albastre ati gresit topicul...... dupa intersectia trebuia sa o luati la stanga nu la dreapta.... ha, ha pe bune ca ati gresit topicul. despre asa ceva se vorbeste in alta parte. salut! eu vreau doar sa aflu temperatura uleiului(motorului), imi poate spune cineva ce ceas trebuie si ce sonda. Si unde tb montata sonda

cu stima! ai putea sa folosesti ceasul de ulei de la daciile 1310 vechi(alea de sunt 2 bucati, 2 cercuri), ulei si apa...dar apa nu iti trebuie)...
sau poate gasesti ceva mai smecheros:)
sonda...hmm...
sa asteptam sa raspunda Laurentiu...ca sigur stie el:) Bună,
Pentru presiune de ulei se cere la magazin bulbul pentru ceas nu pentru bec (vreo 400K nou nou)
Pentru temperatură ulei se cere sonda de apă (tot de dacia evident) tot pentru ceas nu pentru bec.
Ceasurile sunt cele de dacia. Dacă le iei noi toată povestea te duce undeva la 1200000 Lei.
Cu stimă, salut!

eu am o sonda de apa pt ceas dar nu stiu unde trebuie montata pe motor
ca sa imi indice caldura lui

cu stima Bună,
Ai nevoie de o reducție!
Se montează în locul sondei de presiune originale și în ea se montează sonda originală plus sondele auxiliare.
Nu există decât manufacturată.
Cu stimă,
valib a scris:sa asteptam sa raspunda Laurentiu...ca sigur stie el:)

HoR, intra pe site la rubrica MASINA TA - Laurentiu, Oltcit 11RL, citeste ce scrie acolo si vezi cu atentie pozele. Ai acolo tot ce-ti trebuie: control temperatura si presiune ulei motor. 10X Pt Laurentiu
scuze ca nu m-am uitat la masina ta dar eram incepator si ma interesa mai mult aspectul masinii,acum parca ma interesaza mai mult mersul motorului. vreau sa stiu cand merge cel mai bine si sa cunosc starea motorului in timpul mersului.

ma intereseaza voltmetrul acela cu leduri.e facut sau cumparat.
eu am unul mecanic(cu ac) cu tot cu montaj dar nu ii gasesc o cutie pe marime care sa arate bine.

debitmetru de unde il ai se gasesc de cumparat sau...

am vazut la un prieten cu dacia o reductie facuta care semana cu a ta.
daca se potriveste la filet inseamna ca e buna??? vreau sa-mi pun si eu sonde de temperatura si presiune si am urmatoarele intrebari:

1. pentru temperatura am gasit de dacie si pentru temperatura apa si speciala pentru temperatura ulei. De care sa cumpar, avand in vedere ca voi toti am inteles ca aveti pentru temperatura apa? E mai potrivita pentru apa?
Asta de ulei e mai scumpa cu 200.000 lei. Toate piesele fac maxim 1.600.000lei.


2. de cat este filetul de la manocontact si (mai important) cat este pasul la filet?

3. pe unde ati tras cablurile de la sonde le ceasuri? Adica pe unde intra de la motor in bord? Mie si asa imi cam sufla vantul prin bord. Nu as vrea sa mai fac o gaura in plus

4. unde este cel mai potrivit si ergonomic sa se monteze ceasurile?
Laurentiu am inteles ca le are deasupra torpedoului. Poti sa le vezi in timpul mersului? Eu le am montate in locul scrumierei pe care si asa nu o foloseam.Sunt perfect vizibile in timpul mersului.Mai pot fi montate in suportul de radio,in cazul in care nu ai asa ceva pe masina.
stonebone a scris:
1. pentru temperatura am gasit de dacie si pentru temperatura apa si speciala pentru temperatura ulei. De care sa cumpar, avand in vedere ca voi toti am inteles ca aveti pentru temperatura apa? E mai potrivita pentru apa?
Asta de ulei e mai scumpa cu 200.000 lei. Toate piesele fac maxim 1.600.000lei.


Eu as merge pe ala de ulei, daca ai gasit special pentru asa ceva, pentru ca banuiesc ca are un interval de afisare a temperaturii putin diferit fata de cel de apa.

stonebone a scris:
3. pe unde ati tras cablurile de la sonde le ceasuri? Adica pe unde intra de la motor in bord? Mie si asa imi cam sufla vantul prin bord.

Sigur se gaseste un spatiu pe langa coloana volanului, pe la cablurile franei de mana sau pe la comenzile climatizarii.
stonebone a scris:
4. unde este cel mai potrivit si ergonomic sa se monteze ceasurile?
Laurentiu am inteles ca le are deasupra torpedoului. Poti sa le vezi in timpul mersului?


Alea de deasupra torpedoului se vad foarte bine, pentru ca suportul are ceasurile fixate orientat spre sofer. Dar te cam chinui sa decupezi plansa de bord si dupa mine e mai simplu si mai de efect sa le fixezi pe stalpul din stanga al usii.
stonebone a scris:1. De care sa cumpar...? E mai potrivita pentru apa?
Asta de ulei e mai scumpa cu 200.000 lei.

2. de cat este filetul de la manocontact...?

3. pe unde ati tras cablurile de la sonde le ceasuri?

4. unde este cel mai potrivit si ergonomic sa se monteze ceasurile?
Laurentiu ... Poti sa le vezi in timpul mersului?

1. Sondele si ceasurile trebuie sa fie imperecheate. Nu merge o sonda de dacie cu un aparat de masura "strain". Daca ai gasit si sonda si aparat de temperatura ulei, monteaza-le pe alea.

2. Demonteaza manocontactul sau cauta unul defect, mergi la un strungar cu el si ii ceri sa-ti faca filetul reductiei la imbinarea cu carterul motorului, IDENTIC cu cel al manocontactului + cite o shaiba de cupru pt etansarea elementelor de pe reductie.

3. Cablurile le-am tras prin mansonul de protectie al cablurilor de reglare faruri din habitaclu. Se mai pot trage si prin mansonul cablurilor electroventilatorului.

4. Cel mai potrivit loc, este acela in care le poti observa in orice moment fara ca ochii sa paraseasca pt mult timp traseul pe care se circula.

Eu vad aparatele foarte bine cu toate ca la vremea montarii aparatelor, nu am avut suportul pt daciile 1310 si le-am pus direct pe bord. In vara, cred ca voi apuca sa le montez si suportul inclinat (D 1310). Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
1.Si sondele si ceasurile sunt de Dacie, dar exista de dacie si pt temperatura apa si pt ulei.


2.Pentru mine e cam dificil sa merg cu manocontactul la strungar (il dau cuiva care il da altcuiva etc.) si unul stricat nu am. Poate stiti sa-mi spuneti daca e filet normal sau filet Ganz(?!? asa ceva m-a intrebat mecanicul).

Pentru montat pe stalpul din stanga cum trag cablurile pana la ceasuri ca sa nu se vada? Trebuie sa scot tapiteria?
Si cum le prind? Dau gauri in stalp? O idee de sonda pt presiune in cazul asta. Inspirata dupa o poza cu sonda de temp/ presiune de la masina lui Laurentiu. Scuzati greselile daca sunt, am facut-o mai demult si nu prea le am cu desenul tehnic.
ca sa imi raspund singur la intrebare, va informez ca daca vreti sa va faceti reductie, filetul de la manocontact este de 12 cu pasul normal de 1,5.
stonebone a scris:ca sa imi raspund singur la intrebare...
Pai, daca te uiti pe schitza de mai sus, gasesti exact valorile scrise de tine: M 12 cu pas de 1.5. ai dreptate, da' uite ca eu n-am stiut ce inseamna.
Erau bune si orele alea de desen tehnic si atelier la ceva.
mihu a scris:O idee de sonda pt presiune in cazul asta. Inspirata dupa o poza cu sonda de temp/ presiune de la masina lui Laurentiu.


Conform schitei tale (care contine multe cote lipsa pe care le-am "adoptat" conform cu SDB -adica STAS Din Burta), a iesit asa ceva:


Desigur unele cote se pot rotunji, dar nu am stat acum sa optimizez "creatia". Pe lateralul hexagonului, se mai poate da o gaura pt sonda de presiune ulei (sonda pt ceas). Astfel, pe reductie vom avea 3 sonde: manocontact (sonda pt bec bord), temperatura si presiune ulei (sonde pt ceasuri). Sonda pt temperatura, se va monta cit mai aproape de imbinarea reductiei cu carterul motorului.
Laurentiu a scris:Pe lateralul hexagonului, se mai poate da o gaura pt sonda de presiune ulei (sonda pt ceas).


Ok, modific azi in pauza de masa.

LATER EDIT:

Ce filet este la sonda asta Ca sa stiu cum sa dau gaura suplimentara.
cristi_s a scris:Ce filet este la sonda asta Ca sa stiu cum sa dau gaura suplimentara.
Cristi, gresala a fost a mea de la bun inceput pt ca am confectionat totul ad-hoc ("la botul calului") dupa piesele pe care le aveam in mina. Acum, imi pare rau ca nu am facut o schitza cu dimensiunile necesare. Nu stiam, la vremea aceea (eram la "inceputurile oltcitului" - nu aveam inca masina cumparata), ca va fi de folos multora aceasta inbunatatire. Cei car doresc sa-si faca aceasta reductie cu sonde de dacie, pot lua dimensiunile lungimilor si filetelor de pe sonde defecte aruncate prin service-uri (atelierele electrice). Ok, deci esential e sa iei ceasurile intai si dupa aia sa faci piesa dupa ele. La ora actuala asta e urmatoarul "upgrade" la masina, asa ca sunt in cautare de ceasuri. Sincer as prefera ceasuri de presiune ulei care sa aiba scala mai mare de 6 bar, nu ca cele de dacie.
cristi_s a scris:1. Ok, deci esential e sa iei ceasurile intai...
2. ...as prefera ceasuri de presiune ulei care sa aiba scala mai mare de 6 bar, nu ca cele de dacie.

1. Esential este ca ceasurile sa fie imperecheate cu sondele. Reductia o faci dupa sonde si nu dupa ceasuri.

2. Se comporta bine si ceasul+sonda de dacie pt presiune ulei. Din 1997 de cind le am pe masina, nu am avut probleme cu ele. Adevarul este ca la temperatura exterioara mica si la turatii relativ mari, acul manometrului bate peste 6 bar dar nu va reusi sa "iasa" din cadran si nici sonda sa se deterioreze. Daca ai acces la ceasuri si sonde straine, e cu atit mai bine.
Laurentiu a scris:
1. Reductia o faci dupa sonde si nu dupa ceasuri.


Evident. Eu cand am zis "ceasuri", m-am gandit la intreg ansamblul sonda+fire+ceas.
Laurentiu a scris:
2. Se comporta bine si ceasul+sonda de dacie pt presiune ulei.

Asta stiu, ca si un prieten de-al meu avea "ceasuri" de dacie si mergeau ok, dar ma enerva ca se plafona la 6bar, desi presiunea era evident mai mare. De aia as prefera un ceas cu scala mai mare.
cristi_s a scris:... dar ma enerva ca se plafona la 6bar, desi presiunea era evident mai mare. De aia as prefera un ceas cu scala mai mare.

Bună,
Cristi, stai liniștit că perioada de ținere la +6 e scurtă. Scade rapid (cu toate că ți-ai dori să vezi cum iese iar din scală.. ).
Dacă vrei să vezi cum se comportă te aștept, că eu am de ălea de dracie (pardon de electroimprecizia săcele).
Cu stimă, Yupeeeee Am luat ceasurile si sondele de dracie. Scump, doamna, scump. 80RON ceasurile indicatoare cu suportul ala al lor si peste 60RON cele doua sonde. Acuma vine problema adevarata: trebuie sa le fac o cutie in care sa le bag, ca nu vreau sa tai bordul. Nu sunt adeptul solutiilor "brutale" la nivelul interiorului. Vreau sa le montez pe bord, in mijloc, dar trebuie sa le fac o cutie. Asta e partea naspa, ca nu prea stiu din ce sa o fac. Deocamdata sunt la capitolul tabla acoperita cu imitatie de piele. Reductia e gata proiectata, trebuie data in lucru, dar dupa sarbatori. Filetele la sondele de dacie sunt asa:
- sonda de temperatura apa (care va fi temperatura ulei) M18x1,5,
- sonda de presiune ulei M14,
- sonda originala Oltcit M12x1,5.

P.S. Daca cineva e interesat de o reductie, spuneti acum (pana pe data de 5.01.2006 cand revin la munca e mai bine sa dati un sms sau un tel), sa vad ce pot face. Deocamdata nu e nimic sigur, dar unde merge o bucata, merg si mai multe, nu Bună,
Cutia pe bord mai implica o problemă: împiedică dezaburirea. Ciudat dar curenții au traiectorii interesante pe acolo. De exemplu la mine, de când am montat indicatorul acela vacumatic, zona respectivă, este dezaburită muuult mai greu.
Cu stimă,
danf a scris:Cutia pe bord mai implica o problemă: împiedică dezaburirea.


Asa o fi, dar eu nu vreau sa tai bordul si in plus cutia o sa vina amplasata pe centrul bordului, acolo unde e presiunea cea mai mare de dezaburire. Deocamdata am dat in lucru reductia (din duraluminiu), o sa pun si o schita si eventual poze cu reductia si cutia. Parerea mea este ca trebuie facuta din otel. In zona de fixare pe carter se dau doua gauri pentru trecerea uleiului spre chiulase. Atantie !!
In aceasta zona sectiunea e critica, iar prin stringerea pe carter se poate rupe.
mihai_picasso a scris:..stringerea pe carter se poate rupe.


Cine se poate rupe? Reductia? Nu cred. Oricum nu se strange fara limita, asa ca nu cred ca se va rupe si nici nu o sa o demontez toata ziua de pe masina. La mine e facuta din bronz. Prima data nu am strans-o prea tare de frica sa nu se rupa(e cam mica grosimea exact pe unde se duce uleiu pe conductele pt chiulase) si nu etansa bine, cand mergeam mai tare cu masina crestea presiunea la ulei si venea un miros de ars din motor de nu stiam ce are. Daca mergeam mai incet mai scadea presiunea la ulei si numai mirosea. Ulterior am strans-o mai bine si nu mai curge dar tot apare mizerie in jurul ei pe undeva.
mihu a scris:La mine e facuta din bronz...Ulterior am strans-o mai bine si nu mai curge dar tot apare mizerie in jurul ei pe undeva.
Ai decalit shaibele de Cu ce asigura etensarea Inelul prin care trece uleiul spre cele doua axe cu came, trebuie sa fie "despartit" de reductie si chiulasa de shaiba de Cu. Le-am decalit normal, am saibe si dedesupt si deasupra inelului cu tevile pt chiulase. Poate totusi cand se face cald o sa mai desfac odata si sa curat bine de tot pe acolo sa mai decalesc odata saibele de cupru.

Ca fapt divers simeringurile de la axele cu came le-am schimbat acum 5000-6000 de km si tot curge niste ulei pe acolo, adica nu curge da e patat putin. Si simeringurile sunt Fartec rosii(atunci cand le-am luat de la acsa am inteles ca astea sunt cele mai bune). E bine totusi atunci cind se monteaza semeringurile de la axele cu came sa se unga semeringurile pe partea unde calca[interior]cu vasalina sau ulei,deoarece dupa pornirea motorului trece ceva timp pina ajunge uleiul pe suprafata de lucru a semeringului.Se poate din cauza lipsei uleiului depe axul cu came[pe care de obicei il stergem]suprafata de lucru sa se incalzeasca din cauza frecari si sa se deterioreze.Problema auzita si intilnita dess de mine.ATENTIE:E bine cind se pune un alt semering,acesta sa nu calce in acelasi loc unde a calcat celalalt.Axele cu came ce au ceva khilometri la activ le apar in acel loc unde a calcat semeringurile un canal[presupun dela praf si mizerie].Daca se pune semeringul nou pe acelasi loc e posibil sa nu aiba viata lunga.SA SE SCUZE GRAMATICA.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community