Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare ceasuri suplimentare [... temperatura , presiune]
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
daca vrei neaparat sa stii exact temperatura uleiului sectioneaza una din cele doua conducte de cupru care alimenteaza axele cu came...si inseriezi o reductie in care sa ai sonda de temperatura si aceasta sa fie spalata continuu e de ulei...aia e temperatura care te intereseaza...
vali-tgm a scris:Putin eronat insemnand ? Mie mi frica ca ma voi baza prea mult pe acel ceas ....
Monteaza-l pe reductie linga filtru. Eroarea nu e asa de mare. In plus, cind motorul se infierbinta mai mult de 120-130 grC, nu mai trage asa ca, iti poti da mult mai usor seama daca motorul este in regim bun de temperatura sau nu comparind cu ce-ti indica ceasul.
Oricit am mers cu masina, pe acest sistem, temperatura nu a urcat peste 110 grC. Mai am o frica. Am auzit ca presiunea e mare acolo si mi cam frica sa nu imi curga dupaia ulei pe acolo. Ca am mai avut probleme cu o conducta de ulei pt axele cu came si m-a chinuit si aia mult. cu saibe decalite si curatat totu pe acolo nu are de ce sa curga ceva... Nu de alta dar zilele astea am gasit in garaj un ceas si senzorul corespunzator ceasului si mi-a zis tata ca is luate de noi si nu au fost puse pt ca cineva care avea montat ia spus ca nu are rost pt ca nu creste temperatura atat de tare incat sa fie probleme.
Si de atunci tot ma gandesc sa il pun daca tot il am. Reductie mi-ar mai trebui.
PS: ceasul meu nu e ca acesta http://img515.imageshack.us/my.php?image=tempuf5.jpg ci are un termometru pe orizontala e bun si acela ?
iulicuta2000 a scris:cel mai bine se ia temperatura din baia de ulei
Depinde ce temperatură te interesează. Eu cred că cel mai important e uleiul care iese din radiator, pentru că el e uleiul care va unge. Dacă becul de ulei din baie se aprinde, asta poate numai să ne spună că pe unde a trecut el era al dracului de încins motorul. Uleiul din baie nu unge, nu face nimic. El stă (și poate doar se răcește nițel)...

L.E. Ac am văzut și restu posturilor Mă duc să mă culc că e clar că-s prea obosit... Ebine ca ceasul sa fie cu sonda lui.Altfel iti va da erori. Pai au fost luate impreuna de noi acum vreo 10 ani dar nu au fost niciodata montate.
vali-tgm a scris:au fost luate impreuna de noi acum vreo 10 ani...
Astea, nu au termen de valabilitate . eu am montat senzor temperatura in dopul rampei de ulei acolo pe unde se scoate-baga supapa baipas si eu la fel si temperatura indicata e destul de mare...si nu e temperatura uleiului care face ungerea da ai dreptate indica temp. mot. Dati-mi si mie o idee cum sa prind suportul de stalp pentru ceasuri, pe stalp. Ma confrunt si eu c-o problema: Am schimbat bordul inferior si a trebui sa demontez de pe el ceasul de presiune ulei ce-l aveam. Numai ca dupa cel l-am pus la loc pe bordul nou nu imi mai indica bine....imi indica cu 2 in plus fata de cum indica inainte la orice regim de turatie....daca inainte statea pe la 2 , 2 si ceva la relanti acuma sta la 4 si creste cum cresc turatia. Ce am facut de l-am dereglat? Remedii? Am gasit astazi in rable un ceas voltmetru. Functioneaza saracul, numai ca are geamul spart. Cum as putea sa-l inlocuiesc? Am vazut ca ceasurile au capacul ambutisat pe marginea carcasei. De demontat nu ar fi o problema; cu montatul nu stiu cun sa-i fac.
Iulicuta parca tu ti-ai dat cu marcar fosforescent pe ceasuri. Cum facusi sa pui geamurile la loc? ai mare grija la desfacere sa nu distrugi capacul ala ambutisat si cand il montezi indoi usor buza aia din loc in loc pana acopei tot cercul de 360grade cu ceasu pus pe o scandura si ceva textil intre scandura si ceas,ca sa nu se zgarie marginea aia Ok Iulica. Sa vedem ce o iesi. Gata! A mers. Dupa ce am pus capacul la loc l-am etansat cu solutie epoxi. Acum urmeaza sa dau iar comanda de suport de stalp si sa le montez.
Poate mi-l fura si pe asta. ma poate ajuta si pe mine cineva in legatura cu adaptarea de la 24v la 12v a ceasului indicator de temperatura???
radu_razvan2000 a scris:...adaptarea de la 24v la 12v a ceasului indicator de temperatura???
Scoti rezistenta dintre cele doua ploturi din spatele ceasului. multumesc mult, acum indica bine. [quote="Emirac"]Asta si este ideea...sonda ce comanda clapeta de la soc(cap rampa ulei), se schimba si in locul ei se monteaza cele pentru temperatura si presiune.

Hmm...asta e ceva nou, cel putin pentru mine. Ce modificari trebuie pentru a face acest "soc automat" functional ? Lamuriti-ma si pe mine,despre ce soc automat este vorba?Am citi ceva pe topicul asta dar n-am inteles.Multumesc. Nu-mi raspunde nimeni? Nu e vorba de nici un fel de soc automat.Era vorba de un pachet anti-poluare.Soc automat gasesti doar la carburatorul de VW 1300 sau la masinile cu injectie pe benzina. si la toyota(carina2/corolla), si la mazda....pe carburator, dublucorp, soc automat, treapta 2 vacuumatica
deceneu32 a scris:Lamuriti-ma si pe mine,despre ce soc automat este vorba?
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=89367&highlight=antipoluare#89367 Gata domnilor,am inteles,e vorba de kitul ala antipoluare intalnit la TRS,unele dintre ele.Cineva a folosit o exprimare neadecvata si de aici surprinderea mea.
Soc automat am intalnit pe Solex-urile de pe Dacia 1100. pentru plumber si nu numai


[urlhttp://autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=2092]ceas AFR[/url]
se leaga la o sonda lambda

ce face sonda lambda

sonda am montat-o pe Y,ca si stecit din brasov(doar ca el a pus-o pentru injectia monopunct)
ce vreau eu de la ceasul asta?momentan e doar orientativ,in viitor o sa conteze mult indicatiile lui
p.s. intre sonda si ceas vine legat un fir
Este de fapt un banal ceas cu alarma , zi-an-luna-saptamana , reminder , cronometru ce functioneaza la 3 volti . Are afisare pe albastru cu leduri care in timp se opresc singure . Mai afiseaza temperatura . Ce ziceti , ar merge adaptat sa arate temperatura radiatorului de ulei ? De asezat undeva in bord se face loc si este estetic iar alimentarea se rezolva la 12 -14 volti cu un rezistor de putere de minim 1 kilo . asta e estetic?
ca sa-l alimentezi trebuie un stabilizator de tensiune,nu merge cu o simpla rezistenta Cum ba estetic?
Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, in **** mea, treziti-va fratilor!
Te gandesti cum sa te chinui sa il adaptezi pe ala sa-ti masoare temperatura de pe radiator.
Nu ca vreau sa-mi vand marfa sau sa fac bisnita, da ia-ti in **** ceva ca asta si nu mai trebuie sa stai sa faci alimentare sa te chinui sa vezi cum lipesti senzoru, sa una alta.
Oricum, nu o sa fie o temperatura exacta, aflandu-se in curentul de aer.
Nu-mi cer scuze pentru nervi, mor cand va vad ma, mor!
Si apropo, e urat cu crengi ala, sa-l pui in masina. E la partea de manelo-cocalarism! Ai bre, ce va ambalati asa?
E chestie de "de gustibus", care "de gustibus non est disputandum".
Poporul roman in intelepciunea lui a asimilat acest dicton latin intr-o forma mult mai plastica dar pe intelesul tutror: "nu poti sa te caci in gustul omului".
Lui Cristi ii place sa-i clipoceasca beculetele prin masina. Voua nu. Sincer, nici mie.
Dar daca lui ii place, asta e. Mai , nebuniilor
Nu cumva sa va certati ca vi se taie cheful de bere .
O intrebare intrebatoare a fost . E un banal ceas . La 20 de lei cat costa nu e vorba de precizie . Nu senzorul lui este baza . Am loc pt el in consola facuta de mine si pt ceasurile necesare de care ziceti voi .
Ma gandeam la forma care o are se va aseza bine pe consola in partea de jos . In parte superioara fiind 2 ceasuri cu acelasi format dar pt temperatura ulei si presiune .
Ma orientez inainte de a pune definitiv . Spunea cineva că la motoarele de 1100 în locul sondei de temperatură ce există la cele de 1300 este un dop care se poate deșuruba?
M-am uitat alaltăieri prin fiare și nu mi s-a părut. Este un dop din turnare. Se gaureste si se fileteaza Nu am vazut bloc de 1.1 care sa aiba surub pe post de dop.
7thRaven a scris:Este un dop din turnare. Se gaureste si se fileteaza Nu am vazut bloc de 1.1 care sa aiba surub pe post de dop.

S-a bagat cineva sa gaureasca si sa fileteze acolo? Eu n-am avut curaj... E foaie de tigara blocul in acea zona. Nu stiu sa-ti spun, dar asta este o solutie pentru blocul de 1.1.
Alta ar fi reductie la manocontact. Da.Eu am dat gaura acolo si am dat si filet la un motor si i-am pus si sonda pt bec acolo.E suficient material. ok!
Acum mi-a trasnit altceva. Modina aceea pe care am gasit-o are sonda de temperatura(țumburușul ăla roșu din poza) pe unul din furtunele ei. Ma gandesc sa-i pun modina si sa-i fac o reductie pentru sonda mea acolo unde a fost cea din fabricatie prevazuta. Pana atunci o sa modific reductia mea de deasupra si pentru sonda de temperatura.


Ași putea să verific cumva modina fără să o montez? In apa calda. In concluzie ,pentru o buna acuratete a redarii valorilor,se pot face 2 reductii;una pt sonda de presiune si manocontact,iar a doua pt. sonda de temperatura si termocontact, bineinteles cu montarea fiecarei reductii in locul sondei originale ? iti trebuie o chestie simpla, cu 3 gauri pt: sonda originala de presiune ulei, presiune ulei pt ceas, temperatura ulei(apa) pt ceas

chestia asta, vine infiletata in locul sondei originale de presiune ulei.

(gasesti pe forum si un desen tehnic pentru aceasta reductie) cu precizarea ca la o astfel de reductie temperatura indicata va fi eronata putin...
LIA a scris:......se pot face 2 reductii;una pt sonda de presiune si manocontact,iar a doua pt. sonda de temperatura si termocontact, bineinteles cu montarea fiecarei reductii in locul sondei originale ?

Dacă te referi la motorul de 1300 da, se poate face pentru partea de deasupra. Adică manocontact + sondă presiune. Pentru partea de termocontact+sondă temperatură nu cred că merge pentru că e cam strâmt spațiul pe acolo pe sub mașină. Mda,atunci raman la varianta clasica cu toate sondele pe o singura reductie dupa filtrul de ulei. Nu stiu in care loc ar fi fost temp. uleiului mai ridicata ,probabil la sonda termocontact.Pentru ca in carte, am impresia, manometrul pentru verificarea si masurarea pres ulei la diferite turatii se monteaza in locul manocontactului iar masuratorile se fac la o temp a uleiului 80-90 C ,dar aceasta temp. nu stiti din ce punct o citeste?
LIA a scris:in carte, am impresia, manometrul pentru verificarea si masurarea pres ulei la diferite turatii se monteaza in locul manocontactului iar masuratorile se fac la o temp a uleiului 80-90 C ,dar aceasta temp. nu stiti din ce punct o citeste?
Presiunea si temperatura este citita in locul de montare a reductiei - in locul manocontactului (linga filtrul de ulei). Va multumesc ! Atunci,ramane cea mai buna varianta clasica pentru a fi cat mai aproape de experimentul din manual,bine inteles cu o diferenta de minus 10-20 grd temp.citita fata de cea reala. Click pentru a vedea imaginea 
Salut,in primu rand nu stiu care si cum sunt sondele alea doua ,petroliere nu-s sigur .Am una rotunda mare si una asemanatoare cu cea clasica ,acuma care e de temp. si care de presiune?!
Am legat ceasurile cam asa:
-cu galben sunt becurile ,alea erau legate deja
-plusurile ceasurilor le-am impreunat si l-am legat la supapa electromagnetica (am greist ca le-am unit,trebuie fir separat cu+ fiecare pe ceas?)
-minusurile,la fel le-am unit si am plecat doar cu un fir pe caroserie
-sondele ....fiecare fir la sonda lui ,daca le-oi fi nimerit
Rezultatul:presiunea pare sa functioneze dar temperatura nu vrea neam
Acul de temperatura sta fara sa bag cheia in contact pe la 80 ,daca pornesc motorul scade la 0 si atat.Ma ajuta si pe mine cineva ?Din spusele voastre si intelesele mele am facut legaturile
Acum am inteles de fostul proprietar ca Sondele trebuiau legate pe ala din mijoc,adica pe care eu am pus minsusul.!?!Pan la urma care e
Ceasurile sund EP de dacia.
danf a scris:Semnificația pinilor este următoarea:
Văzut din spate, cu becul sus, de la stânga la dreapta:
+12V, Masa, Semnal de la traductor.
Cu stimă,


Asta se găsește pe prima pagină a acestei discuții.
Se pare că ai legat bine ceasurile. De fapt și din descrierea ta rezultă asta.
Cel de temperatură așa funcționează; oprit stă undeva pe la 80de grade sau chiar la maxim iar la pornire vine la zero. De indicat o să indice el dar ai răbdare să se încălzească uleiul că după îmi amintesc, temperatura inițială indicată este de 40 de grade(dacă e frig afară o să ai cam mult de așteptat).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community