Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare ceasuri suplimentare [... temperatura , presiune]
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
bytzu1 a scris:Click pentru a vedea imaginea 
-cu galben sunt becurile ,alea erau legate deja
Daca ceasurile sint dotate cu cite doua becuri fiecare, ai grija cum le legi; unul este pt iluminat ceasul pe timp de noapte iar celalalt se va lega la sonda aferenta pt bec (ulei sau temperatura). De fapt sunt ,au fost 4 leduri 2 rosii 2 albastre in timpul montarii am mai ramas cu 1 jumate,asta e daca dai pe mana ghertouilui lucruri finute le-am rup picioarele ledurilor in timp ce imi innodam mainile sa prind ceasurile.Ledurile erau doar de iluminare .
L.E: Nu mai are leduri ,o murit toate .Da macar se pare ca fnctioneaza si ala de temperatura.L-am conectat pe sonda mare de presiune si ceasul de temperatura se chinuie sa arate presiunea semn ca funtioneaza ,pe sonda lui de temperatura urca ceva de 40 doar cand ii dau talpa la relanti ,in mers sper sa indice Va salut. M-am pricopsit cu ceasul din poza de mai jos- cred ca este voltmetru, dar problema este ca nu stiu cum sa il leg. Asadar, va rog sa ma luminati:



Uploaded with ImageShack.us

de asemenea, ar trebui sa indice instantaneu, sau are o anumita latenta?



Uploaded with ImageShack.us


multumesc


sa nu uit, este marcat 12V, in rest nu este stantat nimic, plus, minus etc hm asta e ceas de dacie din cate stiu ... are si taiocameo pus pe al lui un ceas din asta ...are ceva latenta ... la pornire ...cum e legat nu ma intreba ca nu prea imi bag nasul in al lui decat cand are vreo problema Am avut eu ceas din acesta(cred că mai am două prin fiare). Se leagă la + și -. Vezi că legătura ceasului pentru + trebuie să fie izolată față de corpul lui(o garnitură de textolit, parcă).
Dacă îl legi pe firul de la brichetă, îți indică și nivelul de încărcare al acesteia când e oprit motorul. Multam, intr-adevar este de Dacie si are un papuc izolat cu o saiba de textolit. Problema este ca l-am mufat pe toate partile, si nu misca deloc acul indicator. De aceea am si intrebat daca are vreo latenta sau ar trebui sa miste instantaneu sub tensiune, o sa il las conectat mai mult diseara cand ajung acasa.
O sa va zic ce am rezolvat. S-ar putea să fie defect. Din câte îmi aduc aminte are latență numai câteva secunde după ce pornește motorul și începe alternatorul să încarce.
alf 08 a scris:M-am pricopsit cu ceasul din poza de mai jos- cred ca este voltmetru, dar problema este ca nu stiu cum sa il leg. Asadar, va rog sa ma luminati:



Este un voltmetru de Dacie. Firul de masa il legi pe surubul ce are legatura directa cu carcasa ceasului iar cel de [+] il legi la surubul izolat.
Are o intirziiere in functionare (am inteles ca e cu actionare termica insa precis nu stiu) de la cuplarea lui in circuit. Acul, fara consumatori si la o incarcare normala, ar trebui sa stea perfect pe mijlocul verdelui. Incarcare mica va fi spre rosu stinga; incarcare excesiva acul va tinde spre rosu dreapta. latenta e doar de cateva secunde apoi urca incet in alte cateva secunde pe verde ideal la mijloc cum zice laurentiu Of, i-am dat pe contacte cu wd 40, l-am mufat, am fumat o tigara si nimic, nu se misca. Am impresia ca este ceva blocat in el, daca il zgaltai nu se misca limba indicatoare, o sa ii decapsez capacul ca sa vad ce si cum. Las` ca fac rost de altul daca nu merge.
Mersi.
Plumber a scris:S-ar putea să fie defect. Din câte îmi aduc aminte are latență numai câteva secunde după ce pornește motorul și începe alternatorul să încarce.


Da, ai dreptate, dureaza putin pana incepe sa se miste...

alf 08 a scris:Of, i-am dat pe contacte cu wd 40, l-am mufat, am fumat o tigara si nimic, nu se misca. Am impresia ca este ceva blocat in el, daca il zgaltai nu se misca limba indicatoare, o sa ii decapsez capacul ca sa vad ce si cum. Las` ca fac rost de altul daca nu merge.
Mersi.


Teoretic ar trebuii sa mearga, dar sunt si ele "batrane".


Pe aceasta cale vreau sa multumesc si eu creatorilor topicului si celor care au postat ca m`au scos din ceata cu ceasul pentru presiune ulei, nu stiam ordinea papucilor....MULTUMESC! masoara intre firele de alimentare ,trebuie sa fie o rezistenta de valoare mica,daca nu este inseamna ca e arsa acea rezistenta,daca insa iti da continuitate e acul blocat sau bimetalul rupt la interior
Laurentiu a scris:Este un voltmetru de Dacie.

Nu e voltmetru de Dacie.Acest tip de aparat s-a montat pe autoturismele de teren IMS sau pe tractoarele cu instalatie electrica in 12V.
Dacia are voltmetrul incorporat in partea dreapta a tabloului de bord,nu e necesar unul suplimentar.
[IMG=http://img72.imageshack.us/img72/6016/fotografie0875.jpg][/IMG]
[IMG=http://img190.imageshack.us/img190/7857/imagine1449.jpg][/IMG]
deceneu32 a scris:
Laurentiu a scris:Este un voltmetru de Dacie.

Nu e voltmetru de Dacie.
E construit pe acelasi principiu. Forma difera. Au fost montate si pe camioanele vechi SR (Carpati si Bucegi). Pe camioanele Bucegi si Carpati?Nu cred!
deceneu32 a scris:Nu cred!
Am facut scoala pe ele si le stiu. Si eu stiam ca este de Dacie, in fine am facut rost de asta:



Uploaded with ImageShack.us

bineinteles ca are doua borne, plus si minus. Azi este sarbatoare, ca as fi zis ceva de dulce, asadar, cum il montez? L-am pus de proba la baterie , minus cu minus si la plus la fel, si se incing firele instant. Sunt prost sau sunt prost (nu stiu de ce mi s-a pus pata ca trebuie neaparat sa am asa ceva in bord)? Mi-a zis o pasarica cum ca plusul trebuie luat de pe alternator.
Este corect?
alf 08 a scris:... plusul trebuie luat de pe alternator.
Este corect?
De ce nu de pe baterie direct sau dupa contactul general (cheie) ? Am incercat sa il pun direct pe baterie, si nu este ok din cauza de "prea multi" amperi. Legandu-l pe alternator, ar masura doar ce debiteaza el, si nu capacitatea bateriei, care depaseste plaja lui de masura - si + 20 A.
Orice, dar electrica ma depaseste. Asadar, ii trag un plus de unde, de pe firul de excitatie sau? sincer eu am unul electronic pus ... si l-am legat pe una din sigurante... prima sau a doua de sus parca ...ca sa mi se aprinda doar daca pun contactul si indica corect ... + ca spui o mare tampenie acolo cu amperajul care nu are legatura cu intensitatea ... adica cu voltii ca aia indica de fapt chestia aia cati volti ai ... nu cat curent debiteaza alternatorul ... pentru ca si ala in sarcina maxima poate debita pana la 30 A ... in alta ordine de idei masoara-mi si mie capacitatea bateriei cu un simplu aparat de masura ..doar sa il legi la borne si sa zica cati amperi are bateria In cazul de fata,legatul direct la baterie e exclus,este ampermetru,se leaga in serie cu consumatorul sau ramura de consumatori pentru care vrei sa afli consumul de curent;
practic,vrei sa afli cand incarca alternatorul?tai firul care duce de la alternator la electromotor si inseriezi dracia asta;
Vrei sa afli ce curent de incarcare/descarcare are bateria?inseriezi ampermetrul intre borna de pe baterie si borna cu fire,desigur in cazul de fata este NERECOMANDAT fiindca scala ampermetrului se opreste la 20amperi si o sa se duca naibi instrumentul de masura... stai ca ma uitai eu aiurea la poze ca mai sus era vorba de voltmetru si crezui ca tot voltmetru si-a luat ... sincer mai in gluma mai in serios nu cred ca prea ai ce face cu un ampermetru pe masina ... mai ales cum e asta limitat la 20 A ... singurul lucru pe care il poti face cu el e sa verifici furtul de curent atunci cand e cazul si cam atat in rest poate doar curiozitati cat consuma casetofonul, cat consuma farurile ... si nici datele alea nu sunt date exact din cauza scalei care e facuta vag

faza cat incarca alternatorul ... ce te faci cand ... e noapte, ploaie si mai e si frig ... si pe deasupra sa ai si o coaja de baterie pe masina care e pe duca ... s-ar putea sa cam treaca de 20 A incarcarea ...deci toate sansele ca ampermetru sa se duca ... nu e bre asa ,si daca ai bacteria la 11v dar ti-a pornit motorul si incarcarea din alternator,tensiunea urca la 14v dar curentul nu trece de 3-4 amperi,adica nu suge bateria mai mult,insa daca pornesti faruri,avarii,aeroterma si eventual un stergator atunci da,o sa cam dea peste cap acul ampermetrului
iulicuta2000 a scris:este ampermetru,se leaga in serie cu consumatorul sau ramura de consumatori pentru care vrei sa afli consumul de curent;

Ups, credeam ca e vorba de legarea unui voltmetru si nicidecum de ampermetru.

Scuze pt informatia gresita.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community