Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare ceasuri suplimentare [... temperatura , presiune]
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Se pot strica ceasurile astea de presiune si temperatura de Dacie daca inversez firele pe acolo? Sau senzorii?

Va intreb deoarece ceasul era bun, mergea OK, dar mi s-a desfacut un contact la ceasul de presiune si cand l-am scos din bord mi s-au desfacut toate contactele si nu mai stiam cum au fost si cred ca am facut toate combinatiile posibile si tot nu imi arata presiunea.
Nu am reusit decat sa il fac sa arate 0 cand iau contactul si presiune maxima cand pun contactul.

In timpul acestor operatiuni am facut si un scurt de mi s-a ars o siguranta.
stonebone a scris:1. Se pot strica ceasurile astea de presiune si temperatura de Dacie daca inversez firele pe acolo? Sau senzorii?
2. Nu am reusit decat sa il fac sa arate 0 cand iau contactul si presiune maxima cand pun contactul.
1. NU.
2. Cred ca ai inversat legaturile pe ceas (plusul cu firul de sonda). Ceasurile alea înclinate de dacie se potrivesc bine în locul scrumierei?
Sau trebuiesc făcute modificări?
Nu prea aș vrea să tai nimic, iar bordul de deasupra nici atît, pentru că am înțeles că nici nu se mai fabrică nici nu se mai găsește...

Am văzut la cineva că le mai pusese în loc de evacuările de aer de ventilator de pe mijloc (sau cum se cheamă). Dar parcă n-aș renunța la aeru ăla...
DanSlotea a scris:
Am văzut la cineva că le mai pusese în loc de evacuările de aer de ventilator de pe mijloc (sau cum se cheamă). Dar parcă n-aș renunța la aeru ăla...


Nu-i "bai" asa mare daca renunti la aerul ala. Cel putin eu nu-i simt lipsa. Oricum n-am anulat grila, am cumparat alta si am transformat-o in suport de ceasuri. Daca nu imi place, o montez la loc pe cea veche si am si aer. Oricum acolo am mai montat niste leduri indicatoare si mai merg puse si ceva intreruptoare. Le mai poti monta:
- sub reglajul de inaltime al farurilor,
- pe stapul din stanga,
- pe plansa de bord, la imbinarea intre placa aia neagra de sub geam si cea de vinilin,
- sub casetofon (sau in loc de casetofon ).
(sper sa nu se supere proprietarii masinilor de la care am "furat" unele idei ) Sa va zic unde le aveam eu puse la masina veche: in consola schimbatorului de viteze. Mai exact, mutasem bricheta in bord pe langa scrumiera( ii dadusem o gaura), iar un ceas venea in locul unde fusese bricheta-bineinteles ca marisem gaura, iar celalalt venea simetric pe partea cealalta, unde este lipita placuta aceea care arata cum vin treptele de viteza. De pus acolo le-am montat foarte usor, trebuie avut grija cand tai ca sa iti iasa gaurile simetrice, iti mai trebuie un pic de Poxipol si gata. vreau si eu sa pun aceste ceasuri si de 2 luni tot caut un meserias sa imi faca reductia aia.....pana acvum 3 am incercat si toti au facut o magarie totala...are cineva asa ceva pe acasa ?sau poate sa faca? in cta imi e imposibil sa o fac..sunt si mutat de putin timp aici si nici nu stiu unde as putea sa ma duc sa o fac.
edy77_driver a scris:vreau si eu sa pun aceste ceasuri si de 2 luni tot caut un meserias sa imi faca reductia aia.....pana acvum 3 am incercat si toti au facut o magarie totala...are cineva asa ceva pe acasa ?sau poate sa faca? in cta imi e imposibil sa o fac..sunt si mutat de putin timp aici si nici nu stiu unde as putea sa ma duc sa o fac.


daca vrei iti fac eu reductie ca oricum dau comanda sa imi faca si mie una , se face pe strung profesional nu se realizeaza in garaj sau un menghina ...da-mi de stire pe mp daca doresti , luni dau comanda , nu cred ca o sa coste mult ...... Adrian - si eu sunt interesat de asa ceva - poti sa ne spui la o adica cat costa ? si daca se pot face anumite ajustari ?
daniel.opr a scris:Adrian - si eu sunt interesat de asa ceva - poti sa ne spui la o adica cat costa ? si daca se pot face anumite ajustari ?


hai sa vb pe privat te rog , nu imi pot face public numarul de telefon , in teorie se poate executa OIRCE modificare , iar daca tu doresti altceva decat reductia "clasica" si ai o idee mai bune sunt dispus sa ascult cu mare atentie , doar este si in interesul meu poate imi fac si eu !

uite vb pe yahoo mesenger daca doresti ......id-ul pe MP

salut salut adrian...lasa-mi si mie id-ul de mess pe mp si te caut eu sa vb. stie cineva care sunt cotele la filet pentru sonda temperatura ulei de dacie? Subliniez: temperatura ulei, nu apa.
Multumesc.
stonebone a scris:Subliniez: temperatura ulei, nu apa.


Exista asa ceva? da, am cumparat eu si cand am cerut sonda temperatura dacie m-au intrebat ulei sau apa?
stonebone a scris:... cand am cerut sonda temperatura dacie m-au intrebat ulei sau apa?
La magazinul Dacia, se cer sonde de temperatura apa si presiune ulei pt ceasuri. Nu cred ca exista sonda pt temperatura uleiului pt Dacie.
stonebone a scris:da, am cumparat eu si cand am cerut sonda temperatura dacie m-au intrebat ulei sau apa?


Probabil a auzit doar sonda ... ulei = presiune apa = temperatura cum adica ulei=presiune apa=temperatura,
pai asa poti sa ceri degeaba la magazin ca tot ce vor ei iti dau.

dati-mi paine = ulei = prezervative

Am cerut sonda temperatura si m-a intrebat apa sau ulei ce e asa greu de inteles? Daca am dat peste o proasta, asta e, eu va zic ce m-a intrebat. Cand ceri sonda de ulei automat vanzatorul se gandeste la cea de presiune, iar cand ceri de apa automat se gandeste la cea de temperatura. Asta am vrut sa spun. Lipsea o virgula mai Daniel

Nici eu nu am inteles initial ce ai vrut sa spui , pentru ca am citit "presiune apa"... Scuze... o sa fiu mai atent cu virgulele astea No pb...

Dar Stonebone e tare cu painea, uleiul si prezervativul Readuc in acualitate acest topic intrucit am si eu ceva intrebari legate de ceasuri suplimentare.
Deci cam cum sta problema.Zilele astea am achizitionat una bucata ceas plus sonda de temperatura aferenta.Pt "T" de rigoare am material.Deja i l-am dat lui Laurentiu ca sa roage pe cineva sa il confectioneze.
Intrebarea mea e urmatoarea:unde sa amplasez ceasul?
Eu ma gindeam pe bord,undeva mai la mijlocul lui cam deasupra prizei centrale de aer cald.Laurentiu stie despre ce e vorba.Adica ceva in genul celor montate de Pui de Drac pe fostul lui oltcit.Mai precizez ca ceasul nu e de dacie si din acelea care parca are si Pupa montate pe masina,cu iluminare colorata si care se schimba singura sau poate fi selectata o anumita culoare.Din pacate nu am un aparat foto sa pun o poza cu respectivul ceas si sonda aferenta. danh vin in ajutorul tau
si eu mi-am montat ceasurile suplimentare...inca nu am sonde sau reductie...dar am o intrebare pentru cine imi poate raspunde
pe sonda de supratemperatura de la TRS se poate monta un ceas?stiu ca n-o sa aiba mare precizie...dar ma gandesc ca atunci cand e incins motoru...acu ceasului e mult in dreapta

acolo mi=am montat eu ceasurile...nu sunt fumator asa ca nu duc doru scrumierei

a...si ar mai fi ceva:in locul sondei de supratemperatura se potriveste(ca dimensiuni si filet) o sonda de dacie ? Si pe mine ma bate un gand de montat ceasuri de temperatura si presiune, eu le-as monta stil Smart (imi place la nebunie cum arata pe Smart Roadster ceasurile alea) respectiv pe bord - nu in bord, deasupra aerisirii de pe mijloc, sau daca nu - stil Pupa, pe stalpul din stanga al masinii. Bine, in cazul al doilea nu stiu in ce masura ar impiedica partial vizibilitatea in directia aia - poate ne spune Pupa. sincer pe mine pana si stalpul masinii ma incomodeaza...cu masina lu pupa inca nu am mers,si de cate ori am stat in ea nu mi-am pus aceasta problema...dar la o adica...suportul pentru ceasurile lu pupa se gaseste de cumparat , fie de pe net (ceva mai ieftin ) sau de la magazine 9ex augsburg...unde e ceva mai scump )
parca la augsburg am vazut un suport pentru doua ceasuri care sa vina motat pe bord,orizontal ca dimensiuni ceasurile sunt standard...deci si ceasurile vechi intra bine in suport....ca iluminare recurg ca si la bord
trebe sa-mi iau leduri si ma apuc de lucru,ceasurile fiind decapsulate
iulicuta2000 a scris:...dar am o intrebare pentru cine imi poate raspunde
pe sonda de supratemperatura de la TRS se poate monta un ceas?stiu ca n-o sa aiba mare precizie...dar ma gandesc ca atunci cand e incins motoru...acu ceasului e mult in dreapta

a...si ar mai fi ceva:in locul sondei de supratemperatura se potriveste(ca dimensiuni si filet) o sonda de dacie ?


Sonda aia de care vorbesti de la trs din carter e de fapt un termocontact. In ea e o lamela care la 130 de grade(daca e bine calibrata) face contact la masa si se aprinde becu din bord, deci nu merge sa pui ceasu pe ea.
Numai tin minte ce filet e acolo, s-ar putea sa mearga s-ar putea sa nu mearga sonda aia de dacie. n-am stiut ca e termocontact...ma gandeam ca e ca la becu de presiune..c.a ala se aprinde treptat..nu doar aprins /stins...are cineva un termocontact dinasta?sa facem comparatie cu sonda de temp
Iulicuta multumesc de informatii.In Iasi e un magazin Augsburg.Voi incerca maine poate am noroc si gasesc pt 2 ceasuri care vor veni pe bordcam deasupra prizei centrale de aer cald. nea dan...cel mai bine vb cu pupa...el stie mai bine...el mi-a spus ca se gaseste suport de ceasuri orizontal...initial asta era si ideea mea...dar acum ca le-am pus acolo nu-mi pare rau deloc...abia nu se fumeaza in masina Din pacate eu sunt fumegator si pe deasupra m-am imbolnavit de la avioane.Acolo cele mai impostante aparate de control sunt la nivelul ochilor.Eu cam asta urmaresc. ia-ti bre avion atunci
dar vezi ca mai este o mica si anume chestie...la avion poti zbura cu vizibilitate 0 (zero) la geamuri...ca te ghidezi dupa aparate...dar la masina e mai greu acest lucru...si de asta e bine sa ai cat mai multa vizibiliate... Pai mi-am luat si din asta. Ultima achizitie e MIG-21 Lancer.Si mai am inca vre-o 22. pai...decat sa bagi banii in ala sa-l modernizezi mai bine bagi in oltcit datorii Nu stiu de ce va agitati atata cu ceasurile acelea...nu-si au rostul si cauzeaza probleme...
Am avut si le-am demontat pentru ca:
Se pierde un pic de ulei pe la imbinari.
NU reflecta presiunea reala din sistem, ceea ce creaza confuzie ...si mai mult decat atat, insusi modul in care se pot monta NU este corect(reductie+sonde+monocontact)

Pentru a avea presiunea uleiului ar trebui ca sonda sa fie montata in partea din fata a motorului ,acolo unde la motoarele fabricate ptr piata interna sau est comunista se afla un dop metalic.
Pe motoarele de axel 12 trs (franta)exista montata o sonda bimetal ce comanda un fel de capsula vacumatica a carburatorului.

Cine este prin constanta poate veni sa-i dau reductia + sondele...gratis. Fiecare face ce vrea, si mie primadata mi-a curs putin putin ulei pe la reductie. Am remediat problema si numai am probleme.
Io zic totusi ca nu strica la nimic ceasurile alea.
Si sonda aia de care vorbesti tu din fata motorului nu are legatura cu presiunea la ulei. Sonda respectiva are legatura cu un fel de soc automat, adica capsula aia vacuumatica de care vorbesti tine deschisa clapeta de acceleratie pana cand se incalzeste uleiu si astfel comandata de sonda cu pricina iese din functiune.
Emirac a scris:

Cine este prin constanta poate veni sa-i dau reductia + sondele...gratis.


platesc eu curierul numa trimite-le spre bucuresti te rog Asta si este ideea...sonda ce comanda clapeta de la soc(cap rampa ulei), se schimba si in locul ei se monteaza cele pentru temperatura si presiune.

Este contraindicat a se monta reductie cu sonde + monocontact inainte de radiator ,daca te uiti cu atentie la monocontact vei descoperi ca are DOUA gauri, una la baza si una in lateral (ce trebuie sa corespunda in rampa)si daca tu gasesti solutia ca cele doua gaurici sa fie functionale , adica uleiul sa treaca prin amundoua atunci este ok....asta este valabil si pentru REDUCTIE.
Altfel...
Obturarea orificiului lateral la monocontact duce la modificarea presiunii ''citite'' de acesta,ca sa nu mai zic de faptul ca in functionare la temperaturi inalte risti sa inceapa sa-ti palpaie becul din bord in timp ce ceasurile functioneaza si-ti spun ca totul este ok....
Deci in final ..faceti cum vreti...citeam undeva ce-a scris si lascu: la 90 grade uleiul nu are cum sa aiba mare presiune in rampa in regim de ralanti...daca-ti arata presiune mare atunci ai o problema...pompa baga..dar nu trece de reductie decat cate putin.
Asta inseamna ca in curand te asteapta o reparatie la ambielaj ..sau remat-ul.


Reductia si sondele le-am dat ieri cuiva ce venise sa-mi cumpere masina..
Emirac a scris:1. Este contraindicat a se monta reductie cu sonde + monocontact inainte de radiator ,daca te uiti cu atentie la monocontact vei descoperi ca are DOUA gauri, una la baza si una in lateral (ce trebuie sa corespunda in rampa)si
2. daca tu gasesti solutia ca cele doua gaurici sa fie functionale , adica uleiul sa treaca prin amundoua atunci este ok....asta este valabil si pentru REDUCTIE.
3. Obturarea orificiului lateral la monocontact duce la modificarea presiunii ''citite'' de acesta...

1. Oare asa sa fie Daca pe reductie, la partea de imbinare cu carterul, se pastreaza cotele manocontactului de la hexagon pina la ultimul gang al filetului, reductia devine functionala ca si manocontactul in circuitul uleiului.

2. Se vede ca nu ai observat prea bine partea inferioara a manocontactului. Portiunea cu gaura laterala, este SUB cota filetului (diametrul mai mic decit a portiunii filetate) => uleiul va intra in reductie prin gaura inferioara, trece prin reductie, apoi prin gaura laterala si de acolo se va ramifica spre cele doua conducte ce asigura ungerea arborilor cu came.

3. Manocontactul, este practic un intrerupator in circuitul electric pt alimentare (intrerupere) cu curent electric a becului martor din bord comandat de presiunea uleiului ce intra pe gaura inferioara. Gaura laterala este doar pt trecerea uleiului de obstacolul manocontactului in circuitul de ungere (vezi si constructia sondei pt bec presiune ulei de la Dacia).

P.S. Folosesc reductia si aparatele de control din 1997 si nu am fost dus in eroare sau sa-mi crape motorul din cauza ei. Chiar sub presiunea de 1 bar in instalatia de ungere, cu reductia montata (manocontact, temperatura si presiune ulei) becul comandat de manocontact, se APRINDE.

P.P.S. Etansarea tuturor imbinarilor, se va face cu shaibe moi de Cu. salutari....mai fratilor...vreau si eu o reductie facuta de unul din voi si care corespunde cerintelor....aici in cta nu am reusit sa fac una buna pentru ca se pare ca meseriasii de aici nu sunt meseriasi.o platesc..cit o costa ea dar numai sa reusesc sa intru in posesia uneia facute ok.stau cu ceasurile si sondele pe masina de 6 luni si nu am reductia.
astept un raspuns de la voi.
cu stima ...... O revigorare a topicului. Dupa cateva zile de observatii asupra indicatiilor, cateva concluzii.
1. Am ceva presiune in instalatia de ungere
2. N-am reusit sa cresc temperatura uleiului peste 80°C in oras (nici nu m-am strofocat )
3. cu motorul cald, la ralenti de 1000rot/min am 2 bar presiune, cu motorul rece am 4-5 bar
4. cu motorul cald, nu creste mai mult de 5,5 bar presiunea, asta pana la turatii de 6000rot/min, mai sus nu m-am dus
Ca o recomandare, daca vi se supraincalzeste motorul, NU IL OPRITI IN MOMENTUL ALA (chestie valabila la orice motor, nu numai la cele racite de aer), deoarece are loc o incalzire rapida in primul moment dupa oprire (chestie remarcata pe ceasul de temperatura).
A, am uitat sa specific, uleiul e Castrol RS 10W60 si e relativ nou in motor. Pana acum sunt foarte multumit de uleiul asta, e prima oara cand remarc o diminuare semnificativa a zgomotului motorului, mai ales cu motorul rece.
cristi_s a scris:
2. N-am reusit sa cresc temperatura uleiului peste 80°C in oras (nici nu m-am strofocat )


Cristi banuiesc ca esti constient ca temperatura aceea nu este temperatura reala a uleiului - nu de alta dar la mine temperatura ajunge undeva la 95 °C si au fost cazuri cand a ajus la 100-110 °C cu senzorul montat sub alternator .
cristi_s a scris:
2. N-am reusit sa cresc temperatura uleiului peste 80°C in oras (nici nu m-am strofocat )



mai mult ca sigur in oras o sa ajungi la 100 grade lejer , cel putin la mine cu senzorul bagat pe teaca jojei (in baia de ulei ) in cluj dupa vre-o 20 min de plimbare ajung la 98-100 grade in functie de trafic.Acolo sus ai temperatura de dupa radiator din cate stiu eu.Adica uleiul gata racit. Dap, stiu ca nu e cea reala. Oricum problema la motoarele de genul asta diferenta de temperatura intre diverse locuri ale motorului este foarte foarte mare.
cristi_s a scris:O
Ca o recomandare, daca vi se supraincalzeste motorul, NU IL OPRITI IN MOMENTUL ALA (chestie valabila la orice motor, nu numai la cele racite de aer), deoarece are loc o incalzire rapida in primul moment dupa oprire (chestie remarcata pe ceasul de temperatura).

aceasta chestie am observat-o si eu...doar ca e banuiesc faptul ca sonda stand oarecum in bataia aerului de sub capota e posibil ca aceasta sa fie putin "racita" acest fapt ducand la indicarea "incalzirii" dupa ce motorul a fost oprit...doar o parere... Nu chiar, motorul se incalzeste imediat dupa oprire din cauza ca sursa de racire (ventilatorul+pompa de ulei) nu mai este. Iar uleiul, stand pe loc, nu se mai raceste, ci se incalzeste de la cilindri si chiulase, care evident raman in continuare calde, ca nu se racesc instant. La motoarele racite cu lichid, apare un alt factor ce poate induce in eroare. Daca de exemplu supraincalzesti motorul si il opresti, ventilatorul de racire va functiona pana va raci lichidul din radiator, ude este plasata si termocupla, care bŽva opri ventilatorul cand lichidul din radiator e racit. Nemaifunctionand pompa de lichid (apa), lichidul din motor care vine in contact direct cu cilindri si chiulasa, stand pe loc, se incalzeste puternic, mai tare decat daca ar fi functionat motorul, putand genera probleme mari. De aia nici la curse nu se opresc motoarele imediat dupa cursa, sau la standuri nu se lasa motoarele la ralenti (la Formula 1 de exemplu).
cristi_s a scris: (chestie remarcata pe ceasul de temperatura)


La aspectul asta nu am dat importanta dar: atunci cand ai oprit motorul, uleiul nu mai circula deci in nici un caz temperatura indicata de sonda nu are nici ce mai mica legatura cu faptul ca temperatura uleiului creste in anumite zone firbinti (lucru normal de altfel ca doar sta pe loc) Nu stiu cu ce are legatura, ideea e ca motorul se incalzeste imediat ce il opresti. Ce indica ceasul, e altceva.
Pe ceas am stat cu ochii ca pe butelie si iti spun ce am observat oprind motorul la aprox 75°C (n-are gradatii exacte asa ca imi dau cu presupusul) si l-am pornit dupa circa 5 minute cu ceasul indicand aprox 80°C (aici e gradatie, acul indicator era puuuutiiiin mai jos de 80. Merita pus ceasul de temperatura ulei ? Ma gandeam la metoda reductie de langa filtrul de ulei. Datele citite sunt bune ? Datele din schema lui cristi_s sunt de urmat ? adica pot sa le iau sa merg cu ele la un strungar sau mai trebuie sa le verific sau ceva ? Am ceasul si nu stiu ce sa fac. Stiu ca o sa indice temperatura... dar daca o sa am ceasul si arata undeva la 80-85 grade eu as zice ca inca nu e supra incalzit motorul si as continua cu el in turatii mari si asa... pe cand temperatura ar fi mult mai mare si i-as cam face rau motorului. cel mai bine se ia temperatura din baia de ulei,unde TRS-ul are senzorul pentru becul de supratemperatura...merge si langa filtru...doar ca aerul de la motor(mai ales la viteze mari) raceste reductia si sonda de temperatura si va indica putin eronat...dar decat deloc e bine si acolo Putin eronat insemnand ? Mie mi frica ca ma voi baza prea mult pe acel ceas si o sa ajung sa fac mai rau decat mai bine.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community