Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Gazul de electroliza (Amestec de hidrogen si oxigen)
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Repet nu este vorba de electroliza la bornele instrumentului ! Ci de efectul de pila ! Daca nu ma credeti faceti urmatorul experiment: Intr-un pahar de apa de la robinet introduceti testele aparatului de masura si masurati tensiunea pe scara ce-a mai mica a aparatului de masura (de preferat digital). Repetati masuratoarea dupa ce ati folosit acea apa la electroliza. In sfarsit am inteles despre ce vorbesti!
Repet, daca citeai ce am scris constatati ca am detalitat la Experimentu 2 acest fenomen. Acolo comportamentul rezisto-capacitiv era evident la bornele electrolizorului. Din acest motiv am si renuntat la a masura rezistenta astfel pentru ca tensiunea era suficient de mare (de la 1.3V la 0.3V). Atunci cand am scris despre metode de masurare a rezistentei - am scris-o si pe asta - m-am gandit exclusiv la a forma o imagine cu privire la rezistenta electrolitului tinind cont de dorinta minimizarii efectelor capacitive. Astfel , si cu studiu , am ajuns la a "accepta" tehnica cufundarii terminalelor in electrolit. Si asta pentru a-mi face o anumita idee cu privire la influenta concentratiei solutiei asupra eficientei electrolizei, nu neaparat de a masura foarte precis rezistenta electrolitului. Oricum pentru foarte multe solutii rezistivitatea specifica a electrolitilor este tabelata functie de temperatura si se pot utiliza acele tabele.
Astfel apa chimic pura are o rezistenta aproape infinita, apa de robinet (cu saruri , clor, etc.) are o rezistenta mai mica iar dupa electroliza datorita formarii de compusi hidroxil si mai mica decat initial. Practic dupa electroliza (din varii motive) proprietatile electrolitului se imbunatatesc dpdv conductivitate iar Ph-ul se modifica si el. In plus daca nu se utilizeaza electrozi din metale neutre ( si mai ales daca sunt din metale diferite)electrolitul se poate "imbogati" in oxizi si saruri ale unui anumit metal (sa spunem de exemplu Zn). Daca basca, terminalele aparatului de masura sunt din materiale diferite, pila-i gata!
Daca rezistenta interna a paratului este suficient de mare se poate accepta o masuratore a rezistentei asa cum am descris. Cu toate astea atunci cand rezistivitatea electrolitului scade dramatic rezistenta masurata cu terminalele cufundate in lichid scade sensibil cu distanta dintre terminale. Remarca mea a fost ca nu se poate masura precis rezistenta decit masurind curentul consumat si de aici a pornit discutia. Asa cum am promis pentru cei care doresc sa utilizeze KOH postez un link cu fisa de securitate a acestuia : http://www.ilo.org/public/english/protection/safework/cis/products/icsc/dtasht/_icsc03/icsc0357.htm EXPERIMENTUL NR 5 SI DETERMINAREA CURENTULUI ABSORBIT

ELECTROZII : Din tabla de cuva de masina de spalat (0.5- 0.7mm grosime) am realizat 8 electrozi cu suprafata de 28 x 75 mm fiecare cu urechi astfel incat acestea indoite sa se poata conecta unul cu celalalt (insirati tot unul in lipsa celuilalt) pe un singur tirant filetat. Jumatate dintre ei au fost gauriti cu fi 6mm si cealalta jumatate cu fi 8mm. La capete am folosit alti doi electrozi cu bride care ulterior s-au fixat la terminale. Pentru edificare in curand am sa postez schite. Cred ca in acest moment am realizat un contact foarte bun si am minimizat consumul de materiale. Fireste am schimbat pozitia electrozilor, acestia fiind aranjati in plan vertical.
MONTAJ: Intre placile electrozilor am pus inele separatoare astfel incat sa evit contactul accidental intre doi electrozi de semn opus. S-au utilizat si separatoarele asa cum am descris in posturile anterioare pentru a putea separa anozii de catozi.Distanta intre electrozi a fost stabilita la aprox 3.5-4mm. Cu dificultate am strans pachetul de electrozi cu cate doua piulite pe fiecare tija si am verificat sa nu existe celule “in scurt” masurand rezistenta de la capatul tijelor si ajustand distanta intre electrozi acolo unde exista riscul atingerii accidentale . Este important de mentionat ca am prevazut un spatiu de 10 mm intre partea cea mai de jos a ansamblului si fundul bacului de electroliza. Bridele au fost stranse intre cate doua piulite pe fiecare tirant filetat.
CAPACUL ELECTROLIZORULUI: Capacul are constructia identica cu cel descris anterior
Pe fiecare tija s-a montat cate o piulita chiar sub capac iar peste capac din nou cate una pentru fiecare tija astfel incat tijele sa fie montate ferm pe capac si sa asigure strangerea cu alte doua piulite a coselor circuitului electric de alimentare. Dupa incheierea montajului m-am asigurat inca o data ca nu exista contact intre electrozii opusi si am montat un furtun cu diam de 6mm (diam interior) pe capatul racordului. Binenteles intre alte doua piulite, pe tijele cu electrozi, am montat cosele celor doua cabluri de alimentare.
ELECTROLIT 1: Am umplut vasul cu apa distilata Am stabilit nivelul apei astfel incat intre capac si “luciu” sa pastrez 10mm. S-a masurat si temperatura electrolitului ca fiind 13C.
CONECTARE LA SURSA: Am conectat totul la o baterie auto 12 V cuplata in paralel la un montaj de incarcare a bateriilor (redresor). S-a monta in serie un ampermetru digital.
FUNCTIONARE : Surprinzator pentru electrolitul utilizat (apa distilata) , curentul masurat in aceasta configuratie a fost 0.32 A la o tensiune de alimentare de 12.59V.
ELECTROLIT 2, 3, …..: Am adaugat 2 pelete de KOH (continut in substanta activa solida 85% conform etichetei producatorului). Peletele trebuie foarte bine dizolvate prin agitare. Colateral am observat ca cantitatea necesara modificarii dramatice a curentului este infima! S-a masurat curentul si s-a obtinut 4.08A (la aceeasi tensiune). Ulterior s-au adaugat pelete si s-a masurat curentul pana la maximul de scala disponibila. Astfel s-au obtinut urmatoarele rezultate pentru curent :

I = 0.32; 4.08; 9.91; 11.33; 17.8; 19.8 A => aplicand Legea lui Faraday pentru electroliza ar rezulta ca dintr-un litru de apa se pot obtine pentru curentii dati : 0.2 lh din apa distilata si : 2.7; 6.6; 7.6; 11.9; 13.2 lh pentru ceilalti curenti.
Cred totusi ca un curent de maxim 6-7 A este rezonabil in ecuatia de echilibru energetic al masinii.

Aplicand legea lui Ohm rezulta: R = 39.3; 3.08; 1.27; 1.11; 0.76; 0.63 ohmi la tensiune de 12.59V si curentii corespunzatori I = 0.32; 4.08; 9.91; 11.33; 17.8; 19.8 A. Totul s-a incercat la aceeasi temperatura de electrolit adica 13 C. Din analiza ecuatiei : I = U/R = (U x A x T la puterea w) / (h x d), pentru aceasta aplicatie am observat ca legea devine : I = U/R = (U x A x T la puterea w) / ( k x h x d) (5) unde k este o constanta , sa-I zicem a instalatiei usor determinabila ca fiind k = 4.72 (aprox). Astfel legea (3) pentru situatia cu A = 0.0189 mpat, T = 286K si d=0.004m respecta ecuatia (5) indiferent de concentratie. Oricum rezistenta determinata este cea pentru un circuit paralel RC.
Urmatorul pas va fi utilizarea unei balante analitice pentru determinarea cantitatii de KOH.



CONSTATARI:
1. “Reactia” pare violenta pe masura ce electrolitul este mai concentrat iar bulele de gaz sunt generate continuu, fara “agatari “intre placi si fara problemele intampinate la modelul cu placi orizontale. .
2. In timpul functionarii sub nivelul bateriei (catre fundul electrolizorului) apa ramane aproape limpede si nemiscata indiferent de cresterea concentratiei. Mai mult la oprirea instalatiei electrolitul isi revine la aspectul de dinainte cu exceptia unei mici paturi de spuma albicioasa la suprafata electrolitului. Acest electrolit are proprietati detergente exceptionale!
3. La inspectarea electrozilor nu se consatata urme de oxid , geluri sau paste care sa adere la acestia, practic electrozii arata neschimbati.
4. S-a testat inflamabilitate amestecului , la curentul de 4.08 A deci la un echivalent de 2.7lh (bineinteles cu precautiile descrise la experimentele anterioare) si acumularea de gaz a explodat foarte repede (dupa 1-2 min de la cuplare).
5. Se intrevede clar aplicarea unei supape pop-up pe capac, lucru care va fi urmatorul pas. va salut....am citit topicu acesta de cand s-a deschis...mare parte din ce faceti aici am inteles...dar ar fi foarte simplu daca ati reusi(dori) sa faceti niste poze cu instalatia...o poza face cat o mie de cuvinte Cu vechiul electrolizor sun poze inclusiv un filmulet cu flacaruia arzand in capatul lancei de combustie. Cu cel nou trebuie facute si postate. Cred ca de saptamana viitoare o sa incep sa postez si schite si poze si filmulete, tot, pentru a va fi de folos! Intrebare: cam care ar fi modalitatea de a face sa varieze cantitatea de gaz de electroliza introdus in alimentarea motorului, functie de turatia acestuia? In ideea, bineinteles, ca la turatii mari sa avem aceeasi proportie de gaz de electroliza ca si la turatii mici.

Sau... sa intreb altfel: este nevoie sa varieze cantitatea de hidrogen? Sau simpla prezenta a acestuia in amestec este suficienta, pentru ca actioneaza ca un fel de catalizator? Intrebarea este foarte buna si mi-am pus-o si eu!
Iata cateva argumente pentru care nu voi aplica vre-un sistem de dozaj:
1. S-a dovedit experimental ca efectul este substantial la concentratii mici de gaz in amestecul de combustie. Astfel la 0.2% se obtine o viteza de ardere de 20.25cm/s si la 10% de 40cm/s.
2. Avantajul pe care vreau sa-l obtin se bazeaza pe aviditatea H fata de O in atmosfera turbulenta din camera. Astfel sa folosec aceasta proprietate la arderea carburantului clasic care se "arunca" la fiecare ciclu si sa scad concentartiile HC, CO si CO2 in gazele de esapament.La peste 2% se pare ca viteza creste dramatic. Nu doresc sa inlocuiesc cu amestec de gaz brown parte din carburant ca si cum as utiliza un alt carburant aditional.
3. La cresteri ale concentratiei care conduc la viteze mari de ardere se va modifica avansul prin intarziere. Doresc ca motorul sa functioneze normal pastrand avansul neschimbat sau cu un reglaj de maxim 2-3grd. Si asta pentru a realiza compromisul de functionare cu instalatia pornita sau oprita.
4. Dozajul nu se poate face fara acumulator de gaz din cauza inertiei mari a procesului electrochimic. Ori nu este scopul proiectului sa stochez gaz la bord.
Pe motoarele pe care s-au facut modificari serioase in scopul utilizarii cantitatilor mari de H sau a Hidrogenului chior in amestec cu aerul de admisie dozajul s-a realizat prin anularea clapetei de acceleratie (adica WOT) si varierea cantitatii de H injectate. Aste este posibil pentru ca H arde de la 4% pana la 75% in aer. EXPERIMENTUL NR 6 SI STABILIREA UNEI LIMITE ACCEPATABILE A CURENTULUI ABSORBIT

ELECTROLIZORUL ESTE CEL DESCRIS MAI INAINTE LA EXPERIMENTUL NR 5. In plus s-a adugat la capatul circuitului de evacuare gaz un “injector de repriza” modificat. Modificarea consta in a demonta corpul injectorului si de a extrage tubul flotant de 3mm care se gaseste la interior. S-a aplicat aceasta solutie pentru ca am constatat ca o data cu scaderea curentului absorbit (odata cu scaderea concentratiei electrolitului) cresterea presiunii necesare deschiderii supapei din injector se face in timp destul de lung (minim 7 min.) la un volum de acumulare (intre capac si pe furtune) rezonabil. Astfel utilitatea generatorului pe distante scurte ar fi nula. Cu injectorul modificat s-a constatat ca gazul se aprinde cu mici pacanituri la capatul injectorului dupa aproximativ 2 min. de la pornirea instalatiei.
ELECTROLIT : Am realizat solutie de apa distilata cu KOH in concentratie de aproximativ 0.3% - 0.5g KOH (85% puritate) in 360g apa. (totul bine agitat) .
CONECTARE LA SURSA: Am conectat totul la o baterie auto 12 V cuplata in paralel la un montaj de incarcare a bateriilor (redresor). S-a monta in serie un ampermetru digital.
EVOLUTIA CURENTULUI CU TEMPERATURA: 9,61/20; 13.80/37; 14.09/41; 15.41/47; 17.39/54; 17.62/55; 17.92/60; 18.92/64 unde perechile de date sunt de forma I/T (A/C). Masuratorile trebuie facute ingrijit pentru ca la inceputul masurarii curentului valorile descresc cam 15-20sec. Se vor inregistra valorile stabilizate ale curentului (acceptabil pana la a doua zecimala stabilizata). Avand in vedere comportamentul de tip termistor am incercat sa calculez daca se respecta ecuatia : I = U/R = (U x A x T4) / ( k x h x d) cu w = 4 si k=4.72. Rezultatul a fost ca se poate aplica si urmareste valorile gasite la diferite temperaturi. Pe portiunea 20-70 C se poate “accepta” ca evolutie a curentului o evolutie liniara functie de temperatura. Astfel se poate estima, indiferent de concentratie o crestere de 2.24-2.28% A la fiecare grad celsius (este considerat ca 100% curentul curentul I0 la T0). Acest aspect este foarte important pentru ca se poate anticipa ca I la o temp anumita = I0 ( 1 + 0.0228 (Tf-T0)). Am reverificat aceasta estimare refacand si alte concentratii si evaluarea este buna.
ELECTROLIT : In experimentul de functionare s-a utilizat electrolit care la 14C avea I= 3.08 A (concentratie aprox 0.08%)..

Un curent absorbit de maxim 6-7 A este rezonabil in ecuatia de echilibru energetic al masinii (cam la atat se ajunge la 60-70C).

CONSTATARI:
1. In timpul functionarii sub nivelul bateriei (catre fundul electrolizorului) apa ramane limpede si nemiscata mai ales la aceste concentratii infime. Mai mult la oprirea instalatiei electrolitul isi revine la aspectul de dinainte cu exceptia unei mici paturi de spuma albicioasa la suprafata electrolitului.
2. La inspectarea electrozilor nu se consatata urme de oxid , geluri sau paste.
3. S-a testat inflamabilitate amestecului , care se aprinde cu mici explozii la capatul injectorului (foarte repede de la conectarea electroizorului – pana la 2min.). Dupa aprox 20 min la un curent de 6.4 A deci la un echivalent de 3.8lh (bineinteles cu precautiile descrise la experimentele anterioare) acumularea de gaz (intre luciul de electrolit si capac) a explodat. Cu valorile initiale descrise pentru electrolitul utilizat se observa ca la concentratii mici incalzirea electrolitului se face lent (evident)
4. Pana la conceperea si realizarea supapei pop up pe capac nu se mai poate avansa cu experimentele
5. Apare necesitatea gasirii unei solutii definitive pentru bacul de electroliza.
6. Bateria de electrozi este suficienta pentru generarea de gaz la concentratii foarte mici de KOH si la curenti destul de mari. Nu se va schimba arhitectura bateriei de electrozi.
7. Fara supapa cu bila la capatul circuitului de evacuare gaz amestecul de gaze explodeaza aproape instantaneu. Cu supapa explodeaza numai atunci cand presiunea din acumularea de gaz este suficient de mare incat sa mentina bila in echilibru permanent astfel incat aceasta sa nu fie asezata pe scaun. In aceste conditii pentru supapa considerata trebuie masurata presiunea critica care nu mai permite inchiderea acesteia. S-a mai intamplat ceva cu proiectul? A fost testat pe o masina? Au aparut cateva elemente noi care au facut ca supapa pop up sa stagneze . Asa cum am promis in momentul in care instalatia va fi sigura voi continua descrierile. a trecut anul da supapa tot asa a ramas?? ma intereseaza sincer pt ca mi se pare interesant mai ales la partea ca acea formare de apa in cilindri in momentul aprinderii amestecului alunga detonatiile atat de urate de noi toti... deci sa intelegem ca proiectul a fost oprit pe termen nelimitat? Proiectul stagneaza datorita supapei. Efectele cu soda potasica sunt efectiv devastatoare. la ultimele 2 experimente am lucrat cu ecran de protectie si chiar si asa in max.20 min. s-a ales praful de recipient cu toate ca , cel putin asa parea, gazul ardea cu flacara fasaita aproape continuu la capatul tubului unde colectam amestecul de gaze. pana in momentul in care nu gasesc o supapa ultrarapida nu pot avansa. Schemele gasite pe net par glume - cel putin ca viteza dereactie. da...m-am documentat si eu la cele cateva idei puse pe net si undele chiar par facute in gluma.

ideea e, cel putin asa spun ei, ca pe capacul vasului sa se lase o tevusca astupata cu un dop care sa sara in caz de backfire in vas, astfel eliberand toate gazele de acolo...

deasemenea am gasit o abordare interesanta prin inlocuirea placilor cu sarma de inox...caut poza si revin! multumesc am si eu o intrebare. pentru o putere mai mare, nu neaparat o economie de combustibil, daca in carcasa filtrului de aer, dupa filtru s-ar monta un furtun cat de cat stabil, iar furtunul printru-un robinet la o butelie de oxigen mai mica de max 3-5 litri de care se foloseste la aparatul de sudura cu flacara oxiacetilenica sau autogen (cum io zice)iar cand este nevoie de putere mai mare numai se deschide robinetul . ma refer la acest lucru ca la o purificare a aerului nu neaparat presiune sau debit mai mare. desigur motorul nu va merge cu oxigen tot timpul pt ca banuiesc ca se va supraincalzi.sa imi spuneti daca bat campii. de ce nu raspunde nimeni? nu am fost inteles, nu am fost destul de explicit, sau is prea eronate ideile mele ? sau pentru ca arderea sa fie la puterea ei maxima este nevoie si de azot;
sa pun acesta intrebare pe topicul cu cresterea puterii?, poate acolo imi va raspunde cineva. Din cate tin eu minte de pe la chimie oxigenul pur care vine in contact cu hidrocarburile reactioneaza violent, asa ca... pentru aceasta se foloseste NOS. daca bagi oxigen pur, in carburator se va autoaprionde benzina. pe loc.
desigur tu te-ai gandit numai la la marirea concentratiei de oxigen .. insa e posibil ca fara turbulente prea mari, nu vei avea un amestec de aer omogenizat si bogat in oxigen, ci vei avea zone cu concentratie mare de oxigen, sa zic asa "picaturi de oxigen" .. si aceste picaturi intilnind-use cu o picatura de benzina se aprinde si tot carbul face bumm.
desigur poti experimenta, pana la o anumita concentratie (nu stiu care), dar eu nu as avea curajul sa fac asa ceva aha... ms de raspuns; iaca nu stiam de ascest lucru, nu imi trebuia mult sa imi pun asa ceva pe masina Oxigenul pur nu ar face decat sa saraceasca amestecul. Ideea este sa inlocuiesti o foarte mica parte din amestecul clasic de carburant aer- benzina cu amestec de oxigen si hidrogen. De fapt asta este ideea utilizarii gazului Brown. Am vazut ca la modelele noi de acumulatori auto exista la fiecare element un capacel cu un nu-stiu-ce cu rol de supapa impotriva propagarii flacarii. Oare acel nu-stiu-ce nu rezolva problema supapei din cauza careia stagneaza proiectul?!? Daca aveti tenacitatea sa reluati experimentul meu, pentru care va stau la dispozitie cu toata experienta acumulata, veti constata ca apar probleme chiar la concentratii foarte mici de soda potasica iar explozia se desfasoara cu o viteza fulminanta. In cazul unei valve de tip pop-up (valva anti retur pe anumite incinte de filtre de aer) trebuie refacut tarajul arcului. Acest taraj este foarte important deoarece chiar de la inceputul procesului de electroliza presiunea in reactor creste. Daca tarajul este insuficient se pierde gaz pretios acumulat. Inclusiv flacara de la capatul conductei de colectare arde cu un fel de pulsuri (sa le zicem) care seamana cu mici bubuieli. O idee pentru pentru doritori:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrolysis_of_water
Pe siteul wikipedia gasim un aparat de electroliza conceput astfel, incat separa gazele oxigen si hidrogen, astfel evitand problema exploziei. Daca aceste gaze sa introduc direct in carcasa filtrului de aer, este posibil crearea unui amestec cat de cat omogen, care nu se autoaprinde.
Cantitatea gazelor produse se poate varia prin variatia nivelului apei in aparat. Ei bine, va trebui o idee pentru arealiza acest lucru. Cumva s-ar putea folosi vacuumul din talpa carburatorului: vacuumul extrage apa din aparatul de electroliza, astfel cantitatea gazelor produse se schimba invers proportional cu vacuuumul, si deci, proportional cu cantitatea de amestec aer+carburant consumat Singura mea idee deocamdata este un cilindru sdi un piston (o teava lunga obturata cu un dop?) care printr-un capat cumunica cu vasul cu apa, si prin celalalt cu talpa carburatorului. Un arc impinge pistonul in directia vasului, deci incarca vasul, si cand apare vacuum la celalalt capat, pistonul este tras inapoi, astfel scoate apa din vasul de electroliza. mai ramane de rezolvat completara periodica a apei consumate, care poate fi efectuat numai cu motorul oprit.

As fi curios sa aflu rezultatele, dar nu destul, incat sa ma apuc sa realizez ceva asa de complicat, mai ales considerand ca exista alte modificari mult mai sigure si fiabile, prin care se poate mari randamentul motorului.
Totusi daca-mi mai vine vreo idee in aceasta tema, nu mi-l pastrez Intr-unul din experimentele sale Picasso a separat gazele si a utilizat numai hidrogenul. De bubuit , a bubuit sandramaua, mai dihai decat in cazul introducerii de gaz Brown. Si asta pentru ca o parte din hidrogen s-a acumulat in incinta filtrului de aer. Introduse separat ambele gaze duc la acelasi rezultat. Ideea este ca amestecul sa fie introdus in imediata vecinatate a clapetei de acceleratie iar dupa oprirea motorului, pentru ca gaz se mai acumuleaza o scurta perioada de timp, electrolizorul trebuie deschis direct in atmosfera.
Cantitatea de gaz este strict dependenta de suprafata reciproca a electrozilorcufundati in electrolit, de densitatea de curent si implicit de concentratia electrolitului. Pentru a avea un randament cat de cat anticipat este necesar ca electrozii sa fie cufundati in lichid si ideal este ca lichid electrolitic , in electrolizor, sa fie cat mai mult. La concentratii de aprox 1% soda potasica temperatura electrolitului ajunge in timp relativ scurt la cea de fierbere. Ideea evacuarii treptate de apa nu este potrivita. Si mai apoi utilizand priza de vacuum de la carburator unde trimitem electrolitul?
Solutia optima ramane cea cu eliminarea gazelor acumulate potential explozive. Mii de scuze. De Etanol se mai aude ceva ? Ce legatura are etanolul cu topicul acesta? cred ca te pot ajuta cu continuarea proiectului...mai precis cu supapa aia de antirefulare....am raspunsuri la mai multe probleme pe care leai intampinat pe perioada desfasurarii proiectului ...nu ma pricep la chimie-fizica dar te pot ajuta cu partea tehnica-executie..... :wink: Iti foarte multumesc de sprijin dar ma descurc si cu partea teoretica si cu cea de executie! ok.sa inteleg ca ai terminat proiectul....nu mai ai nevoie denici un sprijin....crerd ca asta a fost motivul pentru care nu a mai aparut nimic pe forum despre subiectul asta ....pai atunci zine si noua ..MERGE?...ai luat toate masurile de siguranta ? e stabil proiectul ? ?adica
1.reusesti sa produci hidogen instantaneu...la cerinta-sau il stochezi?
2.ai eliminat problema refularii gazului -ai folosit un spargator de flacara....?
3.ai elimminat problema acumularii de gaze in filtru-ai folosit o sopapa de aer ccu deschidere la cerere?
4.gazul il bagi in carburator sub presiune --sau il presurizezi
5.apa din electolizor o completezi manual si periodic --sau folosesti senzori de lipsa apa cu copletare automata din rezervor
6.mai folosesti si benzina --sau arzi hidrogenul ca pe LPG
ETC.ETC..ZINE SI NOUA .. ne intereseaza Ca sa te linistesc repet ce am scris si mai sus - nu am terminat si inca mai ma gandesc la supapa. Problema este ca am si alte proiecte (citeste lucrari ) in derulare.
1. de mers a mers si testul s-a facut acu' 13 ani pe un oltcit cu insatalatie improvizata asa cum am mai scris. Proiectul initial a apartinut lui Picasso si a functionat pana a explodat electrolizorul. Atunci s-au facut si cateva determinari empirice de consum.
2. gazul de electroliza - gaz Brown (nu numai hidrogen) - se produce aproape instantaneu si nu imi propun sa-l stochez pentru ca impune complicatii inutile. Numai electrolizorul in sine este o constructie suficient de sofisticata din anumite puncte de vedere si nu doresc sa complic proiectul inutil.
3. gaze sper sa nu se acumuleze in incinta filtrului de aer si pentru asta este prevazuta o supapa comandata electric
4. nu este necesara cresterea presiunii gazului (si asa presiune gazelor creste in timpul procesului in electrolizor) , alimentarea se va face natural in curentul de aer antrenat pana la intrarea in carburator in imediata vecinatate a clapetei de soc. Nu cred ca faci diferenta intre presiunea unui gaz si termenul de presurizare.
5. automatizarile de orice fel sunt cea mai mica problema a proiectului, inclusiv completarea nivelului electrolitului.Le-am rezolvat de-a lungul timpului punand in practica mai multe nimicuri. Cea mai mare problema a proiectului o reprezinta calitatea materialelor utilizate in electrolizor, lucru pe care l-am invatat din experienta lui Picasso . Acestea, in timp se dovedesc a fi consumabile.
6. nu mi-am propus utilizarea decat a amestecului de gaz Brown si benzina. Randamentul fezabil al instalatiei este suficient de mic.
Accept orice fel de polemica pe teme tehnice legate de acest proiect, dar nu doresc sa transmit nici un fel de date tehnice aproximative care ar putea duce la accidentarea grava a oricarei persoane care ar dori sa reia proiectul. In momentul in care ma voi decide ca instalatia este stabila si incuba doar un risc minor in exploatare voi continua cu expunerea detaliilor. mersi pentru raspuns....vad ca nu ai de gand sa conlucram ...eu nu prea am cunostinte de chimie-fizica....dar...am comandat un electizor...care prin constructie elimina problema intoarcerii flacarii....nu poti face nimic fara automatizare..de aceea am pus la punct o tehnica de automatizare...dar se bazeaza pe acumulate de gaz su presiune,,,am sa incerc pe un motor de dacie...nu ma pricep la dozaj..dar daca nu mai scriu nimic inseamna ca am facut o baomba carea scapat de sub control ...am sa revin cu detalii Daca pot sa-ti stau la dispozitie cu informatii o fac cu placere dar te rog sa testezi electrolizorul in afara automobilului si cu un ecran de protectie. Nu te lacomi mai ales la concentratia electrolitului. Primele mele experimente le-am facut incepand de la 0.3% soda potasica in apa. Nu recomand sub nici o forma soda caustica. ...spunemi te rog ,care este cel mai bun si cel mai recomandat electrolit de pe piata pentru experimentul asta.aaaaaaaa..si cum tu ai deja experienta ..la un volum de...cam ce suprafata au placutele de sepparare...si la toate astea ce tensiune se foloseste..(astea in raport cu electolitul pe care o sa mil recomanzi tu)...(adica... ma intelegi..care ar fi cel mai bun raport...in functie de necesarul de gaz o sa maresc proportional cantitatile)...scuze pentru greselile gramaticale... Reciteste ce am scris chiar in aceasta pagina si vei gasi toate detaliile. dar parca iti comandasesi un electrolizor? Sau m-am inselat eu? electolitul care se foloseste la bateriile auto este bun?da .am comandat un electizor ,dar fara placute...dar nu ma intreba in ce stare se afla ca nu mam mai ocupat de el ..deocamdat am ceva mai bun de facut..dar te intreb toate astea ca sa stiu cand o sa ma ocup numai de el cam de ce am nevoie si cum ar trebui facut(din pct de vedere al randamentului)...cred ca ma intelegi...zimi te rog daca electrolitul care se foloseste la baterii este bun ... :? Teoretic orice scade rezistenta electrica a apei este OK. Practic acidul nu este bun deoarece distruge rapid electrozii. Din acest motiv se folosesc grupari hidroxid (baze) dintre care putin agresiva s-a dovedit a fi soda potasica KOH. Nu ca bazele ar fi mai putin corozive! Pelete de hidroxid de potasiu gasesti la laboaratoarele chimice iar practic o linguara (10g) iti cam ajunge pentru un an de utilizare.
Ca schema un electrolizor nu exista fara anod si catod. Ce ai "comandat" tu se numeste "recipient" Va recomand sa folositi ca electrolit apa distilata cu Na2CO3, in proportie de cam o linguritza rasa la 1L de apa. Deasemenea drept supapa puteti folosi un fel de supapa cu deschidere rapida, pe care o gasiti in orice magazin specializat in acvaristica, iata o poza a ei : http://www.fish.com/itemdy00.asp?T1=790042%20001 @comnean & cei care au mai testat:
ce parere aveti de http://www.water4gas.com/2books.htm ? Cartile merita atentie. La moment construiesc un aparat de electroliza dupa instructiunile de acolo, e aproape gata, insa nu pot face rost nicidecum de sarma de inox 316, pentru a-l putea finaliza. sarma de inox poti incerca sa cauti pe la laboratoarele dentare.
Kensei a scris:Cartile merita atentie. La moment construiesc un aparat de electroliza dupa instructiunile de acolo, e aproape gata, insa nu pot face rost nicidecum de sarma de inox 316, pentru a-l putea finaliza.


Sa inteleg ca water4gas nu vinde un kit de electroliza, ci o carte, adica informatii? Eu de la ei inteleg ca vind un astfel de kit si poti sa iti cumperi si documentatia. water4gas nu vinde kituri de instalare, ci doar instuctiunile de instalare precum si informatii despre cum sa-ti produci propriul kit.
Plus la asta cartile mai contin si date de contact a celor care produc asemenea kituri. Niste site-uri care vind kituri stii? Deocamdata cele mai de incredere mi se par kiturile propuse pe acest site:

http://www.savefuel.ca/oxy-hydrogen/ Mersi mult!
Iata ce am gasit aici: http://www.neutralexistence.com/blog/complete-car-hydrogen-conversion-kit-from-united-nuclear/

Unfortunately, due to the fact that Hydrogen gas burns so much faster than Gasoline, engines with compression ratios greater than 9.5 to 1 are very susceptible to damaging pre-detonation (engine knock). For this reason, Hydrogen conversions are not recommended for vehicles with turbochargers, superchargers, or compression ratios greater than 9.5 to 1. Also, because of the higher compression, different ignition system, and host of other factors, the Hydrogen Fuel System will not work on diesel engines.

Now of course with any good system and great idea which saves money and gasoline comes the “Big Business Conspiracy”.. “The Man”. According to Cryptogon.com‘s website, here is the latest news about United Nuclear:

United Nuclear Raided by U.S. Government :

Inventors can’t be allowed to provide viable alternatives to hydrocarbon derived gasoline directly to the public. It just can’t (and will not) be allowed. If you try it, men wearing black ski masks will show up, point guns at your head and steal your plans, records and computers.

They hate us for our freedom!

People who make jokes about “conspiracy theories” should try this one on for size:

Instead of moving forward with our research, 100% of our time and money is now being spent on fighting a legal battle with the U.S. Government.

Some time ago, the CPSC (Consumer Product Safety Commission) recruited the SWAT team and other Government agencies to raid our facility confiscating all papers, plans and computers.

They are attempting to block all sales and use of the chemicals used in our Hydrogen storage system.

The materials in question are common Oxidizers and have never been illegal to own or purchase and are not even classified as hazardous materials.

Isn’t that just a shame?

Well until they are up and running again, there are other viable options like this Oxy-Hydrogen Generator. It’s not a total sustainable solution, but hey it gives you 28% better fuel economy.
Interesant, dar e cu totul altceva; din fericire gasul lui Brown poate fi folosit si pe motoarele diesel si nu detoneaza indiferent de rata compresiei, deoarece nu inlocuieste combustibilul fosil ci doar actioneaza ca un catalizator, marind cifra octanica a acestuia si ajutind la arderea mult mai eficienta a combustibilului. Pai asta m-am mirat si eu, pentru ca unii foloseau asa ceva si pe motoare diesel, care sint mult mai comprimate.
Nu toate aplicatiile astea merg cu gaz de electroliza (hidrogen + oxigen)? Kitul pe care l-ai gasit tu e pentru convertirea automobilului ca acesta sa foloseasca doar hidrogen pur drept combustibil.Gazul de electroliza sau gazul lui Brown nu poate fi folosit ca combustibil, oricum vei avea nevoie de benzina sau motorina. Banuiesc ca un motor care sa mearga exclusiv pe hidrogen necesita materiale ceva mai rezistente la temperaturi inalte. Gresesc?
Gazul de electroliza poate fi folosit pe post de "aditiv" in amestecul de benzina. Corect?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community