Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare IRMA
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Bre, nu ma injurati, dar din cauza cererilor pe PM trebuie sa pun iar montajul magnificului IRMA.
Deci se ia carburatorul monocorp. Acesta nu incape pe cutia de admisie de la Oltcit, care e dictai dihania, asa ca se cumpara o flansa. Flansa se gaseste in toate magazinele de piese auto de cand inginerii romani de la uzinele dacia au hotarat sa monteze carburi dublucorp pe nova si pe papuc, iar posesorii sa monteze carburi monocorp in locul lor.
Se curata mai intai frumos cutia de admisie de jeg. Apoi se monteaza o garnitura de carton de la carbul de oltcit. Deasupra se pune flansa de adaptare.
Se pune apoi o garnitura de la carbul de dacia, e mica si din clingherit sau ce naiba e, ceva moale.
Urmeaza flansa de pata calda, sau flansa cu 3 craci. Deasupra ei se pune inca o garnitura din aia de dacie de clingherit.
Si gata, deasupra vine carburatorul IRMA.

Legatura de la tulumba filtrului de aer la carb se face cu gatul de lebada de la dacie plus burduful acela de la carb tot de la dacie, care intra de la filtrul de aer in gatul de lebada dacia.
Carbul IRMA va da momentan un aspect jalnic, asa ca faceti ca mine mai bine. Pastrati gatul de lebada Oltcit si luati doar burduful ala, pe care il taiati la jumate si il fixati in contuinuarea gatului de lebada, apoi pe carb cu colier. Arata mult mai bine, iar in primul rand conteaza cum arata si pe urma cum merge.
Cablul de acceleratie se va schimba cu unul de conserva. Se ia si butoiasul ala care il fixeaza de carb.
Teul de retur trebuie sa fie calibrat la 1 pe retur si normal pe tur, adica 4.
In flansa de pata calda de la dacie se monteaza un furtun care iese din carb acolo unde la dacie intra teul de recirculare gaze. Vedeti sa bagati in cracul care trebuie, in ala care intra pe admisie. Ceilalti 2 comunica intre ei, pe acolo mergea apa calda. Se lasa liberi aia.
carbul va sta invers faca de cum trebuie, cu CNC in lateral. Asa sta si la mine si merge bine. Am vazut insa la Nicky un montaj ciumeg rau cu CNC in fata. O sa incerc si eu sa adapez.
Consumul afara poate fi si de 6, dar si de 7, depinde de trafic, temperatura, de mers... Sa zicem 6,5.
Urban, daca merg ca omu 10-15 km o data si e afara asa peste 10 grade, mai de fara calandru, consumul il pot avea si de 9, la mers mai mult cu a doua. Iarna daca merg pana la serviciu 3 km, pe cancerul ala la -20 de grade normal ca halea masinuta 15 la suta de zici ca era ricky martin cu supozitoarele.
Mie imi convine, chiar daca fac astia mishto de mine . Motorul meu este mai uzat si am si o problema la aprindere si din cand in cand mai uita sa dea cate o scanteie. Ei bine, petard mea porneste la cheie ca la cartea lu nea traian si gata, e litera de lege. Plus ca pana acum 2 oameni care au accelerat-o de la cablu au avut impresia gresita ca motorul meu este foarte fortos si trage bine .
Demarajul este bun, io zic ca la fel ca inainte, nu stiu io sa demarez cum trebuie si mai imi e si mila. Dar masina merge bine.

Instructiuni detaliate la: http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm De consumat nu consumă mai puțin ca a mea (13,2 la ultimele 2 plinuri cu mers prin ger trafic de dimineață și forjă cât cuprinde) așa că trebuie să fi foarte disperat să pui asemenea arătare pe mașină. Practic transformi bestia în conservă.
Cât privește demarajul... Am martori că nu se compară. Carcotesti degeaba bre
Io am scris ca am primit cereri pe pm, nu altceva.
Si cu demarajul... hm. Acuma merge altfel. Numa un minut dupa ce facuseram noi cursa a constatat Laurentiu ca il reglasem prost, probabil ca nu incalzisem motorul suficient la reglaj Motane, eu te-am facut la liniutza. Si se zice ca TRS-ul e mai tare ca clubu meu 11 rl. "O fi de la tuner ... ? " ))))))
moshulik a scris:Motane, eu te-am facut la liniutza. Si se zice ca TRS-ul e mai tare ca clubu meu 11 rl. "O fi de la tuner ... ? " ))))))


Eu cred ca e de la oblonu' lui moshulik Când o să pricepi că la conserva aia, reglajul de relanti nu afectează cu nimic reglajul de putere, care e făcut din nivelul din CNC? La orice apăsare peste 40% a accelerației, carbul merge pe circuite ce nu pot fi reglate din șuruburi. Așa că...
P.S. Oricând îți demonstrez că CIC>IRMA. Parerea mea umila zice asa: Montati carb de dacie daca vreti sa aveti de lucru, adica sa-l montati si sa-l demontati inapoi sa puneti CIC. Dar fiecare cu parerea lui si mai ales cu masina lui. Dar daca ati apucat sa mergeti cu un Oltcit cu carb original si reglat cum tre nu prea vad cum o sa renuntati si sa puneti carb de dacie. PS: Mai era si pe oltcitpower un fisier CarburatorDaciePeOltcit.DOC, daca nu ma insel, in care chiar cu poze se descria pas cu pas montarea carb de dacie. Nu stiu daca se poate aduce si aici acel fisier. Motane mii de multumiri pt.topic.
EEK! a scris:...am primit cereri pe pm...
Si ca sa nu fim egoisti, celor interesati le propunem sa viziteze adresa (e munca motanului EEK):
Click pt. a downloada documentul - format .DOC - 560Ko se poate pastra si cablul de acceleratie de la oltcit... La cablul original...se sudeaza(cu autogen...sau cum se cheama) o bucata de cca 15cm dintr-un fir din ala de sudura(sau cum se numeste).
si...pentru ca acceleratia va fi pe cealalta parte(in partea stanga...cum stai in fata masinii)....se intoarce acel suport in care vine cablul de acceleratie(se intoarce cu capul spre stanga...si se pozitioneaza inaintea suportului...adica inaintea locului in care ar trebui sa fie el pus original)

pareri pro....si contra carbului` de dacie...
sunt o groaza...
important e ca proprietaru` sa fie convins de reusita operatiunii...sau de esecul acesteia.

si eu am carb de dacie...dar nu sunt multumit de el....ca suna...altfel.... La consum nu stiu ce sa zic...nu am avut ocazia sa testez carbu` original... dar o sa il montez inapoi...asta'i sigur!
Daca reglajele se fac de cineva care stie meserie....se poate obtine o masina care sa mearga aproape ca originala....doar ca dupa parerea mea nu va avea aceeasi putere(din cauza debitului de benzina pe care il primeste masina).

parerea mea blasfemie curata dom'le ce va invata motanul acilea. bre io as pune irma da 2sincronizate....pana atunci merg tot pe carb de dacie ....dar fratele mai mare a lu cic
"big holes-big balls" benzina e scumpaaaa:)))
tre' sa facem orice...numa` sa ramanem cu oltcitu`
Pai atunci ii montam un perfuzor luat de la farmacie si-l reglam la 15 picaturi/ora... si am rezolvat problema consumului. Si in rest ne dam jos sa impingem masina, si ne urcam in ea doar la vale, da avem consum redus la minim
valib a scris:benzina e scumpaaaa:)))

Inca nu e asa scumpa: http://www.gardianul.ro/index.php?a=primapagina2005022203.xml
pentru mine si acum e scump...) mai fur cate 2 litri de la taica'meu din dacie:)) cand vreau sa ma plimb cu masinuta:)
e si trecerea de la carb dublu...la carb simplu....o metoda de a usura cheltuielile pentru benzina, si unii suntem nevoiti sa o adaptam. Daca ar fi benzina cu 5mii....eu mi-as pune 4carburi dublu corp:)....))
valib a scris:Daca ar fi benzina cu 5mii....
Si cind ma gindesc ca am prins cu 2,50 lei litrul de benzina si un covrig era 0,80 lei .......... Bună,
Dom'le nu-i mai înjurați pe guvernanți că scumpirea vine în octombrie deci nu poate fi cu 3000 de lei ci cu 30 de bani. Și pentru atâta lucru faceți scandal!
Sincer eu aș fi tare mulțumit ca în decursul unui an să se scumpească cu numai 10% mai țineți minte anul trecut (de la 24K la 32K) și nu a înjurat nimeni guvernul!
Și Laurențiu de la 2,50 la 3,50 nu e mare diferența! Apropo eu țin minte că pe tata îl opreau șoferii de cisternă și îl rugau să cumpere cu 25 de bani că dădea pe dinafară!
Cu stimă,
danf a scris:pe tata îl opreau șoferii de cisternă și îl rugau să cumpere cu 25 de bani că dădea pe dinafară!

Nostalgia vremurilor apuse . Chestia e ca eu l-am rugat pe Motan sa-mi povesteasca ce si cum despre carb. de Dacie ca vreau sa-i pun carbul la un amic si nu am nici un cunoscut care sa aiba asa ceva.Asa ca sariti la mine daca vreti nu la el.Motanu o fost foarte amabil,mi-a raspuns rapid pe PM si in plus a creat si topicul respectiv.Motane,inca o data gracias. da' cine a sarit pe motan?? motanu' stie care e parera noastra. mai radem, mai glumim dar nu sarim la el. estem oameni, ce naiba. Nici n-avem cum sa sarim, ca acu scoate balauru palosu IRMA si ne hacuie... pai si cu Inteleptul Bogdan cum ramane?? ne spune unde e palosul CIC sau nu?? Inteleptul Bogdan nu i-a dat de cap Monicai cu evacuarea. Plus ca numa dupa ce-l imbatam ne zice... Sau invartim de progresiune pana adoarme balauru EEK de la gazele de evacuare.
raduku a scris:Chestia e ca eu l-am rugat pe Motan sa-mi povesteasca ce si cum despre carb. de Dacie ca vreau sa-i pun carbul la un amic si nu am nici un cunoscut care sa aiba asa ceva...Motane,inca o data gracias.


Poti vedea munca motanului intr-o succesiune cronologica de fotografii :
Click pt. a downloada documentul Mersi. E foarte bun documentul. Intrebare: ar fi posibila o adaptare sa circule uleiul in talpa carbului de conserva ( ca de ala am!) acolo unde in mod obisnuoit circula apa, ca asta ar incalzi carbul pe vreme de iarna. De mult ma gindesc la ideea asta dar nu stiu de unde sa intrerup circuitul de ulei. Pareri???? S-ar putea face o derivație de la uleiul care merge la chiulase, dar mi-e teamă că se răcește prea tare și nu mai ajunge la temperatura normală în chiulase. Eu unul pun mai mare preț pe chiulase decât pe carb, fie și pentru faptul că ajung mai ușor la el. Dupa mine cred ca e destul cata caldure vine de la galeria de admisie.Oricum temperatura la care merge motorul de Oltcit e mult mai mare decat cea de Dacie.Eu nu as vace improvizatii vis-a-vis de ulei ca daca nu ai ungere buna faci praf motorul. Eu n-as face nici un fel de improvizatii. Inclusiv IRMA.
bobocul a scris:Intrebare: ar fi posibila o adaptare sa circule uleiul in talpa carbului de conserva ( ca de ala am!) acolo unde in mod obisnuoit circula apa, ca asta ar incalzi carbul pe vreme de iarna. De mult ma gindesc la ideea asta dar nu stiu de unde sa intrerup circuitul de ulei. Pareri????


Eu vreau sa fac asta.
Simplu: deviezi traseul cu un furtun panzat, inainte de a intra in separatorul de ulei. Ai 2 avantaje:
1-gazele arse se racesc mai mult inainte de a intra in carb
2-gazele incalzesc circuitul de relanti, prin flansa aia.
EEK! a scris:Simplu: deviezi traseul cu un furtun panzat, inainte de a intra in separatorul de ulei.
Riscul de a infunda traseul cu gudroanele (depunerile) din ulei, este crescut. Ce traseu bre? Ca e doo furtune de cauciuciu si atata
Sau e circuitu de la flansa? E de dacie bre, se desfunda si cu carbid!!! Dacă modifici drastic traseul gazelor de carter o sa ai pribleme cu scurgerea uleiului. Vaporii vor condensa dar nu or să aibă unde să curgă. Bașca iarna că se vor forma dopuri de gheață.
EEK! a scris:Ce traseu bre? Ca e doo furtune de cauciuciu si atata
Ma refeream la piesa cu 3 craci - interiorul ei . pe un alt topic
EEK! a scris:Nici macar nu-mi dau osteneala sa iau o flansa de textolit, sa i-o gauresc si sa-l pun cu camera de nivel constant in fata (instructiuni IRMA) ca Radasous, desi ... hm.., ma cam tenteaza , cred ca pana la urma voi face asta, de amorul artei macar, maiu ales ca stiu ca atunci va merge masina exact cum trebuie.
Ei, cam asta a fost povestea mea scurta, de ce CIC si IRMA.

Pentru montajul cu cnc in fata am folosit flansa "clasica" ce se gaseste in magazinele de piese auto. I-am majorat gaurile de prindere pe cutia de amestec si gata, am putut pune irma cu cnc in fata.

Alte modificari:
-am scurtat cablul de soc cu aproximativ 20 cm
-cablul de acceleratie a fos inlocuit cu unul de dacia 1300 (este mai lung)
-la carburator am adugat o piesa ce se livraza la instalatiile gpl , cu rolul de a creste viteza aerului in zona difuzorului:astfel am scapat de "datul in nas" specific combinatiei irma/motor oltcit


In comportamentul motorului am observat o crestere a cuplului la turatii joase si o usoara "lenevire" dupa 5000.
Carburatorul folosit de mine este cel pentru motoare de 1400cmc, oltcitul fiind un club din '86 (motor si cutie franta) Cazutul in nas provine de la pozitia tevustei de vacum delco care la carburile de Dacia e SUB clapeta de acceleratie ( trage de capsula declo in relanti ) fata de cele de Oltcit unde e pozitionata DEASUPRA ( trage de avans odata cu calcarea pedalei )
danny78 a scris:Cazutul in nas provine de la pozitia tevustei de vacum delco care la carburile de Dacia e SUB clapeta de acceleratie ( trage de capsula declo in relanti ) fata de cele de Oltcit unde e pozitionata DEASUPRA ( trage de avans odata cu calcarea pedalei )
La ambele tipuri de carburatoare, gaura de avans vacumatic, este SUB clapeta de acceleratie cind aceasta este in pozitie INCHISA. Principiul de functionare a avansului vacumatic, este acelasi. Gresit am studiat amanuntit problema daca te uiti atent la cele 2 carburi cu clapeta inchisa ai sa observi ca la cel de Oltcit nu se vede la ce l de Dacia da ( Irma si de Nova )
danny78 a scris:Gresit
Nu cred. Ambele functioneaza pe baza depresiunii create SUB clapeta de acceleratie: depresiune mare (clap. acc. intredeschisa) avans, modificat; depresiune mica (clap. acc. deschisa) avans normal.

Mai aprofundeaza putin teoria. Vezi ca in manual, cel putin la cel de dacia 1300, ai 3 poze (a, b, si c) cu deschiderea progresiva a clpetei de acceleratie si fazele avansului vacumatic -> cu cit clapeta de acceleratie este mai deschisa, cu atit depresiune sub clapeta va fi mai mica => avansul va fi cel normal ( reglat static cu becul ). Argumentez cu poze in 10 minute
danny78 a scris:Argumentez cu poze
Eu cu manualul :
"Autoturismul Dacia 1300" ed. 1978 - pag. 112 Iata si pozele
Carbu de TRS




si cel de Nova la care se poate observa cu usurinta Ditamai gaura


danny78 a scris:Iata si pozele
TRS

NOVA
Dupa cite vad eu, sper sa nu ma insele ochii , ambele carburatoare sint cu fundul in sus => ca ambele orificii pt avansul vacumatic, sint pozitionate SUB clapeta de acceleratie.
Nu te uita la ASPECTUL gaurii ce iese in exterior. Chiar daca la NOVA este "Ditamai gaura", in interior este CALIBRATA. In ambele situatii, avansul vacumatic functioneaza LA FEL. nu ne intelegem clapete inchise la amandoua ... la cel de Nova se vede gaura ( care nu are nici o reductie in interior ) la cel de TRS nu se vede pentru ca e sub clapeta ( cu fundul in sus ) .. deasupra clapetei in pozitia normala
danny78 a scris: la cel de TRS nu se vede pentru ca e sub clapeta ( cu fundul in sus ) .. deasupra clapetei in pozitia normala
Total gresit. Si la Carburatorul de TRS si la cel de Club, pozitie cu talpa in sus (vorbim pt pozitia clapetei de acceleratie in repaus), orificiul pt avans vacumatic se afla ori pe "grosimea" clapetei de acceleratie (astupata), ori deasupra ei (sub clapeta in pozitie normala).

P.S.
1. Deasupra clapetei de acceleratie, ai depresiune?
2. Clapeta de acceleratie, fff putin deschisa (depresiune maxima SUB clapeta de acceleratie), "suge" membrana avansului vacumatic modificindu-l.
3. Cu cit clapeta de acceleratie vine in pozitie verticala, depresiunea de sub ea, scade si "lasa" membrana avansului vacumatic sa vina in pozitie de repaus.

Daca tu ai alta explicatie la functionarea acestui avans, le astept cu interes. eu comparam carburile de Nova cu cele de Oltcit ( 1100 sau 1300 ) .
la cele de Oltcit in relanti nu este depresiune pe vacum sau ff mica depinde de reglaje ci doar cand se deschide clapeta . La cel de Nova depresiunea maxima apare la relanti si scade pe masura ce se deschide clapeta . cel putin asa sa intamplat pe masina mea. Deci functioneaza pe dos Datul in nas, la irma, provine din cauza ciocului papagalicesc care arunca benzina total aiurea. Se poate remedia prin modificarea lui, dar mie mi s-a parut prea greu...trebuia sa demontez carbul...asa ca am preferat sa ii adug piesa aia ciudata (chiar daca la turaii mari nu face foarte mult bine).
Avansul vacuumatic, la irma, modifica mai mult pozitia platinilor, aspect ce poate fi remediat prin reglarea rotitei dintate din delcou (metoda fireasca) sau prin reducerea depresiunii aplicate capsulei - un jicler de 90 pe furtun (metoda "multa lene"). mm nu te-as sfatui sa umbli la reglajul capsulei de vacum , este reglata in fabrica si nu este o alta "metoda" de a o regla in caz ca vrei sa treci iar pe CIC . metoda cu jigleru in tubul de vacum am incercat-o si eu si a mai remediat problema da nu de tot
danny78 a scris:mm nu te-as sfatui sa umbli la reglajul capsulei de vacum , este reglata in fabrica si nu este o alta "metoda" de a o regla in caz ca vrei sa treci iar pe CIC . metoda cu jigleru in tubul de vacum am incercat-o si eu si a mai remediat problema da nu de tot

Modificarea reglajului capsulei este inevitabila de cele mai multe ori, pentru ca, datorita uzurii motorului (nici asta nu poate fi evitata), depresiunea din admisie se modifica fata de valorile din fabrica. Oricum, reglajul poate fi adus oricand la pozitia initiala, pentru ca se face dintr-o rotita cu cativa dinti, pozitia "corecta" fiind marcata cu vopsea.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community