Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare IRMA
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
gangara a scris:pai de ce va complicati atat pt absolut nimic...acel t-eu se gaseste aproape in orice magazin de piese dacia si e cca 1,5 lei din plastic bineinteles, dar e f bun.



Si cum se cheama piesa respectiva, ca eu am intrebat la toate magazinele de piese auto din cluj si mi-au spus ca nu au. Are cumva si returul calibrat, sau trebuie sa il mesteresc eu? Sincer as prefera din metal, dar in lipsa de asa ceva, ar fi bun si de plastic Si eu am cautat prin Cluj prin Marasti ca acolo is mai multe magazine auto dar teu calibrat din metal nu am gasit si am facut din teava de Cu cu interior de 4.cositorit.
L.E.Mai bine spuneti-ne exact ce diametru interior trebuie sa aiba si poate reusim sa vorbim cu un sudor si ne face el din alta teava metalica.
UPS!!!!!Daca imi aduc aminte dintr-o schita d pe un doc irma pe oltcit,interiorul trebuie sa fie de 4 ,corect? Motane ,este?
L.E. Pgrovule,daca bine stiu,teava de frina de Dacia are fi interior 4...
L.E.Si daca se majoreaza gaura de retur la 1.5 sau chiar 2,are ceva? mai baieti, nu trebuie sa fie calibrat nimic. e o prostie din plastic neagra in forma de T cu diametrul egal la toate cele 3 gauri. se gaseste sigur la magazine cu piese DACIA. eu am vreo 3 din astea.
eu initial am avut carb dublu. s-a schimbat ulterior si s-a pus mono. vreo 10 ani, respectiv pana saptamana trecuta, a avut T-eu din asta din plastic.
nu va mai chinuiti cu sudori si alte de-alea.
in mare inteleg la ce va referiti cu calibratul gaurilor...dar chiar nu e necesar.
oricum, nu stiu unde si cum aveti voi la oltcit filtrele de benzina, insa de preferat ar fi sa-l puneti inainte de T-eu...daca se infunda catusi de putin un debit mai mare se va duce pe retur, iar CNC-ul nu se va umple in timp corespunzator Returul trebuie sa fie calibrat. Daca folosesti teu din plastic, poti insuruba in el un jicler de benzina de 100 (de pe tr 1 la cic4). Teul de plastic se mai crapa uneori! Din start,problema era presiunea prea mare pe teu,cauza fiind,din ce am inteles,diametrul interior mic,cit?,inca nu am aflat,dar care ar trebui sa fie de fi 4 pe tur.Intrebarea mea era daca se poate majora acea gaura de fi 1 de la retur in vederea scaderii presiunii,si daca da, pina la ce dimensiune ,fara a se afecta debitul in cnc.Cam asta ar fi rezumatul. Poti face teul din teava de cupru, cu diametrul exterior de 6mm (conducta de combustibl de dacia), prin lipire cu cositor, cu ciocan de lipit mare. Peste lipitura pui pozilina. Returul trebuie calibrat. Daca asiguri furtunele cu coliere nu are cum sa mai curga (daca sunt furtune pentru benzina si nu de aspirator) eu chiar nu va inteleg si vreau sa ma scuzati, ce e atat tam-tam cu calibrarea asta...
sa presupunem urmatoarele: tur+retur neconectate in carb si de diametre egale. cele doua furtune sunt infipte in T-eu astfel incat sa fie fata in fata( cum ar veni iesirile superioare ale T-ului), iar in al treilea stut al T-ului intra furtunul de la pompa de benzina.bun
oricare ar fi debitul din pompa prin cele doua furtune intra si iese debite egale, iar suma lor va fi cea a debitului furnizat de pompa. printr-o extrapolare ca la kirchhoff...bun
acum daca punem filtrul inainte de T-eu, debitul va fi care va fi. (zic asta ca mie mi s-a infundat filtrul, iar benzina mi-o baga pe retur - filtrul il aveam dupa T-eu pe tur). benzina va intra suficienta pe tur, garantat, incat sa umple cnc-ul in timpul care trebuie, iar restul il baga pe retur...
deci ce atatea calibrari si complicatii?
gangara a scris:... ce e atat tam-tam cu calibrarea asta...


Mai, ....e vb de calibrare la cativa mm , pe care un filtru nu-i poate suplini,

Nu e calibrat, o sa merga ca naiba carbul si masina.... in suturi, pentru ca nu se alimenteaza calumea.

Daca tot nu vrei sa intelegi..probeaza si gata. Daca are teava de retur de cupru, nu o sa aiba preobleme. Teava de retur de cupru are diametrul interior mai mic decat cel de tur si deci o sa bage suficient in CNC pana o sa dea pe retur. "Daca tot nu vrei sa intelegi..probeaza si gata"
pai tocmai...am si scris. am probat vreo 10 ani. pe masina am avut dublu, si a fost schimbat cu unul mono. si a mers foarte bine.
fiind vorba de suturi...o singura data am avut probleme. am si spus in postul trecut, cand s-a infundat filtrul de benzina, iar majoritatea combustibilului mi-l baga pe retur(filtru inainte de T-eu). imi mergea in suturi la turatii peste 3000. initial nu mi-am dat seama de la ce este. cate nu am schimbat... numai la porcaria asta nu m-am uitat. cand am dat filtrul jos (era din ala transparent, capsulat, din hartie) si am vrut sa il scurg de benzina abia picura, am si suflat in el si degeaba. dar pana sa se infunde mergea normal motorul. e adevarat nu avea aceeasi viata ca si cu carbul dublu Oameni buni, eu unul nu imi pun teu din plastic. punct. Ca am vazut o sumedenie de oltcituri arse prin cluj. Unul a stat pe Calea Turzii cam un an. Imi trebuie teu din metal. Si cu retur calibrat. Eu am facut unul din conducta de frana, dar conducta de frana e mai subtire decat gaura de la furtun, am strans la maxim cu coliere, dar curge. Nu la lipitura, ca intre furtun si teu. Conducta de alimentare de Dacia e buna, dar nu am asa ceva. Si sa cumpar una intreaga ca sa folosesc din ea numai 15cm mi se pare de prisos.
@Alexbjorg - ca tot suntem consateni, poate ne intalnim la o poveste si la un schimb de experienta.
pgrovu a scris:Imi trebuie teu din metal. Si cu retur calibrat. Eu am facut unul din conducta de frana, dar.......
Nu gasesti o bucatica de teava de Cu cu diam. ext. de 6-7 mm
La capatul pt retur, cositoresti complet gura dupa care ii dai o gaura de 1 mm. Ce atita filosofie pt un amarit de "T"eu Cuprul se prelucreaza si lipeste foarte usor. Nu trebuie o intreaga inginerie pt atita lucru. nu pui plastic dar pui unu facut si pe langa care se prelinge benzina...buna treaba
eu am mers destul cu teul de plastic si n-am avut nici o problema Al meu e facut la strung, calibrat, cu guler si tot tacamul . @iulicuta - pai tocmai din cauza ca se prelinge benzina am postat aici. De plastic nu pun fiindca ceea ce am gasit eu la magazinele de piese auto, respectiv teu pentru spalator de parbriz era facut dintr-un plastic de foarte slaba calitate. Eu vreau sa circul cu masina linistit, nu cu frica in gat ca poate crapa teul ala de plastic, sau poate e solubil in benzina.
@ laurentiu - e greu sa cositoresti ca lumea o bucata de teava daca nu are mufa. Fie ea chiar si de cupru. Filosofie, nefilosofie, eu mi-am facut instalatia de incalzire in casa singur, din cupru, dat teul asta nu a iesit...
pgrovu a scris:1. e greu sa cositoresti ca lumea o bucata de teava [de cupru] daca nu are mufa.
2. eu mi-am facut instalatia de incalzire in casa singur, din cupru, dat teul asta nu a iesit...

1. Nu e greu daca ai ce-ti trebuie pe linga tine - letcon puternic, pila fina sau shmirghel, pasta decapanta sau sachiz (e buna si o pastila doua de ASPIRINA) si cositor bun (fludor).
2. La tevile instalatiilor de caldura, imbinarile vin gata decapate si cositorite; tu nu trebuie decit sa incalzesti bine zona pt a realiza lipitura finala. La instalatiile de caldura tevile nu vin nici decapate nici cositorite. Se da cu smirghel se da cu pasta decapanta si apoi se incalzeste. Se lipeste cu fludor, ideal de 2mm grosime si cu lampa de gaz. Asa am procedat si cu teul asta. Chestia este ca, dupa cum spuneam si mai sus, nu curge pe la lipitura, ci intre teu si furtun. O sa incerc sa pun niste furtune mai subtirele. Teava de cupru am numai de frana de dacia, care e cam subtire, tot mai sus ziceam ca nu are rost sa cumpar 5m de conducta de alimentare ca sa folosesc 20cm din ea. Pe banii aia merg la un strungar si fac un teu ca lumea.
pgrovu a scris:1. Teava de cupru am numai de frana de dacia
2. nu are rost sa cumpar 5m de conducta de alimentare ca sa folosesc 20cm din ea.

1. In instalatia de frina, nu se foloseste teava de Cu.
2. Are rost sa cumperi si sa inlocuiesti la nevoie conductele de alimentare (tur-retur) Cu toata stima si fara niciun fel de ofensa, la Dacia conducta de frana este din cupru. Crede-ma, am avut Dacia... La dacia conductele din fabrica sunt din fier, dar cele noi sunt din cupru. Si la dacia mea au fost schimbate cu unele din cupru. directia REMAT...si taiat 10cm dintr-o conducta de alimentare Ar fi cea mai buna solutie cu rematul, dar in cluj au deschis de la 9 la 14...Eu lucrez de la 7 la 19... mai...am si eu o dilema . ati scris un tratat de posturi despre T-eu ala nenorocit. dar macar ati incercat sa puneti unu provizoriu sa vedeti daca merge bine, daca mai trebuie calibrat ceva si alte alea? Eu unul am terminat cu teul, am facut vreo 3 si pana la urma unul dintre ele nu a mai curs. L-am calibrat la 1 pe retur, fiindca asa era calibrat si returul la CIC. Am montat una bucata IRMA, una bucata aprindere electronica, am dat drumul si merge super, cu o mica exceptie. Daca apas acceleratia prea brusc, da sa moara, pana sa creasca turatia. Eu banuiesc membrana de la pompa se sprit, e noua si mi s-a parut cam lesinata de la bun inceput. Multumesc tuturor celor care m-au sfatuit ce si cum. Asa face carburatorul de dacie. asa-i,are un lag in acceleratie carbu,si degeaba pui pompa de sprit noua,chiar si actionarea ei e deficitara fata de carbul de oltcit
spor la drum
pgrovu a scris: Daca apas acceleratia prea brusc, da sa moara, pana sa creasca turatia.
Mai trebuie putin umblat la reglajul fin de amestec. Indiferent ce carburator folosesti, la apasarea brusca a acceleratiei nu trebuie sa ai acel lag. Raspunsul motorului trebuie sa fie prompt si ferm.
pgrovu a scris:...Daca apas acceleratia prea brusc, da sa moara, pana sa creasca turatia...

Citeste bre topicul, are doar 4 pagini... La mine in bloc mai locuieste un posesor de Oltcit. Are un RM si e destul de ingrijit pe dinafara. Omul era cu capota ridicata si ma roaga sa vin un pic. Ma apropii si imi arata ca in carburator avea un fel de abur alb persistent. Are IRMA pe masina. Ma intreaba ca de la ce o fi. Cum nici eu nu sunt specialist, nu am stiut ca sa-i spun. L-am intrebat daca nu i-a dat cumva rateu sau poate sa fie condens ceva. In fine omul o mai porneste odata si aburul respectiv dispare. Dupa asta da sa inchida capota. Pai nu-i puneti filtrul de aer, il intreb ca n'avea deloc. A nu, zice. Eu merg fara filtru de aer din '90 de cand am masina. Nici iarna? Nici iarna. Si nu se infunda? Foarte rar si cand se intampla, se desfunda repede cu palma. Am plecat injurand-ul in gand fara sa-l mai intreb altceva.
Uite dom'le, mi-am zis, inca un argument pro la pledoaria Motanului pentru IRMA. Merge fara filtru de aer din 1990?Si n-a bulit motorul pana acum?
Toate particulele de praf sunt aspirate de motor si actioneaza ca un abraziv pe peretii cilindrilor. Fara filtru de aer, teoretic motorul se uzeaza cu 50% mai repede. La cat praf avem noi in orashele noastre, cred ca cifra asta e mica Pai,cica,sunt unii care circula de 19 ani fara filtru de aer si motorul este tot fuctionabil!! Daca face 1000km anual, il tine o vesnicie si fara filtru Probabil! Spunea ca anul trecut i-a facut motorul. Adevarul este ca nu cred ca circula prea mult cu masina; pana la serviciu si pana la tara. Se poate sa-mi spuneti si mie cum faci retur la irma? Cumperi T de retur de Dacie si il montezi inainte de pompa de benzina. Ba, nu mai prosti ma omu.
Nu exista T-eu de benzina, metalic, de Dacie. Am intrebat la 6 magazine. Doar diverse T-euri de plastic, de pe instalatia de apa. Dar exista dezmembrari. Sau vecini dacioti care sigur au vreo 3 de rezerva prin debara. Cel putin asa e la mine in bloc.
cristi_s a scris:Cumperi T de retur de Dacie si il montezi inainte de pompa de benzina.


Nici eu nu am gasit T metalic de niciun fel... imi trebuia pentru Zenith. Am facut o srutzocamila din T de plastic (nus' ce rol joaca in Dacie) cu o bucata de furtun de apa, cu care spal masina si evident sarma (a tinut cat pentru testele mele)

Sa-l monteze inainte de pompa? "inainte" din punctul cui de vedere? Luand in vedere directia in care merge benzina, trebuie dupa pompa. Intre pompa si carburator. cristi iar nu ti-ai baut cafeaua,T-ul se monteaza intre carburator si pompa
sau mai bine iei o pompa electrica de damas,ca e fara retur Ia uite frate ce sar sacalii. Da, aveti dreptate, se monteaza dupa pompa de benzina, intre pompa si carburator, asa e bine?
Scuze pentru dezinformare.

P.S: sunt la a doua cana de cafea. Multumesc de raspunsuri, acum mai am o mica intrebare la [Forumul: Motor--- Topicul: Tremura motorul] va puteti uita sa-mi dati niste sfaturi PS: Am mers un pic fara retur se poate sa fie de la asta? Si am fost la 6 magazine dacia dar nu am gasit acel teu, mai are cineva vreunul in plus? fratilor piesa cu 3 craci de unde naiba o iau si cum intreb la magazin? ca daca o intreb pe vanzatoare de 3 craci sigur se uita urat la mine.
low a scris:1. piesa cu 3 craci de unde naiba o iau si
2. cum intreb la magazin?
1. De la un magazin cu piese auto.
2. Flansa de sub carburator cu 3 conducte.
low a scris:fratilor piesa cu 3 craci de unde naiba o iau si cum intreb la magazin? ca daca o intreb pe vanzatoare de 3 craci sigur se uita urat la mine.

Sau de pe la targ sau talcioc . Iar chestia cu cracii va duce la ceva caci poftele sunt tare mari am rezolvat problema si fara cei trei craci
acu e episodul cu cablul de acceleratie si socul. in sfarsit o sa am si eu soc care merge calumea, nu care ori nu merge cand ai nevoie ori merge si cand nu mai ai nevoie de el pentru acceleratie,daca ai carburatorul cu stutul de benzina indreptat spre aripa stanga a masinii(partea cu delcoul,pozitie incorecta de montaj) trebuie sa intorci tija de pe cutia de viteze care tine cablul de acceleratie,si sa o aduci aproape perpendiculara pe cutia de viteze,iar cablul de acceleratie de oltcit il imbini cu o tabla care o gasesti la inchiderile centralizate
http://img518.imageshack.us/img518/3381/hpim3174is9.jpg
ca in poza,daca te uiti atent in partea stanga se vede si tija de pe cutia de viteze asa o montat-o mecanicu' , ca cica e mai bine asa si...totusi el stie mai bine ca a mai facut chestii dinastea. in loc de piesa aia circulara de gepeleu o sa vina montata o elice, promit ca fac poze
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community