Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Schimbarea unui motor la RAR

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eu am un CLUB 11 RL si vreau sa-ltransform in 12 TRS. Am gasit cutie de 5 trepte franta, cred ca am gasit si motor, dar problema este la RAR, trebuie sa omologhez noul motor. Stiti cat costa, ce trebuie sa fac si toate celelalte????
Multumesc Chiar nu stie nimeni?? Nu-ți trebuie omologare. Se face doar schimbare de motor, care presupune să te duci cu mașina la RAR, să-ți facă modificarea în carte și cam atât. Toată treaba o să te coste până în 100 lei. Și nu-ți mai trebuiesc acte de proveniență a motorului. Baftă! mai simplu schimbi placutzele intre ele, cele de pe motor. Nu se uita nimeni la oltcit pe altceva. Am fost eu. De ce sa le dai 100 de lei cand poti sa bagi 30 de l de benzina si sa te duci la munte?)
geani29 a scris:Nu-ți trebuie omologare. Se face doar schimbare de motor, care presupune să te duci cu mașina la RAR, să-ți facă modificarea în carte și cam atât. Toată treaba o să te coste până în 100 lei. Și nu-ți mai trebuiesc acte de proveniență a motorului. Baftă!

SERIOS??? Oau, meserie.
Vreau sa fiu legal cu totul . iti va trebui factura pe motor ....daca ai nui o problema daca nu ............schimbi tablitzele... da e ilegal sa stii
dog72cat a scris:iti va trebui factura pe motor ....daca ai nui o problema daca nu ............schimbi tablitzele... da e ilegal sa stii

Cătăline, nu mai băga băiatul în sperieți, că te ....
geani29 a scris:
dog72cat a scris:iti va trebui factura pe motor ....daca ai nui o problema daca nu ............schimbi tablitzele... da e ilegal sa stii

Cătăline, nu mai băga băiatul în sperieți, că te ....


Pui placuta de la cel vechi si gata ai rezolvat problemele...ori o pui profi..ori la ITP te duci cu ea in buzunar si spui ca ti-a cazut cand ai reparat motorul..oricum n-are cum sa te verifice...doar daca il demonteaza sa se uite pe la chiuloase si alte alea Nu mai dati sfaturi.Am discutat cu omul si el vrea totul legal.A spus ca poate rezolva el totul legal. Ok atunci....knock yourself up Legal???
mai simplu e varianta schimbarii placutelor..
Asa le place la unii sa isi puna cenusă in cap... Da.Daca asa vrea omul nostru,asa va face. Intr-un sistem bine pus la punct asta ar fi normal...mai normal ar fi sa nici nu anunte schimbarea asta...stim cu totii ca in afara motorul e considerat piesa de schimb..dar la noi..daca schimbi motorul..parca iti pui rachete in masina.... Asa este...poate anul asta se vor reglementa si chestiunile astea Dupa cum a zis si DanH vreau sa fac totul legal, decat sa stau cu frica ca nu stiu ce se intampla mai bine dau cat o fi acolo (pana in 100 ron) si stau linistit, cel putin asa imi place mie. De ce sa stai cu frica,ca doar nu ai dat la nimeni in cap. Asa ma simt eu bine, sa am totul in regula si sigur. As mai avea niste intrebari:
1. Daca transform motorul meu motor in motor de TRS ce trebuie sa fac?
2. Daca schimb jantele, tot pe 3 prez care merg pe Oltcit fara modificari dar sunt mai mari, ce trebuie sa fac?
3. Daca schimb barele de torsiune + amortizoare, nu trebuie sa fac nimic nu ?
4. Daca pun cv de 5 poate sa zica cineva ceva?
ce trebuie sa fac = ce trebuie sa fac ca sa fiu legal sau sa nu am probleme
Multumesc La punctele 1 si 2 :faci transformarea pe noul motor dupa care la RAR.Pt ca ai pus cutie in 5 si bare de torsiune de CS nu te intraba nimeni nimica. la rar nu-i intereseaza decat seriile sa corespunda. si in rest cauciucurile sa fie cele din talon .poti sa faci ce modificari vrei tu numa sa nu fie vizibile ca sa aiba aia de ce sa te respinga la itp. cam atat.
Dumitru Cristian a scris: vreau sa fac totul legal, decat sa stau cu frica ca nu stiu ce se intampla mai bine dau cat o fi acolo (pana in 100 ron) si stau linistit, cel putin asa imi place mie.

El vrea ca totul sa fie legal.Stie si cum se poate altfel. daca ar fi simplu si fara atata birocratie si alergatura cu masina de colo colo si alta serie de acte si nenorociri l-as face si eu legal dar mai bine ma lipsesc. In cazul in care pui in loc de motor de 1,1 un motor de 1,3 iti trebuie omologare individuala, maaare tampenie, fiindca ai schimbat tipul de motor si influenteaza caracteristicile dimanice ale masinii. Te costa 500 roni. Daca din motorul tau de 1,1 faci motor de 1,3, adica schimbi camasi, pistoane, chiulase alea alea, nu trebe sa faci nimic, seria motorului ramane. Eu zic ca tot schimbul de placute e cel mai ieftin. Acum, fiecare cum vrea Aha, multumesc de raspunsuri si mai astept daca stiti ce trebuie facut daca scimb jantele cu altele mai mari dar care sunt pe aceeasi butuci si daca transform motorul meu cel de 1.1 in cel de 1.3 cu cutie cu tot. ce acte trebuie pt schimbarea motorului? io am luat un motor franta si trebuie sa il trec in carte. da nu am nici un act nici chiatnta,nimic. ce imi trebuie? Am vorbit cu cineva care lucreaza la RAR si e simplu sa schimbi un motor, ori pe raspundere proprie ca nu e furat, ori chitanta si nu costa mult si motorul trebuie sa fie in stare buna, sa u scoata fum, ca la ITP, l-am intrebat si de alte modificari... si a zis ca se pot face dar costa si daca totul e OK poti sa-l omologhezi cu modificarile. L-am intrebat si de sistemul de racire si a zis ca daca persoana care efectueaza ITP-ul nu e de gasca, poate sa nu te treaca.
Eu nu mai sunt interesat sa schimb motorul cu unul de 1300, deoarece vreau sa-l transform pe asta...
Problema cu jantele tot ramane si la asta inca nu stiu ce trebuie sa fac sa fiu in regula, si daca e prea greu, decat cand ma duc la RAR le pun pe cele clasice. Jantele nu se pot omologa? Nici alea care au fost pe TRS din aliaj? Sau alea din aliaj pe sistem metric cu cauciucuri TRX? Cauciucuri 165/70R13 se pot omologa sigur pentru ca au fost puse din fabricatie pe Oltciturile TRS de export. Cica pentru ca sa nu se mai oboseasca aia sa caute in nu-stiu-ce baza de date merge sa te duci cu o copie dupa un talon care apartine unui Axel TRS... Cine postează o copie după certificat?? Al meu cred ca ar incurca cel mai tare pe toata lumea, inckusiv pe aia de la RAR. Nu are trecuta nici o dimensiune de anvelope. Deci eu merg pe senile. Sau perna magneitca, inca nu m-am decis. Suuuuper tare chiar asa cine ne ajuta cu un certificat? ca ar fi ceva daca am putea sa omologam niste cauciucuri mai late Așteptăm, poate se îndură cineva
Dumitru Cristian a scris:Am vorbit cu cineva care lucreaza la RAR si e simplu sa schimbi un motor, ori pe raspundere proprie ca nu e furat, ori chitanta......

Si pot sa ma duc cu motoru' "nou" pe masina (care-i montat de mine in spatele blocului, adica n-am factura de service pt montaj) fara sa ma mai intrebe de motoru' vechi? Si ce inseamna ca nu costa mult? Da, poți. Nu cred că s-au scumpit taxele f tare, probabil în jur de 100 lei., Mai sigur e să întrebi la RAR.
geani29 a scris:Da, poți. Nu cred că s-au scumpit taxele f tare, probabil în jur de 100 lei., Mai sigur e să întrebi la RAR.

merge facut asa ceva daca abia am cumparat o masina, o fac calumea
si dupa aceea sa merg cu ea la identificare si sa zic acolo ca i-am schimbat motorul?
adica daca dau 1 mil taxa, rezolv sa imi treaca seria in acte si sa fac actele mai departe de inmatriculare pe numele meu? Da la schimbarea unui motor in acte, la rar se mai fac si alte teste la masina decat cel de poluare? ca vreau sa inscriu o masina pe numele meu pt programul rabla, si nu mai are motorul original, dar e unu identic ca cilindree. Trebuie sa ai actele de provenienta a motorului,adica de vinzare cumparare a motorului.Cei de la RAR nu fca decit test de poluare si iti trec in cartea de identitate seria de la noul motor. gresit Dane ! m-am interesat pt mine ! am un prieten la RAR si mi-a spus in felul urmator : nu iti trebuie acte pe motor decat daca e de la euro 3 in sus , in rest nu-i intereseaza! daca este acelasi tip de motor platesti o taxa modica de 50 ron . in schimb daca vrei sa treci de la motor de 1100 la 1300 se schimba datele problemei in sensul ca se fac teste de poluare si taxa e undeva pe la 500-600 ron! eu am vrut sa-mi omologhez jantele cu cauciucuri de 165/70 r13 si mi-a spus ca trebuie sa am motor de 1300 ca numa pe acel motor au fost omologate!
si asta o sa fac ! daca omologhez motorul cauciucurile mi le trece automat ! Ce porcarii... Eu cred ca aia habar nu au ce au de facut, nici nu ii intereseaza si bat campii aiurea. Probabil si legile in privinta asta sunt tipic romanesti... adica fiecare face ce vrea, ce poate, in functie interes sau dezinteres.

Sunt tare curios de-mi pun un motor de 140cai si le duc masina la RAR. Fratilor, omologati masina... e imposibil sa nu se poata si fara taxe de jdemii de ioro sau veau sa vad ce anume ii faceti de banii aia. Daca nu, mergem in instanta. Vreau sa vad ce nu se poate si dece, si calea fiecarui banutz pe care il cereti. Toate astea cu televiziunea dupa mine.

Sunt niste incompetenti care nu se pricep nici la masini, nu cunosc nici legea, sunt platiti din buzunarul nostru si isi bat joc de noi cum vor ei...

Roti omologate pe motor... foarte tare frate... il si scuipam intre ochi pe moment.

Cateodata stau si ma minunez cum pot niste institutii sa-si bata joc de un popor intreg in halu asta fara sa pateasca nimic.

In Baia Mare e 70lei schimbarea rotii in acte la RAR. Ii doare la patina de motor. Pe ce anume dai banu ala nu se stie... ca ei nu misca un deget. pai masina este o dacia cu motor de 1.4 si acte pe motor nu sunt. eu vroiam sa stiu daca se leaga si de altceva in afara de noxe ca masina nu e chiar in regula, mai are probleme cu franele, rugina pe ici pe colo si alte cateva. se mai cer si acte de provenienta, dupa cum i se nazareste lu` ala de la RAR....dar poti sa eviti chestia asta.
Cel mai simplu de rezolvat e sa mergi la un notar, si sa faci o declaratie notariala din care sa rezulte ca ai cumparat motorul X din dezmembrarea unei masini, si ca motorul nu este furat. (sa fie mentionata in declaratie seria motorului nou)
Declaratia asta e acceptata la RAR....si te costa 15lei la un notar.

Pentru schimbat motor, se face obligatoriu TEST DE POLUARE (adica cate gaze scoate), taxa fiind de maxim 60lei (in primavara era 45lei)
Daca motorul depaseste cu 40% capacitatea motorului din fabrica, atunci se fac si alte teste dinamice(nu stiu ce exact, ca nu m-a interesat), taxa fiind 200lei (anul trecut in vara atat era)


In legatura cu rotile...se trece orice in talon, daca a existat modelul respectiv de masina, dotat din fabrica sau omologat ulterior cu asa ceva. Adica daca pe TRS au fost omologate de RAR roti pe 15" cu nu stiu ce dimensiune, iar tu le arati dovada (copie certificat inmatriculare/carte identitate)...ei ti le trec in talon. De costat nu stiu cat costa...


La RAR, teoretic ar trebui sa ii intereseze doar motorul pe care il pui, si seriile caroseriei (pentru identificare/autenticitate). Dar asta presupune ca masina ta sa aibe ITP/RCA, sau in caz contrar, sa o aduci pe platforma (asa cum se face identificarea la rable lovite, sau masini de epoca in curs de restaurare). Daca ai ITP, iar masina nu e in regula....fii sigur ca o sa se lege si de alte chestii.
Hofy a scris:In Baia Mare e 70lei schimbarea rotii in acte la RAR. Ii doare la patina de motor. Pe ce anume dai banu ala nu se stie... ca ei nu misca un deget.


He-he... nenea Hofy, daca stii deja cararile RAR-ului ma bate un gand sa-ti fac o vizita mai la vara, ca sa pun si eu in talon cauciucurile de 165/70R13 pe care le am pe masina... si asa n-am mai fost prin muntii Gutâi din anul 2 de facultate.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community