Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

riscuri la viteze ENORME de peste 130 km/h????
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut am un oltcit 11 rm de 1100 cmc din '89...cel mai mult am ajuns la 130 km/h la 4000 de turatii...nu i-am dat mai mult de frica sa nu pateasca ceva motorul..as vrea sa stiu si eu ce se poate intampla si cam cat mai putea sa mearga...in general nu ma plang de ea nici la demaraj, nici la drum lung...i'm just curios...asa am reusit sa fac un golf II (arata excelent ca si aspect), pe care l-am LASAT apoi sa ma depaseasca, doar ca sa vad reactia soferului.... ...si trebuie sa va spun ca se uita asa de mirat la mine, incat am inceput sa rad si nu ma mai puteam opri... la CV ro in 4 la 1000 de ture ai aproximativ 24.26 km/ h - asta inseamna ca la 4000 de ture ai cam 105 km/ h daca ai cauciucuri de 145.

Deci la 105 - mergi linistit ca nu se rupe nimic

Asta daca tabelul pe care-l am eu nu minte. La 4000 rpm ai cum zice Daniel.Opr, maxim 110 la ora , iar cu viteza asta poti merge pana faci scurta la picior .
Oricum e bine ca nu ai accelerat mai tare, pe la 5000 rpm puteai ajunge pe undeva pe la fabuloasa viteza de 200 la ora . riscul cel mai mare la viteze ENORME de peste 130 km/h este să mori...
DanSlotea a scris:riscul cel mai mare este să mori...

Nu dom-le.Nu se moare.Se trece doar pt o scurta perioada de timp,aprox 400-500 mil ani in alta stare de agregare.
DanSlotea a scris:riscul cel mai mare...este să mori...
Nooooooooo, cel mai mare risc e sa te chinui si pe linga tine, se mai chinuie si altii. daca ai directia si frane ok dai acolo tot ce poate!! daca motoru crapa inseamna ca oricum trebuia sa-l faci asa ca e mai bine... sti un lucru Io am auzit că la viteza aia, aerul atmosferic nu mai poate ține pasul cu automobilul, mai precis dacă automobilul e închis, acesta se comprimă în partea din spate, ca atare doar pasagerii din spate mai scapă, iar dacă automobilul nu e etanș sau are geamurile deschise, aferim!
Deci eu nu m-aș risca.
Pe undeva avem noroc că admisia la filtru de aer e undeva inaintea motorului, spre deosebire de alte tipuri de mașini, ca de exemplu anumite modele de Moskvici, care au filtrul pe undeva pe la jumătatea motorului, seamănă cu i tigaie, deci vă dați seama, prinzi viteză, cilindrii de dinaintea filtrului rămân fără aer, pierzi rapid viteză, iarăși ajungi la presiunea atmosferică normală (dispare fenomenul de compresiune al aerului la viteze mari) și iar se alimentează toți cilindrii și iar prinzi viteză și tot așa, te îmbolnăvești de rău de viteză (seamănă cu răul de mare, tot cam așa înainte-înapoi, nu sus-jos). Nu vă luați Moskvici dacă vreți să prindeți viteză. Nu degeaba rușii au inventat montagne-russe, chit că francezii i-au lămurit că ce au inventat, de unde numele, nu vă lăsați induși în eroare de acesta. Da, și mai voiam să zic că și aparatura de bord suferă din cauza compresiunii aerului și din acestă cauză uneori se poate întâmpla să nu afișeze absolut corect ceea ce ar trebui să afișeze ca atare anumite indicații pot fi eronate, inclusiv lumina se deplasează altfel în aerul comprimat sau rarefiat, deci vorba aia, azi o vedem și nu e, eu zic să nu te riști la așa viteze mari, că e păcat să crezi că ai bătut recordul în domeniu și tu de fapt să rămâi de unul singur că automobilul s-a dezintegrat deja din cauza fenomenului de compresiune al aerului la viteze mari și foarte mari.
Aștept să apară și la Brainiac asta că-mi place, a fost și la mith Busters da ăia nu-mi plac, că nu-s așa meseriași.
Ai grijă! Daca vrei sa rulezi la viteze mari trebuie sa ai cauciucurile bune, directia buna, franele bune, centura de siguranta pusa, benzina in rezervor si sa nu uitam usile si geamurile bine inchise. Nu strica sa verifi si prezoanele de la roti ca tot avem doar 3.

Cum ti-au mai zis si altii, la 4000 de ture nu ai cum sa ai mai mult de 110km/h. Cel mai probabil e stricat turometrul, pentru ca vitezometrul nu cred sa-ti indice cu atata mai mult. Deci eu zic sa stai linistit ca probabil ai ajuns la viteza respectiva, sau poate doar cu 5km mai putin, dar turatia era mai mare de 4000. io as avea mai mare incredere in turometru decat in vitezometru Daca acul vitezometrului nu joaca am mai mare incredere in el. Cred ca diferenta de 20% e mai probabila la turometru decat la vitezometru. adica sa inteleg si eu 130 este viteza enorma? imi pare rau ca nu am avut o camera de filmat sa filmez bordul...dar o sa repet experimetul si cel din dreapta o sa filmeze...in momentul cand m-am uitat eu la turometru indica un putin peste 4000 iar vitezometrul era foarte aproape de 130 km/h...se poate sa indice gresit vitezometrul daca ziceti ca la turatia de aproximativ 4000 nu se poate sa ai 130 km/h??? de frane si de directie nu ma plang, chiar sunt multumit de ele...mie imi era frica de motor sa nu pateasca nimic...sau ma rog...ceva pe la el ... ... Nu pateste bre nimic, am mers eu cu RM-ul cu 160 si motorul inca e la locul lui. Care are turometru digital, să facem un test de turație/viteză cu un GPS?

Mie la 3500 într-a 4 (4 tr fr) îmi indică 84 km/h, dar nu pot avea încredere în turometru că arată ce trebe... Am eu asa ceva dar........................indica aiurea.Laurentiu poate confirma.Nu stiu de ce. REPET INTREBAREA!!! 130 ESTE O VITEZA ENORMA? da pt o masina construita pt 110 cum ar fi lastun ,trabant fiat600...
pt oltcit nu...sau da pt o rabla ruginita cu roti ovale si neechilibrate.
nu pt un mers pe asfalt uscat in linie dreapta si trafic ce permite...da pt
un drum aglomerat si/sau cu serpentine...of relativitatea asta
kat_drive a scris:REPET INTREBAREA!!! 130 ESTE O VITEZA ENORMA?
DA! POATE FI ENORMĂ, cînd mașina are defecțiuni la direcție și/sau frîne, poate fi enormă cînd intri într-o curbă și pe jos e mîzgă sau polei, poate fi enormă cînd ai explozie de cauciuc, poate fi enormă cînd intră unul în tine sau tu iei pe sus un pieton sau un pom...
Poate fi enormă în multe cazuri... va face diferența între viață și moarte. A ta sau a altora...
Cu siguranță este ENORMĂ în oraș... Peste 130 km/h se poate intampla sa-ti ramana ceasul in urma. Conform spuselor lui Einstain, intr-un Oltcit care se deplaseaza cu viteza luminii timpul se opreste, teoria aplicanduse si la viteze mai mici caz in care timpul doar se dilata. cum zicea un user mai sus, 130 nu e o viteza enorma ptr oltcit
Ma baieti, faceti-va cazanele calumea.. ma refer la directie , frane in principal
si abia dupa aia vorbiti de viteze mari cu oltcitu
kat_drive a scris:130 ESTE O VITEZA ENORMA?
Si 0 (ZERO) km/h, poate fi o viteza ENORMA pt orice tip de masina. Vine unul din spate cu 60-100 km/h care vorbeste la telefon sau i-a picat cafeaua pe pantaloni si te spulbera pe sosea. "Peste 130 km/h se poate intampla sa-ti ramana ceasul in urma......' Astfel datorita faptului ca mecanismul de transmisie a miscarii din ceasul vitezometru, de la intrarea flexibilului si pana la ac , fara cuplare rigida, nu are un raport de reducere fix practic (ci numai teoretic) - cine a desfacut un ceas isi da seama din ce cauza - la citirea vitezei (atata timp cat diviziunile sunt repartizate la unghiuri egale) apare o eroare in plus incepand de la 0 pana la plaja maxima. Astfel la acest ceas pe la 100km/h eroarea este intre 8-12% in plus!
La vitezometrele electronice eroarea este neglijabila !
comnean a scris:"Peste 130 km/h se poate intampla sa-ti ramana ceasul in urma......' Astfel la acest ceas pe la 100km/h eroarea este intre 8-12% in plus!
Comnean, edyro s-a referit la altfel de ceas: INIMA . Daca ceasul acela iti ramane in urma, clipesti rar si nu te mai prinzi cat de rpede trce acul de la o gradatie la alta. In itelegeti! Din cauza expansiunii timpului este chiar indicat sa circuli cu viteze cat mai mari pentru cat mai mult timp. Astfel daca pleci in concediu doua saptamani si circuli cu masina in tot acest timp cu o viteza suficient de mare, cand te itorci nu mai gasesti soacra. Bine dezavantajul e ca ca nevasta o sa fie deoseama cu bunica dar ce mai conteaza cand copii sunt deja mari si nu te-ai chinuit tu sa-i cresti.
I special motorul boxer amplifica fenomenul pentru ca asa am auzit si cine mi-a zis stia sigur.
edyro a scris:In itelegeti! ...cand te itorci ... dezavantajul e ca ca nevasta ...I special ...
Ce faci mai edy, ai dat in bilbiiala
Laurentiu a scris:
edyro a scris:In itelegeti! ...cand te itorci ... dezavantajul e ca ca nevasta ...I special ...
Ce faci mai edy, ai dat in bilbiiala
De bucurie că a aflat cum scapă de soacră...
Trăiască relativitatea!
DanSlotea a scris:De bucurie că a aflat cum scapă de soacră...
@comnean: Deci toate oltciturile indica mai mult cu cam 10% la 100km/h? Am pus intrebarea asta pentru ca pur si simplu titlul topicului mi se pare un pic deplasat. Nu vad de ce 130 este o viteza enorma. Poate pentru ca nu ai masina si ai caruta... Da in cazul asta si 50 este enorma dar daca esti in norme... 130? kat, subscriu! ce atata zarva pentru 130?! dupa mine, cam asta e viteza de croaziera pentru exterior, daca traficul shi traseul/conditziile meteo permit. ? oltcitul e mai serios decat atat! Problema e ca cu cat mergeti mai tare, cu atat se scoala mai greu, deoarece asupra oualelor va actiona gravitatia, fortele centrifuge si centripete, frecarea cu aerul. Specialistii recomanda ca la peste 130 km/h, la cel putin 40 km parcursi, sa scoateti fundul gol pe geam timp de 5 minute pentru aerisire. Cum in Codul Rutier, art 42. lit.e se specifica :conducatorii auto nu au voie sa scoata in afara masinii in timpul mersului, fundul gol, cutiilor de bere si filtrelor de aer , prefer sa merg linistit cu 90-100 la ora . hmmm..in conditziile astea..mmm..care avetzi un motor de special de vanzare? cu carb de dacia preferabil.. Am specificat ENORME in titlul topicului, tocmai ca sa atrag cat mai multe pareri despre viteza la care poate sa ajunga un oltcit...si intr-adevar 130 nu este o viteza enorma...se poate si mai bine nu?? ...conditia este sa ai directie si frane bune, dupa cum s-a zis mai sus...eu mersesem prima cu oltcitul peste 120 si eram curios ce riscuri revin motorului...din cate am citit mai sus, inteleg ca riscuri pt motor nu sunt...deci...urmatoarea etapa....140, 150, etc...pana ajung sa dau peste cap chilometrajul... ...he he he...just jocking...sau nu?? cu o pereche de DRLA-uri..s-ar putea s-o vezi shi p'asta..mie mi-a iehsit figura, imi indica 190km/h, insa dupa nishte calcule mai amanuntzite, am descoperit ca aveam de fapt 170km/h. oricum, senzatzia e superba! daca mi-ai spune ce inseamna DRLA as intelege la ce te referi...sunt novice in chestia asta...dar de cand am descoperit forumul, am invatat multe chestii despre oltcit... carburi de alfa 33, asta inseamna DRLA
mistreku a scris:kat, subscriu! ce atata zarva pentru 130?! dupa mine, cam asta e viteza de croaziera pentru exterior, daca traficul shi traseul/conditziile meteo permit. ? oltcitul e mai serios decat atat!

Cînd ai toate condițiile nu e nici o problemă...
Dar la noi, în minunata țară, n-ai timp întotdeauna să vezi o groapă la viteza aia, nu mai zic de cocoașele și "țîțele" de pe jos, care în general sînt nesemnalizate, deși există semnul în carte...
La o șosea pe care, citez "poți să joci snooker" nu cred că-s probleme, iar 130 poate e viteza minimă de deplasare...
Alex_jurj a scris:salut am un oltcit 11 rm de 1100 cmc din '89...cel mai mult am ajuns la 130 km/h la 4000 de turatii...nu i-am dat mai mult de frica sa nu pateasca ceva motorul..as vrea sa stiu si eu ce se poate intampla si cam cat mai putea sa mearga...in general nu ma plang de ea nici la demaraj, nici la drum lung...i'm just curios...asa am reusit sa fac un golf II (arata excelent ca si aspect), pe care l-am LASAT apoi sa ma depaseasca, doar ca sa vad reactia soferului.... ...si trebuie sa va spun ca se uita asa de mirat la mine, incat am inceput sa rad si nu ma mai puteam opri...


Te asigur ca ca la viteza asta nu mai sar airbagurile ///deci Oltcitul e o masina de hobby, nu de raliu

PAREREA MEA! Florin se poate spune spune ca este un hobby dar si o necesitate..cel putin pt mine...in ceea ce priveste airbag-urile, ale mele sunt foarte foarte performante... ...si sunt in stare sa prevada un accident (Doamne fereste) chiar inainte sa se intample, pregatindu-se astfel ...sper ca nu te-am suparat...just jocking...
kat_drive a scris:adica sa inteleg si eu 130 este viteza enorma?



pentru un oltcit...DA. enorma pt un oltcit este peste 140. ex. 157km/h si la apasarea franei sa te traga in stanga pe contrasens (aveam discul de frana partial uns cu vaselina de la ultima reparatie in zona) am ajuns pana la 135 km/h si chiar am reusit sa filmez cu telefonul...eram singur in masina...nu se vede prea bine, dar daca imi ziceti cum, o sa postez filmuletul sa-l vedeti si voi... o varianta e sa faci cont pe www.youtube.com si sa pui acolo.. http://www.youtube.com/watch?v=fL1zoDw4LyI aici e filmuletul dar nu se intelege foarte bine...am ajuns pana la 135 km/h iar turatia se vede la sf...este aprox 4500...si acum intrebare: ce nu indica bine, turometrul sau vitezometrul?
adrian-ar a scris:
kat_drive a scris:adica sa inteleg si eu 130 este viteza enorma?



pentru un oltcit...DA.


E hai lasa adriane. inseamna ca un fiat seicento sau un tico , sau un matiz sunt anomalii in toata regula daca circula cu viteza asta. Pe bune acum o luam d.p.d.v.tehnic. Daca in carte scrie viteza maxima constructiva 142 la club sa zicem de ce este 130 o viteza enorma?
Iti spun eu. Pentru ca multi dintre voi conduceti "rapandule" de masini sau nu stiti sa mergeti cu ele. Oricum daca pentru Oltcit este enorm 130 .. pentru dacie cam cat ar fi domnule? de curiozitate nu ca nu as stii. Daca stai sa analizezi un pic... 100 la ora in cazul unui accident inseamna moarte sigura in peste 90 % din cazuri. Dar asta inseamna sa ne ferim de stalp ca pica pe noi pe strada sau sa mergem cu tramvaiul ca azungem mai repede. Lasati remarcile astea tembele. 130 este o viteza cat se poate de decenta pentru un Oltcit cu ITP pe bune. Kat, ai dreptate privind strict din punct de vedere al autovehiculului. Din pacate pe drumurile noastre (daca se pot numi asa), trebuie sa iei in consideratie mult mai multi factori. Cum ar fi:
- drumul si calitatea lui, mai precis lipsa calitatii, pentru ca poate surpinde pe multi, dar un drum neted nu inseamna un drum bun. Spun asta deoarece nu stiu daca ati observat, dar asfaltul de la noi este de culoare foarte inchisa bitum mult (pret scazut al materiei prime) si asta se reflecta intr-o ADERENTA incredibil de proasta, chiar si pe suprafata uscata. De praful (si uneori nispiul )prezent peste tot nu mai vorbesc.
- fauna care populeaza drumurile patriei si asta este unul din factorii majori de accidente la noi, din pacate. Pana nu se vor lua si la noi masuri de tip francez din anii '60, cand si ei s-au confruntat cu un val de accidente grave pe sosele, din cauza ca tot poporul a putut dintr-o data sa isi permita o masina si a fost o explozie de masini pe soselele subcapacitate ale tarii.
Asa ca, privit strict din punct de vedere tehnic, 130km/h nu e o viteza periculoasa pentru un Oltcit in stare buna, dar privind per ansamblu 130km/h e suficient de mult. Pentru ca uneori o diferenta de 10km/h poate salva vieti, e diferenta dintre A VREA sa pui frana si A APUCA SA PUI FRANA.
Parerea mea, nu dati cu pietre, nu s-a vrut decat o parere personala si nimic mai mult. O parere venita din partea unui maniac al raliurilor, care nu rateaza niciodata ocazia de a duce masina spre limite in anumite conditii, dar care de la o vreme (cam de cand am aflat ca Loeb in primul an cand a iesit campion mondial de raliuri avea drept masina personala un Citrone Saxo) nu vrea sa mai dovedeasca nimic pe sosea.
cristi_s a scris: dar care de la o vreme (cam de cand am aflat ca Loeb in primul an cand a iesit campion mondial de raliuri avea drept masina personala un Citrone Saxo) nu vrea sa mai dovedeasca nimic pe sosea.


Foarte bine spus Cristi . Chiar ca nu ai ce dovedii pe sosea. Poate sa te sinucizi si sa mai iei si pe altii dupa tine. Din pacate sunt o droaie de imbecili pe sosea care nu dau doi bani pe cumulul de factori care trebuiesc luati in considerare atunci cand depasesti 100 la ora la drum intins. Exemplu clar? Saptamana asta veneam de la Urziceni noaptea. Drum uscat , sosea libera. Viteza mea 120 la ora. Se ia un tip dupa mine cu o panarama de Dacie 1310 la care ii fulau groaznic rotile pe spate. Mai avea 2 cu el in masina . Nu stiu ce naiba avea in cap dar cert este ca s-a lipit de mine si nu se departa la mai mult de 10 metrii. Am mers asa vreo 5 kilometrii si m-am hotarat sa ma dau la o parte sa o las moale ca nu se stie.... Si am lasat-o la 80. Tipul a dat in continuare si aproape de Movilita l-am vazut in sant cu roatele in sus (o roata nu mai era deloc). Oare cum era daca ma luam cu el sa zicem? sau ii sarea roata cand ma depasea pe mine. Nici nu vreau sa ma gandesc. La naiba am vazut oameni rasturnati cu masini serioase dar aici nu poti sa dai vina pe masina . In general idiotii care au impresia ca sunt invincibili sunt de obicei cu roatele in sus . Sunt si situatii mai nasoale... un cauciuc spart, o groapa (doamne fereste) , un caine (nu ii feriti niciodata ca ajungeti in stalp) , sau un biciclist beat. Deviem oricum. Idea este ca un sofer bun cu un oltean in regula conduce relaxat la 130 pe drum bun . salve
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community