Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

riscuri la viteze ENORME de peste 130 km/h????
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
oltcitul are super frane fata de alte masini chiar si de generatie noua!!! Romanul tot timpul trebuie sa fie mai smecher decat altii.

In Ungaria, Austria, Germania, tari pe unde am condus, viteza maxima legala pe autostrada e 130 km/h. In Germania e voie sa se mearga si cu viteze mai mari, dar daca se produce un accident, cel care a circulat cu o viteza mai mare de 130 km/h nu mai beneficiaza de asigurare.
In Ungaria pe drumurile europene viteza maxima e 100 km/h.
Nu cred ca au pus politaii lor limitele astea aiurea, mai ales ca parcurile lor auto sunt mai moderne, ca sa zic asa, decat ale noastre.

Tu @b28kft poti sa fi un asa zis "zmeu" pe sosea si sa mergi cu 140 cu Oltcitul, eu prefer sa fiu mai "mielusel".
Oricum, cel mai important lucru ca sofer este sa se stie ce poate masina, pt ca astfel se pot gestiona situatiile critice. Nu știu dacă am mai zis, dar oricum aici se potrivește:
Eu de obicei "merg" la limita suspensiei - adică până când începe să "lucreze", adică să simt că se înclină mașina mai puternic. Prefer să las o rezervă, să am de unde profita de ea...
...deși, când mai merg eu în dreapta, alți șoferi o cam forțează, și mă mir și eu de ce limite largi are Oltcit-ul, în elasticitatea suspensiei, în distanța frânării...
Pete a scris:oltcitul are super frane fata de alte masini chiar si de generatie noua!!!


Da, Oltcitul are de fabrica sistemul IBS (Instant breaking sistem). Hai sa nu exageram cu frane mai bune ca ale masinilor de generatie noua. E doar o impresie. Da, este adevarat, un Oltcit sta foarte bine la capitolul frane fata de foarte multe masini din generatia ei, chiar masini mai cu pretentii dar nu mai bine ca o masina de generatie noua si aici nu ma refer la logan fara abs cu gume Kormoran pe fatza si saboti pe spate, ma refer la MASINI. Cat se poate de corect, GCL. Deathman, incearca sa citesti cu atentie:

b28kft a scris:Mda... Din ce s-a scris aici, am inteles ca nu e bine sa mergi cu 130. Ok, voi merge cu 140 atunci...
Acu' lasand gluma: daca ai o chiftea de masina, cu roti patrate, directie cu geometrie "variabila"si frane pe juma' de roata, n-ai ce sa cauti cu masina pe sosea nici cu 10 km/h . Un Oltcit cu ITP luat pe bune merge fara probleme cu 130. Daca ti-e frica de partenerii de trafic, lasa masina-n parcare. Nu e safe nici sa stai in masina parcat, daca te loveste cineva din spate? Eh?
Hai sa fim seriosi!

Deci... gluma faza cu 140!
B 42 GCL a scris:
catalliin a scris:
B 42 GCL a scris:Pai cand ii auzi cu viteze enorme de 130 ... ce sa mai zici ... zici ca au calatorit in timp din 1914
....Pai ce sa-i faci ..ca nu toti avem bani de masini ''gretoase''care alearga cu 250 pe ora ,o sa mai treaca probabil ff putin pina o sa ne excluda obigatoriu din circulatie pe noi astia mai 'amariti' autoritatile astea suprimatoare europene


Prietene nici eu n-am bani de masini cum le spui tu gretoase, probabil doar pentru ca nu ai bani sa iti iei nici tu una...stii tu cu vulpea si fraierii aia de struguri... 130 nu cred ca o considera viteza mare nici unul care are pegas, daramite oltcit sau dacie. Am mers si cu oltcitul la blana, cat a putut si cu aproape toate masinile pe care le-am avut, puternice sau nu. Haideti sa nu lasam frustrarile si complexele de inferioritate aparute din imposibilitatea unora de a-si achizitiona masini mai noi sau mai scumpe sa arate realitatea altfel decat asa cum este ea.
....si crezi ca nu-i asta realitatea ?...faptul ca din ce in ce iti baga bete-n roate atunci cind te duci sa faci ITP-ul mai ales daca ai o masina mai vechiuta ,dar de fapt treaba este ca ei cam incerca sa te oblige sa cumperi masina noua mai ales din acele la care este actionar domnul motoriceanu...si vrei sa zici ca nu este asa ca adunatura asta europeana de kko care ne tot sufoca cu norme si standarde aiurea care incepe sa semene mai mult a dictatura nu a democratie,,,sa zicem ca nu toti pe aicea sunt disperati sau snobi dupa masini noi unora le mai plac si cele mai putin noi ori sunt pasionati de anumite masini clasice sau de epoca ori ceva de genul asta, .. aici este imposibil sa mai inscri in circulatie o masina din anii70-80 pe cind in SUA se poate ff bine si usor de exp eu a trebuit sa renut la ideea de a-mi achizitiona masina mult dorita pe motiv ca nu o pot inscrie este considerata ff veche si nici de epoca inca nu e (cadillac 1978) deci in concluzie aici in UE esti obligat sa accepti toate rahaturile noi care t-i se baga pe gat fie ca-ti place sau nu si toate astea pe pe banii tai ,astfel ca eu unul dupa ce o sa-mi las batrinica la pensie sunt decis sa nu-mi mai cumpar alta masina chiar daca mi-as permite financiar si un tzucal din asta nou care se mai fabrica acuma cu care n-as putea sa fiu fericit si nici multumit, nu toti inghitim tot ceea ce ni se da cu forta si nici ochelari de cal nu permitem sa ni se puna Treaba asta cu UE e numai la noi. Guvernantii nostri ne tot vara pe gat ideea cu normele si standardele UE, cand defapt treaba nu sta chiar asa. De ex, in Germania, nu e nici o problema sa inmatriculezi o masina veche. Cateva restrictii ar fi, dar nu vreau sa scriu ceva de ce nu sunt 100% sigur.
catalliin a scris:
B 42 GCL a scris:
catalliin a scris:
B 42 GCL a scris:Pai cand ii auzi cu viteze enorme de 130 ... ce sa mai zici ... zici ca au calatorit in timp din 1914
....Pai ce sa-i faci ..ca nu toti avem bani de masini ''gretoase''care alearga cu 250 pe ora ,o sa mai treaca probabil ff putin pina o sa ne excluda obigatoriu din circulatie pe noi astia mai 'amariti' autoritatile astea suprimatoare europene


Prietene nici eu n-am bani de masini cum le spui tu gretoase, probabil doar pentru ca nu ai bani sa iti iei nici tu una...stii tu cu vulpea si fraierii aia de struguri... 130 nu cred ca o considera viteza mare nici unul care are pegas, daramite oltcit sau dacie. Am mers si cu oltcitul la blana, cat a putut si cu aproape toate masinile pe care le-am avut, puternice sau nu. Haideti sa nu lasam frustrarile si complexele de inferioritate aparute din imposibilitatea unora de a-si achizitiona masini mai noi sau mai scumpe sa arate realitatea altfel decat asa cum este ea.
....si crezi ca nu-i asta realitatea ?...faptul ca din ce in ce iti baga bete-n roate atunci cind te duci sa faci ITP-ul mai ales daca ai o masina mai vechiuta ,dar de fapt treaba este ca ei cam incerca sa te oblige sa cumperi masina noua mai ales din acele la care este actionar domnul motoriceanu...si vrei sa zici ca nu este asa ca adunatura asta europeana de kko care ne tot sufoca cu norme si standarde aiurea care incepe sa semene mai mult a dictatura nu a democratie,,,sa zicem ca nu toti pe aicea sunt disperati sau snobi dupa masini noi unora le mai plac si cele mai putin noi ori sunt pasionati de anumite masini clasice sau de epoca ori ceva de genul asta, .. aici este imposibil sa mai inscri in circulatie o masina din anii70-80 pe cind in SUA se poate ff bine si usor de exp eu a trebuit sa renut la ideea de a-mi achizitiona masina mult dorita pe motiv ca nu o pot inscrie este considerata ff veche si nici de epoca inca nu e (cadillac 1978) deci in concluzie aici in UE esti obligat sa accepti toate rahaturile noi care t-i se baga pe gat fie ca-ti place sau nu si toate astea pe pe banii tai ,astfel ca eu unul dupa ce o sa-mi las batrinica la pensie sunt decis sa nu-mi mai cumpar alta masina chiar daca mi-as permite financiar si un tzucal din asta nou care se mai fabrica acuma cu care n-as putea sa fiu fericit si nici multumit, nu toti inghitim tot ceea ce ni se da cu forta si nici ochelari de cal nu permitem sa ni se puna


Catalin, vorbim de lucruri diferite si stii bine asta. Una e negarea, frustrarea, complexele etc. si alta e faptul ca ne forteaza sa ne luam alte masini. Sunt multe interese la mijloc. Primul si cel mai mare este al bancilor pentru ca daca dispar rablele oamenii vor face credite. Avand masini noi si in garantie (sau nu) , celor mai multi nu le mai da mana sa umble sub capota si se duc si ingrasa porcii de la service-uri autorizate, care oricum majoritatea nu au pregatirea suficienta sa lucreze in domeniu. Intr-un moment sau altul, toti vom renunta la ele, chiar daca sa zicem ca de maine nu ai mai avea nici o problema din partea autoritatilor. Du-te intr-un magazin de piese si vezi cate piese nu se mai fabrica fata de anul trecut. Vezi ce calitate au (de cacaus). Da, e adevarat ca daca iti doresti cu adevarat se pot face improvizatii, se pot cumpara garnituri de gsa si multe altele la preturi duble.

Se poate! Dar numai gandindu-te ca majoritatea de pe forum asteapta ca orice piesa sa fie pusa la donatii sau sa coste 3 lei, iti dai seama ca acele preturi pentru niste piese de calitate sunt la indemana a foarte putini si din punct de vedere financiar si din cel al vointei. Si totusi cu cat numarul de exemplare este mai mic cu atat mai valoros este modelul...
Deathman a scris:@AdyAero: Te contrazic putin in legatura cu luatul gropilor. Taicami-o o luat o groapa mult mai mica de 50cm (nu 500cm) in diametru pe la 80-90 si a indoit janta. Nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi patit o janta de aliaj.
Greseala mea, 50 cm inseamna 0,5 m, groapa de 500 cm deja e crater, are 5 m diametru. as fi preferat sa merg cu o viteza restrictionata de maxim 100 sau mai putin chiar 80/h numai sa se dea voie sa poti circula si cu acele ''rable'' clasice dupa care unii ca mine sunt inebuniti,am auzit ca in Germania altfel sta treaba, acolo se poate.... aicea nu, deci inca o data spun frustrari avem toti si din cele mai diferite ;unii ca nu au masini care sa alerge cu peste ''300/h'' care aiba sub capota hergheli intregi de cai si sa fie din ultimelel generatii idiferent cum arata sau din ce-s facute,altii sa fie indiferent cum dar sa fie neaparat noua (scoasa din cutie) ,altii sa fie cum o fi dar sa mearga si atit..e.t.c ,insa frustrarea mea este cu totul rara pe aici prin romanik si anume ca nu pot avea masina pe care mi-am dorit-o o masina care nu-i nici noua nici puternica dar nici chiar de epoca putin mai deosebita si atit(nu se permite inscrierea ei pe motiv ca este prea veche ,dar nici de epoca nu este) acea masina pe care as fi preferat sa o reconditionez si s-o dichisesc cu minutelel mele nu neaparat sa ma duc cu ea la service unde nici macare n-ar sti aia cu ce se 'maninca'masina acea....am avut ocazia sa o cumpar cu o suma nu tocmai neglijabila dar nici prea scumpa...insa pina la urma am renuntat la idee pt ca nu se poate si asta este!..traim in romanika si asta ne omoara ,oh pardon! ne preocupa ...vorba lu Mircica Badea Te rog eu,nu mai minca litere si...........scrie totusi in limba romana asta ca sa intelegem si unii dintre noi. Il sustin pe Hasu, doar ca adaug: Daca vrei sa te partai pe tine, macar foloseste corect limba engleza. Nu excelezi la nici una din cele 2 limbi. En francais, si tu peux. Da sa n-o dam in offtopic
4. Forum-ul nu este chat. Nu folosiți exagerat smile-urile (pictogramele emotive). De asemenea, pentru discuția strict personală între doi utilizatori, folosiți mesageria privată.

6. Folosiți punctul și virgula. Respectați atât cât e posibil regulile gramaticale. Nu postați mesaje scrise integral cu litere mari, bold, italic sau underline.

Urmarind punctele 4 si 6 vei reusii sa vorbesti o "limba corecta". Mai lipseste roman ciprian sa ne zica de "almanahe" joke Ce se poate intampla?..... Nimic la motor doar asa: Intro seara pe la 2 noaptea am iesit la alergat ca tot aveam bani so fac daca se strica ceva , si dai pe a2 intr-a 4 la 4000 de ture 130 km/h pana acum nici un sunet nimic, mai dai, deodata nu mai putea mai mult de 4500 de ture si deodata... BUM, trage repede pe dreapta si uitate MOTORUL INCA MERGEA, am oprit motorul si vad fum fugi si ia extintorul ca poate.. de unde, a 2 zi am fost la Manea, ca sa vezi a dat motorul jos nu avea nici pic de ferodou pe ambreiaj, si a mai scos si cutia, a desfacuto si chiar daca avea ulei sau gripat sincroanele, si de accea am pus de franta pe urma. Deci concluzia e ca se poate intampla sa bubuie ambreiajul si cutia. La tine ambreiajul era inceput de mult pe drumul asta de duca.Cutia..........hm,cam ciudat. 130 km/h in a 4-a la 4000 de ture? Keep dreaming!
Giully4u a scris:130 km/h in a 4-a la 4000 de ture? Keep dreaming!


Poate are pinion de honda civic pe-a 4-a, cum aveam eu ) Asa se poate, dar nu aveam de unde sa stiu asta Ma rog treaba e ca se poate intampla, si apropo ambreiajul nu avea nici macar 1000 de km. Si posibil sa nu fi fost reglar la montare. sau era copt de atata asteptare prin magazia de piese ..si cind l-ai intrebat de sanatae..hap-ciu... Nu era copt ca la-m comandat de nou nu la-m vrut pe ala din magazin, reglaje asa da foarte posibil. cam asta e riscul la vitezele mai sus amintite...

Hai sa va zic un mic secret: de multe ori indicatiile vitezometrului in accidente de genul asta nu sunt reale, sunt mai mari. DIn cauza ca de multe ori rotile se invart in gol in aer in saritura, sau se invarte o roata in aer, etc. Darda bine la ProTv la stiri. In expertizele accidentelor, indicatia vitezometrului si urmele de franare sunt doar o parte din criteriile de apreciere a vitezei autovehiculuilui, determinante sunt si altele.
cristi_s a scris:de multe ori indicatiile vitezometrului in accidente de genul asta nu sunt reale, sunt mai mari. DIn cauza ca de multe ori rotile se invart in gol in aer in saritura, sau se invarte o roata in aer, etc.


De aici si cretinatatile de genu: "Au intrat in stalpul de beton cu peste 180kmh si au supravietuit ca prin minune"

Tot asa a supravietuit si o tanti aici langa BM dupa ce s-a oprint in stalp cu "200kmh" E drept, masina a fost muci... dar mai mult de 60-70kmh nu i-am dat (era ceva Audi de ala cat casa cu multe vaci si copaci in el) Pe scurt: Volvo X90 - tanc pe roti - pocnit in zid de ingineri cu 200 km/h. Nu s-a ales NIMIC de masina, manechinele erau dezmembrate. Punct. Chiar daca masina nu se facea bulgare, in urma impactului la 200km/h, garantat nu supravietuia nimeni din masina. Forte de decelerare muuult prea mari pentru a fi suportate de corpul uman. Concluzie: viteza nu ucide,ci impactul.
catalliin a scris:de exp eu a trebuit sa renut la ideea de a-mi achizitiona masina mult dorita pe motiv ca nu o pot inscrie este considerata ff veche si nici de epoca inca nu e (cadillac 1978)

Cine ti-a spus tie ca nu poti inmatricula o masina din 1978?Masinile produse intre 1970-1978 intra la categoria ''postclasice''.Masina se omologheaza ca autoturism postclasic la RAR,prin intermediul RETROMOBIL.
De exemplu,eu mi-am inmatriculat Dacia 1300,din 1970.Avea numere vechi si era fara carte de identitate.A corespuns COMPLET din punct de vedere tehnic iar estetic arata IMPECABIL.
Bineinteles,cei de la RAR nu mi-au dat itp-ul din prima.M-au pus sa mai strang cablul franei de mana si sa schimb o bucsa de teflon la caseta de directie.ATAT.Deci,cu putin efort se poate.
P.S.:
1.Nu mai folosi termenul ''de epoca''.Denumirea adecvata este ''clasic''.
2.Pentru detalii intra pe site-ul RETROMOBIL CLUB ROMANIA.Si eu sunt un pasionat de rable!! depinde pana in ce an a fost fabricat modelul respectiv...
in RO se cere 25ani de la ultimul exemplar iesit pe poarta fabricii, din modelul respectiv de masina. Oltcitul Special nu poate fi inmatriculat la retromobil ca s-a fabricat pana in 1984, parca? Ma interesez!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community