Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

riscuri la viteze ENORME de peste 130 km/h????
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
kat ,ai intrebat,am raspuns.eu asta cred . de ce? citeva motive sunt insirate de cristi mai sus,+ ca sunt de acord cu tine cind spui ca nu avem ce sa dovedim pe sosea. Cine vrea sau are ceva de dovedit sa mearga la concursuri,la festivaluri sa se umple de premii,ete.etc,

lasind la o parte autostrada si unele drumuri bune calitativ,130 KM/H este o viteza mare ptr orice tip de autovehicul. Hai s-o delimitam putin: 130 ca performanta tehnic vorbind, e o viteza realizabila in conditii normale pt. Oltcit; 130 ca risc e o viteza peste limita la care reflexele isi pot spune cuvantul, indiferent de masina.. Corect! Asta vreu si eu sa sustin! trebuie sa va anunt ca exista un risc, asta daca nu ai motorul facut (ca si mine) si anume...am observat o bataie puternica la axul cu came din partea stanga a soferului, care nu era pana atunci...eu aveam bataie in partea dreapta, dar nu era puternica, aproape ca nu se auzea...acum incerc sa gasesc un mecanic in Deva, care sa "aiba curajul" sa schimbe axul cu came si din stanga si drapta...pana acum nu am gasit si vreau sa va spun ca de 2 saptamani tot caut...nu stiu ce fel de mecanici sunt cei care "nu au curajul", dar in fine...wish me luck.... ...daca nu, ma apuc de unul singur, si poate cu ajutorul vostru o sa reusesc...de dat jos motorul nu cred ca e foarte greu...mai greu e sa-l pun la loc...dar asta deja intra la alt topic... http://www.youtube.com/watch?v=O1G6KJ0ArXw&mode=related&search= la un moment dat eram pe autostrada cu un mitsu colt din 89, destul de lovit si cam facut varza (l-am cumparat de la licitatzie pe 125 de parai pentru ca era bushit in partea din fatza)
ma grabeam si-mi batea groaznic roata stanga fatza, pe la 110 la ora dupa ceva timp de bataie am facut explozie de cauciuc (tubeless, floare buna dar probabil probleme interne ca a avut o gaura de peste 10 cm lungime, a explodat urat de tot).
ce am facut? dupa ce a explodat am strans din buci si-am tinut bine de volan, am luat piciorul de pe acceleratzie si l-am lasat sa incetineasca usurel, m-am tras pe banda din stanga si am oprit.
deci in conditzii bune (drum lin, cateva benzi, fara curbe) n-ai treaba. revin: masina mea era destul de varza, in 2 culori, cam neechilibrata, bushita si reparata cu ranga ca n-avea rost sa bag banii in ea. cu alta sunt convins ca dac-ar fi explodat chiar la 130 nu s-ar fi intamplat nimic - evident daca soferul are atata inspiratzie cat sa nu sara pe frane. http://www.metacafe.com/watch/555065/video/R/CFD_1002/ concluzia mea: nu evitati niciodata mîța/cîinele spun asta nu din rautate.... Angel ai putea sa te duci sa le spui , ce ai scris, si alora care de vre-o 50 de ani incoace incearca sa stabileasca cum arata dinamica unui accident in anumite conditii date. In mod normal un sofer echilibrat, intr-o masina "dezechilibrata" atunci cand sesiseaza ca-i "bate roata groaznic" o lasa mai moale chiar daca este pe autostrada si are la dispozitie n benzi. Nu de alta dar daca el are probleme nu insemna ca ar fi de vina si si cei peste care ar putea sa ajunga. bre comnean, de ce ma superi?
in primul rand era f. putin trafic, in al doilea ma grabeam tare-tare datorita unor anume probleme si in al treilea cam stiam ce poate masina, dovada ca nu s-a intamplat nimic. e usor sa spui "trebuia sa faci aia si ailalta" cand stai acasa, tragi trabuc si n-ai datorie de 300/luna + costuri curente cu limite pe ore de lucru si alte alea. asta e, mi-am asumat niste riscuri, Dumnezeu m-a pazit si de-asta sunt aici cu rezidentza in buzunar, daca intzelegi ce vreau sa zic. Primo - Din punctul meu de vedere poti "sa dai cu capul sub tine" in romanica sau aiurea. Este obtiune ta! Important este sa nu iei dupa tine nevinovati.
Secundo - mai taie-o pe aia cu "stiam ce poate masina". Si crede-ma ca stiu ce spun! Mai ales o masina avariata!
Terto - "asta e, mi-am asumat niste riscuri, Dumnezeu m-a pazit " - aici sunt perfect de acord cu tine si iti doresc sa fie asa si in continuare.
Nu in ultimul rand mai usor cu : "e usor sa spui "trebuia sa faci aia si ailalta" cand stai acasa, tragi trabuc si n-ai datorie de 300/luna + costuri curente " in primul rand ca nu are nici o relevanta in cazul de fata si in contextul discutiei iar fiecare isi are grijile si nevoile lui aici sau aiurea. Asta nu inseamna ca trebuie musai sa-mi pun viata in pericol. [hai ca o dam in off-topice urat de tot]
primo:
angeldust a scris:era f. putin trafic

asta inseamna ca aveam loc suficient de mult in jurul meu incat sa nu iau cu mine nevinovatzi (nu credeam ca e nevoie sa traduc...)
secundo: tu stii ce spui, eu am fost acolo. doo chestii diferite, ca sa zic asa.
tertzo: daca tu poti sa imi zici ca niciodata nu ti-ai asumat un risc calculat (de genul o depasire mai in scurt, un 80 sau 100 in zona de 60, o fortzare oarecare) pentru ca trebuia sa faci un anume lucru atunci permite-mi sa recunosc ca te-ai nascut intr-o tzara gresita, probabil ar fi trebuit sa te nasti prin japonia, intr-o familie veche de vitza nobila si sa devii imparat. eu sunt un biet om cu slabiciuni, asa ca atunci cand o sa consider ca riscul e necesar am sa fortzez putzin limitele.
in rest, toate bune si-un praz verde. Fiecare isi asuma in viata , macar o data, un asa zis risc calculat. In momentul in care ti-am spus ca nu vorbesc in necunostinta de cauza ma gandeam numai la ceea ce prin natura ocupatiei si prin prisma soferului am avut ocazia sa vad pana acuma. Pe sosele complet lipsite de trafic am vazut oameni care au murit la 60 km/h din accidente banale si in zone cu trafic aglomerat oameni care au scapat cu viata la 100-120 km/h in masini din care nu a ramas nimic. Cat despre exploziile de cauciuc, personal , le consider deosebit de periculoase.
Si las-o mai moale cu consideratiile de tipul: "atunci permite-mi sa recunosc ca te-ai nascut intr-o tzara gresita, probabil ar fi trebuit sa te nasti prin japonia, intr-o familie veche de vitza nobila si sa devii imparat" atata timp cat nu am avut placuta ocazie de a ne cunoaste. La explozie de cauciuc cum dracu iti mai dai seama ce poate face masina si posibilitatile ei?
Pe de alta parte, Comnean si Sensey se baga degeaba in seama. Din cate stiu eu Angeldust l-a leganat pe genunchi pe Schumi cand era mic, deci pentru el nu e o mare problema sa mearga in 3 roti. Sau in 2. Sau fara directie. Si fara frane. Si cum voi in Craiova nu ati vazut Australia decat in poze, nu va mai dati mari si dati sfaturi omului care a facut cursa Melbourne - Canberra - Poiana Tapului in mai putin de 72 de ore
EEK! a scris:La explozie de cauciuc cum dracu iti mai dai seama ce poate face masina si posibilitatile ei?


Daca ai DIRAVI (cunoscatoriii stie ) controlabilitatea masinii este net superioara. In rest, cam nasoala treaba, controlul asupra masinii e destul de la noroc. Depinde de multi factori in momentul ala (de la prezenta de spirit la forta musculara a celui ce tine volanul in mana). bre, cred ca am dat-o in off-topice iar.
a scris:Si las-o mai moale cu consideratiile de tipul

trateaza cum vrei sa fii tratat
(ca sa traduc evidentza iarasi: o s-o las mai moale cu consideratziile cand o sa renuntze si "altzii" la atitudinea de parinte sfatos care trage de ureche copii rai. n-am nimic impotriva exprimarii unei opinii, dar tonul face muzica.)

beei motane
pe 2 rotzi n-am nici o problema sa conduc
in continuare, vezi c-ai incurcat cartierele. e vorba de lightning ridge - sydney - newcastle - gold coast, si n-au fost 72 de ore, ci putzintel mai mult. pe de alta parte, am facut cursa melbourne-sydney intr-o ora...
in plus sa te vad pe tine cand ti-oi conduce propriul trup cu vreo 200 la ora

cristi_s, am intzeles ca diravi-ul ala nu iti da nici un feed-back.. nu e nasoala treaba asta in orice alt caz in afara de explozie?
si daca tot vorbim de prezentza de spirit, acum catziva ani (cand calarea gagica scuterul) s-a bagat in depasirea unei carutze intr-o curba fara vizibilitate, a aparut un tir din fatza si-am sarit (ca un leu agil, nu greu) pe coarne, am intrat pe dreapta la mustatza prin spatele carutzei... am coborat acostamentul (foarte abrupt), facut slalom printre pomii dintre acostament si gard, ajuns pe poteca de dale puse in toate unghiurile posibile si imposibile, fix langa gard, dupa care am sarit iarasi pe strada prin intrarea unuia in curte (evident in fatza calului) (ca s-o dam si in povesti nemuritoare in offtopicul asta )
deci, dupa o faza de-asta... pot zice ca stau bine la capitolul prezentei de spirit
angeldust a scris:
cristi_s, am intzeles ca diravi-ul ala nu iti da nici un feed-back.. nu e nasoala treaba asta in orice alt caz in afara de explozie?

E drept ca necesita oarece familiarizare cu sistemul. Oricum sistemul e super, dar poate innebuni oamenii care incearca sa parcheze cu rotile bracate sau daca vrei sa verifici ceva la rotile fata cu ele bracate, sistemul revenind automat la pozitia dreapta a rotilor chiar si cu masina oprita.
http://en.wikipedia.org/wiki/DIRAVI
http://www.citroenz.com/CX/tech_diravi.html
A fost folosit pe Citroen si Maserati (pe vremea cand Citroen detinea Maserati) Si eu zic ca e supermisto scula, mi-ar place sa incerc asa ceva. HEI! ON TOPICcc!!!
mai este un risk. sa te deplasezi cu 130 km/h si sa fii izbit din spate de un zevzec ce se deplaseaza cu 260 km/h ( se poate intampla la intentia de depasire neasigurata.. etc.)

Daca totul ti se pare sub control, inseamna ca nu te deplasezi cu viteza suficienta !
" sa fi fost un proverb?

sa aveti V I T E Z A A A ! de blana, sau croaziera... super tare chestia cu DIRAVI..tre sa-mi iau si eu una... Salutare . Cand am luat masina , am venit din Bacau cu ea 160-165 klm/hmaxim , pe la 5500-6200 ture , dar nu cred ca-mi arata bine turometru ala , dar orcum vitezometru is sigur ca merge bine . Sincer sa fiu acuma nu mai merge cu atat , dar nici nu prea am facut eu raliuri prin oras mai ales inafara orasului(cam obosit ambreaju) . E plin de accidente , nu am incredere in calitatea tablariei , la o viteza mare ti se face tandar oltcitu ( am patito ! ).

ps: Un oltcit , dupa mine nui masina de viteza nici de noua nu cred ca merge cu 180 klm/h cat scri pe bord ....... deci , mai bine mergi babeste cu ea 100-110 maxim , daca vrei sa tina si motoru . Mai sunt si parti intinse , poti da linistit peste 140 dar cu cap , asa sa zic eu timp scurt , nu o ti 30 min la 6500 ture reale ca ii prajesti motoru ca pe un dvd cu filme porno Din pacate te-ai inselat singur cu viteza.Pe vitezometru e scris max 180 km/h.Nu vei reusi sa ajungi la acea viteza.In cazul tau,pe bord iti arata 165 km/h.In realitate ai ajuns pe la 140-145.Aceasta diferenta apare tocmai din eroarea aparatului.Lucru normal. [quote="DanH"]Din pacate te-ai inselat singur cu viteza.Pe vitezometru e scris max 180 km/h.Nu vei reusi sa ajungi la acea viteza.In cazul tau,pe bord iti arata 165 km/h.In realitate ai ajuns pe la 140-145.Aceasta diferenta apare tocmai din eroarea aparatului.Lucru normal.[/quote]

Te inseli amarnic .......... i-ti garantez eu ca am mers cu 160 klm/h fara nici o discutie . Am 3 masini , un Oltcit Club (fr) din 89 cu motor renault 5 , un Oltcit Club 12 trs din 95 si un Audi 100 2.0 L din 90 benzina 115 cai injectie multipunct . Credema ca stiu face diferentza intre viteza la fiecare masina , am facut teste destule ............ deci nu ma insel Ai fi surprins daca ai afla cat de bine "fura" vitezometrele indiferent de masina Mai ales la vitezele mari. 160kmh reali cu un trs standard cam greu... Eu am modificat morishca mea pe ici colo sa ajunga putin peste 170kmh pe vitezometrul masinii, luand in vedere testele facute de DanH cu GPS-ul... in realitate aveam... nici nu conteaza exact... e demoralizant Vitezometrul meu comparativ cu masinile noi arata cu doar 10kmh in plus la 150kmh... daca iau in considerare ca si alea pluseaza vre-o 10kmh... ups...

Dupa ce am studiat putin "erorile" intentionate din fabricatie ale vitezometrelor, plus posibilitatea sau mai bine zis imposibilitatea lor de a mentine acea "precizie" liniar si la viteze mari, luant in vedere constructia ansamblului, cand vorbesc de viteze, mentionez ca e vorba de viteza citita de pe vitezometru Bezicu,sigur nu te inseli?Eu am curaj sa pun pariu ca da.Am mers si cu a mea si cu alt tip,marca si model de masina.S-a facut comparatia cu GPS-ul si indicatia de pe bord.Fiecare dadea altceva.Stiu sigur.La mine am dat si masuratoarea.120 km/h pe bord,iar GPS-ul spunea clar:107 km/h.Uite dau si eroarea GPS-ului:0,30 m.In momentul masurarii aveam semnal de la 8 sateliti. dane daca asta e parerea ta , testeaza si cu alte oltcituri si cu acelasi GPS poate la tine la masina e eroarea mai mare ca la altii! eu l-am testat pe al meu cu alte masini care au mers paralel cu mine, mai exact o Octavia 2, un golf 3 si un BMW 318 din 2007 si cand la mine pe bord arata 160 la ei era pe la 155 deci nui asa mare diferenta!
Bezicu a scris:

un Oltcit Club (fr) din 89 cu motor renault 5 ,



salut!
poti detaila un pic subiectul? Salut , din pacate nu-mi permit ............ s-au chinuit 2 oameni ca sa puna la capat proiectul , nu vreau sa dau detali , poze sau cum si de unde sa facut . doar va pot spune , e motor renault 5 model vechi de 1100ccm cu cutie de oltcit (fr) 4 trepte pusa cu flansa , si un carburator de alt renault 21 mai exact . Consum la cei 310550 klm parcursi este de 5.3 extern si 6.4-7 in oras . Viteza maxima 120 klm/h . Is multumit de masina (adica tata mai mult , ca el e soferu pe ea).
Masina e asta : http://img85.imageshack.us/img85/7830/oltencekz4.jpg ah, deci daca s-au chinuit 2 oameni sa-l faca, daca vor si altii, sa se chinuiasca si ei


ce tare... alt oltcit baimarean pe care il admir... Arata bine, intretinuta cum trebuie... interesant de stiut ca face parte din familia ta A parcat de cateva ori la blocul unde stau... nu stiu la cine venea...

@DanH: defapt satelitii aia nu puteau sa tina pasu cu tine si de acolo eroarea aia mare Si din aia 8 cred ca vre-o 5 erau defapt sateliti spion USA care sunt programati sa alerge orice obiect pe care scrie MIG, URSS sau lumineaza mai mult de 1km Hoffy,0,30 m e o eroare mare?
P.S. De mult americanii au MiG 29 in dotare.Si inca un amanunt,la scurt timp dupa ce a aparut MiG 23 au avut ocazia sa il studieze in amanunt.Si asta le-a oferit-o cubanezii.
mobra a scris:ah, deci daca s-au chinuit 2 oameni sa-l faca, daca vor si altii, sa se chinuiasca si ei



Ca tot discutam de riscuri la viteze mari.
Incercati urmatorul experiment:in timp ce rulati pe sosea si in cazul in care in fata aveti un alt autovehicul,luati un reper care e mai in fata acelui vehicul(specific ca aceasta sa fie tot o masina),apreciati cind acesta ajunge cu rotile spate in dreptul respectivului reper,apoi spune-ti in gind douazeci si doi.In cazul in care nu ati ajuns in dreptul respectivului reper inseamna ca sunte-ti la o distanta suficient de mare,ca in cazul in care cel din fata va frina brusc,dumneavoastra sa aveti timp sa frinati,iar masina dumneavoastra sa se opresaca in siguranta.
Astfle cu cit viteza e mai mare spatiul de frinare creste proportional cu viteza.De asemenea asta nu inseamna ca ne vom deplasa cu viteze mici.Rularea cu viteze mari se face astfel incit totusi sa fim in siguranta.Bineinteles ca in acesta calcule sunt multe variabile.
totusi cel mai bine e sa ne grabim incet zii 33... Ca e 22 sau 33 tot aia e.Tot 1 secunda dureaza,timp in care poti lua o decizie corecta.Si in cazul in care distanta e ceva mai mare e si mai bine. de obicei ,cind sunt prins in coloana las loc fata de cel din fata cam o masina jumate...dupa aprecierea mea... si nu ma uit dupa lampile lui de stop ci dupa cele din fata lui... Si mie imi indica la 4000 si unpic de RPM 130 km/h, pe drumul de SM - CJ a fost ok, ca e ca oglinda, in schimb cel spre Oradea e vai de el si acolo chiar ar fii o viteza enorma, cu siguranta nu as ajunge in Oradea cu viteza aia ci probabil in ceva sant si masina chiar este ok, putin e obosit motorul, dar in rest masinutza e in stare f buna. Am comparat vitezometrul cu un logan, ne-am sincronizat in mers si le-am comparat prin telefon(dotata cu hands free normal ) la viteza de 50 km/h la 80 km/h si la 100 km/h atat cat imi indica mie ii indica si lui, dar surprize, am vb dupa ceva vreme cu un mecanic de la Dacia service si cica vitezometrul de Logan indica cu aprox 10 km/h mai mult decat viteza reala a automobilului, asa ca, surprize, inseamna ca nici mie nu-mi indica viteza reala. Cum au scris si altii mai sus, 130 km/h pe drumurile noastre e o viteza cam mare, nu e o viteza mare ptr masina, ptr ca poate bine mai mult, dar cu drumurile e problema, ptr ca pot lua prin surprindere, apar gropi de la o zii la alta pe la 13okm/h am ajuns si eu cu troaka mea din 1980 (opel rekord)care este si hidramata in doar 3 trepte de viteza.... iar motorul la turatia pe care o avea atunci dupa cum suna parca era de avion nu de masina Reduceti viteza!!! Viata are prioritate!!!
B 42 GCL a scris:Reduceti viteza!!! Viata are prioritate!!!

Depinde ...N-ar mai exista sinucigasi pe urma , care mai iau si pe altii dupa ei ... partea nasoala asta e . Pai cand ii auzi cu viteze enorme de 130 ... ce sa mai zici ... zici ca au calatorit in timp din 1914 Am bagat si eu 130 kmh pe E85 (drum drept, vreme ideala, trafic fff putin). In afara de vibratia inceputa cam de la 120 in sus (care banuiesc ca e de le cauciucuri ce ar mai trebui echilibrate) nu a avut nimic. Aveam inca 2 persoane in masina, bagaje cat cuprinde. Am mers doar cateva minute pentru ca nu dadea bine la consum si nici nu ma grabeam foarte.
B 42 GCL a scris:Pai cand ii auzi cu viteze enorme de 130 ... ce sa mai zici ... zici ca au calatorit in timp din 1914
....Pai ce sa-i faci ..ca nu toti avem bani de masini ''gretoase''care alearga cu 250 pe ora ,o sa mai treaca probabil ff putin pina o sa ne excluda obigatoriu din circulatie pe noi astia mai 'amariti' autoritatile astea suprimatoare europene
catalliin a scris:
B 42 GCL a scris:Pai cand ii auzi cu viteze enorme de 130 ... ce sa mai zici ... zici ca au calatorit in timp din 1914
....Pai ce sa-i faci ..ca nu toti avem bani de masini ''gretoase''care alearga cu 250 pe ora ,o sa mai treaca probabil ff putin pina o sa ne excluda obigatoriu din circulatie pe noi astia mai 'amariti' autoritatile astea suprimatoare europene


Prietene nici eu n-am bani de masini cum le spui tu gretoase, probabil doar pentru ca nu ai bani sa iti iei nici tu una...stii tu cu vulpea si fraierii aia de struguri... 130 nu cred ca o considera viteza mare nici unul care are pegas, daramite oltcit sau dacie. Am mers si cu oltcitul la blana, cat a putut si cu aproape toate masinile pe care le-am avut, puternice sau nu. Haideti sa nu lasam frustrarile si complexele de inferioritate aparute din imposibilitatea unora de a-si achizitiona masini mai noi sau mai scumpe sa arate realitatea altfel decat asa cum este ea. Parerea mea e ca vitezele de peste 100-120 chiar sunt enorme pentru drumurile noastre, indiferent de masina. Spun asta pentru ca nici o data nu se stie cand o sa ma trezesc cu o caruta nesemnalizata, cu un tractor care iese de pe camp, cu o groapa si alte obstacole din astea.
Din pacate oricat de buna reactie ar avea fiecare dintre noi, la infrastructura romaneasca e nasol sa se ajunga in situatii critice. Cum vorbim de viteze de 120-130 legal aici e vorba de A1 si A2 sau de drumuri europene. La viteza asta amortizoarele nici nu prea au timp sa lucreze daca dau de o groapa. 130 kmh inseamna 36 m/s deci nici nu o simti, simti doar denivelarile de drum deci o groapa de 500 cm diametru nu pune atat de mult in pericol masina (decat daca o vezi si tragi ca nebunul de volan). Carute pe E si A s-au mai intalnit dar in general in zone de sate cu limita de 50 deci se exclud din ecuatie. Pericol reprezinta TIRurile si alti soferi care depasesc aiurea, merg ca bezmeticii, nu semnalizeaza, etc. @AdyAero: Te contrazic putin in legatura cu luatul gropilor. Taicami-o o luat o groapa mult mai mica de 50cm (nu 500cm) in diametru pe la 80-90 si a indoit janta. Nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi patit o janta de aliaj.

Oricum, viteza mea de mers cu Oltcitul timp de 7 ani cat l-am condus a fost intre 90-100 km/h pe bord, peste 100 deja nu-mi mai inspira siguranta. Poate pe autostrada ar fi altfel, dar cum autostrazile noastre insumate masoare vre-o 300km si cum stau in Arad, pe autostrazi ajung sa circul de la granita de Vest incolo. Mda... Din ce s-a scris aici, am inteles ca nu e bine sa mergi cu 130. Ok, voi merge cu 140 atunci...
Acu' lasand gluma: daca ai o chiftea de masina, cu roti patrate, directie cu geometrie "variabila"si frane pe juma' de roata, n-ai ce sa cauti cu masina pe sosea nici cu 10 km/h . Un Oltcit cu ITP luat pe bune merge fara probleme cu 130. Daca ti-e frica de partenerii de trafic, lasa masina-n parcare. Nu e safe nici sa stai in masina parcat, daca te loveste cineva din spate? Eh?
Hai sa fim seriosi!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community