Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

FR 5 vs RO 5
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
exclusiv dpdv al liniutzelor..care e mai reushita? de fapt, care este mai scurta? are cineva idee? cam care ar fi diferentzele intre ele? pai aia franta e mai scurta..cat despre fiabilitate cred ca se subintelege aia de GSA ! Cred ca cristi_s avea ceva tabele cu rapoartele cutiilor. Nope, Cholo avea. Banditule la liniute ma faci vere dar daca te prind in linie dreapta te dai la o parte.. Promiti? salut Kat, dupa ce-mi rezolv cu motoru comprimat ne dam? \
am cv gsa ca a lui banditu
kat_drive a scris:... daca te prind in linie dreapta te dai la o parte..


Tare ii e teama ca o CV de GSA - depaseste una RO la viteza - si aici ma gandesc si la turatia maxima la care poti sa ajungi cu ambele cutii. e mult mai belea aia de gsa, chiar il rog pe pupa si pe zaf sa-si zica si ei parerea aici in topic
cutia GSA rules pe motoarele cu carburatie mah lasatzi GSA in pace! era vb intre aia ro shi aia fr..care e mai scurta? ma intereseaza exclusiv pt "linie". fiabilitatea e pe locul doi! de GSA nu mai am de unde sa iau! errr! Tabelul cu date il gasiti aici: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=32433&highlight=#32433 calculatorul ala are o eroare si anume in el cutiile franta sunt mai lungi decat cele romanesti (la aceeasi turatie,viteza mai mari) ori din cate stiu eu e invers,aia franta tureaza mai mult motorul

ce ti-e si cu cutiile astea.. Asa e, e ceva gresit pe undeva pe acolo.
daniel.opr a scris:
kat_drive a scris:... daca te prind in linie dreapta te dai la o parte..


Tare ii e teama ca o CV de GSA - depaseste una RO la viteza - si aici ma gandesc si la turatia maxima la care poti sa ajungi cu ambele cutii.


Dar cine a spus ca am pe masina 5 ro? Mai baieti. usurel ca nu e asa.

P.S. Zolti cine pana mea te-a bagat in seama? Vezi ca iar incepi sa ma stresezi. Iti repet. vezi de treburile tale.
kat_drive a scris:Banditule la liniute ma faci vere dar daca te prind in linie dreapta te dai la o parte.. Promiti?

promit bre promit .oricum si la liniute ma faci ca deocamdata am 1100 dar sper sa-mi pun in curand un motor de gsa de 1300 si dupa aia nu ma mai dau deloc la o parte poate o sa te dai tu !! Are motor de 1100 si are curaj sa se ia de mine. E uite domne' tupeu. Acum serios. Chiar si dupa ce iti pui 1300 pe ea imi mentin afirmatia. Ma faci in scurt dar nu te vad bine pe urma dupa aceea. Si este un singur motiv in toata ecuatia. Grupul de GSA este pentru roti de 15 ori tu ai roti de 13. deci super demaraj dar cangi viteza maxima. Dar fa tu cum spui si la ora la care o sa termini cu instalarea motorului de 1300 exista posibilitatea sa am pe caruta 150 de cai. Ce te faci atunci? Mai, dar cat de mari sunt rotile astea de 15 fata de cele de 13? ba io zic ca aia de 4 fr nr 1 kat_drive - a fost o presupunere

Bogdan - fiecare cutie are rostul ei - chiar nu cred ca poti spune pe bune ca o cutie X e numarul 1. Fiecare din ele are partile ei bune si pe cele rele .

Ca tot se vb de cutii. Am avut ocazia sa testez aproape toate cutiile mai putin cea de special. Concluzia ? O cam shtiu majoritatea dar probabil nu s-a scris despre toate la un loc:

CV special
- in tr 4 are 20.56 km/h in 1000 de ture - extrem de scurta dar numarul 1 pentru liniute.

CV 4 GSA - putin mai lunga decat cea de special - este numarul 1 daca vrei ca in afara de liniute sa mai iesi si pe "afara" cu ea si un atuu in plus este fiabilitatea si lipsa absoluta a vreunui zgomot

CV 4 FR - putin mai lunga dacat asta de GSA dar care are avantajele ei: mai putine batai de cap la montaj si inclusiv la functionare

CV 4 Ro - am fost placut impresionat de ce poate cutia asta in tr 3 - e absolut incredibila si din ce am constatat e singura la care tr 3 se manifesta asha - e absolut ideala pentru depasiri

CV 5 GSA - asta a fost cutia care mi s-a potrivit cel mai bine: nu are absolut nici urma de sirenaj sau zgomot, demaraj destul de bun ... si tr 5 care indiferent de ce spune unul sau altul te ajuta pentru ca si pa GPL in tr5 motorul trage fara pic de jena.

CV 5 FR - se evidentiaza in primul rand pentru fiabilitate si in al doilea rand prin faptul ca e cea mai lunga cutie care mai este si fiabila.

CV 5 RO - are avantajul ei - este cea mai lunga cutie cu putinta si practic cu ea scoti cel mai bun consum.

Acum spune-mi si mie Bogdane- poti sa spui cumva ca acea cutie X e numarul unu ? Eu nu prea cred Important este sa sti ce vrei de la acea masinuta si sa iei in calcul avantajele si dezavantajele fiecarei cutii pentru ca in functie de ce anume vrei - avantajul se poate transforma in dezavantaj Si la fel de important este si motorul care este montat pe masina. La drum intins cutia cu 5 trepte RO este cea mai buna si ptr consum si ptr evitarea uzurii motorului
eu am oltcit club cu cutie 4fr si am si un trs cu cutie in 5 tr ro
Cand ies pe DN cu Oltcit-ul cu cutia 4 tr frantuzeasca, ma apuca toti dracii ptr ca sunt portiuni in care sunt obligat sa alerg si motorul trebuie sa il turez f mult raman la parerea mea 4fr nr1 (ca dasta am io) Pai cum sa fie nr 1 fr daca in viteza a 4 a ai 3000 de ture la 70 km pe ora Bogdane- atunci da-mi voie sa-mi para rau pentru tine - cu un motor de 100 CP - e pacat sa ti cutia 4 FR - fara suparare - e scurta dar cu turbo pe motor devine prea scurta - mai mult timp pierzi mestecand la schimbator
daniel.opr a scris:
CV 5 RO - are avantajul ei - este cea mai lunga cutie cu putinta si practic cu ea scoti cel mai bun consum.



cel mai bun consum ,dar numai afara localitatii.
cand plec din Iasi la Cotnari,am consum de 6%(180km),din care din care 20km iasi,20 km Cotnari cu viteza Ia si a II a,doua porniri la rece,dealurile din Cotnari,viteza de croaziera 70-100,dar am o portiune de 5km unde merg la maxim,mai mult de 160 nu am avut loc niciodata.


cu tico ,in aceleasi conditii ,fara sa merg cu 160 pt ca imi era frica,aveam consum de 5%,de fapt tico are cam acelasi consum in oras si afara,pe cand oltcitul are si 12 iarna,vara cu motorul incalzit pot sa scot 7-8%.
rumburak a scris:...dar numai afara localitatii..


Ma ..eu nu prea inteleg treaba asta ...de ce doar in afara ? Adica cu ce cutie obti consum mic in localitate (oras) ...???? si de ce ???? - lamuriti-ma pls
dan alexandru a scris:Pai cum sa fie nr 1 fr daca in viteza a 4 a ai 3000 de ture la 70 km pe ora
nu,ai 79,98km/h
bogdanlascu a scris:ai 79,98km/h


Bogdan - te inseli - CV 4 ro - ai 24.26 km/h la 1000 ture in tr 4 - asta inseamna 72.78 la 3000 de ture iar cea FR e mai scurta ---- deci se apropie de 70.

Excludem aici dimensiunile cauciucurilor si le consideram pe cele de 145.
daniel.opr a scris:
rumburak a scris:...dar numai afara localitatii..


Ma ..eu nu prea inteleg treaba asta ...de ce doar in afara ? Adica cu ce cutie obti consum mic in localitate (oras) ...???? si de ce ???? - lamuriti-ma pls


consum mic in oras obtii cu niste cutii scurte,de ce? pentru ca motorul se tureaza mai repede,deci dai gaz mai putin.
sau care ajunge mai repede la 60km/h cu acelasi efort din partea motorului,normal ca masina cu o cutie scurta.

eu am avut o cutie de gsa pe masina,dar nu am tinut-o decat o saptamana pentru ca a fost manopera aiurea,dita mai serviceul nu au strans cutia bine in spate,si multe altele i-am zis ca-mi bag ..in cutia lui.
oricum v max nu am vazut ca nu aveam cablu de km,dar plecam de pe loc cu a-3-a lejer,mergea si cu a 5-a.

ce-mi place mai mult la cv 5ro,e brutala la intre tr1 si 2,cand schimbi a doua pe la 6000 parca simti toata forta motorului(masina se lasa de spate si riidica de fata),in schimb cv gsa cred ca e mai rapida dar foarte civilizata.
rumburak a scris:... pentru ca motorul se tureaza mai repede,deci dai gaz mai putin....


Da - cred ca ai dreptate..la asta nu m-am gandit

Uite inca un motiv bun pentru a avea un oltici - ai de unde sa alegi o cutie care ti se potriveste Dupa cum a zis si Daniel fiecare cutie are rostul si avantajele ei.
Cred ca pentru curse cea mai buna este cea de special sau 4 fr de club. Nope,
cum zicea si alt user mai sus
ptr liniute e buna si aia de gsa si aia de special asa ca.. Aaaaaa, poate asa e, dar omul intreaba de cuti de viteza de Oltcit, iar eu le-am zis pe alea de Oltcit, nu de GSA. Cum zicea si bogdan lascu, eu raman la parerea mea. Cea de GSA e cea mai buna pentru ca am eu

Se comporta cam ca cea 4fr la demaraje, iar a 5-a nu e asa lunga ca la 5ro, dar viteza maxima eu cred ca cu 5GSA a obtii. dupa mine, se comporta mult mai bine GSA 5 la liniutze decat 4fr..oricum, ideea era intre 5fr shi 5ro..fara GSA/special.
kat_drive a scris:...exista posibilitatea sa am pe caruta 150 de cai. ....


cum ai de gand sa faci asta? turbo probabil..oricum, mi se pare cam mult daca e vorba de traditzionalul motor de oltean. deja vorbim de modificari majore, alt ambielaj, alte pistoane/cilindrii, alt ambreiaj etc. shi nu mai merg facute "pe ghenunchi", trebe originale, "d'afara", ca sa tzina motorul la tavaleala asta. sau o fi vorba de alt motor? 150 de cai nu poate insemna decat motor de la alta masina, sau alte MOTOARE de oltcit, la cat de des o sa trebuiasca sa le schimbi ca iti pusca.
highvoltage a scris:Mai, dar cat de mari sunt rotile astea de 15 fata de cele de 13?

Depinde de talonul anvelopei. Poate fi si invers Dec exemplu la mine: diametrul total (janta+cauciuc) al rotii pe 15" cu anvelope 195/50 este mai mic decat aveam inainte cu 155/80 R13
nucleu a scris:
kat_drive a scris:
...exista posibilitatea sa am pe caruta 150 de cai. ....


cum ai de gand sa faci asta?

E vorba de alt motor, alta cutie, etc. Proiect de viitor. Exact asta vroiam si eu sa subliniez. Foarte multi cand zic roti de 15 se gandesc automat ca sunt mai mari in circumferinta decat cele de 13, dar de fapt sunt doar putin mai mari sau chiar mai mici ca in cazul tau.
daniel.opr a scris:
CV 4 FR - putin mai lunga dacat asta de GSA dar care are avantajele ei: mai putine batai de cap la montaj si inclusiv la functionare

CV 4 Ro - am fost placut impresionat de ce poate cutia asta in tr 3 - e absolut incredibila si din ce am constatat e singura la care tr 3 se manifesta asha - e absolut ideala pentru depasiri


observatie : nu cumva ai incurcat 4fr cu 4 ro ?
nu de alta dar le-am testat pe amandoua timpo indelungat si e chiar invers decat ai zis tu . 5FR seamana foarte mult cu 4FR, adica treptele 1 2 3 sunt absolut identice, apoi pe 5FR a4a e mai scurta si apoi ai tr5 care nu stiu cat de diferita de de 5RO(nu am datele).

CV de GSA in 5 tr, e scurta realmente, face minuni, dar daca nu o adaptezi cum trebuie, e nasol. Aia de special, e prea scurta, muuult prea scurta pt liniute, pt ca scartai rotile continuu pana pe a3a daca dai in ea, in timp ce cealalta masina se va lansa puternic.

CV 4RO pleaca foarte bine pe a1a si a2a, insa a3a e aiurea rau, e prea lunga, pierzi putere, si dupa asta ii vezi stopurile aluiaq cu care te dai.

4FR (poate sunt un pic subiectiv, pt ca din asta am eu) e soldatul universal, e o cutie cu care poti merge si la drum si merge chiar ok si la liniutze. Eu sunt exact de aceeasi parere cu Axel

Uitasem sa zic ce zice Dan mai jos Mda.Si la drum lung cu 4 FR,iti va cere in disperare 5,care nu il ai.
aX3lStorm a scris: CV 4RO ... insa a3a e aiurea rau, e prea lunga, pierzi putere, si dupa asta ii vezi stopurile aluiaq cu care te dai.


Experienta la liniute nu am - dar la drum am ceva, ceva si pot spune ca tr 3 e extraordinara pentru depasiri....

La CV 4 FR - a 3-a e mai scurta si in functie de viteza cu care se deplaseaza cel pe care vrei sa-l depasesti motorul cere tr 4 pe cand la CV ro nu prea se intampla treaba asta parerea MEA..ca cele mai bune cutii sunt 5 Fr si 5 GSA
DanH a scris:Mda.Si la drum lung cu 4 FR,iti va cere in disperare 5,care nu il ai.

Și ce dacă? Merge foarte bine și fără Cu a 5-a ar merge tot bine, dar ar consuma mai putin si s-ar auzi si motorul mai incet Am un stil foarte sportiv de a conduce, si atata timp cat masina e bine reglata, nu ma intereseaza aspectul consum...(sunt impatimit al altor treburi cu masina, si imi place sa fuga, aspectul economie si turatie mica ma lasa rece). A5a de FR e prea mult pt 1.1, insa a5a de pe GSA ii vine manusa (acum nu sunt foarte sigur daca nu cumva a fost un efect Placebo, pt ca am mers 1 data in aceeasi zi cu un club 1.1 cu CV 5FR si apoi cu unul echipat cu 5tr CV GSA...parerea mea e ce 1.1 are nevoie de o a5a dar mai scurta decat ce ofera CV 5 FR. Cat despre aspectul schimbarii a3a -> a4a in depasire, da e necesara, dar pe CV 4RO, nu pleaca asa de bine in depasire. Totul e in functie de ce motor ai, ce stil de a merge ai, si ce dorinte ai (a, era sa uit: si cata benzina vrei sa arzi ) tot la GSA raman !!! [Scuzați off-topicul, nu m-am putut abține]
Stil sportiv ce înseamnă? Să nenorocești mașina, singur, de nebun pe stradă? Sau... știu,știu,știu... să încerci să impresionezi lumea de la Academie cu tracțiunea ta spate... păcat că impresiile n-au fost susținute până la sfârșit și de primul motor. Decît un condus sportiv, teribilist, mai bine un condus bătranesc și doar când ies piticii la suprață, mai agresiv. Știi vorba aia... Mai răruț că-i mai drăguț.
Din pacate, nu pot spune ca am testat cutii, doar pe a mea 4 tr fr și prin oraș, rareori se simte nevoia la a5a. Dar mă gândesc eu că în afară, o a5a, ar fi mai confortabilă.
Vreau și eu o recomandare: O să urmeze în curând un 1,3 pe mașină.
Am 2 opțiuni de cutie: 4 tr FR sau 5 tr RO. Ce recomandați, având în vedere că momentan, 100% din distanță e in București parcursă. Dar, vine vara, un grătar, o tura pe la munte...Întrunirea și uite așa se adună.
Și stilul ăsta de condus sportiv, care îl practici în ultimul timp, cum se numește? Mersul pe locul mortului sau Copilot?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community