Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

VENTILATOR electric pentru racire motor
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Incalzirea cilindrilor se face dupa incalzirea chiuloasei . Diferenta de material constructiv . Sunt asemanatoare ca cele de motocicleta . Motorul de motocicleta se incalzeste repede cand este stationat pe loc . In mers racirea lui se face liber prin curentii de aer care trec prin aripioarele cilindrului si chiuloase . Cele de oltcit au la fel ? Da .
Se poate porni motorul boxer de oltcit fara sa aibe asigurata racirea prin ventilator si chiar incalzi dar indicat sa fie demontate tablele din carenaj ca sa aibe spatiu liber de racire la aripioarele chiuloasei si cilindrilor .
Racirea axei cu came este asigurata de ulei in timpul ungerii .
Cristip1970 a scris:Cele de oltcit au la fel ? Da .


Ochiometric... insa nu cred ca e suficient...ochiometric.
Hofy a scris:Daca ati pornit motor boxer fara ventilator, precis ati observat ca cilindri si chiulasele se infoaca foarte repede... practic miroase a motor supraincalzit in timp ce uleiul, arborele, carterul si restu, sunt reci. Nu m-a interesat prea tare subiectul si nu am studiat problema. Insa, motoarele astea nu cred ca pot fi lasate fara ventilatie nici macar pana la incalzirea lor. Daca montezi senzorul pentru ventilatorul electric pe chiulase/cilindri, cred ca ar porni foarte repede... cu mult inainte ca motorul sa fie considerat cald. In cazul vascocuplei... in momentul in care primeste suficienta caldura prin arbore sa roteasca ventilatorul, chiulasele sunt supraincalzite demult... daca nu mai rau.


Cand faceam motoare de Oltcit - si nu numai, tuturor motoarelor le obturam racirea, in cazul Oltcit-ului porneam fara ventilator. Pana la 80 grade nu pupau racire, ca sa le reglam repede (reglajul motorului se face cu motorul cald). nu mi-a mirosit niciodata a incins de la chiulase sau alte elemente.


NBT a scris:La asa ceva s-a gandit cineva?
Se poate adapta un vascocuplaj (BMW, FORD etc. - costa in jur de 100 lei SH) la fulia de oltcit. Cat timp motoru e rece fulia sta pe loc, cand se incalzeste incepe sa se invarta.




Chestia asta am de gand s-o experimentez cand se duce iarna. Ideea e simpla: vasco-cuplajul il voi intercala intre arbore si elicea de Oltcit (elicea de BMW / Ford etc avand debit insuficient). Sistemul de prindere este simplu, necesita o piesa la strungar. Iar pt a nu raci pea mult vasco-cuplajul, il acopar cu o "fusta" din tabla.

Vazuzem pe youtube un electroventilator montat pe VW Broscuta. De ce n-ar merge si pe Oltcit??

Citisem undeva ca unele electroventilatoare de Audi ar ajunge la 6000 rpm. E de cercetat. Cu consumul de curent o sa stau bine, intentionez montarea unui alternator mai tzapan. dar de ce nu ar face fata alternatorul de oltcit
si dacia nova are electroventilator si are tot aceeasi putere la alternator cat are si oltcitul. Vascocuplajul se afla montat pe pompa de apa,care in general poate sa-i transmita foarte bine temperatura motorului,parerea mea personala este ca arborele cotit nu va face asta la fel de bine,intr-un sens sau altul!
Pentru ventilator electric vei ajunge sa ai,la cald,o functionare continua,deci singurul avantaj ar fi incalzirea foarte rapida a motorului(pentru asta meriti euro nustiucat!)
Se poate face ceva in sensul incalzirii rapide a motorului si anume,se ia una bucata ventilator de FORD SIERRA DIESEL,a carui functionare este electromagnetica,si se adapteaza la motorul minune,moment in care acest sistem poate fi controlat prin buton sau termocupla(n-as opta!)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community