Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme cu pompa

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut la toata lumea !


problema mea pe scurt suna cam asa :

aerisesc frana perfect amandoua puntile , si dupa doua ,trei zile

pedala incepe sa se inmoaie . Pe langa cuiul pe care il actioneaza

pedala se prelinge lichid .Sa fie asta cauza ?

Se pot schimba garniturile din pompa de frana ? Cum anume ?

Multumesc tuturor !!!
november a scris:1. Pe langa cuiul pe care il actioneaza pedala se prelinge lichid
2. Se pot schimba garniturile din pompa de frana ? Cum anume ?

1. Aceasta este cauza pt care frina scapa presiune si lichid - ai grija si urmareste nivelul din rezervor. S-a deteriorat prima garnitura de cauciuc sau pompa s-a ovalizat permitzind evacuarea lichidului si intrarea aerului pe instalatie.

2. Se pot inlocui garniturile pompei centrale de frina. In functie de tipul pompei, poti cauta set de garnituri si/sau set de reparatii. de acolo e buba
se da jos pompa de frana (2 suruburi), dupa care se scoate cuiul care blocheaza pistonasele sa iasa afara(e o tija care trece prin capatul pompei)
dupa care ies toate afara, schimbi garniturile(foarte simplu), dupa care pui totul inapoi in ordine inversa.
Ai grija la sensul garniturilor! Adica sa nu le pui invers... Masina este un TRS din 93 , pompa cred ca este romaneasca

cu dublu circuit ( identica cu cea de Dacia ,cred ) pompa este de oltcit , pompa de dacie are doar rt
november a scris:Masina este un TRS din 93...
Demontezi pompa de pe masina, scoti siguranta (cui spintecat), scoti primul pistonas si inlocuiesti PRIMA garnitura de cauciuc (ce din capatul in care actioneaza "cuiul" pedalei). Garnitura (palaria) este identica cu una din garniturile pompei centrale de frina de dacie 1300 (cu simplu circuit). Stiam eu ceva de asemanarea cu cea de Dacia . Se numeste

cumva ,,garnitura de stergere '' ?

Eu am gasit in magazin tot setul de garnituri si costa 600000

lei . Ar fi bine sa o pot schimba decat pe cea uzata .
november a scris:1. Se numeste cumva ,,garnitura de stergere '' ?

2. Eu am gasit in magazin tot setul de garnituri si costa 600000 lei.

1. Nu stiu cum se numeste dar are o forma de palarie cu gaura pe interior - se monteaza pe piston in coada acolo unde ataca "cuiul" pedalei.

2. La 600.000 lei, cred ca ai gasit setul de reparatie a intregii pompe - 2 buc. nasturei (supapele pistonaselor) si cele 4 buc. garnituri ce se monteaza pe pistonase. Numai cele 4 garnituri costa in jur de 50-60.000 lei.
Laurentiu a scris:Demontezi pompa de pe masina, scoti siguranta (cui spintecat), scoti primul pistonas si inlocuiesti PRIMA garnitura de cauciuc (ce din capatul in care actioneaza "cuiul" pedalei). Garnitura (palaria) este identica cu una din garniturile pompei centrale de frina de dacie 1300 (cu simplu circuit).


sa inteleg ca tot aceasta garnitura este vinovata de faptul ca la fiecare apasare pe pedala cade cuiul (circuitul raminind sub presiune?). este posibil sa se fi umflat garnitura respectiva?
grx a scris:sa inteleg ca tot aceasta garnitura este vinovata de faptul ca la fiecare apasare pe pedala cade cuiul (circuitul raminind sub presiune?).
NU. Sub nici o forma defectul tau nu are legatura cu garniturile pompei centrale de frina. La tine, problema este din nitul ce tine cuiul pe pedala - s-a slabit (ros). Nu trebuie decit sa-i refaci stringerea dar sa-i lasi totusi un mic joc pt rotire. multumesc!
incerc astazi sa rezolv problema. ideea cu umflatul garniturii pornise de la mecanic.cred ca tre' sa/l vizitez mai rar am cumparat garnituri , am schimbat-o pe prima si nu se mai

prelinge lichid . Am aerisit pe fata , dar pe puntea spate , roata

din dreapta , nu ajunge lichid . Aerisitorul nu este infundat .

Care oare , sa fie cauza ?
november a scris:...pe puntea spate , roata din dreapta , nu ajunge lichid
Nu ajunge lichid nici cind faci aerisirea etrierului

Cerceteaza conducta intre etrier si limitatorul de frina sa nu fie strangulata pe undeva sau etrierul sa nu fie infundat. Am desfacut conducta care traverseaza masina pe dedesubt de la

roata din st la roata din dr . Am desfacut-o din furtunul depe roata din dr

si nu iese lichid pe ea . Ce ar putea sa fie infundat? Poate fi din limitator ?
november a scris:Poate fi din limitator ?
Tot ce e posibil. Trebuie verificat intreg traseul de la etrierul stinga spate si pina la cel din dreapta. Vezi intii conductele si la urma verifici limitatorul. am schimbat conducta de la pompa care merge pe dedesubt

pana in spate . In vreo doua locuri era turtita si ruginita in

draci . Am aerisit si am frana beton .Mutumesc celor care m-au ajutat. Am inceput sa pierd iar presiunea . Cred ca am pus ceva gresit in pompa

pentru ca lichid nu pierde, iar aer nu vad pe unde sa traga . Are cineva o

schema a pompei de frana ? Multumesc anticipat ! mai aeriseste odata.
s-a mai 'asezat' lichidul de frana, in urma aerisirii incomplete
asa e si la mine
november a scris:Are cineva o schema a pompei de frana ?

Mie mi-au ramas ieri seara franele blocate: pedala tare, placute stranse pe discuri. Pana la urma, apasand repetat pe pedala, s-au deblocat, dar mi-e teama sa nu se repete. Cu vreo doua zile inainte am aerisit franele si dupa aceea mi s-a parut ca pedala era cam rigida, nu avea cursa normala.
Care ar putea fi motivul pentru care raman franele blocate si cum sa rezolv problema?
Multumesc celor care ma pot ajuta repede cu un sfat. Sau aerisirea nu a fost facuta calumea
Sau se blocheaza pistonasele ce actioneaza palcutele in etrier.
Mai fa odata aerisirea, apoi fa vreo 2-3 pedale si verifica jocul placutelor de frana in etrier. Acestea trebuie sa se miste 1-2 cm fata spate.
Daca nu au joc, ai 2 situatii
Ori scoti cate o placuta pe rand si dai cu solutie degripanta pe pistonas Probabil prafu sau rugina ce s-au depus in timp il blocheaza.
Ori, desfaci tot etrierul, cureti bine..si ai facut un capat de treaba.

Dar roaga-te sa fie vorba doar de o simpla aerisire Eu cred totusi ca problema este la pompa de frana, nu la etriere. Dupa ce iau piciorul de pe frana, pedala ramane tare ca si cum lichidul din instalatie ramane sub presiune. Poate fi vreo supapa in pompa?
Cici a scris:Eu cred totusi ca problema este la pompa de frana, nu la etriere. Dupa ce iau piciorul de pe frana, pedala ramane tare ca si cum lichidul din instalatie ramane sub presiune. Poate fi vreo supapa in pompa?

da exista supape de descarcare in pompa. Ai verificat daca nu cumva dupa aerisire tija de la pedala care apasa pe pistonasul din pompa a cazut cumva de pe centrul pistonasului (trebuie sa fie in scobitura din pistonas, exact pe centru si nu pe marginea lui. Altfel nu se face cursa completa a apistonaselor si ramane presiune in instalatie. Multumesc, Cristi_s.
Asta era problema: la aerisire, tija de la pedala s-a deplasat si calca pe marginea pistonului. Am pus-o la loc si este ok.
...tija de la pedala care apasa pe pistonasul din pompa a cazut cumva de pe centrul pistonasului (trebuie sa fie in scobitura din pistonas, exact pe centru si nu pe marginea lui.
Jocul liber al pedalei de frina trebuie sa fie de 0.5 mm.

P.S. Dupa fiecare aerisire, verificati pozitia tijei pedalei in capul pistonului pompei centrale de frina.
Laurentiu a scris:Jocul liber al pedalei de frina trebuie sa fie de 0.5 mm.
Asa putin
AdyAero a scris:
Laurentiu a scris:Jocul liber al pedalei de frina trebuie sa fie de 0.5 mm.
Asa putin
Asta e jocul prescris de manual tocmai pt a nu cadea tija din gaura. recomand sa va cautati pompe de frana noi...

eu am avt noroc si am gasit o pompa noua FR.. alta viata SI eu am pompa franta, si in afara de faptul ca merge nu pot sa spun nimic special despre ea... Oricum diferenta mare nu e. Doar garniturile cred ca sunt dintr-un material mai bun.

On topic.
Alt motiv pentru care se pot bloca franele.
Garniturile din etrierii de spate, foarte uzate. Astfel, apesi pe frana, etrierul actioneaza placutele in momentul franarii, dar nu le mai da drumu, astfel placutele raman infranate pe disc. Incet incet, se creeaza presiune pe instalatie si se blocheaza tot sistemul.

De asta mi se tot intepau mie franele. Am rezolvat problema abia acum vreo 2 saptamani....etrierul dreapta spate l-am inlocuit cu totul.
Iulius_je a scris:...Alt motiv pentru care se pot bloca franele.
Garniturile din etrierii de spate, foarte uzate. Astfel, apesi pe frana, etrierul actioneaza placutele in momentul franarii, dar nu le mai da drumu, astfel placutele raman infranate pe disc. Incet incet, se creeaza presiune pe instalatie si se blocheaza tot sistemul.
...


daca sunt uzate garniturile, iti scapa lichid de frana pe langa ele.
cauza blocajului e mizeria si 'piatra de apa' (nu imi vine in minte alta denumire) acumulata pe langa garnituri.
daca ai scos garniturile dintr-un etrier, sunt sigur ca ai vazut despre ce vorbesc.
eu am avt noroc si am gasit o pompa noua FR

Pfu ce bafta,unde ai gasit Madaline? Asta e aur curat Am si eu o problema asemanatoare. Pana acuma 3 zile aveam frana foarte buna, pedala era buna nu scapa nu curgea lichid si prindea foarte bine.
Acum 3 zile am mers in afara localitatii unde la coborarea unui deal am tot facut franari bruste de la 100+ la 40-50. Am simtit ca e mai elastica frana pe moment, dupa care si-a revenit. A doua zi cand puneam o frana mai lunga simteam ca mi se duce pedala, incet dar se ducea. Am mers asa ziua aia cu ea si chiar oprea nu era asa mare problema, intre timp am cautat garnituri dar numai pe sapt viitoare. A 3-a zi am iesit seara cu maisna si frana era tot asa, dar dupa reo 5 km prin oras pedala mergea pana in fund si frana 0. Dat find ca in 2 zile mie mi s-a dus frana de tot tind sa cred ca trebuie sa schimb si pompa. Masina e un oltcit 11RM. Pompa de frana pot lua si second hand ? merita ? dupa ce sa ma uit ca iau una buna ? am si eu 2 intrebari:

de ce gaura de la cilindrul in care se afla plutitorul senzorului de frana, e asa mic?

patesc sa mi se aprinda becul la lichid, dar am lichid in pompa aproape la maxim. mi se intampla mai ales iarna. iar daca desfac capacul si il strang la loc incet, intra lichid cat trebuie in cilindru si se ridica plutitorul

nu se poate face mai mare acea gaura? influenteaza? Poate ai tu plutitorul blocat, ori a imbatranit plasticul ori ti-a intrat praf in el. Eu nu am patit asa ceva pana acum sa ramana plutitorul blocat. Nivelul de lichid in vas nu ar trebui sa oscileze atat de mult incat sa fie nevoie de o gaurica mai mare, eu asa judec. eu scot plutitorul afara din cilindru, cu cilindru in pompa, si nivelul lichidului in cilindru e mai mic ca in pompa, si desfiletez cilindrul, adica capacul si infiletez la loc incet, si intra la loc lichid, la nivelul care trebuie
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community