Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Posibilitate schimbare teava evacuare??

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare,
vin si eu cu o nelamurire: mi-e sparta teava de evacuare de pe partea deapta(pasager) intre motor si Y si ar trebui sa-l dau jos pentru a schimba sau a suda. intrebarea mea este cum pot sa-l dau jos? trebuie dat motorul jos ? sau cum se poate demonta teava respectiva?

multumesc anticipat.
nthony a scris:mi-e sparta teava de evacuare de pe partea deapta(pasager) intre motor si Y si ar trebui sa-l dau jos pentru a schimba sau a suda. intrebarea mea este cum pot sa-l dau jos? trebuie dat motorul jos ? sau cum se poate demonta teava respectiva?


Nu trebuie dat jos motorul. Se procedeaza astfel:
- se demonteaza scutul de sub motor
- se desfac cele doua suruburi care tin motorul pe traversa
- se demonteaza partea din fata a masinii (doar partea de sub bara de protectie, nu e nevoie sa dai jos farurile si tabla pe care vin acestea.
- se demonteaza colierul care tine teava de Y
- se deonteaza colierul care tine teava de galeria de evacuare de pe partea respectiva
- se demonteza teava care duce la pata calda (dupa ce in prealabil ai demontat carcasa filtrului de aer
- se ridica motorul cu cricul (ai grija sa pui intre carter si cric o bucata de scandura de lemn) maxim posibil (atentie sa nu lovesti cu cutia de viteze in caseta de directie)
- se trage teava in afara, rptind-o putin inspre contraaripa dreapta, ca sa treaca de motor
- montarea se face in ordine inversa demontarii, cu mentiunea ca la montarea colierelor intai montezi colierul de la galeria de evacuare, fara sa il strangi maxim, apoi colierul de la Y, fara sa il strangi maxim, revii la cel de la galerie si il strangi maxim, apoi pe cel de la Y maxim, apoi montezi teava de la pata calda. Pentru etansare, foloseste cu incredere silicon rosu sau pasta de etansare esapament.
Succes.
nthony a scris:mi-e sparta teava de evacuare ...intre motor si Y...
Incearca o "lipire" cu POXILINA. Salutare, vreau si eu un sfat.Am aceeasi teava sparta ca nthony doar ca pe partea soferului,exact in dreptul discului de frana.Vreo 8 cm din teava are gauri ,si cat am incercat sa lipesc ,si cu poxilina si poxipol etc nu a tinut foarte mult .As vrea sa tai portiunea aia cu gauri (vreo 8 cm) o scot de acolo si sa unesc tevile la loc cu un tub grofat din aluminiu cum e ala care se pune la termostat si sa prind capetele cu coliere.Dar daca se etanseaza perfect ,nu mai pufaie dar tubul nefiind teava sunetul va fi puternic?Logic ar trebui sa fie buna treaba,dar atunci de ce nu s-a inventat evacuare din tub de asta care e foarte usor,nu te chinui cu el sa il bagi pe dupa toate alea,il muti dintr-o parte in alta doar indoind-ul etc. Nu rezista ala de aluminiu. poti incerca, daca sunt numai pori sau gaurele mici) sa acoperi cu silicon rosu(in strat de 5mm) si apoi (inainte sa se intareasca) sa pui o tabla de forma apropiata tevii si sa strangi cu coliere,ar mai tine o perioada Un amestec din Plastic Steel care este din 2 componente ( Hardenfer si Resin ) ar merge . Practic depui un strat ca o camasa exterioara cu conditia sa fie slefuit oglinda pe suprafata de aplicare .
Eu m-am pricopsit cu asa ceva de prin Norvegia de la un instalator care mi-a zis ca se foloseau la etansarea tevilor la vapoare .
Pe cutiile care formeaza lipiciul asta scrie adresa asta www.thistlebond.com parerea mea ca mai bine o schimbi cu totul ..pui alta buna si gata ... decat cu lipituri si improvizatii care nu stii cat tin si cand ti-e lumea mai draga crapa iar .... Va intrebam eu daca pot pune tub grofat in loc de teava la evacuare....Am pus eu si nu tine dupa cum ziceati si voi.Am unit finala cu intermediara cu tub din asta grofat ,se aude binisor, bazaie putin dar asta din cauza ca tubul vibreaza puternic ,in timpul functionarii motorului s-a udat interiorul(cartonul) si s-a rupt si aluminul de pe exterior de de la vibratii.Iar fasii de carton ude se duc in finala si o infunda .Deci "Myth BUSTED" nu incercati asa ceva acasa,am fost eu cobaiul Se poate pune racord flexibil de inox conceput special pentru evacuare.Tine o viata ,dar si pretul e pe masura.Am gasit la tigani la deseuri de inox 2 metri si m-au ars de 1 milion lei vechi Salut
A mai facut cineva aceasta operatiune de inlocuire a tevilor de legatura, stanga si dreapta, cu motorul pe masina ?
A decurs totul bine ? A fost vre-o problema ?

Vreau sa fac si eu aceasta operatiune in zilele urmatoare si vroiam sa stiu la ce sa ma astept, nu vreau sa am surprize, pentru ca nu mai am bani de alte reparatii. Da, se poate. Reciteste primele posturi de pe topicul asta si o sa te convingi
Danutz Bratosin a scris:Da, se poate. Reciteste primele posturi de pe topicul asta si o sa te convingi


Am citit, am inteles care e procedura, in teorie vad ca este ok, vreau raspuns DOAR de la cei care au mai facut aceasta operatiune pe masina lor.

Vreau sa stiu daca totul a decurs ok, fara alte probleme, pentru ca asa cum am mai spus nu mai am bani pentru alte reparatii si nu vreau sa stric altceva pe la masina.

Tevile de legatura pe care vreau sa le montez sunt luate de pe un Oltcit RM si sunt scoase prin desfacerea celor 2 suruburi care tin motorul si ridicarea motorului, insa ca sa scot efectiv cele 2 tevi a trebuit sa rup si racordurile de tabla ale tavitelor de caldura, pentru ca tevile de legatura treceau prin aceste table.
Practic era imposibil sa scoti tevile de legatura fara sa rupi acele table sau sa le demontezi cumva cu totul.

Astea sunt tevile de legatura pe care vreau sa le pun pe masina mea, un TRS:

http://imageshack.us/photo/my-images/232/teavadelegaturadreapta.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/507/teavadelegaturastanga.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/3/ygrec.jpg/

Dupa cum se vede in imagini sunt ca si noi. Eu pe ale mele le-am schimbat cu motoru' pe masina...exact cum scrie mai sus, desfaci suportii la motor, il ridici putin cu grija si ies Mai nasol e cu tevile care merg la carburici...alea de obicei nu ies asa usor. sa vezi fum dupa ce se arde vopseaua )
Eu cand le-am schimbat ultima oara a trebuit sa desfac suporti motor de pe traversa dar si sa rotesc putin motorul
iulicuta2000 a scris:sa vezi fum dupa ce se arde vopseaua )
Eu cand le-am schimbat ultima oara a trebuit sa desfac suporti motor de pe traversa dar si sa rotesc putin motorul


Motorul de pe care am luat tevile alea, l-am ridicat cu ranga, nu mai stiu cum l-am invartit. am facut si eu un schimb de teava, cea cu pata calda, a fost simplu, dupa ce ridici motorul, mie mi-a tras cineva de el inspre stanga masinii usor si a iesit, tablele de la carenaj prin care trece in cel mai rau caz le strambi putin, dupa care le strambi la loc, la mine nu a fost cazul dar in fine... bre sunday, ti-am explicat cum sa faci, ce atata galgara
Cristii a scris:bre sunday, ti-am explicat cum sa faci, ce atata galgara


de ce razi?
nu am vorbit la telefon si ti-am zis cum sa faci? Am inlocuit tevile de evacuare dar imi rasufla pe la 2 coliere.

Am cumparat un silicon de etansare, vanzatoarea de la magazin mi-a spus ca asta e bun pentru etansarea evacuari.

http://imageshack.us/photo/my-images/836/silicondeetansare.jpg/

A mai folosit cineva tipul asta de silicon ? Dupa ce il pun si strang colierele trebuie sa astept sa se intareasca ? In cat timp se intareste ?
Pe tub nu sunt trecute detaliile astea.

Ambele tevi de legatura erau sparte, cea din dreapta are intr-un loc vreo 30 de gaurele care zici ca sunt facute cu un ac de cusut mai mare, daca nu esti atent zici ca e buna, cea din stanga are o gaura de 2 cm situata exact sub tablita aia de protectie de pe teava de legatura. Ala am impresia ca se face ca un cauciuc..
Cel mai bun e ala pentru sobe! dai cu el si se face piatra...eu numai din ala folosesc si e f bun silicon din asta rosu folosea taica-miu pe timpuri la oltcit si era bun la etansare
logic ca astepti sa se intareasca
dupaia o sa se faca ca un cauciuc
iar in cat timp se intareste, nu stiu sigur sa iti spun, cam 20-30 minute
Danutz Bratosin a scris:Ala am impresia ca se face ca un cauciuc..
Cel mai bun e ala pentru sobe! dai cu el si se face piatra...eu numai din ala folosesc si e f bun


Era si de ala de sobe de zici tu, era marca BISON la 28 lei tubul de 250 ml, pe ala scria ca rezista la temperature de +1200 grade.
Vanzatoarea a zis ca asta pe care l-am luat eu, e pentru masini, iar pe el scrie ca rezista pana la +300 grade, asta e 7,50 Lei, tub de 80ml.
Treaba e ca nu scrie pe tub in cat timp se intareste. Ce adaos baga ma nene astia La mine la firma un d'ala de 310 mll rezistent la 1500 grade e 7,5 lei Ala rosu' nu cred c-o sa reziste.. danute pe mine ala de sobe m-a dezamagit complet ... se intareste si se face ca piatra intr-adevar dar la imbinarile de la oltcit nu renteaza tocmai ca e ca piatra adica casant ... iar galeria (imbinarile) lucreaza incalzindu-se se dilata se racesc se contracta si il forteaza astfel incat in putin timp ajunge sa se fisureze si sa fie ca si cum nu ar mai fi adica sa cada

cel rosu e mai bun pararea mea acuma ... chiar daca se mai arde cel putin nu cade si nu lasa loc gaselor sa iese Fiecare cu bafta lui...la mine de fiecare data si-a facut treaba. Inainte dadeam cu poxipol...poxilina...tot felu' de prostii. etansam evacuarea o data la 1-2 luni...acu de asta vara de cand am dat motoru' jos si am etansat tevile, n-am mai avut probleme sincer eu am facut-o primavara trecuta si de asta iarna m-a lasat ... acuma nu stiu cat de des mergi tu cu olticania ... eu circul zilnic si deh poate de asta lucreaza mai mult un pic la imbinari Zilnic merge si a mea... Am etansat astazi evacuarea cu silicon rosu, momentan vad ca nu mai rasufla, si nici zgomot in interior nu mai am, acum sa vedem cat va tine minunea. Eu foloseam silicon de oricare, insa "minunea" o facea firul de azbest. Mai exact, silicon aplicam pt a tine firul de azbest pe pozitie.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community