Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Spalare motor
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Din cate stiu eu, este cam periculoasa trecerea de la ulei mineral la sintetic. Motivul: uleiul mineral produce depuneri, pe care uleiul sintetic le spala si le deplaseaza prin canalizatii, putand aparea infundarea acestora cu ungere deficitara in zone esentiale. PLus ca acele depuneri pot "etansa" anumite garnituri mai uzate. In momentul introducerii uleiului sintetic pot aparea pierderi de ulei prin respectivele zone. Apropos de treceri de la un tip de ulei la altul. In scurt timp am va trebui sa schimb uleiul (este "ud" de la benzina) si ma gandeam sa aplic o curatare motorului, caci am de gand sa schimb marca (acum am mobil 15w40 si vreau sa bag liqui moly cu mo).
Am aflat despre tot felul de metode, motor fleosc, motorina+ulei...
Daca cineva si-a spalat motorasul este invitat sa expuna metoda. Vezi ca am povestit eu pe undeva cum e cu motor fleosc asta. Sux. Daca motorul nu e excesiv de jegos, nu spala cu nimic. Stiu ca fleosc e aiurea...
Motorul este sigur jegos, de la ulei+benzinica+condens. De multe ori am gasit pe furtunul ce vine de la separatorul de gaze catre filtrul de aer niste bobite ce semanau cu veselina, pe joja este spuma...
Ma intereseaza reteta cu motorina. Daca cineva si-a spalat motorasul este invitat sa expuna metoda.[/quote]

nu stiu cat de bun este dar eu am luat o data de la benzinarie(aproape orice benzinarie are) "solutie pt spalat motorul" asta inainte sa schimb uleiul si filtrul ..... este cutie cam de 1 l ..... bagi peste uleiul vechi etc etc scrie pe cutie modul de utilizare nu este f scump si uleiul iese ..... negru ca draq ... din curiozitate dupaia poti sa desfaci sa te uiti intr`o chiuloasa sau oriunde prinauntru sa vezi curatenie (eu nam vazut ca sunt lenes dar mia zis si mie altcineva )
matza a scris: uleiul iese ..... negru ca draq
Si fara fleosc tot negru trebuie sa iasa. ca e uzat, ce naiba... Citeam pe undeva pe net (nu mai stiu pe unde) ca dupa un ulei mineral e bine de bagat pentru spalare un sintetic foarte subtire (0W... nu mai tin minte exact cat ) si pornit motorul cu ala, lasat ceva timp sa mearga asa. Apoi se scoate uleiu ala si se pune sinteticul normal. Oricum, motorul trebuie supravegheat dupa aceasta operatiune pentru eventualele pierderi care pot apare sau pentru semne care sa indice ungere deficitara.


Apropos, daca tzin minte bine, si baietzii care scrisesera articolul asta cam injurau solutiile de spalat motorul gen motor fleoshc fara fleosc tot negru trebuie sa iasa. ca e uzat, ce naiba...[/quote]

uzat uzat dar nu iese negru precum carbunele.
matza a scris:
uzat uzat dar nu iese negru precum carbunele.

Daca e mineral si e si mai prost, iese ca pacura. Si fara motor fleoshc. Asta e una din "calitatile" uleiului mineral... Se arde si se innegreste destul de repede. asa o fi , inseamna ca solutia aceia de spalat motorul e doar ceva scos pe piata de anumite firme pt a mai scoate un ban in + . iar motorul se curata singur la fiecare schimb de ulei ... si se curata singurele si toate gaurelele alea si canalele (nu cunosc f multi termeni ) .
eu ziceam ca dupa spalarea cu aceasta solutie ... pe langa ca iese uleiul negru ... (eu cand am mai schimbat nu iesea atat de negru ) si motorul in interior este curat ... nu mam uitat dar cand oi ajunge acasa si voi repeta operatia ma voi uita de curiozitate

acum am si o intrebare ... acum un an si 3-4 luni am schimbat uleiul am facut 2-3 sute de km dupa care masina a stationat . nu stiu ce ulei am folosit costa in jur de 400 mii . trebui schimbat imediat ? sau merge mers cu el ? ce trebui facut dupa ce masina stationeaza o vreme mai indelungata . cred ca aici se incadreaza aceasta discutie
Baftos Ba negru precum cărbunele trebuie să iasă. E clar că motor fleoșc spală ff bine. Întrebarea este dacă nu face mai mult rău decât bine. După cum știți, la scurgerea completă a uleiului din motor, tot râmâne ceva prin canalizații și prin carter. Acel puțin conține mai departe motor fleoșc, care este cunoscut ca un agent detergent și antilubrefiant, care "usucă" piesele. Punând ulei peste el strici uleiul. Treaba voastră. Eu știu motor calat din cauză de fleoșc. Pai daca cineva chiar vrea sa foloseasca motor fleoshc, ar fi o varianta, si anume sa cumpere si un ulei mai eftinache, cu care sa mearga putin timp dupa spalare, apoi sa-l schimbe cu un ulei de calitate. Cu filtru cu tot! Bună,
Păi și atunci nu apare în continuare diferența ulei prost (mineral) și ulei bun (semi/sintetic)? Și iarăși vor apărea impurități?
Eu cred că se poate schimba uleiul după o scurgere sănătoasă! (lăsat o oră după ce motorul a fost f f fierbinte)
dacă totuși credeți necesar se poaet pune 1 l ulei de oricare (chiar si de ăla scos) cu 2 l motorină și lasat 10-15 secunde în funcționare.
Apoi se pune uleiul bun. Personal nu am avut curajul să fac experiența. Am pus în schimb ulei f bun (Aral 10W) după Lubrifin 15W cu scurgere bună și nu am simțit că s-ar fi poluat aralul de la lubrifin.
Cu stimă, Exteriorul motorului....se poate spala cu:
benzina.... (la un flacon de 2l se taie jumatate...si se umple cu benzina cam trei sferturi....se ia o pensula mijlocie...si se incepe frecatul zonelor cu ulei. Unde uleiul e mai gros...se da de 3-4x...sa se inmoaie)
motorina....(se procedeaza la fel)
acuma nu stiu care sa vi'o recomand mai tare. noi cand vopsim masinile...si pregatim masina de vopsit, spalam motorul cu benzina si dupa aia cu detergent(dero, ariel...orice aveti la indemana).
cand duce taica'meu la spalat motoru` masinii....toarna motorina peste petele de ulei....ca se inmoaie. Cu benzina nu incearca...ca nu se risca. Nu folositi motor fleosc, si mie mi-a zis mecanicul la fel.
Lasati sa se scurga bine, nu are nici pe drakku daca mai raman 100 de grame de ulei de alt tip in carter... Vali, poti sa speli mototrul cu benzina, da mai bine cu ... DILUANT!!! Pe bune, cand am dat prima data motorul jos am spalat cu benzina, am dat cu pensula de mi-a venit rau! Apoi a venit mecanicul cu vre-o 100 de ml de diluant cu care am facut mai mult decat reusisem cu un litru de benzina!
Cu motorina nu spal niciodata pt ca ramane uleios... si se depune praful foarte repede.

Motorul in interior NU il spal niciodata! Nu vad rostul, pt ca folosesc numai ulei de calitate, de fiecare data aceeasi marca de ulei (Castrol 15W40 GTX3) - deci nu vad de ce sa ma complic aiurea. Si repet cu riscul de a fi plictisitor: Motorul meu are piesele toate originale, mai putin 3 culbutori si 2 supape.... si are peste 180.000 km. Si in nici o iarna nu l-am iertat !

Numai bine!
Gabii Interior si io zic ca spala uleiul daca nu il lasi pana se ultrajegozeste
Exterior io ma gandesc sa arunc acolo motorfleoscul ala... : nu are ce sa strice, apoi jet de apa cu furtunul:D Stimati tovarasi si pretini,
Si eu am folosit ulei de calitate (esso semisintetic urmat de mobil), dar au aparut niste chestii suspecte prin ulei, plus un zanganit pe la culbutorii sau axul de pe dreapta, asa ca, vreau sa spal motorul la interior, dar nu cu fleosc.
Exista o reteta testata ? Cum prea bine spunea cineva mai sus pt a spala motorul pri interior se folosesc diferite produse care se gasesc in comert si care au instructiuni de folosire care difera de vla produs la altul.Pt spalare motor la interior dupa ce a fost dasfacut se recomanda petrol lampant.Dar si asta e cu ciubote rosii cel putin prin iasi.Nu stiu prin alte parti cum o fi.Si recomand petrolul pt ca o data ca are mare putere de penetrare si apoi dupa spalare piesele ramin curate.Si tot cu petrol se inmoaie si calamina care se depune in capul pistonului cit si in camera de ardere.Lucrule astea sa stiti ca nu le-am inventat eu ci mi-au fost recomandate de un inginer mecanic care mi-a predat cursuri de mecanica la scoala de soferi cind am focut-o pt categoria ""C""si pt asta ne-a facut si demonstratie practica.Deci m-am convins cum se zice la fata locului. hmm...asa e...e mai bine cu diluant...
dar stii...e mai usor sa scoti din masina juma` de benzina...si oricum...ce nu iese cu benzina iese cu peria de sarma+smirghel...:)ca oricum urmeaza a fi vopsit:)

pentru spalat exterior va recomand o spalatorie auto....nu stiu ce substante folosesc aia...dar iese supeeeer.
P.s: folositi o plasa pentru a proteja delcoul
sau demontati dupa spalat:) Dar diluantu nu ataca cauciuce? Dacă motorul este desfăcut puteți încerca cu gazolină(pentru interior) și jet de apă caldă+soluție (pe exterior)
Dar diluantu nu ataca cauciuce?


Pai si benzina ataca cauciucele...

Dar io ziceam de diluant cand ai motorul desfacut pe bancul de lucru! De la mine la serviciu cativa ingineri au zis ca in loc de motor fleosc se pune 1/3 motorina in ulei, sau doar motorina, care unge si ea un pic, apoi se sta cu ea la relanti 10 minute, cam ca la motor fleosc... Nu garantez ca e bine, poate mai stiu si altii cum e cu motorina asta... Sunt sigur ca a explicat Laurentiu intr-un post treaba cu spalatul motorului cu motorina. Sapati cu incredere si veti gasi. Tot pt spalat motorul fara a fi desfacut mai merge si uleiul de transformator dar a nu se lasa sa mearga mai mult de maximum 3 min ca altfel e jale si asta la relanti.Dar cum si asta se procura greu ramin valabile celelalte metode.Oricum cel mai bine zic eu ca pt spalare cind e desfacut tot petrolul ramine cel mai bun.
john_b a scris:Sunt sigur ca a explicat Laurentiu intr-un post treaba cu spalatul motorului cu motorina.

Cred ca postul a ramas pe forumul vechi. Jumatate cantitate (2L) de ulei motor nou RO si 2L motorina; se porneste motorul la relanti timp de 5-10 min; se scurge amestecul, se inlocuieste filtrul de ulei si se pune uleiul nou de motor. Buuuun, multumesc mult Laurentiu !!!
Acum apare o alta intrebare, cum "scurg" cat mai bine motorul?
In manualul de reparatii scrie ca, daca se demonteaza motorul, sunt necesari 4 l de ulei, iar daca nu se demonteaza, 3.5 . Inseamna ca ramane jumatate de litru de amestec spalator in motor. Daca nu ma insel, era de fapt vorba de filtrul de ulei... 3,5 l fara schimbare filtru, 4 l cu schimbare filtru. Laur a mentionat ca se schimba si filtrul de ulei. Deci 4 litri. filtrul are cam 300 ml
radasous a scris:
1. cum "scurg" cat mai bine motorul?
2. In manualul de reparatii scrie ca, daca se demonteaza motorul, sunt necesari 4 l de ulei, iar daca nu se demonteaza, 3.5 .

1. Amestecul fiind destul de subtire si incalzit, se va scurge relativ usor din motor. O lasi la "scurs" 1-2 ore, timp in care poti face alte treburi.

2. Nu se demonteaza motorul si doar capacele de chiulasa (0.5L) + ce mai este in filtrul de ulei. spalarea motorului de oltcit.

In primul rind dai jos uleiul din motorsi pui busonul de la baia de ulei la loc
scoti bujiile de tot si introduci in motor 4-5 litrii de motorina apoi cobori cu masina de pe un pod sau un hau pe o distanta de cel putin300m.in monentul cind masina i-ti coboara bagi in trapta trei fara sa pornesti motorul.introducind in viteza se invirte si motorul,adica si pistoanele lucreaza si se face o curatire perfecta.apoi pe loc trept dai motorina afarasi dupa ce a curs toata ridici masina cu cricul si din stinga si din dreapta sa elimini toata motorina.apoi poti folosii un ulei fuul sintetic fara probleme dar nu uita la urma sa pui busonul la baia de ulei dupa ce arunci motorina..
pa si spor la treaba. Ai uitat sa spui ca dupa aceasta "operatiune" trebuie sa incepi sa-ti cauti alt motor
romy a scris:...si introduci in motor 4-5 litrii de motorina ...

Bună,
Hei aici avem motor de oltcit nu de camion! Unde sărăcia să intre 5 litrii. Poate cu tot cu spălător de parbriz!
Motorul de oltcit are curele de distribuție nu lanț. Manevra ta va face aproape sigur să sară curelele sau să se deplaseze câțiva dinți de unde apare pericolul imediat al distrugerii ambielajului!
Eu cred că este o manevră foarte periculoasă procedura inventată de tine. Nu vă recomand să o încercați pe oltcit. Poate merge pe aro, dacie, tractor etc.
Cu stimă, ok
AMoltcit de 14 ani si asa spal motorul mereu.
eu iti platesc transportul benzina etc spal motorul cum ti-am spus eu si daca merge iti iau masina daca nu iti dau 50.000.000.lei dar inainte de toate trecem pel la un notar ca toate ce am spus eu sa trecem pe hirtie .
Care este dispus sa riste sa vorbesca sau sa nege ce am spus eu care nu sa taca.


CU STIMA SI RESPECT. 1-Nu contesta nimeni faptul ca merge .interesant ar fi de stiut cat rezista motorul la astfel de procedee . 2-iti propun un experiment ;ia 2 bucati de fier spala-le in motorina,apoi freaca-le una de alta sa vezi atunci 'ungere" si sa ne spui si noua ce constati. Buna metoda de spalat motorul pe interior.Nu am ce zice.Dar intre timp agricultura s-a mecanizat si asta spre disperarea multora.Acuma s-au inventat niste chestii noi de spalat motorul pe interior.
danf a scris:Motorul de oltcit are curele de distribuție nu lanț. Manevra ta va face aproape sigur să sară curelele sau să se deplaseze câțiva dinți...
scoti bujiile de tot
Scotind bujiile, motorul nu va mai avea compresie si astfel curelele nu vor mai intimpina rezistenta. Motorul se va invirti destul de usor. Problema se pune la "gradul de ungere al motorinei". Nu cred ca poate asigura o lubrifiere corespunzatoare a pieselor din motor pe parcursul celor 300 m dar, cine isi permite, poate face tot felul de experiente pe masina lui. Brava la voi cei de la IASI.I-mi place ca ti-ai dat seama repede dar hai sa-ti mai spun ceva.in tot ce am spus eu nu am pomenit nimic de filtrul de ulei. Chiar daca dam uleiul jos in filtrul de uleimai ramane 300grame ulei plus uleiul care este retinul de supapa de sub filtru.daca turnam motorina care sa nu uitam ca si ea este uleioasa plus uleiul care o sa se amestece in punerea in functie a motorului fara bujii,care nu mai are compresie si nu distruge curelele vibrochenul etc.etc. te asigur ca tot asa nu distrugi nici segmentii,nici cizinetii, nici camasile etc,etc.oltcitul meu il am de nou si mereu am executat curaterea mororului asa cum ti-am spus plus de asta motorul l-am facut la 145.mii km.Deci dovada ca nu se uzeaza si nu se strica mereu.nu apleca urechi la toti carcotasii.si dupa ce am facut motorul dupa radaj de 1miekm asa am spalat motorul si am introdus un ulei 0w40care este super.daca vrei sa til recomand este un ulei originar din marea britanie fabricat si ambalat le ei si se numeste TRIPLER R producatorul il recomanda la LOTUSSI TVR 40mii km dar noi la oltcit il putem folosii 10-12mii km este marfa dar tot marfa este si la pret.iti recomand sa folosesti numaio daca ai motorul nou ca altfel nu se merita sa faci o asemenea investitie.

CU MULT RESPECT DE LA MINE DE LA GL. PT. VOI TOTI.
romy a scris:Chiar daca dam uleiul jos in filtrul de uleimai ramane 300grame ulei plus uleiul care este retinul de supapa de sub filtru
La 4-5L de motorina, mi se pare cam mica cantitatea de ulei care sa asigure ungerea. Pentru a milioana oară: puneți ulei bun și spală ăla tot ce trebuie spălat. Dacă asta nu vă e de ajuns, desfaceți motorul de tot și spălați-l piesă cu piesă în benzină, apoi ungeți cu ulei de motor proaspăt. Aberant, nu?
Razvan a scris:...puneți ulei bun și spală ăla tot ce trebuie spălat. ....

Bună,
Confirm. Cei care au fost la Tg mureș pot să vă confirme ce a scos uleiul bun din motorul meu. (Că înnebunisem de la desfăcut capacul de carb).
Acum s-a liniștit deci procedeul funcționează la sigur!
Cu stimă, La spalat piese de si din motor incercati totusi cu petrol lampant.Spun asta si din propria mea experienta,iese mult mai bine.
DanH a scris:La spalat piese de si din motor incercati totusi cu petrol lampant.
Asta doar in cazul in care motorul este desfacut. Bună,
Și mai important dacă mai găsești pe undeva!
La toate benzinăriile din Bv nu mai este de vânzare!
Cu stimă, Eu am noroc ca mi-a dat cineva 10 l si am mai gasit in Iasi la Iulius-Mall la magazinul Gima.Cei drept am dat 100k pe 1 litru si pe asta il tin numai pt piese mai importante. Eram hotarat sa spal un motor cu 41k de km care a stat mult timp nepornit cu motorina pe interior.Dupa ce am citit topicul asta, nu mai sunt asa sigur ca voi face aceasta operatie. Pe varful de la buson era uleiul ca vaselina
Ce sa fac? Chiulasele trebuie sa le demontez oricum ca pierde ulei pe la tuburile de retur. pai daca ii dai jos chiulasele...nu mai ai decat sa crapi blocul motor in 2.
Fa-i treaba calumea, desfa-l de tot. daca ii dai jos chiulasele atunci poti sa speli si interiorul fara sa-l crapi in 2,fiindca atunci probabil gasesti si cuzinetii praf in el,trebuiesc alte simeringuri de volanta si distributie(cele mari pe ambielaj),pasta de etansare intre cartere...daca il desfaci merge spalata "baia" mult mai usor Motorul nu bate deloc iar la 41000 de km reali sigur nu o sa gasesc cuzinetii varza Daca desfac blocul imi trebuie pasta de etansare si cheie dinamometrica.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community