Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

APRINDERE TRANZISTORIZATA AT010
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=421&osCsid=bacb9c19aae6f0ed9f016ec3cf8b5780
ARE CINEVA ASA CEVA SAU STITI DESPRE CE ESTE VORBA? MA GANDEAM SA FOLOSESC LA MOTORUL MEU DE 1100! SE POATE MONTA SI DACA DA CUM?
ngrazvan a scris: http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=421&osCsid=bacb9c19aae6f0ed9f016ec3cf8b5780
MA GANDEAM SA FOLOSESC LA MOTORUL MEU DE 1100! SE POATE MONTA SI DACA DA CUM?
Se poate folosi cu succes iar montajul ei, este foarte simplu. La livrare. ti se va da si o schema de montaj. Trebuie sa specifici ca o vei folosi pe oltcit. DAR SUNT BUNE DE CEVA? SE MERITA SA O FOLOSESC IN LOCUL APRINDERII CLASICE? SE CUNOASTE VREO DIFERENTA?

IMI CER SCUZE CA PUN O MIE DE INTREBARI DAR LA BANII ASTIA MI S-A PARUT CHILIPIR! SI VREAU SA STIU DACA SI AJUTA nu se foloseste IN LOCUL aprinderii clasice, ci impreuna cu aceasta.
De meritat sau nu, nu pot sa ma pronunt caci nu am folosit. AM INTELES! MULTUMESC!

AM SA O CUMPAR ORICUM SA O INCERC.
ngrazvan a scris:AM SA O CUMPAR ORICUM SA O INCERC.
Practic, montajul nu e o aprindere electronica ci o protectie pt platina sa nu se mai impuste. DanH foloseste asa ceva de citiva ani si nu a avut probleme.
Un alt avantaj il ai si la reglarea aprinderii. Nu mai ai nevoie sa intercalezi becul in circuit. LEDul il va inlocui cu brio . http://renault8.3xforum.ro/post/126/1/Scheme_electronice_TESTATE/


poate gasiti(cei care se pricep la electronica) ceva folositor pentru noi, in link. e vorba de aprinderi multi-scanteie, CDI si alte limbi straine. Am primit si eu o aprindre tranzistorizata. Mica, rosie si cu beculet verde, dar nu am primit schema de montare. Ma poate ajuta cineva cu schema asta, va rog? uitate atent pe carcasa cred ca scrie . daca nu gasesti pana luni seara am sa ma uit la a mea Hai sa vedem cum te pot ajuta.
Respectiva cutiuta are 3 fire.1-rosu,1-alb,1-negru.

Firul rosu se conecreaza pe rezistenta aditionala de la bobinape aceeasi borna cu condensatorul de deparazitare existent acolo.
Firul alb se conecteaza pe borna de iesire din bobina in locul firului care duce la delcou.
Firul negru se conecteaza la firul care vine de la delcou.
De asemenea trebuie deconectat condensatorul de la delcou,acest condensator nu se va mai reconecta.
In cazul in care nu ai bobina cu rezistenta aditionala nu va functiona.Trebuie neaparat sa fie si acea resistenta aditionala. am luat legatura cu firma care face aceste aprinderi si pretul uneia (direct de la sursa daca pot spune asa) este de 27 RON +cca5RON (5 ron taxele postale pt a trimite prin ramburs oriunde in tara.)

uitati si un link al site-ului lor unde putei vedea poze,filmulete si sa descarcati un manual cu instructiuni pentru acest model de aprindere
http://www.gotronic.ro/index.php?Itemid=52&option=com_content din cate vad in imagine platina mobila nu se mai misca ramane fixa Nu se observă,dar se mișcă!
La aprinderea clasică,scânteia dintre ploturile platinei este mai mare,în deficitul scânteii de la bujii.
La cea electronică (tranzistorizată),scânteia dintre ploturile platinei este mai mică,protejând astfel platina,iar la bujii mai mare.
La folosirea unei aprinderi electronice (tranzistorizată),trebuie mărită distanța între electrozii bujiilor!Din păcate,nu știu exact distanțele,dar când aflu revin.Sau poate știe cineva care folosește deja!
În orice caz,ar trebui să aducă beneficii la pornire și la consum,cel puțin!
B79RLU a scris: La folosirea unei aprinderi electronice (tranzistorizată),trebuie mărită distanța între electrozii bujiilor!
La folosirea unei aprinderi electronice, distanta se poate mari pina la 1 mm. Cind se foloseste "protectia pt platina" (cutiuta rosie cu LED), distanta intre electrozii bujiilor ramine aceeasi (0.6-0.7 mm). dupa ce am mai comunicat prin e-mail cu domnul acela care produce aceste aprinderi ,dansul mi-a propus alta aprindere [b]APRINDEREA TRANZISTORIALA AT011 CU SENZOR 011 ( FARA PlATINA)[/b]

dansul mi-a spus ca aceasta aprindere costa 75 ron + cca 6 ron taxele postale (pentru ramburs)

uitati un link cu o imagine :
http://img112.imageshack.us/img112/7374/gotronicez5.jpg

si mai jos descrierea acestei aprinderi :

GENERALITÃÞI ªI AVANTAJE :
ÎNLOCUIREA PLATINII CU SENZORUL 011
Aprinderea Tranzistorizatã AT 011, completeazã sistemul clasic de
aprindere prin scânteie (cu platinã) al motoarelor pe benzinã, scopul urmãrit
fiind îmbunãtãþirea performanþelor acestora în principal prin ELIMINAREA
PLATINII (si problemelor mecanice ale acesteia) :
-Creºterea ºi stabilizarea tensiunii din primarul (implicit ºi secundarul)
bobinei de inducþie indiferent de turaþia motorului, tensiunea acumulatorului ºi
temperatura ambiantã, realizând astfel porniri mai uºoare, o funcþionare optimã
ºi în condiþii extreme de lucru a motorului.
-Posibilitatea funcþionãrii cu Senzorul 011 în loc de platinã, sau cu
platina.!!!
-Limitarea tensiunii ºi curentului pe contactele platinelor, protejându-le
astfel de arcul ºi curentul electric care le uzeazã.
-Posibilitatea diagnosticãrii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei
de inducþie ºi reglãrii avansului static cu LED CONTROL -ul incorporat
CARACTERISTICI TEHNICE :
-Tensiunea nominalã de lucru : 14±0,5Vcc.(Garantat de la 8V pânã la18V)
-Temperatura ambiantã de lucru : -35°C pânã la +90°C.
-Turaþia de lucru a motorului :30 rot/min. pânã la 12.000 rot/min. (Motor
cu 4 cilindri în 4 timpi)
-Protecþie totalã împotriva apei ºi umiditãþii.
-Rezistenþa ohmicã minimã a primarului bobinei de inducþie = 3 ohmi
(Totalã la bobinele de inducþie cu rezistenþã adiþionalã)
INSTRUCÞIUNI DE UTILIZARE : (vezi desenul ºi caracteristicile tehnice)
-Aprinderea tranzistorizatã AT011 se va monta direct pe borna 1 (-) a
bobinei de inducþie, în locul conductorului ce vine de la ruptor, cu borna
marcatã B.I. pe cutia montajului. (de preferat cu bornele in jos, pentru a nu se
acumula apã între borne ºi a se putea vizualiza LED CONTROL-ul.).
Conductorul ce vine de la ruptor se conecteazã la borna marcatã R.U.P. pe cutia
montajului. Conductorul de culoare roºie în dreptul cãruia este marcat +12V se
conecteazã la borna 15 (+) a bobinei de inducþie (+acumulator prin cheia de
contact), iar conductorul de culoare neagrã la ºasiul maºinii (-)
- Senzorul 011 se monteazã în locul platinii mobile la o distanþã de cca
0,5...0,7 mm faþã de vârful camei axului delcou. Firul din tresã de cupru se
conecteazã la ºurubul platinii fixe (-). Se roteºte delcoul în sens invers acelor de
ceasornic ºi se regleazã avansul cu LED CONTROL-ul sau oricare altã
metodã.! (Pânã când turaþia de relanti este maximã cu motorul încãlzit) .
ATENÞIE !!! : Se scoate obligatoriu din circuit condensatorul de la platinã,
lãsându-se în aer conductorul acestuia împreunã cu papucul ºi NU se vor
folosi bobine de inducþie cu rezistenþa adiþionalã scurtcircuitatã (lipsã) sau cu
valoarea rezistenþei ohmice totalã mai micã de 3 ohmi. Se verificã fiºele de la
delcou (max. 4 Kohmi), curãþenia ºi integritatea capacului de delcou, distribuitorul
(pipa) ºi bujiile. Conductorul de la turometru ramâne pe borna 1 (-) a
bobinei de inductie. Pentru performanþe optime, se poate mãri distanþa la
bujii pânã la cca 1mm . Este posibil ca motorul sã nu funcþioneze, sau
sã funcþioneze defectuos dacã instalaþia electricã pe autoturism nu este în
parametri normali.
DIAGNOSTICAREA ªI REGLAREA INSTALAÞIEI DE APRINDERE cu ajutorul LED CONTROL :
Dispozitivul LED CONTROL indicã starea (poziþia) platinelor, respectiv lumineazã când platina este în poziþia închis. (cheia de contact în poziþia
motor pornit). Verificarea prezenþei tensiunii la bornele bobinei de inducþie si a platinelor dacã “lucreazã” se vede în momentul când se acþioneazã demarorul
sau se roteºte motorul cu manivela, (turaþie micã) prin aprinderea ºi stingerea LED-ului, proporþional cu turaþia motorului.
Reglarea avansului static :
Se poziþioneazã volanta motorului cu însemnul de pe ea în dreptul însemnului de pe caracasa motorului, dupã care se intruduce cheia în contact (poziþia
motor pornit) ºi se roteºte delcoul pânã când dispozitivul LED CONTROL se stinge, moment ce indicã producerea scânteii. (În timpul funcþionãrii
motorului dispozitivul LED CONTROL se vede aparent aprins continu datoritã turaþiei ridicate ºi neperceperii ochiului omenesc). ATENÞIE !!! : Nu lãsaþi
cheia în contact pe poziþia motor pornit mai mult de 5 ś 10 minute, deoarece riscaþi sã deterioraþi dispozitivul ºi bobina de inducþie prin supraîncãlzire.
DECLARAÞIE DE CONFORMITATE :
S.C. GOTRONIC S.R.L., asigurã, garanteazã ºi declarã pe propria rãspundere, conform
prevederilor art. 5 din H.G. Nr. 1.022 / 2002, cã produsul Aprindere Tranzistorizatã AT 011 ºi,
Senzor 011 nu pune în pericol viaþa, sãnãtatea, securitatea muncii, nu produce un impact negativ
asupra mediului ºi este în conformitate cu Caietul de sarcini CS 02/2007

Ce parere aveti? ar putea asta sa inlocuiasca aprinderea de TRS? mai are si un pret mic cum sa nu se miste ??? altfel cum da impulsul?
ce , crezi ca daca montezi o cutie cu tranzistori nu se mai misca platina??? Merci Laurențiu!
Mai spune-mi te rog,pentru un Club 1100 ce aprindere ai folosi,cea electronică de Oltcit,sau una de genul AT010?

http://www.gotronic.ro/index.php?Itemid=52&option=com_content

Scuze că mă folosesc de topicul altcuiva,dar bănuiesc (și sper) că și-a rezolvat problema până acum mai revin cu cateva link-uri care va pot oferi informatii despre aceasta aprindere:

http://www.youtube.com/gotronic
http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-639.html
http://www.daciaclub.ro/aprindere-electronica-page-103-t2993-s3060.html
B79RLU a scris:Merci Laurențiu!
Mai spune-mi te rog,pentru un Club 1100 ce aprindere ai folosi,cea electronică de Oltcit,sau una de genul AT010?
Una de genul AT010.
De ce ? Simplu: n-as mai introduce in circuit un bec pt reglarea aprinderii si pt protejarea platinilor. In montajele electronice complicate, nu prea am incredere daca sint made in RO. Am avut o astfel de protectie pe masina (home made); a mers 5 ani dupa care, la o trecere de cale ferata (acolo a vrut ea) si-a dat sfirsitul. De atunci merg pe clasic-clasic. B79RLU cred ca ai putea decide tu,deci aprinderea electronica AT010 , este de fapt o protectie pentru platina. aceea cutiuta rosie impiedica impuscarea platinei. deci nu elimini aprinderea clasica daca pui modelul AT010 ci doar o protejezi

offtopic:
Laurentiu : scuza-ma daca m-am bagat peste tine. Cosmin,am urmat link-ul pus de tine și acolo spune așa:
Aprinderea Tranzistorizată AT 010, completează sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platină) al motoarelor pe benzină, scopul urmãrit fiind îmbunătățirea performanțelor acestora prin:
- Creșterea si stabilizarea tensiunii din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatia motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambiantã, realizând astfel porniri mai usoare, o functionare optimã si în conditii extreme de lucru a motorului.
- Limitarea tensiunii pe contactele platinelor, protejându-le astfel de arcul electric care le uzeazã.
- Posibilitatea diagnosticãrii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei de inductie si reglãrii avansului static.

Cele mai multe aprinderi electronice se folosesc de,și se bazează pe aprinderea clasică:platină,ruptor-distribuitor.
Chiar și cele fără platină au un înlocuitor,acel senzor care are aceeași funcție;ruptor-distribuitor.
Doar pentru a proteja platina e de ajuns un al doilea condensator
Greșesc? B79RLU
aprinderea AT010 protejeaza platina si completeaza sistemul clasic. adica nu dai platina jos .

aprinderea AT011 cu senzor 011 , aceasta imbunatateste sitemul si senzorul 011 inlocuieste platina. deci acel senzor preia rolul platinei si acel "modul" (daca se poate numi asa acea cutiuta rosie) lucreaza impreuna cu acel senzor.

parerea mea este ca aprinderea AT011 cu senzor este mai avantajoasa decat aprinderea AT010 pentru ca scapi de platina. si de bataile de cap care le da aceasta.

in acel fisier cu informatii despre aprinderea AT011 care l-am primit de la gotronic mai scrie ca ai garantie 24 de luni de la cumparare. deci eu zic ca ar merita,adica costa 75 ron ai garantie 2 ani...acum depinde si ce vrea fiecare. Dacă de AT 011 mă folosesc cel puțin cât ține garanția,pe lângă alte avantaje,sigur merită învestiția.Dacă rezistă cinci ani,ca cea a lui Laurențiu,și mai bine!
Iar dacă pățesc ca el,am al doilea delcou (cu platină),pe care o să-l port în mașină.
Mulțam fain amândorura! laurentiu se referea la AT010 adica aceea protectie pentru platina.
si la 75 ron daca te tine 2 ani este foarte bine. in principiu pare a avea rol de aprindere electronica aceasta aprindere AT011 cu senzor. Poti tine in masina un condensator si o platina nu tot decoul. in caz ca se intampla ceva,scoti senzorul din delco,in locul senzorului montezi platina , legi firele ca la aprinderea clasica,dai cheie si pleci. bine,acum sa ai si o lera ca sa reglezi platina vecinul meu oltcitist a schimbat vreo 5 aprinderi din astea tranzistoriale (cutiuta rosie) in 8 luni, pana cand m-am enervat si i-am scos-o din circuit.

Ce am observat: se ardea daca statea cu contactul pus mai mult timp
valib a scris:Ce am observat: se ardea daca statea cu contactul pus mai mult timp
Se arde in momentul cind delcoul "prinde" platinile lipite (e valabil si pt bobina de inductie).

Am mers pe varianta AT010 pt ca, in caz de defect, nu faci altecva decit sa scoti o conexiune (sirma) si sa cuplezi condensatorul la circuit - treaba de 5 minute dupa care iti poti continua drumul linistit. Pt Laurentiu , legat de aprinderi electronice :
Acum vreo 10 ani , ma apucasem de aprinderi electronice , am plecat de la o schema din Tehnium si dupa niste modificari am ajuns la un produs destul de bun : era cu ridicare de tensiune pe transformator din ferita (luat de la Urziceni ) cu circuite TTL (eu pusesem serie MILITARA luate foarte greu de la IPRS Baneasa ), cu protectii complete la scurtcircuit si legarea cretina in orice fel a firelor altul decat cel corect....
Morala : aprinderea costa ca piese si componente electronice cam 250.000 lei , cam 100.000 lei ma costau componentele de protectie anti-prost , si eu incercam s-o vand cu 450.000 - 500.000 lei. Cati crezi c-au cumparat-o ?
Vreo 5 cred c-am vandut. Ce-a spus un prieten de-al meu care era atunci seful proiectarii RENEL Timisoara : la ce dracu ai pus circuite din serie militara pe aprinderea electronica ? I-am explicat ca au cea mai larga gama climatica de operare... dar nu l-am convins ! (atunci TTL-urile serie M costau cam de 3,5 - 4 ori mai mult decat cele serie civila si basca se gaseau f.f. greu)
Parerea mea este ca poate unele firme romanesti ar face lucruri extrem de bune , dar exista un pret , iar acesta plus mentalitatile gresite ale oamenilor sunt bariere foarte mari.
Alta : in 1991 am lucrat pentru prima firma din Romania care facea contoare pt taxi in Timisoara (pt ca sunt timisorean) , patronii erau profesori la Politehnica ,catedra de Electronica. Contorul lor era facut cu circuite TTL iar pe partea de alimentare nu erau prea complex facute si ca urmare se ardeau destul de des de la supratensiuni. I-am intrebat de ce nu pun niste surse stabilizate pe alimentare , iar raspunsul a fost ca sunt prea scumpe... Urmarea a fost ca a aparut o firma din Bucuresti cu un alt contor omologat , cu mult mai putine probleme , mai slab ca optiuni de programare dar mai FIABIL...iar firma din Timisoara a iesit de pe scena contoarelor de taxi....
Ce doream sa subliniez : nu este ieftin sa faci lucruri cu adevarat bune , iar firmele de cele mai multe ori sunt axate pe profit imediat , deci aprinderea ta probabil de aceasta boala a suferit... , pt ca daca componentele ei erau judicios alese (supradimensionare , serie militara ca operare climatica , design optimizat pt heavy-duty ) atunci nu te lasa ea in drum ci oricare alta parte a masinii...
Am sa caut schemele vechi (acum sunt proaspat mutat si am inca o mare parte din casa in cutii de carton pe balcon ) si cum le gasesc le pun pe forum , poate sunt utile cuiva.
scorpion a scris:Pt Laurentiu , legat de aprinderi electronice :...pusesem serie MILITARA ...
Nu aveam acces la asa ceva. Eram un simplu muritor care incerca sa imbunatateasca ceva la masina. Facusem un montaj intr-o cutie de releu de incarcare mecanic Dacia si cu un tranzistor de putere luat dintr-un TV (BU 606 parca). A mers saracul dar cum orice are un sfirsit .............. Si in prezent merg cu aceeasi platina pe clasic fara nici o modificare (cam de 10 ani de zile, platina sta pe delco). Buna...
eu am tranzistor 2N6655
deci trebuie sa fie de doua ori mai tare decat celece uzuale din comert
se gasesc si tranzistoare specializate la vreo40 lei
R
Laurentiu a scris:
B79RLU a scris: La folosirea unei aprinderi electronice (tranzistorizată),trebuie mărită distanța între electrozii bujiilor!
La folosirea unei aprinderi electronice, distanta se poate mari pina la 1 mm. Cind se foloseste "protectia pt platina" (cutiuta rosie cu LED), distanta intre electrozii bujiilor ramine aceeasi (0.6-0.7 mm).


subscriu, pana nu am reglat bujiile la 0.7 si distanta la platina 0.4 pornea foarte greu si dadea rateuri, dupa ce am reglat cum scrie la carte si nu cum prevede fluturasul producatorului gotronic a inceput sa toarca foarte frumos motorul. Marele avantaj al aprinderilor tranzistorizate este faptul ca permit micsorarea distantei intre platini.In fapt pe acest criteriu se bazeaza asa-zisa "crestere a tensiunii in primar"...obiectiv, prin acest procedeu se mareste timpul de incarcare al primarului .Se pare ca producatorul a "uitat" sa mentioneze acest lucru in fisa tehnica a produsului.Deci montand o aprindere elctronica in circuitul de aprindere fara modificarea distantei intre platini nu veti obtine decat protectia acestora(platinile nu vor mai suporta direct curentul de primar ,acesta functie prelund-o tranzistorul de comutatie) la mine nu a mers cu micsorarea distantei dintre platini, motorul nu mai pornea decat cu bujiile incinse pe aragaz dar si atunci mergea foarte prost, m-a indus atat de mult in eroare incat am ajuns sa dau vina pe benzina si da-i si scoate din rezervor uhh.. nu vreau sa-mi aduc aminte cum am pierdut o duminica intreaga pentru o diferenta de 0.2 la platina. alta diferenta mare la pornirea motorului a mai avut-o si schimbarea capsulei de vacuum cu toate ca din ce am mai citit la relanti nu ar trebui sa aibe nici o influenta, la mine are
in legatura cu aprinderea propriuzisa diferenta constatata este in primul rand pornirea mult mai usoara,pe vremea asta rece mult mai putin fum(abur) la esapament (serios nu radeti) si parca un condus mai usor al masinii.

sa auzim de bine,
andrushyca a scris:Marele avantaj al aprinderilor tranzistorizate este faptul ca permit micsorarea distantei intre platini.
Incearca asta si sa ne spui daca motorul porneste.
meeh a scris:...schimbarea capsulei de vacuum cu toate ca din ce am mai citit la relanti nu ar trebui sa aibe nici o influenta...
Din contra, la relanti valoarea avansului vacumatic, este maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, aceasta valoare scade. Iti spun eu sigur ca nu va porni.De asa problema m-am lovit eu anul trecut.Se uzase pintenul de la platina mobila si am dat la automat de s-au inrosit rotile si tot nu a pornit.Basca ca mi-a mai dat si nista rateuri in esapament de mi-a crapat toba finala.
meeh a scris:...schimbarea capsulei de vacuum cu toate ca din ce am mai citit la relanti nu ar trebui sa aibe nici o influenta...
Din contra, la relanti valoarea avansului vacumatic, este maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, aceasta valoare scade.[/quote]

La Oltcit nu este asa, la relanti capsula vacumatica nu primeste vacum, de abia dupa ce accelerezi usor incepe sa traga avansul, si eu am fost surprins cand am descoperit. Am intrebat si pe alti specialisti si asa este, gaura ptr. depresiune din carburator este undeva usor deasupra clapetei de acceleratie. Asa e din fabrica, curios dar asta e. Am incercat sa schimb furtunul de depresiune in alte locuri, dar mergea mai rau motorul.! sincer mi se pare aiurea sa fie invers,adica sa ai avans maxim la relanti,iar in sarcina avansul sa scada,adica pe masura ce creste turatia motorului scanteia sa fie data cand se atinge punctu maxim de compresie,si nu inainte de asta,cum ar fi normal pentru a avea un randament cat mai bun de la acel motor Sunt doua tipuri de avans la un delcou, unul vacumatic (in functie de deschiderea clapetei de acceleratie, respectiv mare cand clapeta este inchisa prin vacumul din galerie) si celalalt centrifugal, care este cu atat mai mare cu cat turatia motorului creste, avand o curba bine definita in functie de tipul motorului.!!!! Aceste doua tipuri de avans lucreaza independent si impreuna stabilesc curba generala a avansului la aprindere la orice motor pe benzina!
gotronic a scris:Sunt doua tipuri de avans la un delcou, unul vacumatic (... respectiv mare cand clapeta este inchisa prin vacumul din galerie) si celalalt centrifugal, care este cu atat mai mare cu cat turatia motorului creste, avand o curba bine definita in functie de tipul motorului.!!!! Aceste doua tipuri de avans lucreaza independent si impreuna stabilesc curba generala a avansului la aprindere la orice motor pe benzina!



cred ca ai vrut sa spui respectiv mic cand clapeta este inchisa,pentru ca vacumul creat pe tubuletul dintre carburator si delcou este minim la relanti,iar avansul centrifugal se autoregleaza la 10grade.
in mers avansu centrifugal tine o curba de avans binedefinita,iar daca prin accelerarea brusca,se creeaza vacum suficient,intra si avansul vacumatic care corecteazacurba de avans incat sa se mentina pe la 27grade parca Am spus bine! Avansul vacumatic este maxim la relanti si in frana de motor. Nu cunosteti principiile de functionare ale unui delcou. Trageti cu gura (sugeti) din capsula vacumatica si urmariti miscarea platinei in delcou raportat la sensul de rotatie al acestuia. O sa vedeti ca platina se deplaseaza in sens invers rotatiei axului delcou, facand astfel un avans de cca 10...15 grade, depinde de tipul motorului cat de mare (in general) Curba din grafic ar avea o anumita valoare . Unghi Dwell parca .
Din cate stiu numai la delcourile cu platina este variabil . La cel electronic nu este avans centrifugal . De ce oare ? Ce compenseaza sa nu mai fie ?
Cristip1970 a scris: La cel electronic nu este avans centrifugal . De ce oare ? Ce compenseaza sa nu mai fie ?

"calculatorul", in functie de turatie. de aia se cheama aprindere electronica, pentru momentul aprinderi se calculeaza in functie de niste parametri. la masini moderne mai intra in calcul si alti parametri: senzor de temperatura, senzor de detonatii, senzorul lambda, si din aceste valori se mai calculeaza si cantitatea de benzina injectata. astfel se optine raportul aer/benzina si momentul aprinderii optim. aceste optimizari se fac pe diferite criterii: consum, emisii de noxe, puter, s.a.m.d. Setarile originale de fabrica sunt un compromis dintre acestea. Modificand aceste curbe, se face "chip tuning", adica se poate creste puterea motorului, sau turatia de cuplu maxim, sau reduce consumul, samd.

l.e: am pus in ghilimele "calculator", t. ca de fapt, de obicei se foloseste un eprom in care sunt arse una sau mai multe tabele definite de producator, care contin practic valorile deja calculate. calculatoarele mai evoluate chiar sunt calculatoare, recalculeaza aceste valori in functie de stilul de condus, asa se prezinta ca unele masini "se invata" cu turatii mici sau mari, cu sprinturi, sau mers babesc ...
iulicuta2000 a scris:cred ca ai vrut sa spui respectiv mic cand clapeta este inchisa...
Iulica, gotronic are dreptate aici.
Depresiunea sub clapeta de acceleratie este maxima cind aceasta descopera intreagul orificiu ce duce spre delco. Pe masura ce clapeta se dechide, depresiunea incepe sa scada.
Cristip1970 a scris:
Din cate stiu numai la delcourile cu platina este variabil . La cel electronic nu este avans centrifugal . De ce oare ? Ce compenseaza sa nu mai fie ?


Daca te referi la delcourile de oltcit, ambele au atat avans centrifugal cat si avans vacuumatic.
Avansul vacumatic scade pe masura ce apasam mai mult pe acceleratie pt ca el este facut sa ajute motoru in ture mici. Si mai ajuta la ceva, cand apesi brusc pe acceleratie avansu vacuumatic scade(pana la valoarea lui minima) si deci avansul total scade pentru reduce riscu aparitiei autoaprinderilor(probrema des intalnita la oltcit cand nu e reglat bine avansul). Raspund abia acum, ca nu ma lasa sa mai postez,(cica am depasit numarul de postari pe zi )
Am copiat textul si il redau mai jos:

Unghiul dwell este altceva si nu are legatura cu , curba de avans, ala este un raport intre timpul cat platina este inchisa si deschisa ptr. o scanteie astfel ca bobina de inductie sa se incarce in curent (mai ales la turatii mari).
Avansul "centrifugal" este la cel clasic cu 2 arcuri si 2 contragreutati, de aia ii spune centrifugal, la electronic cu gestionare electronica a avansului nu mai sunt contragreutati si arcuri, avansul se face electronic prin soft sau circuite electronice specializate. La Oltcit-uri avansul este tot mecanic (centrifugal si vacumatic) indiferent daca este 12TRS cu aprindere electronica.(Numai Oltcitul Special este complet electronic inclusiv avansul vacumatic) Aprinderea electronica are senzori hall in delcou si un modul electronic care face numai unghiul dwell variabil (fata de fix la delcourile clasice) si foloseste o alta bobina de inductie de joasa impedanta (cca 1 ohm parca). La fel se foloseste si distribuitorul cu capac delcou ptr. repartitia scanteilor la cilindri.! Domnule gotronic... Aprinderi capacitive nu fabricati? Cum la noi pe forum lumea este mai putin interesata de aprinderile tranzistorate(deh... ), sunt convins ca ar avea o trecere mai mare un CDI la bani buni.
Laurentiu a scris:
Depresiunea sub clapeta de acceleratie este maxima cind aceasta descopera intreagul orificiu ce duce spre delco. Pe masura ce clapeta se dechide, depresiunea incepe sa scada.


cu clapeta inchisa depresiunea este maxima DAR ea nu este transmisa delcoului prin acel tub,ci doar la capsula de dezinecare!
daca ar fi ca voi,atunci cand scoti furtunu de la avansu vacumatic la relanti ar trebui sa aspire aer pe acolo,ori asa ceva nu se intampla,asa-i?cine nu crede sa mearga sa verifice!
iar daca nu se intampla asa,atunci carburatorul ala are dereglata pozitia clapetei la relanti(este prea deschisa) si trebuie remediata problema
la cea mai mica miscare a clapetei avansul depresiunea facuta de motor este transmisa delcoului,altfel nu m-am abtinut de la comentarii pana nu m-am documentatsi verificat . iulicuta are dreptate..

experiment:scoti tubul[furtunasul]de vacuum si urmaresti comportamentul motorului la diferite turatii. Deocamdata nu, poate in viitorul apropiat, dar nu se merita ptr. mine investitia: Or sa fie max. 10 insi care sa fie interesati la pretul la care o sa fie o aprindere CDI. Iar rezultatele pe motor sa nu credeti ca or sa fie altele. Vedeti pe Dacia Club (la aprindere electronica prin 2006 cred), unde Diaconu Liviu, cu o CDI cu avans gestionat electronic, a obtinut exact acelasi consum cat cu o aprindere AT011 cu Senzor 011 (diferentele sunt nesemnificative la un astfel de test si neconcludente). Eu unul inca nu sunt convins de utilitatea unei CDI, poate ceva de genul TCI, da, cu gestionarea electronica a avansului si eventual eliminarea distribuitorului prin utilizarea unei bobine de inductie jumostatica gen Solenza, Logan.... Ok. Mersi de raspuns! Pai tot asa am zis si eu de avansul vacumatic, la Oltcit intra in functiunea abia dupa ce "pisti" un pic acceleratia. La celelalte masini avansul vacumatic este maxim la clapeta inchisa.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community