Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Povestea lui Ghita - B 49 MHE / B 55 LID
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ghita... te-astept deseara la Portita

Ghita este un Oltcit Club 12 TRS, in carte scrie culoarea rosso shiraz (inlocuita in 2001 cu culoarea visiniu metalizat), nascut undeva in toamna anului 1993
La mine a ajuns in ianuarie 2006, fiind al 4-lea proprietar trecut in acte. Povestea lui a inceput cand cautam o masina sa imi fac mana pe ea, aveam permisul luat doar de cateva luni. Astepta intr-o parcare la Gorjului, intr-o stare nu prea buna (era al 4-lea Oltcit de incercat, pe forum am intrat mai tarziu ) 'Tine 1 an?' am intrebat eu... 'Sigur ca da, are ITP valabil pana in 2007' a raspuns repede intermediarul... Incropim actele, cu conditia ca prima vizita sa o fac la un 'mecanic' din apropiere, prieten de-al lui, care mi-a facut un schimb de ulei la motor, unul la cutie, schimbul de curele, alte maruntisuri.
Urmatoarea vizita la mecanic a fost la cel de la Razoare, alta mica teapa... pentru ca in final sa ajunga la doctor Lascu, cel care de atunci (din primavara cred) se ocupa de el
Poze de la inceput sunt putine, ma gandesc ce a fost in mintea mea si cum m-am bagat la cum arata masina pe vremea aceea

Masina a suferit la un moment dat (nu stiu cand) un impact in partea din fata si lucrarile au fost facute de mantuiala. Spoiler-ul pe fata statea stramb, aveai loc sa bagi destele intre el si faruri capota fiind schimbata avea putin alta culoare decat restul masinii, niste dungi oribile negre date parca cu trafaletul tinand loc de bandouri, tapiteria de pe scaune putin ciupita. Incet-incet am prins drag de ea si incet incet am inceput sa il aduc pe Ghita la o forma mai 'normala'.
Curatenie la interior, cate putin pe la motor, huse de scaune, oglinzi si masca vopsite in culoarea caroseriei.
In tomana a avut un mic contact cu un Mercedes (a stiut sa aleaga o masina ) care s-a soldat cu un far spart

In primavara 2007 trebuia luata o decizie: il pregatesc pe Ghita pentru ITP-ul din august, il vand la cineva (daca vrea sa il ia) sau il transform in tractor la tara.
Dupa discutii interminabile cu ceilalti membrii ai familiei s-a decis: Ghita e din familie si o sa avem grija de el
A primit o aripa dreapta-fata 'noua' si un spoiler fata, s-a ajustat pozitia armaturii-fata ca spolerul sa pice mai bine, s-a schimbat uleiul Lubrifin cu un Elf STI Competition 10W40, 4 cauciucuri 'noute' + capace. Aripa e vopsita cu spray-ul de mine si apoi lacuita Lonjeroanele si un prag au fost refacute la tinichigiu.

In ultima poza e fericit cu stapanii lui
Pentru ITP insa trebuia scapat de aspectul de masina neintretinuta. In atelierele Lascu&Co incepe operatiunea de aranjare caroseriei: hayonul si portiera pe stanga schimbate, apoi a urmat vopsirea


Noua culoare a lui Ghita este rosu fantezie, o nuanta de la Policolor tot metalizata:

Deocamdata cam atat pentru ITP...
Urmeaza muuuuuulte alte chestii de aranjat la interior (mocheta, ceas, grilele de ventilatie, un scaun rabatabil pentru pasager, vopsit tabla pe la interior, capace noi, poate o instalatie de sunet), pe la mecanica cate ceva (o axa cu came ca bate bine, o planetara, poate amortizoare noi).
Sunt multe de facut dar vine si concediul...
Sper ca nu v-am plictisit cu Ghita al meu si ca va place cum arata acum Frumos dom`ne! Usor usor se face, vorba aia:tutun, timp si bani-nu stiu in ce ordine. Scuzati va rog praful de pe masina dar nu prea mai am timp sa o curat...
buna combinatia cu cappacele . si eu aveama aceeasi chestie in cap. adica aceleasi tip de capace dar vopsite altfel ! o sa vedeti .dar asta dupa ce vopsesc masina! Ar fii mers niste capace cu spite mai rare dar nu am gasit. O solutie ar fii fost sa mai tai din spite (mult prea multe complicatii pentru niste capace) sau sa vopsesc jumate din ele in negru sau gri inchis. Raman asa, eu zic ca arata OK (doar le-am pus pe masina ). nu mai taia din spite .am vazut la cineva ce vrei tu sa faci si nu e ok arata aiurea ca o sa se vada janta dedesubt! Nu tai din spite, e complicatie mare. E plastic, trebuie apoi pilit, slefuit, raman gauri, bagi material de umplutura, lipesti, nu fac 4 capace atat munca la ele. Mai bine jenti la mana a 5-a Of, un episod mai trist in povestea asta...
Un pupic dat in fundul unui Renault Laguna in Constanta, avand ca rezultat capota indoita, o aripa putin afectata, bara crapata, farurile sparte, calandrul la fel, tablaria din spatele lor impinsa spre motor... Din fericire singura componenta mecanica care a avut de suferit a fost elicea vent-ului, schimbata a doua zi cu ajutorul co-forumistilor din Constanta. Alergatura iar dupa piese si iarsai mergem la vopsit.
Atentie mare la pastrarea distantei intre vehicule bafta cu masina sa iasa bine a iesit frumosa vopseaua ..bravo .....si capacele snt super ...dar daca erau jante era si mai super


bafta in continuare Adi cu ce te mai lauzi ? Ce mai face Ghita ? Merge treaba ? cam sta treaba,a cumparat o capota plina de nspe straturi de chit si vopsea si io am zis alta Am una verde, de pe un TRS. E dreapta, are un singur punct unde i-a sarit vopseaua. Poti sa te duci la Calin Mic sa o vezi. cat face? N-am nici cea mai vaga idee...
30 de lei e ok? Bine zice Bogdan, cam sta treaba (deocamdata), am luat o capota cu chit si vopsea, trebuia sa fiu mai atent
Multumesc pentru sprijin baieti, o sa va tin la curent cu noutatile dupa ce iese din atelierele Lascomobile Service&tuning! Mai Adi, cred ca ai pusso cu senior Lascu, vezi ca daca nu percutezi cum trebuie.... te penalizeaza, .
Baieti va doresc spor la treaba si sa iasa frumoasa masinuta, ca ma cam durea inima cand o loveam cu ciocanul,
Cu stima FLO. de bre daca n-ai vrut capota de la Axel ,... acu dusa a fost cu tot cu caroserie! Pai aveam capota aia, doar ca nu era buna

Azi am luatara masina de la Bogdan. Incet-incet incepe sa semene cu ce a fost inainte de accident. Farurile si calandrul o le pun maine-poimaine.
'Tinichigiul' care mi-a facut-o a indreptat-o stramb, bara nu mai sta ca inainte. Sunt curios cum o sa vina farurile.

Ca fapt divers, am observat ca pe fata nu aveam semnal dreapta. Aprind faza scurta si observ cu mare mirare ca e aprins (continuu) si semnaul. Am zis ca decat sa pacalesc pe unu' in trafic mai bine in deconectez, probabil ca e de la farurile sparte prinse cu sarma

Vreau sa multumesc baietilor super de treaba care m-au ajutat sa il doftoricesc pe Ghita, si cu piese si cu ajutor si cu sprijin moral (incepe sa semene a ceremonie de Oscar ).
E la mintea cocosului daca are creasta, probabil ca sunt bagate invers firele de la semnal cu alea de la pozitie, becul de pozitie dreapta e spart si semnalul dreapta clipea mai repede.
Mi-a prins bine probabil cafeaua aia Faruri sunt, calandru este, plasa pentru calandru s-a cumparat si va fii montata, praguri s-au achizitionat si ele si sunt 'la vopsitorie', vedem daca se monteaza inainte de ITP sau dupa, preferabil inainte
Ma sacaie ca da uneori in nas, dar asa finut, nu se smuceste tare. Carburatorul e suflat, banuiesc un filtru de benzina ca face pe infundatul Plasa pentru calandru, la ce pret ai gasit si unde? L-am trimis pe taica-miu in piata la mine la Gorjului, a gasit ceva destul de teapan cu 13 RONi metrul la un magazin de surubaraie si scule si materiale. E mult mai buna decat aia veche (Bogdan stie de care ), mai deasa decat aia originala si nu e ruginita
O sa schimb si plasa la spoiler ca si aia e vai si amar de ea. vezi degeaba arata bine daca e mai deasa s-ar putea sa nu mai intre aer suficient pe acolo...iarna n-o fi o problema...dar vara E mai rara decat plasa de tantari. Estimez cam 3-4 mm intre ochiuri (ma uit acasa si va spun sigur). Rezultatul final: plasa taiata pe dimensiune si pusa in spatele calandrului. Am vopsit si pus pe calandrul si sigla de Oltcit luata odata cu pragurile de la Popescu Adrian, o sa fac poze si cu masina toata dar e plina de gainat, nu e zi in care sa nu faca gugustiucii aia ceva pe masina

nu-i cam deasa?fata de plasa originala de oltcit Sa nu fie si de la lumina, distanta intre fire e de 3,5 mm, intr-adevar mai mica decat cea originala. Banuiesc ca reduce cu cativa cm patrati sectiunea de trecere a aerului
AdyAero a scris: distanta intre fire e de 3,5 mm
Daca circuli noaptea, pe timp de vara, va trebui s-o cureti mai des.
Intr-un fel e bine ca e mai deasa si nu vor mai incapea barzauni prin ea dar pe de alta parte, va afecta putin racirea motorului. Un calcul din plictiseala.
Pai sa zicem calandrul are 400 mm lungime si 200 mm inaltime.
Plasa originala are sarma de 0.2 mm dispusa din 5 in 5 mm, atunci suprafata acoperita pe orizontala este de (400/5*200*0.2)*2=6400 mm patrati=64 cm patrati.
Plasa mea are o suprafata de (400/3.5*200*.0.2)*2=9140 mm patrati=91,4 cm patrati.
Acopera cu 30 cm patrati mai mult. Adica cu o fasie de 3 * 10 cm. Nu cred ca e critica suprafata cu parere de rau azi amincercat sa vopsesc pragurile si vopseau de sub s-a umflat toata ,cred ca au fost vopsite cu.......nu stiu ,le-am curat cu diluant ....maine sper sa le fac
bogdanlascu a scris:cu parere de rau azi amincercat sa vopsesc pragurile si vopseau de sub s-a umflat toata ,cred ca au fost vopsite cu.......nu stiu ,le-am curat cu diluant ....maine sper sa le fac

sunt din alea ca ale mele nu? care vin "vopsite" in negru. Am avut si eu problema asta cand am incercat sa le vopsesc prima data; s-a umflat toata vopseaua. Nu-i bai, daca le-ai curatat integral cu diluant va prinde foarte bine vopseaua. N-ar strica sa le dai si o mana fina de sprit chit inainte. stati aja ca ma pierdeti...adica peste negru ala cu care sunt date pragurile nu prinde nimic? sau alea de le-a luat adi era vreo alta natie de vopsea? Pai daca dai cu vopsea asa peste n-o sa prinda.Vopseaua aia data din fabrica nu face priza cu alta vopsea.Incercati un un grund inainte si apoi vopsiti.Eventual grund la spray...
bogdanlascu a scris:cu parere de rau azi amincercat sa vopsesc pragurile si vopseau de sub s-a umflat toata ,cred ca au fost vopsite cu.......nu stiu ,le-am curat cu diluant ....maine sper sa le fac
Asta e... mai asteptam
Pragurile sunt model dintr-asta, au fost pe o masina vopsite in alb. adica peste albul ala nu prinde nimic... deocamdata le las negre si asa nu am bani de sprayuri eu nu am avut probleme cu ale mele
le-am matuit cu 280, am dat filler apoi finisat filleru cu 800 si apa ,degresat si vopsea + lac. repet,pragurile originale erau negre,cineva a dat cu o vopsea alb de nu stiu care cu pensula eu le-am matuit si.....
adi pragurile sunt gata vb maine pt montare,vreau sa vii cu masina spalata Poze dupa accident si reparatiile din Constanta (multumesc tovarasi ):


Aseara era luna, am spalat-o si cu sampon, limpezit apoi cu multa apa. Dupa 5 minute am gasit un gainat proaspat pe aripa spate
Era vorba aia... sa nu te duci imputit la doctor...

Poze cu masina refacuta:

Diseara deci urmeaza pragurile, sambata o vizita la ITP (macar pentru programare). Bravo Adi ! Gata ai scapat de belea ! Arata chiar mai bine ca inainte , nu?
Acum sa-i faci si ITP-ul.......... si ochii cat cepele pe strada !
Cu stima ! Cat cepele sefu, cat cepele! Si nu mai merg in fundul nimanui, chiar daca mai prind un rosu in plus pe chestia asta

Si in sfarsit pragurile
arata bine rabloantza...dar ia spune...pica stema la jumatatea masinii? stii tu la ce ma refer...ai reusit sa aranjezi cumva? Stema cred ca da... Bara nu pica pe mijloc, banuiesc ca din cauza armaturii care este deplasata spre dreapta masinii pentru ca si lonjeroanele sunt deplasate spre dreapta, multumita tinichigiului
O chestie care ar 'rezolva problema' ar fii mutarea armaturii 1-2 cm mai la stanga si astfel ar pica si bara aia unde trebuie.

Acum ca am teminat cu exteriorul urmeaza interiorul. Studiez problema unei mochete, a unui alt scaun pentru pasager (rabatabil, nu sudat ca asta de acum), poate in sfarsit sa montez radio-casetofonul ala pe care il tin de 1 an intr-un dulap, ceasul, plafoniera, stergatorul spate, pompita pentru stergatorul spate, suportul de telefon... Multe de facut, o iau pe rand cu incetisorul. Adi ce spuneai? Mutat de armatura? Vino incoace ca te rezolv cat ai zice peste ! Ajunge o data tunnnning in Constanta Benzineste, scanteieste dar nu porneste
Ma duc aseara la o statie ITP, ma programez pentru azi la 9. Dau sa iau stanga, trec de intersectie si moare motorul. Dau sa o pornesc, nu vrea, o trag pe dreapta si ma trezesc langa mine cu un tip (care ca toti romanii stie sa isi mai repare cate ceva la masina). Se uita si el, mai da o cheie, intr-un tarziu porneste. Apuc sa merg 500 de metri si se opreste iar. Reusesc dupa multe chei sa o pornesc cu socul tras, porneam de pe loc cu ea turata la 3000 ca altfel imi murea acolo. Trebuia sa o imping pe dreapta cand murea ca ma injurau tare mult cei din spate. La un semafor mi-a murit de 3 ori. Am luat-o pe o straduta mai prin spate pana cand a murit din nou, cu 3-400 m inainte de locul de parcare. Acolo mai erau niste mesteri care si-au dat si ei cu presupusul ce are, 'nu se poate, acuma porneste sigur, dai o cheie'. De pornit nu a pornit si a trebuit sa o imping cu mesterii respectivi pana acasa. A mai pornit inca o data si am reusit sa o pun ca lumea in parcare. Ajuns acolo am solicitat asistenta telefonica de la dom dcotor Lascu, am verificat cat m-am priceput scanteie, benzina, cui poantou sa nu fie inecata, am suflat putin jiglerele sa nu fie alea infundate, nimic. Mai porneste din cand in cand, sta putin apoi moare. Deseara o duc tractata la doctor ai aprindere electronica sau cu platina? Electronica, e TRS. Scrie in semnatura dar vad ca aceasta a disparut Posibil modulul sa fie pe duca...verifica si tu cu alt modul, daca face la fel. S-a dovedit a fii de la delcou. Scanteie aveam dar foarte slaba (desi un vecin mi-a zis ca am scanteie ). Acum merg deocamdata cu un delcou de imprumut, trebuie sa il schimb saptamana viitoare.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community