Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Filtru de aer sport in carcasa de oltcit
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut, am montat filtru de aer sport in carcasa si trage foarte bine Eu l-am pus asa




nu apare in poza "scutul tremic"-adica o foaie de tabla care impiedica aerul fierbinte sa fie tres de filtru la relanti. Salut. Ma intereseaza si pe mine asa ceva. De unde a-ti procurat voi asa ceva? Si care e pretul?


P.S : Alf, la tine tevile ce ies din caracatita sunt de inox? Ei as. Sunt vopsite cu un spray cu praf de aluminiu, cica. Mai nasol e la teava de la pata calda(de pe partea cu delco-ul) pentru ca se incinge si s-a scorojit vopseaua. In schimb am vazut la Kat tot asa o caracatita vopsita cu vopsea"de ciocan"daca tin bine minte, e vopseaua aia metalica cu care se vopseau fisetele inainte. Arata si bine, si cica naiba o mai da jos. In schimb pana am gasit furtunul ala de admisie(de pe un Mitsu Colt) care leaga filtrul de gatul de lebada...am adaptat 14 mii de furtune, tevi, burlane si tot nu iesea bine. Marele avantaj la filtru de aer in carcasa in speta la oltcit este ca ramine sistemul -aer cald-aer rece si consumul scade fara sa afecteze performantele motorului.
cristiburcea68 a scris: am montat filtru de aer sport in carcasa...
Poti pune o poza
Daca filtrul sport, care e rotund, nu se "muleaza" pe gaura ovala din interiorul carcasei, praful va intra nestingherit in motor.
In plus, daca elementul filtrant intra in a doua camera a carcasei (cea dinspre carburator), se va imbicsi usor cu vaporii de ulei proveniti din epuratorul de gaze. Pai, ma intereseaza si pe mine un filtru de aer asa sport. De unde pot procura?
Iulius_je a scris:...un filtru de aer asa sport. De unde pot procura?
Din magazinele de tuning auto. sau Vitan afirmi "consumul scade fara sa afecteze performantele motorului" ...eu unu am filtru sport montat aproape de carburator,fara carcasa fara nimic...dar cu toate astea filtrul sport permite mai bine accesul aerului in carburator favorizand amestectul de aer-benzina...in nici un caz nu reduce consumul(poate doar daca nu cumva ai avut filtrul vechi de aer foarte imbacsit de praf )
ceea ce ai facut tu suna mai mult a inlocuirii filtrului original cu altul,cu o calitate mai mult sau mai putin superioara celui original
de tras te cred ca trage mai bine,dar nu te gandi ca ai mai multi caluti decat scrie in talon...acum poate motorul tau beneficiaza de cat mai multi din ei...de depasit n-ai cum
sunt curios sa vad cum arata (pentru iarna care se apropie) in momentul de fata un filtru sport adus cumva sa traga aer din fata masinii (aer rece) o sa fie cat de cat bun fata de unu care sta in carcasa originala,carcasa care se incalzeste dupa o vreme in compartimentul motor,scazand performanta filtrului "sport" Filtru este de forma ovala iar gaura este rotunda dar si gaura ca si forma exterioara are acelasi dimensiuni cu cel original se monteaza in locul celui original cu o flanse, referitor la performanta si la consum sunt asa cum am mai spus adica = trage mult mai bine si consumul este mai mic se cistiga 3 cp
cristiburcea68 a scris:se castiga 3 cp

iti spun eu ca nu castigi 3 cai putere...iar daca o sa pui masina pe un dynotest o sa vezi ca in loc de 57 cai...daca o sa ai vreo 50-52...si asta in turatie mare...chestia asta cu filtru e vraja marii in fata garii...n-are rost sa facem mare tamtam...pentru ca deja s-a facut...daca o sa rasfoiesti topicurile vechi de pe forum o sa gasesti aceleasi discutii cu puterea castigata atunci cand se monteaza filtru sport...daca tie iti consuma mai putin si trage mai bine ok,dar nu spune ca ai un castig de 3 caluti...ca nu prea se poate... Am motor de 1100 si carcasa este de 1300 ,marale avantaj este ca beneficiez de termostatul din filtru si ca in perioada cind motorul este rece trage aer cald si cind motorul este cald trage aer rece . Performantele nu se optin cu orce filtru si la orice dimensiuni 1 .in perioada asta friguroasocaniculara acel termostat nu te ajuta cu mare lucru
2 si filtrul de 1100 are acel termostat care actioneaza aceeasi clapeta
3 tot motor de 1100 am si eu si vb din experienta
4 . sunt de acord cu tine ca performantele cum iti place tie sa le spui nu se obtin cu orice filtru si orice dimensiuni,tocmai de aceea ce ai facut tu cu filtru de aer sport bagat in carcasa originala sa traga aer cald cand e "rece" motorul e ok,dar cand se incalzeste si trage aer "rece" ,acel aer va intra printr-o sectiune mult mai mica decat daca ai fi lasat filtrul sport in compartimentul motor sau chiar in spatele grilei dintre faruri
am spus ce aveam de spus...daca tu crezi ca ai 3 cai in plus,fie ca tine
si atunci...de ce ai mai deschis acest topic? Cea ce nu sti tu este ca am toate aparatele necesare pentru a demonstra cea ce afirm.Tu ce ai in sprijinul celor afirmate de tine? Ne demonstrezi si noua te rog frumos cum castigi exact 3 cai putere cu un filtru sport. Da Adica daca toti renunta la filtrul de aer, castiga 3 CP? Hai bre sa fim seriosi, se aude super cum trage aerul in plina admisie, se intretine usor dar sa scoti 3 cp din asta... pai eu am in spate experienta inginerilor care au facut aceasta masina...chiar crezi ca aia au facut o masina+motor de la 0 si n-au incercat sa scoata maximul de putere din motor?
daca ai cu ce sa ne demonstrezi esti invitatul meu sa o faci daca nu...vorba multa saracia omului Si eu vreau sa mi iau duminica viitoare din vitan un filtru sport dar intrebarea mea este de unde fac rost de un furtun care sa faca legatura intre el si carburator? Spuneti-mi si mie cat costa unul. Poate imi cumpara si mie cineva dintre voi, si-mi trimite prin ramburs Pentru inceput si pt un buget redus ,cel mai bun filtru sport pentru mine e asta : http://img243.imageshack.us/img243/1353/dsc00466kh2.jpg

Dupa o idee a lui adyf. Iulius, prin Vitan un filtru d`asta il gasesti pe la 45-50+ lei. Dar de filtrele de aer mentolate ati auzit? Eu da...si sunt ff eficiente,in admisie va intra un aer proaspat fresh si racoritor iar pe evacuarea va mirosi numai a ylang ylang Asa ca pentru o respiratie proapata dati motoarelor voastre filtreee mentolate.Castigul de putere este asigurat!
alf 08 a scris:Iulius, prin Vitan un filtru d`asta il gasesti pe la 45-50+ lei.


Pai, ideea e ca eu nu pot ajunge acolo. Daca cumva, are cienva drum pe acolo, si poate sa-mi cumpere si mie, as fi recunoscator. Dar nu acum, ca n-am lovele Deci unde gasesc tubul acela care face legatura dintre carb si filtru sport?
Grigoras Cristian a scris:Deci unde gasesc tubul acela care face legatura dintre carb si filtru sport?




pai iti confectionezi, sau din teava normala, sau din inox, in functie de pozitia filtrului de aer.
nu exista gata facut, caci nu stie nimeni unde iti vine tie ideea sa pui filtrul. Hai sa mai conversez si eu un pic ...

- In primul rand filtrele astea sport sunt si ele facute sa nu le bagi in carcasa. Trebuie sa-si traga aer cat mai mult.
- Nu poti compara un filtru original de oltcit folosit cateva mii de km cu unul nou sport. Daca vrei sa faci comparatie cumra si unul nou de oltcit.
- 3cp sunt mult mai greu de scos
- Consumul e foarte greu de comparat, diferentele neputand sa fie decat infime. E greu sa obtii cu masina in aceleasi conditii tehnice un consum identic in doua zile diferite, dar sa constati ca filtrul sport iti aduce o economie de 0,5% (ca mai mult nu are cum) e foarte greud e determinat.

Daca vrei sa ne prezinti descoperirile tale, nimeni nu-ti da in cap. Doar ca poti sa pui in primul rand niste poze, iar daca poti sa demonstrezi si cu aparate cele spuse, inca asteptam. E carcasa filtrului, fara capac... Ce dispozitiv ingineresc, atat de complicat. Ti-a luat mult sa-l realizezi? Revin si spun,este vorba de un filtru de aer pentru carcasa , sa nu comfundati cu filtru de aer conic care se foloseste in special la motoare turbo care au nevoie de aer cit mai rece.Cei 3 cp sunt stipulati de fabricant si este adus din SUA. La fizica am invatat despre circulatia a gazelor si a fluidelor nu?.Referitor la consum este mai mic si nu sufera comparatie deoarece analiza gazelor a aratat acest lucru. Am vrut sa pun o poza dar ce rost mai are daca stiti cea ce nu ati vazut. Banuiesc ca tu te adresezi lui alf, nu lui cristiburcea.

Cristi a lasat sa se inteleaga ca ar fi pus capacul la fel ca la filtrul normal. Pentru cei interesati .Am sa fac rost de cod si o sa-l postez, eu il am de 10 ani , dar sa va mai spun ceva ce cred ca o sa intereseze pe cei ce vor sa scada consumul fara sa afectati performantele :1 Preloare gazelor de benzina din rezervor . 2 Preloarea gazelor de esapament.La analiza gazelor valoarea este de 0,90 co fata de 1,5-2.0 co dat de fabricant.Masina mea fuctioneaza de 8 ani cu sistemele sus mentionate
cristiburcea68 a scris:sa va mai spun ceva ce cred ca o sa intereseze pe cei ce vor sa scada consumul fara sa afectati performantele :1 Preloare gazelor de benzina din rezervor . 2 Preloarea gazelor de esapament.
Degeaba spui daca nu si explici ce si cum ai facut. Niste poze ar putea sa suplimenteze explicatiile.
Asteptam de la tine datele explicative. La oltcit pe gitul de umplere de la rezervor se afla o supapa de refulare a gazelor din rezervor care are rolul de a elimina gazele ce se formeaza in rezervor . De exzemplu la dacia 1300-1400 gazele sunt evacuate prin buson de rezervor.Am montat un furtun la acea supapa si o conducta de benzina pe care am aduso la filtru de aer si cu ajutorul unei electrovalva si a unui modul electronic care are rolul de a deschida circuitul dupa 10 secunde de la pornirea motorului .Dece sa las gazele de benzina sa iasa in atmosfera cind pot sa le folosesc .Am gasit codul de la filtru de aer-RC 3180 este o firma de renume din state . Nu pot sa scriu firma .
cristiburcea68 a scris:La oltcit pe gitul de umplere de la rezervor se afla o supapa de refulare a gazelor din rezervor care are rolul de a elimina gazele ce se formeaza in rezervor .

Nu stiu daca e supapa acolo caci la mine, teava a fost retezata de o piatra. Eu am refacut-o dintr-o mina de pix PARKER la care i-am eliminat capul cu bila si prelungita cu un tub de plastic pina in interiorul scutului de la rezervor.
Nu vad rostul electrovalvei pusa sa actioneze dupa 10 secunde de la pornirea motorului. Imi poti da explicatii Daca nu montezi o supapa o sa pierzi gazele pe timpul stationari si timpul de 10 secunde este necesar pentru a nu ineca motorul cu gaze, poti sa maresti timpul si la 30 de secunde dar nu mai mult pentru a avea eficienta si pe distante foarte scurte. Supapa este ca un filtru de benzina din plastic de culoare alba
cristiburcea68 a scris:Daca nu montezi o supapa o sa pierzi gazele pe timpul stationari si timpul de 10 secunde este necesar pentru a nu ineca motorul cu gaze...
Nu te contrazic dar mie nu-mi suna a bine ceea ce spui. La pornirea motorului, pompa de benzina trage din rezervor combustibil. Daca acea teava ar fi infundata, lucru patit de mine cind eram incepator, in rezervor s-ar crea vid de unde rezulta ca prin teava de la gitul de umplere, rezervorul va TRAGE aer pt a egaliza presiunea din interior cu cea din exterior (presiunea atmosferica).
Daca am lega teava de egalizare a presiunilor cu filtrul de aer, sa vedem ce se intimpla: carburatorul va trage aer + gazele din rezervor; pe de alta parte, pompa va trage si ea benzina tot din rezervor. Nu s-ar crea un vid in rezervor prin cele doua trasee de "TRAGERE" Logic ar fi ca pe un traseu sa se absoarba benzina (circuit alimentare) iar pe un alt traseu, sa se suplineasca lipsa de aer din rezervor tocmai prin punerea conductei din gitul de umplere la presiunea atmosferica (din rezervor, iese benzina si trebuie sa intre aer). Cred ca nu ai inteles . Acea supapa de pe gitul de la rezervor se descarca sau se deschide cum vrei tu so definesti numai cind ai gaze multe ,dar tinind cont ca este vara ea se deschide mult mai des. Ce legatura are cu vidul atita timp cind ea singura se descarca, cind creste presiunea ! De ce sa iasa in aier , nu ? Folosind gazele de benzina automat mai ei din benzina altfel se ineaca sau iti consuma mai mult ,nu? Oricum cantitatea de gaze este mica tinind cont ca diametrul al conductei in interior este de 4 mm si lungimea traseului in jur de 3m iar puterea de absortie a filtrului este la fel de mica (viteza mica) Nu exzista masina la ora actoala fara sa nu aiba asemenea sistem ,mai complex sau mai putin , principiu este la fel Cu supapa aia trebe sa ma ami gandesc un pic cum sta treaba.

Dar filtrul am inteles bine ca l-ai bagat in cutia originala si ai pus si capacul de la cutie?
Am gasit pe net filtrul respectiv si pare a intra in locul celui vechi. Dar chiar nu putem da numele firmei? Nu stiam de regula asta. http://www.kandn.com/images/l/RC-3180.JPG
cristiburcea68 a scris:Cea ce nu sti tu este ca am toate aparatele necesare pentru a demonstra cea ce afirm.

Mmmm. Stand dyno, eventual frana hidraulica, mii de euro. Suna interesant. Si mai ai Oltcit?
Daca imi explici si mie cum scazi consumul preluand gaze de esapament in aerul din admisie (adica inrautatind calitatea aerului proaspat si crescandu-i temperatura), esti tare. Si cum ai masurat cresterea aia de 3 CP din analiza gazelor de esapament? Aia 3 CP sunt dati de fabricant pentru orice motor? Hm, ma tenteaza pentru scuter, poate dublez puterea cu vreo 3 filtre din astea. Este foarte interesant topicul.
Cateva mostre: ".....se cistiga 3 cp " "Cea ce nu sti tu este ca am toate aparatele necesare pentru a demonstra cea ce afirm." "Cei 3 cp sunt stipulati de fabricant si este adus din SUA."
Conexand afirmatiile rezulta ca orice este adus din SUA garanteaza si faptul ca proprietarul are: "toate aparatele necesare pentru a demonstra cea ce afirm"
Intr-adevar daca o eticheta "Made in SUA" este aparatul care-ti garanteaza cresterea cu 3 cai atunci pe mine unul m-ai convins.
Iar supapa care se gaseste montata pe caroserie in spatele gurii de umplere este o supapa antirasturnare adicatelea daca masina se pune cu rotilele in sus benzina din rezervor nu curge.
In plus smecheria cu vaporii din rezervor este o treaba veche tine de sistemul de recirculare a vaporilor de benzina numa' ca pe circuit exista si o asa numita canistra carbon care nu face altceva decat sa condenseze vaporii de benzina si sa-i trimita spre rezervor. Cristi, vezi ca nu la gazele de esapament se referea.

Am inteles ce si cum e cu supapa aia minune (thanks Comnean), si nu ma tenteaza

Pana la urma vin ceva poze cu montarea filtrului si cu aparatele de masura?
highvoltage a scris:Cristi, vezi ca nu la gazele de esapament se referea.


Ba SI la gazele de esapament.

cristiburcea68 a scris:Pentru cei interesati .Am sa fac rost de cod si o sa-l postez, eu il am de 10 ani , dar sa va mai spun ceva ce cred ca o sa intereseze pe cei ce vor sa scada consumul fara sa afectati performantele :1 Preloare gazelor de benzina din rezervor . 2 Preloarea gazelor de esapament
cristiburcea68 a scris:Cred ca nu ai inteles .
Cristi, oi fi eu greu de cap dar nici chiar asa .
In rezervor sint 2 gauri. Pe una pleaca benzina iar pe alta INTRA aerul pt echilibrarea presiunilor. Daca acea gaura prin care aerul intra, n-ar exista, rezervorul s-ar goli aproape de un sfert dupa care motorul se OPRESTE - litrometrul cade pe zero iar tu (eu) umbli bezmetic pe sub masina sa vezi gaura pe unde ai pierdut benzina (caz autentic patit de subsemnatul). Daca rezervorul mai este si "subtiat" de rugina, risti ca acesta sa se si deformeze spre interiorul lui din cauza vacumului format.
Cred ca pina aici e destul de clar fenomenul.
Deci, presupunind ca furtunul de pe gitul de umplere l-ai dus pina in filtrul de aer, prin acesta nu se va face altceva decit sa se traga aerul filtrat in rezervor pt a echilibra presiunile din interiorul lui.

Ori tu nu explici bine ceea ce ai pe masina, ori nu inteleg eu care-i manevra facuta de tine. Cred ca nu m-am facut inteles dar te rog sa te uiti mai atent la traseul si la acea supapa sau mai simplu cauta in manualul de reparatie si vei gasi schema fuctionala.Dar vad ca pe acest topic sunt luat la misto si ma intreb ce rost are .Am vrut sa va spun ceea ce am facut eu acum anii in urma dar se pare ca in afara de a fi contrazis alceva nu se intimpla Referitor la ce aparatura detin va raspund ca sunt sef de service si ma pot mandri cu dotare service-lui.Ma bucur ca v-am starnit interesul si sper ca cineva sa puna in practica cele susmentionate
highvoltage a scris:Daca vrei sa ne prezinti descoperirile tale, nimeni nu-ti da in cap. Doar ca poti sa pui in primul rand niste poze, iar daca poti sa demonstrezi si cu aparate cele spuse, inca asteptam.


highvoltage a scris:Dar filtrul am inteles bine ca l-ai bagat in cutia originala si ai pus si capacul de la cutie?


highvoltage a scris:Pana la urma vin ceva poze cu montarea filtrului si cu aparatele de masura?


E vreo neclaritate la intrebarile astea (3 din cele 4 posturi ale mele)? Sau maca spune-mi ca nu vorbesti cu mine. Cu toate ca am pregatirea necesara fata de...nu sunt descoperirile mele doar le adaptez la masina mea .Sunt un fan al marcii citroen(oltcit)si nu mi-am cumparat oltcit din lipsa de bani .Am incercat sa va raspund la toti care v-ati postat, va multumesc.
cristiburcea68 a scris:1. Cred ca nu m-am facut inteles
2. Dar vad ca pe acest topic sunt luat la misto
3. sper ca cineva sa puna in practica cele susmentionate

1. Nu am inteles nimic din ceea ce explici tu.
2. Nu esti luat la misto. Fa-te inteles si adu argumente.
3. Daca nimeni nu intelege, ce sa punem in practica Lauretiu ,problema este daca vrei sa intelegi, o exprimare mai simpla de atit ...ori nu ai cunostinte despre cea ce postez .Asa ca nu te mai supara.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community