Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Masina mea GL 94 FAN
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut. Deoarece masina mea, va intra de luni 09.07.07 intr-un proces de reparatie capitala, am hotarat sa urmez sfatul domnului Laurentiu (ms Laure ) si sa-mi fac un topic despre masina mea.
Dupa cum bine stiti, am de gand sa dau totu jos, vreau sa-mi fac comprimare, curatat, spalat tot, inlocuit piese vechi/uzate si alte nimicuri de astea.
Asadar, sfaturile si asistenta voastra sunt apreciate si bine venite.

Voi incepe pas, cu pas, incet incet, si sper ca in aproximativ o luna, masina mea sa fie gata.
Voi incepe luni, cu desfacerea carbului de pe masina si curatarea lui, si in timpul asta lucru prin bord, fire si alte chestii minore.

O prima intrebare :
1. Cat trebuie sa las carbu la murat in Decarburol ?
2. Am citit in arhivele forumui ca se poate schimba setul de jiglere pentru a se obtine performante mai bune. Care erau dimensiunile pentru performantele cele mai bune?

Cu stima, Iulius, pune oki Carbul il lasi 30 min in decarburol, apoi il speli de preferat in cada. Cu el scufundat bagi apa cu jetul de la furtunul de la dus in toate gaurelele. In loc de cada se mai poate scufunda in motorina si spalat din nou.

Poti folosi o seringa (dar pistonul sa fie doar din plastic, sa nu aiba cauciuc) ca sa bagi carburol si motorina in gaurile carbului.

Vezi sa dai absolut tot ce e cauciuc jos de pe carb. Scoti toate suruburile si ce pica atunci cand le dai jos si scoti si toate jiglerele.


Daca ai gasit faptul ca poti schimba jiglerele pentru performante mai bune si acolo nu spune despre ce jiglere e vorba probabil cei care au facut asa ceva nu vor sa spuna.
Performante mult mai bune obtii in schimb daca schimbi carbul cu totul. Multumesc mult. SI scria ce jiglere se folosesc, dar numai tin eu minte. si nici numai gasesc topicul.
oricum, ms pt ajutorul cu spalarea carbului
Iulius_je a scris:2. Am citit in arhivele forumui ca se poate schimba setul de jiglere pentru a se obtine performante mai bune. Care erau dimensiunile pentru performantele cele mai bune?
Pe site, la sectiunea CIRCUIT AER-BENZINA, gasesti cam tot ce te intereseaza despre carburator.
Si pe forum gasesti lucruri interesante folosind functia de CAUTARE. Bunaziua.
Am desfacut carburatorul, si am fost placut surprins sa descopar ca, a fost intretinut foarte bine de fostul proprietar. Carbul e in stare impecabila, garnituri ok, garnitura suplimentara deasupra antretozei facuta dintr-un material necunoscut mie (seamana cu azbest), per total sunt foarte multumit. Carbul are nevoie de spalare sanatoasa, si e ok.
In schimb, cand am desfacut filtrul de aer am observat lucruri negative :
1. Corpul 2 al carcasei e IMBACSIT de ulei
2. Se gaseste ulei chiar si pe filtrul de aer in sine
Intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. De ce si cum a ajuns uleiul in corpul doi al filtrului? Ce repercusiuni engative poate avea acest lucru, si cum se poate remedia.
2. E necesar sa schimb filtrul de aer in sine? Precizez ca nu stiu de cand nu a mai fost schimbat..
3. Cum spal carcasa filtrului de aer de ulei?

Cu respect,
Iulius_je a scris:Bunaziua.

1. De ce si cum a ajuns uleiul in corpul doi al filtrului? Ce repercusiuni engative poate avea acest lucru, si cum se poate remedia.
2. E necesar sa schimb filtrul de aer in sine? Precizez ca nu stiu de cand nu a mai fost schimbat..
3. Cum spal carcasa filtrului de aer de ulei?

Cu respect,

1.Uleiul a ajuns in carcasa filtrului din urmatoarele cauze
-gaze de carter din cauza uzurii setului motor,lucru normal
-sau circulat in regim supra turat.
2.Bineinteles ca trebuie schimbat filtrul de aer.
3.Carcasa se pala pe interior cu apa calda si detergent. - se desfac suruburile tampoanelor motorului(ai nevoie de cheie de 17 cu clichet)

Cate suruburi sunt??? La tampoane sunt 2 suruburi.
La prinderea motorului de cutie 4 puilite,tot cu chiea tubulara de 17.3 se desfac mai usor si una cel mai gru.Aia de pe stinga jos.Acolo e chin. De la ora 11 dimineata pana laora 7 seara am stat si am dat jos motorul. M-au ajutat 2 tovarasi sa il ridic, in rest a fost treaba ceas. Suruburile de dedesubt le-am dat jos cu o cheie tubulara cu cric cu 17 in cap, A fost chin mare, in sf, sunt multumit.

Acum vreau sa desfac motorul, ca sa imi schimb urmatoarele lucuri :
1. Chiulasele impreuna cu supape. ( de 1100 )
2. Axele cu came.
3. Set semeringuri.
4. Pistoanele de TRS pe care le iau la strung.

Intrebarile mele sunt :
1. Ce trebuie sa desfac pentru a umbla la cele mentionate mai sus.
2. La ce trebuie sa am grija... in sensu ca, e vreo piesa care iese mai greu, se desface mai special, pot sa o stric, sau am nevoie de scule speciale, etc etc ??
3. Ce semeringuri trebuie sa folosesc? ( toate )
4. Alte sfaturi??

Va multumesc ! O mica recomandare...
Incearca sa pui problemele mai importante la sectiunile corespunzatoare. O sa-ti raspunda mai multa lume. Si dupa ce remediezi problema postezi aici cu problema si rezolvarea Nu prea am cum....ar insemna sa deschid 11 mii de topicuri. Plus ca am multe nelamuriri. asa e mai bine....tre sa dea cineva peste topicu asta..
So...astept rasp la intrebarile precedente.. Ce faci cu pistoanele alea? Le iei la strung????? Bafta la stricat pistoane. Daca vrei sa faci ce cred eu (strunjire exterioara), din nefericire ai sa strici pistoanele. ele nu sunt cilindrice, ci au forma unui butoi eliptic. Forma aia nu se obtine pe un strung normal. Plus ca o sa le dezechilibrezi din punct de vedere al maselor. Asa ca... Daca tot desfaci motoru', schimba-i tot setu'!! O sa ai motor nou \
Daca tot ai de gand sa tii masina o lua pe butuci, vezi ca la Craiova la uzina de avioane reconditioneaza aia ambielaj. N-ar strica sa te interesezi si de asta caci dureaza ceva timp pana se rezolva si daca tot nu folosesti masina... Si atunci chiar ca o sa ai un 1100 de invidiat!
Bafta!!!
cristi_s a scris:Ce faci cu pistoanele alea? Le iei la strung????? Bafta la stricat pistoane. Daca vrei sa faci ce cred eu (strunjire exterioara), din nefericire ai sa strici pistoanele. ele nu sunt cilindrice, ci au forma unui butoi eliptic. Forma aia nu se obtine pe un strung normal. Plus ca o sa le dezechilibrezi din punct de vedere al maselor. Asa ca...




Si atunci ce trebuie sa fac???


P.S : Cred ca nu m-am facut inteles. Eu am set de TRS si vreau sa mi-l comprim cu chiulase de 1100 si pistoane "barberite" de TRS. Asta era metoda sugerata de Bogdan Lascu, sa iau din pistoanele de TRS ca sa semene cu cele de 1100, sa numai bata in supape.

O alta metoda de comprimare ar fi asta :
- cea mai fiabila metoda de comprimare este set de trs si chiulase de trs ,se ia la strung din partea de jos a cilindrului acolo unde calca pe bloc 0,8 mm

Care din astea doua metode sa o folosesc? Eu as merge pe metoda a doua, cu scurtat cilindri, e mai simpla si in plus nu se umbla la pistoane si chiulase, deci e mai usor de pus in practica. Plus ca poti jongla ulterior cu distantiere puse in partea de jos a cilindrilor. Oricum trebuie sa fii constient si de dezavantajele comprimarii, nu numai de avantaje. Plus cateva conditii esentiale de indeplinit pentru a face o comprimare reusita. Subiectul e discutat indelung, documenteaza-te si apoi vezi daca merita sau nu. ok. Si raspunsul la celelalte intrebari ale mele Atentie mare la montarea semeringurilor noi.
Atentie la ordinea de stringere a chiuloaselor,iar stringerea acestora sa o faci cu cheia dinamometrica. Multumesc. Na ca mi-am amintit.
Ai grija si la stringerea preoanelor de la galeria de admisie la chiuloase.Tot asa cu cheia dinamometrica,intrucit filetul e in chiuloasa iar aceasta e din aluminiu.Dirtugerea lui iti va da multe batai de cap.Eu am patit-o. Ordinea de strangere a chiulaselor o stiu, scrie in carte. Cheie dinamometrica nu am!!! Dar cred ca merge strans si la mana.
A si inca ceva, tre sa inlocuiesc suruburile de la volanta? Recomandabil,asta in cazul in care gasesti noi. Ok. Explicati-mi si mie va rog, pas cu pas, cum se desface motorul.
Ma intereseaza sa am acces la cilindri, pistoane, chiulase, axe cu came in vederea
1. comprimarii setului prin luarea din cilindri cu 0.8mm la strung
2. Schimbarea axelor cu came
3. Schimbarea setului de segmenti.
Iulius_je a scris:Ordinea de strangere a chiulaselor o stiu, scrie in carte.
=================================
Explicati-mi si mie va rog, pas cu pas, cum se desface motorul.
Tot in carte scrie si asta . Problema care se pune e, sa ai sculele potrivite. Nu am gasit..
Nu imi dau seama cum sa scot ansamblu ala de table care protejeaza motorul. Nu situ cum se scoate ventilatorul.... etc.. mai bine cauta pe cinrva care se pricepe.,.,.,.,.,.,.
Iulius_je a scris:1. Nu imi dau seama cum sa scot ansamblu ala de table care protejeaza motorul.
2. Nu situ cum se scoate ventilatorul.... etc..

1. Cu o cheie de 8 desfaci toate suruburile care tin tablele "legate" de motor.

2. Blochezi motorul cu cuiul de 5 mm si cu o cheie tubulara de 42 + prelungitor, desfaci piulita cu tot cu RAC dupa ce demontezi fatza masinii.

La pag. 80, ai partile componente ale motorului.

P.S. Daca aici te-ai poticnit, eu zic sa lasi pe unul initiat sa-ti faca motorul. Da bre dar piulita de la ventilator era bine sa o dea jos cat mai era motorul pe masina. Daca e dat jos, cum se mai poate face asta? ca am ramas cu un motor de 1100 si ma uit la piulita...
alf 08 a scris:Da bre dar piulita de la ventilator era bine sa o dea jos cat mai era motorul pe masina. Daca e dat jos, cum se mai poate face asta? ca am ramas cu un motor de 1100 si ma uit la piulita...



cu un 'ceva' rezemat de blocul motor, blochezi volanta.
acel ceva...poate fi o ranga, un fier, un levier, o surubelnita sanatoasa tun
ai grija sa nu scape din volanta, ca cineva se va rani Am avut o tentativa de-asta dar nu a avut un rezultat fructuos ma gandeam sa tai piulita cu un mini-bomfaier electric...
Iulius, nu ma impusca ca m-am bagat in topicul tau, dar am zis ca daca ai dat motorul jos si nu poti scoate piulita-si eu la fel, poate ii dam de cap. Pace! Nu e nici o problema frate, partasim aceleasi necazuri Hai noroc, si sa le dam de capat iese ok, daca:
- surubelnita/levierul se infige bine intre dintii volantei (poti sa blochezi din 2 parti, ca sa distribui fortele)
- cheia de 42 intra bine pe piulita
- se aplica o parghie de 1-2m Sau 2 suruburi de 8 intre prezoanele de prindere a motorului de cutie si mai ai nevoie de cineva ca sa tina de motor ca sa nu il rastorni.Si tot asa blocat desfaci si prezoanele de la volanta. Apropo de volanta. S-a gandit vreo cineva sa usureze volanta? O luam la strung si ii dam cateva gauri in ea. Joaca-te cu pericolul.Si cam ce crezi ca ai realiza din asta?Oare cei care proiecteaza motoare si le mai si construiesc crezi ca nu stiu ce fac? Pai eu ma gandesc asa. Dat doua gauri diametral opuse, sau patru gauri mai mici in cele 4 "colturi" ale volantei, pentru a o usura. In felul asta, rotirea volantei e muuult mai usoara, si astfel se favorizeaza demarajul.
Iulius_je a scris:Pai eu ma gandesc asa. Dat doua gauri diametral opuse, sau patru gauri mai mici in cele 4 "colturi" ale volantei, pentru a o usura. In felul asta, rotirea volantei e muuult mai usoara, si astfel se favorizeaza demarajul.



teoretic e buna treaba, iar motorul va urca mult mai repede in turatie, dar iti va lipsi frana de motor.
problema apare in momentul in care dai gaurile...caci volanta trebuie centrata la turatie mare.
vezi ca pe volanta sunt date 2-3-4 gauri...dar nu sunt in pozitii simetrice. Asta pentru ca volanta nu are aceeasi duritate/compozitie peste tot, si a fost echilibrata pe un aparat special, ca urmare s-au dat acele cateva gauri pentru a fi centrata cum trebuie.
Exista informatii suficiente despre aceasta treaba pe forum, trebuie doar 'sapat' dupa ele.

problema e ca nu prea ai unde sa echilibrezi volanta (cred ca ideal ar fi cu ambreiaj cu tot sa fie echilibrata) Am sa ma interesez de chestia asta, e de discutat. Apropo, mi se pare ciudat...tu spui ca volanta nu are aceeasi duritate si compozitie peste tot, deci practit e inegala, adica mai grea intr-o parte si mai usoara in alta, si de aia s-au dat acele gauri de care vorbesti. Curios, eu credeam ca volanta e alcatuita dintr-un singur tip de material.
Iulius_je a scris:...eu credeam ca volanta e alcatuita dintr-un singur tip de material.
Volanta e din acelasi material dar la prelucrare, mai sint si abateri. Pe volanta se monteaza si coroana dintata. La rindul ei, si ea poate crea o anomalie in echilibrul ansamblului. Din pacate usurarea volantei nu e un lucru usor. Am mai spus-o si o repet: necesita obligatoriu echilibrare dinamica ultetrioara. Favorizeaza intr-adevar cresterea rapida in turatie, dar aduce si o serie de dezavantaje: cresterea si totodata fluctuatia turatiei de ralenti (nu totdeauna, depide cu cat se usureaza), cu o vloanta usurata se urca mai greu pantele, necesita multe schimbari de trepte de viteza in urcare, etc.
Pentru usurat o volanta iti trebuie insa neaparat masina de echilibrat dinamic asa ceva. Ori astea se gasesc in speta doar la cei care produc asa ceva. Cam 5-6 firme in toata tara. Se urca mai greu pantele doar daca mentii o viteza constanta. Dar daca accelerezi, nu o sa ai probleme. Nu e chiar asa. Sa stii ca o volanta usurata inseamna energie inmagazinata mai putina (energia fiind proportionala cu masa). Asta inseamna ca aportul adus de volanta va fi mai mic in aceste momente. Asa ca o sa cam mesteci la schimbator la urcari de pante. Chestie constatata practic (nu de mine, ci de un amic mecanic de raliu care are asa ceva pe masina lui, printre multe alte multe modificari). Light flywheel, suna tare!! Cum se comporta masina?? Baga NFS Porsche, fa-ti 2 masini identice, una cu volanta standard, alta cu volanta usoara si vezi cum urca pantele Salut. Am desfacut tot, acum trebuie sa procur urmatoarele piese. Vreau sa pun totu nou sa iasa treaba ok. Deci am asa
1.Segmentare, deci segmenti noi
2.Semeringuri
-Volanta si distributie
-axe cu came gsa (le am deja)
-garnituri axe cu came
-pinioane pompa ulei + garnituri
-garnituri delco
- garnituri axe culbutori
-garnituri capace culbutori
-admisie si evacuare, garnituri de clingherit
-garnituri la supape
-garnituri carburator
-garnituri pompa benzina
-curele distributie
3.Ulei 15w40 (mobil sau castrol??)
-filtru ulei
4.Furtune benzina
-filtre benzina


Cam astea sunt. Are cineva idee cam cat ma costa toata afacerea ? Pentru desfacut piulita de la rac...
Absolut toate garniturile, simeringurile si tot ce-a fost de cauciuc, m-au costat in primavara, 260 de lei.
Vezi in momentul in care montezi la loc returul de ulei din chiulasa [o sa iti dai seama care e, pentru ca e o teava lunga, groasa, care intra in bloc] sa schimbi garnitura de pe mijlocul lui si sa pui si silicon rosu, inainte de montare, ca sa fie etans... Acolo e una din bolile motorului, ii place la nebunie sa curga.
Sa ai spor! Corbule,alea cere intra in carter nu prea au obiceiul asta,ci alea de la chiuloase.Alea de regula pierd ulei. Bre, eu ziceam de garnitura de pe mijlocul tubului, care vine intre chiulasa si carter, unde etansarea se realizeaza doar prin strangerea garniturii, intre chiulasa si carter. Exact la aia ma refeream si eu.Daca gaseste din alea siliconice si le mai pune si un pic de silicon rosu nu mai are nici o pierdere pe acolo.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community