Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Masina mea GL 94 FAN
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ms Corbule. La mine nu s-a lasat ventilatorul pana nu a cedat si s-a rupt. M-am chinuit f mult sa desfac piulita, era plina de calamina si alte depuneri. Asta e, e 10 lei un ventilator nou. It put up a good fight though


P.S : Va mai intreb odata, nu are nimic daca montez axele cu came de GSA 1129 nu? Ele vor face ca acest cuplu maxim, sa fie la 3250 in loc de 3500, si motorul se va tura mai fain. Inca odata, nu se intampla nimic daca le montez, in sensu ca motorul nu va functiona anormal., sau alte balarii de astea???? Nu are ce sa mearga anormal. Is axe super faine
Iulius_je a scris:...nu s-a lasat ventilatorul pana nu a cedat si s-a rupt. M-am chinuit f mult sa desfac piulita, era plina de calamina ...
Daca a ajuns calamina in piulita de la RAC, e grav. Asa ma gandeam si eu Laure. Lasa ca il aranjez eu
A-ti vazut vreodata "The Texas Chainsaw Massacre? " Azi am reparat cutia de viteze.
CU foarte mare greutate am reusit sa scot pinioanele, Am batut in ele de mi-au sarit capacele. Uleiu din cutie era negruuuuuuuu ca dracu
Am inlocuit
- 6 craboti (3 mari, 3 mici)
- 2 arcuri
- 4 inele : doua pt treptele 1 si 2 si doua pentru treptele 3 si 4
- Am pus pinioane pe treapta 5 de fuga bineinteles. Pinioane de Dacia Nova originale, fabricate la Pitesti. Raportul la noile pinioane : 29 cu 38 (parca, deja am uitat )
- alte nimicuri pe acolo care erau uzate, si nu stiu cum se cheama.
- Ulei pentru cutie Mobil1


Un alt P.S : Tot in legatura cu cele blestemate de axe de gsa, Inca nu stiu daca sa le montez sau nu. Am vorbit cu omu de la magazinu Oltcit din GL si omu a zis ca daca schimb axele de 1.3 pe care le am acuma, masina o sa fie mai puturoasa. Eu stiam ca axele de 1.1 modifica cuplu masinii, in sensu ca il coboara la 3250. Eu am inteles masina va fi mai sprintena, se va tura mai bine. Ast rasp vostru sa ma scoate-ti din dilema asta va rog.
Salut axele de 13 iti dau cuplu in ture joase pe cand cele de 11 in ture inalte
daca lasi de 13 o sa se tureze mai bine dar nu o sa mai ai putere mare in ture inalte adica peste 4000 in schimpb cu cele de 11 o sa ai puetre cam de la 2500 pana la 6500 hmmmmmmmmmmmm Si deci ce axe sa imi pun Chiar sunt intr-o dilema f f f f f f f f f f f mare... Sa imi montez axele de gsa 1.1 sau sa le pastrez pe astea stock de TRS Pai depinde ce vrei. Cu arborii cu came de pe motor de 1.100 motorul o sa aiba cuplul motor la o turatie mai mare, la fel si puterea maxima, motorul se va tura mai mult si decat cu arborii cu came de 1.300 (cu consecintele de rigoare ), dar va fi mai sprinten si mai nervos. Cu arborii cu came de motor de 1.300 se comporta ca un TRS obisnuit. oricum ce ai inteles tu e gresit, cuplul motor la motorul de 1100 e mai sus ca la TRS, la fel si puterea maxima, deci arborii cu came de 1100 cresc turatia de cuplu maxim si la fel si cea de putere maxima, nu o scad.
Oricum poti experimenta cu cele de 1100 si daca nu iti place, le pui pe cele de TRS, ca nu e mare lucru. Stiu ca nu e mare lucru, doar eu le-am scos de acolo, tot eu le pun. Dar ideea este ca nu prea vreau sa mai umblu odata ce termin de reparat tot.

"motorul se va tura mai mult si decat cu arborii cu came de 1.300 (cu consecintele de rigoare ), dar va fi mai sprinten si mai nervos"

Deci, sa inteleg eu ca folosind arborii de 1.1 motorul va fi mai sprinten si mai nervos? (e clar ca asta vreau ) Bre, ce nu intelegi? Cu axele de 1,3, "nu o sa mai urce asa mult in ture". Cu axele de 1100 o sa sa fie exact ca 1,1, doar ca o sa aiba mai multi caluti.
Iti place sa mergi cu el mai turat, sa-l auzi cum urla, le pui pe alea de 1,1. Iti place sa ai cuplu mai jos, sa nu fie nevoie sa-l turezi asa mult, pui 1,3.
Uite, eu de exemplu, am facut motorul de 1,3, cu axe de 1,1. Cum merge, inca nu stiu, sper azi sa-l pornesc mai, dupa ce il pornesti, spune-mi si mie cum se comporta

P.S : Am intrebat, nu am dat cu paru of..de unde sa incep.
Am curatat pistonasele si etrierele. pistonasele aveau un fel de mazga
Am reparat frana de mana, am terminat cu franele.
Apoi
Am desfacut chiulasa cu totul. Culbutorii erau foarte uzati(motive??)
una din axele cu came e la fel uzata (deci acum numai am de ales, pun axele de gsa 1.1).Am luat culbutori de 1100 noi. Asa, schimbat tot garnituri, oringuri pe acolo.
Am trecut la cilindri. Am pus un segment nou s vad care e situatia... spatiul din dintre cele doua capete ale segmentului e de aprox 1mm. eu stiam ca maxim admis e 0.7, in fine..trec peste...Pistoane ok. Cel care a umblat inaintea mea a facut-o varza tare de tot. Chiulasele le-a strans in x in loc sa le stranga in ordinea corespunzatoare, deci se pierdea la greu din compresie, fapt ce l-am vazut si pe pistoane (care erau innegrite) si pe cilindri, chiulase etc...
Cred ca motivul principal pentru care a cedat motorul a fost uleiul de f proasta calitate, impreuna cu omu care a umblat inainte si a facut-o varza.

Acum am vorbit cu tipul de la magazin si mi-a spus sa imi cumpar 4L de ulei Lubrifin cu care sa fac rodajul, apoi pot pune ce marca de ulei vreau eu, bineinteles schimbat si filtru ulei.
Iulius_je a scris:
Acum am vorbit cu tipul de la magazin si mi-a spus sa imi cumpar 4L de ulei Lubrifin cu care sa fac rodajul, apoi pot pune ce marca de ulei vreau eu, bineinteles schimbat si filtru ulei.


Faci cum crezi, dar uleiul pe perioada rodajului e foarte important. La fel si flitrul. Dupa mine, baga un ulei ca lumea, motorul in rodaj e relativ "strans", frecarile sunt mari peste tot, are nevoie de ungere si racire ca lumea. Daca n-ai posibilitati financiare, asta e, dar daca vrei sa ai un motor ca lumea, baga un ulei bun in rodaj si dupa aceea.
Iulius_je a scris:Acum am vorbit cu tipul de la magazin si mi-a spus sa imi cumpar 4L de ulei Lubrifin cu care sa fac rodajul, apoi pot pune ce marca de ulei vreau eu, bineinteles schimbat si filtru ulei.
E una din marele greseli pe care o fac multi. Cumpara un bidon de 4L de ELASTIC (ARAL) 15W40, faci rodajul dupa care-l schimbi (+ filtrul de ulei).
In loc de 1500-2000 km, ai sa faci 2000-2500 km in mers lejer, fara incarcatura prea mare si fara sa fortezi motorul la urcari de rampe majore. Un mers in 80-90 km/h si chiar in 100 km/h maxim (turatie de 3000-3500 rpm) cu o temperatura a uleiului de 75-85 grC, iti va asigura un rodaj bun al motorului. Si din moment ce zici ca ai motorul desfacut bucati,iar distanta dintre capatele segmentului e de 1 mm,schimba si cilindri.Pune noi.E mai bine. Uleiul deja l-am cumparat (Lubrifin) 15w40. Mai ce sa va spun, omu de la magazin spunea ca e un ulei bun.
Cilindri as fi luat eu noi, dar s-au dus fondurile...................
Rodajul o sa il fac cu mers lejer, nu fortez ( cu toate ca o sa ma manance tare talpa, dar am sa ma abtin) si dupa ce rodajul e gata pun un Mobil sau Castrol cu tot cu filtru nou.
Problema e ca s-au dus fondurile......am bagat o gramada de bani, am schimbat tot ce avea pana si cele mai mici semne de uzura.

Dar totusi am ramas pe ganduri. Dupa cum am spus, culbutorii si chiar unu din axe aveau uzura destul de serioasa. Pe unul din culbutori se vedea cum axul nu calca bine. Sa fi fost oare din cauza uleiului slab?
Iulius_je a scris:Pe unul din culbutori se vedea cum axul nu calca bine. Sa fi fost oare din cauza uleiului slab?

Axul e fix iar culbutorul trebuie sa calce pe el. Aceasta "calcare" nu are legatura cu uleiul.
Vezi pozitionarea culbutorului pe axul cu came; vezi daca culbutorul nu e gripat pe axul culbutorilor; vezi arcul ce preseaza si aseaza culbutorul pe locul sau. Iulius, e posibil sa ai joc intre diametrul interior al culbutorului si axul culbutorilor. In urma uzurii din timpul functionarii e posibil sa apara niste santuri pe axul culbutorilor din cauza ca diametrul de asezare a culbutorilor se mareste prin frecare, mai ales daca ungerea nu e corespunzatoare. Nu e de ajuns sa schimbi culbutorii, trebuie schimbate si axele culbutorilor. Oricum ansamblul culbutor - ax culbutori - arbore cu came e gandit putin cu partile dorsale, la unele came se improasca cu ulei de jos in sus, iar gaurile de ungere ale culbutorilor sunt lipsa. Da, erau santuri pe axele culbutorilor. Unul din culbutori, din partea stanga corespunzator axului stang, era foarte afectat. oricum, eu am schimbat tot, culbutori, axe culbutori, axe came plus garniturile ce se impun.
Iulius_je a scris:...am schimbat tot, culbutori, axe culbutori...
Axele culbutorilor se monteaza intr-un fel anume si nu cum ii vine la mina mecanicului. Daca stii asta, e foarte bine. Stiu cum se monteaza.

In fine am montat totul la loc. mai am unele nimicuri de facut la masina.
Mototul imi place cum se aude, nu am batai, nu scoate pic de fum, totul pare ok. Inca nu am apucat sa merg cu ea, doar cat am surubarit-o pe liber. Mai....ceva e cu axele alea. Parca se tureaza mai intai un pic, si apoi deodata urla de numai poate. E ca si cum ar fi mai lenesa cand creste in turatie pana pe la 2000-3000 sa zic, si apoi deodata isi ia zboru, tuna si fulgera. La axele de 1.3 nu facea asa, acolo se tura deodata din prima tare. Numai stiu ce sa mai cred, nu stiu daca am facut bine ca am montat axele de 1.1. A si mai e ceva, supapele de 1.3 sunt mai lungi ca cele de 1.1 si camele de 1.1 sun mai scurte ca cele de 1.3, deci eu zic ca sunt probleme la admisie si evacuare, in sensu ca o sa ramana gaze in camera de ardere. Mai nu stiu daca am facut bine, acuma tot ce pot face e sa astept sa vad cum merge in sarcina. Dar trbuie sa curat si sa reglez carburatorul mai intai. OF OF..
Iulius_je a scris:...supapele de 1.3 sunt mai lungi ca cele de 1.1 si camele de 1.1 sun mai scurte ca cele de 1.3...
Regleza culbutorii la 0.2 - 0.25 si totul va fi OK. culbutorii i-am reglat atat pe admisie cat si pe evacuare la 0.20
Iulius_je a scris:culbutorii i-am reglat atat pe admisie cat si pe evacuare la 0.20
Pt inceput, as spune sa-i lasi la 0.25. Motorul se va incalzi mai tare in regimul de rodaj si cu temperaturile astea de acum ......... ma gindesc sa nu se "inchida" prea mult. De la ora 4 dimineata injur JANGHINA CU DOUA GAURI . Daca nu l-am tinut in decarburisol si l-am suflat cu aer comprimat de la compresor de l-a luat zbenga si tot nu vrea janghina . Dau de surubu de progresiune si de CO nu vrea domle sa creasca in turatii neam. L-am surubarit 3 ore intr-una, daca nu vrea nu vrea. Am impresia ca a murit de tot, mai da si rateuri pe toba, de infins nu se infinge, amestecu e clar sarac, si nu merge rotund deloc.

Concluzie : Schimbat carb ca altfel nu se mai poate
Si daca nici cu carb nou (eventual de nova) nu trage, o mananc cu fiecare bucsa, pivot, jigler, ax, pinion si culbutor
Iulius_je a scris:Si daca nici cu carb nou (eventual de nova)...
Eu cu carburile de nova (3 la numar) am dat kix cu reglajele. Nu mi-au iesit de nici o culoare.
Cauta un carburator de TRS. Dragii mei, aseara in timp ce sarbatoream cu o sticla de Martini Bianco, am avut o mare revelatie.
M-am trezit a doua zi (adica azi) mahmur, si asa beat cum eram, am pornit pe jos catre magazinul Oltcit. Am ajuns acolo, si am cumparat un set de bujii Champion si am purces spre casa. Am ajuns, am scos bujiile vechi (care erau negre de culoarea carbunelui) si le-am pus pe astea noi.
Rezultatul : jigodia a pornit de la prima cheie, la sfert, si a inceput sa mearga rotund, fara sa se mai intepe si sa mai tremure din toti rarunchii.
Fericit, am vrut sa ma apuc de surubarit la carb dar s-a oprit, ca numai avea gaz. In fine, am lasat-o pe maine ca deja e prea cald.

Oare sa fi fost bujiile cauza functionarii anormale ?? Oare de asta nu mergea rotund si se intepa asa..?? mai precizez ca bujiile vechi erau asa : doua sinteroame si doua briskuri...
Sper sa ii fi dat de capat... DA. Bujiile erau de vina.
Azi dimineata am bagat 2l de gaz, a pornit din prima cheie la sfert (motor rece), am lasat-o sa mearga, am surubarit carbu, si am pornit o tura prin oras. PARAIE nu alta, sunt foarte multumit de cum merge. Motorul ala nu s-a auzit niciodata atat de bine.....toarce..

Mai am doar cateva retusuri de facut facut si e gata.
Cu stima, pentru voi toti care mi-ati fost alaturi. Revin cu o noua intrebare.

Are cineva vreo idee cam in ce belele ma bag pentru a schimba culoarea masinii de la verde la rosu?
Stiu ca trebuie sa ma duc la rar...sa trag de pile.......sa dau multi bani.......multi mi-au zis sa o las balta dar eu parca as vrea sa o fac rosie....
Deci, cam pe unde trebuie sa umblu si cam cat ma costa oare?
Cu stima,
acelasi Iulius Cind schimbi culoare nu prea cred sa ai nevoie de asa ceva.Adica de pile. eu stiam ca trebuie sa treci si pe la politie sa anunti schimbarea de culoare, sa-ti dea o dovada ceva ca masina nu a fost implicata in ceva ilegal. apoi cu acea dovada mergi la rar si le spui. sper sa nu se fi schimbat ceva ..
respet si succes! eu am schimbat culoarea cand am inmatriculat-o.
12 ron - taxa modificari CIV
15 ron - modificare culoare

si dupa aia am mers cu toate la politie...

ma gandesc ca si in cazul tau se face la fel 12 ron + 15 ron, doar atat??????????????????
Doamne ajuta, ce bine ar fi sa fie asa... Tocmai mi-am pus carburatorul de dacia nova. Tot ce pot sa spun e ca
RUUUUUUUUUUUUPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Nu-mi imaginam sa mearga atat de bine. Nici nu se compara cu vechiul meu carb de trs. Acum merge rotund, sta ok la relanti si are demaraaaaj

Sfatul meu pt cei cu trs, puneti-va carburi de nova, se merita din pliiiin!!!


P.S : Domnu Laurentiu, cred ca stiu de ce a-ti dat dumneavoastra kix cu reglajele. Si eu m-am invartit pe langa el muult timp, dar am avut o idee.
Am pus furtunul de la capsula de dezinecare in locul furtunului vacuum, si furtunul vacuum in loc de furtunul de dezinecare ( asa e si la nova)
Si abia asa am reusit sa il reglez cum trebui. Se da urmatoarea problema.

Porneste super ok. Sta la relanti super ok (pe la 900).
DAR, in mers intre turatiile 1500 si 3000 da in nas de mama focului si se ineaca, si papa benzina cat un tir.
Faza ciudata este ca, atunci cand ii dau forja, si o turez treapta 3 sa zicem peste 4000 - 5000 mai intai se da in nas, apoi usor usor isi revine. Vreo 30 de secunde de 4000-5000 si apoi, merge bine toata ziua si consuma normal.
Eu ma gandeam ca problema e vreo bujie care nu functioneaza. Precizez ca dupa forja, isi revine si relantiul care normal sta la 1000rmp la mine.
Voi ce credeti? Deja a inceput sa ma dispere 15 litri in 4 zile asta inainte sa-mi dau seama ca trebuie sa o turez bine ca sa inceapa sa mearga normal. Verifica furtunul de la capsula de dezinecare sa nu fie fisurat. Am verificat. Nu e fisurat. Raman la teoria bujiilor pocnite.
Alte idei ? Dupa o tura de cam jumate de oras si curbe luate cu < 60 in 4-4500 si dat fum "la toti" pot sa zic : Romanian muscle !! Trage de rupe !!!! (si cu motorul Rece )
Felicitari omule pentru munca si banii investiti . Se vede ca a iesit f frumos ..doar e facut Cu Suflet BRAVO !! Respect !!

p.s. Ca o recomandare pt clipele de DAT : Paul Oakenfold - ready steady go !! Demential . Bafta in continuare si Multi km fara probleme cu masinuta ! motorul rece 'se ia cu binisorul'! ... nu se forjeaza ...
ai mare grija... Si daca tot am UP la masina mea, hai sa pun si eu niste poze mai recente cu masina.

Sa incep cu interiorul.
1. Am dat absolut tot jos (inclusiv bord and CO)
2. Am spalat si curatat tot.
3. Am remontat la loc plasticele revopsite si fetele de usi, bordul superior si plafonul care au fost retapitate.
poze cu interiorul :



butons :

Apoi exeriorul :
Cronologic

iarna :
cand s-au topit zapezile :

si acum cateva zile la soare


Enjoy

P.S : Accelerator, motorul nu era rece, a avut timp sa se incalzeasca pana cand a inceput distractia Succes in continuare cu Oltcitu' ! Ce ai mai lucrat le el ? salut, asteptam pozele noi, sa vada si ochii nostri ce investitie ai facut eu as mai fi insistat la bordul ala sa stii Interiorul Poate o sa o vad inainte de a pune pozele. . Abia astept. P
Iulius_je a scris:Interiorul Cred c Suna foarte bine, si va arata la fel. Zic eu. O singura culoare sau combinatie? P
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 2 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community