Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vreti sa aveti consum de tico- 5% pe oltcit?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
bine, asa toate motoarele se trag unul din altul si toate de la motorul lui Otto. Asa si dacia 1300 e tot aia cu 1100 Hm, 2CV-ul chiar e jumatate din motorul de oltcit. Motane te mananca blana rau. Pai bre de ce are olcitul 2 portiere si nu este papuc? si de ce are oltcitul bare de torsiune peste tot? si de ce are amortizoarele din fata la unghi? si de ce are cutia rapoarte lungi? si de ce are DIN PROIECTARE SI FABRICATIE CIC nu IRMA? Pentru ca e sport bre' daia'.

P.S. Masina calugaritei are 2 cilindri si 4 portiere motane ca te alerg cu lupu' daca mai miauni. ati cam deviat de la subiect, baieti
bastus a scris:faci un T din 10 cm de conducta de cupru si astupi returul din carburator.

Hmm!Ceva nu e kosher!Daca astupi returul de la carburator,automat iti creste consumul!Nu mai bine astupi returul de la rezervor si bagi returul din carb in T de Cu?
Cine si-a mai pus debitmetru,rog a se lamuri problema asta,deoarece si eu vreau sa imi pun,dar ...dilema de montaj! S-a mai discutat și în altă parte, soluția ta e cea corectă.
Spor la treabă!
alexbjorg a scris:Nu mai bine astupi returul de la rezervor si bagi returul din carb in T de Cu?



pai si daca bagi returul la carburator in t de cupru, unde merge returul? inainte de pompa de benzina adica in pompa o sa intre benzina trasa din rezervor, si benzina din retur din carburator? Exact. fix epiderma cuculetului Depinde, Iulică. Dacă unii au în plan o pompă electrică... nu e chiar așa
+ că se mai elimină din problemele înfundării returului.
Un traseu eliminat -> mai puține probleme ma refer strict la consum nu la altceva!
asa momentan si eu am T pus pe furtunul care imi vine din pompa de benzina spre carburator astfel incat furtunu de la pompa de benzina intra in T,un alt furtun iese spre retur si al treilea furtun care duce la carb are pe el o electrovalva sa opreasca benzina sa treaca atunci cand merg pe gpl,returul carbului fiind infundat,si cu toate astea cand merg pe benzina nu e nici un consum mai mic,crede-ma frectie la picior de lemn Salut ,

Am urmat recomandarea lui Ardeyalex si-am obturat camera a 2-a a carburatorului. dar intrucat nu de mult l-am "calibrat pe banc" in Pantelimon (bucuresti) , am cautat o varianta de obturare care sa duca la efectul prezentat de el (scoaterea din circuit a camerei a doua) dar sa nu atinga surubul micrometric , reglat pe banc ( nu de alta dar am platit reglajul ala cu ceva bani si daca nu-mi place sa pot reveni cat mai facil la starea anteriora... ).
In consecinta am facut un capac bombat ( ca sa nu atinga in clapeta de pe camera a 2-a , cand se deschide.... ) prins destul de fix pe talpa carburatorului si etansat prin apasare de garnitura de hartie de jos.
L-am pus azi pe la 16:00 , apoi am plecat cu masina acasa (8,5km-> Bucuresti P-ta Dorobanti-> Stefan cel Mare-> Dimitrov->Pantelimon->Cora)
Masina merge ca de obicei , parca un pic mai bine . Am fortat 2 semafoare pe galben si a avut suficient zvac ca sa tasnesc fara probleme.
Ultimul consum dupa alimentarea de azi de la OMV Elecroaparataj este de 18,14% . Este al dracului de mult pt un om obisnuit si-o masina obisnuita , ca nu-i nici BMW , nici alta marca sportiva cu pretentii , n-am motor de 3000cmc si eu N-O FORJEZ in oras.
Mai mult ce sa-i fac ? Am carburator nou ( 560lei) reglat acum o luna pe banc in Pantelimon (90lei) ce puii mei mai vrea ?
Alt sofer n-am , asa ca consuma mult la cum conduc eu. Punct.
Pana acum in 8km de oras modificarea nu mi se pare c-a retezat din zvacul masinii . Poate la o talpa disperata nu se mai arunca ca nebuna.
Dar ma doare-n cot. Cand si-o cumpara singura benzina poate sa consume cat vrea ea , eu nu sunt scotian , dar nici nu-s cretin sa mai accept 18% in oras ...
Am sa pun pozele cu "dopuletul" de aluminiu pt camera a 2-a. S-a plecat de la un fund bombat de doza de Pepsi (oricum merge orice fund de doza de aluminiu ) s-a folosit foarfeca , un carburator mai vechi pe care-am uzinat capacul si-un ciocan.
Timp de executie 15 minute relaxat. Montaj cam 10 minute tot relaxat.Impresia generala pana acum : BUNA.
Maine am un drum Bucuresti-Bran si vad consumul si compartamentul pe serpentine...

Am tratat problema consumului cat de serios am putut , nu m-am zgarcit cand a fost vorba de piese noi , de reparatii sau inlocuiri . Motorul l-a facut Lascu complet din piese noi, TOT circuitul de benzina e nou (cu exceptia conductelor care nu sunt infundate) , NU MAI AM CE SA-I FAC , asa incat dupa cum am spus , neavand alt sofer, s-a trecut la MODIFICARI.

Voi reveni cu poze , impresii (subiective ) si date despre consum ! cu franele cum stai?


si pt ca nu am inteles...: ai obturat treapta 2...bravo

dar cu benzina, care intra in carburator cand ii dai talpa, ce se intampla?
sau ai scos si trepta 2 efectiv din circuit, decupland din angrenajul care deschide clapetele de acceleratie? Valib , din ce stiam eu , carburatorul lucreaza in baza depresiunii facute de motor (pistoane ). Daca eu am obturat partea de jos , din talpa , a camerei 2 , nu va mai fii depresiune acolo pe partea carburatorului => canci benzina , pt ca nu-i curent de aer care s-o scoata prin gaurele , jicloare.....
Eu asa vad lucrurile. Clar nu-s primul care-o face , eu doar am rafinat metoda de obturare...
Vedem consumul cand ajung la Bran maine. Eu o sa revin pe forum luni pe seara cand ma intorc in Bucuresti , ca pe unde ma duc n-am net , sorry

Later edit :
franele sunt perfecte. atat de ok incat la ITP m-au pus sa-mi dau roata de rezerva jos ca sa se convinga ca nu mi-am schimbat pompa de frana , pt ca forta la pedala era la limita superioara in baremele lor , si frana foarte bine (prea bine dupa spusele tipului de acolo ! de aia era suspicios )
Ca sa detaliez : discuri noi pe fata , impecabile dar putin subtiate pe spate , etrierii refacuti (curatati la metal , aerisitoare noi , conducte de legatura noi ,pistonase noi teflonate Franta, garnituri noi) pompa de frana curatata luna , spalat instalatia cu 2L spirt tehnic... , placute noi (acum au deja 3000km ) , totul a fost luat la mana si facut cu simt de raspundere.

Uite si pozele cu modificarile pe camera a 2-a :










atunci nu imi ramane sa iti spun decat sa experimentezi diverse stiluri de condus, si sa vezi care e mai bun, cum poti sa impaci si capra si varza (relativ) daca nu esti genu care ucide masina cand pleaca de pe loc atunci nu cred ca o sa fie mare diferenta de consum...eu cu indicatorul de treapta a doua si cu mersul astfel incat sa nu se deschida a doua treapta scoateam in bucuresti un 10-12... Pt Valib : intelept sfat , cand termin de optimizat partea mecanica , inevitabil voi ajunge la sofer

Pt Iulicuta2000 : nu sunt genu' care ucide masina de pe loc ca sa nu mai spun ca saptamana trecuta am condus-o ca un pensionar , cu foarte putine "talpi" si totusi 18% ? Mi-am halit adrenalina care-mi prisosea cu motorul pana in Mogosoaia ,la un prieten, si inapoi

am pus pozele care sunt facute pe carbul vechi , pe masina n-am facut ...
consumuri si impresii : luni seara.
scorpion a scris:...cand termin de optimizat partea mecanica , inevitabil voi ajunge la sofer
Monteza-ti pe carburator un vacumetru. Este o munca mult mai usoara decit opturarea camerei 2; incearca sa inveti a conduce o masina astfel incit, acul vacumetrului sa fie in pozitie cit mai verticala. Facind o analogie cu un cadran de ceas, acul vacumetrului sa oscileze cit mai mult timp intre orele 2 si 10.
scorpion a scris:si totusi 18% ? .....
inainte de a pleca la drum curata bujiile...la intoarcere verifica-le..memoreaza-le starea(poti face foto;posteaza-le)
repeta operatia de curatire (daca ai ce curata) luni cand vei relua mersul in oras....verifica-le dupa 2-3 zile...
poate te va ajuta sa-ti dai singur raspunsul...
bafta
(in timpul acesta alimenteaza cu acelasi tip de benzina) sau cumparati un logan diesel
bogdanlascu a scris:sau cumparati un logan diesel


..sau orice dizel pina la 2000 cmc. Sau te apleci putin asupra inlocuirii carburatorului cu unul de Dacia 1300.
Aseara m-am intors de la mare, in medie am consumat cam 6l/100km, mers linistit, Giurgiu-Oltenita-Calarasi-Fetesti-Cernavoda-Ovidiu-Vadu, drum national normal, cu sate destul de des, mers 80-90 afara si 50-60 in sat, nimeni nu ma grabea, drumul e si frumos, ai ce vedea, am mai si oprit pe drum, a fost frumos.
Daca mergi pe autostrada te plictisesti, dai tare si consuma. Oricum timp nu castigi prea mult pe drum normal, chiar daca tragi tare, pe autostrada castigi timp si daca mergi cu 90 la ora prin faptul ca mergi constant si nu ai sate, dar te si plictisesti ca dracii.
Un Oltcit normal, cu care circuli normal, pe un drum normal, consuma cam 6,5 l/100 km la drum intins, presupunand ca mai treci si prin cate un oras, iar urban, intr-un trafic civilizat, cam 9-9,5l/100km. Carburatorul de Dacia 1300 nu iti face consumul mai mic, insa te scuteste de surprizele carburatorului de Oltcit, cand ba nu mai porneste masina, ba se ineaca, ba se infunda, ba consuma in draci. Cu asta merge frumos, in plus e linistitor faptul ca merge constant, porneste ca o masina normala. Nu am fost niciodata fan carburator de Oltcit, iar un inginer de la Uzina 2 Brasov, Carfil, mi-a spus ca se practica faza cu flansa si carburator de Dacia chiar de catre cei de acolo, apucase si el sa-si faca flansa insa apoi a vandut masina inainte sa o puna, si era foarte bucuros de montajul meu. motanu are dreptate...cat timp am avut irma pe masina am fost multumit de cum tragea rabloanta,de faptul ca se accelera constant,si chiar la drum intins mergea foarte constant fara sa smuceasca,de infundat nu s-a pus problema cat a stat pe masina,ce-i drept nu scoti un 5% dar scoti un 6-7% in conditii de mers la suta la ora afara din localitate,in oras(bucuresti) am reusit sa scot un 11 in conditii de dat la ea
iulicuta2000 a scris:motanu are dreptate...cat timp am avut irma pe masina am fost multumit de cum tragea rabloanta,de faptul ca se accelera constant,si chiar la drum intins mergea foarte constant fara sa smuceasca,de infundat nu s-a pus problema cat a stat pe masina,ce-i drept nu scoti un 5% dar scoti un 6-7% in conditii de mers la suta la ora afara din localitate,in oras(bucuresti) am reusit sa scot un 11 in conditii de dat la ea

corect, mie la drum lung mi-a luat 5.4%, mers constant cu 100 km/h cel de dacie sau cel de oltcit?
probabil si cel de oltcit reuseste performanta asta dar numa pe autostrada unde chiar mergi constant cel de oltcit, bine regalt inainte, bineinteles pe autostrada e normal,asa am scos si eu 5% anu trecut la nationala pe portiunea bucuresti-piatra neamt...si de acolo restul drumului am avut cam un 7-8%
in afara localitatii e bun carbu de oltcit...dar ce te faci in oras... bicicleta
EEK! a scris:.
Daca mergi pe autostrada te plictisesti, dai tare si consuma
.

si dai si dai ...si parca tot degeaba....si dai mai tare...si tot degeaba....parca nu se mai termina....si vajaie si gajaie....si trec tancurile si anfibiile alea nemtesti pe langa tine...si se tot duuuuuuuc ...si te intrebi daca nu cumva tu mergi cu spatele...insa realizezi ca de fapt tu stai pe loc...si-ti vine sa te dai jos sa vezi daca se invart rotile...si intr-un sfarsit cand ajungi printre oameni ,creierul uita sa iasa din pilot automat si caramida ramane blocata pe pedala la 90-100.... Salut ,
Am plecat vineri dimineata la Bran. Traseu : Bucuresti ( Cora , Pantelimon) - Bran = 190km, am mers voios , adica 75km in localitati cu limita la 70km/h si 90-100km/h pana-n serpentine , unde am mers intr-a 3-a cu 30-50km/h functie de serpentina...timp total 3ore si 30minute. Plecat luni dimineata din Bran la ora 9:00 , dat tare pe serpentine , ajuns in conditii de bun-simt la Bucuresti pe soseaua de centura de la Otopeni la 12:00. Parcurs de la plecare 360km. Mers la mersul piticului in 50minute pana la iesirea spre Pantelimon , apoi pana la Cora - Pantelimon (total 15km). Plecat la 14:00 din Pantelimon , ajuns in Dristor ( la mag ACSA) luat mocheta pt Oltcit , apoi plecat la lucru in Dorobanti. Facut aproape 1 ora la mers incet... si fierbinte. Plecat seara ora 21:20 din Dorobanti , alimentat 31,06L la OMV Electroaparataj . Jurnalierul arata 397,1KM. Media de consum a fost 7,82%.
Pana la noi constatari , treapta a 2-a a carburatorului ramane BLOCATA !
Ies mai bine la consum asa. Am uitat sa spun ca pe centura Ploiestiului am prins drum in constructie si-am mers la pas cativa km buni....

Cum se comporta masina FARA treapta a 2-a ?
Pai in general impecabil. Prima observatie este c-a scazut ralantiul , de la 940rot/min la max 820rot/min , in conditiile in care altceva n-am atins , decat c-am facut "hulita" obturare.
Poate sa se arunce , dar putin mai retinut. La talpa pana in podea lipseste clar explozia de putere , dar tinand seama de consum , pot trai si fara asta....
La un moment dat in serpentine s-a simtit un pic nevoia camerei a 2-a , cand am vrut sa ma infig mai tare. Dar am mers bine - mersi si fara sa dau talpa.... si-am ajuns linistit la destinatie.
Le multumesc celor care au avut rabdarea sa ma asculte si nu s-au dat "rotunzi". Din pacate si acest forum e plin de "experti" si de doar o mana de oameni care incearca ceva nou.... Cati dintre cei care au scris cum va merge Oltcitul FARA camera a 2-a a carburatorului chiar stiau ceva din proprie experienta ? Ciudat pt ei dar initiatorul topicului , chiar avea dreptate : masina merge OK , mai OK decat te astepti , si consumul scade.
Iar la intrebarea " Ce vei face intr-o depasire , cand nu vei avea putere suplimentara ? " le aduc aminte celor ce-o pun ca NU TE TREZESTI DIMINEATA DIN SOMN , FIX INTR-O DEPASIRE LA LIMITA ! Acolo ajungi in mod voit , stiind ce faci , deci vrei sa fii "sportiv" si sa te infigi atunci iti platesti benzina suplimentara ca de' " obrazul subtire cu cheltuiala se tine ....." altfel mergi normal si iesi mai ieftin....
Voi baga masina intr-un test de oras , ca oricum mi-au expirat toate abonamentele pe metrou si RATB si altele nu-mi fac o perioada ....
Vedem in 100-200km cum evolueaza consumul , ca soferul nu-l schimb , iar temperaturile cresc....

Sa ne auzim cu bine ,
scorpion Deci cam cati km au fost parcursi in regim de oras? vreo 30-40?
Daca doar 10% din parcurs a fost regim de Bucuresti atunci, daca facem o estimare de 7% in regim de afara orasului, iese cam 14,5 in oras.

Parerea mea e ca asta e un consum mare si pentru un carb cu ambele camere functionale
S-ar putea totusi sa nu fi calculat acuma repede si pe inserat bine. Sper sa ma fi inselat si sa fi descoperit o modalitate de scadere a consumului. Pt Highvoltage :

Deoarece nu am putut separa net consumul extraurban de cel urban , eu am trecut doar cifrele nude. Pt a ma edifica pe mine in primul rand , voi incepe de maine un test urban real ( mers la job cam 9km dus + 9 intors).
Pe ultimele intervale monitorizate de mine (bonuri benzina / km parcursi ) cel mai mic consum a fost de aprox 13%. Daca imi apare o imbunatatire notabila , vedem cum ramane cu "obturarea".
De maine pana duminica am de parcurs minim 6 x 2 drumuri de 9km deci 108km + ce intervine ca urgenta ( Metro , Cora, ACSA..... piata.....)
Deci duminica pe seara voi avea un rezultat mai palpabil....
Oricum pt mine , consumul ultimului drum este bun.
PS : nu cred ca Oltcitul meu consuma fara modificari 7% pe drumul Bucuresti-Brasov , pt ca abia scotea consumul asta pe A2 spre Constanta unde mergeam extrem de monoton pt mine si de "constant" pt motor... ori pe drumul de munte au fost serpentine , localitati , mers in coloana , stop and go prin statiuni.... traseu aglomerat.... pentru cineva care merge fara sa calce la fund acceleratia in mod repetat obturarea camerei a doua nu face mare lucru,din acest motiv eu am preferat indicator luminos decat obturarea ei
si da,acelasi consum il aveam si eu,pe serpentine nu a fost nevoie sa o deschid aproape niciodata
lipsa de putere la o depasire?daca ai peste 130 la ora oricum ai o mare lipsa de putere poti sa o calci pana sub asfalt ca nu urca la 150 asa repede...
iar daca ai pana intr-o suta sa zicem ,dai treapta inferioara de viteza,si ii dai in ture fara probleme
ca si o observatie eu am mers cu 130km/h doar cu prima treapta de acceleratie poate putin mai mult de 130,doar ca nu i-am atins foarte repede...in schimb la drum intins merge bine Ca sa ai date corecte trebuie sa faci exact aceleasi drumuri cu camera obturata si fara.
Carbul tau e "cam" dereglat deci orice ai descoperi, nu avem cum sa ne bazam (ca o sa funtioneze la fel la noi) pe ce ne spui sorry. Pt Highvoltage :

Daca de carburatorul meu spui ca e cam dereglat atunci proprietarii de Oltcit au in general o problema cu carburatorul lor. De ce ?
Pt ca :
1 - carburatorul a fost cumparat de NOU din magazin.
2 - a fost reparat ( avea plutitorul stramb din fabricatie !!! ) si calibrat pe stand la Auto Marcus - Bucuresti ( in Pantelimon , langa Cora)

Eu mi-am cumparat o masina credeam "normala" . Daca pt a o face sa mearga "firesc" am nevoie sa invat si sa-mi reglez personal carburatorul dublu corp si eventual sa fiu in masura sa-i fac un "tuning" ca sa nu manance ca un Hummer , atunci asta nu-i carburator , este un rahat.
Punct ! Si-am spus-o fara sa doresc sa ofesez vreun fan Oltcit!
Am procedat cum ar fi procedat orice om de bun-simt care nu vrea sa-si petreaca toata viata sub capota Oltcitului : am luat un carb nou , cand mi s-a parut ca nu merge bine m-am dus si l-am reglat la un specialist pe banc (si-am avut grija ca omul sa-si "dea interesul" !!!).
Acum ce-ar trebui sa fac ? Sa ma duc in comuna "xxxxxxxx" la "yyyyyy" care e mare mester si pana la el acasa sa fac juma' de tara ca la capatul efortului sa am o masina normala ?
Mai de graba mai sparg un ban si-mi pun un carburator de Mazda 323 cum si-a pus Eliade George sau unul de Tatra sau de Hummer ( glumeam !) si termin cu mizeria de CIC ( apropos' stiati ca in unele parti ale tarii in loc de "cocosel" se spune CIC ?).
Am bagat prea mult timp intr-o masina si viata trece pe langa mine in timp ce eu ma chinui sa nu ma ruinez la un plin. Daca merge "obturat" , bine , daca nu , nu si gata! Ma gandesc la altceva ! N-o sa stau sa imbunatatesc ceva ce nu-i economic din design. Ies mai ieftin sa-l schimb.
N-am vrut sa ofensez pe nimeni dar nu cred ca doare daca recunosti ca nu poti mai mult , iar eu nu mi-am propus ca Oltcitul sa fie elementul central al vietii mele. Imi bag piciorul in ea de masina pt ca m-a costat pana acum cumplit de multi bani si nu prea cred ca-i merita . Si inainte de a rade gandeste-te daca tu ai fi bagat 138.000.000lei vechi in masina , piese si reparatii , in doar 2 ani !!! Doar 138? Stai linistit ca mai sunt destui. Chiar si eu ma apropii linisit de 100, daca nu chiar am trecut dupa ultimul accident :p
Se numeste pasiune pentru majoritatea. Daca nu-ti mai place sau nu ti-o mai permiti o schimbi

Revenind la carbul tau. Atata timp ca cel care ti l-a reglat nu poarta o emblema ca este acreditat de uzina auto craiova nu jignesti pe nici un posesor de oltcit.
Noi stim foarte bine ca poate sa se fi infundat cu cine-stie-ce ori din benzina, ori din aer, si stim si ca nu toti "specialistii" stiu diferenta dintre carbul de oltcit si cel de dacie.

Nu mai fi suparat, pana la urma o sa mearga el cum trebuie. Sunt de acord cu Scorpion, CIC-ul este orice, numai carburator nu. Drept urmare, mi-am tras un Solex monocorp(de pe un Kadett) si tot sper sa il montez, dar lipsa de timp ma impiedica. Dar lasa ca am mai avut eu tentative de a adapta divrese carburi, tentative care m-au umplut de spume...si de impulsul de a vinde masina(ultima data a fost un Solex luat de pe un Talbot). un talbot solara avea varul meu si ajunsese sa-i pape 25 la suta mixt phoaiii, avea gaurit rezervorul?!? sunt ucigase reglajele astea, pur si simplu. vorbesc despre un consum asa de mare provenit doar din carburatie, nu si din frane blocate & altele.
Na ca mi-a bubuit o idee- cat de greu se poate manufactura un analizor de gaze care sa functioneze cat mai bine? plus ca daca ne strangem mai multi si punem niste bani, cred ca se poate face. si apoi il plimbam de la unul la altul. Scorpion,cum e consumul in oras?Constatari pe banii tai,caci poate te imit! salut ,

Inca n-am realimentat , abia am 30km in oras. Cum fac 100km si realimentez , postez.
Oricum indiferent de parerile multora , Ardeyalex , cel care a deschis topicul , are perfecta dreptate in ceea ce priveste comportamentul masinii : nu s-a schimbat simtitor , cu exceptia lipsei exploziei de putere care aparea la pedala de acceleratie la podea. Eu sunt multumit de cum merge. Astept si consumul ca sa vad daca-mi renteaza....
Daca da , consideram ca mai putem pune de-o modificare , doua pe tema asta si dezvoltam ideea. In spatele pedalei de acc. se afla o chestie rotunda alba care se desfileteaza,care persupun ca e limitator,daca il desurubati pana la o anumita limita unde sa opreasca pedala inainte sa deschida camera 2 nu e simplu?Daca nu are asemenea lungine se poate inlocui cu un limitator personal(surub modificat).Intrebarea mea e alta, a facut cineva proba cum se arunca cu/fara acea chestie alba la apasarea pana in podea? ce chestie alba?
valib a scris:ce chestie alba?


Si io am da nu am incercat niciodata sa o rotesc Presupun ca e un opritor pentru pedala de acceleratie... In chestia aia se propteste la blana. Acolo era limitatorul electronic pt viteza? De cand am Oltcit il caut sa-l scot, ca nu mai am garantie la masina

Pentru anularea treptei 2 nu se poate din parghiile de comanda? Asa se poate micsora si efortul apasarii pedalei. Fatilor montati un micro intrerupator cu bec montat in bord si la deschiderea treptei a2a cand se aprinde becul luati piciorulde pe pedala eu mi-am montat si are dublu efect
1 reduc consumul
2 protejez mot. efect psihologic. In final are efect psihologic

Si eu sustin ideea asta (prin fapte mai tarziu ). Consumul nu are cum sa scada mai mult prin metoda "astuparii" decat prin metoda "informarii", dar puterea da Suntem pe aceeasi lungime de unda .
cand se aprinde becul pipai buzunarul .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community