Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

motor comprimat rau! ce facem cu avansu'?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
mda.deci problema se expune in felu' urmator: motorul e f comprimat, bate avansul cu orice benzina afara de omv100 sau similar si tinde sa plafoneze devreme..adica pe la 5000/5500 rpm. treaba sigur e din avans. treaba e ca din delco nu prea mai reusesc sa corectez..ar cam trebui din distributie. voi ce ziceti? v-ati lovit de asa ceva? Cati Km are motorul? eu stiam ca la comprimat la un moment dat incepe sa detoneze ,si cam asta cred ca ai tu! stiu ca din momentul asta se cam duce si nu prea mai ai ce sa-i faci! cat de comprimat? si prin ce metoda? cat ai luat?
motor 1300? verifica intai daca nu ating supapele in pistoane. Dupa aceea n-ai decat sa-i bagi , din aproape in aproape, inele de folie de cupru intre cilindru si carter. Propun sa incepi cu 0.5mm. Incearca si sa-i imbogatesti amestecul. Daca il lasi asa il termini relativ repede. motoru' nu are mult, vreo 3000 km..shi e in mintile lui..asa a facut de cand l-am inchis. e treaba ca e prea comprimat, asa a patit si john cu fcw-u' ala cu motor de alfa. l-a comprimat rau si plafona devreme. el a rezolvat prob tot asa, din curele. treaba e ca's cam morcovit acu, el fiind f comprimat, supapele snt mult mai aproape de piston comparativ cu motorul stock. si ma gandesc ca un dinte distributie ar putea fi fatal. mai ales la o frana de motor mai grava. nu stiu ce sa fac..nu-mi convine nici sa plafoneze devreme asa. in rest, masina trage f violent pana la 5000. e de 1.3 motoru' si treaba cu inelele de cupru nu vreau s-o fac, ar insemna sa-l decomprim. shi atunci de ce l-am mai comprimat? nu? Socotelile cu privire la cat se comprima un motor se fac inainte de operatia in sine si nu dupa. Ti-am recomandat varianta cu garniturile de cupru pentru ca daca cuprul este decalit corespunzator de la acel 0.5mm , prin strangere poti ajunge la un 0.3mm. Poti incerca inclusiv cu inele din hartie cerata. S-ar putea sa fie suficiente 2-3 inele. Tin la fel de bine. Umblatul la distributie, in conditiile in care nu ai roata de distributie cu sector de reglare poate afecta grav motorul. Decalajul cu un dinte s-ar putea sa conduca la atingerea supapelor.
valib a scris:cat de comprimat? si prin ce metoda? cat ai luat?
nu stiu sa iti zic cat de comprimat..rau, oricum. e de 1.3, am scris mai sus. metoda clasica cu chiulasele de 1100. Pe aceeasi metoda cu cea folosita de tine, Picasso a ajustat cate putin din coroana pistonului. Oricum din "comprimat rau" nu pot trage concluzii. La motorul lui Picasso pistoanele atingeau in chiulasa. Sfatul meu este sa dai jos motorul si sa analizezi amprentele de pe coroana pistonului. Dupa aceea tu decizi! Ori pui inele de hartie, ori ajustezi coroanele. Pentru ajustat coroanele iti trebuie "labuta" si multa munca! Comnean, initial si eu m-am gandit ca "ating" pistoanele pe unde nu trebuie pentru ca nu au fost ajustate corespunzator... cat de comprimat poate fi incat sa nu se poata scapa de detonatii din aprindere si amestec chiar si cu metoda chiulase 1.1?

Dar pe parcurs am omis urmatorul detaliu dat de mistreku:

mistreku a scris: bate avansul cu orice benzina afara de omv100 sau similar si tinde sa plafoneze devreme..


De aici intelegem ca totusi fenomenul e legat de cifra octanica. Nu putem exclude posibilitatea bataii pistonului in supape/chiulasa? Daca cu omv100 nu bate sau bate simtitor mai putin... inseamna ca totusi sunt detonatii, nu batai mecanice.
Hofy a scris:... inseamna ca totusi sunt detonatii, nu batai mecanice.
Se pot confunda bataile de avans cu cele ale pistonului in supape Parerea mea este ca nu stie nici el prea bine ce bate. Parerea mea este ca motorul trebuie desfacut si analizat.
Laurentiu a scris:
Hofy a scris:... inseamna ca totusi sunt detonatii, nu batai mecanice.
Se pot confunda bataile de avans cu cele ale pistonului in supape


Putin probabil... poate ar trebui sa asculte motorul cineva cu urechea mai formata...

Vorba lui comnean, daca motorul bate intr-un mod inutilizabil oricum nu scapa de demontat si rezolvat problema, indiferent ca sunt detonatii sau batai mecanice.
comnean a scris:Parerea mea este ca nu stie nici el prea bine ce bate. Parerea mea este ca motorul trebuie desfacut si analizat.

ms pt incredere! crede-ma ca fac diferenta intre detonatii si bataie de piston. nu e primul motor care-l fac! din coroana pistoanelor am luat si eu, toate ating pe calota aia cand il comprimi. am luat chiar si din buza de la chiulasa, din acelasi motiv. detonatiile nu se reduc simtitor la omv100, dispar cu totul! ramane doar plafonarea. teoretic ar trebui sa se corecteze din distributie, cu un avans mai mic. motorul nu are rost sa il desfac, tinand cont ca se aude perfect (aproape), exceptand una dintre biele, care la motoarele comprimate oricum se duc mult mai repede, fiind solicitate mai mult. Daca ai citi cu ce text ai deschis topicul te-ai convinge ca esti indecis.
In plus treaba cu bielele nu are nici o legatura cu comprimarea ci numai cu starea lagarului. Un lagar OK nu-ti creaza nici cea mai mica problema.Parerea mea este ca inainte de a te apuca de comprimare trebuia sa te gandesti si la starea ambielajului. Lagarele se duc daca nu se asigura conditiile de circularitate, cilindricitate si joc radial basca suprafata portanta. La motoarele de Toyota si Opel din ultima generatie , la toate raportul de comprimare este 10.8:1 si nu se mai duc lagarele nici in 300kkm. Dar manetoanele sunt calculate pentru efortul din acele motoare.
Nu , nu pot sa-ti acord incredere deoarece nu te cunosc si oricum nu pot avea , tehnic vorbind, incredere intr-o persoana care comprima motorul fara a tine cont de cateva minime criterii. Cred ca este un moft, cel putin in acceptiunea mea, mai ales ca nu inteleg la ce ai mai deschis topicul daca tot:" motorul nu are rost sa il desfac, tinand cont ca se aude perfect (aproape)" pai daca toata treaba se rezuma la reglat avans din dintributie, dupa parerea ta de ce ar trebui desfacut motoru'? p.s. nu mai compara opelul sau alte firme cu oltcitul. nu au nimic in comun, afara de faptul ca au 4 roti shi volan! vilbrochenul de oltcit a fost gandit pt cu totul alte valori, asta una, iar a doua, nu mai e nou! din ce vb tu aici, cred ca nici eu nu-ti pot acorda nici un fel de incredere, deci s-o lasam balta!
p.p.s. am deschis topicul asta pt am o problema cu avansul, nicidecum cu setul, vilbrochen etc. si dupa parerea mea, remedierea acestei probleme nu are nimic de a face cu desfacutul motorului! Succes la treaba! vezi poate se plafoneaza din lipsa de benzina Pentru ca sa poti "controla" plafonarea, nu umbli la distributie, ci la legea de avans centrifugal a distribuitorului. Cea ce ma indoiesc ca poti face (nu ai ce iti trebuie).
Primul lucru care se ia in calculul teoretic al curbelor de avans este raportul de comprimare ( care intra in determinarile teoretice ale turatiilorde cuplu maxim si putere maxima) si uite asa mai departe...Aceasta valoare tu nu o ai, deci nici modelul matematic de la care se pleaca nu poti sa-l faci si sa lucrezi pe brodeala..., da' defapt asta faci !
comnean a scris:Succes la treaba!
saru'mana! sa fie!
bogdane, nu stiu ce sa zic..parca nu as crede ca e lipsa de benzina, am carb de oltcit iar pomap pare sa fie in treaba ei ca debit. nici macar jicloare marite nu am. exact cum spuneai, sensey! la fix! ai fost de mare ajutor! p.s. abtine-te, daca nu ai un sfat util de dat, sau daca nu te-ai mai lovit de asa ceva..snt satul de citate din carti! sfaturi! concrete! ca nu apuc de scris carti pe tema asta! nu prea are omul cum sa te ajute, daca nu stii cat ai comprimat



daca stiai ca ai luat 0,9mm sa zicem, puteai sa primesti sfaturi de genul: decomprima, muta, schimba, mareste, etc

asa...isi da fiecare cu parerea, si mergi pe nimereala... [Mesaje sterse]

Lasati polemica si subtilitatile personale.
Daca aveti cu ce sa-l ajutati, scrieti la obiect. Daca nu reusiti sa dialogati cu initiatorul topicului, abtineti-va sa mai scrieti.
Revenind la subiect cred ca problema vine de-aici :"nu prea are omul cum sa te ajute, daca nu stii cat ai comprimat ".
fara o descriere , la detaliu a pasilor parcursi cred ca cel mai bun sfat ar fi sa incerce din aproape in aproape prin decomprimare pana se obtine cel mai bun rezultat. Cred ca un compromis intre performante/fiabilitate ar fi bun.
P.S. Intrebarea mea este: s-au montat doar chiulasele de 1100 sau si axele. S-ar putea incerca cu axe de 1100 care imbunatatesc umplerea la turatii mari. In plus la corectii de avans nu prea se poate face mare lucru chiar pe distribuitorul de 1300.
In rest cam asta este ce am avut de spus! Este pentru a treia oara cand adminul imi sterge mesajele judecand partinitor, fara a inlatura cauza sterge efectul.
In aceste conditii,pt ca nu imi place sa fiu bataia de joc a nimanui, decid sa ma retrag
Sensey a scris:decid sa ma retrag

Sper ca doar de pe topicul asta si nu de pe tot forumul. comnean, nu stiu sa spun exact cat de comprimat este. fiabilitatea ma intereseaza mai putin, pt ca oltcitul nu mai este acum masina de zi cu zi. merg mai rar cu el. de decomprimare, ce sa zic? parca nu as vrea, daca tot m-am chinuit sa-l comprim. chiulasele sunt de 1100 cu tot cu axe, deci la asta nu mai am ce sa fac.. despre pasii facuti in comprimare ce sa zic? nu am gandit eu pistonul, l-am facut dupa o matrita, un pistond eja motdificat, pe care il am de la un mecanica din Oltcit, pe vremea cand inca se mai modificau. am mai luat putin din coroana pistonului, ca sa fiu sigur ca nu o sa bata, asta fiind o problema cu care m-am confruntat de fiecare data cand am facut unmotor comprimat. tot timpu' batea in chiulasa. la supape venea la fix, insa batea coroana pe marginea chiulasei. deci am luat din ele de la bun inceput ca sa nu mai fiu nevoit sa desfac motorul iar. preventiv, am luat un pic si din chiulasa, buza aceea pe care bate pistonul. deci nu am avut prob cu bataile. raportul nu stiu sa ti-l spun, nu am masurat niciodata compresia. o sa incerc totusi treaba asta cu avansul, sa-l micsorez din distributie. sper sa nu se aleaga prafu' de supape. oricum, dupa ce termin, va spun rezultatul. pana atunci..lasam topicul in stand-by! in rest..multam fain pt posturi la toata lumea! Tocmai din acest motiv ti-am propus o proba cu inele de hartie. Gandeste-te ca totusi cateva inele nu-s mare lucru. Jongland de peste tot unde se poate + inele poate ajungi la un compromis multumitor!
Succes! iar inelele alea sunt sigur mai eftine decit supapele. Buna...
asa cum stiu unii
si oltcitul meu are pistoane de100 si chiulasa veche de1100
dar pentru a merge
am garnituri de2mm intre cilindri si carter
problema care a aparut sunt cele 20..30 *C in plus la temperatura uleiului
Cresterea in putere se datoreaza si carburatorului 32/40 INAT mare cat china....
masina a mers asa din 2002 pana acum..
luati amite unele cai sunt batatorite
R Salutare!
Un avans mai mic cred ca se poate obtine si fara sa modifici asezarea curelelor. Acum cativa ani cand am schimbat axele cu came stiu ca le-am avut din bucati: axul propriuzis si capatul palierului (partea in care se prinde delcoul). Asamblarea pieselor a facut-o un prieten prin presare dupa anumite repere pe care nu le stiu. Banuiesc ca depresand axul si modificand pozitia capatului in sensul unui avans mai mic nu mai exista riscul ca pistonul sa iti loveasca in supape, timing-ul acestora fiind acelasi. Totodata poate un amestec mai bogat ar rezolva problema mai repede. Cred ca la asta se referea si Bogdan Lascu intr-un post anterior.

P.S. Si-a facut aparitia, de ceva vreme, pe acest forum tipul mecanicului filozof, un adevarat Cornel Dinu al oltcitului, care, desi are (sau cel putin asa lasa impresia) destule cunostiinte in domeniu, face exces de cuvintele tehnice pe care le cunoaste chiar si cu riscul de a ramane neinteles. Alecssei , antrenorul distribuitorului ESTE ACTIONAT DE AXUL CU CAME!
Palierul contine (si de o parte si de alta) lagarele din spate ale axelor cu came. Ramai la :".......Asamblarea pieselor a facut-o un prieten prin presare dupa anumite repere pe care nu le stiu. " La presare se asigura numai jocul axial al axului cu came.
Orice modificare a pozitiei antrenorului axului cu came fata de cea prescrisa corespunzator PMS de la cilindrul 1 conduce la modificarea avansului la aprindere, in nici un caz la evitarea coliziunii dintre piston si supape.
La aceeasi suprainaltare maxima a camei evitarea coliziunii NU SE POATE FACE DECAT PRIN MODIFICAREA AVANSULUI LA DESCHIDERE SAU A INTARZIERII LA INCHIDERE A SUPAPELOR. Si asta nu se poate face decat prin modificarea pozitiei relative dintre roata de distributie si axul cu came pastrand ca reper de referinta pentru calarea distributiei semnele de pe pinioane si roti. Acest lucru se poate face numai cu un set de roti reglabile (exista asa ceva pentru motoare de competitie) si multe teste.
Ar mai fi o metoda : reducere , prin polizare, a suprainaltarii camei - metoda a la Pirus!
Este general valabil ca atunci cand porti discutii tehnice si nu esti familiarizat cu termenii sa te exprimi cu cuvinte care iti sunt accesibile astfel incat toata lumea sa inteleaga ce doresti sa spui.
Atunci cand intri in chestiuni de detaliu , nu poti inventa apa de baut (dpdv terminologie) si nici P.S.-uri de genul celui postat nu te pot scuza de faptul, ca fara o minima informare, produci judecati de valoare in situatia in care nu cunosti mare lucru despre cum functioneaza , sa zicem, un MAS.
Oricare ar fi acel Cornel Dinu , al forumului, in acceptiunea ta, filozof sau nu, nu cred ca esti tu cel in masura sa-l judeci. Prietene Comnean, se pare ca te simti cu musca pe caciula pentru ca altfel nu inteleg reactia la postul meu. Mai citeste odata titlul topicului si dupa aceea vezi daca are vreo legatura cu "coliziunea dintre piston si supape". Sa reluam lectura postului anterior:"Orice modificare a pozitiei antrenorului axului cu came fata de cea prescrisa corespunzator PMS de la cilindrul 1 conduce la modificarea avansului la aprindere, in nici un caz la evitarea coliziunii dintre piston si supape.La presare se asigura numai jocul axial." si " La motorul lui Picasso pistoanele atingeau in chiulasa. Sfatul meu este sa dai jos motorul si sa analizezi amprentele de pe coroana pistonului. " si " Parerea mea este ca nu stie nici el prea bine ce bate. Parerea mea este ca motorul trebuie desfacut si analizat." constatai ca aveai si raspunsul pentru problema ta in prima afirmatie a mea din topicul precedent, cu alte cuvinte in afara de ce-ti permite reglajul distribuitorului nu poti face nimic, si opinia mea de-a lungul discutiilor cu initiatorul topicului. Dar probabil ca a fost mai usor pentru tine sa citesti doar titlul! Raman la opinia ca motorul in cauza era la limita coliziunii dintre supape si pistoane.
Ce zici ...MeMe? Asta asa ca sa folosesc si eu numele unui VIP din lumea fotbalului. Mda, spuneti-ne domnule Comnea N din ce carte luati citatele sa vedem si noi cu ochii nostri, dar probabil sunt din aceeasi carte in care scrie cum se arde prin "tuning" controlerul masinii personale. Sper sa nu fac vreo confuzie cand zic ca ati efectuat un asemenea "tuning" cu tot arsenalul de cunostiinte de care dispuneti. Eu personal m-as limita la bruma de cunostiinte pe care o am decat sa pun in practica speculatiile dumneavoastra teoretice. In principiu eu zic ca nu "MeMe", si raman la parerea asta pana mi se demonstreaza practic contrariu.
Numai bine si imi cer scuze pentru poluarea inutila a topicului! din ce carte sau de unde, omul cunoaste multe chestii de care nici eu si inca 99% din cei care bantuie pe acest forum nu au visat ,asa ca ...........
revenind la subiect ce sa spun comprimat .......nu merita deranjul Aleccsei nu vreau sa fac un flame aici si o sa le iau pe rand:
1. Esti prost informat, ca dovada ca nici nu ma cunosti personal, imi stii doar numele!
2. Din auzite ai aflat ca modulul de control al aprinderii de pe GTI-ul meu s-a prajit! Asa este, undeva prin 2000! Numai ca prost, informat, fiind nu ai aflat si cauza.
Nu-i bai, ti-o spun eu: intreruperea, din vibratii, a cablului de masa prin care se inchidea circuitul anumitor elemente de executie de pe masina. Modulul de aprindere a fost iremediabil afectat pentru ca , datorita constructiei, circuitul elementelor de executie s-a inchis prin masa de alimentare a modulului. Deci nici o legatura cu tuning-ul.
3. Si cu tunning-ul ai auzit ceva dar habar n-ai despre ce este vorba! Nici o problema iti explic eu! Pe masina se afla instalat un modul de control al amestecului functie de informatiile unei amarate sonde lambda. Sistemul merge OK, toate corectiile de amestec s-au facut home iar in statie ITP pe analizor de gaze s-au certificat rezultatele.Controlerul a fost facut in colaborare cu un foarte bun prieten electronist! Totul este montat pe un K-Jetronic din prima generatie care functioneaza impecabil si la ora actuala.
4. Despre carti..........Se pare ca acest aspect este frustrant pentru tine. Daca ai tupeul, te astept acasa, la atelier sau la uzina, cu o roaba dupa tine, in care sa-ti asezi frumusel, in vederea studiului cei cativa metri cubi de documentatie, pe care din lipsa de ocupatie, i-am parcurs in timpul in care , sincer, nu stiu ce faceai ' talica!Acest lucru il fac cu placere pentru toti cei care cer informatii sau doresc sa fie ajutati, asa cum si eu la randul meu am fost ajutat. Pana una alta iti recomand ceva de genul "Bunele Maniere", "Momentele" lu' Caragiale si altele aidoma!
Aleccsei, no offense, se pare ca faci parte din categoria acelor infumurati superficiali carora din diverse motive le-am dat cu flit pe parcursul timpului, sau poate vre-unul pe care l-am trimis la plimbare de pe la atelier, pentru ca ce dorea el sa faca era aberant. Oricum nu conteaza. Daca doresti sa ne cunoastem personal iti stau la dispozitie cu placere. Nu cred ca ai tupeul!
P.S. Daca tot esti copil de mingi pe langa Pruna , tatal si fii,pentru care de altfel am tot respectul, ai face bine sa te informezi corect, sau te iau ei la misto si tu inghiti din zbor totul! Sau pur si simplu nu mai au chef sa-ti rezolve problemele la masina si nu stii cum sa ajungi la noi! Oricum puteai sa ne contactezi la modul elegant daca doreai vre- o demonstratie practica! Acu' chiar nu mai am chef sa-mi pierd timpul cu tine!
alecssei a scris:... spuneti-ne domnule Comnea N din ce carte luati citatele sa vedem si noi cu ochii nostri, dar probabil sunt din aceeasi carte in care scrie cum se arde prin "tuning" controlerul masinii personale. ... cu tot arsenalul de cunostiinte de care dispuneti.
Aleccsei, nu crezi ca ar fi cazul sa termini cu "intepaturile subtile"
Atita timp cit nu ai fost in stare sa dai date CONCRETE asupra comprimarii motorului dar ceri sfaturi exacte, devii ridicol.

P.S. Un mic sfat pt tine si sper din toata inima sa-l intelegi: tonul face muzica. Laurentiu! mistreku, ceva rezultate?
azi mi-a venit o ideea care s-ar putea sa-ti rezolve problema: incearca bujii mai reci decat cele originale.

detalii vezi in topicul, acilo am dat si explicatii: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=6768 mistretu nu mai are probl alea pt ca nu mai are masina are altele acuma, tot frantuzesti
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community