Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bujii
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!

As vrea si eu sa m-ajute cineva (daca stie,bineinteles),cu diferenta intre NGK-urile BPR 6 EF si BP 6 EF.Mi-au gasit la Piese auto import doar BPR 6 EF si voiam sa stiu daca sunt deosebiri fundamentale intre ele si,deja recomandatele,BP 6 EF.Iridiumuri(BPR 6 EIX) nu cumpar, ca costa cat un motor sh.

Multumesc anticipat! Salut. Sunt multe tipuri de aprindere electronica. Depinde ce folositzi.
iliutzzaro a scris:Salut. Sunt multe tipuri de aprindere electronica. Depinde ce folositzi.


Aici era vorba de bujii!!! De unde si pana unde ai ajuns la tipuri de aprinderi nu stiu!!
iuliu marinescu a scris:Salut!

As vrea si eu sa m-ajute cineva (daca stie,bineinteles),cu diferenta intre NGK-urile BPR 6 EF si BP 6 EF.Mi-au gasit la Piese auto import doar BPR 6 EF si voiam sa stiu daca sunt deosebiri fundamentale intre ele si,deja recomandatele,BP 6 EF.Iridiumuri(BPR 6 EIX) nu cumpar, ca costa cat un motor sh.

Multumesc anticipat!




pt oltcit NGK recomanda BP6EFS SAU BP6EF [quote="rumburak"][quote="iuliu marinescu"]Salut!

As vrea si eu sa m-ajute cineva (daca stie,bineinteles),cu diferenta intre NGK-urile BPR 6 EF si BP 6 EF.Mi-au gasit la Piese auto import doar BPR 6 EF si voiam sa stiu daca sunt deosebiri fundamentale intre ele si,deja recomandatele,BP 6 EF.Iridiumuri(BPR 6 EIX) nu cumpar, ca costa cat un motor sh.

Multumesc anticipat![/quote]


[URL=http://img409.imageshack.us/my.php?image=ngksymnu5.gif][img]http://img409.imageshack.us/img409/7200/ngksymnu5.th.gif[/img][/URL]
pt oltcit NGK recomanda BP6EFS SAU BP6EF[/quote]

Salut,

Foarte multumesc pentru tabel.Pai se pare ca sunt compatibile.R-ul e de la resistor,ca sa nu faca paraziti radio-ul.In rest sunt absolut identice si la fel.Gresesc?

Inca o data,multam fain! Salut Iuliu Marinescu ,

Eu am de aproape 2 ani pe un 12 TRS bujii NGK BPR 6 ES.
Merg de sparg. Urca in ture foarte frumos si rotund.
Deci merg cel putin pe Oltcit 12 TRS , iar ca pret nici n-au fost scumpe :
35 ron un set de 4 bucati si sunt MADE IN JAPAN , ceea ce cred ca spune multe despre calitatea lor (macar ca manufacturare).
iuliu marinescu a scris:R-ul e de la resistor,ca sa nu faca paraziti radio-ul.


Stiam ca impotriva parazitilor din instalatia audio se foloseste un condensator...!
MadWolf a scris:Stiam ca impotriva parazitilor din instalatia audio se foloseste un condensator...!
Si unele fise de bujii sint "deparazitate" fara condensatori. De la ce magazin pot cumpara un set de bujii NGK ? Metropolex, Augsburg, Unix. sau la magazine de piese de import care lucreaza cu unul din cele 3. http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-maker.cgi

Am cumparat un set de bujii denso T20EP-U si au scaun conic. Trebuia sa iau T22EP-U pt ca-s recomandate la citroen axel. bujiile astea de la denso(T20EP-U) le-am luat si eu prin octombrie si numai probleme am avut cu ele!pornirea e grea,motorul merge aiurea si nu il ultimul rand,imediat dupa revelion cand au fost gerurile.......azi din 4 doar una a mai mers....am pus vechile sinteroame si a pornit la sfert! o sa incerc si NGK-uri...si eu abia acum am vazut pe site-ul denso ca sunt alte bujii recomandate pentru oltcit.... ATENTIE mare la ce bujii cumparati din benzinarii! Se vand nidte nenorociri (am uitat cum se numesc) am balaj galben cu rosu, scrie pe ele pt Citoen Axel. Le montezi, merge super motorul, dar dupa 2-3 zile ai porniri grele, motorul n-are fortza, rateuri... Io mi-am luat-o Mda . Am impresia ca difera de la motor la motor dupa ce am vazut la discutiile voastre , sau cel putin de gusturi . Eu am niste Champion pe ea de la 10.000 cica le are si acum are 50.000 deci...... sunt prea bune, si baiatul de la care am luat-o mi-a recomandat Valeo pentru schimbare. Bafta la discutie si cat despre pornirea electronica... nu se compara cu cea veche asa ca va vad eu la iarna:))) asa cum nici oamenii nu sunt la fel..asa si masinile..chiar daca arata la fel,difera pe interior... tot legat de bujii am 2 intrebari:
1. ce bujiii ar fi cele mai indicate pt oltcitu` meu trs din 1995 si ce distanta sa aiba daca el are aprindere electronica standard?
2. are momente cand porneste fff greu si se ineaca usor(bujii ude si afumate tare..), dar odata incalzit motoru` o ia la sfert...sa fie de la uzura ridicata a bujiilor(in coditiile in care da benzina)
va multumesc..

ps:cand porneste o face greu tare adica abia sta la 1000 de ture cu socu la max.....dupa cateva secunde sare brusc la 4000 si merge perfect Beru UX 56 - scaun normal, cu saiba (aprox 20 lei /buc)
Beru UXK 56 - scaun conic (mai ieftine) (aprox 17 lei /buc)

Beru le recomanda pentru motorul G11/631, deci merg si la cel de 1.3

http://www.beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultrax.php dat jos a 2 a oara ... sinterom pus in loc . din 3 seturi am aranjat unul bun . proba la NGK vs sinterom . Pornire la manivela cu motor inecat cand bateria nu mai duce pe demaror .
Practica si nevoia ... jur ca nu am inteles exact ce vroiai sa spui De nevoie ca a murit bateria am dat la manivela sa pornesc motorul . Aveam bujiile NGK . Nu vroia sa porneasca dupa ce se ineca . Dupa ce am pus bujiile sinterom chiar dupa ce se ineca motorul tot pornea pana la urma .
Din 3 seturi de bujii sinterom am potrivit unul bun . succes la sinteroame M-am procopsit cu niste bujii chamion N9YC vreau sa stiu daca sunt de oltcit, cucoana de la magazin a zis ca astea sunt.

Eu unu stiam de N7YC... Sunt bujii pentru Tico,(dar merg bine si pe Oltcit) am avut eu pe masina. Eu folosesc bujii NKG -izfr6k11 - garantate 100000 km Astazi schimba tata bujiile la seat din cauza unor probleme care se dovedira a fi de la bobina de inductie, si nu de la bujii. Intrebarea e urmatoarea. Pot sa le pun la oltean? Bujiile sunt ngk cu 3 electrozi ( BKUR6ET-10 ). Poti sa incerci ..... mai bine nu. Pentru oltean codurile sunt BP6ES sau BP6EFS sau BP6EIX. Poate merge si cu al fel de bujii dar daca filetul se potriveste asta nu inseamna ca lucreaza corect pe masina........... Imi fu lene sa caut o bujie de oltcit ca sa compar filetu si lungimea. Poate maine.
Ce se poate intampla daca nu sunt bune bujiile pt ea si eu le montez? pai daca e mai scurta randamentul ei va fi mai prost,daca e prea lunga atinge pistonu de ea...chestii de genu
iulicuta2000 a scris:pai daca e mai scurta randamentul ei va fi mai prost


Si daca se depune calamina pe filetul care ramane gol, nu mai poti monta bujii potrivite. Cam asa arata un sinterom pe langa ngk`urile respective. Filetul de la ngk e o idee mai scurt, pt ca are o saiba care nu se da jos (sau se da, dar mai greu). O sa ii cumpar un set de brisk`uri pana la urma sunt bune bujiile care le-ai luat(cele ngk) Ei na! Hai ca asta chiar e o veste buna! Da` imi trebuie alta cheie de bujii, ca sunt mai subitiri astea. da,se gaseste in benzinarii sau in trusa originala de scule a oltcitului,cheie de 16 dar de ce are mai multi electrozi?

vezi ca la magazin...au atat bujii pt cheie normala, cat si pt cheie de 16 (mai mica), cat si cu etansare pe saiba (ca in poza prezentata), dar si cu etansare conica (fara saiba) Cred ca functioneaza pe acelasi principiu ca astea de la bosch



Bosch-Super 4




Vă ajută să simțiți puterea motorului - Bujiile Bosch de înaltă tehnologie

Bujia Bosch Super 4 funcționează după procedeul scânteii alunecătoare și este prima bujie cu patru electrozi de masă și un electrod central argintat.

Această combinație este unică pe plan mondial și prezintă numeroase avantaje. În funcție de sarcina motorului scânteia își alege întotdeauna cel mai bun traseu pentru o aprindere sigură.

Avantaje:

Siguranța aprinderii și protecția optimă a motorului și a catalizatorului

Îmbunătățirea performanțelor motorului datorită randamentului bujiei cu până la 60% mai mare

Confort sporit la conducere datorită zgomotului redus și elasticității îmbunătățite a motorului

Probabilitatea aprinderii mult mai mare decât la bujiile obișnuite micșorează riscul unui rateu Mi-am pus si eu bujii destea cu patru capete, dar de Mercedes. Mergea motorul masacrabil. Cred ca bujiile aveau nevoie de scanteie mai puternica. Sau poate erau stricate ca le-am luat sh de pe un mertan care a refuzat sa ii dau bujiile inapoi (dragut din partea lui). Oricum cel mai bine e sa iei bujii special facute pentru oltcit (sau citroen axel) . Chiar si cu 10 electrozi..va exista 1 sg scanteie..de regula acolo unde distanta e cea mai mica...nu cred ca va exista diferente notabile...poate doar din cauza volumului mai mare pe care-l ocupa..si deci o compresie mai mare...dar in nici un caz notabila. la un client, cu Bosch-uri cu 3 electrozi, si mai avea un set de bujii cu 3 electrozi(nu mai retin marca, ceva made in USA), ii fluctua ralantiul(vreo 50rpm, destul de usor sesizabil pentru un cunoscator). (avea si el un fix cu electrozi mai multi, scanteie mai buna, bla bla, si nu reuseam sa il conving nicicum)

De abia i-am dat de cap....
Cum am montat un set de bujii normale NGK, cu un sigur electrod, cum ralantiul era constant Depinde pe ce masina sunt montate bujiile respective. La seat vine din fabrica cu bujii cu 3 electrozi si nu fluctuaza ralantiul absolut deloc, sta fix la 500rpm.
Pareri de cand le-am montat pe oltcit, nu sunt multe, doar ca porneste mult mai repede (de la prima cheie). Diferente de putere nu se simt.
Cel putin la mine nu a fost pandalie asta cu multi electrozi, dar din moment ce le aveam si erau compatibile si erau si bune, de ce sa nu le pun? N-am vazut dar mi-a explicat un "moldovan" ca in jur de 50-60 lei costa un set la ei de bujii fara catod . Cica sunt asemanatoare cu cele de pe avioanele vechi . Ceva asemanator vazusem cu multi ani in urma la un pilot de avion . dar astea cica sunt speciale pt auto . Au gauri laterale si scanteia detoneaza din interiorul bujiei .
Stiti ceva asemanator ?
Eu i-am zis sa-mi aduca un set .
Ce avea el la taraba erau 'made by Germany' de Lada , Moskvici la 20 lei setul dar n-am fost atent cine le-a fabricat . Pe Oltcit merg foarte bine si bujiile Sinterom, doar sa fie curate, fisele bune si distanta la electrod bine reglata, doar ca mai poti prinde cate un set nasol, eu am prins o bujie cu ceramica sparta, pornea masina greu pe frig.
In schimb am nimerit un set de Bosch foarte bune, le-am pastrat de rezerva pentru cazul in care NGK-urile dau ortul vreodata. Stiu si am sinterom puse . La fel am patit si eu din set una din bujii sa nu fie buna . Daca se tine de cuvant moldoveanul si nu uita sa-mi aduca bujiile de care zicea am sa le fac poze inante de montaj .
asa arata bujia SINTEROM dupa ce am folosit delcou clasic . Cam rosiatica . Un timp am folosit delcoul clasic pt ca la cel electronic era sparta capsula vacumatica . Ca naiba acum nu stiu care mai este plusul ce trebyuie sa-l pun la bobina

asa bujie buna cum este asta n-am vazut , pacat ca am numai una . Pe ea scrie HM Super 14 F-5LV . Am testat-o din curiozitate pe fiecare cilindru in parte . Era in masina cand am luat-o .

NGK care le am din 2004 . Erau pe un oltcit RL . Niciodata nu a functionat motorul bine cu ele . Nici pe RL nici pe TRS . Sunt BP6EF S depinde si de functionarea motorului...de reglajele carburatorului....depinde daca mergi mai mult in oras, sau mergi mai mult pe drumuri scurte, depinde si de avans
valib a scris:depinde si de functionarea motorului...de reglajele carburatorului....depinde daca mergi mai mult in oras, sau mergi mai mult pe drumuri scurte, depinde si de avans

Corect . Numai in oras am mers in ultimul timp . Si am cam mers si cu socul tras un pic cat sa obtureze aerul cand era motorul rece caci nu aveam demaraj .
Una din bujii a crapat la anod . Era singura reglata la 1 mm . Sa-i vad comportamentul . Pe o parte a anodului avea o pata vanata dar fisura era in partea opusa . Un Sinterom bun de aruncat . sau mai e si varianta pt second-hand-uri...CAT au fost folosite anterior


ah....am uitat sa mentionez....am sarit in apararea NGK-urilor Setul nou a fost de Sinterom . Cam 3000 de km sa aibe de functionare . Celalalt set are mai putin de functionare . Caci din 3 seturi noi de sinteroame am aranjat 2 seturi bune . Difera intre ele doar distanta dintre electrozi . Un set este cu 0.8 si unul este cu 0.9 .
Donez NGK-urile ce le am dar sa nu fiu injurat pe la spate , mai bine direct frontal
NGK-urile nu au nici macar 2000 de km de functionare .
Valib mai rasp[unde si la mobil Salut,

Am primit cadou de anul nou niste bujii,pe numele lor, Denso IT 22.Le-am pus pe masina azi,c-a fost relativ cald si bine,si merg bine.
Pot spune,prin urmare, ca se simte bine masina cu ele.Inainte am avut NGK BP 6 EF ,si se prezentau deosebit de bine cand le-am dat jos dupa 13000 km(le-am pastrat in cutiile astora noi ,in caz ca fac vreo figura).Alte pareri mai sunt despre astea(Denso IT 22)?A mai folosit cineva?

Salutare Deci nu stie nimeni... De modelul ala nu a prea auzit lumea pentru ca altul e recomandat pentru motorul de 1.3
Ia arunca o privire aici http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=144353&highlight=denso#144353
si incearca un search pentru "Denso", caci s-a mai discutat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community