Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bujii
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau si eu sa stiu ce marci si tipuri de bujie se protrivesc la oltic club de 1.1 l, tinand seama si de intervalul de temperatura al bujiei.

Eventual si ceva experiente. Eu am avut niste beru care nu lucracu corect si cred ca datorita acestui interval de temperatura specific lor. Acuma am sinterom dar as vrea ceva care sa dea scanteia mai buna mai ales ca am ceva probleme, cred, pe aprindere si ceva probleme cu compresia. Un cilindru are cca 7 barr compresie, iar cea mai mare compresie este de cca 8,2 barr. Motorul nu sta constant la ralanti. de testat, am testat cu succes mai multe modele de bujii NGK, care si-au facut treaba onorabil. cu caldura recomand fie NGK fie Denso.
de altfel ai si cateva coduri, care iti vor face cautarea mai usoara:
NGK: BP6EF sau BP6EFS
DENSO: T20EP-U
CHAMPION: OE050/T10
BOSCH: HR 6 DP (astea sunt mai putin recomandate, se stie despre problemele cu bujiile bosch, dar macar esti informat ).
pretul ptr seturile ngk si denso nu depasesc 35 lei, ptr champion nu am idee, ca nu folosesc.
p.s. ca tot vine iarna, poti incerca o alta cifra termica(putin mai calde), dar sa nu depaseasca un punct. exemplu: NGK BP5EF. Poti sa imi explici un pic ce este cu punctul asta termic? Am citit un pic pe un site dar nu erau prea multe informatii despre modul de alegere al bujiilor.
Nu stiu ce punct trebuie pt oltic si/sau clima de aici.
Eventual, te superi daca te contactezi pe mess? pai... pentru oltcit, codurile de ti le-am dat contin cifra termica corecta

despre cifra termica totul e cat se poate simplu. in functia de cifra aleasa, varful bujiei va ramane(sau nu) la temperatura optima de functionare, astfel incat sa functioneze in parametrii si sa aiba grija sa absoarba caldura din chiulasa. selectarea gresita a cifrei termice poate crea 2 situatii: fie bujia sa va supraincalzi, creeand un punct termic ridicat in chiulasa(astfel ajutand formarea detonatiilor), fie bujia prea rece nu va ajunge la temperatura de auto-curatire si de altfel, pot aparea probleme la aprinderea ei.

p.s. ma poti contacta si pe yahoo fara probleme. Champion = 24 de lei setul. Faine bujii
Eu ma inteleg bine cu ele. Am avut inainte bosch....Pupa stie ce spune... is cu belele.
Am avut si Brisk, bune bujii, dar atunci cand cad, cad de tot.
Iar sinteroamele is cele mai de..... ciocolata Bună,
Foarte convenabile sunt bujiile valeo. Se găsesc în general în carrefour și prețul este suficient de mic pentru a fi atractive. Din ce am avut eu pe oltcit acestea au fost cele mai bune (chiar și față de bosch, champion și ngk). Ca identificare, scrie pe ele pentru citroen axel.
Cu stimă, da, nu vad de ce nu ar merge bine Valeo. doar ca nu am testat Eu am testat. Pana acum (sunt din martie anul trecut), nu au probleme. Plus ca Valeo stiu ca se gaseau si pe Axel-urile de la mama lor din Franta. Bun, si acum sa va zic si experienta mea cu bujiile. Din '93 pana in 2005, olteanul meu a mers cu sinteroamele din fabrica, dar nu a facut mai mult de 6000km. Apoi am decis sa le schimb si am incercat NGK BP6ES-urile, care sunt bujii foarte bune, mai ales ca iei un set cu 32 de lei, dar, in timp de un an jumatate, pe la 5000km, una a murit (dadea scanteie cand si cum) si a trebuit sa o schimb, si acum, la 11000km, s-au dus si celelalte (pana nu intra in regimul termic, dau mici rateuri). Diferenta intre Sinteroame si NGK se simtea si la cum tragea motorul, raspunsul fiind mult mai prompt si pe o plaja mai larga in favoarea japonezelor.
Acum am trecut la Denso T20EP-U, la 40 de lei setul, si dupa 300 de km, am deja primele reactii. Pornirea e la sfert, fie ca e rece sau cald motorul, si peste 3000 de rotatii motorul trage perfect. Din pacate pana la 3000, nu pot sa zic ca duce la fel ca NGK-urile, adica cu pedala la fund, poti inchide ochii si sa iti dai seama cand trece acul peste 3000, asa simti cum tasneste. Pana atunci, nu prea . E putin probabil sa fie amestecul, deoarece carbul e sigilat si am setarile de pe vremea Sinteroamelor.
Sfatul meu e sa nu va zgarciti la 10 lei si sa luati bujii bune, pana la urma se amortizeaza. Bre, eu zic ca daca ai carburatorul reglat bine, avansul la fel, masina merge la fel de bine cu Sinterom, NGK sau Bosch. EU am mers pe sinteroame, a fost perfect, apoi pe Bosch, iar au fost bune, dupa aia am primit cadou NGK si intr-o iarna masina nu mai pornea. Am injurat, am schimbat bujiile, insa, normal, dupa aia le-am pus la loc, saracele nu aveau nici o vina, cablul de soc facea figuri . Merg cu aceste NGK de vreo 3 ani si 15.000 km si nu simt nici o diferenta fata de cum mergeau la inceput. Am ajuns astazi pe la Carrefour Militari. Valeo canci; numai brisk da nu stiam daca merg si la oltean ca pe eticheta scria nu mai de dacii, solnite si nu mai stiu ce. Pe langa asta mai aveau si piulita mica.

Off topic: aoleo frati bucuresteni, mare pacoste pe capul vostru cu traficul in capitala. Nu mai vin in cursul saptamanii pe la voi nici sa ma tai.
EEK! a scris:Bre, eu zic ca daca ai carburatorul reglat bine, avansul la fel, masina merge la fel de bine cu Sinterom, NGK sau Bosch. EU am mers pe sinteroame, a fost perfect, apoi pe Bosch, iar au fost bune, dupa aia am primit cadou NGK si intr-o iarna masina nu mai pornea. Am injurat, am schimbat bujiile, insa, normal, dupa aia le-am pus la loc, saracele nu aveau nici o vina, cablul de soc facea figuri . Merg cu aceste NGK de vreo 3 ani si 15.000 km si nu simt nici o diferenta fata de cum mergeau la inceput.


apropo de NGK-uri...eu am mers cu ele vreo 40.000km...si nu au facut figuri.Astea isi merita banii. Eu am Briskuri luate din carrfour cod 15yc si nu mai stiu mai departe ! cert e ca am luat o bujie de oltcit si am masurat sa fie lungimea filetului la fel , intradevar piulita este de 17 dar asta nu e o problema! cele care le-am luat sunt cu cap de iridium sunt foarte multumit de ele. Le-am cumparat anul trecut in decembrie si de atunci le-am reglat o singura data de la 0,6 la 0,9 cand am trecut pe electronica ! acum cand am schimbat motorul le-am pus tot pe alea ,nici nu a fost nevoie de reglaj erau in 0,9 deja ! merg perfect si am cu ele aproape 15000km, plus ca mia scazut consumul de cand le-am pus! dar de ce se regleaza la 0.9 bujiile eu stiam ca is la 0.6 sau 0.7????
Acc3l3ratoR a scris:dar de ce se regleaza la 0.9 bujiile eu stiam ca is la 0.6 sau 0.7????


Pentru aprinderea electronica (TRS)
Acc3l3ratoR a scris:dar de ce se regleaza la 0.9 bujiile eu stiam ca is la 0.6 sau 0.7????

Pentru Aprinderea clasica, cu contacte platinate. La aprinderea electronica, energia furnizata bujiei de catre instalatie este mai mare, astfel incat descarcarea este mai puternica. Pentru a furniza descarcarea respectiva (scanteia), spatiul dintre electrozi trebuie sa fie mai mare. Cu cat spatiul dintre electrozi este mai mare, cu atat se poate aprinde o cantitate mai mare de benzina, iar propagarea frontului de flacara va fi mai bun. Toate astea presupunand ca ai o scanteie suficient de puternica (deci energie suficienta). De exemplu, poti face distanta intre electrozi 1 mm si la aprinderea clasica, dar energia data de sistem (bobina + "platine") este mica, scanteia va fi slaba si nu va mai aprinde acelasi volum de amestec ca atunci cand e distanta 0,7mm. La aprinderea electronica, scanteia e suficienta la distanta de 1 mm si va aprinde acea cantitate de amestec. Daca distanta e de 0,7mm de exemplu, se pierde avantajul scanteii mai puternice de a aprinde mai multa canntitate de amestec, pentru ca intre electrozi se afla o cantitate mai mica de amestec, iar scanteia este prea "mica". Sper sa ma fi facut inteles. E ca si cum ai incerca sa golesti un butoi cu cana, cand ai galeata la dispozitie (in cazul aprinderii electronice) sau ai incerca sa golesti butoiul avand doar o cana la indemana (in cazul aprinderii clasice). Se simte vreo diferenta intre aprinderea clasica si cea electronica? Da, se simte si este destul de mare diferenta.
cristi_s a scris:Da, se simte si este destul de mare diferenta.


Nu demult am trecut de pe aprindere clasica pe electronica si sincer nu simt vre-o diferenta... poate poate porneste ceva mai usor dar cam atat. Aprinderea mea cu platina functiona bine. Acuma cu electronica la fel... bine. Intre o aprindere cu platina si electronica, ambele in stare impecabila, nu are voie sa fie diferente prea simtitoare. Am ajuns la aprinderea TRS din intamplare (mi-am mai luat un motor TRS complet). Eu personal nu as fi dat bani pe o aprindere electronica atata timp cat chiar nu simt nicio diferenta graitoare. Diferenta cea mare cred ca e la fiabilitate. Nu se uzeaza, nu se impusca, nu trebuie reglata platina etc.
Per total aprinderea electronica are avantaje indiscutabile dar daca ai una clasica ce functioneaza impecabil, nu stiu daca isi justifica banii. Salut, hai ca ma bag si eu in seama. Sunt de acord cu Hofy, eu am aprindere clasica, platini si toate alea, un prieten are TRS cu aprindere electronica, sincer nu vad o diferenta prea mare. Tin sa precizez ca nu am platina impuscata, distanta e reglata de mine doar pentru ca am vrut sa schimb platina si am vazut ca nu era nevoie, era noua. La mine porneste aproape la fel ca la TRS, afara de niste probleme de contact, nu cupleaza cum trebuie pe electromotor, dar asta e alta discutie.

Salutari Sincer sa fiu, la mine s-a simtit. Desi sistemul de aprindere cu "platine" era bibilit si rasbibilit, reglaje intotdeauna ca lumea si schimbat contactele la cel mai mic semn de uzura, cu protectie si fara, etc., in momentul cand am trecut la aprindere electronica, s-a simtit diferenta. Probabil si pentru ca e motor de 1100 si curbele de avans ale aprinderii sunt pentru motor de 1300. Pentru ca am simtit diferenta in bine mai ales la turatii joase. Plus ca motorul se incalzeste mult mai repede si intra in regim de functionare normal foarte usor. Asta pe langa pornirile mai usoare (am reusit sa o pornesc chiar dupa ce am innecat motorul ) si comportamentul mai bun la turatii mari, unde fenomenele mecanice de la inchiderea-deschiderea contactelor platinate inrautatesc calitatea scanteii. Bună,
Și eu am simțit diferența la schimbare! Pleacă ușor, inclusiv după ce o înneci! Mai mult mersul parcă e mai rotund. În plus ai avantajul că platina se dereglează singură, iar asta nu!
Cu stimă, eu am incercat cam toate natiile de bujii fara nici un rezultat favorabil mai mult de 200km asta pana am zis sa incerc si cele mai de cacao bujii(cum spunea cineva de pe forum) si uite ca un set de sinteroame ma tin de aproape 2 ani sau 8000km!pana sa pun sinteroame aproape la fiecare drum pe care il faceam trebuia sa umblu pe la bujii....ai mei parintii si acum rad pe seama mea cu schimbatul bujiilor ce tot vorbiti bre ca nu se simte nici o diferenta intre clasica si electronica? va spun io ca se simte...mai ales iarna ,la temperaturi sub zero grade...cind ii mai dai si vreo 2-3 sprituri si scapi fara innecat motoru.
adrian-ar a scris:ce tot vorbiti bre ca nu se simte nici o diferenta intre clasica si electronica? va spun io ca se simte...


De unde stii tu bre cum se comporta morishca mea si concluziile mele nu sunt corecte? Sunt schior decand ma stiu si te asigur ca cu aprinderea clasica mi-a pornit masina si a mers foarte bine, rotund, fara proteste de sute de ori la minus zeci de grade la dracu-n praznic pe varfu' muntelui si in cazurile in care mi-au inghetat usile si multe alte masini cu pretentii au refuzat sa porneasca sau sa se deschida. Mai bine de atata cum sa mearga? indiferent cu ce aprindere de nava spatiala...

Nu infirm concluziile lui cristi_s sau altii care au simtit o diferenta mult mai accentuata intre aprinderi, doar am expus comportamentul celor 2 aprinderi pe motorul meu... eu am avut 2 electronice dar tot clasica e baza.nu as mai pune electronica pentru nimica!aici conteaza foarte mult si ce a avut fiecare dintre noi prima data pe oltcit....
clasic a scris:aici conteaza foarte mult si ce a avut fiecare dintre noi prima data pe oltcit....


Dezvolta putin te rog. Nu pricep legatura intre ce a fost prima data pe masina si cea electronica(indiscutabil mai performanta)

Si din ce cauza cea clasica e baza? Nici eu n-am inteles. Si mai ales nu vad care ar fi avantajele aprinderii clasice, cu "platine", fata de cea electronica. In afara de ala ca se poate depana mai usor decat cea electronica, nu vad nici unul. eu vorbeam de mine si masinuta mea .... la mine se simtea foarte tare diferenta intre cea clasica si cea electronica.cu cea electronica nu am reusit nici un sfert din performantele aprinderii clasice si aici ma refer la vechiul delcou.pur si simplu nu a vrut nici in ruptul capului sa mearga cum mergea inainte cu delcou(incercat 2 module electronice de pe masini diferite).pana nu i-am luat delcou nou franta nici ca a vrut.eu personal cred ca la multe motoare conteaza si cu ce aprindere au fost "invatate".aici e ca si cu bujiile...nu stiu cat ai inteles din ce am scris,dar mai scriu odata daca nu ai inteles(nu le prea am cu explicatul.... ) Desi ne place noua sa credem ca masinile noastre au viata... motorul e compus dintr-o adunatura de fiare si garnituri, nu se invata cu un anumit tip de bujii sau de aprindere sau de benzina. Bujiile nu o sa 'afle' niciodata ce tip de aprindere le coordoneaza scanteile...
Cred ca prea multe filme cu Herbie strica... ai dreptate!cand sunt noi noute scoase din fabrica asa este si nu te contrazic.dar dupa cativa ani.....din cauza diferitelor tipuri de benzina,a uleiurilor si nu in ultimul rand a stilului de mers se cam schimba treaba.
clasic a scris:...tot clasica e baza.

Hofy a scris:Si din ce cauza cea clasica e baza?

1. Se poate regla cu becul;
2. Se strica ceva, inlocuiesti imediat si nu-ti trebuie aparat de masura;
3. Daca se unge axul cu vaselina, pintenul platinei mobile, cel din textolit, nu se roade asa repede - de 3 ani nu am umblat la reglaj.
4. In caz de avarie pe aprindere, plecarea de pe loc se face mai repede si cu reglajul mai corect facut.

P.S. Deh, sint conservatorist convins .

clasic a scris:eu am incercat cam toate natiile de bujii fara nici un rezultat favorabil mai mult de 200km...
Eu merg cu bujii de Tico de 4 ani de zile si............NU AU FOST NOI. Sint date jos de pe un motor dupa parcurgerea a 40.000 km. bujii de tico?! sant speciale pentru tico sau....vreau mai multe detalii plz. ms
clasic a scris:bujii de tico?!
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=37351#37351 Laurentiu,

1. Am comprimat, avansul standard (cu becu') e istorie
2. Nu se strica, d'aia au facut-o electronica
3. Daca e electronica, nu trebuie sa ungi niciun pinten, ca nu exista
4. Nu se "avariaza" asa usor ca d'aia nu e cu platini.

P.S. Si eu sunt conservatorist si m-am incapatanat pana acu sa trec pe aprindere TRS... imi mergea aprinderea clasica impecabil. Totusi m-am convins dupa ce i-am studiat modul de functionare. Cel putin teoretic e neeeet superioara.
Hofy a scris:Cel putin teoretic e neeeet superioara.
Nu contrazic pt ca nu am si nici nu am, testat .
Hofy a scris:Laurentiu,
2. Nu se strica, d'aia au facut-o electronica


Asta nu inseamna ca nu poti sa o arzi
Hofy a scris:

Si eu sunt conservatorist si m-am incapatanat pana acu sa trec pe aprindere TRS... imi mergea aprinderea clasica impecabil. Totusi m-am convins dupa ce i-am studiat modul de functionare. Cel putin teoretic e neeeet superioara.


vei vedea ca si practic e la fel. si eu am fost sceptic in privinta ei (din cauze financiare mai mult) dar dupa montare am zis ca am fost un zgircit ca nu mi-am montat mai repede. daca imi ziceti si mie cum vin firele in mufa la delcou revin la cea electronica .. deocamdata is cu clasica .. .Am pus niste "borshuri" Super 4 FR 78 X,care se strang cu cheie mica(de 16).Stie cineva ce-i cu cifra lor termica?Reci?Calde?Precizez ca merg excelent in toate regimurile de turatie.Practic nu "rateaza"nimic.Si mai si "pornesc"la sfert de sfert.Desi sunt "borsh-uri"...(deci nu prea recomandate oltencei).
Pe de alta parte mi-e teama sa nu fie prea calde.Mai degraba decat prea reci.Poate sa m-ajute cineva? Salut!Urmarind toate topicurile unde se aduce vorba de bujii am inteles ca cele mai nimerite sunt NGK-urile BP 6 ES,BP 6 EFS ori BP 6 EIS.Care sa fie totusi cele mai de calitate dintre cele trei.Apropos BP 6 EIS nu mi-au gasit la piese auto import cu ajutorul programelor de cautare.Ma puteti ajuta,deci, cu o ierarhizare?

Cu stima
iuliu marinescu a scris: cele mai nimerite sunt NGK-urile BP 6 ES,BP 6 EFS ori BP 6 EIS.

Intre ES si EFS difera lungimea filetului cu 1mm. Cred ca la ultimul ai scris gresit e NGK BP 6 EIX, cu electrod de iridiu. Toate sunt aceeasi cifra termica. [quote="cristi_s"][quote="iuliu marinescu"] cele mai nimerite sunt NGK-urile BP 6 ES,BP 6 EFS ori BP 6 EIS.[/quote]
Intre ES si EFS difera lungimea filetului cu 1mm. Cred ca la ultimul ai scris gresit e NGK BP 6 EIX, cu electrod de iridiu. Toate sunt aceeasi cifra termica.[/quote]

Multam fain!EIX-urile vor fi urmatoarele mele bujii daca apuc sa le "stric" pe EFS-urile astea pe care le-am luat azi(30 RON).EXCELENTE bujii Daca vrei iridium, pregateste niste bani buni ca o sa te coste.
TRex a scris:Daca vrei iridium, pregateste niste bani buni ca o sa te coste.


50 ron/buc, adica 200ron/set setul e de 6 bujii? nu...cred ca voia sa ne arate ca e grea socoteala asta am gresit si eu, ca doar scriu de pe laptop am crezut ca este vreo oferta de 4+2 (la noi, am intilnit oferte de 4+1 filme foto iar vinzatorul avea pretul ca si cum ai fi luat 5 filme la bucata ).
am avut bujii Autolite care erau vindute la bucata (fiecare in cutia ei). M/am mirat de inventivitatea producatorilor/comerciantilor pentru 6 bujii la pret de 4 stiti cumva ce cheie se potriveste pentru bujiile denso T20EPR-U??am cumparat in seara asta bujiile si cand am ajuns acasa am constatat cu stupoare ca trebuie o cheie micuta...am si de-aia clasica si de-asta micuta,dar la bujiile astea parca trebuie una si mai micuta....
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community