Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bujii
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Bujiile de pe partea dreapta (cum te uiti de pe scaunu soferului) sunt ude iar cele de pe stanga sunt afumate (NGK),Ori se afuma toate,cand merge in 3 pistoane...cand in 4,nu sta la relanti,da rateuri prin admisia de aer,nu are forta deloc,la accelerari bruste moare,etc.Oricum....eu in primul rand vreau sa mearga rotund,reglaje carb\avans.....le nimeresc eu pana la urma.Compresia am scriso mai sus,10-11 Atm\cilindru (Cil 1=10.5 Atm,Cil 2=10.7 Atm,Cil 3=11 Atm,Cil 4=11 Atm) in varf? eu cred ca ai probleme cu, capacul de la delcou, ori cu fisele
iulicuta2000 a scris:in varf?

Da



edy99 a scris:eu cred ca ai probleme cu, capacul de la delcou, ori cu fisele


Am schimbat 3 seturi de fise,2 capace delco (am aprindere electronica)
Scanteia pe fise o da foarte bine,am verificat. ce bujii ai mai exact?
valib a scris:ce bujii ai mai exact?


In mom asta NGK BP6ES incearca bp7-8 sau 9
iulicuta2000 a scris:incearca bp7-8 sau 9


Ok,am sa incerc.Ms. daca iti da rateuri in admisie avansul este prea mare, din cate am mai citit pe-aici pe undeva, la comprimate (Oltcit) avansul il reglezi mai mult dupa ureche( detonatii,rateuri). mie imi da rateuri in admisie cu avans prea mic cand merg pe gaz Azi ii dau motoru jos....ca de nervi i-am spart cutia cu ciocanu.....si oricum...nu cred ca e doar de la bujii dupa cum merge...(merge doar in 2 pistoane,cele de pe stanga).Imi vine sa-i dau foc ) capac delcou,fise,supape... supape e exclus...daca masuratoarea compresiei e reala...
la fel si segmentii, exclusi....
valib a scris:supape e exclus...daca masuratoarea compresiei e reala...
la fel si segmentii, exclusi....


Am masurat cu compresmetru.

iulicuta2000 a scris:capac delcou,fise,supape...


Verificate si ras-verificate. admisia cum ai etansat-o fata de chiulase?

incearca cu alta aprindere (alt modul, alt delcou) Admisia.....cu garniturile ei+silicon,iar delcoul e bun,l-am pus pe un motor normal....si merge bine. daca vrei, poti incerca o re-etansare a admisiei...(poate asa o sa iti stea la ralanti macar)

nu se foloseste silicon....
pui garnituri in stare buna (fara buze iesite in afara), unse cu vaselina pe ambele fetze Daca tot il dai jos si il verifici,nu il monta pe masina pana nu ii faci un relanti stabil si fara rateuri,asta ca sa te scutesti de munci suplimentare
mariankzd a scris:Daca tot il dai jos si il verifici,nu il monta pe masina pana nu ii faci un relanti stabil si fara rateuri,asta ca sa te scutesti de munci suplimentare




Clar ! la compresia aia....eu nu m-as obosi sa dau jos motorul, pentru ca problema nu e din internele motorului e comprimat 0,7 Nu confundati compresia cu comprimarea, sunt 2 lucruri total diferite. adica e alezat 0,7 mm din cilindrii O fi, dar mai sus era vorba de presiunea de la sfarsitul compresiei, din cilindru, pe care a masurat-o cu un manometru. eu nu vorbeam de ce s-a scris mai sus, ci ca, cu cat tai mai mult din cilindrii, nu mai e "motor de oltcit", adica e posibil sa nu ii mai poti face reglaje de functionare corespunzatoare, isi schimba complet caracteristicile de functionare Verifica distributia daca e bine pusa la punct pe partea aia unde nu merg cilindrii. Un dinte este suficient sa nu merga bine.
NBT a scris:Verifica distributia daca e bine pusa la punct pe partea aia unde nu merg cilindrii. Un dinte este suficient sa nu merga bine.


Verificat,totul ok. Buna ziua,
Am un Oltcit 1100 RL cu bujii Bosch W7DC. Bujiile le-am pus pe la 25.000 km si acum am 71.000 km si merg foarte bine. M-am gandit ca totusi ar trebui sa le schimb.
Imi puteti spune va rog unde as putea sa gasesc bujiile de mai sus? Sau, daca nu se mai gasesc ce bujii imi recomandati sa folosesc. Am uitat sa spun ca am carburator de Dacia (asa am cumparat-o si nu stiu daca influenteaza tipul de bujii - nu prea ma pricep la asta).
Va multumesc anticipat. dan_nistor
Vorbesti cu userul Pupa Madalin, iti aduce orice tip de bujie, omu' are magazin, e serios si nu ia pielea de pe tine. Foarte bune sunt bujiile NGK. Bafta! merci de informatie, si eu vroiam niste buji bosch cu 4 electrozi Am pus de proba besini de bujii: Falke-15 ron-4 buc.
Perfecte pentru oltcit.Surprinzator de bune.Porneste,trage FALKE - confirm, aprob. Asa suntem noi romanii.In loc sa reparam motorul sa aiba compresie ,sa avem o carburatie corecta,un reglaj corect la supape,cautam bujii alese.
Oltcitul a mers 15 ani cu benzina de 75 si bujii sinterom si nu s-a plans mineni.Este o singura regula al oltcit:
Bujii mai calde. pai nu erau alea reci pt vara si alea calde pt iarna?
robertino a scris:Asa suntem noi romanii.In loc sa reparam motorul sa aiba compresie ,sa avem o carburatie corecta,un reglaj corect la supape,cautam bujii alese.
Oltcitul a mers 15 ani cu benzina de 75 si bujii sinterom si nu s-a plans mineni.Este o singura regula al oltcit:
Bujii mai calde.

Cu benzina aia de 75 exagerezi , insa bujiile Sinterom sint foarte bune, ca si fisele de Urziceni sau filtrele de ulei si aer romanesti. Insa nici bujiile Bosch, NGK sau Brisk nu-s cu mult mai scumpe, asa ca daca gasesti sa aiba la magazin pentru Oltcit... de ce nu?
robertino a scris:Oltcitul a mers 15 ani cu benzina de 75 ...

Si la benzina de 90 facea destul de urit. Pe timpuri nu prea exista benzina de 95.Exista ,dar teoretic!
Acum cea de 95 e cam de 91-92.Oltcitul a fost prevazut sa mearga cu benzina cu CO 98 care este 5 lei(sau mai mult) litrul.Merge de rupe cu asa ceva,dar cati isi permit CO98 ??
robertino a scris:Pe timpuri nu prea exista benzina de 95.
Nu exista in scripte.
La pompe era benzina de 75, de 90 si 98 (teoretic); practic, toate cifrele erau mai mici cu citeva unitati.
Laurentiu a scris:
La pompe era benzina de 75, de 90 si 98 (teoretic); practic, toate cifrele erau mai mici cu citeva unitati.


si acum tot asa e
Laurentiu a scris:
robertino a scris:Oltcitul a mers 15 ani cu benzina de 75 ...

Si la benzina de 90 facea destul de urit.


da pentru ca atunci cind pui o benzina cu cifra octanica diferita , trebuie sa schimbi si reglajul avansului (nu se mai potriveste, trebuie sa-l dai mai mare)

nu stiu citi dintre voi cunoasteti masinile sovietice vechi, acelea aveau niste marcaje pe delco, si potriveau avansul dupa ce benzina gaseau la pompa, incepind cu benzina de 75

iar in privinta bujiilor, de ce sa nu punem un lucru mai bun pe ele, ca destul s-au chinuit cu bujiile sinterom cu uleiul si de motor si de cutie rom si uite in ce hal sint majoritatea motoarelor
octavian_tom a scris:nu stiu citi dintre voi cunoasteti masinile sovietice vechi, acelea aveau niste marcaje pe delco, si potriveau avansul dupa ce benzina gaseau la pompa, incepind cu benzina de 75
.......... si terminind cu cea de 90. La masinile sovietice vechi, nu era recomandat sa se mearga cu benzina de 98. Majoritatea motoarelor au sute de mii de km rulati.
Nu au fost reparate cum trebuie ,chiar daca au avut parte de piese noi.Vezi etansarea semicarterelor cu silicon!
Nereparate corect,motoarele s-au uzat prematur.
Stiu masini cu motoare romanesti care au 20 ani si merg "ca unse" fara sa fi fost nevoie de rk la motor.Bineanteles au sub 100.000 km.
100.000 km sunt suficienti pentru un motor de generatia oltcitului.Asta era rulajul mediu de exploatare fara reparatii majore. E o chestie care nu prea pot sa mi-o explic...."sobolanu" meu nu accepta bujii bune,doar panarame no-name la 7-9 lei setu,am investit in jur de 400 lei in bujii de calitate (NGK-uri majoritatea,dar diferite modele) si merge oribil cu ele,da in nas urat de tot,nu creste turatia,etc.Din cate am inteles asta e din cauza ca cele ieftine nu au rezistenta de protectie....dar totusi...e ciudat rau.

P.S. Aprinderea functioneaza impecabil. depinde de cifra termica a bujiei.....de distanta intre electrozi, de tipul aprinderii (ca distanta la bujie o reglezi in functie de ce aprindere ai pe masina)

nici NGK BP6EFS nu are rezistor de protectie
doar NGK BPR6ES are rezistor....
din gama NGK pentru un motor normal, iti trebuie bujii cu cifra 6.
valib a scris:depinde de cifra termica a bujiei.....de distanta intre electrozi, de tipul aprinderii (ca distanta la bujie o reglezi in functie de ce aprindere ai pe masina)

nici NGK BP6EFS nu are rezistor de protectie
doar NGK BPR6ES are rezistor....
din gama NGK pentru un motor normal, iti trebuie bujii cu cifra 6.


Cu 6 i-am pus,de aici de pe forum am luat codurile,distanta tot de pe forum de aici am luat.
JustAlex a scris:E o chestie care nu prea pot sa mi-o explic...."sobolanu" meu nu accepta bujii bune,doar panarame no-name la 7-9 lei setu,am investit in jur de 400 lei in bujii de calitate (NGK-uri majoritatea,dar diferite modele) si merge oribil cu ele,da in nas urat de tot,nu creste turatia,etc.Din cate am inteles asta e din cauza ca cele ieftine nu au rezistenta de protectie....dar totusi...e ciudat rau.

P.S. Aprinderea functioneaza impecabil.

Asa si la mine . Si mi-am gaurit un set de Sinterom care isi face treaba Nu am avut niciodata probeme cu Beru UX56. Sau NGK V-line 4. sincer am testat anumite tipuri de bujii cum ar fii:
-sinterom-uri eu le numesc bete de chibrit da cat de cat isi fac treaba da freci la ele de-ti sar capacele
-brisk-uri sunt multumit de ele
-bosch multumit si de ele Salutare! Am nevoie de un sfat de la voi.Am gasit la cineva set bujii NGK (4 buc) model LFR5A-11, noi in cutie. 60ron setul.S-ar porivi cuiele astea pe oltcit?Da pretu cum vi se pare ,pot fi chinezarii ?ms Pai nu prea cred ca ar fi bune pt oltcit, din moment ce au cifra 5, iar la oltcit trebuie 6...Eu am NGK BP6ES, si am dat 9 lei pe bucata, si de 1 an de zile de cand le am, n-am avut absolut nicio problema cu ele!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community